abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:24:16 #1
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52551340
Vorige deel: Fok! Dieetclub deel 194

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_52551370
en waar ik die wijsheid vandaan haal
isa gaf net al een boel voorbeelden
en verder weet iedereen volgens mij dat een bruine boterham gezonder is dan een wit bolletje
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:29:40 #3
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52551426
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
en waar ik die wijsheid vandaan haal
isa gaf net al een boel voorbeelden
en verder weet iedereen volgens mij dat een bruine boterham gezonder is dan een wit bolletje
Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.
pi_52551450
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:15 schreef freecell het volgende:
Blijft dat je bij witbrood minder snel vol zit en sneller weer honger hebt, zodat je dus niging hebt om meer te gaan eten. (en zodat je honger hebt, is ook niet tof toch? )

En oedingscentrum roept ook nog steeds dat je zuivel nodig hebt voor de calcium, dus echt een toffe bron is het niet.
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_52551476
goedenmorgen
pi_52551478
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.
De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed idee
pi_52551485
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat dus
Ik gebruik de eetmeter, maar eigenlijk alleen voor calorieën, vet, koolhydraten en eiwitten. Vitamines houd ik met een schuin oog in de gaten, maar bijvoorbeeld het kopje "cholestorol" negeer ik volledig.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:34:09 #8
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52551500
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed idee
Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.
pi_52551522
ik ben denk ik te laks voor de eetmeter

zo, van mijn studie komt nu even weinig terecht, er komt teveel tussen, zometeenin ieder geval richting zwembad
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52551634
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:34 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.
True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:41:22 #11
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52551654
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!
jazekers... het is voor iedereen een goeie!
pi_52551724
Sowieso, als ik een dag ga BBQ'en, of uit eten ga, heb ik de volgende dag meestal minder trek..

Je lijf regelt dat ook zelf wel een beetje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52551781
goedemorgen

Liejannuh! wat goed man vrouw! gefeliciteerd met het Tentamen iig en dat afstuderen komt helemaal goed

vandaag ging gewoon de wekker om 08.15 dat was even schrikken
lekker ontbeten met 3 kleine afbakbroodjes met beleg en een glas melk (standaard hier) (oh ja, de broodjes zijn wit, want van de euroshopper hebben ze geen bruine broodjes )

en nu zijn René en zijn vader naar de Gamma/Praxis/weetikveelwaar om de dingen te kopen die nodig zijn om mijn schutting/deur te maken zodat mijn tuin afgesloten wordt

en ik ga zo..

SOLLICITEREN

moet er om 11 uur zijn, dus ga over kwartiertje maar eens die kant op moet het ook nog vinden namelijk

spannend
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:47:23 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52551798
Hee, teigan, zwemmen jij!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52551827
Het zwembad gaat over 12 minuten open, en het is 5 minuten fietsen..

Maw, ik ga nu die kant uit!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:50:26 #16
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_52551863
om tien uur pas? das wel lekker hier is het tussen alleen tussen 7 en 8 's ochtends mogelijk, en het breekt je wel op als je 2 keer in de week om 6 uur op moet staan en de rest van de week om half 8
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:50:40 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52551869
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:48 schreef teigan het volgende:
Het zwembad gaat over 12 minuten open, en het is 5 minuten fietsen..

Maw, ik ga nu die kant uit!
freecell is al onderweg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:51:21 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52551886
Hallo,

Misschien hoort dit hier niet echt thuis....

Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
Is dit bekend ? Gaat dit over, is het een kwestie van wennen ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:01:18 #19
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_52552114
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,

Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
dit probleem heb/had ik ook. vorige zomer werd ik opeens heel snel ziek van airco's terwijl ik nooit ziek ben. deze zomer was het weer raak, maar wel een stuk minder. zelf weet ik geen antwoord op je vraag, maar ik hoop zelf dat het gewenning is ja.
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
pi_52552238
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:29 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.
idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veel
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:06:09 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52552243
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,

Niks te klagen dus.
Klinkt een beetje als vitaminetekort? Ik neem in de winter zelf altijd een multivitamine...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52552311
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:05 schreef Riann het volgende:

[..]

idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veel
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterham

maar goed ik heb mijn ontbijt al weer verbrand
net een half uur gewandeld, een rondje van 2,5km
pi_52552370
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterham

maar goed ik heb mijn ontbijt al weer verbrand
net een half uur gewandeld, een rondje van 2,5km
Dan heb je wel licht ontbeten.
***Levi was here***
pi_52552401
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:11 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan heb je wel licht ontbeten.
mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcal
en heb vanmorgen dus al 250kcal verbrand
pi_52552442
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcal
en heb vanmorgen dus al 250kcal verbrand
Heb je hardgelopen of gewandeld??
250kcal is wat je met een heel uur wandelen verbrand, écht niet in een half uurtje... zeker niet aangezien je nu vrij licht bent en niet zoveel gewicht meer hoeft mee te slepen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')