Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
en waar ik die wijsheid vandaan haal
isa gaf net al een boel voorbeelden
en verder weet iedereen volgens mij dat een bruine boterham gezonder is dan een wit bolletje
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:15 schreef freecell het volgende:
Blijft dat je bij witbrood minder snel vol zit en sneller weer honger hebt, zodat je dus niging hebt om meer te gaan eten. (en zodat je honger hebt, is ook niet tof toch?)
En oedingscentrum roept ook nog steeds dat je zuivel nodig hebt voor de calcium, dus echt een toffe bron is het niet.
De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed ideequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.![]()
Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed idee
True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:34 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.
jazekers... het is voor iedereen een goeie!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!
freecell is al onderwegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:48 schreef teigan het volgende:
Het zwembad gaat over 12 minuten open, en het is 5 minuten fietsen..
Maw, ik ga nu die kant uit!
dit probleem heb/had ik ook. vorige zomer werd ik opeens heel snel ziek van airco's terwijl ik nooit ziek ben. deze zomer was het weer raak, maar wel een stuk minder. zelf weet ik geen antwoord op je vraag, maar ik hoop zelf dat het gewenning is ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,
Misschien hoort dit hier niet echt thuis....
Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
Is dit bekend ? Gaat dit over, is het een kwestie van wennen ?
idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veelquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:29 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.
Klinkt een beetje als vitaminetekort? Ik neem in de winter zelf altijd een multivitamine...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,
Misschien hoort dit hier niet echt thuis....
Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
Is dit bekend ? Gaat dit over, is het een kwestie van wennen ?
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterhamquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:05 schreef Riann het volgende:
[..]
idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veel
Dan heb je wel licht ontbeten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterham
maar goed ik heb mijn ontbijt al weer verbrand
net een half uur gewandeld, een rondje van 2,5km
mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcalquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:11 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan heb je wel licht ontbeten.![]()
Heb je hardgelopen of gewandeld??quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcal
en heb vanmorgen dus al 250kcal verbrand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |