abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52618169
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan het draaien zoals je het wilt (want rond de middellandse zee was het eeuwen voor de industriële revolutie ook heet), maar Gore had ons een hete zomer beloofd.
Welke passage uit de film heb we nu weer met zijn allen gemist behalve jij?

Wat wil je niet snappen aan het verschil tussen globaal klimaat en lokaal weer. Een elfstedentocht behoord nog steeds tot de mogelijkheden als er een goede druk verdeling boven europa ontstaat in de winter.
pi_52618564
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een elfstedentocht behoord nog steeds tot de mogelijkheden als er een goede druk verdeling boven europa ontstaat in de winter.
Al zou het op de gehele wereld permanent vriezen, dan nog zouden jullie een hocuspocus theorie hebben die dat relateert aan GlobalWarming....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52619055
quote:
Polar ice clouds: Climate change symptom?
Published: Aug. 22, 2007 at 9:48 AM
FAIRBANKS, Alaska, Aug. 22 (UPI) -- A U.S. study suggested that polar ice clouds -- wispy Arctic clouds that shine in the dark portion of the sky -- might be a symptom of climate change.

"The question which everyone in Alaska is dealing with is what are the symptoms of climate change and, as in medicine, how do these symptoms reflect the underlying processes," said Associate Professor Richard Collins of the University of Alaska-Fairbanks. "It is believed that (such clouds) are an indicator of climate change."

Noctilucent clouds form in the mesopause region, an area of the atmosphere 50 miles above Earth’s surface and the site of the lowest atmospheric temperatures. Collins said the ice clouds might serve as an indicator of climate change because an increase in carbon dioxide, which causes heating in the lower atmosphere, produces cooling in the upper atmosphere.

The clouds are a relatively new phenomenon, first reported during the 19th century and apparently becoming more prevalent since then.

Scientists from several countries were meeting this week at the university to discuss noctilucent clouds and other phenomena of the Earth’s upper atmosphere during the Eighth International Workshop on Layered Phenomena in the Mesopause Region.
http://www.upi.com/NewsTr(...)change_symptom/6352/
pleased to meet you
pi_52619154
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Al zou het op de gehele wereld permanent vriezen, dan nog zouden jullie een hocuspocus theorie hebben die dat relateert aan GlobalWarming....
Nee dan is de global cooling ingetreden en zullen we een nog groter probleem als mensheid hebben.

Ook daar heb je wel gelijk is dat er een theorie is dat het wel door de verwarming veroorzaakt wordt. Het afsmelten van groenland levert meer zoetwater instroom op waardoor de golfstroom in de atlantische oceaan stil zou kunnen vallen. En we het dus flink koud zouden krijgen in europa.
pi_52619345
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52626094
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan het draaien zoals je het wilt (want rond de middellandse zee was het eeuwen voor de industriële revolutie ook heet), maar Gore had ons een hete zomer beloofd.
Door de opwarming van de aarde veranderd de warme golfstroom die veel invloed heeft op het weer in Nederland. Daardoor wordt het weer in Nederland eerder kouder dan warmer, indien de opwarming van de aarde doorzet.
Jesus saves but death prevails.
pi_52627760
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:19 schreef JohnDope het volgende:
met deze reactie op de voorafgaande post heb je jezelf voorlopig gediskwalificeerd als gesprekspartner mbt tot het klimaat .. lees je ajb even in over golfstromen en van hoeveel belang die zijn op oa het klimaat ..
pleased to meet you
pi_52638496
quote:
Intelligente reactie op een verschijnsel dat op kleinere schaal al eens een beschaving om zeep geholpen heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:58:51 #109
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52638828
quote:
Ah, een typische JohnDope[tm] reactie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52677510
Ik heb even 10 minuten naar die Al Gore film zitten kijken, wat een doodsaaie kerel is dat zeg Maargoed na 10 minuten kijken, had ik alvast 1 conclusie en dat is dat het bestwel een Apple-reclame is, dat had wel wat minder gemogen.... Ben benieuwd hoe vaak ik dat logo nog tegen ga komen in die film

En ik hoorde laatst al dat Gore officieel tot anti-christ is gebombardeerd door een religieus figuur.
En toevallig kwam ik net een omgekeerd kruis tegen dat echt heel even (subliminaal) in beeld kwam. Dus dat is wel even een screenshotje waard.

pi_52679733
zo zo al de eerste 10 minuten gekeken van de film waar je al 1/2 jaar kritiek op hebt.

Ben jij de judas van de al gore bijbelvertellingen
pi_52679766
Je kan zeggen wat jij wilt, maar dit omgekeerde kruis was jou niet opgevallen.
pi_52679820
Al Gore moet gewoon dood.

De grootste "opwarming" komt door zijn doemdenken. Oh, en het maken van zijn propagandafilmpje alsmede de DVD's die massaal zijn uitgestrooid boven de hoofden van onschuldige mensen heeft vast ook geen energie gekost die elders nuttiger had kunnen worden aangewend.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52679876
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:33 schreef JohnDope het volgende:
Je kan zeggen wat jij wilt, maar dit omgekeerde kruis was jou niet opgevallen.
Nou meldt het aan die man die hem tot anticrish wilt maken, mischien dat je nog wel door hem heilig verklaard wordt.
pi_52679987
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou meldt het aan die man die hem tot anticrish wilt maken, mischien dat je nog wel door hem heilig verklaard wordt.
Je kan er wel lacherig over doen, maar jij als kritische kijker van An Inconvenient Truth, moet dit soort details toch zijn opgevallen? of had je gewoon een instelling van: "Alles dat Al Gore vertelt is waar, dus ik hoef die film niet kritisch te kijken, eigenlijk hoef ik die film helemaal niet te kijken"
pi_52683097
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dan is de global cooling ingetreden en zullen we een nog groter probleem als mensheid hebben.
toch niet dezelfde ijstijd die wordt voorspeld maar dan aan de hand van de activiteit van de zon?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52683695
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er nooit geen ijstijden geweest, het magnetisch veld nooit omgepoold, geen palmbomen in Siberië...................

Ook is het niet vreemd dat alle planeten opwarmen door onze uitstoot.

Slaap lekker verder.
Het gaat er niet om of het klimaat kan veranderen. Het gaat erom met welke snelheid het nu gebeurd. Zeer waarschijnlijk het gevolg van CO2. En andere planeten... Je bedoeld dat berichtje over Mars oid? Dat stelde (zo goed als) niks voor. Laat je aub informeren. Kijk hier gewoon nu en dan eens, en discuseer misschien mee: http://www.weerwoord.be/index.php?boardid=4

Hieronder de kaart met de temperatuursanomalieën voor juli 2007. Bron: GISTEMP/GISS/NASA.

De vergelijing met de normaal:
De cijfers (landgebieden):
Juli 2007: +0.57°C (8e plaats na 1998, 2002, 2005, 1990, 1995, 2006 en 1991)

De volledige aarde:
Juli 2007: +0.49°C (6e plaats na 1998, 2002, 2005, 2001 en 1995)
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_52683863
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:28 schreef DJKoster het volgende:
Kijk, dat vind ik altijd wel irritant, grafieken die op de Y-as beginnen met een getal hoger dan 0.
Het gaat er natuurlijk vooral om dat we al dik onder het gemiddelde zitten. En zelfs een aardig stuk onder het ´record´ van 2005.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_52693011
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan er wel lacherig over doen, maar jij als kritische kijker van An Inconvenient Truth, moet dit soort details toch zijn opgevallen? of had je gewoon een instelling van: "Alles dat Al Gore vertelt is waar, dus ik hoef die film niet kritisch te kijken, eigenlijk hoef ik die film helemaal niet te kijken"
Ja vindt je het gek dat ik er een heel lacherig over ga doen. Je zet je al 1/2 jaar af tegen deze film maar hebt hem nu pas gekeken.

Ik vond zelf de film ook over de top maar dat heb ik ook al vaker gemeld. En zoals je weet heb ik een wat ruimer blik op het klimaat. Dat we niet alles weten en er veel verschillende theorieen er op na houden voor wat de toekomst precies voor on in het verschiet heeft is juist wat het intresant maakt. Dat we teveel grondstoffen verbruiken om een duurzame maatschappij op te zetten dat is eigenlijk wat de grote boodschap van die film zou moeten zijn. Maar door de boel flink de dramatiseren heeft hij wel een groot publiek bereikt.
pi_52693886
Die Gore was al veel langer bezig dan die film uit kwam.
En als ik na 10 minuten kijken al een subliminaal omgekeerd kruis en meerdere malen een aangegeten appel tegen kom, ben ik benieuwd wat ik nog meer ga tegen komen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')