De GTS is in feite een kapotte GTX waarvan de niet werkende onderdelen zijn uitgezet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:40 schreef Biogarde het volgende:
Voor de peeps met een 8*** serie en die hun klassieke controlpanel-weergave weer terug willen hebben:
Ga naar regedit.exe te vinden in de map Windows.
Daarna HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/NVIDIA Corporation/Global/NvCplApi/Policies.
Maak vervolgens een nieuwe DWORD-waarde aan en noem deze: sedonadisable.
Vervolgens dubbelklik je erop en vul je bij waardegegevens: 2 in.
Nu ga je weer naar je NVIDIA configuratiescherm en kun je bovenin bij Beeld klassiek controlepaneel weer aanzetten.
Da's een 8600. 8800-serie is te koop vanaf 250 ergens..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:10 schreef Devrim_ het volgende:
Is het raar dat ik een nVidia 8800 GT voor 110 euro heb zien liggen?
Ja dat is raar, hij bestaat namelijk nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:10 schreef Devrim_ het volgende:
Is het raar dat ik een nVidia 8800 GT voor 110 euro heb zien liggen?
Wel DX10 neem ik aan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef Biogarde het volgende:
Oh, en voor de Bioshock fans: Bioshock gaat als een raket op de GTS. Alles vloeiend op max detail en resolutie.
Battlefield 2 draait bij mij ook op max. met een 7600GT.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef FritsFlits het volgende:
8800GTSPrima kaart. Lekker snel, Battlefield 2 draait op hoogste settings op 1680x1050.
Alleen als ik Quicktime Player wil updaten, krijg ik een runtime error bij Quicktime.Schijnt meer voor te komen bij de 8xxx serie en de XP-drivers.
En werkt de 8600 een beetje fatsoenlijk?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:23 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Da's een 8600. 8800-serie is te koop vanaf 250 ergens..
Sorry, niet echt. Dan kun je beter voor een dikke Dx9-kaart gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:39 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En werkt de 8600 een beetje fatsoenlijk?
[Xbox 360, PC] Bioshockquote:Op donderdag 23 augustus 2007 06:39 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ja dat is raar, hij bestaat namelijk niet
@Bio: Dat Bioshock, je bent er zo lovend over, wat is er nou precies zo geweldig aan? Ik ken het spel niet verder, dus wat uitleg wordt op prijs gesteld
Is de 8600GT dan geen dikke Dx9-kaart?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:06 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Sorry, niet echt. Dan kun je beter voor een dikke Dx9-kaart gaan.
Welke reso? Lost planet ging echt niet lekker op 1900x1200 (24 inch wide) met alles Full, haalde soms maar 15 Fpsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef Biogarde het volgende:
Oh, en voor de Bioshock fans: Bioshock gaat als een raket op de GTS. Alles vloeiend op max detail en resolutie.
1680 x 1050.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welke reso? Lost planet ging echt niet lekker op 1900x1200 (24 inch wide) met alles Full, haalde soms maar 15 Fps.
OK, kan ik mee leven danquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
1680 x 1050.
Bij 1900 x 1200 gaat ie idd hakkelen. Wanneer er veel te zien is in een omgeving heb je een drop van 20 frames soms. 1600 liep wel lekker.
Geen idee eik. Wellicht proberen? Nieuwe drivers is sowieso altijd beter.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:59 schreef SoupNazi het volgende:
WOW. Sinds zojuist mijn 8800GTS 320MB binnen en werkelijk ALLES draait op max. Cod2, Bioshock, Rainbow Six Vegas, Dirt, Call of Juarez, TDU. Op een resolutie van 1440x900. Dus ik ben blij dat ik die extra 80 euro niet heb uitgegeven aan de 640MB-versie. En klopt het trouwens dat ik met de nieuwe nVidia-drivers Test Drive Unlimited met HDR én AA kan draaien?![]()
Ja het kan bij mij dus wel nu. Maar ik meen me dus te herinneren dat HDR+AA helemaal niet kon, dus vandaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Geen idee eik. Wellicht proberen? Nieuwe drivers is sowieso altijd beter.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Geen idee eik. Wellicht proberen? Nieuwe drivers is sowieso altijd beter.
Nou, ik moet idd bekennen dat ik ooit een 7900GS had waarvan de bijgeleverde driver op cd de beste was dan al die updates die er na die tijd kwamen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Regelmatig met nVidia gehad bij de drivers tussen januari en juni dat als je weer een nieuwe versie nam, er een probleem met een spel verholpen was, maar dat er vervolgens 3 andere games weer kut draaiden of er niet uitzagen ofzo.
Lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:18 schreef Biogarde het volgende:
Maar goed, mocht Soup het zeker willen weten dan zal hij het moeten testen.
En daar hebben wij ook wat aan![]()
Ik kan niet lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:07 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Lezen.Het werkt bij mij dus al, maar ik zocht even confirmatie.
3Dmark?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:06 schreef Sjibble het volgende:
beetje offtopic maar toch wel ontopic
Ik krijg dus een lappie met een 8600M GT erin, waar kan ik die vergelijken met de 8800 GTS?
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 27 augustus 2007 03:25 schreef Frumzel het volgende:
Het zal misschien al wel aan de orde zijn geweest, maar stel m'n vraag toch:
De laatste tijd lees ik allemaal verhalen dat allerlei computergebruikers wachten tot november met het upgraden van het systeem, omdat dan de 9800gts/gtx uitkomen en deze een veel betere ondersteuning voor directx 10(.1) geven.
Nu geloof ik dat graag, maar is het verschil nu werkelijk zo groot dat je ineens een jaar langer mee vooruit kan vóór de volgende upgrade of is het weer een opgelaaide hype door bijvoorbeeld tweakers (zoals ook werd gesproken over de 8800 serie) en dat het enkel wat grafische verbeteringen/ondersteuningen zijn?
Dus als ik een 8800 gts zou kopen, doe ik er dan werkelijk verkeerd aan om geen 2 maanden te wachten voor een (volgens nieuwsberichten 2x(!?) ) zo snellere kaart.
nou dan wil ik je wel van je oude kaart afhelpen tegen die tijdquote:Op maandag 27 augustus 2007 07:25 schreef Kyller het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar![]()
Ik heb nu een 8800gtx, maarja, als die kaart echt 2x zo snel is en het verschil is echt aanzienlijk, ben ik toch ban dat ik weer zo'n drang krijg om hem te kopen
Zelf nu eindelijk ook een 8800GTS, alles draait als een treinquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:40 schreef SoupNazi het volgende:
Ik zit nu trouwens met mijn 8800GTS en Athlon X2 5600+ op 9700 3DMarks (06), dus dat lijkt me wel een mooi resultaat.
Zou er niet van uitgaan dat die 98-serie daadwerkelijk aan het eind van het jaar verkrijgbaar is.quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:25 schreef Frumzel het volgende:
Het zal misschien al wel aan de orde zijn geweest, maar stel m'n vraag toch:
De laatste tijd lees ik allemaal verhalen dat allerlei computergebruikers wachten tot november met het upgraden van het systeem, omdat dan de 9800gts/gtx uitkomen en deze een veel betere ondersteuning voor directx 10(.1) geven.
Nu geloof ik dat graag, maar is het verschil nu werkelijk zo groot dat je ineens een jaar langer mee vooruit kan vóór de volgende upgrade of is het weer een opgelaaide hype door bijvoorbeeld tweakers (zoals ook werd gesproken over de 8800 serie) en dat het enkel wat grafische verbeteringen/ondersteuningen zijn?
Dus als ik een 8800 gts zou kopen, doe ik er dan werkelijk verkeerd aan om geen 2 maanden te wachten voor een (volgens nieuwsberichten 2x(!?) ) zo snellere kaart.
Videokaart op z'n flikker geven denk ik? Gewoon overclocken. Meeste GTS'en draaien 650/2000.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Zelf nu eindelijk ook een 8800GTS, alles draait als een trein.. prima kaart..
alleen jammer dat ik ook 'maar' iets van 9500 3dmarks scoor, terwijl ik een Athlon x2 6000+ heb..
Heb jij misschien meer ram?(2gig) Of heb je het een en ander gewoon getweaked?
Dat is zeer netjes. Ik heb ook 2 gieg, maar ik had mijn videokaart wel een stuk hoger dan standaard draaien. Helaas zit nu op een clean install van Vista en krijg ik hem niet eens meer over de 8700 heen met dezelfde clocks, en met dezelfde (163.11) drivers. Duizend punten lager dus. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Zelf nu eindelijk ook een 8800GTS, alles draait als een trein.. prima kaart..
alleen jammer dat ik ook 'maar' iets van 9500 3dmarks scoor, terwijl ik een Athlon x2 6000+ heb..
Heb jij misschien meer ram?(2gig) Of heb je het een en ander gewoon getweaked?
Is de driver-ondersteuning voor Vista al optimaal? Las ergens dat het nog steeds niet helemaal geweldig was.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:32 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Dat is zeer netjes. Ik heb ook 2 gieg, maar ik had mijn videokaart wel een stuk hoger dan standaard draaien. Helaas zit nu op een clean install van Vista en krijg ik hem niet eens meer over de 8700 heen met dezelfde clocks, en met dezelfde (163.11) drivers. Duizend punten lager dus. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?![]()
Die 9700 was ook gewoon op Vista, dus dat zou geen verschil moeten maken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:52 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is de driver-ondersteuning voor Vista al optimaal? Las ergens dat het nog steeds niet helemaal geweldig was.
Ik denk zelf dat DX10(1) pas over een jaar of anderhalf mainstream is. En ik denk dat we over 4 jaar een aantal versie's verder zijn, omdat ze steeds sneller kaarten uitbrengen die de volgende generatie DX ook al ondersteunen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:24 schreef Frumzel het volgende:
Na even wat research gedaan te hebben:
Hoe lang zal het duren voordat er games verschijnen die directx 10 only zijn? Of directx 10.1 only (dus niet meer onder directx 9 draaien)?
Crysis is bijvoorbeeld weliswaar een directx 10 spel, echter deze draait zover ik begrepen heb ook gewoon onder directx 9.
Aangezien in tegenstelling tot directx 9, directx 10 niet meer backwards compatible is en directx 10.1 niet meer backwards compatible is (met directx 10), is dus mijn vraag over hoeveel jaar dat is (2 jaar, 3 jaar, 4 jaar?)
Als iemand daar ook een bron bij heeft, zou het helemaal top zijn
Mja, waar ik eigenlijk op doelde:quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:27 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat DX10(1) pas over een jaar of anderhalf mainstream is. En ik denk dat we over 4 jaar een aantal versie's verder zijn, omdat ze steeds sneller kaarten uitbrengen die de volgende generatie DX ook al ondersteunen.
Voorlopig blijft het gros op 9 hangen ivm de overstap naar Vista. Een hoop mensen blijven voorlopig (aantal jaar) op XP hangen als ik de diverse fora mag geloven.
Mja, ik zat zelf te denken aan de 640MB versie (o.a. vanwege schermresolutie van 1680x1050). Maar goed, dit haalt me wel over om niet tot november (of later) te wachten. Nu nog even overtuigd zijn van mezelf dat ik het echt wil (geld groeit niet op m'n rugquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:42 schreef nigel2 het volgende:
Ik denk dat je nog niet aan DX 10.1 moet denken.
Het duurt nog een tijdje voordat alle spellen alleen op DX 10 draaien laatstaan DX 10.1.
Als je een kaart wilt die 3-4 jaar meegaat moet je denken aan een 8800 ultra denk ik (van rond de 700 euro). Maar ik denk dat een 8800GTS 320mb wel lang meegaat als je kijkt hoelang het duurt voordat de spellen allemaal DX10 ondersteunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |