Treed binnen in het walhalla der kennis en wijsheid.quote:
Nicolas Sarkozy wijst de wereld de weg
Morgen heeft Frankrijk precies honderd dagen gehad om te wennen aan het leven onder leiding van een mediagestuurde politieke tornado. Hier geen honderd dagen luisterstilte, zoals het kabinet-Balkenende/Bos in Den Haag na zijn aantreden verkoos. Maar actie, ook in de binnenlandse politiek. Het parlement heeft de halve zomer doorvergaderd. De belastingen zijn verlaagd, hervormingen in onderwijs en sociaal bestel zijn in gang gezet. De eerste tegenvallers zijn ook al geïncasseerd (zie inzet).
Enkele resultaten en tegenslagen uit honderd dagen Sarkozy:
-Fiscale hervorming van 13 miljard euro als uitwerking van zijn voornaamste verkiezingsthema: werk. Langer werken is aantrekkelijker gemaakt, ondernemers zijn ontlast;
-Invoering hypotheekrenteaftrek, maar niet met terugwerkende kracht. Die verkiezingsbelofte werd getroffen door een verbod van de Constitutionele Raad;
-Uitstel experimenten met hogere btw in ruil voor lagere werkgeverslasten (om concurrentiepositie te verbeteren);
-Beloofde versoepeling van regels op de arbeidsmarkt is onderwerp van sociaal overleg. Wetgeving is op komst om ontwrichting van het openbaar vervoer door stakingen te voorkomen;
universiteiten krijgen meer autonomie, maar verscherping van selectie en concurrentie zijn op de lange baan geschoven, wegens kritiek van studenten;
-Straffen voor (minderjarige) recidiverende criminelen zijn verzwaard;
immigratie door gezinshereniging wordt in september verder beperkt.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, verdikke joh, grijpt toch weer aan.
Ben jij stiekum een fan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Zwaardvisch het volgende:
...en ook Sarkozy is jong geweest.
[afbeelding]
[..]
Treed binnen in het walhalla der kennis en wijsheid.![]()
Niet stiekem, gewoon straight forward.quote:
Maar heeft het gevolgen voor de studenten? Ik zou er vrede mee hebben wanneer er een paar computers uit de UB geflikkerd worden en er mooie boeken voor terugkomen. Of dat er wat overhead-slorpende sinecures worden weggesneden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben de hele dag op Introductietour geweest en wat zie ik nu? Er gaat weer bezuinigd worden op de Universiteiten!!![]()
Kan je ook fan zijn: straight backwardquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet stiekem, gewoon straight forward.
Wordt je straks ontgroend?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben de hele dag op Introductietour geweest en wat zie ik nu? Er gaat weer bezuinigd worden op de Universiteiten!!![]()
Nee, maar wel met terugwerkende kracht. Of latent. Zoals jij lange tijd bij het CDA waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kan je ook fan zijn: straight backward![]()
Puhlease, Superdudes en Cu2 zijn om de hoek.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Napalm het volgende:
Te laat, slotje![]()
![]()
![]()
![]()
[POL-SC 1293]Mijn zoon, weerhoudt u uw voet van hun pad!
Te laat, slotje![]()
![]()
![]()
![]()
Te laat, slotje![]()
![]()
![]()
![]()
Te laat, slotje
![]()
![]()
![]()
![]()
Te laat, slotje![]()
![]()
![]()
![]()
Te laat, slotje![]()
![]()
![]()
![]()
Te laat, slotje
![]()
![]()
![]()
![]()
Napalm 4 teh w1n!!!
Ja, dat waren nog eens tijden vroegah bij het CDAquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, maar wel met terugwerkende kracht. Of latent. Zoals jij lange tijd bij het CDA waarschijnlijk.
Sigme natuurlijk.quote:
Ligt bij mij in bed.quote:
O, zo. Op z'n Patrick Batemans.quote:
Dan eerder de KVP-kant met Jan de Koning.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat waren nog eens tijden vroegah bij het CDA. Elco Brinkman
![]()
Doe je haar de groeten?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:35 schreef PJORourke het volgende:
Ligt bij mij in bed.
Dan zou ze nu in de kast hangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
O, zo. Op z'n Patrick Batemans.
In een Burberry-jas. Dat zou je haar nog het meest mee straffen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan zou ze nu in de kast hangen.
Nee hoor, ik haat Burberry. Ik straf mezelf er alleen maar mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
In een Burberry-jas. Dat zou je haar nog het meest mee straffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |