abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52526266
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:

[..]

En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?
Jawel, je kan bv kiezen voor vers voedsel zodat je geen bio-industrie vlees hoeft te gebruiken voor je dier.
Of je kiest voor een biologisch type voer(ja die zijn er!!!) waar ook geen bio-industrie voor wordt gebruikt.

Kortom, er zijn nogsteeds andere keuze's...

Niet vegetarisch is, wel een gruwelijke hekel aan bio-industrie heeft.
Mijn dieren eten trouwens lamsvlees, lekker buiten gelopen dat lam
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:21:28 #52
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52526310
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:

Dat is mijn probleem met veel linkse vega's, de drang om alles en iedereen te betrekken bij hun overtuigingen. Doe wat je zelf wilt, maar laat de rest met rust...
Waarom probeer je er een links/rechts-topic van te maken?
Ik persoonlijk associeer het opdringen van overtuigingen en het veroordelen van andersdenkenden juist voornamelijk met rechts. Het grappige is natuurlijk dat we allebei gelijk hebben, en de slotsom moet dan ook zijn: sommige mensen zijn irritant, en die vind je net zo goed bij links als bij rechts.

Ik zie dus niet zo waarom het voor deze discussie relevant is om er links/rechts-tegenstellingen bij te halen.
pi_52526463
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarom probeer je er een links/rechts-topic van te maken?
Ik persoonlijk associeer het opdringen van overtuigingen en het veroordelen van andersdenkenden juist voornamelijk met rechts. Het grappige is natuurlijk dat we allebei gelijk hebben, en de slotsom moet dan ook zijn: sommige mensen zijn irritant, en die vind je net zo goed bij links als bij rechts.

Ik zie dus niet zo waarom het voor deze discussie relevant is om er links/rechts-tegenstellingen bij te halen.
Dat was niet echt mijn bedoeling, maar dat is het voornaamste verschil tussen vegetariers als ik en de gebruikelijke. Politieke overtuigingen en de kennelijk daaruit voortvloeiende drang om anderen met hun ideetjes lastig te vallen.
pi_52526494
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Heb je überhaupt gelezen wat ik heb geschreven??
Ja, jij zegt dat ze prima zonder vlees kunnen, ik vind dat nogal kort door de bocht.
pi_52526543
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, jij zegt dat ze prima zonder vlees kunnen, ik vind dat nogal kort door de bocht.
En en passant maak je er een soort kruisvaart van 'linkse vega's' van om hun overtuigingen op te leggen aan anderen. Knap.

Misschien moet ik erbij zeggen dat mijn ouders geen vegetariërs zijn.

Lezen is een kunst, vooral als je last van vooroordelen hebt.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:31:26 #56
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52526556
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat was niet echt mijn bedoeling, maar dat is het voornaamste verschil tussen vegetariers als ik en de gebruikelijke. Politieke overtuigingen en de kennelijk daaruit voortvloeiende drang om anderen met hun ideetjes lastig te vallen.
Je begon zo goed, dit is dan weer jammer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_52526559
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:30 schreef Elseetje het volgende:

[..]

En en passant maak je er een soort kruisvaart van 'linkse vega's' van om hun overtuigingen op te leggen aan anderen. Knap.

Misschien moet ik erbij zeggen dat mijn ouders geen vegetariërs zijn.

Lezen is een kunst, vooral als je last van vooroordelen hebt.
Ik had het dan ook niet over jouw voorbeeld, die laatste opmerking was meer algemeen.
pi_52526611
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over jouw voorbeeld, die laatste opmerking was meer algemeen.
Oftewel: je lult wat in de rondte om er een politiek links-rechts geval van te maken. Prima hoor, maar wil je mij dan niet quoten? Het geeft namelijk nogal het idee dat je lezen heel moeilijk vindt.

Overigens, je eerste gedeelte stond ook bol van blijkgeving van misinterpretatie.
pi_52526672
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En nogal niet kloppend, ken rechtse mensen die heerlijk kunnen drammen en linkse mensen die hetzelfde doen.

Geen van beide heeft ook maar iets met de topic te maken....

Wbt carnivoren vegetarisch maken, persoonlijk vind ik dat onzin, hun lichaam is gemaakt om op vlees en maaginhoud te lopen, niet op grotendeels plantaardig.
Bij een hond kan het makkelijker, een hond-achtige in het wild eet nog aardig wat plantaardig voedsel, een kat eet veel minder plantaardig voedsel, ze zijn niet instaat alles uit planten te halen wat nodig is, veelste kort darmstelsel.

Bij mensen heb ik zoiets van vegetarisch of veel minder vlees is geen enkel probleem, wij hebben geen vlees nodig en in grote mate is het zelfs slecht voor je, daar zou ik graag wat minder vleesgebruik zien.

In alle gevallen ben ik voor verantwoordelijkheid, dus geen arm bio-industrie beestje eten, maar dan maar wat meer je best doen en zo eerlijk mogelijk vlees eten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52526784

Ik heb altijd geleerd dat honden geen gevogelte mogen hebben omdat ze kunnen stikken in scherpe versplinterde botten...

De eigenaar van de hond had iig geen zin in veren in z'n tuin...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_52526936
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:41 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]

Ik heb altijd geleerd dat honden geen gevogelte mogen hebben omdat ze kunnen stikken in scherpe versplinterde botten...

De eigenaar van de hond had iig geen zin in veren in z'n tuin...
Niet waar, dit gaat alleen op voor gebakken/gekookt gevogelte, ook voor varkensbot trouwens.

Rauw mogen ze gewoon hebben, is absoluut niet slecht voor ze.
Maar je mag ze ook niet alleen maar vlees geven, dat geeft een all meat syndrome, nare ziekte, carnivoren hebben ookplantaardig, bij voorkeur al voorverteerd, nodig.
pi_52527173
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:34 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Oftewel: je lult wat in de rondte om er een politiek links-rechts geval van te maken. Prima hoor, maar wil je mij dan niet quoten? Het geeft namelijk nogal het idee dat je lezen heel moeilijk vindt.

Overigens, je eerste gedeelte stond ook bol van blijkgeving van misinterpretatie.
Sorry hoor, misschien is een minder openbaar forum een oplossing voor je?
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:00:54 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52527227
Ik vind het eigenlijk veel kanslozer om te denken dat je met aggresief beargumenteren bij iemand anders je mening er in geramd krijgt .
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:02:05 #64
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52527261
Kunnen jullie misschien even met elkaar gaan PM'en?

Als we toch off-topic zijn: chocola, dat schijnt pas slecht te zijn voor honden.
pi_52527326
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:02 schreef xprotagonistx het volgende:
Kunnen jullie misschien even met elkaar gaan PM'en?

Als we toch off-topic zijn: chocola, dat schijnt pas slecht te zijn voor honden.
Dat is dodelijk als je er genoeg van geeft, hoeft niet eens echt heel veel te zijn...
Kan tot een hartstilstand komen dus....ook bij katten gevaarlijk trouwens.
pi_52528290
haha weetniet mijn honden krijgen gewoon hondenbrokken
come on maria now show me some magic
pi_52528439
Chocola is inderdaad niet alleen slecht, de theobromine erin is gewoon vergif voor honden en katten.
pi_52529005
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:46 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ok, ik hap. Kom, doe 's je best, ondebouw dat eens?
Die hond zal er weinig van merken maar ik zou het niet leuk vinden als ik nooit meer zou krijgen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 02:18:33 #69
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_52580244
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Hij zal zeker wel gezond blijven, maar ik snap niet waarom je een beest dat al duizenden jaren vlees eet, dat ineens wilt ontzeggen. Gegarandeerd dat het beter is om vlees te blijven eten voor carnivoren, daar is hun hele stofwisseling op ingesteld.
In een duits onderzoek was vers vlees beter en gezonder. Maar vegetarisch voer kwam daarna.
Als laatst blikvoer.

Voor de rest van je tekst. Waarom krijgen katten soms bijvoorbeeld vis voorgeschoteld die diep in de zee leeft? Dat krijgt die echt in de vrije natuur niet te pakken hoor (tenzij het een zeekat is ;D)
En al dat vlees wat ze steeds binnenkrijgen is vlees wat ze in de vrije natuur voor andere dieren laten liggen of van dieren die ze in de vrije natuur niet eens tegen zouden komen. Dus waarom gaan mensen in een discussie over vegetarisch voeren van huisdieren opeens WEL over 'natuurlijke' behoeften hebben in de vrije natuur, maar als je zegt dat een dier vrij moet zijn, omdat het in de natuur zo hoort men opeens niet thuis geeft... beetje raar altijd die zulke argumenten in brengen zeg.

WAT is dus het probleem met vegetarisch voeren? Kijk als een dier er onder lijd, dan is het m.i. duidelijk.
Maar zolang een dier er niet onder lijd, wat is dan het PROBLEEM?

En ga nou niet weer zeuren over dat het dier duizenden jaren vlees eet enzo.. daarvoor leefde die namelijk duizenden jaren vrij, maar 'we' laten die dieren toch nu ook niet vrij. Nee dus.

Als een dier dus alle voedingsstoffen binnenkrijgt en deze geen problemen heeft met gezondheid, dan lijkt me er geen probleem te zijn. Honden zijn makkelijk vega te voeren. Katten wat lastiger vanwege de koppigheid en kieskeurigheid van de dieren.

Ik hoor verder iig nooit goede argumenten tegen vega voeren van huisdieren. Het blijft altijd steken bij 'die dieren zijn vleeseters'.

Maar ja.. het zijn ook jagers, maar we geven toch steeds hun prakje kant en klaar. Super hoor zo een argument... not...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')