abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52552751
Ik ben momenteel bezig met een sollicitatiebrief, en nu zie ik onder de vacature staan: "reageren per mail kan natuurlijk ook".
Nu doe ik dat zeker zo lief, want én het is makkelijker én ze hebben mijn 'brief' sneller..
Maar nou vraag ik me toch even af of ik er niet op afgerekend zou kunnen worden, dat ze sollicitaties per brief toch 'serieuzer' nemen omdat er meer werk van is gemaakt e.d.
Zijn daar regels voor? Is het wel netjes per mail te solliciteren? Is dit tegenwoordig al de normaalste zaak van de wereld? Of nemen ze je brief dan inderdaad net zo serieus als een krabbel in hun gastenboek?
pi_52552798
Als ze er zelf om vragen, zie ik het probleem niet zo.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:30:24 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52552803
Per mail kan absoluut prima, zolang je sollicitatie maar een formele brief is. Sterker nog, ik hoor steeds vaker dat bedrijven het zelfs liever per mail hebben....

Een mail ala "hoi, ik wil die baan, hihi kusjes " is natuurlijk snel verwijderd.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:30:36 #4
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_52552812
Mijn leraar heeft mij geleerd dat wanneer je per mail solliciteerd je de sollicitatiebrief en CV als bijlage moet toevoegen, dus niet in het bericht zelf.
Ik heb één keer via mail gesolliciteerd en toen wist ik dat nog niet, ben ook niet aangenomen.. Maar als ik werkgever zou zijn zou mij het echt niet uitmaken hoe mensen solliciteren zolang ik het stuk tekst duidelijk kan lezen.
pi_52552821
Ik neem aan dat men het normaal vindt als er per mail wordt gesolliciteerd, als die mogelijkheid ook wordt vermeld.
Zou wel vreemd zijn als de sollicitaties, ontvangen per mail, minder serieus worden genomen....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52552830
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Xtreem het volgende:
Per mail kan absoluut prima, zolang je sollicitatie maar een formele brief is. Sterker nog, ik hoor steeds vaker dat bedrijven het zelfs liever per mail hebben....

Een mail ala "hoi, ik wil die baan, hihi kusjes " is natuurlijk snel verwijderd.
ik heet geen viswijfje
pi_52552838
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn .

Is een leesbevestiging trouwens een go or no go?
pi_52552860
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn .

Een go vind ik.
pi_52552869
quote:

Lijkt mij geen probleem. Jij wil er zeker van zijn dat het is ontvangen, niks vreemds aan!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52552870
quote:

Ook een goed punt, met een mailtje ga ik me ook meer druk maken of ze het wel hebben gekregen
Overigens gaat het wel om een redelijk jong, multimediaal bedrijf, dus zullen ze mail ws. nog wel wat makkelijker accepteren..

Weet iemand zo of een leesbevestiging in Hotmail kan?
pi_52552900
Ik zet altijd in de mail:

geachte heer/mevrouw zus en zo,

Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".

Kan heel goed hoor. Zeker wanneer ze het zelf aangeven.

Sowieso bel ik altijd of mijn brief goed is aangekomen. Dat kun je met een gemailde brief natuurlijk ook gewoon doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:34:58 #12
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52552903
mijn laaste solicitatie was per email.....snel en makkelijk ook voor hun
werk nu al weer een paar maandjes op de uni.

leesbevestiging is go...
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_52552909
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:33 schreef Maartel het volgende:

Weet iemand zo of een leesbevestiging in Hotmail kan?
Ik vind hotmail sowieso niet kunnen voor een sollicitatie, maarja, wie ben ik
pi_52552927
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".

O.. de brief zelf ook als bijlage?
Goed om te weten
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:36:32 #15
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52552933
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

waarom niet.... net als alle ander email....

uuhhh en neen via hotmail kun je geen lees bevestiging krijgen.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_52552953
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:31 schreef OA het volgende:
Ik neem aan dat men het normaal vindt als er per mail wordt gesolliciteerd, als die mogelijkheid ook wordt vermeld.
Zou wel vreemd zijn als de sollicitaties, ontvangen per mail, minder serieus worden genomen....
eensch...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:37:14 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52552958
'Normale' brief en CV attachen als .pdf
En gebruik een fatsoenlijk emailadres
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52552962
quote:

[..]

tja, ik gebruik al jaren niks anders.. om nou voor die ene brief een domeinnaam te gaan kopen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:38:34 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52552988
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

Sowieso bel ik altijd of mijn brief goed is aangekomen. Dat kun je met een gemailde brief natuurlijk ook gewoon doen.
Dat dus. Dat bellen doe ik pas na een week of evt. 2, als ik geen reactie heb gehad.

En wat Veldmuis zegt... Zorg voor een fatsoenlijk afzendadres. Hotmail kan, mits het je eigen naam @ hotmail is, althans wat mij betreft.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_52553007
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Normale' brief en CV attachen als .pdf
En gebruik een fatsoenlijk emailadres
PDF? Niet 'gewoon' als Word-documentje?

Wat betreft het email-adres, naar mijn idee is er weinig mis met hotmail, zolang het niet Hotdude22@hotmail.com o.i.d. gaars is..
pi_52553024
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:36 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

waarom niet.... net als alle ander email....

uuhhh en neen via hotmail kun je geen lees bevestiging krijgen.
echt wel...
pi_52553029
quote:

[..]

ik ook niet, maar ik denk dat de meeste werkgevers daar anders over denken, mits het geen snoepiepoepie87@hotmail.com-adres is. (dus gewoon je naam@hotmail)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:40:35 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52553045
Adres van een serieuze provider staat imo toch iets beter dan hotmail (zelfs gmail vind ik beter staan)

Attachments zou ik als pdf doen ja
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52553075
Ik heb bij mijn huidige werkgever via Internet gesoliciteerd, werk er nu al bijna drie jaar naar grote tevredenheid. Kan dus geen probleem zijn, hangt er een beetje vanaf wat voor een bedrijf het is en wat voor functie. Als je communicatief sterk moet zijn voor de functie zou ik het niet via de mail oid doen. Diegene die je dan spreekt kan dan meteen een beeld van je krijgen.
pi_52553130
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:41 schreef Bart_NL het volgende:
Ik heb bij mijn huidige werkgever via Internet gesoliciteerd, werk er nu al bijna drie jaar naar grote tevredenheid. Kan dus geen probleem zijn, hangt er een beetje vanaf wat voor een bedrijf het is en wat voor functie. Als je communicatief sterk moet zijn voor de functie zou ik het niet via de mail oid doen. Diegene die je dan spreekt kan dan meteen een beeld van je krijgen.
Nouja, als alternatief voor een brief oogt een mailtje toch niet echt alsof je communicatief minder vaardig bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')