abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52608664
Ik werk al 5 jaar bij de AH. Gewoon als bijbaantje naast de studie. Nu gaan ze 2 september a.s. onze winkel in de avond volledig schoonmaken. Schappen worden leeg gehaald en anders ingericht enzo. Ze wilden dit een tijd terug al doen, maar toen kwamen er nauwelijks reacties van mensen die wilden werken.

Nu heb ik dus twee dagen terug een brief gehad in mijn postvakje dat IEDEREEN, dus zo'n 60 medewerkers, gewoon in zijn gepland op die zaterdag van 20.00 tot 22.00 !! En je mag je alleen met een gegronde reden af melden!! Mijn vraag is nu, als je niet komt en doet alsof je die brief niet hebt gelezen, kan mijn baas me dan ontslaan?? Overigens werk ik al sinds 4 jaar niet meer op zaterdag..
pi_52608684
Wat staat er in je contract?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52608830
Mijn contract is voor 28 uur per maand. Staat trouwens wel in dat de werktijden van 6.00 tot 22.00 uur kunnen zijn maar dat er wel rekening wordt gehouden met je privé situatie.. En ze proberen het binnen de grenzen te houden.
pi_52608994
Alsof jij verantwoording moet afleggen over je tijdsbesteding buiten de AH
pi_52609060
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:05 schreef MatiCe het volgende:
Alsof jij verantwoording moet afleggen over je tijdsbesteding buiten de AH
Ja dat vind ik ook! Hebben ze geen hol mee te maken toch!
pi_52609092
Over het algemeen kan een werkgever je verplichten incidenteel over te werken. Misschien gooien ze het daaronder
stupidity has become as common as common sense was before
pi_52609134
krijg je extra betaald? overwerk ofzo?

Toen ik bij de Appie werkte deden ik en mijn collega's daar niet al te moeilijk over. Ondanks dat je waarschijnlijk best het recht hebt om niet te gaan, zijn die 2 uurtjes natuurlijk best op te brengen. Of je moet echt super krap zitten ofzo (qua tijd).

Maar goed, dat vind ik dan he
pi_52609146
geef als reden dat je al een andere afspraak hebt geplanned.
Klaar.....
Do what you love, love what you do!
pi_52609247
Ja het zijn maar 2 uurtjes inderdaad. Maar waarschijnlijk ben ik die dag bij mijn vriend in Venray. En ja dat is anderhalf uur rijden hier vandaan. Ik bel ze wel zoiezo af denk ik, maar het gaan om het principe of je ontslagen kan worden of niet.
pi_52609461
Welk principe Je wil liever niets doen voor je baas?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:33:39 #11
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_52609691
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef marcb1974 het volgende:
Welk principe Je wil liever niets doen voor je baas?
Het gaat erom dat er iemand hufterig (Tenminste imho) wordt behandeld.

TS werkt zoals gezegd al 4 jaar niet meer op Zaterdag.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:34:11 #12
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_52609703
Vast geen officiële reden voor ontslag, maar bij de volgende bezuinigingsronde lig jij er als eerste uit, als je snapt wat ik bedoel
Ik vind het trouwens nogal wat, je voltallige personeel bijna verplichten om de vrije zaterdagavond deels op te offeren.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_52609765
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:34 schreef Wickedangel het volgende:
Vast geen officiële reden voor ontslag, maar bij de volgende bezuinigingsronde lig jij er als eerste uit, als je snapt wat ik bedoel
Ik vind het trouwens nogal wat, je voltallige personeel bijna verplichten om de vrije zaterdagavond deels op te offeren.
Het is toch eenmalig, en niet elke zaterdag.

Voor een keertje moet je zelf ook flexibel zijn hoor.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:42:32 #14
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_52609830
Ja, inderdaad zeg, doe even niet zo moeilijk voor één keertje.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_52609841
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:33 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er iemand hufterig (Tenminste imho) wordt behandeld.

TS werkt zoals gezegd al 4 jaar niet meer op Zaterdag.
Sorry, maar nee. Dit is geen hufterige behandeling. De baas wil graag wat gedaan hebben en het personeel wil niet meewerken. Dan krijg je op de duur dit soort situaties. En terecht zolang het incidenteel is.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:43:55 #16
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_52609857
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ik werk me de hele week al de pestpleuris, van mijn vrije tijd moeten ze afblijven
Maar ik spreek - uiteraard - voor mezelf, ik weet niet hoe de situatie van TS is. Een werkgever zou zo'n 'werkweigering' (dubieus) aanleiding kunnen vinden om haar in een later stadium een schop te kunnen geven.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_52610758
Zoals ik al zei, gewoon zeggen dat je al een andere afspraak had, voordat het voorstel om op zaterdagavond te werken gedaan was.
Als ze vragen wat precies, gaat ze geen reet aan.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe kostbaar je baantje je is. Hoewel het bovenstaande geen officiële reden is tot ontslag, kan het natuurlijk leiden tot spanningen.
pi_52610798
quote:

[..]

Tuurlijk, mits je al geen belangrijkere (voor jezelf) plannen had voor die avond. Anders hadden ze maar al eerder duidelijk moeten zijn over deze zaken.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:35:41 #19
175112 Huismusje
--home sweet home--
pi_52614850
Als je je afmeldt omdat je zogenaamd een afspraak hebt, denk ik dat je op weinig begrip van je collega's kunt rekenen. Tis niet echt loyaal ten opzichte van hen om niet op te komen dagen, anderen zitten er waarschijnlijk ook niet op te wachten om op zaterdagavond over te werken. Maar ik weet natuurlijk niet of het je veel kan schelen wat je collega's van je vinden...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:52:09 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52615306
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:42 schreef Intergalactrick het volgende:
Ja, inderdaad zeg, doe even niet zo moeilijk voor één keertje.
Als de brief 2 maanden van tevoren in de bus ligt valt daar wat voor te zeggen... in dit geval niet, dit is gewoon hufterig. Je kan niet een paar dagen van tevoren opeens je hele schema omgooien... Misschien heb je op zaterdag wel verplichtingen.. of een kaartje voor een concert gekocht. Kan je dat dan declareren bij de AH? Dacht het niet...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_52615410
die lui bij de appie worden ook steeds schraperiger! In mijn tijd huurden ze daar nog een schoonmaakbedrijf voor in (twee weken later gingen we verhuizen )
pi_52615623
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:52 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als de brief 2 maanden van tevoren in de bus ligt valt daar wat voor te zeggen... in dit geval niet, dit is gewoon hufterig. Je kan niet een paar dagen van tevoren opeens je hele schema omgooien... Misschien heb je op zaterdag wel verplichtingen.. of een kaartje voor een concert gekocht. Kan je dat dan declareren bij de AH? Dacht het niet...
Zo ver vooruit maken ze de planningen volgens mij ook niet, dus dit is dan nog wel netjes (bijna 2 weken van te voren) Ik denk dat ze ook wel wat afmeldingen verwachten ivm late vakanties ed, dus je zal mogelijkerwijs niet de enige zijn. De brief negeren is vragen om veel gedoe en gezeur achteraf, en laten we wel wezen, jij hebt hun wat harder nodig dan zij jou gok ik zo. Als je er al 5 jaar werkt heb je een contract voor onbepaalde tijd gok ik, dus dan zit je iets veiliger, maar het is een supermarkt, en dan zijn dit soort tijden nou ook weer niet buitensporig, en het is nog maar 2 uurtjes ook. Ik denk dat als je met een goede reden komt ze niet al te moeilijk zouden doen (zoals het hierboven genoemde concertkaartje), maar veel hangt ook van je relatie met de leidinggevende en de bedrijfscultuur af, en dat kunnen wij hier niet ruiken natuurlijk.

Toen ik zelf nog bij een (franchise) AH werkte waren dat soort dingen altijd wel gezellig, vooral als je mag helpen met het slopen van de schappen enzo..
Heb je mijn minicity al bezocht?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:43 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52615702
2 Sept is btw op ZONDAG..

Dus weet je zeker dat die datum klopt

Maar nogmaals, stel je hebt een kaartje voor een festival of een concert gekocht voor die avond... dan kunnen ze je toch niet verplichten dat kaartje ongebruikt te laten? Ik zou gewoon iets opzoeken, zeggen dat je daarheen ging die avond, of ze het kaartje willen vergoeden en anders ben je er gewoon niet

Kijk, je gaat bijv. naar Pete Philly
quote:
zaterdag 01 september 2007 (nog 9 dag(en) tot dit concert)
Fenix - Podium - Sittard
Aanvang: 20:00

Hoofdprogramma:
Pete Philly & Perquisite Recensie cd

Prijs
�12,-
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_52617483
Je bent inderdaad gewoon een jankerd TS Niet zo moeilijk doen en gewoon an die arbeit!
pi_52658345
Heb t verkeerd gezegd het was inderdaad 1 september en niet 2 september. Ik ben waarschijnlijk toch niet eens in mijn woonplaats dus dan zeg ik dat wel. En anders zeg ik wel dat ik naar de Kamasutrabeurs ga ofzo haha . Kijk twee uurtjes boeit op zich niet, maar ik zit de hele week lang op school en dan werk ik al zoiezo bij Appie op dinsdag en woensdag er bij , dus dan zaterdag ook nog te komen... Daar heb ik dan echt geen zin meer in!!
pi_52664556
Ik zou ook niet gaan
als het nou van 18:00 tot 20:00 was zou het nog kunnen, maar dit is echt een rottijd.... ik zat in het weekend altijd bij m'n vriendin in Belgie, mooi dat ik dan niet op kwam dagen.

Ik zou het ze gewoon mededelen, dat je dan al afspraken hebt. Geen discussie of kwaadworden ofzo, maar gewoon mededelen... en dan kijken wat ze zeggen
pi_52664596
Groot gelijk, als je geen zin hebt om te werken moet je het zeker niet doen! Ik vind het ook belachelijk dat ze verwachten dat je in je vrije tijd gaat werken. Wat denken ze wel!
Draai het om.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:20:42 #28
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52664809
Ik zou wel gaan, ik heb in de afgelopen jaren bij mac ook vaak doorgewerkt op onmogelijke uren en daardoor krijg ik soms dingen voor mekaar die andere niet krijgen en kan ik soms profiteren van dingen
Because they will last that long.
pi_52665084
Mijn moeder werkt bij een andere supermarkt. Eens in het kwartaal gaan ze balansen en dat is ook "verplicht" voor het voltallige personeel. Ik heb begrepen dat dit hele normale dingen zijn voor een supermarkt.

Ik snap ook serieus niet waarom het nou zo'n probleem is. Je krijgt die uren gewoon uitbetaald, Als je echt een reden hebt om niet te gaan, dan moet je dat gewoon even overleggen lijkt me, niet zo moeilijk dus.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:31:46 #30
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52665159
maar vraag serieus eens of ze je kaartje vergoeden als je al iets gekocht hebt... ben daar wel benieuwd naar
pi_52665203
En trouwens, op mijn werk hebben we zo heel af en toe een soort teambuilding weekend en dan zijn we ook verplicht om te gaan. Ondanks dat je dan zo'n 40 uur van huis bent achter elkaar, krijg ik daar maar 2 werkdagen voor gecompenseerd.
Tja, sommige dingen horen er gewoon bij, of het nou je bijbaantje is, of je vaste baan.
pi_52665237
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:31 schreef maniack28 het volgende:
maar vraag serieus eens of ze je kaartje vergoeden als je al iets gekocht hebt... ben daar wel benieuwd naar
Tuurlijk is het een ander verhaal als je al plannen hebt.
pi_52684762
Dat concertkaartje betalen ze echt niet voor je uit. Dan melden ze je gewoon af. Ach ze doen eigenlijk nooit moeilijk hoor, maar ik vroeg me gewoon af wat het regelement hier over zegt.
pi_52684992
quote:

[..]

Vind ik ook, niet lullen, vakken vullen.

Als je niet gaat dan zetten ze je wel op een lijstje.
ik zou gaan. Betaald toch? Ga je na tienen naar de kroeg.

Onzin, aansteller, niet geschikt voor de landmacht.

Of mis je dan The Bold en The beautiful??
pi_52685343
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:57 schreef henkway het volgende:

[..]

Vind ik ook, niet lullen, vakken vullen.

Als je niet gaat dan zetten ze je wel op een lijstje.
ik zou gaan. Betaald toch? Ga je na tienen naar de kroeg.

Onzin, aansteller, niet geschikt voor de landmacht.

Of mis je dan The Bold en The beautiful??
Jonguh, de landmacht is pas voor mietjes. ALs je daarin gaat ben je een mislukte tbs'er zonder ook maar een greintje verstand

On-topic: Als je al iets geplanned had, dan hebben ze gewoon pech bij die supert. Als je normaalgesproken nooit op zaterdag werkt dan is het logisch dat je er geen rekening mee houdt dat je 'misschien wel zou kunnen moeten werken'.
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_52685709
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:12 schreef tuiterdespuiter het volgende:

[..]Als je normaalgesproken nooit op zaterdag werkt dan is het logisch dat je er geen rekening mee houdt dat je 'misschien wel zou kunnen moeten werken'.
Daar heb je gelijk in.
Echter, als je niet je kop laat zien, dan zou ik wel ff een ander baantje vast gaan kijken.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:06:51 #37
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_52694494
omg, ik wil je wel eens horen als je eens moet overwerken als je in het echte leven gewoon 40 uur per week werkt. "Ik moet zomaar overwerken! Kunnen ze me nu ontslaan?"

Het is duidelijk een uitzondering en je baas heeft je nodig.. om geen uitzonderingen te maken plannen ze iedereen in en is het zo ook sneller gebeurd waarschijnlijk.
Trotse mamma :)
pi_52694554
Gewoon niet gaan! Het is hun probleem, jij werkt nooit op zaterdag en nu MOET je ineens? Stel je voor dat je een hele goede reden hebt om niet te komen, maar dit heel erg privé is?
Supermarkten
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 12:17:45 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_52694731
Als je echt niet kunt, afzeggen, daar zullen ze heus niet moeilijk over doen, daarom hebben ze iedereen "uitgenodigd", omdat er altijd mensen afzeggen.

Als je wel kunt, gewoon gaan, die ene keer 2 uurtjes op zaterdagavond werken is toch niet zo erg? Trouwens, wanneer moeten ze zo'n klus dan inplannen, dat kan niet als de winkel open is lijkt me.

En je wordt er voor betaald. Ik moet ook wel eens na werktijd naar een presentatie of iets dergelijks en krijg dat NIET uitbetaald.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 12:31:14 #40
43556 miss_dynastie
pi_52694969
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:09 schreef Snien het volgende:
Gewoon niet gaan! Het is hun probleem, jij werkt nooit op zaterdag en nu MOET je ineens? Stel je voor dat je een hele goede reden hebt om niet te komen, maar dit heel erg privé is?
Dan vertel je dat fatsoenlijk aan je baas, al kan ik me niet voorstellen wat er nou zo privé kan zijn op een zaterdagavond.

Is het een leuke manier van doen? Nee, natuurlijk niet! Maar ik kan me voorstellen dat je als baas je maar tot dit soort middelen wendt als fatsoenlijk vragen niet helpt. Wat mij betreft zou iedereen die met een lulsmoesje afzegt op een zwarte lijst komen en er zo spoedig mogelijk uitvliegen-> en ja, dan maar een officiële waarschuwing bij twee minuten te laat, als je personeel principieel kan zijn over een avondje werken kan jij dat ook over op tijd komen, simpel zat .
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:04:02 #41
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52695656
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan vertel je dat fatsoenlijk aan je baas, al kan ik me niet voorstellen wat er nou zo privé kan zijn op een zaterdagavond.

Is het een leuke manier van doen? Nee, natuurlijk niet! Maar ik kan me voorstellen dat je als baas je maar tot dit soort middelen wendt als fatsoenlijk vragen niet helpt. Wat mij betreft zou iedereen die met een lulsmoesje afzegt op een zwarte lijst komen en er zo spoedig mogelijk uitvliegen-> en ja, dan maar een officiële waarschuwing bij twee minuten te laat, als je personeel principieel kan zijn over een avondje werken kan jij dat ook over op tijd komen, simpel zat .
Stel nu dat je zaterdagavond met je vriend/vriendin naar een parenclub gaat
pi_52695790
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:04 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nou als dat geheim is, dan zeg je toch gewoon dat je naar een pedofilieclub gaat
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 13:45:07 #43
43556 miss_dynastie
pi_52696568
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:04 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dan ga je de week erop of een paar uur later Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je je baas zou laten zitten omdat je lekker uit wil, maar wie ben ik...
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:56:17 #44
17061 mvt
blame Canada
pi_52696855
Ik zit zelf onder de distributie CAO, welke gelukkig (nog) niet gelijk getrokken is met de winkel CAO, maar er zal vast wel overlap in zitten.
Zo ver ik weet kunnen ze je 1x per periode verplichten om een dag over te werken, mits tijdig aangekondigt (ik dat een paar dagen). En één dag vantevoren kunnen ze je ook verplichten de volgende dag een paar uurtjes over te werken. Natuurlijk kijken ze wel eerst voor vrijwilligers, daarna pas verplichten. Kijk maar eens goed hoe het in je CAO staat.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:34 schreef Wickedangel het volgende:
Volgens mij moet je kijken of zo'n moment binnen de normale werkdagen valt. Indien op die dag gewoon gewerkt wordt, dan kunnen ze je verplichten. Zelfs als het zaterdag avond is/
We were to understand there would be pie and punch?
pi_52697055
Wij gingen altijd balansen op zaterdagavond, maar dan zat ik altijd bij me vriendin. Dus helaas, ik kom echt niet het hele eind terug rijden.
Iemand Fien soms gezien?
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:23:41 #46
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52705339
Tja, om hier nu een heel drama van te maken...

Kijk, ze kunnen het aan hun klanten niet verkopen om de hele winkel op z'n kop te zetten terwijl ze gewoon open zijn, dat werkt niet. Vandaar die vervelende werktijden. En realiseer je wel dat, hoe meer mensen afhaken, hoe langer de rest van je collega's er zullen zitten om het werk te doen.

Zolang ze dit niet elke maand inplannen zou ik mezelf voor een keertje wat flexibeler opstellen en gewoon die paar uur maken. Je doet je collega's er een plezier mee, en het laat ook meteen zien dat je niet de beroerdste bent.

Dan kunnen ze je daar in ieder geval nooit van beschuldigen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_52854071
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:05 schreef mhr-zip het volgende:
Wij gingen altijd balansen op zaterdagavond, maar dan zat ik altijd bij me vriendin. Dus helaas, ik kom echt niet het hele eind terug rijden.
Pcies de reden dus waarom ik niet KAN werken morgen. Ik zit 2,5 uur bij mijn woonplaats/werk vandaan op dit moment. Heb ze trouwens netjes afgebeld, geen gezeur gehad. Dus tijd voor een slotje?
pi_52856800
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')