abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52581070
quote:
RIJSWIJK - Ruim driekwart van de ouders ergert zich aan kinderen van andere mensen. Ze vinden ze brutaal, asociaal en ongehoorzaam.

Dat blijkt woensdag uit een onderzoek dat J/M, een maandblad voor ouders met kinderen op de basisschool, liet uitvoeren ter gelegenheid van zijn 10-jarig jubileum.

Ouders hebben vooral kritiek op andere ouders. Ze vinden dat ze het zelf prima doen, al laat ruim 80 procent weten zelf ook wel eens een steek te laten vallen. Twee derde van de ouders wil dat kinderen steviger worden aangepakt. Van bijna negen op de tien vaders en moeders kan het wel wat strenger en meer gedisciplineerd op school.

Vier op de vijf ouders zijn van mening dat de maatschappij verloedert. Daarom vinden ze het belangrijk dat kinderen verantwoordelijkheidsgevoel wordt bijgebracht en dat ze leren rekening te houden met anderen.

Ouders meldden dat het hebben van kinderen een goede uitwerking heeft op hun welzijn. Wel klagen veel mensen erover dat ze weinig tijd overhouden voor zichzelf. Twintig procent bekent wel eens jaloers te zijn op mensen zonder kinderen.
Toch wel weer typisch: het zijn altijd de kinderen van anderen waar je je aan ergert, of waar men zich aan ergert. Ook op FOK! zie je het: zelf hebben we allemaal lieve kindjes die nooit schreeuwen in de supermarkt, die nooit jengelen in een restaurant en die nooit klieren op een familieverjaardag. Tijd om wat eerlijker te worden over onze eigen kinderen en onze eigen manier van opvoeden?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52581083
Ik denk dat ik me ook best zou ergeren aan m'n eigen kind als die luchtalarmpje gaat spelen in de supermarkt...
pi_52581135
gewoon weer de correctieklap invoeren kappe met dat moderne opvoeden gedoe...

kijk is hoe ik er ben afgekomen gewoon nog met een ouderwetse opvoeding ..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52581161
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:

Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 08:13:15 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52581184
Ik hoorde het vanmorgen al op de radio en vond het erg typerend.
Maar goed, je bent voor je eigen kinderen natuurlijk veel vergevingsgezinder. Je weet precies wat hun behoeften zijn en kan je dus ook beter inleven in hun gedrag.

Zo is Saskia regelmatig aan het eind van de dag strontvervelend, maar dan WETEN we dat ze moe is. Andere kinderen hebben dat wellicht ook, misshcien op een andere tijd (gemist middagslaapje) maar dat weet ik als buitenstaander niet. DAT kind wordt door mij dan dus sneller als vervelend ervaren.

Los van het feit dat ik redelijk weinig geduld heb en mijn kinderen misschien inderdaad wat strakker opvoed (en me dus relatief snel erger).
pi_52581191
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?
nooit een tik ? vind ik maar raar

Ik heb geen kind dus ik vind ze ALLEMAAL strontvervelend
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52581198
Het is ook gewoon zo simpel. Je eigen kind is misschien ook wel irritant, of zelfs schijtirritant, maar als je ziet hoe lief ie thuis altijd is met de kat, of als hij zo rozig ligt te slapen, dan ben je dat weer vergeten, denk ik. Maar van dat luchtalarm in de supermarkt ervaar je niet hoe lief ie is op andere momenten, dus vind je dat een kutkind. Tja. Meer begrip is mooi, maar ik denk dat het gewoon zo werkt. Dit zal je altijd wel houden, vrees ik.
It's my party and I'll cry if I want to.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 08:14:57 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52581202
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op zich is overwicht op ene peuter van 3 redelijk eenvoudig verbaal op te vangen.
pi_52581206
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik heb geen kind dus ik vind ze ALLEMAAL strontvervelend
Ik denk dat je een tik teveel hebt gehad. Maar goed.
pi_52581218
En geloof me, de leeftijd waarop je met een flinke tik nog tot rede te brengen bent is sneller voorbij dan sommige ouders denken. Ik heb op mijn 17e nog weleens een klap gehad, maar dat was uit pure onmacht van mijn ouders. Kijk, dan kan je nog 10x slaan, maar als je slaat uit onmacht heeft slaan geen zin.
pi_52581220
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is ook gewoon zo simpel. Je eigen kind is misschien ook wel irritant, of zelfs schijtirritant, maar als je ziet hoe lief ie thuis altijd is met de kat, of als hij zo rozig ligt te slapen, dan ben je dat weer vergeten, denk ik. Maar van dat luchtalarm in de supermarkt ervaar je niet hoe lief ie is op andere momenten, dus vind je dat een kutkind. Tja. Meer begrip is mooi, maar ik denk dat het gewoon zo werkt. Dit zal je altijd wel houden, vrees ik.
Mja.

Persoonlijk erger ik me niet zo snel aan iets of iemand, zeker nu ik weet 'hoe het is'. Heel Nederland heeft er een nationale sport van gemaakt om zich te ergeren aan elkaar lijkt het wel, ik haal vaak m'n schouders op en ga door met leven. Zouden meer mensen moeten doen. Niet dat ik me nooit erger hoor.
pi_52581243
Ja, nou, precies.

En als elk kind daadwerkelijk zo lief was als de ouders dachten dan vond niemand wiens kind dan ook irritant omdat het allemaal rose engeltjes waren. . Wat Swets ook zegt, je kent je eigen kind beter, en je kan het wat meer in balans plaatsen omdat jij fulltime met jouw kind van doen hebt ipv alleen die irritatiemomenten in een supermarkt.
pi_52581266
Van de week begon Anna voor het eerst te huilen in de supermarkt. Geen idee wat er was, en vast heel vervelend voor de rest (alhoewel boodschappen doen nooit het Fantastische Uitje is wat sommige menen dat het zou moeten zijn), maar ik heb gelijk ook ervaren hoe hulpeloos je dan als ouder staat. Tuurlijk krijg je d'r wel stil, en ze doet het echt niet om te etteren (ze is net 1), maar je staat daar toch maar. Met een hypertje van 5 of 6 jaar zal dat alleen maar erger zijn gok ik zo. .

En mensen die zich niet willen ergeren gaan maar op Mars wonen. Alhoewel ze zich daar vast gaan ergeren aan de kleur rood ofzo.
pi_52581283
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:

correctieklap of slaan, wat eigenlijk voor mij hetzelfde is, vind ik abosluut niet nodig. Zelf ben ik ook met regelmatig correctieklappen, onder andere om respect voor mijn ouders te krijgen, het enige wat er gebeurde is dat ik pure angst voor hen voel(de)....

Maar goed, OT.....tuurlijk erger ik me ook aan andersman kinderen, ik denk dat ieder ouders dat weleens hebben,iedereen heeft z'n eigen manier van pvoeden en dat komt vaak niet overheen met je eigen manier. Maar mijn eigen kinderen kunnen ook het bloed onder mijn nagels halen.... wat natuurlijk snel wordt vergeten als ze later weer zo lief zijn...
pi_52581338
IK erger met niet aan andermans kinderen in het algemeen.
Ik erger me aan slecht opgevoede kinderen van anderen.
(en slecht opvoedende ouders)
Groeten, BB
pi_52582413
Nou en of!! Ik ergerde me dood op die meeting
Nee, soms erger ik me wel eens aan de manier waarop sommige ouders op ongewenst gedrag reageren.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:59:12 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52582784
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:22 schreef Jarno het volgende:
En mensen die zich niet willen ergeren gaan maar op Mars wonen. Alhoewel ze zich daar vast gaan ergeren aan de kleur rood ofzo.
Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelf
Vampire Romance O+
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:06:10 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52582923
Ben wel benieuwd waar ze zich dan voornamelijk aan ergeren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52582946
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:59 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelf
Want?
  Milf woensdag 22 augustus 2007 @ 10:39:00 #20
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52583612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:06 schreef senesta het volgende:
Ben wel benieuwd waar ze zich dan voornamelijk aan ergeren.
Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets van )
Overal aanzitten, in kasten snuffelen. ( en vooral niet naar de ouders luisteren )
Ongehoorzaamheid. ( zo erg dat de ouders het klaarblijkelijk hebben opgegeven )
Tegen alles en iedereen "je" en "jij" zeggen. ( tegen een vreemde is het nog altijd "u" )

Gelukkig kom ik ook een hoop goed opgevoede kinderen tegen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:33:11 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52584996
Ik erger mij regelmatig aan kinderen, waarvan de ouders ze de boel op stelten laten zetten, zonder ze te stoppen. Die gaan zitten, en verder de kinderen het zelf maar laten uitzoeken. Ja, dat is wachten op rennende, schreeuwende en klierende kinderen.
Maar dan erger ik me nog meer aan de ouders, dan aan de kinderen, eerlijk gezegd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 11:34:28 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52585032
ja, kinderen die rennen en schreeuwen. Kinderen die zeg maar... spelen.... The horror.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:34:42 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52585036
Ik zat toevallig van de week hier nog aan te denken. Waar wij wonen heb je een soort van binnenplaats met een stukkie gras en een speeltoestel. En een aantal tuintjes van de mensen op de begane grond die daarop uitkomen. En er loopt hier dus een kind rond, wat kennelijk alleen maar kan communiceren door te janken. Maar dan niet janken, nee, KRIJSEN . En die ouders lijken niks te doen, of die zijn er al aan gewend ofzo .

Dus vanaf het moment dat ik thuiskom uit mijn werk en de balkondeur opendoe, begint de ellende. Tot een uur of 8, dan ligt het eindelijk in bed . Ik heb me zelfs echt even angstig afgevraagd of ik nog wel zwanger wilde worden . Maarja, er zijn meer kinderen die niet de hele dag janken dan wel. Dus dan lijkt het mij toch iets waar de ouders wat aan kunnen doen. Die haat ik nu dus ook, terwijl ik nog nooit een woord met ze heb gewisseld .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 11:36:35 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52585090
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets van )
Overal aanzitten, in kasten snuffelen. ( en vooral niet naar de ouders luisteren )
Ongehoorzaamheid. ( zo erg dat de ouders het klaarblijkelijk hebben opgegeven )
Tegen alles en iedereen "je" en "jij" zeggen. ( tegen een vreemde is het nog altijd "u" )

Gelukkig kom ik ook een hoop goed opgevoede kinderen tegen.
Dat zijn inderdaad ook dingen waar ik me aan kan ergeren.
Waar ik me ook aan erger zijn die ouders die als je aan de deur komt met iets gewoon niet willen horen dat hun kinderen zoiets doen.
pi_52585167
Ik heb jaaaaren in een supermarkt gewerkt, en daar zag ik zo vaak ouders die, in mijn ogen, onbegrijpelijk omgingen met onuitstaanbare kinderen. Een veelgehoorde/-geziene actie: kind in kwestie breekt de halve winkel af. Klimt op dingen die daar niet voor zijn, gaat aan rekjes hangen, gaat op mandjes staan, trekt een half schap leeg, dat werk. Zo'n moeder/vader stond daar dan heel neutraal naar te kijken, en als ze uberhaupt al iets zeggen is het 9 van de 10 keer: 'Kijk je uit dat je je niet bezeert?' Onvoorstelbaar, ik werd daar dus echt onwijs chagrijning van.

Oh, ik ben alleen zelf geen ouder .
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:59:30 #26
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52585799
Over het algemeen stoor ik me niet snel aan anderen, wel aan iemand in mijn directe omgeving, ze schreeuwt veel naar haar kinderen, ze vind het normaal dat dochterlief van 2.5 papa een klootzak noemt en een tik gebeurt vaker dan een kus.
Gelukkig is dit een uitzondering (hoop ik tenminste)

Aan een dreinende peuter in een winkel kan ik me niet storen, dat doet mijn peuter ook en samen met haar alle andere peuters.
Waar ik zelf niet tegen kan is als het kind de baas is over de ouder of waneer moeder zegt 'wacht maar tot papa thuis is!!'

Echt winkel afbrekende kinderen heb ik nog nooit gezien gelukkig.
pi_52585861
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:59 schreef KD-fotografie het volgende:

Echt winkel afbrekende kinderen heb ik nog nooit gezien gelukkig.
Sowieso, als je Fokkertjes moet geloven is een supermarkt het speelterrein van gillende baby's, dreinende peuters en klimmende kleuters, hangende bejaarden die met hun rollators 6 breed de gangen versperren, jumpende tieners en verkrachtende mocro's. .
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:52 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52585872
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nou en of!! Ik ergerde me dood op die meeting
Nee, soms erger ik me wel eens aan de manier waarop sommige ouders op ongewenst gedrag reageren.
och die waren er wel

Weet je wta het is, kinderen zijn kinderen, en hoe ze zich gedragen is vaak een toonbeeld van de ouders vind ik.
Hier in de straat woont echt zo;n horror mens, en dat zoontje kan ook echt een etertje zijn.
Als ze hier in de straat voetballen prima, leuk. Maar als ze ebwust 10 keer de bal tegen je raam aan trappen , en na verzoek dit te laten ze nog doorgaan. DAN ben je een etter.
Maar een kind dat eens in de winkel jengelt, Mwoah ik lach meestal erom om de hulpeloze vader/moeder die met allemacht hun kind stil proberen te krijgen.
Denk maar zo dat wij dat soort streken ook wel eens uithaalden
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:04:58 #29
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52585973
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:23 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

correctieklap of slaan, wat eigenlijk voor mij hetzelfde is, vind ik abosluut niet nodig. Zelf ben ik ook met regelmatig correctieklappen, onder andere om respect voor mijn ouders te krijgen, het enige wat er gebeurde is dat ik pure angst voor hen voel(de)....
Ik vind daar wel degenlijk een verschil inzitten, ik heb ook wel eens eencorrigerende tik gehad (dus niet dat het pijn doet maar om het schrikeffect) maar het heeft op mij weinig indruk gelaten, ik weet het zelfs niet meer.
Het is dat mijn moeder het me verteld heeft.

Ik heb Demi overigens nog nooit een tik gegeven maar kan me voorstellen dat het uit reflex wel eens kan gebeuren.

Echt slaan (dus met de bedoeling dat het pijn doet) vind ik niet kunnen en om de haverklap een tik geven om het minste geringste vind ik ook niet echt pedagogisch verantwoord.

Nu zal ik wel een boel mensen over me heen krijgen maar dit is mijn mening.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:08:45 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52586060
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:34 schreef k_i_m het volgende:
Ik zat toevallig van de week hier nog aan te denken. Waar wij wonen heb je een soort van binnenplaats met een stukkie gras en een speeltoestel. En een aantal tuintjes van de mensen op de begane grond die daarop uitkomen. En er loopt hier dus een kind rond, wat kennelijk alleen maar kan communiceren door te janken. Maar dan niet janken, nee, KRIJSEN . En die ouders lijken niks te doen, of die zijn er al aan gewend ofzo .
Misschien proberen ze het kind wel te negeren, het kind vraagt op een negatieve manier aandacht en negeren werkt vaak dan beter als op zijn donder geven.

Dat is het ook vaak, je weet niet welke "tactiek" de ouders hanteren om ongewenst gedrag af te leren.
pi_52586254
Sommige ouders zouden wel eens na mogen denken of ze het gedrag wat hun kinderen tentoon spreiden van andere kinderen net zo zouden ervaren.

Zou een hoop gilkindertjes in bijvoorbeeld winkels of openbaar vervoer schelen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_52586277
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:08 schreef KD-fotografie het volgende:
Misschien proberen ze het kind wel te negeren, het kind vraagt op een negatieve manier aandacht en negeren werkt vaak dan beter als op zijn donder geven.

Dat is het ook vaak, je weet niet welke "tactiek" de ouders hanteren om ongewenst gedrag af te leren.
Tactiek schmactiek, je zadelt dan een ander op met je eigen gebrek aan overwicht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:17:38 #33
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52586302
quote:

[..]

ik denk dat veel ouders bang zijn om een kind en publique op zijn donder te geven als het iets fout doet, puur weer ook omdat ze bang zijn voor de reactie van de omgeving. ik heb het wel eens gehad met het neefje van mijn vriend (waarmee ik wel vaker bizarre dingen van buitenaf meemaak). op dezelfde fietstoch als in een ander topic zat ie me toch te zeuren om een ijsje! nu, ik ben best streng geweest en bij de zoveelste klaagzang heb ik met een wat hardere toon dan anders gezegd dat als ie doordramt, hij helemaal geen ijsje krijgt. je had de mensen op het bankje naast me moeten zien kijken !

opvoeden lijkt steeds meer een maatschappelijke reactie te krijgen: een stap in een onbekende of strengere richting en mensen beoordelen je daar al op. een corrigerende tik en men vindt je een kindermishandelaar. als je met de kleine van een ander een fietstoch maakt, vragen mensen zich al af wat ik toch met dat joch moet, of ik niet een viezerik ben... dus eerlijk gezegd verbazen de uitkomsten van dit onderzoek me niet zo. voor de rest ben ik het glad eens met swets en jarno hier.
put
your
clothes
on!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:27:11 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52586574
Grappig. Ik vind veel kinderen hier (Duitsland) beter opgevoed dan de mijne. Die rennen niet, zijn ook weleens stil, gaan als ze ergens op bezoek zijn rustig zitten.

De mijne niet: die zet je 's morgens aan en 's avonds gaan ze weer uit. Ze rennen, lachen, spelen, klimmen etc. En toch zijn er -vooral oudere mensen- die speciaal komen melden wat voor fijne voorkomende kinderen we hebben. Want ze delen graag met anderen, denken altijd aan het welzijn van andere mensen (uitgezonderd op het niveau van rust en geluidsoverlast).
U zeggen doen ze helaas niet (al zou ik ze dat wel heel graag aanleren, maar ik weet niet goed hoe dat moet in het Duits), astjeblieft en dankjewel zeggen altijd.

Al met al heb ik waarschijnlijk kinderen waar anderen zich aan storen, omdat ze gewoon DRUK zijn. Maar wel drukke kinderen met respect en aandacht voor de medemens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:29:32 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52586637
Teveel ouders willen zich voor de buitenwereld als perfect voordoen, en doen dus net alsof hun kind ook perfect is en nooit eens iets uithaalt. Want als je in het openbaar je kind terecht wijst, laat je zien dat jouw kind niet vanzelf zich altijd als een engeltje gedraagd. Dat kan natuurlijk niet, dat verstoort het plaatje.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:29:58 #36
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52586643
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Teveel ouders willen zich voor de buitenwereld als perfect voordoen, en doen dus net alsof hun kind ook perfect is en nooit eens iets uithaalt. Want als je in het openbaar je kind terecht wijst, laat je zien dat jouw kind niet vanzelf zich altijd als een engeltje gedraagd. Dat kan natuurlijk niet, dat verstoort het plaatje.
GMTA .
put
your
clothes
on!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:31:55 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52586700
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ja, nou, precies.

En als elk kind daadwerkelijk zo lief was als de ouders dachten dan vond niemand wiens kind dan ook irritant omdat het allemaal rose engeltjes waren. . Wat Swets ook zegt, je kent je eigen kind beter, en je kan het wat meer in balans plaatsen omdat jij fulltime met jouw kind van doen hebt ipv alleen die irritatiemomenten in een supermarkt.
Plus natuurlijk dat je er van houdt, en van die andere kinderen niet, dat wil ook nog wel eens schelen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 12:38:29 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52586879
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien is een beetje verdraagzaamheid tegenwoordig ook gewoon ver te zoeken.
Toen ik vorige week mijn dochtertje terecht wees in een winkelcentrum kreeg ik heel wat verstoorde blikken.
Als ik haar echter haar normale wervelstormgang laat gaan door het winkelcentrum krijg ik dezelfde verstoorde blikken.
Het maakt gewoon niets uit, ik doe het op een manier waarop ik denk dat het beste is voor mij en mijn kinderen en tsja ik kan me niet echt druk meer maken of een ander het daar mee eens is.
Daar komt bij dat ik ook vind dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn, en die zijn inderdaad soms druk, soms ongehoorzaam en soms luidruchtig.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:38:30 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52586881
Ik had hier enige tijd geleden het 5-jarig zoontje van een familielid op visite, zijn vader en ikw aren in gesprek en de kleine blaatte er vootdurend tussendoor "pappa, pappa, pappa, PAPPAAAA".

De ouders zeiden beiden niets, moeder keek zelfs vertederd naar haar blaatgrage spruit

Uiteijndelijk heb ik maar gezegd "papa en ik zijn even aan het praten, wil je even wachten tot we klaar zijn? "

Zoontje een knalrood hoofd en de vader idem dito
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52587184
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien is een beetje verdraagzaamheid tegenwoordig ook gewoon ver te zoeken.
Toen ik vorige week mijn dochtertje terecht wees in een winkelcentrum kreeg ik heel wat verstoorde blikken.
Als ik haar echter haar normale wervelstormgang laat gaan door het winkelcentrum krijg ik dezelfde verstoorde blikken.
Het maakt gewoon niets uit, ik doe het op een manier waarop ik denk dat het beste is voor mij en mijn kinderen en tsja ik kan me niet echt druk meer maken of een ander het daar mee eens is.
Daar komt bij dat ik ook vind dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn, en die zijn inderdaad soms druk, soms ongehoorzaam en soms luidruchtig.
Helemaal mee eens! Een winkelcentrum is geen rouwcentrum. .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 12:54:42 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52587330
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Tactiek schmactiek, je zadelt dan een ander op met je eigen gebrek aan overwicht.
Sommige mensen gun ik gewoon kinderen.
pi_52587406
Het is geloof ik echt wel heel Nederlands om je te ergeren aan anderen.

en je doet het ook nooit goed in de supermarkt. Als je je kind zijn gang laat gaan kijken ze je geirriteerd aan, als je het stevig aanpakt dan krijg je ook kritische blikken. You can't win, en dat weet zo'n kind ook en gaat dan dus extra onmogelijk doen.
mooi he, alles
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:01:56 #43
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52587517
quote:

[..]

Dan negeren ze het kind al een jaar . De mensen aan de andere kant van de tuin trekken een krijsend kind tenmniste mee naar binnen, en dat gaat naar bed als het niet meer normaal kan doen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:06:38 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52587638
Goh, wat weten jullie het allemaal goed. Ben ik dan echt de enige die toe durft te geven dat ze haar kinderen niet op alle gebieden volledig onder controle heeft?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Milf woensdag 22 augustus 2007 @ 13:07:12 #45
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52587658
Ik woon vlakbij een klein speeltuintje en als ik in de tuin zit hoor ik altijd kinderen daar spelen. Persoonlijk vind ik dat geweldig dat gelach e.d. 1 van mijn buurvrouwern ergert zich eraan.
Hoe kun je je daar dan aan ergeren? Soms vraag ik mij af of die ooit wel kind had mogen zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52587701
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef Tinkepink het volgende:
Goh, wat weten jullie het allemaal goed. Ben ik dan echt de enige die toe durft te geven dat ze haar kinderen niet op alle gebieden volledig onder controle heeft?
Oh ik ook hoor. Anna heeft mij compleet in d'r zak zitten. Kan niet boos worden als ze aan tafel (bewust!) al d'r eten op de grond gooit en er een dikke grijns achter aan gooit, gaat nog wat worden zo! Nee, ik ben helemaal voor streng opvoeden maar bij mij hoeft ze niet te zijn geloof ik . Gelukkig is mama er nog .
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:09:13 #47
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52587703
hahaha K-i-m, dat werkt dus niet.
Maar bedoel het ook meer in zijn algemeen.

@Jerruh, Demi krijgt van ons gewoon op haar donder, als staat heel de winkel toe te kijken, wat dat betrfet trek ik me dus niks aan van anderen.
Mijn man heeft daar idd wat meer moeite mee en die probeert wel eens te onderhandelen, en dat werkt dus totaal niet.
Maar het gaat steeds beter, dus we komen er wel.
pi_52587726
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef nikky het volgende:
Ik woon vlakbij een klein speeltuintje en als ik in de tuin zit hoor ik altijd kinderen daar spelen. Persoonlijk vind ik dat geweldig dat gelach e.d. 1 van mijn buurvrouwern ergert zich eraan.
Hoe kun je je daar dan aan ergeren? Soms vraag ik mij af of die ooit wel kind had mogen zijn.
Nederland zit vol beroepszeikers. Maar dan ook écht vol: iedereen is kut, alles is klote en alleen ik ik ik heb recht van spreken en leven.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:11:13 #49
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52587758
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef Tinkepink het volgende:
Moet zeggen dat ik Demi nu redelijk onder controle heb, met de nadruk op NU.
Ze is nog geen 2.5 jaar en enigskind, dat maakt het natuurlijk wel een heel stuk makkelijker.
Over een jaar of 2 als Demi een kleuter is en er hopenlijk een broertje of zusje is zal het wel een heel stuk lastiger zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:15:56 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52587926
Ik erger me zelden aan de kinderen, maar meer aan de ouders die er niks van zeggen en het allemaaal maar gewoon lijken te vinden (zoals eerder ook al aangegeven). Zelf denk ik juist niet dat ik alles zou goed weet, integendeel. Ik heb vaak het idee dat ik er een zooitje van maak ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')