Dat mag ik toch ook hopen jaquote:Op maandag 31 maart 2008 10:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
plakken als in dat er ook daadwerkelijk iets op papier blijft hangen bij afdruk
Bedoelde dan ook je fotoboekquote:Op maandag 31 maart 2008 09:48 schreef vintrax het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets ontvangen.en wel ontzettend andere PM's
[..]
Hey!
Ja, ik weet inderdaad waar je huis woont. (en al je lieve katten) en oeh, die overheerlijke soep
Maar ik vind het prima. Leuk!Je weet me te bereiken. ^^
Het is natuurlijk lastig om op al die vragen antwoorden te geven als je totaal geen ervaring hebt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:50 schreef PKfotografie het volgende:
bang voor camera's is trouwens niet gewenst als model.
verder, als je model wil staan en ook weet hoe, roep dan wat voor soort shoot je wil,
dan kunnen fotografen die modellen voor bepaald soort shoots zoeken zien wie daar zin in heeft,
zoals, binnen als in studio, of als buiten met veel natuur.
in winterjas en helemaal vol gehangen met kleding, of met zo min mogenlijk.
serieuze foto's of juist totaal niet.
alleen, of in groepsverband.
zin in een stuk tijden er voor, of moet de fotograaf maar naar je toe komen.
kan ook via pm enz. uitgewisseld worden, maar als je het in het topic vernoemd, dan weten de fotografen ook of ze wel of niet hoeven te reageren
Het kan ook juist lastiger zijn om op een locatie waar anderen kunnen komen, te moeten modellen. Het hangt heel erg ook af van de fotograaf of jij je lekker voelt voor de camera. Een fotograaf die je goed coacht, werkt bij de meesten beter dan eentje die roept 'doe maar wat'.quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:36 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig om op al die vragen antwoorden te geven als je totaal geen ervaring hebt.
Maar als ik het op mijzelf reflecteer dan lijkt buiten mij fijner dan in een studio, daar je buiten en wat meer ontspannen sfeer hebt. Tenminste als je nog nooit model hebt gestaan dan lijkt het mij toch wel "spannend" om meteen een fotoshoot te doen in een studio.
Zwart wit lijkt me echt geweldig. Vind ook dat met een zwart wit foto de focus op bijvoorbeeld de ogen kan worden gelegd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:33 schreef freud het volgende:
[..]
Het kan ook juist lastiger zijn om op een locatie waar anderen kunnen komen, te moeten modellen. Het hangt heel erg ook af van de fotograaf of jij je lekker voelt voor de camera. Een fotograaf die je goed coacht, werkt bij de meesten beter dan eentje die roept 'doe maar wat'.
Het is in ieder geval wel handig als je een beetje ideeën geeft qua sfeer. Ook al is het niet haalbaar om te doen, geeft het wel inzicht in wat voor stijl/type je zoekt. Denk dan aan kreten zoals 'after shave reclame', 'mode' 'bandfoto', 'z/w', 'klassiek', 'rauw', etc.
Nou hier ben ikquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:50 schreef An24 het volgende:
Ik zoek juist vaak wel naar modellen die cameraschuw zijn. Klinkt misschien raar. Maar ik vind het als fotograaf de uitdaging om mensen zo snel en zo goed mogelijk in hun natuurlijke houding te krijgen. Hoe meer camera schuw, hoe groter voor mij de utdaging. Het ligt echt aan de coaching van de fotograaf. Ik vraag mensen in de studio vaak eigen muziek mee te nemen. Ik zorg voor een ontspannen sfeer met wat lekkers erbij en ga dan een beetje babbelen met mensen. Dat schieten komt vanzelf wel.
Donequote:
Hoi! Heb je soms wat voorbeelden ergens van de foto's die je zoal schiet? En heb je ervaring met modellen fotograferen?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:46 schreef qless het volgende:
Piep eens een oproepje plaatsen - ik wil eens een modelshoot proberen op een urbex lokatie, welk model heeft daar zin in? (en is niet bang om een beetje te klimmen/onder/over hekken)
Ja urbex voorbeelden genoeg:quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hoi! Heb je soms wat voorbeelden ergens van de foto's die je zoal schiet? En heb je ervaring met modellen fotograferen?
Woah.. wat een prachtige foto's heb je gemaakt.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:07 schreef qless het volgende:
[..]
Ja urbex voorbeelden genoeg:
http://www.hierzo.net/gallery/urbex/
model niet echt anders dan wat familie enzo
Toffe foto's, vooral hoe je werkt met kleur enzo vind ik gaafquote:Op woensdag 2 april 2008 19:07 schreef qless het volgende:
[..]
Ja urbex voorbeelden genoeg:
http://www.hierzo.net/gallery/urbex/
model niet echt anders dan wat familie enzo
Idd weinig ervaring en daar wil ik wel wat in veranderenquote:Op maandag 7 april 2008 15:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Toffe foto's, vooral hoe je werkt met kleur enzo vind ik gaaf.
Ik begrijp het goed als ik denk dat je dus weinig/geen ervaring hebt met het fotograferen van modellen?
heb je daar toestemming voor?quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:34 schreef roooosje het volgende:![]()
In mei wil ik een fotoshoot plannen in de hall of fame in Tilburg: http://www.dehalloffame.nl/ . Er zijn een aantal ruimtes beschikbaar die zich misschien wel lenen tot toffe portretten. Er staan op de site weinig foto's van binnen helaas, maar er zal vast veel te improviseren zijn. Kijk even bij de plattegrond voor indeling van de ruimtes. Bij interesse Priveberichtje graag
.
Zowel mede-modellen als fotografen.
Op zich is het gewoon een openbare ruimte waar gewoon foto's mogen worden gemaakt, maar ik heb wel een mailtje gestuurd over wat de mogelijkheden zijn, aangezien we niet allemaal met een compact komenquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:19 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
heb je daar toestemming voor?
of heb je dat daar niet nodig?
Je hebt pmquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:34 schreef roooosje het volgende:![]()
In mei wil ik een fotoshoot plannen in de hall of fame in Tilburg: http://www.dehalloffame.nl/ . Er zijn een aantal ruimtes beschikbaar die zich misschien wel lenen tot toffe portretten. Er staan op de site weinig foto's van binnen helaas, maar er zal vast veel te improviseren zijn. Kijk even bij de plattegrond voor indeling van de ruimtes. Bij interesse Priveberichtje graag
.
Zowel mede-modellen als fotografen.
met een compact mag je ook op een station foto's schieten, maar als je met een groep fotografen komt, behoor je toestemming te hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:35 schreef roooosje het volgende:
[..]
Op zich is het gewoon een openbare ruimte waar gewoon foto's mogen worden gemaakt, maar ik heb wel een mailtje gestuurd over wat de mogelijkheden zijn, aangezien we niet allemaal met een compact komen.
*zonder kennisgeving binnen komen vallen*quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:01 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
met een compact mag je ook op een station foto's schieten, maar als je met een groep fotografen komt, behoor je toestemming te hebben.
vandaar dat ik het vroeg, maar netjes dat je daar al over hebt gemailt
Time of Trade??quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:19 schreef Butterscotch het volgende:
Kan ik mij ook aanmelden als visagist? TFP (trade for picture) doe ik graag! Ik ben nog in opleiding, maar ik ben al behoorlijk handig
oops edit: regio flevoland, Amsterdam ook geen punt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |