Toch wel weer typisch: het zijn altijd de kinderen van anderen waar je je aan ergert, of waar men zich aan ergert. Ook op FOK! zie je het: zelf hebben we allemaal lieve kindjes die nooit schreeuwen in de supermarkt, die nooit jengelen in een restaurant en die nooit klieren op een familieverjaardag. Tijd om wat eerlijker te worden over onze eigen kinderen en onze eigen manier van opvoeden?quote:RIJSWIJK - Ruim driekwart van de ouders ergert zich aan kinderen van andere mensen. Ze vinden ze brutaal, asociaal en ongehoorzaam.
Dat blijkt woensdag uit een onderzoek dat J/M, een maandblad voor ouders met kinderen op de basisschool, liet uitvoeren ter gelegenheid van zijn 10-jarig jubileum.
Ouders hebben vooral kritiek op andere ouders. Ze vinden dat ze het zelf prima doen, al laat ruim 80 procent weten zelf ook wel eens een steek te laten vallen. Twee derde van de ouders wil dat kinderen steviger worden aangepakt. Van bijna negen op de tien vaders en moeders kan het wel wat strenger en meer gedisciplineerd op school.
Vier op de vijf ouders zijn van mening dat de maatschappij verloedert. Daarom vinden ze het belangrijk dat kinderen verantwoordelijkheidsgevoel wordt bijgebracht en dat ze leren rekening te houden met anderen.
Ouders meldden dat het hebben van kinderen een goede uitwerking heeft op hun welzijn. Wel klagen veel mensen erover dat ze weinig tijd overhouden voor zichzelf. Twintig procent bekent wel eens jaloers te zijn op mensen zonder kinderen.
Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:
gewoon weer de correctieklap invoeren kappe met dat moderne opvoeden gedoe...
kijk is hoe ik er ben afgekomen gewoon nog met een ouderwetse opvoeding ..![]()
nooit een tik ? vind ik maar raarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?
Op zich is overwicht op ene peuter van 3 redelijk eenvoudig verbaal op te vangen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nooit een tik ? vind ik maar raar
Ik denk dat je een tik teveel hebt gehad. Maar goed.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nooit een tik ? vind ik maar raar
Ik heb geen kind dus ik vind ze ALLEMAAL strontvervelend![]()
Mja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is ook gewoon zo simpel. Je eigen kind is misschien ook wel irritant, of zelfs schijtirritant, maar als je ziet hoe lief ie thuis altijd is met de kat, of als hij zo rozig ligt te slapen, dan ben je dat weer vergeten, denk ik. Maar van dat luchtalarm in de supermarkt ervaar je niet hoe lief ie is op andere momenten, dus vind je dat een kutkind. Tja. Meer begrip is mooi, maar ik denk dat het gewoon zo werkt. Dit zal je altijd wel houden, vrees ik.
correctieklap of slaan, wat eigenlijk voor mij hetzelfde is, vind ik abosluut niet nodig. Zelf ben ik ook met regelmatig correctieklappen, onder andere om respect voor mijn ouders te krijgen, het enige wat er gebeurde is dat ik pure angst voor hen voel(de)....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:
gewoon weer de correctieklap invoeren kappe met dat moderne opvoeden gedoe...
kijk is hoe ik er ben afgekomen gewoon nog met een ouderwetse opvoeding ..![]()
Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelfquote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:22 schreef Jarno het volgende:
En mensen die zich niet willen ergeren gaan maar op Mars wonen. Alhoewel ze zich daar vast gaan ergeren aan de kleur rood ofzo.
Want?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:59 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelf
Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets vanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:06 schreef senesta het volgende:
Ben wel benieuwd waar ze zich dan voornamelijk aan ergeren.
Dat zijn inderdaad ook dingen waar ik me aan kan ergeren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:39 schreef nikky het volgende:
[..]
Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets van)
Overal aanzitten, in kasten snuffelen. ( en vooral niet naar de ouders luisteren )
Ongehoorzaamheid. ( zo erg dat de ouders het klaarblijkelijk hebben opgegeven )
Tegen alles en iedereen "je" en "jij" zeggen. ( tegen een vreemde is het nog altijd "u" )
Gelukkig kom ik ook een hoop goed opgevoede kinderen tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |