abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52586989
Hoi allemaal,

Ik mag een auto uitkiezen van de baas. Budget = ¤ 18.000 voor een benzine-auto.

Ik twijfel nu tussen de Opel Corsa, de Peugeot 207 en de Fiat Grande Punto.

Zijn er hier mensen die een soortgelijke keuze moesten maken, en tips voor mij hebben voordat ik ga proefrijden?

Ik neig trouwens lichtjes naar de Grand Punto, omdat ik de Peugeot eigenlijk niet echt mooi vind, en de Corsa duurder is dan de andere twee.

Alvast bedankt!





Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52587055
Ik heb al veel negatieve verhalen over de Peugeot 207 gehoord... o.a. bedieningspanelen die binnen een jaar 3 keer kapot gaan...
Punto ken ik niet zo, qua prestaties, etc..

De Corsa vind ik een erg leuke auto, die je voor ¤18.000 volgens mij wel helemaal compleet moet kunnen krijgen!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52587283
Op basis van uiterlijk zou ik gaan voor de Punto. Qua rij-eigenschappen en kwaliteit weet ik er niets over te zeggen helaas...
Wees maar niet bang, ik doe niets...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:54:32 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587322
De Corsa is een zeer mooie, maar ook zeer fijne auto om te bezitten, het enige echte nadeel is dat hij echt ontzettend traag is De 1.2 is nog niet vooruit te schoppen en de 1.4(sport) is ook zeer traag. Dat gevoel heb je iig als je er in rijdt.

De Grande Punto is een hele mooie auto, die ook zeer fijn rijdt, niets mis mee in mijn ogen, persoonlijk heb ik er alleen totaal niks mee, dus ik zou hem daarom niet nemen. Dit is voor jou natuurlijk zelf te bepalen.

De 207 vind ik ook een mooie auto, die zeker lekker vlot meekan, maar het is dan weer kwalitatief de mindere van de 3.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:55:52 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587355
Ga trouwens eens proefrijden in die Corsa, als de snelheid je bevalt wil je imo niets anders meer, als je hem toch te traag vindt kun je die alvast wegstrepen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52587477
ik heb een Corsa en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Rijd lekker (even wennen vorige auto was 1.8 16V) , snel zat.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02:38 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587535
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:00 schreef LamstraalASD het volgende:
ik heb een Corsa en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Rijd lekker (even wennen vorige auto was 1.8 16V) , snel zat.
Heb je de diesel of een benzine? Ik heb bij opel gewerkt, dus ik heb genoeg vergelijking gehad met ook de Corsa-C, en de beleving van de Corsa-D vond ik gewoon ontzettend traag. Verder vond ik het echt een hele fijne auto, ook het interieur is zeer netjes.

Edit: Ik wilde dus ook nog zeggen dat je met de diesel geen last hebt van die trage beleving.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:11:09 #8
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_52587755
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?

Die schijnt op alle fronten ERG goed te zijn.. (behalve het uiterlijk wat een beetje jammer is op sommige fronten). Maar het lijkt me zeker de moeite waard die mee te nemen in de overweging...
pi_52587831
Grande punto sport met TJET 120 pk motor is wel supercompleet hoor, zit volgens mij 1000 boven je budget.
pi_52587861
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?

Die schijnt op alle fronten ERG goed te zijn.. (behalve het uiterlijk wat een beetje jammer is op sommige fronten). Maar het lijkt me zeker de moeite waard die mee te nemen in de overweging...
De Clio vind ik een lelijke auto.

Bedankt voor het meedenken
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52587925
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Whatashockr het volgende:
Grande punto sport met TJET 120 pk motor is wel supercompleet hoor, zit volgens mij 1000 boven je budget.
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:19:01 #12
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52588023
En de Suzuki Swift Sport?
Of de Seat Ibiza?
Of vind je dat ook niks?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:29:20 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52588363
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
T= turbo
Jet= hogedruk-brandstofinjectie.

Oftewel, zuinig, efficient en snel
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52588427
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
1.4 blokje met turbo. Ik heb voor de gein een proefrit gemaakt, en ik moet zeggen dat rijdt donders lekker. Echt wel snel, en ook behoorlijk wat koppel, zeker geen zenuwachtig blokje. Verder superzuinig.

De sport uitvoering heeft ook echt alles erop en eraan, je kan het zo gek niet bedenken of het is erbij. Gescheiden airco zones, bluetooth, USB aansluiting, sportinterieur, 17"velgen.

Het enige nadeel, maarja dat vind ik altijd bij fiat, is de versnellingsbak. Die schakelt nogal beroerd.
pi_52588529
ik moet binnenkort ook gaan kiezen voor een nieuwe (lease)auto en zat dus ook tussen deze 3 te dubben,

ik heb nog nergens in gereden maar op uitelijk zou ik voor de corsa gaan maar de verhalen die ik hoor van de punto zijn beter
maar goed ik heb nog ff ik blijf wel ff dit topic volgen

suc6 verder
pi_52589311
Ik had laatst een Seat Ibiza mee als leen auto (rij zelf een Leon II) en ik was verrast over het comfort van deze auto. Verder vind ik de auto qua look er erg leuk uit zien!!

Fiat Bravo zou mijn 2de optie zijn gevolgt door de Grande Punto


Een franse burger bak komt er bij sowieso nooit in
De corsa vind ik een echt vrouwen autootje, dan laat ik de corsa OPC even buiten beschouwing
pi_52601641
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
Turbo Jet, dat is een injectiesysteem met turbodrukvulling. De injectoren hebben in de naald meerdere zeer kleine gaatjes zitten (vaak onder een hoek) om de verneveling te verbeteren. (een dergelijke naald heet een jet) Resultaat is een lager verbruik en de prestaties gaan er ook licht op vooruit.

Voor de keuze van de auto zou ik voor de Grande Punto gaan, omdat het kwalitatief een goede auto is (de Corsa ook wel, maar ik weet niet of Opel zijn lak al eens heeft verbeterd... maar dat merk je pas over een paar jaar), en omdat de Punto ook niet verkeerd oogt.

http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=676

Autoweek is wel tevreden, alhoewel Autoweek meer iets zegt over de rij-ervaring dan de kwaliteit natuurlijk, gezien ze over het algemeen niet echt veel over de gebruikte technieken weten te melden.
pi_52623545
Ik heb in alle drie gereden (werk bij verhuurbedrijf) En moet zeggen dat ik de 207 het minst vervelend vind.

Punto:
Mooie auto om te zien. Daar blijft het voor mij bij. Het stuur voelt goedkoop aan, net als de rest van het dashboard (bovendien vind ik die ergonomische vormen in het stuur voor je handen ontiegelijk irritant..). Bovendien heb ik bij ons verhuurbedrijf geen enkele auto vaker voor een onderhoudsbeurt zien gaan dan die punto's.

Hij rijdt wel lekker vlot, en het weggedrag is goed. Hij reageert wel enigsinds traag op sturen vind ik persoonlijk, en de stuurbekrachtiging staat iets te krachtig (ook als je "city" uitzet).

Corsa:
Mooie auto van buiten en van binnen. Zit heerlijk, en je hebt het idee dat je een redelijk grote auto rijdt. Echter, zoals eerder vermeld, niet vooruit te trappen. Een bejaarde aboriginal met 1 been zet een snellere tijd op de 100 meter neer... Nergens in het toerenbereik zit echt kracht. (zowel in de diesel als in de benzine uitvoering) Erg irritant bij met name inhaalacties.
Dat is in mijn ogen eigenlijk het enige nadeel van de corsaatjes.

207:
Lelijk eendje. Ziet er niet mooit uit. Maar rijd het lekkerst van ze alledrie. Zit goed, gaat vlot met het verkeer mee, stuurt goed. Voldoende ruimte voorin. Gewoon comfortabel rijden. Hoor een hoop verhalen over kwaliteit.. Nog geen bijzondere dingen gemerkt of gehoort... Dus uit eigen ervaring kan ik er niets over zeggen, maar ze voelen degelijker aan dan die punto.

Mijn top 3:

1) 207
2) Corsa
3) Punto
pi_52623681
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?
hebben we ook staan en dat zijn vinnige bakkies.. liggen als een huis op de weg, Zijn lekker rap, zien er imo goed uit. Voldoende ruimte (alleen achterin is het krap)

Die zou ik ook verkiezen boven de drie genoemde.
pi_52625590
Als ik uit de drie genoemde auto's moest kiezen, ging ik voor de Corsa (al vind ik de vijfdeurs versie veel mooier dan de driedeurs). De Punto zou op 2 komen, de 207 op de derde plek. Ik heb een paar keer in een 207 gereden en ik vind 'm niet prettig. Ik ben 1m90 en ik vind de ruimte gewoon aan de krappe kant. In tegenstellig tot Muzas, zit ik er ook niet prettig in. Ook slaan de portieren onhandig ver open.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen over de SEAT Ibiza; een auto waarin ik zelf 3 jaar prettig en probleemloos heb gereden. Het huidige model bestaat al een tijdje, maar is nog steeds actueel. Rij-eigenschappen zijn uitstekend (Volkswagen-kwaliteit). Voor 18.000 euro kun je hem meer dan perfect aankleden met een goede motor en zaken als cruise-control en airco.
pi_52625716
Punto, zonder twijfel.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52630104
Collega van me heeft een Corsa 1.4 business met onder andere standkachel, cruise control, mp3-speler, DVD-navigatie en parkeersensoren voor een belachelijk lage leaseprijs van ¤424. Veel auto (of gadgets als je wil ) voor weinig geld. Op de snelweg is ie wel wat nerveus en heeft hij wat vaak stuurcorrecties nodig, vond ik. Komt door de electronische stuurbekrachtiging ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door vw_caddy op 23-08-2007 20:41:03 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:09:14 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52630465
Ik heb de Corsa 4 maanden gereden als voorloper.

Hij ziet er niet uit, hij is van binnen zo klinisch als een ziekenhuis. Er is gewoon niks wat je mooi of niet mooi kan vinden. Het is een emotieloos stuk plastic waarbij alles precies op de juiste plek zit. Heeft nul komma nul uitstraling, ook aan de buitenkant overigens. Waar je in 4 maanden nooit door een andere automobilist wordt aangekeken. Iedereen weet toch wel zonder kijken wie er in een Corsa zit en dat is niet positief. Kijk voor de gein maar eens een Corsa binnen.

Het is een betrekkelijk logge bak waarbij de koeling vol moet blazen om de hogere stukken voorruit zichtvrij te maken bij ongunstig weer. Bizar onhandig is dat de voorruit zo ver weg zit dat hij opnieuw beslaat als je de blower zachtjes zet. De onderkant van de voorruit kun je niet aanraken omdat het zo ver weg zit. Naar voor en naar achter heb je geen zicht op de weg en je dode hoek is MEGA.

Het is wel zuinig (1100 km op een tank met de diesel) en rijdt op rechte stukken prima en dat is gunstig tijdens 90% van zijn gebruik als leaserijder. Het parkeren went wel zonder zicht, al blijven er lastige punten om te kijken. Bizar gunstig in de lease. Detail: ik had wel de vijfdeurs.


De Peugot 207 heb ik proef gereden als opvolger voor de Corsa. Stukken beter als je het mij vraagt. Ik weet niet of de mooie versies van de 207 in je prijs passen. Ik ben niet op de hoogte van de benzineprijzen. Ik vond hem op alle punten beter dan de Corsa, al heeft de blower met een gelijkwaardig onhandige voorruit hetzelfde risico. Dat zie je niet in een testrit van 30 minuten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:35:07 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52631174
Ik vind dat je dat ontzettend overdrijft. De Corsa heeft inderdaad niet te veel rare of speciale fratsen, maar vooral de nieuwe Corsa-D heeft echt wel uitstraling en image, hij wordt zelfs al heel veel in de reclamewereld gebruikt, waar eerst de Smart ForTwo en de Mini Cooper bijvoorbeeld de uitblinkers waren. Dat zegt toch wel wat over uitstraling.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:40:41 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52631325
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind dat je dat ontzettend overdrijft. De Corsa heeft inderdaad niet te veel rare of speciale fratsen, maar vooral de nieuwe Corsa-D heeft echt wel uitstraling en image, hij wordt zelfs al heel veel in de reclamewereld gebruikt, waar eerst de Smart ForTwo en de Mini Cooper bijvoorbeeld de uitblinkers waren. Dat zegt toch wel wat over uitstraling.
Ik reed de Corsa-D

Je ziet hem niet meer als reclame-auto dan de 207 en de Punto bijvoorbeeld hoor. Maar je ziet hem veel dat heeft hij echter niet aan de uitstraling te danken, maar aan de gunstige leaseprijs. Kijk maar naar de bedrijven die er reclame mee maken. Toch net even de andere bedrijven dan die je op de MINI, Smart of de New Beetle tegenkomt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:05:23 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52631995
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:40 schreef XL het volgende:

[..]

Ik reed de Corsa-D

Je ziet hem niet meer als reclame-auto dan de 207 en de Punto bijvoorbeeld hoor. Maar je ziet hem veel dat heeft hij echter niet aan de uitstraling te danken, maar aan de gunstige leaseprijs. Kijk maar naar de bedrijven die er reclame mee maken. Toch net even de andere bedrijven dan die je op de MINI, Smart of de New Beetle tegenkomt.
Volgens mij woon je in een andere regio dan ik? Ik zie tegenwoordig ook veel rijscholen met de Corsa-D, daarnaast zoals ik al zei de reclameauto's, maar wat voor bedrijven bedoel jij dan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:10:38 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52632176
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Volgens mij woon je in een andere regio dan ik? Ik zie tegenwoordig ook veel rijscholen met de Corsa-D, daarnaast zoals ik al zei de reclameauto's, maar wat voor bedrijven bedoel jij dan?
Corsa --> Piet Pijp Buizenbuigers
Mini Cooper --> Trius Recruitment

Ik rij jaarlijk 25.000 km in de randstad en 15.000 daarbuiten in mijn studie naar auto's
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:04:40 #29
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_52645818
New yaris!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_52647973
Neem de Punto, de enige waarmee je voor de dag kunt komen van de 3.
pi_52648158
of anders een lancer,
heb je tenminste wat ruimte



vanaf 16000,
dus nog beetje ruimte voor extra's
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_52648724
Ik zou als ik jou was kiezen tussen de corsa en de 207. In de 207 zit je wat hoger en doet wat ruimtelijker aan dan de corsa. (hoe snel een auto is hangt af van de motor die je kiest, 207 met vergelijkbare motor is net zo snel/langzaam als een corsa)
De grande punto is van mindere kwaliteit dan een 207 en corsa. Zowel binnen als buiten.
pi_52648762
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:04 schreef HaerdenC het volgende:
New yaris!
[afbeelding]
Is kleiner en smaller dan een corsa en 207. En ook nog eens vrij duur.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:49:05 #34
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52648791
Ik zou voor de Corsa gaan terwijl ik de 207 weer iets mooier vind. Behalve de 205 is die 2** serie niet echt betrouwbaar gebleken.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52650211
Corsa is een boodschappen wagen voor een vrouw.
Dus ik zou kiezen tussen een 207 en GP.

Zelf heb ik de GP en ben er meer dan tevreden over, echter is de keus tussen de 2 puur persoonlijk.
Ik vind de GP gewoon veel mooier dan een 207 en het feit dat ik meer met leenauto's reed toen ik me 206 had omdat hij telkens kapot was.
Built for Speed
pi_52651332
207 en corsa worden allebei meestal gebruikt als boodschappenauto door vrouwen dus....
pi_52651957
ik zou een ibiza aan je lijstje toevoegen
pi_52657570
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou als ik jou was kiezen tussen de corsa en de 207. In de 207 zit je wat hoger en doet wat ruimtelijker aan dan de corsa. (hoe snel een auto is hangt af van de motor die je kiest, 207 met vergelijkbare motor is net zo snel/langzaam als een corsa)
De grande punto is van mindere kwaliteit dan een 207 en corsa. Zowel binnen als buiten.
Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...
pi_52657642
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:44 schreef realbase het volgende:
ik zou een ibiza aan je lijstje toevoegen
Daar kun je wel meer pk's kopen voor het prijsje inderdaad.

p.s.: De Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Racing kost ca. 18000 euro en heeft 120 pk / 206 Nm, de snelste van de 3.

[ Bericht 18% gewijzigd door Knipkip op 24-08-2007 19:18:42 ]
pi_52658554
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...
En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
pi_52665406
Heb in een 207 1.6 HDiF gereden, vond 'k best lekker rijden. Schakelt en koppelt fijn, stuurt best ok en vond hem veel stiller dan de Golf IV TDI die mn ouders nu hebben. Hij remt ook erg goed. Mn ouders gaan er misschien een kopen.
pi_52670686
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
Dat was niet de vraag...

Maar goed, verklaar je reactie nader...
pi_52671965
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:26 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag...

Maar goed, verklaar je reactie nader...
Hij bestempelde de Grande Punto als meest onbetrouwbaar van het stel, terwijl jij de 207 als meest onbetrouwbaar bestempelt wat hoogst waarschijnlijk juist is
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:56:56 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52672031
Het gaat wel om een lease-auto he. Beetje stom om die op betrouwbaarheid af te rekenen. Geen enkele auto laat je tegenwoordig in de berm staan in de eerste vier jaar. Als dat wel gebeurd is die kans bij elke auto even nihil. Is er iets met de auto, dan breng je hem naar de garage. Neem je een andere auto mee en als het opgelost is wissel je ze weer om. De rekening hoef je niet eens zelf naar de leasemaatschappij te sturen en je hebt weer eens een andere auto kunnen testen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:47:58 #45
182073 invine
blablabla etc.
pi_52675129
Neem de nieuwe Renault Clio, niet voor niets auto van het jaar toch?



Toen ik nog bij renault werkte vaak zat in de clio gereden, voorzien van comfort en luxe.. en nu dat hij al een tijdje op de markt is zijn de kinderziektes wel verholpen(ook al heb ik die clio nooit in de werkplaats gezien met pech).

Ik weet zo niet de prijzen want ben al weer een tijdje gestopt met werken bij Renault.

En daarnaast kan je ook de nieuwe clio campus nemen (is het oude model maar dan klein beetje anders, andere kont o.a.)




persoonlijk zou ik nooit voor de fiat gaan.. keer 10 dagen als leenwagen (gloednieuw met 6km op teller) en dat ding reed voor geen meter en kwam nauwelijks van zijn plaats af. en had de 1.4 benzine!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_52692543
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:56 schreef XL het volgende:
Het gaat wel om een lease-auto he. Beetje stom om die op betrouwbaarheid af te rekenen. Geen enkele auto laat je tegenwoordig in de berm staan in de eerste vier jaar. Als dat wel gebeurd is die kans bij elke auto even nihil. Is er iets met de auto, dan breng je hem naar de garage. Neem je een andere auto mee en als het opgelost is wissel je ze weer om. De rekening hoef je niet eens zelf naar de leasemaatschappij te sturen en je hebt weer eens een andere auto kunnen testen.
De verhalen van de Renault Scénic en Laguna zitten bij mij nog redelijk vers in het geheugen.
pi_52692782
Ik ben persoonlijk een enorme Punto-fan (heb nu een Punto van de vorige generatie), en zou dus echt de Punto nemen. Het design is stukken mooier dan de Corsa en de 207, en ook technisch is Fiat tegenwoordig helemaal bij, ook qua betrouwbaarheid.

De Corsa heeft als nadeel dat er zo'n enorm gat tussen de 1.4 Sport (90 pk) en de OPC (192 pk) zit. Opel heeft daartussen helemaal niks. Ook is de 1.4 Sport (ook volgens de Autoweek) enorm langzaam (letterlijke quote: "het lijkt alsof de paarden van die 90 pk al een tijdje in de verzorgingsweide staan"). Zou dus al geen Corsa nemen in ieder geval.

207 heb ik geen ervaring mee, heb niks met Franse auto's, idem voor de Clio.

@ Invine: je had waarschijnlijk de 77 pk 1.4 8v, die is inderdaad niet al te vlot. De 95 pk 1.4 16v en de 120 pk 1.4 Turbo 16v zijn aanzienlijk rapper kan ik je vertellen.
pi_52748049
Civic

Goedkoopste is een 1.4 benzine met 83 pk. Kwa prijs zit ie net boven je budget, 19.600,- maar ik weet niet hoe flexibel je budget is. Wel oerdegelijk, erg goede rij-eigenschappen en ook erg mooi, maargoed dat laatste is smaakgevoelig





pi_52749419
TS gaat voor een 1e auto zo te lezen, niet voor een bejaardenauto...
pi_52750074
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:47 schreef invine het volgende:
Neem de nieuwe Renault Clio, niet voor niets auto van het jaar toch?

[afbeelding]

Toen ik nog bij renault werkte vaak zat in de clio gereden, voorzien van comfort en luxe.. en nu dat hij al een tijdje op de markt is zijn de kinderziektes wel verholpen(ook al heb ik die clio nooit in de werkplaats gezien met pech).

Ik weet zo niet de prijzen want ben al weer een tijdje gestopt met werken bij Renault.

En daarnaast kan je ook de nieuwe clio campus nemen (is het oude model maar dan klein beetje anders, andere kont o.a.)

[afbeelding]
[afbeelding]

persoonlijk zou ik nooit voor de fiat gaan.. keer 10 dagen als leenwagen (gloednieuw met 6km op teller) en dat ding reed voor geen meter en kwam nauwelijks van zijn plaats af. en had de 1.4 benzine!
Een Clio
3 Maanden terug even in de Clio 1.6d (2003) van een maat mogen rijden. Wat een ongelovelijke grafbak!!!! Het was net of ik weer in mijn oude Renault 19 aan het sturen was. Het stuurt niet het zit niet.. het veert niet... het dashboard ziet er niet uit en hij was traaag

De Ibiza zit in dezelfde klasse maar rijdt serieus 10x beter als de Clio.


Over de nieuwe clio kan ik niet oordelen gezien ik daar nooit in gereden heb.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:26:42 #51
182073 invine
blablabla etc.
pi_52751434
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Clio
3 Maanden terug even in de Clio 1.6d (2003) van een maat mogen rijden. Wat een ongelovelijke grafbak!!!! Het was net of ik weer in mijn oude Renault 19 aan het sturen was. Het stuurt niet het zit niet.. het veert niet... het dashboard ziet er niet uit en hij was traaag

De Ibiza zit in dezelfde klasse maar rijdt serieus 10x beter als de Clio.


Over de nieuwe clio kan ik niet oordelen gezien ik daar nooit in gereden heb.
hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.

de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorganger niet voor niets auto van het jaar he
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_52755190
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:

[..]

hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.

de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorganger niet voor niets auto van het jaar he
Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.
Het voelt gewoon niet degelijk aan... niet het lekkere "tank" gevoel wat ik in een VW/Seat/Audi wel heb.

Het voelde alsof ik een auto reedt die 15 jaar oud was.
Het koppelings pedaal sloeg alles..... dat voelde echt heel erg fragiel en gammel aan.

De auto had slechts 80.000km gelopen. Dus aan slijtage kan het niet liggen.


Ik snap echt totaal niet hoe je dit een top auto kan noemen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:20:44 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52755511
Punto

Rij nu 3/4 jaar in een Bleu&Me en nog steeds zeer tevreden. Hij is een keer even terug geweest voor een klein afwerkingsfoutje (spatbord zat niet goed in de wielkast), maar verder niks mis mee. Rijdt prima, goede wegligging, zeer compleet voor wat je betaalt (welke andere auto in deze klasse heeft gescheiden climat control, bijv?) is behoorlijk ruim (zelfde formaat, zowel binnen als buiten als een golf IV).

207 vond ik te 'zacht' in koppeling en versnelling en zwabberde mij teveel op de snelweg.

Nieuwe Corsa heb ik nog geen ervaring mee.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:21:12 #54
182073 invine
blablabla etc.
pi_52755532
Hangt ook vanaf hoe die gereden is. heb in clio's gereden met meer dan 2 ton op de teller en koppeling was nog super! maarja ieder zijn ding.. ik vind een audi niks laat staan volkwagen en seat.. pfoe met hun namaak vel satis!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_52798911
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:20 schreef E.T. het volgende:
207 vond ik te 'zacht' in koppeling en versnelling en zwabberde mij teveel op de snelweg.
Dat zachte van de koppeling vond ik juist wel fijn, je kan er erg makkelijk soepel mee schakelen. Dat zwabberen is een probleem wat sommige wel en sommige niet hebben. Een aantal hebben wat speling op het stuur waardoor hij wat gaat zoeken. Voor zover ik weet heeft Peugeot hier nog geen oplossing voor. Op het forum van de Peugeot 207 Club staan hier een aantal topics over.
pi_52799569
Fiat Punto T-jet 1.4 met 120 pk en 206 nm (super soepel blokje).

Motorblokje is gewoon 1000x fijner dan de rest van de brommerblokjes wat ze motoren durven te noemen in de concurrentie.

Serieus wat ga je het meest met het ding doen, dashboard aaien? Naar de buitenkant staren? Op de wielen geilen? Nee je gaat ermee RIJDEN en dan is het motorblokje het belangrijkste.

Als ik in de plaats van TS zou zijn zou de Punto dus echt wel mijlenver boven de concurrentie staan, en dat is dus echt niet omdat ik Fiat gek ben (zwaar integendeel zelfs).
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.
Het voelt gewoon niet degelijk aan... niet het lekkere "tank" gevoel wat ik in een VW/Seat/Audi wel heb.

Het voelde alsof ik een auto reedt die 15 jaar oud was.
Het koppelings pedaal sloeg alles..... dat voelde echt heel erg fragiel en gammel aan.

De auto had slechts 80.000km gelopen. Dus aan slijtage kan het niet liggen.


Ik snap echt totaal niet hoe je dit een top auto kan noemen
Tank gevoel in een VW, ok, in een Audi, ok, maar in een Seat? Het is gewoon een plasticfantastic boeltje in zo een ding hoor... Voor de rest wel rete fijne auto's want VW techniek.
pi_52799911
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...
Beter lezen (goed lezen blijkt voor veel Fokkers een probleem) , er staat niet voor niks bij van binnen en buiten. Wat betreft afwerking bedoel ik dus. De betrouwbaarheid van de techniek heb ik het niet over.

[ Bericht 12% gewijzigd door BadEend19 op 30-08-2007 00:50:00 ]
pi_52823091
Vandaag nog weer in een Peugeot 207 1.6 HDiF XS-Pack gereden. Mn ouders gaan definitief niet voor een 207. Je been zit tegen de middenconsole aan als je niet zo groot bent (wat mn moeder dus niet is) en hij trok ENORM naar rechts. Na wat onderzoek op het forum van de 207 club blijkt dit dus veel vaker voor te komen en is hier nog geen oplossing voor. Het schijnt niet bij allemaal zo te zijn, maar mn ouders willen het risico gewoon niet lopen. Dit neemt niet weg dat de 1.6 HDiF diesel een ERG fijne motor is. Loopt er soepel en is behoorlijk stil voor een diesel Ouders gaan nu waarschijnlijk voor een Octavia

Als ik dus een keuze moest maken tussen een Corsa, 207 en Grande Punto, werd het de Punto. Opel ben ik nog nooit weg van geweest dus dat is voor mij al niet eens een optie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dualdude op 30-08-2007 21:48:41 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 21:43:57 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52823160
Ik heb een Grande Punto. Fijne, erg complete auto.
pi_52832678
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een Grande Punto. Fijne, erg complete auto.
Welke versie heb je?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:10 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52832846
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Welke versie heb je?
Bleu & Me
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52833322
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef E.T. het volgende:

[..]

Bleu & Me
Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:08:50 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52833774
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:48 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?
Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.
Hij herkent mijn SE m600i en E.T.'s Samsung SGH-E500 zonder enig probleem.
Je kan door je telefoonboek bladere en handsfree bellen.

Dat Blue & Me is echt briljant. En dat in een auto van nog geen 18.000,-
pi_52833855
Voor dit geld zou ik kiezen voor een Skoda Roomster 1.4. Een heerlijke auto en comfort!
pi_52834227
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.
Hij herkent mijn SE m600i en E.T.'s Samsung SGH-E500 zonder enig probleem.
Je kan door je telefoonboek bladere en handsfree bellen.

Dat Blue & Me is echt briljant. En dat in een auto van nog geen 18.000,-
Klinkt goed! De Sport-uitvoering heeft ook Blue&Me aan boord.

Zal vanmiddag eens bellen voor een proefrit in de 1.4 T-Jet
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52837333
En het allerbelangrijkste ... de middenarmsteun!!

Maar houdt er bij de Sport rekening mee dat hij op platte banden en een sportonderstel staat aangezien je vast veel km's gaat rijden. Ik zelf zou niet zo 1,2,3 weer voor een Sport kiezen denk ik nu ik er een tijdje in rond rijd ondanks dat hij er goed uit ziet en goed in de opties zit (maar dat is ook persoonlijk natuurlijk!). Maar die T-Jet
!
pi_52837514
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:
En het allerbelangrijkste ... de middenarmsteun!!

Maar houdt er bij de Sport rekening mee dat hij op platte banden en een sportonderstel staat aangezien je vast veel km's gaat rijden. Ik zelf zou niet zo 1,2,3 weer voor een Sport kiezen denk ik nu ik er een tijdje in rond rijd ondanks dat hij er goed uit ziet en goed in de opties zit (maar dat is ook persoonlijk natuurlijk!). Maar die T-Jet
Je bedoelt dat de Sport luidruchtig is, niet comfortabel?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52837726
Niet luidruchtig, maar hij is minder comfortabel dan een Emotion die op 16" staat en een normaal onderstel heeft. De demping is stugger.
!
pi_52858381
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:24 schreef TAG-Speedy het volgende:
Niet luidruchtig, maar hij is minder comfortabel dan een Emotion die op 16" staat en een normaal onderstel heeft. De demping is stugger.
Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.

De T-jet is gewoon de enige wagen met een fatsoenlijk blok voor zo een prijs. Mijn keus zou al vaststaan...

Tenzij ze een Polo met 1.4 TFSi zouden uitbrengen maar dat lijkt me sterk (voor nu dan, misschien later wel)
pi_52863202
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:

[..]

hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.

de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorganger niet voor niets auto van het jaar he
Ik heb zelf ook een Clio 1.6 16v uit 2002 en ik moet zeggen het rijd heerlijk! Hij komt erg vlot van zijn plek af en is sneller dan de meeste standaard auto's
Ik heb zelf ook in de nieuwe clio 1.6 16v initiale gereden en dit reed ook erg lekker. Hij is wel minder vlot dan zijn voorganger maar de auto weegt ook 250 kg meer maar wat een luxe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bezemsteel op 01-09-2007 11:03:25 ]
pi_52917230
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef yup het volgende:

[..]

Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.

De T-jet is gewoon de enige wagen met een fatsoenlijk blok voor zo een prijs. Mijn keus zou al vaststaan...

Tenzij ze een Polo met 1.4 TFSi zouden uitbrengen maar dat lijkt me sterk (voor nu dan, misschien later wel)
Ik rijd nu enkel "binnendoor" (snelweg = saai en om), maar ook een snelweg is geen biljart laken op veel plaatsen!! Maar ben met je eens, de T-Jet is eigenlijk de motor die je wil (moet ) hebben in de GP (of de 1.9 multijet diesels), vanmiddag eens een proefritje aanvragen bij de dealer
!
pi_52955131
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:42 schreef Dualdude het volgende:
Vandaag nog weer in een Peugeot 207 1.6 HDiF XS-Pack gereden. Mn ouders gaan definitief niet voor een 207. Je been zit tegen de middenconsole aan als je niet zo groot bent (wat mn moeder dus niet is) en hij trok ENORM naar rechts. Na wat onderzoek op het forum van de 207 club blijkt dit dus veel vaker voor te komen en is hier nog geen oplossing voor. Het schijnt niet bij allemaal zo te zijn, maar mn ouders willen het risico gewoon niet lopen. Dit neemt niet weg dat de 1.6 HDiF diesel een ERG fijne motor is. Loopt er soepel en is behoorlijk stil voor een diesel Ouders gaan nu waarschijnlijk voor een Octavia

Als ik dus een keuze moest maken tussen een Corsa, 207 en Grande Punto, werd het de Punto. Opel ben ik nog nooit weg van geweest dus dat is voor mij al niet eens een optie.
Ze hebben test gereden in een 207 en ze gaan voor een Octavia? .. Dit is toch een totaal andere klasse auto en daardoor toch niet vergelijkbaar?
pi_52957411
De 207 was eerst de bedoeling, maar toen deze nogal tegenviel zijn ze verder gaan kijken naar andere auto's binnen ongeveer de zelfde prijsklasse. Er zat tussen de 207 in de uitvoering zo als ze hem wilden hebben (1.6 HDiF XS Pack), en de Octavia in de uitvoering zo als ze hem wilden hebben (1.9 TDI PD DPF Elegance) maar ¤3000,- verschil (¤26.000 vs ¤30.000). Dus hebben ze een proefrit gemaakt in de Octavia. Hieruit hebben ze geconcludeerd dat je voor minimaal meer geld, aanzienlijk meer auto hebt. Ze zaten dus niet vast aan een formaat, maar aan een prijsklasse

De auto's opzich zijn inderdaad niet vergelijkbaar
pi_52957804
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:19 schreef doeka het volgende:
En de Suzuki Swift Sport?
Dat zou mijn keuze zijn voor een sub-20K hatchbackje, echt een kek kartbakkie:






Gevolgd door de Punto (ook vlot, ziet er leuk uit en is net een tikje groter).
De Yaris zou bij mij in het lijstje staan als hij niet zo'n mega irritant dashboard had met digitale teller in het midden
pi_52959605
De Swift stuurt wel enorm fijn!

Was zelf alleen niet zo gecharmeerd van z'n uiterlijk (persoonlijk), de achterlijke constructie kwa opties (als ik hem vergelijkbaar wou maken met de GP werd hij veel duurder, destijds gekeken naar een 1.5 trouwens, die Sport was er nog niet) en de plastic-fantastic look van het dashboard (een GP of 207 geeft gewoon het gevoel dat je een grotere, degelijker auto rijd kwa interieur), maar kwa rijgedrag vond ik hem top! En hij was best vlot vergeleken bij mijn GP, maar dat heeft Fiat met de T-Jet opgelost
!
pi_53463718
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner

Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.

Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:

Rood?



Of zwart?



Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:57:31 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53465034
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner

Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.

Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:

Rood?

[afbeelding]

Of zwart?

[afbeelding]

Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...
Blauw
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_53465888
gewoon puur blank zonder lak, wel effe een doorzichtig beschermlaagje op laten brengen. Ooit een auto gezien die dat had, super alleen als de zon er op scheen .....
The best way to life is to life your live
pi_53468329
Clio

Als ik tussen de 3 de je aan geef zou moeten kiezen, zou ik voor de Grande Punto. Erug mooie auto. Dat de Fiat niet altijd de betrouwbaarste is maakt niet echt heel veel uit omdat het een leasebak is. De 207 heeft mij nooit aangetrokke. De Corsa is een mooie auto maar wel beetje hard geveerd en lijkt 3 deurs versie erug klein en in 5-deurs een niet doorgroeide astra......
pi_53471030
Fiat is in het algemeen iets betrouwbaarder dan Renault anders. Zeker de nieuwe modellen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:38:33 #81
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_53471361
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner

Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.

Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:

Rood?

[afbeelding]

Of zwart?

[afbeelding]

Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...
Rood!

Dan heb je een mooi contrast met de zwarte grill en raamstijlen. Keurige auto!
(Je ziet ze nog niet veel rondrijden).

Je moet 'em dan wel elke 3 weken door de wasstraat halen of zelf even afspoelen.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_53479007
Rood staat de GP erg goed! Had zelf ook eerst een zwarte bovenaan de lijst, maar vond de lijnen wat wegvallen en je ziet vuil en krassen er vrij snel op.
!
pi_53501826
Ik zou voor de Guttuso Rood Mica gaan, of Rock 'n Roll blue als je wat minder sportief en wat meer stijlvol wilt
  woensdag 26 september 2007 @ 22:58:23 #84
182073 invine
blablabla etc.
pi_53502093
Rood duidelik zie er elke dag 1 staan die is oranje in den bosch! ook super mooi!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53504023
Mini Cooper geen optie?
pi_53504348
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Mini Cooper geen optie?
Voordat geld wat je betaald voor een Grande 3d 1.4 T-Jet Sport (goede keuze )
Heb je geen eens een Mini Cooper basis model Daar zit geen eens airco in.
............................
pi_53507215
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:49 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou voor de Guttuso Rood Mica gaan, of Rock 'n Roll blue als je wat minder sportief en wat meer stijlvol wilt
De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranje
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_53509711
Punto T-jet

Opgefokt rasitaliaan voor een leuk prijskaartje. En ga voor Oranje, mooie kleur voor die auto.
pi_53513982
Oranje is inderdaad ook erg mooi, maar wel wat gewaagd (al hoor je er veel positieve reacties op). Wit zal hem ook goed staan (GP Abarth in het wit ), maar moet je ook durven.
!
pi_53518929
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:13 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranje
Ah ok Mjah, van die beschikbare kleuren vind IK Exotica Red het mooist
  donderdag 27 september 2007 @ 18:13:46 #92
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_53522299
Ja rood dus. ^^
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_55006040
Welke kleur is het geworden en staat die al voor je deur?
............................
  maandag 3 december 2007 @ 02:02:27 #94
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55006377
Voor 18000 heb je toch geen echte auto? we hebben het nu over karts.
Because they will last that long.
pi_55007988
quote:
Op maandag 3 december 2007 01:16 schreef sander89 het volgende:
Welke kleur is het geworden en staat die al voor je deur?
Goeie vraag, tijd voor een update

De Punto 1.4 T-Jet Sport in Exotica Red wordt afgeleverd in week 2 van 2008

3 maanden levertijd
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_55019158
Ik heb die Corsa als voorloopbak.

- voorruit altijd beslagen. Duurt een eeuwigheid voordat het een beetje schoon is
en als je de blower weer uitzet dan beslaat ie weer
- bij inhalen van vrachtwagen op de snelweg ontstaat er een file achter je zodanig dat het op de radio komt. Je moet 'm haast terugschakelen naar de 3 als je nog enigszins wil versnellen :/
- A-stijl verhindert zicht naar linksvoren...

Een klotekar is het .
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  maandag 3 december 2007 @ 20:44:06 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55020287
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:51 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb die Corsa als voorloopbak.

- voorruit altijd beslagen. Duurt een eeuwigheid voordat het een beetje schoon is
en als je de blower weer uitzet dan beslaat ie weer
- bij inhalen van vrachtwagen op de snelweg ontstaat er een file achter je zodanig dat het op de radio komt. Je moet 'm haast terugschakelen naar de 3 als je nog enigszins wil versnellen :/
- A-stijl verhindert zicht naar linksvoren...

Een klotekar is het .
Ik kan met je meepraten. Ik had die Corsa ook als voorloper.... Die voorruit merkte ik in de zomer al op, zie mijn reactie eerder in dit topic. Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat het genot van je nieuwe wagen straks des te groter is als je de Corsa bij de dealer achterlaat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56333910
Scheur je al met je T-Jet rond?
............................
pi_56358178
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:30 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Goeie vraag, tijd voor een update

De Punto 1.4 T-Jet Sport in Exotica Red wordt afgeleverd in week 2 van 2008

3 maanden levertijd
En scheur'ie al rond? Tevreden met de keuze?
Danmark: more usefull every day!
pi_56395966
IK hoop nog verslagje van TS over Grande Punto 1.4 T-Jet Sport
............................
pi_56411278
Een update ja

Inmiddels bijna 4 weken de Grande Punto voor de deur

Hij gaat als een tiet, en ligt heerlijk strak op de weg. Het mooiste is de Bluetooth-carkit en de USB-aansluiting in het dashboardkastje, beide spraakgestuurd

Geen moment spijt gehad van mijn keuze
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_56494379
Grande Punto heb ik tijd geleden gehad, vond het zeldzaam fijne auto, raar.
kZou dat boven de Corsa D doen.
207 ga ik binnenkort rijden. kVind dat je alleen mening moet geven als je zelf een auto hebt gereden.
Grande Punto was echt een verassing:


Tankslappert met 120 km/h:


Goed. Vond hem gewoon simpelweg fijn.
Snelweg als het waait: heenweg stuur je links. Terugweg rechts. Erg windgevoelig.
kVond het van 10 auto's vorig jaar gewoon een fijne auto. Da's raar, maar ook dat ja Fiat ja, beste pakket neerzette in consortium.

Congrats man.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_56494398
Pas wel op met die city stand. Behalve dat ik irritant vond, je gevoel in stuiur is nul, zijn er problemen met stuurhuizen, maakt je uiteraard lease niks uit, maar kheb zo'n gevoel dat stuurhuis dat normaal al op 100 bar zit, op hogere druk wordt gezet, en dat loopt niet goed af.

Verder vond ik het veel lekkerdere auto dan ik ooit verwachte. Heerlijke simpele bak waar je ma of vriendin zich makkelijk in voelt.

Nog klein nadeel, vakkies zijn echt nul en NUL.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_56523644
Daarom ook altijd de armsteun bijbestellen, heb je iig nog een bruikbaar vakje voor klein grut
Bekerhouder is ook waardeloos, tenzij bestuurder een 33cl blikje heeft en bijrijder een 25ml exemplaar, maar 2 colatjes wil dus niet (en 2 redbull vliegt door de auto bij de eerste de beste bocht) ... wie dat bedacht heeft
!
pi_56533006
Een uurtje geleden m'n eerste schade gereden
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  maandag 4 februari 2008 @ 20:36:39 #106
182073 invine
blablabla etc.
pi_56533560
grote schade?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:33:43 #107
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_56539537
Corsa; niet mooi
207; buiten dat ie lelijk is, is ie ook nog eens Frans. Geen franse auto; principe questie
Punto; JA! Mooie auto!

Edit; de (goede) keuze is al gemaakt zie ik.
Jammer van de schade.. niet ernstig hoop ik..
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_56540480
Geen ernstige schade nee, kras op de achterkant bij het inparkeren
Xbox Live Gamertag: Harmen84
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')