abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52581070
quote:
RIJSWIJK - Ruim driekwart van de ouders ergert zich aan kinderen van andere mensen. Ze vinden ze brutaal, asociaal en ongehoorzaam.

Dat blijkt woensdag uit een onderzoek dat J/M, een maandblad voor ouders met kinderen op de basisschool, liet uitvoeren ter gelegenheid van zijn 10-jarig jubileum.

Ouders hebben vooral kritiek op andere ouders. Ze vinden dat ze het zelf prima doen, al laat ruim 80 procent weten zelf ook wel eens een steek te laten vallen. Twee derde van de ouders wil dat kinderen steviger worden aangepakt. Van bijna negen op de tien vaders en moeders kan het wel wat strenger en meer gedisciplineerd op school.

Vier op de vijf ouders zijn van mening dat de maatschappij verloedert. Daarom vinden ze het belangrijk dat kinderen verantwoordelijkheidsgevoel wordt bijgebracht en dat ze leren rekening te houden met anderen.

Ouders meldden dat het hebben van kinderen een goede uitwerking heeft op hun welzijn. Wel klagen veel mensen erover dat ze weinig tijd overhouden voor zichzelf. Twintig procent bekent wel eens jaloers te zijn op mensen zonder kinderen.
Toch wel weer typisch: het zijn altijd de kinderen van anderen waar je je aan ergert, of waar men zich aan ergert. Ook op FOK! zie je het: zelf hebben we allemaal lieve kindjes die nooit schreeuwen in de supermarkt, die nooit jengelen in een restaurant en die nooit klieren op een familieverjaardag. Tijd om wat eerlijker te worden over onze eigen kinderen en onze eigen manier van opvoeden?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52581083
Ik denk dat ik me ook best zou ergeren aan m'n eigen kind als die luchtalarmpje gaat spelen in de supermarkt...
pi_52581135
gewoon weer de correctieklap invoeren kappe met dat moderne opvoeden gedoe...

kijk is hoe ik er ben afgekomen gewoon nog met een ouderwetse opvoeding ..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52581161
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:

Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 08:13:15 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52581184
Ik hoorde het vanmorgen al op de radio en vond het erg typerend.
Maar goed, je bent voor je eigen kinderen natuurlijk veel vergevingsgezinder. Je weet precies wat hun behoeften zijn en kan je dus ook beter inleven in hun gedrag.

Zo is Saskia regelmatig aan het eind van de dag strontvervelend, maar dan WETEN we dat ze moe is. Andere kinderen hebben dat wellicht ook, misshcien op een andere tijd (gemist middagslaapje) maar dat weet ik als buitenstaander niet. DAT kind wordt door mij dan dus sneller als vervelend ervaren.

Los van het feit dat ik redelijk weinig geduld heb en mijn kinderen misschien inderdaad wat strakker opvoed (en me dus relatief snel erger).
pi_52581191
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jaja, en ik heb nooit een tik gehad en ben ook netjes terecht gekomen. Kunnen we dat soort kort-door-de-bocht onzin achterwege laten?
nooit een tik ? vind ik maar raar

Ik heb geen kind dus ik vind ze ALLEMAAL strontvervelend
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52581198
Het is ook gewoon zo simpel. Je eigen kind is misschien ook wel irritant, of zelfs schijtirritant, maar als je ziet hoe lief ie thuis altijd is met de kat, of als hij zo rozig ligt te slapen, dan ben je dat weer vergeten, denk ik. Maar van dat luchtalarm in de supermarkt ervaar je niet hoe lief ie is op andere momenten, dus vind je dat een kutkind. Tja. Meer begrip is mooi, maar ik denk dat het gewoon zo werkt. Dit zal je altijd wel houden, vrees ik.
It's my party and I'll cry if I want to.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 08:14:57 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52581202
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op zich is overwicht op ene peuter van 3 redelijk eenvoudig verbaal op te vangen.
pi_52581206
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik heb geen kind dus ik vind ze ALLEMAAL strontvervelend
Ik denk dat je een tik teveel hebt gehad. Maar goed.
pi_52581218
En geloof me, de leeftijd waarop je met een flinke tik nog tot rede te brengen bent is sneller voorbij dan sommige ouders denken. Ik heb op mijn 17e nog weleens een klap gehad, maar dat was uit pure onmacht van mijn ouders. Kijk, dan kan je nog 10x slaan, maar als je slaat uit onmacht heeft slaan geen zin.
pi_52581220
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is ook gewoon zo simpel. Je eigen kind is misschien ook wel irritant, of zelfs schijtirritant, maar als je ziet hoe lief ie thuis altijd is met de kat, of als hij zo rozig ligt te slapen, dan ben je dat weer vergeten, denk ik. Maar van dat luchtalarm in de supermarkt ervaar je niet hoe lief ie is op andere momenten, dus vind je dat een kutkind. Tja. Meer begrip is mooi, maar ik denk dat het gewoon zo werkt. Dit zal je altijd wel houden, vrees ik.
Mja.

Persoonlijk erger ik me niet zo snel aan iets of iemand, zeker nu ik weet 'hoe het is'. Heel Nederland heeft er een nationale sport van gemaakt om zich te ergeren aan elkaar lijkt het wel, ik haal vaak m'n schouders op en ga door met leven. Zouden meer mensen moeten doen. Niet dat ik me nooit erger hoor.
pi_52581243
Ja, nou, precies.

En als elk kind daadwerkelijk zo lief was als de ouders dachten dan vond niemand wiens kind dan ook irritant omdat het allemaal rose engeltjes waren. . Wat Swets ook zegt, je kent je eigen kind beter, en je kan het wat meer in balans plaatsen omdat jij fulltime met jouw kind van doen hebt ipv alleen die irritatiemomenten in een supermarkt.
pi_52581266
Van de week begon Anna voor het eerst te huilen in de supermarkt. Geen idee wat er was, en vast heel vervelend voor de rest (alhoewel boodschappen doen nooit het Fantastische Uitje is wat sommige menen dat het zou moeten zijn), maar ik heb gelijk ook ervaren hoe hulpeloos je dan als ouder staat. Tuurlijk krijg je d'r wel stil, en ze doet het echt niet om te etteren (ze is net 1), maar je staat daar toch maar. Met een hypertje van 5 of 6 jaar zal dat alleen maar erger zijn gok ik zo. .

En mensen die zich niet willen ergeren gaan maar op Mars wonen. Alhoewel ze zich daar vast gaan ergeren aan de kleur rood ofzo.
pi_52581283
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef MouzurX het volgende:

correctieklap of slaan, wat eigenlijk voor mij hetzelfde is, vind ik abosluut niet nodig. Zelf ben ik ook met regelmatig correctieklappen, onder andere om respect voor mijn ouders te krijgen, het enige wat er gebeurde is dat ik pure angst voor hen voel(de)....

Maar goed, OT.....tuurlijk erger ik me ook aan andersman kinderen, ik denk dat ieder ouders dat weleens hebben,iedereen heeft z'n eigen manier van pvoeden en dat komt vaak niet overheen met je eigen manier. Maar mijn eigen kinderen kunnen ook het bloed onder mijn nagels halen.... wat natuurlijk snel wordt vergeten als ze later weer zo lief zijn...
pi_52581338
IK erger met niet aan andermans kinderen in het algemeen.
Ik erger me aan slecht opgevoede kinderen van anderen.
(en slecht opvoedende ouders)
Groeten, BB
pi_52582413
Nou en of!! Ik ergerde me dood op die meeting
Nee, soms erger ik me wel eens aan de manier waarop sommige ouders op ongewenst gedrag reageren.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:59:12 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52582784
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:22 schreef Jarno het volgende:
En mensen die zich niet willen ergeren gaan maar op Mars wonen. Alhoewel ze zich daar vast gaan ergeren aan de kleur rood ofzo.
Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelf
Vampire Romance O+
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:06:10 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52582923
Ben wel benieuwd waar ze zich dan voornamelijk aan ergeren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52582946
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:59 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik vind deze instelling van de ouders eigenlijk storender dan het kindergehuil zelf
Want?
  Milf woensdag 22 augustus 2007 @ 10:39:00 #20
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52583612
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:06 schreef senesta het volgende:
Ben wel benieuwd waar ze zich dan voornamelijk aan ergeren.
Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets van )
Overal aanzitten, in kasten snuffelen. ( en vooral niet naar de ouders luisteren )
Ongehoorzaamheid. ( zo erg dat de ouders het klaarblijkelijk hebben opgegeven )
Tegen alles en iedereen "je" en "jij" zeggen. ( tegen een vreemde is het nog altijd "u" )

Gelukkig kom ik ook een hoop goed opgevoede kinderen tegen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:33:11 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52584996
Ik erger mij regelmatig aan kinderen, waarvan de ouders ze de boel op stelten laten zetten, zonder ze te stoppen. Die gaan zitten, en verder de kinderen het zelf maar laten uitzoeken. Ja, dat is wachten op rennende, schreeuwende en klierende kinderen.
Maar dan erger ik me nog meer aan de ouders, dan aan de kinderen, eerlijk gezegd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 11:34:28 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52585032
ja, kinderen die rennen en schreeuwen. Kinderen die zeg maar... spelen.... The horror.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:34:42 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52585036
Ik zat toevallig van de week hier nog aan te denken. Waar wij wonen heb je een soort van binnenplaats met een stukkie gras en een speeltoestel. En een aantal tuintjes van de mensen op de begane grond die daarop uitkomen. En er loopt hier dus een kind rond, wat kennelijk alleen maar kan communiceren door te janken. Maar dan niet janken, nee, KRIJSEN . En die ouders lijken niks te doen, of die zijn er al aan gewend ofzo .

Dus vanaf het moment dat ik thuiskom uit mijn werk en de balkondeur opendoe, begint de ellende. Tot een uur of 8, dan ligt het eindelijk in bed . Ik heb me zelfs echt even angstig afgevraagd of ik nog wel zwanger wilde worden . Maarja, er zijn meer kinderen die niet de hele dag janken dan wel. Dus dan lijkt het mij toch iets waar de ouders wat aan kunnen doen. Die haat ik nu dus ook, terwijl ik nog nooit een woord met ze heb gewisseld .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 11:36:35 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52585090
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Doorheen praten ( meestal schreeuwen ) als jij met de ouder in gesprek bent. ( En de ouder zegt daar niets van )
Overal aanzitten, in kasten snuffelen. ( en vooral niet naar de ouders luisteren )
Ongehoorzaamheid. ( zo erg dat de ouders het klaarblijkelijk hebben opgegeven )
Tegen alles en iedereen "je" en "jij" zeggen. ( tegen een vreemde is het nog altijd "u" )

Gelukkig kom ik ook een hoop goed opgevoede kinderen tegen.
Dat zijn inderdaad ook dingen waar ik me aan kan ergeren.
Waar ik me ook aan erger zijn die ouders die als je aan de deur komt met iets gewoon niet willen horen dat hun kinderen zoiets doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52585167
Ik heb jaaaaren in een supermarkt gewerkt, en daar zag ik zo vaak ouders die, in mijn ogen, onbegrijpelijk omgingen met onuitstaanbare kinderen. Een veelgehoorde/-geziene actie: kind in kwestie breekt de halve winkel af. Klimt op dingen die daar niet voor zijn, gaat aan rekjes hangen, gaat op mandjes staan, trekt een half schap leeg, dat werk. Zo'n moeder/vader stond daar dan heel neutraal naar te kijken, en als ze uberhaupt al iets zeggen is het 9 van de 10 keer: 'Kijk je uit dat je je niet bezeert?' Onvoorstelbaar, ik werd daar dus echt onwijs chagrijning van.

Oh, ik ben alleen zelf geen ouder .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')