abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:26:42 #51
182073 invine
blablabla etc.
pi_52751434
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Clio
3 Maanden terug even in de Clio 1.6d (2003) van een maat mogen rijden. Wat een ongelovelijke grafbak!!!! Het was net of ik weer in mijn oude Renault 19 aan het sturen was. Het stuurt niet het zit niet.. het veert niet... het dashboard ziet er niet uit en hij was traaag

De Ibiza zit in dezelfde klasse maar rijdt serieus 10x beter als de Clio.

Over de nieuwe clio kan ik niet oordelen gezien ik daar nooit in gereden heb.
hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.

de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorganger niet voor niets auto van het jaar he
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_52755190
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:

[..]

hahahahaha een 1.6d is ook een stronbak! een graf moter. neem de 1.6 16v dat is een heerlijke auto met heerlijke moter! maarja over smaak valt niet te twisten.

de nieuwe clio is ook een topper net zoals zijn voorganger niet voor niets auto van het jaar he
Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.
Het voelt gewoon niet degelijk aan... niet het lekkere "tank" gevoel wat ik in een VW/Seat/Audi wel heb.

Het voelde alsof ik een auto reedt die 15 jaar oud was.
Het koppelings pedaal sloeg alles..... dat voelde echt heel erg fragiel en gammel aan.

De auto had slechts 80.000km gelopen. Dus aan slijtage kan het niet liggen.

Ik snap echt totaal niet hoe je dit een top auto kan noemen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:20:44 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52755511
Punto

Rij nu 3/4 jaar in een Bleu&Me en nog steeds zeer tevreden. Hij is een keer even terug geweest voor een klein afwerkingsfoutje (spatbord zat niet goed in de wielkast), maar verder niks mis mee. Rijdt prima, goede wegligging, zeer compleet voor wat je betaalt (welke andere auto in deze klasse heeft gescheiden climat control, bijv?) is behoorlijk ruim (zelfde formaat, zowel binnen als buiten als een golf IV).

207 vond ik te 'zacht' in koppeling en versnelling en zwabberde mij teveel op de snelweg.

Nieuwe Corsa heb ik nog geen ervaring mee.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:21:12 #54
182073 invine
blablabla etc.
pi_52755532
Hangt ook vanaf hoe die gereden is. heb in clio's gereden met meer dan 2 ton op de teller en koppeling was nog super! maarja ieder zijn ding.. ik vind een audi niks laat staan volkwagen en seat.. pfoe met hun namaak vel satis!
pi_52798911
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:20 schreef E.T. het volgende:
207 vond ik te 'zacht' in koppeling en versnelling en zwabberde mij teveel op de snelweg.
Dat zachte van de koppeling vond ik juist wel fijn, je kan er erg makkelijk soepel mee schakelen. Dat zwabberen is een probleem wat sommige wel en sommige niet hebben. Een aantal hebben wat speling op het stuur waardoor hij wat gaat zoeken. Voor zover ik weet heeft Peugeot hier nog geen oplossing voor. Op het forum van de Peugeot 207 Club staan hier een aantal topics over.
pi_52799569
Fiat Punto T-jet 1.4 met 120 pk en 206 nm (super soepel blokje).

Motorblokje is gewoon 1000x fijner dan de rest van de brommerblokjes wat ze motoren durven te noemen in de concurrentie.

Serieus wat ga je het meest met het ding doen, dashboard aaien? Naar de buitenkant staren? Op de wielen geilen? Nee je gaat ermee RIJDEN en dan is het motorblokje het belangrijkste.

Als ik in de plaats van TS zou zijn zou de Punto dus echt wel mijlenver boven de concurrentie staan, en dat is dus echt niet omdat ik Fiat gek ben (zwaar integendeel zelfs).
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Met een andere motor had ik de auto ook niks gevonden.
Het voelt gewoon niet degelijk aan... niet het lekkere "tank" gevoel wat ik in een VW/Seat/Audi wel heb.

Het voelde alsof ik een auto reedt die 15 jaar oud was.
Het koppelings pedaal sloeg alles..... dat voelde echt heel erg fragiel en gammel aan.

De auto had slechts 80.000km gelopen. Dus aan slijtage kan het niet liggen.

Ik snap echt totaal niet hoe je dit een top auto kan noemen
Tank gevoel in een VW, ok, in een Audi, ok, maar in een Seat? Het is gewoon een plasticfantastic boeltje in zo een ding hoor... Voor de rest wel rete fijne auto's want VW techniek.
pi_52799911
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

En de nieuwe Corsa deelt z'n platform met de Grande Punto, oftewel men lult maar wat raak.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Waarom is de 207 van een betere kwaliteit? De voorgangers hebben het tegendeel bewezen...
Beter lezen (goed lezen blijkt voor veel Fokkers een probleem) , er staat niet voor niks bij van binnen en buiten. Wat betreft afwerking bedoel ik dus. De betrouwbaarheid van de techniek heb ik het niet over.

[ Bericht 12% gewijzigd door BadEend19 op 30-08-2007 00:50:00 ]
pi_52823091
Vandaag nog weer in een Peugeot 207 1.6 HDiF XS-Pack gereden. Mn ouders gaan definitief niet voor een 207. Je been zit tegen de middenconsole aan als je niet zo groot bent (wat mn moeder dus niet is) en hij trok ENORM naar rechts. Na wat onderzoek op het forum van de 207 club blijkt dit dus veel vaker voor te komen en is hier nog geen oplossing voor. Het schijnt niet bij allemaal zo te zijn, maar mn ouders willen het risico gewoon niet lopen. Dit neemt niet weg dat de 1.6 HDiF diesel een ERG fijne motor is. Loopt er soepel en is behoorlijk stil voor een diesel Ouders gaan nu waarschijnlijk voor een Octavia

Als ik dus een keuze moest maken tussen een Corsa, 207 en Grande Punto, werd het de Punto. Opel ben ik nog nooit weg van geweest dus dat is voor mij al niet eens een optie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dualdude op 30-08-2007 21:48:41 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 21:43:57 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52823160
Ik heb een Grande Punto. Fijne, erg complete auto.
pi_52832678
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een Grande Punto. Fijne, erg complete auto.
Welke versie heb je?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:10 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52832846
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Welke versie heb je?
Bleu & Me
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52833322
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef E.T. het volgende:

[..]

Bleu & Me
Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:08:50 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52833774
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:48 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Werkt dat een beetje, qua compatibiliteit met MP3-spelers en telefoons?
Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.
Hij herkent mijn SE m600i en E.T.'s Samsung SGH-E500 zonder enig probleem.
Je kan door je telefoonboek bladere en handsfree bellen.

Dat Blue & Me is echt briljant. En dat in een auto van nog geen 18.000,-
pi_52833855
Voor dit geld zou ik kiezen voor een Skoda Roomster 1.4. Een heerlijke auto en comfort!
pi_52834227
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij speelt MP3's zelfs rechtsreeks van een USB drive.
Hij herkent mijn SE m600i en E.T.'s Samsung SGH-E500 zonder enig probleem.
Je kan door je telefoonboek bladere en handsfree bellen.

Dat Blue & Me is echt briljant. En dat in een auto van nog geen 18.000,-
Klinkt goed! De Sport-uitvoering heeft ook Blue&Me aan boord.

Zal vanmiddag eens bellen voor een proefrit in de 1.4 T-Jet
pi_52837333
En het allerbelangrijkste ... de middenarmsteun!!

Maar houdt er bij de Sport rekening mee dat hij op platte banden en een sportonderstel staat aangezien je vast veel km's gaat rijden. Ik zelf zou niet zo 1,2,3 weer voor een Sport kiezen denk ik nu ik er een tijdje in rond rijd ondanks dat hij er goed uit ziet en goed in de opties zit (maar dat is ook persoonlijk natuurlijk!). Maar die T-Jet
!
pi_52837514
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:
En het allerbelangrijkste ... de middenarmsteun!!

Maar houdt er bij de Sport rekening mee dat hij op platte banden en een sportonderstel staat aangezien je vast veel km's gaat rijden. Ik zelf zou niet zo 1,2,3 weer voor een Sport kiezen denk ik nu ik er een tijdje in rond rijd ondanks dat hij er goed uit ziet en goed in de opties zit (maar dat is ook persoonlijk natuurlijk!). Maar die T-Jet
Je bedoelt dat de Sport luidruchtig is, niet comfortabel?
pi_52837726
Niet luidruchtig, maar hij is minder comfortabel dan een Emotion die op 16" staat en een normaal onderstel heeft. De demping is stugger.
!
pi_52858381
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:24 schreef TAG-Speedy het volgende:
Niet luidruchtig, maar hij is minder comfortabel dan een Emotion die op 16" staat en een normaal onderstel heeft. De demping is stugger.
Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.

De T-jet is gewoon de enige wagen met een fatsoenlijk blok voor zo een prijs. Mijn keus zou al vaststaan...

Tenzij ze een Polo met 1.4 TFSi zouden uitbrengen maar dat lijkt me sterk (voor nu dan, misschien later wel)
pi_52863202
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:26 schreef invine het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een Clio 1.6 16v uit 2002 en ik moet zeggen het rijd heerlijk! Hij komt erg vlot van zijn plek af en is sneller dan de meeste standaard auto's
Ik heb zelf ook in de nieuwe clio 1.6 16v initiale gereden en dit reed ook erg lekker. Hij is wel minder vlot dan zijn voorganger maar de auto weegt ook 250 kg meer maar wat een luxe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bezemsteel op 01-09-2007 11:03:25 ]
pi_52917230
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef yup het volgende:

[..]

Als je veel moet rijden zit je vaak op de snelweg. Dan is een blok dat veel koppel heeft en lekker koppellui kan rijden belangrijker dan de vering hoor. De motor maakt of kraakt zo een ding.

De T-jet is gewoon de enige wagen met een fatsoenlijk blok voor zo een prijs. Mijn keus zou al vaststaan...

Tenzij ze een Polo met 1.4 TFSi zouden uitbrengen maar dat lijkt me sterk (voor nu dan, misschien later wel)
Ik rijd nu enkel "binnendoor" (snelweg = saai en om), maar ook een snelweg is geen biljart laken op veel plaatsen!! Maar ben met je eens, de T-Jet is eigenlijk de motor die je wil (moet ) hebben in de GP (of de 1.9 multijet diesels), vanmiddag eens een proefritje aanvragen bij de dealer
!
pi_52955131
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:42 schreef Dualdude het volgende:
Vandaag nog weer in een Peugeot 207 1.6 HDiF XS-Pack gereden. Mn ouders gaan definitief niet voor een 207. Je been zit tegen de middenconsole aan als je niet zo groot bent (wat mn moeder dus niet is) en hij trok ENORM naar rechts. Na wat onderzoek op het forum van de 207 club blijkt dit dus veel vaker voor te komen en is hier nog geen oplossing voor. Het schijnt niet bij allemaal zo te zijn, maar mn ouders willen het risico gewoon niet lopen. Dit neemt niet weg dat de 1.6 HDiF diesel een ERG fijne motor is. Loopt er soepel en is behoorlijk stil voor een diesel Ouders gaan nu waarschijnlijk voor een Octavia

Als ik dus een keuze moest maken tussen een Corsa, 207 en Grande Punto, werd het de Punto. Opel ben ik nog nooit weg van geweest dus dat is voor mij al niet eens een optie.
Ze hebben test gereden in een 207 en ze gaan voor een Octavia? .. Dit is toch een totaal andere klasse auto en daardoor toch niet vergelijkbaar?
pi_52957411
De 207 was eerst de bedoeling, maar toen deze nogal tegenviel zijn ze verder gaan kijken naar andere auto's binnen ongeveer de zelfde prijsklasse. Er zat tussen de 207 in de uitvoering zo als ze hem wilden hebben (1.6 HDiF XS Pack), en de Octavia in de uitvoering zo als ze hem wilden hebben (1.9 TDI PD DPF Elegance) maar ¤3000,- verschil (¤26.000 vs ¤30.000). Dus hebben ze een proefrit gemaakt in de Octavia. Hieruit hebben ze geconcludeerd dat je voor minimaal meer geld, aanzienlijk meer auto hebt. Ze zaten dus niet vast aan een formaat, maar aan een prijsklasse

De auto's opzich zijn inderdaad niet vergelijkbaar
pi_52957804
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:19 schreef doeka het volgende:
En de Suzuki Swift Sport?
Dat zou mijn keuze zijn voor een sub-20K hatchbackje, echt een kek kartbakkie:

Gevolgd door de Punto (ook vlot, ziet er leuk uit en is net een tikje groter).
De Yaris zou bij mij in het lijstje staan als hij niet zo'n mega irritant dashboard had met digitale teller in het midden
pi_52959605
De Swift stuurt wel enorm fijn!

Was zelf alleen niet zo gecharmeerd van z'n uiterlijk (persoonlijk), de achterlijke constructie kwa opties (als ik hem vergelijkbaar wou maken met de GP werd hij veel duurder, destijds gekeken naar een 1.5 trouwens, die Sport was er nog niet) en de plastic-fantastic look van het dashboard (een GP of 207 geeft gewoon het gevoel dat je een grotere, degelijker auto rijd kwa interieur), maar kwa rijgedrag vond ik hem top! En hij was best vlot vergeleken bij mijn GP, maar dat heeft Fiat met de T-Jet opgelost
!
pi_53463718
Inmiddels proefgereden in de Corsa en in de Grande Punto en... We have a winner

Het wordt de Grande Punto 3-deurs 1.4 T-Jet Sport.

Nu alleen de kleur nog kiezen, is ook niet eenvoudig:

Rood?

Of zwart?

Ik neig voorlopig naar rood, maar zwart is ook wel bruut...
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:57:31 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53465034
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:

Rood?

[afbeelding]

Of zwart?

[afbeelding]

Blauw
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_53465888
gewoon puur blank zonder lak, wel effe een doorzichtig beschermlaagje op laten brengen. Ooit een auto gezien die dat had, super alleen als de zon er op scheen .....
The best way to life is to life your live
pi_53468329
Clio

Als ik tussen de 3 de je aan geef zou moeten kiezen, zou ik voor de Grande Punto. Erug mooie auto. Dat de Fiat niet altijd de betrouwbaarste is maakt niet echt heel veel uit omdat het een leasebak is. De 207 heeft mij nooit aangetrokke. De Corsa is een mooie auto maar wel beetje hard geveerd en lijkt 3 deurs versie erug klein en in 5-deurs een niet doorgroeide astra......
pi_53471030
Fiat is in het algemeen iets betrouwbaarder dan Renault anders. Zeker de nieuwe modellen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:38:33 #81
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_53471361
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:05 schreef Harmen1984 het volgende:

Rood?

[afbeelding]

Of zwart?

[afbeelding]

Rood!

Dan heb je een mooi contrast met de zwarte grill en raamstijlen. Keurige auto!
(Je ziet ze nog niet veel rondrijden).

Je moet 'em dan wel elke 3 weken door de wasstraat halen of zelf even afspoelen.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_53479007
Rood staat de GP erg goed! Had zelf ook eerst een zwarte bovenaan de lijst, maar vond de lijnen wat wegvallen en je ziet vuil en krassen er vrij snel op.
!
pi_53501826
Ik zou voor de Guttuso Rood Mica gaan, of Rock 'n Roll blue als je wat minder sportief en wat meer stijlvol wilt
  woensdag 26 september 2007 @ 22:58:23 #84
182073 invine
blablabla etc.
pi_53502093
Rood duidelik zie er elke dag 1 staan die is oranje in den bosch! ook super mooi!
pi_53504023
Mini Cooper geen optie?
pi_53504348
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Mini Cooper geen optie?
Voordat geld wat je betaald voor een Grande 3d 1.4 T-Jet Sport (goede keuze )
Heb je geen eens een Mini Cooper basis model Daar zit geen eens airco in.
............................
pi_53507215
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:49 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou voor de Guttuso Rood Mica gaan, of Rock 'n Roll blue als je wat minder sportief en wat meer stijlvol wilt
De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranje
pi_53509711
Punto T-jet

Opgefokt rasitaliaan voor een leuk prijskaartje. En ga voor Oranje, mooie kleur voor die auto.
pi_53513982
Oranje is inderdaad ook erg mooi, maar wel wat gewaagd (al hoor je er veel positieve reacties op). Wit zal hem ook goed staan (GP Abarth in het wit ), maar moet je ook durven.
!
pi_53518929
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:13 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

De Sport-uitvoering komt niet in Gattuso-rood, alleen Wit, Medium Grijs, Elletrico Blauw, Zwart, Exotica Red of Oranje
Ah ok Mjah, van die beschikbare kleuren vind IK Exotica Red het mooist
  donderdag 27 september 2007 @ 18:13:46 #92
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_53522299
Ja rood dus. ^^
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_55006040
Welke kleur is het geworden en staat die al voor je deur?
  maandag 3 december 2007 @ 02:02:27 #94
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55006377
Voor 18000 heb je toch geen echte auto? we hebben het nu over karts.
Because they will last that long.
pi_55007988
quote:
Op maandag 3 december 2007 01:16 schreef sander89 het volgende:
Welke kleur is het geworden en staat die al voor je deur?
Goeie vraag, tijd voor een update

De Punto 1.4 T-Jet Sport in Exotica Red wordt afgeleverd in week 2 van 2008

3 maanden levertijd
pi_55019158
Ik heb die Corsa als voorloopbak.

- voorruit altijd beslagen. Duurt een eeuwigheid voordat het een beetje schoon is
en als je de blower weer uitzet dan beslaat ie weer
- bij inhalen van vrachtwagen op de snelweg ontstaat er een file achter je zodanig dat het op de radio komt. Je moet 'm haast terugschakelen naar de 3 als je nog enigszins wil versnellen :/
- A-stijl verhindert zicht naar linksvoren...

Een klotekar is het .
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  maandag 3 december 2007 @ 20:44:06 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55020287
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:51 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb die Corsa als voorloopbak.

- voorruit altijd beslagen. Duurt een eeuwigheid voordat het een beetje schoon is
en als je de blower weer uitzet dan beslaat ie weer
- bij inhalen van vrachtwagen op de snelweg ontstaat er een file achter je zodanig dat het op de radio komt. Je moet 'm haast terugschakelen naar de 3 als je nog enigszins wil versnellen :/
- A-stijl verhindert zicht naar linksvoren...

Een klotekar is het .
Ik kan met je meepraten. Ik had die Corsa ook als voorloper.... Die voorruit merkte ik in de zomer al op, zie mijn reactie eerder in dit topic. Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat het genot van je nieuwe wagen straks des te groter is als je de Corsa bij de dealer achterlaat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56333910
Scheur je al met je T-Jet rond?
pi_56358178
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:30 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Goeie vraag, tijd voor een update

De Punto 1.4 T-Jet Sport in Exotica Red wordt afgeleverd in week 2 van 2008

3 maanden levertijd
En scheur'ie al rond? Tevreden met de keuze?
Danmark: more usefull every day!
pi_56395966
IK hoop nog verslagje van TS over Grande Punto 1.4 T-Jet Sport
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')