Heb je de diesel of een benzine? Ik heb bij opel gewerkt, dus ik heb genoeg vergelijking gehad met ook de Corsa-C, en de beleving van de Corsa-D vond ik gewoon ontzettend traag. Verder vond ik het echt een hele fijne auto, ook het interieur is zeer netjes.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:00 schreef LamstraalASD het volgende:
ik heb een Corsa en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Rijd lekker (even wennen vorige auto was 1.8 16V) , snel zat.
De Clio vind ik een lelijke auto.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?
Die schijnt op alle fronten ERG goed te zijn.. (behalve het uiterlijk wat een beetje jammer is op sommige fronten). Maar het lijkt me zeker de moeite waard die mee te nemen in de overweging...
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Whatashockr het volgende:
Grande punto sport met TJET 120 pk motor is wel supercompleet hoor, zit volgens mij 1000 boven je budget.
T= turboquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
1.4 blokje met turbo. Ik heb voor de gein een proefrit gemaakt, en ik moet zeggen dat rijdt donders lekker. Echt wel snel, en ook behoorlijk wat koppel, zeker geen zenuwachtig blokje. Verder superzuinig.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
Turbo Jet, dat is een injectiesysteem met turbodrukvulling. De injectoren hebben in de naald meerdere zeer kleine gaatjes zitten (vaak onder een hoek) om de verneveling te verbeteren. (een dergelijke naald heet een jet) Resultaat is een lager verbruik en de prestaties gaan er ook licht op vooruit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
hebben we ook staan en dat zijn vinnige bakkies.. liggen als een huis op de weg, Zijn lekker rap, zien er imo goed uit. Voldoende ruimte (alleen achterin is het krap)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?
Ik reed de Corsa-Dquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind dat je dat ontzettend overdrijft. De Corsa heeft inderdaad niet te veel rare of speciale fratsen, maar vooral de nieuwe Corsa-D heeft echt wel uitstraling en image, hij wordt zelfs al heel veel in de reclamewereld gebruikt, waar eerst de Smart ForTwo en de Mini Cooper bijvoorbeeld de uitblinkers waren. Dat zegt toch wel wat over uitstraling.
Volgens mij woon je in een andere regio dan ik? Ik zie tegenwoordig ook veel rijscholen met de Corsa-D, daarnaast zoals ik al zei de reclameauto's, maar wat voor bedrijven bedoel jij dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:40 schreef XL het volgende:
[..]
Ik reed de Corsa-D
Je ziet hem niet meer als reclame-auto dan de 207 en de Punto bijvoorbeeld hoor. Maar je ziet hem veel dat heeft hij echter niet aan de uitstraling te danken, maar aan de gunstige leaseprijs. Kijk maar naar de bedrijven die er reclame mee maken. Toch net even de andere bedrijven dan die je op de MINI, Smart of de New Beetle tegenkomt.![]()
Corsa --> Piet Pijp Buizenbuigersquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volgens mij woon je in een andere regio dan ik? Ik zie tegenwoordig ook veel rijscholen met de Corsa-D, daarnaast zoals ik al zei de reclameauto's, maar wat voor bedrijven bedoel jij dan?
Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou als ik jou was kiezen tussen de corsa en de 207. In de 207 zit je wat hoger en doet wat ruimtelijker aan dan de corsa. (hoe snel een auto is hangt af van de motor die je kiest, 207 met vergelijkbare motor is net zo snel/langzaam als een corsa)
De grande punto is van mindere kwaliteit dan een 207 en corsa. Zowel binnen als buiten.
Daar kun je wel meer pk's kopen voor het prijsje inderdaad.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:44 schreef realbase het volgende:
ik zou een ibiza aan je lijstje toevoegen
En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...![]()
Dat was niet de vraag...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
Hij bestempelde de Grande Punto als meest onbetrouwbaar van het stel, terwijl jij de 207 als meest onbetrouwbaar bestempelt wat hoogst waarschijnlijk juist isquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:26 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Dat was niet de vraag...![]()
Maar goed, verklaar je reactie nader...
De verhalen van de Renault Scénic en Laguna zitten bij mij nog redelijk vers in het geheugen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:56 schreef XL het volgende:
Het gaat wel om een lease-auto he. Beetje stom om die op betrouwbaarheid af te rekenen. Geen enkele auto laat je tegenwoordig in de berm staan in de eerste vier jaar. Als dat wel gebeurd is die kans bij elke auto even nihil. Is er iets met de auto, dan breng je hem naar de garage. Neem je een andere auto mee en als het opgelost is wissel je ze weer om. De rekening hoef je niet eens zelf naar de leasemaatschappij te sturen en je hebt weer eens een andere auto kunnen testen.
Een Clioquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:47 schreef invine het volgende:
Neem de nieuwe Renault Clio, niet voor niets auto van het jaartoch?
[afbeelding]
Toen ik nog bij renault werkte vaak zat in de clio gereden, voorzien van comfort en luxe.. en nu dat hij al een tijdje op de markt is zijn de kinderziektes wel verholpen(ook al heb ik die clio nooit in de werkplaats gezien met pech).
Ik weet zo niet de prijzen want ben al weer een tijdje gestopt met werken bij Renault.
En daarnaast kan je ook de nieuwe clio campus nemen (is het oude model maar dan klein beetje anders, andere kont o.a.)
[afbeelding]
[afbeelding]
persoonlijk zou ik nooit voor de fiat gaan.. keer 10 dagen als leenwagen (gloednieuw met 6km op teller) en dat ding reed voor geen meter en kwam nauwelijks van zijn plaats af. en had de 1.4 benzine!
hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Clio![]()
3 Maanden terug even in de Clio 1.6d (2003) van een maat mogen rijden. Wat een ongelovelijke grafbak!!!! Het was net of ik weer in mijn oude Renault 19 aan het sturen was. Het stuurt niet het zit niet.. het veert niet... het dashboard ziet er niet uit en hij was traaag
De Ibiza zit in dezelfde klasse maar rijdt serieus 10x beter als de Clio.
Over de nieuwe clio kan ik niet oordelen gezien ik daar nooit in gereden heb.
Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:
[..]
hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.
de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorgangerniet voor niets auto van het jaar he
Dat zachte van de koppeling vond ik juist wel fijn, je kan er erg makkelijk soepel mee schakelen. Dat zwabberen is een probleem wat sommige wel en sommige niet hebben. Een aantal hebben wat speling op het stuur waardoor hij wat gaat zoeken. Voor zover ik weet heeft Peugeot hier nog geen oplossing voor. Op het forum van de Peugeot 207 Club staan hier een aantal topics over.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:20 schreef E.T. het volgende:
207 vond ik te 'zacht' in koppeling en versnelling en zwabberde mij teveel op de snelweg.
Tank gevoel in een VW, ok, in een Audi, ok, maar in een Seat? Het is gewoon een plasticfantastic boeltje in zo een ding hoor... Voor de rest wel rete fijne auto's want VW techniek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.
Het voelt gewoon niet degelijk aan... niet het lekkere "tank" gevoel wat ik in een VW/Seat/Audi wel heb.
Het voelde alsof ik een auto reedt die 15 jaar oud was.
Het koppelings pedaal sloeg alles..... dat voelde echt heel erg fragiel en gammel aan.
De auto had slechts 80.000km gelopen. Dus aan slijtage kan het niet liggen.
Ik snap echt totaal niet hoe je dit een top auto kan noemen![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
Beter lezen (goed lezen blijkt voor veel Fokkers een probleem) , er staat niet voor niks bij van binnen en buiten. Wat betreft afwerking bedoel ik dus. De betrouwbaarheid van de techniek heb ik het niet over.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...![]()
Welke versie heb je?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een Grande Punto. Fijne, erg complete auto.
Bleu & Mequote:
Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?quote:
Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:48 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?
Klinkt goed! De Sport-uitvoering heeft ook Blue&Me aan boord.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.
Hij herkent mijn SE m600i en E.T.'s Samsung SGH-E500 zonder enig probleem.
Je kan door je telefoonboek bladere en handsfree bellen.
Dat Blue & Me is echt briljant. En dat in een auto van nog geen 18.000,-
Je bedoelt dat de Sport luidruchtig is, niet comfortabel?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:
En het allerbelangrijkste ... de middenarmsteun!!
Maar houdt er bij de Sport rekening mee dat hij op platte banden en een sportonderstel staat aangezien je vast veel km's gaat rijden. Ik zelf zou niet zo 1,2,3 weer voor een Sport kiezen denk ik nu ik er een tijdje in rond rijd ondanks dat hij er goed uit ziet en goed in de opties zit (maar dat is ook persoonlijk natuurlijk!). Maar die T-Jet![]()
Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:24 schreef TAG-Speedy het volgende:
Niet luidruchtig, maar hij is minder comfortabel dan een Emotion die op 16" staat en een normaal onderstel heeft. De demping is stugger.
Ik heb zelf ook een Clio 1.6 16v uit 2002 en ik moet zeggen het rijd heerlijk! Hij komt erg vlot van zijn plek af en is sneller dan de meeste standaard auto'squote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:
[..]
hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.
de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorgangerniet voor niets auto van het jaar he
Ik rijd nu enkel "binnendoor" (snelweg = saai en om), maar ook een snelweg is geen biljart laken op veel plaatsen!! Maar ben met je eens, de T-Jet is eigenlijk de motor die je wil (moetquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef yup het volgende:
[..]
Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.
De T-jet is gewoon de enige wagen met een fatsoenlijk blok voor zo een prijs. Mijn keus zou al vaststaan...
Tenzij ze een Polo met 1.4 TFSi zouden uitbrengen maar dat lijkt me sterk (voor nu dan, misschien later wel)
Ze hebben test gereden in een 207 en ze gaan voor een Octavia? .. Dit is toch een totaal andere klasse auto en daardoor toch niet vergelijkbaar?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:42 schreef Dualdude het volgende:
Vandaag nog weer in een Peugeot 207 1.6 HDiF XS-Pack gereden. Mn ouders gaan definitief niet voor een 207. Je been zit tegen de middenconsole aan als je niet zo groot bent (wat mn moeder dus niet is) en hij trok ENORM naar rechts. Na wat onderzoek op het forum van de 207 club blijkt dit dus veel vaker voor te komen en is hier nog geen oplossing voor. Het schijnt niet bij allemaal zo te zijn, maar mn ouders willen het risico gewoon niet lopen. Dit neemt niet weg dat de 1.6 HDiF diesel een ERG fijne motor is. Loopt er soepel en is behoorlijk stil voor een dieselOuders gaan nu waarschijnlijk voor een Octavia
Als ik dus een keuze moest maken tussen een Corsa, 207 en Grande Punto, werd het de Punto. Opel ben ik nog nooit weg van geweest dus dat is voor mij al niet eens een optie.
Dat zou mijn keuze zijn voor een sub-20K hatchbackje, echt een kek kartbakkie:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:19 schreef doeka het volgende:
En de Suzuki Swift Sport?
Blauwquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner![]()
Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.
Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:
Rood?
[afbeelding]
Of zwart?
[afbeelding]
Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...![]()
Rood!quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner![]()
Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.
Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:
Rood?
[afbeelding]
Of zwart?
[afbeelding]
Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...![]()
Voordat geld wat je betaald voor een Grande 3d 1.4 T-Jet Sportquote:Op donderdag 27 september 2007 00:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Mini Cooper geen optie?
De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranjequote:Op woensdag 26 september 2007 22:49 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou voor de Guttuso Rood Mica gaan, of Rock 'n Roll blue als je wat minder sportief en wat meer stijlvol wilt
Ah okquote:Op donderdag 27 september 2007 09:13 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranje
Goeie vraag, tijd voor een updatequote:Op maandag 3 december 2007 01:16 schreef sander89 het volgende:
Welke kleur is het geworden en staat die al voor je deur?
Ik kan met je meepraten. Ik had die Corsa ook als voorloper.... Die voorruit merkte ik in de zomer al op, zie mijn reactie eerder in dit topic. Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat het genot van je nieuwe wagen straks des te groter is als je de Corsa bij de dealer achterlaat.quote:Op maandag 3 december 2007 19:51 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb die Corsa als voorloopbak.
- voorruit altijd beslagen. Duurt een eeuwigheid voordat het een beetje schoon is
en als je de blower weer uitzet dan beslaat ie weer
- bij inhalen van vrachtwagen op de snelweg ontstaat er een file achter je zodanig dat het op de radio komt. Je moet 'm haast terugschakelen naar de 3 als je nog enigszins wil versnellen :/
- A-stijl verhindert zicht naar linksvoren...
Een klotekar is het.
En scheur'ie al rond? Tevreden met de keuze?quote:Op maandag 3 december 2007 09:30 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Goeie vraag, tijd voor een update![]()
De Punto 1.4 T-Jet Sport in Exotica Red wordt afgeleverd in week 2 van 2008![]()
3 maanden levertijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |