quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Xtreem het volgende:
Per mail kan absoluut prima, zolang je sollicitatie maar een formele brief is. Sterker nog, ik hoor steeds vaker dat bedrijven het zelfs liever per mail hebben....
Een mail ala "hoi, ik wil die baan, hihi kusjes" is natuurlijk snel verwijderd.
Een go vind ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn.
Is een leesbevestiging trouwens een go or no go?
Lijkt mij geen probleem. Jij wil er zeker van zijn dat het is ontvangen, niks vreemds aan!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn.
Ook een goed punt, met een mailtje ga ik me ook meer druk maken of ze het wel hebben gekregenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind hotmail sowieso niet kunnen voor een sollicitatie, maarja, wie ben ikquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:33 schreef Maartel het volgende:
Weet iemand zo of een leesbevestiging in Hotmail kan?
O.. de brief zelf ook als bijlage?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zet altijd in de mail:
geachte heer/mevrouw zus en zo,
Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v
Hartelijke groet,
DancingPhoebe
En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".
Kan heel goed hoor. Zeker wanneer ze het zelf aangeven.
waarom niet.... net als alle ander email....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind hotmail sowieso niet kunnen voor een sollicitatie, maarja, wie ben ik
eensch...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:31 schreef OA het volgende:
Ik neem aan dat men het normaal vindt als er per mail wordt gesolliciteerd, als die mogelijkheid ook wordt vermeld.![]()
Zou wel vreemd zijn als de sollicitaties, ontvangen per mail, minder serieus worden genomen....
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat dus. Dat bellen doe ik pas na een week of evt. 2, als ik geen reactie heb gehad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zet altijd in de mail:
geachte heer/mevrouw zus en zo,
Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v
Hartelijke groet,
DancingPhoebe
En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".
Kan heel goed hoor. Zeker wanneer ze het zelf aangeven.
Sowieso bel ik altijd of mijn brief goed is aangekomen. Dat kun je met een gemailde brief natuurlijk ook gewoon doen.
PDF? Niet 'gewoon' als Word-documentje?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Normale' brief en CV attachen als .pdf
En gebruik een fatsoenlijk emailadres
echt wel...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:36 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
waarom niet.... net als alle ander email....
uuhhh en neen via hotmail kun je geen lees bevestiging krijgen.
ik ook niet, maar ik denk dat de meeste werkgevers daar anders over denken, mits het geen snoepiepoepie87@hotmail.com-adres is. (dus gewoon je naam@hotmail)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nouja, als alternatief voor een brief oogt een mailtje toch niet echt alsof je communicatief minder vaardig bent?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:41 schreef Bart_NL het volgende:
Ik heb bij mijn huidige werkgever via Internet gesoliciteerd, werk er nu al bijna drie jaar naar grote tevredenheid. Kan dus geen probleem zijn, hangt er een beetje vanaf wat voor een bedrijf het is en wat voor functie. Als je communicatief sterk moet zijn voor de functie zou ik het niet via de mail oid doen. Diegene die je dan spreekt kan dan meteen een beeld van je krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |