Zakt wat naar beneden in plaats van naar het Westen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:17 schreef i2Them2 het volgende:
Ik hoop op een shelfcloud. De radarbeelden zien er iig veel belovend uit. Kijken wat het gaat worden.
huhquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:31 schreef iruub het volgende:
Jongens, jongens wat zeuren jullie nou. Rondom Nederland puffen en kucht men vanwege allerlei weersomstandigheden en hier hebben wij een lekker koel zomer briesje en een lichte bewolking. Als je zo graag zon en hitte wilt. Boek ff bij Smulweb een reisje Turkije/Alanya of Griekenland.Krijg je genoeg zon en hitte met al die bosbranden.
![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:56 schreef Jodelaar het volgende:
Limburg krijgt de volle laag![]()
Maar de cape is denk niet genoeg voor zwaar onweer.![]()
De cape is niet echt van belang vandaag. Het is gewoon zeer dynamisch. Dus wanneer er een bui onstaat kan er toch nog een supercell ontstaan. Ook zorgt de dynamiek voor meer kans op een shelf ed. Maar een grote kans op zwaar onweer is er niet. Maar een kans op onweer is er zeker (zie KNMI Guidance).quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:56 schreef Jodelaar het volgende:
Limburg krijgt de volle laag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar de cape is denk niet genoeg voor zwaar onweer.
Told ya!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:19 schreef i2Them2 het volgende:
Het gaat hier waarschijnlijk tegenvallen. Het lijntje ervoor is nog niet echt actief maar zorgt er wel voor dat de lijn er achter afzwakt. Het zuidoosten lijkt er weer met de prijzen vandoor te gaan.
Het miezert hier nu welquote:
en orkaan jan boven nederland, einde van de wereldquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:43 schreef DemonRage het volgende:
leuk... 2 van die "draaikolken" op de neerslagradar van Europa, eentje boven het westen van Duitsland en eentje boven zuidoost Frankrijk.
Correctie: het regent inmiddelsquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
De radar @ NOS Journaal zag er dreigender uit dan die @ buienradar.nl. Hier in Maastricht zou 't nu toch moeten regen, maar vooralsnog niks
.
Gerrit Hiemstra had 't over 30mm vanavond hier in Limburg. Ben benieuwd....
Oeh, waar is dat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:42 schreef Prowl het volgende:
30cm water hier in de straat en het water komt in de WC omhoog
Dan baal je ook be-hoor-lijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:42 schreef Prowl het volgende:
30cm water hier in de straat en het water komt in de WC omhoog
Positief blijven....? Knap!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:20 schreef Prowl het volgende:
De brandweer heeft de verstopte boel al leeg gepompt gelukkig alleen schoon regen water![]()
Een paar straten verderop ploften de putdeksels en dreven de drollen door de straat![]()
Is allemaal meegevallen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:53 schreef LoggedIn het volgende:
dat ding ter grootte van half duitsland wat op ons afkomt ziet er dus niet veelbelovend uit
't zal dus wel flink losgaan vnv:
- Ik ben verplicht binnen, en kan niet naar buiten kijken
- Laat staan fotos maken van het mooie (on)weer
- Ik kan het daarna absoluut niet gebruiken dat het regent
alles wijst erop dat er vanavond flinke buien gaan vallen met onweer
ach, dat is nog ver weg.quote:
Volgende week gaat de hele straat hier open en gaan ze het riool vervangen en een betere afwatering maken omdat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:29 schreef kahaarin het volgende:
Tijd voor een beter afwateringsstelsel in sommige gebieden dus.![]()
Gelukkig maar, elke keer dat er een bui van betekenis valt om de dingen die je nu juist hebt doorgespoeld heenlopen lijkt me ook niet echt een lekker idee.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:09 schreef Prowl het volgende:
[..]
Volgende week gaat de hele straat hier open en gaan ze het riool vervangen en een betere afwatering maken omdat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurt.![]()
Aan het eind van de straat is een kelder volgelopen nadat de WC kapotgesprongen was hoorde ik net![]()
September is nog ver weg.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:45 schreef Frutsel het volgende:
wordt september de zomermaand?
idd.. moest even wachten in Rdam, maar toen werd het toch nog droogquote:
Eerste onweer is daar al gemeld,hier in Zeeland zonneschijn met veel wind.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:56 schreef i2Them2 het volgende:
Hier lekker zomerweer. 23 graden in de schaduw, maar in de zon is het warm genoeg. Nu hopen dat die buitjes die het land binnen komen wat verder uitgroeien.
Hier, Hoornsemeer, uitzicht op de stadsmarkering met de vlammen, net een donderslagje gehad.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:35 schreef teigan het volgende:
Ik zie hier wel elke keer bliksem vanuit mijn raam, en dat komt ook wel flink dichterbij...
Nu op een tel of 6 a 7 gok ik..
Ik zit in het noorden van de stad Groningen, wijk Selwerd...
Onweer is er wel uitquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:07 schreef Againzender het volgende:
Geinig, kijk vandaag voor het eerst op de radar, zit er gelijk een leuke bui in het noordoosten. Benieuwd waar 'ie gaat uitkomenSpeedy lijkt idd goed te zitten
Je bedoeld behoorlijk droog. Ik denk niet dat we aan het normaal van dik 60mm komen. Hier is tot nu toe een dikke 30mm gevallen. Al is er in het zuidoosten wel nat geweest.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 06:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier komen de opklaringen binnen, deze maand nog geen 1 bewolkte dag gehad zonder zon16.2 graden en 0.6mm aan regen, gister maar 0.4mm regen. Kortom: Het stelt allemaal geen ene reet voor..
Maand: 31.2mm
Jaar: 624.6mm
De maand is nog niet om, maar wel behoorlijk nat.
Naar duitsland gedreven, als er een keertje wat in duitsland ontstaat dan stort het in voor het goed en wel bij de grens is en nu waaien onzze buien daarheen.......quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:02 schreef Bensel het volgende:
er ontstaat wat bij de drents-groningse grens
Nu ook een buitje boven de Veluwe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:02 schreef Bensel het volgende:
er ontstaat wat bij de drents-groningse grens
bedankt, uiteraard zijn ze iets scherper gemaakt in photoshop maar ik geloof dat iedereen dat wel doetquote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:26 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
bedankt, uiteraard zijn ze iets scherper gemaakt in photoshop maar ik geloof dat iedereen dat wel doet
[afbeelding]
avondzon na een zware bui
Denk 't niet hoorquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:26 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
bedankt, uiteraard zijn ze iets scherper gemaakt in photoshop maar ik geloof dat iedereen dat wel doet
[afbeelding]
avondzon na een zware bui
Meestal doe ik er een Softlight layer overheen en een beetje de curves veranderen, en dan is het wel klaar. En deze fotos hier boven waren er sommige erg donker op de fotos, bijna niet te zien en deze zijn nu vrij goed te zien.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:03 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Denk 't niet hoor. Maar bij de meeste 'Wow'-foto's is dat wel het geval. Maar misschien ben ik wat ouderwets. En ik ben ook niet zo handig net PhotoShop
.
Lekker dagje hier vandaag. Nu nog 19 graden.
Indian summer?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:19 schreef Frutsel het volgende:
ik hoop het Againzender... wat dat gezwaai betreft![]()
maar ik hoop toch nog op een beetje zomer in september/oktober
mijn laptop ligt met een dood moederbord bij toshibaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:00 schreef -skippybal- het volgende:
Wiewww, lekker met de laptop in de zon![]()
Hier ook bewolkt,het was gisteravond trouwens wel vroeg donker zeg.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:57 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
mijn laptop ligt met een dood moederbord bij toshiba
't is hier ook behoorlijk bewolkt trouwens
Tja... Hopen doen we allemaal... Het is gewoon een kwestie van geluk hebben. Paar jaar geleden had ik een verjaardag in oktober en toen vroor het 's avonds, het jaar daarop stonden we buiten te feesten op praktisch dezelfde datum. Zelfde geldt voor september, het kan de hele maand regenen of het is constant 20-25 graden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:19 schreef Frutsel het volgende:
ik hoop het Againzender... wat dat gezwaai betreft![]()
maar ik hoop toch nog op een beetje zomer in september/oktober
Idd,gisterochtend rond half 7 zag ik een mistbank,en het was ook vrij koud.quote:
vreemde stelling. bikini.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:22 schreef Robin2130 het volgende:
Morgen weer lekker weer mensenPak je bikini
![]()
![]()
en ga lekker in [afbeelding]
Volgens weeronline word het in omg. Haarlem 19 graden en half bewolkt,knmi geeft voorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:41 schreef emmy het volgende:
Hallo deskundigen en amateurs
Wat voor weer wordt het zaterdag 1 september in Hillegom?
Wij organiseren nl. het openlucht popfestival Hillegom Live en willen weten of het echt gaat regenen of dat het meevalt.
jezusquote:Op zaterdag 1 september 2007 10:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb even een temp overzicht gemaakt tot gister. Deze grafiek is 1 van de meerdere grafieken voor, dauwpunt/heat/chill/druk etc etc. Heb sinds vorige maar een eigen weerrapport opgesteld![]()
[afbeelding]
Leuke van dit overzicht is, dat de min/max waardes mee wordt genomen in het tabel onder. Deze grafiek komt uit het jaar overzicht
Tsssssss zo goed ben ik nou ook nog niet in excelquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jezusgeef die gasten een cursus grafieken maken met excel ofzow
k, dat scheeltquote:Op zondag 2 september 2007 20:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah zal niet veel voor stellen hoor, op enkele plaats een donderklapje maar verwacht er niet te veel van.
Behoorlijk jaquote:Op maandag 3 september 2007 10:33 schreef LoggedIn het volgende:
boven belgie hing wel een aardige bui vanochtend?
dat al het mooie weer daar blijft steken bedoel je? In engeland is het op dit moment niet veel spannender dan hier.quote:Op maandag 3 september 2007 18:03 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij heb ik last van de 'schaduw van Engeland'![]()
Nog nooit van het schaduw-effect gehoord?quote:Op maandag 3 september 2007 18:59 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat al het mooie weer daar blijft steken bedoel je? In engeland is het op dit moment niet veel spannender dan hier.
Mwuah... Zie toch een bultje aankomenquote:Op zondag 2 september 2007 13:35 schreef ItaloDancer het volgende:
De Amerikanen hebben de nazomer opgegeven.
[afbeelding]
Ja ja maar ik schreef dit 6 runs geledenquote:Op maandag 3 september 2007 23:00 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Mwuah... Zie toch een bultje aankomen![]()
zo te zien niet?quote:Op maandag 3 september 2007 19:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nog nooit van het schaduw-effect gehoord?![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:49 schreef MosPos het volgende:
Gaat de radar gewoon niet verder of ontstaan alle buien als ee douche boven Nederland?
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
je avatar lijkt op die van mekiquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:18 schreef Lariekoek het volgende:
Het bereik van de radar houdt daar gewoon op.
Ze hebben er een vroege winter denk ik want inmiddels ligt er bijna 1 meter sneeuw.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
Op de zugspitze ligt inmiddels 60 centimeter sneeuw.
Nou als er net zoveel sneeuw gaat vallen als in de zomer regen schaf ik me langlaufskis aan!quote:
Gister was het primaquote:
freezing my ass off , waar blijft die zomer..quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gister was het primamaar vandaag helemaal, hier volop zon
Komt niet meer.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
freezing my ass off , waar blijft die zomer..
zie bovenquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:32 schreef SuperRembo het volgende:
De lucht boven Hilversum lijkt wel op de lucht zoals die er uit zag/ziet in oude games, zo'n repeterend patroon.
[afbeelding]
En waar is dat, Utrecht?quote:
trieste bedoeling hequote:Op maandag 10 september 2007 19:08 schreef Fredo55 het volgende:
Donkere lucht richting het noorden.
De bomen worden hier al langzaam kaal.
Ach,we kunnen het niet tegengaan he.quote:
zeer saai weer idd en het voelt kil aanquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef i2Them2 het volgende:
Wat is het verdomd saai qua weer.
Droog op dit moment. Kan natuurlijk altijd nog veranderen. Fingers crossen dusquote:Op woensdag 12 september 2007 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand die al wat kan zeggen over a.s. zaterdag qua weer? M;n zus gaat trouwen en ik hoop voor haar en haar aanstaande man op mooi en vooral droog weer.
Gisteravond was het idd koud,quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:54 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
zeer saai weer idd en het voelt kil aan![]()
dat is toch altijd..quote:Op donderdag 13 september 2007 17:05 schreef Eveli het volgende:
Ik snap niet waar die mistwaarschuwing vandaan komt. Gisteren was er al niks te zien op onderstaand kaartje en nu dus ook niet.
[afbeelding]
Heb jij neerslaggegevens van 9 Juli van Tholen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:24 schreef hondenfokker het volgende:
Ik merk het wel hoe saai het is Dasoo loopt voor geen meter op dit moment..
edit:typo
Die dag lag ik net in het ziekenhuis.quote:Gevraagd: neerslaggevens van 9 juli
Op maandag 9 juli werd de gemeente Tholen getroffen door een zeer zware regenbui, waarbij op een aantal plaatsen wateroverlast ontstond. Aan maatregelen om wateroverlast te bestrijden wordt hard gewerkt, maar het is niet bekend hoeveel regen er op 9 juli precies is gevallen. Meetpunt Tholen van het KNMI staat in de Oosterschelde. Omdat de bui heel plaatselijk was en er geen officieel meetpunt in dat gebied staat, zijn er weinig gegevens bekend. De gemeente zou toch graag willen weten hoeveel neerslag er die dag precies gevallen is in de verschillende Thoolse kernen en buitengebieden. Daarom roept de gemeente iedereen die de neerslaggegevens van 9 juli heeft genoteerd, op om contact op te nemen. U kunt hoeveel millimeter er die dag is gevallen én de locatie doorgeven via e-mail water@tholen.nl of telefonisch 0166-668 258.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef i2Them2 het volgende:
Wat is het verdomd saai qua weer.
laten we hopen op het bestequote:Op zaterdag 15 september 2007 18:46 schreef -skippybal- het volgende:
Maandag eindelijk weer eens kans op toffe luchten met die naderende depressie![]()
quote:De rest van de avond en ook vannacht blijft het aan de bewolkte kant en vooral in de kustprovincies zijn er buien waarbij de kans op onweer toeneemt (ook hagel is niet uitgesloten).
quote:Dinsdag overdag hebben we een afwisseling van opklaringen en buien, eerst nog met onweer.
ik ook, maar je er lijkt wel wat activering te zitten in het systeem, dus wie weetquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) 16:19:12 18-09-07 6 I BRAN PRIO LEKKERE PEPERNOTEN 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) 16:14:14 18-09-07 6 I BRAN PRIO VISSEN ZONDER WATER 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) 16:09:27 18-09-07 6 I BRAN PRIO WATER IN DE VIJVER 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) 16:04:03 18-09-07 6 I BRAN PRIO BLAADJES VAN TAKJE 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) 15:58:29 18-09-07 6 I BRAN PRIO TAKJES AAN BOOMPJE 0802998 BRW N-O Gelderland ( Persoonlijke of Onbekende Code ) enz... |
quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:05 schreef Party_P het volgende:
Past misschien niet helemaal in het topic, maar heeft lichtelijk met het weer te maken:
[ code verwijderd ]
Ja het is heftig weer
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:00 schreef Party_P het volgende:
Weet iemand een website met radarbeelden van de balkan?
Er is zelfs een naam voor deze periode.. volgens mij was het herfstquote:Op woensdag 19 september 2007 23:20 schreef hondenfokker het volgende:
Wat een saai weer op het moment wordt tijd voor winter of zomer net daar tussen dat is zooo... bagger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |