abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52540168
Vandaag was ik op mijn werk. Ik werk op Schiphol. Ik kreeg een ruzie met een (turkse) collega. Hierna heeft hij een klacht ingediend wegens discriminatie (waarvan mijn inziens TOTAAL geen sprake was). Mijn collega is vervolgens gehoord, en heeft zijn verhaal kunnen doen. Daarna werd ik opgehaald van een gate door een chef. Daarvan moest ik even in de kantine gaan zitten. Ze vermeldde onderweg al dat hun doen aan het principe van hoor en wederhoor (wat juridisch volgens mij ook verplicht is). Daarna ben ik een kamer binnengeroepen en vertelde mij een supervisor letterlijk het volgende (en ook alleen dit): Miek, ik ga het kort met je houden. Je bent geschorst en mag nu je spullen inleveren. Daarna ben als het ware Schiphol uitgeschopt.

Buiten het feit dat ik nu mijn inziens wegens een ongegronde klacht ben geschorst, ben ik kwaad omdat ik mijn verhaal niet heb mogen doen.

Kan ik hier iets aan doen? Ook al ben ik alleen maar geschorst, of moet ik afwachten of ik daadwerkelijk om dit ontslagen word?
Kan ik er iets aan doen dat ze geen wederhoor hebben toegepast? Ik studeer zelf rechten en weet dat het wettelijk verplicht is, maar kan ik dan een aanklacht indienen?
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:11:52 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_52540287
Lekkere situatie dan.

Succes!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52540346
En jahoor tis weer een buitenlander
O nee ik word gediscrimineerd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52540388
Wat heb je dan precies gezegd?
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 augustus 2007 @ 21:15:59 #5
163650 Greys
pi_52540419
Wat belachelijk dat ze niet eens jouw kant van het verhaal willen horen?
DAT noem ik pas discriminatie Nee, serieus, ik zou morgen die chef bellen en zeer duidelijk vragen waarom je niet eens jouw kant van het verhaal mag vertellen. Je gaat toch niet zitten afwachten? Je hebt toch een goede reden om er achteraan te gaan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52540460
Welke pier deed je beveiliging?
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:18:04 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52540488
Ik denk dat het sowieso handig is om ze zsm te melden dat je niet accoord gaat met je schorsing en gewoon wilt werken.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52540491
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:15 schreef blankensteyn het volgende:
Wat heb je dan precies gezegd?
Het was puur een DISCUSSIE over cultuur en de verschillen. Ik heb NOOIT iets denigrerends gezegd over zijn cultuur geloof huidskleur of wat dan ook. Ik heb niet gescholden, en hij evenmin. Ik heb NIKS denigerends of wat dan ook gezegd. Oké misschien was het geen idee. Maar hij begon over de kwestie nadat ik vertelde over mij vakantie in Rusland, waar niks bijzonders aan was. Toen begon hij over dat er in Rusland veel skinheads waren etc. etc. zonder dat ik er over gerept had.
pi_52540545
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke pier deed je beveiliging?
Collega? Ik zeg niks. Dat doet er in geen enkele zin toe.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 augustus 2007 @ 21:21:03 #10
163650 Greys
pi_52540604
Maar direct morgenochtend bellen hoor, dat je eist dat je jouw kant van het verhaal mag doen. En dat ze jou mogen uitleggen waarom je geschorst bent puur op basis van 'horen zeggen' van die pipo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52540610
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef Mieks het volgende:

[..]

Collega? Ik zeg niks. Dat doet er in geen enkele zin toe.
Excollega stond paar geleden op D-pier voor Falck (toendertijd)
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:22:44 #12
189400 Zens
Me, Myself and I
pi_52540668
Wat een bizarre situatie. Zou er zeker werk van maken. Jij moet toch ook je verhaal kunnen doen.
Je zou bijna geen discussie meer aan durven gaan, voor je het weet ben je aan het discrimineren. Jammer is dat zeg, want ik hou wel van een discussie.
Heel veel succes, hopelijk komt het allemaal goed!
Reality can destroy the dream, why shouldn't the dream destroy reality?
pi_52540685
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:18 schreef Mieks het volgende:

[..]

Het was puur een DISCUSSIE over cultuur en de verschillen. Ik heb NOOIT iets denigrerends gezegd over zijn cultuur geloof huidskleur of wat dan ook. Ik heb niet gescholden, en hij evenmin. Ik heb NIKS denigerends of wat dan ook gezegd. Oké misschien was het geen idee. Maar hij begon over de kwestie nadat ik vertelde over mij vakantie in Rusland, waar niks bijzonders aan was. Toen begon hij over dat er in Rusland veel skinheads waren etc. etc. zonder dat ik er over gerept had.
Ik heb het idee dat sommige maatschappelijk achtergestelde allochtonen conflicten iets te snel het etiket van 'discriminatie' geven. Maar goed, zoals ik het nu zie is er geen aanleiding om jou te schorsen.

Ik hoop alleen voor je dat je geen contract op uurbasis hebt.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
pi_52540748
Ik overweg overigens ook om ontslag te nemen. Hoe het in zijn geheel gegaan is vind ik belachelijk. Maar dat lost het feit van de hoor-wederhoor niet op.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 augustus 2007 @ 21:25:53 #15
163650 Greys
pi_52540787
Maar daar ga je direct morgenochtend over bellen, om daar je beklag over te doen. Want hier moet je ze niet mee weg laten komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52540799
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:23 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat sommige maatschappelijk achtergestelde allochtonen conflicten iets te snel het etiket van 'discriminatie' geven. Maar goed, zoals ik het nu zie is er geen aanleiding om jou te schorsen.

Ik hoop alleen voor je dat je geen contract op uurbasis hebt.
Heb ik wel, wat is dan het grote verschil? Ben afroepkracht, maar niet via uitzendbureau, ben door hun zelf aangenomen.
pi_52540852
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:26 schreef Mieks het volgende:

[..]

Heb ik wel, wat is dan het grote verschil? Ben afroepkracht, maar niet via uitzendbureau, ben door hun zelf aangenomen.
Het verschil is vooral financieel. Als je werkt op basis van een nul-urencontract en derhalve per uur betaald wordt dan heb je juridisch geen poot om op te staan lijkt me.
pi_52540940
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:27 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

Het verschil is vooral financieel. Als je werkt op basis van een nul-urencontract en derhalve per uur betaald wordt dan heb je juridisch geen poot om op te staan lijkt me.
Ja maar als (op het moment dat ik mijn schorsingstijd binnenkrijg) het gevoel heb ik dat ontslagen ga worden dan neem ik sowieso ontslag. Anders sta ik straks (mijnsziens onterecht) in de boeken als iemand die is ontslagen wegens racisme/discriminatie.
pi_52541017
maar hoeveel uur werk je gemiddeld wekelijks de afgelopen 3 maanden? Staat me iets bij dat ze als je standaard zoveel uur in de week werkt ze je ook zo'n contract moeten aanbieden
pi_52541061
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:30 schreef Mieks het volgende:

[..]

Ja maar als (op het moment dat ik mijn schorsingstijd binnenkrijg) het gevoel heb ik dat ontslagen ga worden dan neem ik sowieso ontslag. Anders sta ik straks (mijnsziens onterecht) in de boeken als iemand die is ontslagen wegens racisme/discriminatie.
Van de andere kant kun je ook je poot stijf houden en geen duimbreed toegeven aan de 'korte-lontjementaliteit' van sommige medelanders. Op die manier wordt het alleen maar van kwaad tot erger.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:39:54 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52541248
Allochtonen beginnen tegenwoordig al snel met discriminatie te gooien, juist omdat ze weten dat wij daar in NL erg gevoelig voor zijn en er meteen spastisch op gaan reageren.

Ik zou gewoon eisen dat ik ook mijn kant van het verhaal mag vertellen en een verklaring waarom ik er uit wordt gezet en die andere knakker niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:41:55 #22
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52541299
turken die het op discriminatie gooien als ze ruzie hebben en ze ongelijk hebben..., komt bekend voor.

Maar ik zou zowiezo gaan aanvechten en als je een 0 uren contract heb, heb je niet per defenitie verloren hoor. Ik had weliswaar bij een supermarkt maar goed een 0 uren contract en ben er toen ook uit gegooit (feitelijk op leeftijd) ik ben naar een rechtswinkel geweest en mijn verhaal zwart op wit op papier gedaan. Hoewel hun vonden dat ik niet gelijk hebben, hebben ze me wel weer aangenomen. Maand later heb ik zelf ontslag genomen dus ik zou gewoon aanvechten ook al krijg je na je schorsing ontslag.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_52542282
Hoe weet je dat de klacht wegens discriminatie is als je zo kort bent afgebekt? Anyway, ik zou je klacht voorleggen bij de sector manager.
pi_52543344
Stuur om te beginnen een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin je zet dat je niet accoord met je schorsing en de reden die zij er voor opgeven en dat je bereid bent om je werkzaamheden te hervatten.

Schrijf of zeg nooit dat je ontslag neemt,je bent dan verwijtbaar werkeloos, dit kan problemen geven als je in aanmerking wilt komen voor een uitkering ook al zal je je best gekrenkt voelen als je zelf ontslag neemt zijn zij op een gemakkelijke manier van je verlost,nu kom je in aanmerking voor een uitkering en misschien zelfs een ontslagvergoeding (goeden handdruk)

Als je lid bent van een vakbond zou ik even met ze bellen en de zaak voorleggen en zeggen wat je hebt gedaan (of nog wilt gaan doen) misschien kunnen zij voor je bemiddelen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_52543881
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:41 schreef WEST het volgende:
turkenallochtonen die het op discriminatie gooien als ze ruzie hebben en ze ongelijk hebben..., komt bekend voor.
Daarmee kunnen ze idd gemakkelijker hun gelijk mee halen, omdat het zo aannemelijk lijkt.

Leidinggevenden die op basis van zo'n lulverhaal een allochtoon meteen in het gelijk stellen, maken in feite zichzelf schuldig aan discriminatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')