Wat een soap wordt dat!quote:Volgens het Eindhovens Dagblad kan de zaak die PSV heeft aangespannen tegen Betis Sevilla vanwege het niet betalen van de transfersom van Robert zes tot acht maanden gaan duren. PSV wil Robert niet vrijgeven om voor Al Ittyhad uit te komen gedurende die tijd, omdat de club vind dat het dat niet kan doen omdat Robert juist onder contract staat van Betis.
Omdat na 31 augustus geen transfers meer mogen plaatsvinden, kan de wereldvoetbalbond daarom besluiten om Robert een voorlopige registratie voor Al Ittyhad te geven, zo meldt het ED.
Een ongeldig/onwettig contract, gewoon een domme fout van PSVquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:09 schreef PinhoSouza het volgende:
Voor Leandro krijgen we destijds niet eens geld, terwijl ie nog een contract had voor twee jaar :s
Kan me niet voorstellen dat PSV geen geld voor Robert krijgt, een speler die bij ons onder contract staat en waar Betis al van heeft gezegd dat ze hem over zouden nemen. En PSV zou hier bewijs van hebben. Als dat niet goed komt, dan is de FIFA echt corrupt.. Ik snap sowieso niet dat dat 6 tot 8 maanden kan gaan duren, het lijkt mij een vrij simpele zaak... Betalen met die hap! En daarna Betis op de zwarte lijst en nooit meer zaken mee doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
PSV word altijd genaaid door zowel KNVB,UEFA of FIFA.Zal je altijd zien.
ja, maar als de tegenpartij blijft ontkennen moet je naar de FIFA en heeft blijkbaar lange proceduresquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:38 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het maar een vreemde zaak.
Als alles al geregeld was moet dat toch gemakkelijk door PSV te bewijzen zijn?
Lijkt me eerder dat PSV geen keihard bewijs heeft, anders zou dit toch een formaliteit moeten zijn. Al is de FIFA idd een logge organisatie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja, maar als de tegenpartij blijft ontkennen moet je naar de FIFA en heeft blijkbaar lange procedures
quote:Koné lijkt op breuk met PSV aan te sturen
24/8/2007 14:01
Arouna Koné lijkt zo snel mogelijk te willen breken met PSV. Koné had zich donderdag al moeten melden voor de middagtraining, maar hij arriveerde pas 's avonds in Nederland. Ook de training van vrijdag liet de door Sevilla begeerde Ivoriaan schieten.
Volgens het Eindhovens Dagblad dringt PSV aan op een snelle duidelijkheid over de plannen van Koné. Formeel heeft hij nog tot 31 augustus de tijd om een andere club te vinden, maar zolang wil PSV niet meer wachten.
PSV-trainer Ronald Koeman kijkt niet meer op van dit soort situaties. 'Ik heb geleerd me niet meer te storen aan dit soort gedrag. Het ligt nu bij de club.' Koné onderging vrijdag in het ziekenhuis een onderzoek aan een enkel, maar daarbij kwam geen blessure aan het licht.
Het Spaanse Sevilla heeft onlangs negen miljoen geboden voor de aanvaller, maar de landskampioen vindt dat bedrag te laag.
hij is wel in trek zegquote:24/8/2007 - Middlesbrough doet bod op Arouna Koné
(Gepost door RvN)
Omroep Brabant meldt dat de kans groot is dat aanvaller Arouna Koné tegen Heracles zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld voor PSV. Want na Sevilla heeft ook de Engelse club Middlesbrough zich bij de Eindhovense club gemeld voor de Ivoriaan. De Engelsen zouden ook al een bod hebben uitgebracht.
PSV Netwerk
Sevilla probeerde Koné eerder deze week al over te nemen van PSV, maar het bod van de Spaanse club werd door PSV afgewezen.
Alves is 26...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Alves is geen interessante speler voor PSV om te halen, hoge vraagprijs + lage restwaard aangezien hij al aardig op leeftijd is. Dus niet doen.
quote:Ajax wint strijd om Luque
Uitgegeven: 25 augustus 2007 09:41
Laatst gewijzigd: 25 augustus 2007 09:51
AMSTERDAM - Ajax heeft de strijd om Albert Luque gewonnen. De 29-jarige aanvaller verkiest de Amsterdamse club boven PSV en Feyenoord en tekent waarschijnlijk dit weekeinde nog een driejarig contract.
ANP
Luque, die nog wel medisch moet worden gekeurd, mag woensdag niet meedoen in de uitwedstrijd van Ajax in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. Hij is na volgende week wel voor alle Europese duels van zijn nieuwe werkgever beschikbaar.
Newcastle United
De 29-jarige Luque komt over van Newcastle United, waarvoor hij de afgelopen twee seizoenen slechts 21 competitieduels speelde. De Engelse club nam de Spanjaard voor 14 miljoen euro over van Deportivo la Coruna. Het is onduidelijk hoeveel Ajax voor Luque heeft betaald.
Roy Makaay
Luque vormde bij Deportivo la Coruna een gouden aanvalskoppel met Roy Makaay. De huidige spits van Feyenoord mocht zich met dank aan Luque in 2003 tot Europees topscorer laten kronen. De clubleiding van Feyenoord wilde het succesvolle duo weer bij elkaar brengen.
Ook PSV probeerde de Spanjaard afgelopen week vergeefs naar Eindhoven te halen. De landskampioen onderhandelde begin dit kalenderjaar ook al met de aanvaller.
Spanjaarden
Luque koos echter voor Ajax, dat met Gabri en Ismael Urzaiz al twee Spanjaarden onder contract heeft staan. Ajax verlegde afgelopen week de aandacht naar Luque nadat Espanyol opnieuw duidelijk maakte dat het niet over Alberto Riera wilde onderhandelen.
Luque speelt net als Luis Suarez graag links in de aanval of vlak achter de centrumspits. De kans is groot dat Ajax dit seizoen vaak gaat afwijken van de traditionele speelwijze met een centrumspits en twee diep spelende vleugelspitsen.
Selectie
Ajax was na het vertrek van Sneijder aanvankelijk op zoek naar een aanvaller en middenvelder. Bij gebrek aan goede en betaalbare alternatieven lijkt de club de selectie met de komst van Luque een week voor het sluiten van de transfermarkt rond te hebben.
Ik kan er niet rouwig om zijn, het is heel erg afwachten of hij gaat presteren, beetje uit vorm de laatste tijd.quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:06 schreef Paaskonijn het volgende:
Vanavond weer winnen
Morgen Ajax verliezen
quote:Geen poespas, geen branie
door Frank van den Heuvel
Zaterdag 25 augustus 2007 - VOETBAL - De nieuwe ervaringen volgden elkaar in de voorbije zomer snel op voor Mike Zonneveld. Veel tijd om te genieten was er niet. "Maar na de finale van het toernooi in Moskou stond ik toevallig even naast Bas Roorda. We hadden net van Real Madrid gewonnen, iedereen had een goed gevoel. We keken elkaar eens aan en zeiden: 'Zo, dit maak je niet mee bij FC Groningen of NAC'. Dat is zo'n moment dat je er even bij stilstaat.".
In Moskou speelde Mike Zonneveld alle wedstrijden, zoals hij eigenlijk vanaf dag één van de voorbereiding zeker is van zijn stek aan de linkerkant. Hij lijkt weinig tijd nodig te hebben om zich aan te passen. Zonneveld klampt gemakkelijk aan. Maar verwacht van hem geen borstklopperij of grote woorden. Het gaat 'redelijk' en 'wel aardig'. "Laat anderen maar oordelen of ik het goed doe." Het is zijn Noordwijkse volksaard, zegt hij. "Noordwijkers hebben de naam dat ze rustig zijn. Geen poespas, geen branie." Belangrijker reden voor zijn frisse nuchterheid in de gekke wereld van het voetbal is misschien nog wel dat Zonneveld waardeert wat hij heeft. Op zijn 24e had hij al vier knieoperaties achter de rug. Bijna twee volle seizoenen - een bij NEC, een bij NAC - gingen in rook op. Daarom wordt hij op zijn 26e nog altijd als een talent beschouwd; de ontbolstering is nog niet voltooid. "Misschien had ik eerder bij een topclub gezeten als ik geen zware blessures had gehad", zegt hij. "Misschien ook niet. Ik vraag mezelf dat nooit af. Heeft geen zin. Ik ben nu 26, een mooie leeftijd toch om een kans te krijgen bij een club als PSV." Tijdens de lange, zware revalidaties heeft Zonneveld nooit getwijfeld over zijn toekomst als profvoetballer. "Ik was 21 toen ik mijn kruisband scheurde. Het ging goed bij NEC, ik zat bij Jong Oranje. Dan komt zo'n blessure hard aan, maar ik zat nooit bij de pakken neer."
Velen twijfelden aan een rentree. "Die komt nooit meer terug, hoorde je dan. Maar hoe harder ze dat riepen, hoe meer ik wilde laten zien dat het wel kon." Na zijn verloren jaar bij NAC volgde inderdaad het beste uit zijn loopbaan. Afgelopen voorjaar meldden Feyenoord en PSV zich voor de linkspoot. Hij koos voor PSV, waar hij op de linksbackpositie speelt, terwijl hij toch vooral een middenvelder is. "De trainer was daar duidelijk over en het is ook volstrekt geen probleem voor me. Ik heb bij NEC als back gespeeld en ook bij NAC. De automatismen zijn snel teruggekomen. Linksback spelen bij PSV vraagt ook om een andere invulling dan bij NEC en NAC. Hoe vaak speelt de tegenstander met drie spitsen? Er wordt hier ook aanvallend veel van een linksback verwacht." En dat ligt hem wel. Bij zijn competitiedebuut voor PSV scoorde hij de 0-2. "De drie punten zijn het belangrijkste, maar natuurlijk was dat doelpunt leuk voor mezelf."
Die slotfase in Almelo haalt hij aan als willekeurig voorbeeld van het verschil tussen top en subtop. "Als NAC of NEC hadden we in een toch moeilijke uitwedstrijd bij Heracles misschien genoegen genomen met een 0-0. Bij PSV is dat onvoldoende. PSV moet winnen, elke week, elke wedstrijd."
Beginnen ze het nu toch eindelijk zelf ook in te zien dat hun alom geroemde systeem compleet dood is in he internationale topvoetbal?quote:Luque speelt net als Luis Suarez graag links in de aanval of vlak achter de centrumspits. De kans is groot dat Ajax dit seizoen vaak gaat afwijken van de traditionele speelwijze met een centrumspits en twee diep spelende vleugelspitsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |