Goede promotie voor ons land! De viezerikquote:Van Bommel (SP) viel vrouw op ambassade lastig
woensdag 22 augustus 2007 10:32
Een medewerkster van de Nederlandse ambassade in Amman (Jordanië) heeft een klacht ingediend tegen SP-Kamerlid Harry van Bommel wegens ongewenste intimiteiten.
Hij zou de vrouw op 12 juli hebben lastiggevallen, tijdens de reis door het Midden-Oosten van de Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken. Dit meldt weekblad Elsevier deze week.
Minister Maxime Verhagen (CDA) van Buitenlandse Zaken is door ambassadeur Gajus Scheltema van het voorval op de hoogte gesteld. De bewindsman heeft de voorzitter van de Kamercommissie, Henk Jan Ormel (CDA), formeel van de klacht op de hoogte gesteld.
'Verkeerde keelgat'
Daarmee was de zaak een politiek feit. In Elsevier zegt Verhagen: 'De medewerkster heeft Van Bommel als zéér opdringerig ervaren. Niemand van ons personeel hoeft dat te dulden van een Kamerlid.'
Van Bommel zegt in Elsevier dat hij de dame slechts wilde complimenteren met haar uiterlijk, maar dat zijn opmerking 'in het verkeerde keelgat schoot'. De betrokkene heeft de Jordaanse nationaliteit en werkt als lokale kracht op de ambassade.
Buitenlandse Zaken spreekt echter tegen dat de kwestie draait om een cultureel misverstand. Van Bommel bood de vrouw naderhand excuses aan.
Misbruik
Minister Verhagen vond niet dat de zaak daarmee kon worden afgedaan. Ambassadepersoneel moet in voorkomende gevallen service verlenen aan de leden van Kamerdelegaties.
Volgens een bron van Elsevier verloor Van Bommel de juiste verhoudingen uit het oog, toen hij toenadering zocht tot een vrouw die geacht werd dienstbaar aan hem te zijn. Daarmee laadde hij de verdenking op zich misbruik te maken van zijn positie als Kamerlid.
Delegatie
Commissievoorzitter Ormel vertelt in Elsevier dat Van Bommel na een lunch in het gezelschap van de ambassademedewerkster de stad in ging. Hij spreekt binnenkort met Van Bommel.
Ormel: 'Gedurende zo’n reis is ieder Kamerlid 24 uur per dag lid van de delegatie. Allen moeten de naam van het parlement hoog houden. Daar spreek ik Van Bommel op aan.'
Ga huilenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Dit topic was er eerder Van Bommel (SP) viel vrouw op ambassade lastig
Haha! Da's jammer, net te laat!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ga huilenomdat het topic er 6minuten eerder stond in POL....
Je weet toch dat martijn per geplaats elsevier bericht zonder commenstaar hiervoor 5 euro ontvangt, ander openingsposts komen nooit van hem af.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ga huilenomdat het topic er 6minuten eerder stond in POL....
quote:Van Bommel zegt in een reactie dat hij tegen de ambassademedewerkster alleen heeft gezegd dat ze er geweldig goed uitzag. Hij noemt het niettemin terecht dat hij daarover is aangesproken. Hij heeft de vrouw zijn excuses aangeboden.
http://www.nu.nl/news/120(...)n_Jordani%EB%27.html
Je weet toch wel dat een bos rozen in jordanie betekend dat je per rode roos die vrouw graag anaal wilt nemen en per witte roos gewoon normaal, als er dan ook nog tulpen tussen zitten dan hoort er ook nog een blowjob bij. Ja vreemde cultuur.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:03 schreef Ringo het volgende:
Wat is de volgende stap? Een bos rozen?
Je hebt gelijk, maar je weet vantevoren dat je in dat soort landen voorzichtiger moet zijn. Het is best dom van hem eigenlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:03 schreef LXIV het volgende:
In dit geval steun ik van Bommel. Als je een vrouw niet eens meer mag complementeren met haar uiterlijk of haar zachtjes in haar kont mag knijpen, waar gaan we dan naar toe? Of het nu een Lubbers of een Bommel betreft. (What's in a name). Wanneer we dit soort klachten serieus gaan nemen dan komen we helemaal niet meer aan politiek bedrijven toe, en zijn we enkel nog bezig om ons straatje schoon te vegen.
Wie zegt dat het klopt wat Van Bommel zegt?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:41 schreef Demophon het volgende:
Ik ben geen voorstander van de SP, vind het een crypto-communistische partij, maar come on zeg! Beetje "storm in een glas water" verhaal, het is tenslotte komkommertijd en de Elsevier moet ook wat te "melden" hebben.
Wat is er mis met flirten en het geven van een compliment over iemands uiterlijk? Er wordt zo vaak geflirt op het werk en daar zijn ook relaties en huwelijken uit voort gekomen. Wat is daar mis mee? Hij bejegent haar toch niet onvriendelijk? Men! Gelijk een aanklacht indienen wegens ongewenste intimiteiten, die vrouw is wel heel erg prikkelbaar zeg!
So, en wat dan nog? Okee, misschien was hij met haar aan het flirten, vond hij haar leuk. Wat is daar mis mee? Wat is daar verwerpelijk aan? Is heel natuurlijk hoor, iemand leuk vinden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:55 schreef classpc het volgende:
[..]
Wie zegt dat het klopt wat Van Bommel zegt?
In het bericht geeft alleen Van Bommel aan dat hij haar een compliment wou geven.
Die mevrouw geeft helemaal niet aan dat dat inderdaad het geval was.
Het kan best zijn dat Van Bommel nog wel meer heeft gedaan, maar dat hij dat in dit geval gewoon verzwijgt. Het zou niet de eerste keer zijn dat een politicus iets verzwijgt dan wel ontkent.
Hoezo te snel conclusies trekken?
Volgens mij heb jij mijn comment totaal niet gelezen. Zegt het begrip begrijpend lezen je iets?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef Demophon het volgende:
[..]
So, en wat dan nog? Okee, misschien was hij met haar aan het flirten, vond hij haar leuk. Wat is daar mis mee? Wat is daar verwerpelijk aan? Is heel natuurlijk hoor, iemand leuk vinden.
Okee, is professioneel niet handig, maar come on zeg, het is geen misdaad! En hij is maar een mens.
Het zou wat anders zijn als hij haar had lopen bedreigen of zelfs geweld tegen haar gebruikt (aanranding ofzo). Maar daar hebben we het hier toch niet over? Djee, het is slechts een compliment, of misschien flirten. Wow, dat die vrouw daar zo van geagiteerd raakt!
quote:en sms'jes heeft verstuurd
waarin hij 'in niet mis te verstane bewoordingen'
de loftrompet heeft gestoken over de 'fysieke
kwaliteiten' van de vrouw,
Het is nu ook duidelijk dat jij een racist, anti-semiet en een seksist bent.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:02 schreef Hathor het volgende:
Laat dit voor iedereen een les zijn....om misstanden te voorkomen dienen Arabische vrouwen gewoon als stront behandelt te worden.
Ik hecht weinig waarde aan wat mongolen als jij van mij vinden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is nu ook duidelijk dat jij een racist, anti-semiet en een seksist bent.![]()
Nu voel ik me niet aangesproken, maar heb jij ook iets tegen *'zwakzinnigen' (=zwakbegaafden)?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hecht weinig waarde aan wat mongolen als jij van mij vinden.
Klopt, dit is puur een cultuurverschil. De Jordaanse vrouw is er niet van gediend om seksuele en intimiderende telefoontjes en sms'jes in de nacht te ontvangen. Hier in Nederland is er daarentegen een heel industrie voor ontwikkeld, de welbekende sekslijnen waar de helft van de Nederlandse mannen in de nacht mee bezig is. Hier is men dus gewend om vrouwen scabreuze sms'jes te versturen en seksuele telefoontjes te plegen naar ze. In Jordanië niet. Van Bommel heeft zich dus flink verkeken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:58 schreef henkway het volgende:
geen moslim vrouwen aankijken ook al kijken ze jouw wel aan, dat heb ik ook geleerd. je krijgt problemen met alle kerels die familie buren en weet ik veel zijn.
durf te wedden dat een andere man het zag dat hij vriendelijk praatte en die heeft aangifte gedaan
Nee, en tegen jou heb ik ook niks, je mening interesseert me alleen niet, was dat niet duidelijk dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Nu voel ik me niet aangesproken, maar heb jij ook iets tegen *'zwakzinnigen' (=zwakbegaafden)?
* ik spreek je aan met het woordgebruik dat jij hanteert
Liever telefoon seks, dan onze Moslim vriendenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:05 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Klopt, dit is puur een cultuurverschil. De Jordaanse vrouw is er niet van gediend om seksuele en intimiderende telefoontjes en sms'jes in de nacht te ontvangen. Hier in Nederland is er daarentegen een heel industrie voor ontwikkeld, de welbekende sekslijnen waar de helft van de Nederlandse mannen in de nacht mee bezig is. Hier is men dus gewend om vrouwen scabreuze sms'jes te versturen en seksuele telefoontjes te plegen naar ze. In Jordanië niet. Van Bommel heeft zich dus flink verkeken.
Marokkanen kunnen weleens lastig zijn op straat, het zwembad en het strand. Maar de moraal of het gedrag van enige Marokkaanse straatkinderen en hangjongeren staat in geen enkel verband met de moraal die de desbetreffende vrouw uit Jordanie hanteert. Zij voelde zich geintimideerd door van Bommel, die haar in de nacht lastig viel met zijn Nederlandse zeden. Dat is zwaar verkeerd. Net zoals het gedrag van de door jouw aangehaalde Marokkaanse vrienden. Maar nogmaals, die Marokkaanse kinderen en snotapen hebben niks met dit voorval te maken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:27 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Liever telefoon seks, dan onze Moslim vriendendie hun tengels niet kunnen thuis houden in het zwembad of op het strand.
![]()
Ja vrouwen in egypte kunnen onder de doek vandaan heeel geil kijken maar ga er nooit op in , want er is altijd een buurman of broer in de buurtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:05 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Klopt, dit is puur een cultuurverschil. De Jordaanse vrouw is er niet van gediend om seksuele en intimiderende telefoontjes en sms'jes in de nacht te ontvangen. Hier in Nederland is er daarentegen een heel industrie voor ontwikkeld, de welbekende sekslijnen waar de helft van de Nederlandse mannen in de nacht mee bezig is. Hier is men dus gewend om vrouwen scabreuze sms'jes te versturen en seksuele telefoontjes te plegen naar ze. In Jordanië niet. Van Bommel heeft zich dus flink verkeken.
die lewinsky was ook al zo'n teleurstelling :quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:51 schreef LXIV het volgende:
Ik zou wel eens een foto van deze medewerkster willen zien. Kijken of het echt zo'n knappe vrouw is.
Zal best een mooie vrouw geweest zijn, iraanse vrouwen zijn ook bloedmooi,maar ga maar naar de hoeren als je wat wiltquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:14 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
die lewinsky was ook al zo'n teleurstelling :
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Zal best een mooie vrouw geweest zijn, iraanse vrouwen zijn ook bloedmooi,maar ga maar naar de hoeren als je wat wilt
Hij kon ook op geen andere wijze aan dat nummer komen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:12 schreef LXIV het volgende:
Bovendien, als hij haar smsjes kon sturen, heeft zij hem eerst haar telefoonnummer gegeven. Dus niet janken achteraf!
Uiteraard komt het niet seksueel-getint aanspreken overeen met als strond behandelenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:02 schreef Hathor het volgende:
Laat dit voor iedereen een les zijn....om misstanden te voorkomen dienen Arabische vrouwen gewoon als stront behandelt te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |