Bronquote:Van Bommel (SP) viel vrouw op ambassade lastig
Een medewerkster van de Nederlandse ambassade in Amman (Jordanië) heeft een klacht ingediend tegen SP-Kamerlid Harry van Bommel wegens ongewenste intimiteiten.
Hij zou de vrouw op 12 juli hebben lastiggevallen, tijdens de reis door het Midden-Oosten van de Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken. Dit meldt weekblad Elsevier deze week.
Minister Maxime Verhagen (CDA) van Buitenlandse Zaken is door ambassadeur Gajus Scheltema van het voorval op de hoogte gesteld. De bewindsman heeft de voorzitter van de Kamercommissie, Henk Jan Ormel (CDA), formeel van de klacht op de hoogte gesteld.
'Verkeerde keelgat'
Daarmee was de zaak een politiek feit. In Elsevier zegt Verhagen: 'De medewerkster heeft Van Bommel als zéér opdringerig ervaren. Niemand van ons personeel hoeft dat te dulden van een Kamerlid.'
Van Bommel zegt in Elsevier dat hij de dame slechts wilde complimenteren met haar uiterlijk, maar dat zijn opmerking 'in het verkeerde keelgat schoot'. De betrokkene heeft de Jordaanse nationaliteit en werkt als lokale kracht op de ambassade.
Buitenlandse Zaken spreekt echter tegen dat de kwestie draait om een cultureel misverstand. Van Bommel bood de vrouw naderhand excuses aan.
Misbruik
Minister Verhagen vond niet dat de zaak daarmee kon worden afgedaan. Ambassadepersoneel moet in voorkomende gevallen service verlenen aan de leden van Kamerdelegaties.
Volgens een bron van Elsevier verloor Van Bommel de juiste verhoudingen uit het oog, toen hij toenadering zocht tot een vrouw die geacht werd dienstbaar aan hem te zijn. Daarmee laadde hij de verdenking op zich misbruik te maken van zijn positie als Kamerlid.
Delegatie
Commissievoorzitter Ormel vertelt in Elsevier dat Van Bommel na een lunch in het gezelschap van de ambassademedewerkster de stad in ging. Hij spreekt binnenkort met Van Bommel.
Ormel: 'Gedurende zo’n reis is ieder Kamerlid 24 uur per dag lid van de delegatie. Allen moeten de naam van het parlement hoog houden. Daar spreek ik Van Bommel op aan.'
in deze context?quote:Ambassadepersoneel moet in voorkomende gevallen service verlenen aan de leden van Kamerdelegaties
nu zie ik het pasquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:20 schreef teamlead het volgende:
pff.. gaat nergens over dus...![]()
ben ik trouwens de enige die moest lachen om
[..]
in deze context?
Dat verhaal van Ehsan Jami blijkt nu ook gelul te zijn. Er zijn echt vuile spelletjes gaande.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:30 schreef NLweltmeister het volgende:
Elsevier heeft weer iemand van een buitenlandse geheime dienst bereid gevonden om Links Nederland aan te vallen.
Met Hirsi Ali, Elian en Jami 'pakken' ze Wouter Bos aan, nu roepen ze de hulp in van het beestachtige Jordanie om de NLer pootje te haken
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:41 schreef Demophon het volgende:
Ik ben geen voorstander van de SP, vind het een crypto-communistische partij, maar come on zeg! Beetje "storm in een glas water" verhaal, het is tenslotte komkommertijd en de Elsevier moet ook wat te "melden" hebben.
Wat is er mis met flirten en het geven van een compliment over iemands uiterlijk? Er wordt zo vaak geflirt op het werk en daar zijn ook relaties en huwelijken uit voort gekomen. Wat is daar mis mee? Hij bejegent haar toch niet onvriendelijk? Men! Gelijk een aanklacht indienen wegens ongewenste intimiteiten, die vrouw is wel heel erg prikkelbaar zeg!
De media is al links genoeg...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De PCM moet maar eens met een linkse versie van De Telegraaf komen, om de boel weer in balans te brengen.
Jij leest de Volkskrant blijkbaar niet. De VK is net zo links als de PvdA, niet dus. In Nederland heb je eigenlijk alleen maar rechtse media die feiten verdraaien.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:56 schreef bredabounce het volgende:
De media is al links genoeg...
Misschien een tip: de Volkskrant... Linkser dan dat wordt het niet.
Ik denk dat alle kranten behalve misschien de telegraaf vallen onder de linkse media. Dus je moet niet zo huilenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
De PCM moet maar eens met een linkse versie van De Telegraaf komen, om de boel weer in balans te brengen.
Ja wel de partijkrant van de CPNquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:56 schreef bredabounce het volgende:
De media is al links genoeg...
Misschien een tip: de Volkskrant... Linkser dan dat wordt het niet.
Je moet niet zoveel denken. Elke keer bewijs je daarmee de fout in te gaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk dat alle kranten behalve misschien de telegraaf vallen onder de linkse media. Dus je moet niet zo huilen![]()
[..]
Ja wel de partijkrant van de CPN
Mmm, die man heeft dus meer op zijn gewetenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:10 schreef SCH het volgende:
Maar het is wel zo dat Harry van Bommel een reputatie heeft. Al is hij daarmee lang niet de enige op het Binnenhof.
Het beruchtste verhaal is dat iemand een gangkast in de Tweede Kamer open deed en dat Van Bommel daar met zijn broek op zijn knieen een mevrouw stond te amanderen.
En waarom lezen we dat soort verhalen niet in de krant? Onze media zijn wel erg lief voor de politici heb ik het idee (in vergelijking met Engeland bijv.).quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:10 schreef SCH het volgende:
Maar het is wel zo dat Harry van Bommel een reputatie heeft. Al is hij daarmee lang niet de enige op het Binnenhof.
Het beruchtste verhaal is dat iemand een gangkast in de Tweede Kamer open deed en dat Van Bommel daar met zijn broek op zijn knieen een mevrouw stond te amanderen.
Waarom moeten we dat in de krant lezen???quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En waarom lezen we dat soort verhalen niet in de krant? Onze media zijn wel erg lief voor de politici heb ik het idee (in vergelijking met Engeland bijv.).
Ja, hij neukt inderdaad. Het is me wat.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Mmm, die man heeft dus meer op zijn geweten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |