Het is ook wel sneu als we allemaal vegetarier zouden zijn dat we al die dieren dan slachten, omdat onze huisdieren zo graag een stukje vlees hebbenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:05 schreef -skippybal- het volgende:
Dat zou wel heel triest zijn. Een beetje je dier geen vlees geven omdat 'ie toevallig de pech heeft dat 'ie eigendom is geworden van een groente-fetishist.
Dus de oplossing is gewoon om door te blijven gaan met vlees etenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Het is ook wel sneu als we allemaal vegetarier zouden zijn dat we al die dieren dan slachten, omdat onze huisdieren zo graag een stukje vlees hebben
Ik ken vegetariers met huisdieren, die heb ik echter nog niks gevraagdquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:07 schreef GateWayX het volgende:
Ik ken wel een paar vegetariers, maar die hebben geen huisdieren.
Misschien zijn ze daar ook tegen ofzo ?
Het lijkt me dat die kans er dik inzit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:07 schreef GateWayX het volgende:
Ik ken wel een paar vegetariers, maar die hebben geen huisdieren.
Misschien zijn ze daar ook tegen ofzo ?
Even aangenomen dat je een vegetarier bent: Vind je dat dan niet een beetje vreemd? (om het woord hypocriet niet te gebruiken)quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:12 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn hond krijgt vlees.
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:08 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het lijkt me dat die kans er dik inzit.
De beweegrede om geen vlees te eten, is omdat het zielig voor de beesten is.
Huisdieren houden is eigenlijk ook zielig.
Ik af en toe wel. Bijvoorbeeld als onze kat naast de bak gesmeten heb, dat ik redelijk lelijk tegen haar doequote:Op maandag 20 augustus 2007 12:14 schreef doka het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:14 schreef doka het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.
dan zijn er wel een hoop zielige mensenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:15 schreef _Acid_ het volgende:
[..]
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:15 schreef _Acid_ het volgende:
[..]
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.
En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef Slarioux het volgende:
Het is voor carnivoren praktisch onmogelijk om op een vegetarisch dieet te leven, in tegenstelling tot omnivoren, en aangezien vegetariers begaan zijn met dieren (niet te zeggen dat niet-vegetariers dat niet zijn) is het voor een vegetarier vanzelfsprekend dat zijn/haar huisdier het dieet krijgt dat het toekomt.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:19 schreef Frollo het volgende:
Het is gewoon een feit dat katten niet zonder vlees kunnen en mensen wel. Dus poes krijgt lekker vlees en haar baasje niet. Iedereen blij. Ik zie werkelijk niet in waarom dat hypocriet zou zijn.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.quote:
Weet ik veel, ik kan geen gedachten lezen. Wat denk je zelf? Het hangt er vanaf waarom mensen vegetarisch zijn en als dat is omdat ze erg gekant zijn tegen de bioindustrie kan ik me goed voorstellen dat ze biologisch vlees halen voor hun huisdier ipv blikjes.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik neem aan: niet prima, maar weinig keus bij gebrek aan beter alternatief. En ik neem aan dat vegetarier zijn zelf geen principe is, maar voortkomt uit een principe.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.
Welnee, je neemt aan dat die principes overboord gaan. Bovendien, is het nog maar de vraag wat de principes van de betreffende vegetarier zijn om geen vlees te eten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.
Er wordt niet gezegd dat er geen vlees gegeven moet worden, maar wel dat er nagedacht moet worden over wát voor vleesquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:25 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Welnee, je neemt aan dat die principes overboord gaan. Bovendien, is het nog maar de vraag wat de principes van de betreffende vegetarier zijn om geen vlees te eten.
Zou het niet veel hypocrieter zijn als een vegetarier met een kat zijn huisdier geen vlees zou geven?
Ah, dat wist ik niet eensquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:28 schreef Deetch het volgende:
er is ook ekologisch kattenvoer te koop. Omdat je beest niet zonder vlees kan is dat een redelijk alternatief lijkt me. Het is toch iets minder dieronvriendelijk dan de bio-industrie
Ja, ik ga (zoals ook in de op staat in feite) uit van het feit dat mensen het niet eten, omdat ze het zielig vinden. Niet omdat ze het niet lekker vinden ofzoquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:25 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Welnee, je neemt aan dat die principes overboord gaan. Bovendien, is het nog maar de vraag wat de principes van de betreffende vegetarier zijn om geen vlees te eten.
Zou het niet veel hypocrieter zijn als een vegetarier met een kat zijn huisdier geen vlees zou geven?
Ben jij een vega?! Echt totaal niet verwachtquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Gewoon vlees, andere mensen en dieren hebben niets met mijn keuzes te maken. Ik doe ook niet moeilijk over familieleden en vrienden die wel vlees eten, ik kook het zelfs voor ze.
Ik denk dat je vergeet dat geen vlees eten voor veel mensen een persoonlijke keus is.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:30 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja, ik ga (zoals ook in de op staat in feite) uit van het feit dat mensen het niet eten, omdat ze het zielig vinden. Niet omdat ze het niet lekker vinden ofzo
Dat hoor ik vaker, men gaat er vaak vanuit dat vega's altijd linkse knuffelhippies zijnquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ben jij een vega?! Echt totaal niet verwacht![]()
Dat dus.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:34 schreef BertV het volgende:
http://www.yarrah.com/home.php?mid=7&categorie=Hond&subcategorie=Vegetarisch
VEGA voor de hond...
zieligquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:32 schreef Elseetje het volgende:
De hond van mijn ouders is 100% vegetarisch!
Onze én hun katten krijgen biologisch kattenvoer.
Als hij toch gezond blijft zie ik geen probleem. Het is niet natuurlijk, maar dat is het hebben van een hond per definitie niet, tenzij je 'm ongeremd laat schijten, paren, kotsen, etc.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat lijkt me juist echt niet goed voor een hond. Een mens is een omnivoor en kan prima leven zonder vlees, maar het is zielig en mishandeling om een carnivoor geen vlees te geven.
Misschien moet je je er eerst wat meer in verdiepen voordat je zulke uitspraken doet. Honden kunnen prima zonder vlees, maar het hangt er wel vanaf wat voor hond je hebt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat lijkt me juist echt niet goed voor een hond. Een mens is een omnivoor en kan prima leven zonder vlees, maar het is zielig en mishandeling om een carnivoor geen vlees te geven.
Hij zal zeker wel gezond blijven, maar ik snap niet waarom je een beest dat al duizenden jaren vlees eet, dat ineens wilt ontzeggen. Gegarandeerd dat het beter is om vlees te blijven eten voor carnivoren, daar is hun hele stofwisseling op ingesteld.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Misschien moet je je er eerst wat meer in verdiepen voordat je zulke uitspraken doet. Honden kunnen prima zonder vlees, maar het hangt er wel vanaf wat voor hond je hebt.Een heel actieve hond (Border Collie bijvoorbeeld), heeft wel baat bij een eiwitrijk dieet, maar een hond die de hele dag op in z'n mand ligt te snurken, en alleen achter je aan sjokt bij het uitlaten, kan je prima op een vegetarisch dieet zetten.
Overigens was het helemaal niet de bedoeling dat hij 100% vegetarisch werd.Vlees uit blik kreeg hij al nooit, alleen maar brokken en koekjes, en toen mijn ouders overstapten op een ander merk (Yarrah dus), vond hij dat nog lekkerder dan normaal. Ze kwamen er pas na een paar maanden achter dat het 100% vegetarisch voedsel is.
Dat. Vlees is beter voor een hond, dus vers vlees krijgt hij. Als ik ooit kinderen krijg, krijgen die 2 keer per week vlees ofzo tot ze zelf kunnen kiezen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:50 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het maar ridicuul. Je neemt toch gewoon een carnivoor in huis, behandel 'm dan ook gewoon als een hond.
Heb je überhaupt gelezen wat ik heb geschreven??quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hij zal zeker wel gezond blijven, maar ik snap niet waarom je een beest dat al duizenden jaren vlees eet, dat ineens wilt ontzeggen. Gegarandeerd dat het beter is om vlees te blijven eten voor carnivoren, daar is hun hele stofwisseling op ingesteld.
Dat is mijn probleem met veel linkse vega's, de drang om alles en iedereen te betrekken bij hun overtuigingen. Doe wat je zelf wilt, maar laat de rest met rust...
Jawel, je kan bv kiezen voor vers voedsel zodat je geen bio-industrie vlees hoeft te gebruiken voor je dier.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarom probeer je er een links/rechts-topic van te maken?quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is mijn probleem met veel linkse vega's, de drang om alles en iedereen te betrekken bij hun overtuigingen. Doe wat je zelf wilt, maar laat de rest met rust...
Dat was niet echt mijn bedoeling, maar dat is het voornaamste verschil tussen vegetariers als ik en de gebruikelijke. Politieke overtuigingen en de kennelijk daaruit voortvloeiende drang om anderen met hun ideetjes lastig te vallen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom probeer je er een links/rechts-topic van te maken?
Ik persoonlijk associeer het opdringen van overtuigingen en het veroordelen van andersdenkenden juist voornamelijk met rechts. Het grappige is natuurlijk dat we allebei gelijk hebben, en de slotsom moet dan ook zijn: sommige mensen zijn irritant, en die vind je net zo goed bij links als bij rechts.
Ik zie dus niet zo waarom het voor deze discussie relevant is om er links/rechts-tegenstellingen bij te halen.
Ja, jij zegt dat ze prima zonder vlees kunnen, ik vind dat nogal kort door de bocht.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Heb je überhaupt gelezen wat ik heb geschreven??
En en passant maak je er een soort kruisvaart van 'linkse vega's' van om hun overtuigingen op te leggen aan anderen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, jij zegt dat ze prima zonder vlees kunnen, ik vind dat nogal kort door de bocht.
Je begon zo goed, dit is dan weer jammer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat was niet echt mijn bedoeling, maar dat is het voornaamste verschil tussen vegetariers als ik en de gebruikelijke. Politieke overtuigingen en de kennelijk daaruit voortvloeiende drang om anderen met hun ideetjes lastig te vallen.
Ik had het dan ook niet over jouw voorbeeld, die laatste opmerking was meer algemeen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En en passant maak je er een soort kruisvaart van 'linkse vega's' van om hun overtuigingen op te leggen aan anderen.Knap.
Misschien moet ik erbij zeggen dat mijn ouders geen vegetariërs zijn.
Lezen is een kunst, vooral als je last van vooroordelen hebt.
Oftewel: je lult wat in de rondte om er een politiek links-rechts geval van te maken. Prima hoor, maar wil je mij dan niet quoten? Het geeft namelijk nogal het idee dat je lezen heel moeilijk vindt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over jouw voorbeeld, die laatste opmerking was meer algemeen.
En nogal niet kloppend, ken rechtse mensen die heerlijk kunnen drammen en linkse mensen die hetzelfde doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over jouw voorbeeld, die laatste opmerking was meer algemeen.
Niet waar, dit gaat alleen op voor gebakken/gekookt gevogelte, ook voor varkensbot trouwens.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:41 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]
Ik heb altijd geleerd dat honden geen gevogelte mogen hebben omdat ze kunnen stikken in scherpe versplinterde botten...
De eigenaar van de hond had iig geen zin in veren in z'n tuin...
![]()
Sorry hoor, misschien is een minder openbaar forum een oplossing voor je?quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:34 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oftewel: je lult wat in de rondte om er een politiek links-rechts geval van te maken. Prima hoor, maar wil je mij dan niet quoten? Het geeft namelijk nogal het idee dat je lezen heel moeilijk vindt.
Overigens, je eerste gedeelte stond ook bol van blijkgeving van misinterpretatie.
Dat is dodelijk als je er genoeg van geeft, hoeft niet eens echt heel veel te zijn...quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:02 schreef xprotagonistx het volgende:
Kunnen jullie misschien even met elkaar gaan PM'en?
Als we toch off-topic zijn: chocola, dat schijnt pas slecht te zijn voor honden.
Die hond zal er weinig van merken maar ik zou het niet leuk vinden als ik nooit meer zou krijgenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ok, ik hap. Kom, doe 's je best, ondebouw dat eens?
In een duits onderzoek was vers vlees beter en gezonder. Maar vegetarisch voer kwam daarna.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Hij zal zeker wel gezond blijven, maar ik snap niet waarom je een beest dat al duizenden jaren vlees eet, dat ineens wilt ontzeggen. Gegarandeerd dat het beter is om vlees te blijven eten voor carnivoren, daar is hun hele stofwisseling op ingesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |