abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:45:58 #77
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52712005
Disturbia

Heel erg gejat van 'Rear Window', maar op zich wel goed gedaan. Nadeel is dat veel gebeurtenissen vrij voorspelbaar zijn.

Cijfer: 7.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 27 augustus 2007 @ 02:05:07 #78
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52716967
Zodiac (2007, VS, David Fincher)
David Fincher komt na het matige Panic Room nu terug met zijn meest volwassen thriller tot nu toe. Die zich i.t.t. de meeste in het genre niet richt op het eindelijke doel van het oppakken van de moordenaar, maar het op het proces daarachter. Vooral in het tweede gedeelte als er na een paar jaar niks meer gehoord is van de Zodiac en de meeste mensen de zaak al lang vergeten of afgeschreven hebben. Krijgen we te zien hoe vooral één cartoonist, (één van de meest onwaarschijnlijke detective helden ooit) Robert Graysmith, zich blijft vast bijten in de zaak.
Fincher laat hier goed zien hoe zo'n bijna onmogelijke zaak mensen en dan voor Graysmith tot obsessieve waanzin drijft. En deed mij daarin denken aan de film Memories of Murder.
Van te voren wist ik al dat de film zou eindigen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom des te meer hulde aan de man dat hij me een ruime twee en een half uur op het puntje van mijn stoel gekluisterd aan de buis kon houden. En dat (bijna) zonder ooit over te gaan in schrikmomenten. De film bevat geen enkele echte actiescené's. De spennendste momenten zijn of een handschrift overéén komt. En ja, dat is echt spannend.
Fincher slaagt met vlag en wimpel in het belangrijker maken van de tocht dan het doel.
Met erg goed spel van Gyllenhaal, Downey Jr. en Ruffalo.
cijfer: 8.5
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:31:10 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52723435
The Simpsons Movie
Geweldig... als je de serie al leuk vond. De grapdichtheid is vergelijkbaar met die van de serie en de film wordt toch niet flauw of saai. Ik heb genoten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:34:12 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52723504
Otto e mezzo

Tsja, een kijkje dus in de zieleroerselen van Fellini, het kon me niet helemaal bekoren. Bij vlagen heel aardig, maar net wanneer je denkt dat je in de film zit, vervalt het allemaal weer terug de ongestructureerde vaagheid. Zeer matig gedubt ook nog trouwens. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:36:55 #81
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52723569
Afgelopen zaterdag:

Inspector Gadget 2 (Alex Zamm, 2003)
Kinderachtig broddelwerkje... *

Big Momma's House (Raja Gosnell, 2000)
Meestal niet grappig. *½

On Deadly Ground (Steven Seagal, 1994)
Wat doet Michael Caine hierin? En Billy Bob Thornton? En al dat gezeur over het redden van het milieu en hoe fantastisch de Indianen wel niet zijn? Ik wil gewoon domme actie als ik een zwak moment heb en toch naar een Steven Seagal film ga kijken... *

Witchfinder General (Michael Reeves, 1968)
Aparte mix van historische film en expliciete geweldadige horror. Vincent Price heeft een toffe rol als heksenjager en ook de rest van de cast is wel ok. ***
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:43:53 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52725211
88 Minutes (2007, VS, Jon Avnet)
Best knap hoe je zo'n standaard clichévolle, en daardoor totaal niet spannende, thriller kan maken. Best knap dat je Pacino weet te strikken voor zo'n film. Best knap wat Pacino laat zien op de automatische piloot. Best knap dat Pacino op zijn oude dag alleen maar wordt omringd door lekkere jongere actrices, zoals Alicia Witt.
cijfer: 4.5
pi_52731718
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef Gorro het volgende:
*

Op de schaal van Richter? Of een 5-puntsschaal?
I feel kinda Locrian today
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:10:32 #84
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52732438
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:41 schreef starla het volgende:

[..]

Op de schaal van Richter? Of een 5-puntsschaal?
Op een schaal van 5 sterren
pi_52732568
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef Gorro het volgende:

[..]

Op een schaal van 5 sterren
k
I feel kinda Locrian today
pi_52735377
Georgia Rule (Garry Marshall 2007)
Een chickflick. Vandaar dat ik er niets aan vond. Maar dat is het nadeel van de sneak.

Knocked Up (Judd Apatow 2006)
Eigenlijk ook een chickflick. Maar door de mannelijke hoofdrolspeler met een behoorlijk aantal geslaagde grappen. En die zijn er natuurlijk ingebouwd om te verdoezelen dat het een slappe, onoriginele chickflick is. Voila. Het balletje is rond. Objectief gezien ook niks dus. En dat heeft serieus nog een tijdje in de IMDb top 250 gestaan. Wie nam die lijst nog serieus btw?
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:07:58 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52735709
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:34 schreef Falco het volgende:
Otto e mezzo
Zeer matig gedubt ook nog trouwens. Cijfer: 6,5
Welcome to Fellini`s world
Als je Amarcord hebt gezien (weet niet of je die hebt gezien??) dan zal je dit ook opvallen. Veel van Fellini`s films worden hierdoor gekenmerkt. Fellini nam nooit de moeite het geluid en de beweging van de lippen samen te laten lopen. Als het niet helemaal klopte: pech gehad .
Zo dacht hij, althans.
pi_52740672
Alpha Dog

Had hem vandaag in d bios gezien.
Hij begint eerst als een puber film maar na een half uur word het steeds serieuzer en realistischer acteerwerk is ook goed.Ik was vooral onder de indruk van Justin Timberlake en Ben Foster.
Het is cker een aanrader
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:07:22 #89
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_52741882
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Welcome to Fellini`s world
Als je Amarcord hebt gezien (weet niet of je die hebt gezien??) dan zal je dit ook opvallen. Veel van Fellini`s films worden hierdoor gekenmerkt. Fellini nam nooit de moeite het geluid en de beweging van de lippen samen te laten lopen. Als het niet helemaal klopte: pech gehad .
Zo dacht hij, althans.
Ik stoor me daar ook altijd behoorlijk aan bij z'n films. ZOVEEL moeite is het toch ook weer niet om het enigszins goed in te laten spreken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_52742329
Ibun Sarutobi Sasuke (1965)
Samurai Spy. We ontmoeten de held van de film Sasuke Sarutobi die na een ontmoeting met een mysterieuze man in een wit pak een spion moet vinden. Ik raakte na een half uur al de hele draad kwijt en tegen het einde wist ik al niet meer wie wie was en wat er ook alweer gebeurt was allemaal. Dat wil niet zeggen dat deze film slecht is want ik vond de cinematography ijzersterk met vele stylistische camerabewegingen en slow-mo bewegingen die erg goed werkten in de scenes waarbij het nodig was. Daarbij is ook het acteerwerk van de meesten best goed. Leuk ook de continuïtsfout in de laatste eindstrijd tussen onze held en de man in het witte pak staan ze op een brug (in the middle of nowhere) om 2 seconden later midden in een straat te staan vechten. Jammer van het redelijk vage plot anders had ik deze erg hoog in mijn toplijst gezet.
pi_52743040
Net Harsh Times gezien.

Beste film die ik in tijden gezien heb. Hij begint iets of wat saai, maar naarmate de film vordert wordt hij steeds beter. Een mooie film over een ex-soldaat die een oorlogstrauma heeft opgelopen (en daardoor doordraait) en vriendschap. Spannende film. Geen clichéfilm gelukkig.

Schitterende film

Op de schaal van 5, krijgt hij van mij een 5.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:52:24 #92
169253 Dr_Gonz0
Gonzo Journalism
pi_52751036
John Tucker Must Die (2006, USA, Betty Thomas)

John Tucker is de meest populaire jongen op een highschool en elk meisje valt voor hem in katzwijm. Wanneer drie meiden ontdekken dat John met hen gelijktijdig een relatie onderhoudt, besluiten ze wraak op hem te nemen. Op basis van een ooit-geziene trailer leek me dit wel een verfrissende tienerkomedie, maar niets is minder waar. De geslaagde grappen zijn op één hand te tellen en de truttigheid straalt ervan af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 28-08-2007 13:28:23 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:10:03 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52751168
Super Mario Bros.
Tsja, de spellen zijn natuurlijk beter en ik kan me voorstellen dat toentertijd veel gamers teleurgesteld waren in deze verfilming van de welbekende game. Luigi ziet er veelste gelikt uit en de vrolijke fantasievolle Nintendo-wereld is in deze film vervangen door donkere ondergrondse kelders. Toch is het niet een bizar slechte film en is het bij vlagen vermakelijk door kazige dialogen en ditto grappen. Cijfer: 4,5

Sleepy Hollow
Wat een visueel spektakel heeft Tim Burton van deze lekkere lugubere legende gemaakt . Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52751669
Adam's Apples
Deense komedie, gezien in de pleinbios, hij gaat over een nazi die het laatste deel van zijn tijd in de gevangenis uit mag zitten in een kerkje op het platteland. De humor is erg vaag en best grof, er zit een soort van boodschap in en het laat een uiteindelijk wel positief gevoel achter.
Mijn cijfer: 8, IMDB vindt 7.8
Het mooi kotsende meisje.
pi_52751997
Evil Dead II (1987)
Ash gaat weer naar hetzelfde huisje in het bos, Ash ontdekt weer een boek, Ash speelt weer een band af, alles gaat weer mis. Een remake van het origineel maar dan net even anders. Het was wel even geleden dat ik deze voor het laatst heb gezien maar dit blijft voor mij wel net het tofste deel uit de trilogie, grappiger en gorier dan deel 1. Bruce Campbell is een cult-held en doet zijn rol als Ash uitstekend. Groovy.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:41:09 #97
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52754449
Notes on a Scandal (2006, VK, Richard Eyre)
Judi Dench
Cate Blanchett
cijfer: 8

Yi yi (Yi yi: A One and a Two...) (2000, Taiwan, Edward Yang)
Prachtige zeer realistische inkijk in het normale leven van een Taiwanees middenklasse familie en de problemen, die de verschillende familieleden hebben.
cijfer: 8.5

Gwoemul (The Host) (2006, ZK, Joon-ho Bong)
Monster film, die het meer moet hebben van de grappige en satirische momenten, dan de spannende en enge.
cijfer: 7

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-08-2007 15:51:43 ]
pi_52759934
Dog Soldiers (Neil Marshall, 2002)
Een peloton van Britse soldaten wordt uitgezonden naar de Schotse Highlands. De oefening verloopt echter anders dan verwacht en ze worden aangevallen door een groep hongerige weerwolven. Zonder radiocontact en met weinig munitie moet de groep stand zien te houden. Ik had een beetje dubbele gevoelens na het zien van Dog Soldiers. Het verhaal is redelijk simpel en bevat helaas teveel cliches, toch brengt Neil Marshall het allemaal goed en creepy in beeld. Enkele technieken/ shots worden goed toegepast en niet overdreven. In het begin laat men weinig van de belagers zien, wanneer de wolfjes beter in beeld komen is de film ook direct een stuk minder eng. Dog Soldiers levert dan ook wederom het bewijs dat het weglaten soms een betere keus is dan in beeld brengen. Zeer vermakelijke film maar had meer in gezeten. 7.0

dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:05:02 #99
45532 ziggyziggyziggy
pi_52759974
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Notes on a Scandal (2006, VK, Richard Eyre)
Judi Dench
Cate Blanchett
cijfer: 8
Ik heb hem vorige week een paar keer gedraaid en stukjes meegekeken. Judi Dench is inderdaad geweldig!
pi_52764609
Identity (James Mangold, 2003)
Tien vreemden stranden toevallig in hetzelfde motel tijden een storm, de reizigers (een limochauffeur, een oude tv-ster, een politie agent, een moordenaar, een hoer, een pasgetrouwd stel en een ruziende familie) worden echter een voor een vermoord. En omdat ze de enige zijn in hotel moet de moordenaar wel een van hen zijn...... Identity van regisseur James Mangold (Copland, Walk the Line, Girl, Interrupted) is een zeer vermakelijke film die het vooral van de twist op het einde moet hebben. De opbouw en het middengedeelte van de film zijn aardig, maar vooral het verrassende einde maakt dit tot een zeer geslaagde film. Jammer dat Mangold dit niveau niet de gehele film kan bieden. Het acteerwerk is aardig, vooral John Cusack weet te overtuigen. Verder leuke rollen van o.a. Ray Liotta, Amanda Peet, Rebecca De Mornay en John C. McGinley (Dr Cox uit Scrubs). 7.8

dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:06:32 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52765421
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik stoor me daar ook altijd behoorlijk aan bij z'n films. ZOVEEL moeite is het toch ook weer niet om het enigszins goed in te laten spreken.
Vond het in `t begin van Amarcord idd. ook wel storend. Maar na een tijdje viel het me niet meer echt op.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:18:45 #102
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52765820
Belle De Jour
Bunuel geeft ons een visuele parel. De decors zijn er stijlvol uit en zijn voorzien van pastel-achtige kleuren waardoor de film een soort rustige sfeer mee krijgt. Om die rustige sfeer verder uit te bouwen is het tempo redelijk laag en kabbelt het verhaal min of meer voort.
De (dag)dromen die Catherine Deneuve`s personage heeft zijn prachtig en er wordt regelmatig vooruit in de tijd gesprongen waardoor je met de aandacht erbij blijft. Het acteerwerk is ook erg sterk, Deneuve is geweldig.
Het enige echte (en natuurlijk niet onbelangrijke) punt waar de film het in mijn mening laat liggen is in het verhaal. Nergens gedurende de 96 minuten wordt ik echt gegrepen door het verhaal en het kon me redelijk weinig boeien wat er met de personages gebeurde. En dat is toch erg jammer want daardoor is het niet de topper die het had kunnen zijn.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:23:51 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52765985
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb hem vorige week een paar keer gedraaid en stukjes meegekeken. Judi Dench is inderdaad geweldig!
Ja, jammer voor haar dat Mirren in The Queen nog net iets beter was, anders had ze zo'n beeldje op de schouw mogen zetten.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:48:33 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52768401
Flags of Our Fathers (2006, VS, Clint Eastwood)
De actie op Iwo Jima ziet er weer geweldig uit. En het duurt dit keer minder lang tot het eindelijk losbreekt. Deze actie op Iwo Jima wordt afgewisseld met het verhaal over de heldentour van de vlagenhijsers door Amerika. Of eigenlijk vice versa, want het Amerika verhaal beslaat jammer genoeg het grootste gedeelte van de film. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met dat gezever en was de boodschap wel duidelijk. De hele tijd hoopte ik dat we terug zouden gaan naar de echte actie, zodat we dan konden zien wat er wel echt gebeurd was allemaal. Hierdoor zakte de film erg in imo en is daardoor minder dan Letters from Iwo Jima.
cijfer: 7.5
pi_52777872
Donnie Darko (2001)
Wat een vage en onbegrijpelijke film. Vaag zijn voor het vaag zijn. Geen idee waar alle hype voor dit gedrocht vandaan komt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:48:53 #106
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52777908
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:47 schreef Strolie75 het volgende:
Donnie Darko (2001)
Wat een vage en onbegrijpelijke film. Vaag zijn voor het vaag zijn. Geen idee waar alle hype voor dit gedrocht vandaan komt.
Euhm, een gokje: sommige mensen snappen hem wel en vinden dat ie knap in elkaar steekt?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 17:00:32 #107
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_52784602
En zo ingewikkeld is Donnie Darko ook weer niet. Kijk eens een David Lynch film. Die zijn pas lastig om te begrijpen!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:20:31 #108
45532 ziggyziggyziggy
pi_52786549
quote:
Donnie Darko (2001)
Valt wel mee. Er zit een duidelijk verhaal in, je moet hem daar alleen een paar keer voor kijken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 04:34:05 #109
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_52801906
quote:
Donnie Darko (2001)
Donnie Darko is prima te verklaren. Niets onbegrijpelijks aan.
Tijdreiskunde 101. Verander het verleden en split off another reality. Werd in Back To The Future al aangehaald.

Zoetrope

Blijft een geweldig stukje kort film geinspireerd door Kafka

Inland Empire

YAY! DVD vandaag binnen!
2de keer dat ik hem zie dus. Ik promoveer hem nu tot mijn favo Lynch film ondanks dat ik hem zo'n beetje 50% snap.
Zie ik het goed dat er zo ongeveer 5 verschillende dimensies zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol. Anyway...
erg gaaf

[ Bericht 15% gewijzigd door Zeitgeist op 30-08-2007 04:39:37 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_52801917
Sherk the third

In de bios op een waardeloze kutstoel en ik had hem al geripped gezien in het Vlaams, maar desalniettemin leuke film. Vooral de dromen van Shrek vond ik erg geinig. Juist omdat ik op de eerste rij zat en de film al gezien had heb ik op de details gelet, achtergrond enzo. Mooi gedaan, zoals alle Shrek films. Toch nog een voordeel van die fucked up stoeltjes, kon ik de film vanuit allerlei hoeken zien.

*Tip: Ga geen film langer dan een uur kijken in Trianon (zaal 2) Leiden.

Cijfer: 8
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 30 augustus 2007 @ 08:45:30 #111
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_52802686
My Big Fat Greek Wedding

Was op TV, totaal inhoudsloos maar kijkt lekker weg met een wijntje op. Grieks meisje wordt verliefd op 'gewone' jongen en hij moet zich helmaal inlikken in de familie om met haar te kunnen trouwen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:01:49 #112
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52803907
Attack of the 50 foot woman - He jammer, hier had ik toch wel iets meer van verwacht. Hier en daar wel wat leuke momenten, maar voor het meerendeel toch redelijk saai. In de 66 minuten heb ik regelmatig op de klok moeten kijken. Tegen het einde dommelde ik zelfs even weg. Wel mooie vrouwen.
pi_52809523
Hable con ella (2002)
Benigno Martín (Javier Cámara) en Marco Zuluaga (Darío Grandinetti) zitten naast elkaar tijdens een dansvoorstelling, niet wetende elkaar een half jaar later weer te ontmoeten bij de coma afdeling van een ziekenhuis omdat de 'geliefden' van beiden in coma zijn. Een apart verhaal maar wel iets dat memorabel is uitgewerkt, mede door de obsessie die Benigno voor Alicia heeft wat uitmond in iets redelijk ziekelijks. Waarbij Marco alweer een geliefde verliest maar op een andere manier dit maal. Een goede cast met goede regie maakt deze film compleet. Erg mooie en boeiende spaanse film.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:46:11 #114
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52812680
School for Scoundrels (2006, VS, Todd Phillips)
Todd Phillips verblijde ons al eerder met imho geslaagde komedie als Old School, Road Trip en Starsky & Hutch. En School for Scoundrels is wederom geslaagd voor hoe lang die duurt.
cijfer: 7

Because I Said So (2007, VS, Michael Lehmann)
&
Broken English (2007, VS, Zoe R. Cassavetes)

Beiden films gaan in principe over hetzelfde. Vrouw van eind 20/begin 30, die worstelt met de sociale druk en hormonen om eindelijk eens een leuke vaste vriend te vinden. Voor beiden films ben ik dus niet de directe doelgroep. Maar in de uitwerking verschillen ze nogal. De ene is een typische Hollywood productie, de andere een meer indie film. De ene voelt gemaakt om zoveel mogelijk geld te trekken uit de portemennees van tienermeisjes. De ander door iemand, die weet waar ze het over heeft en dat op een zo'n goed mogelijke manier wil overbrengen. De ene heeft All American sweethart Mandy Moore , de andere "Queen of the Indies" Parker Posey
Één was net goed genoeg als achtergrond geruis, de ander was gewoon prima vermakelijk.
cijfer: 3 en 7, respectievelijk.
Het lijkt wel zonen en dochters maand. Eerst een film van zoon Cassavetes, toen eentje van zoon Coppola, nu dochter Cassavetes.

Cinemania (2002, VS, Angela Christlieb & Stephen Kijak)
Een documentaire over vijf complete filmgekken, die elke dag van het jaar tussen de twee of vijf films zien per dag. Als je dacht dat je films keek, laat deze docu zien dat het nog veel erger kan. Deze mensen laten hun leven echt bepalen en leiden door films en de drang om er zoveel mogelijk te zien. Eentje eet een speciaal dieet, zodat hij overdag tijdens de film niet te vaak naar de wc hoeft.
Natuurlijk zijn deze mensen niet helemaal in orde. Hoe ze het zelf ook proberen goed te praten. En hoewel de regisseurs wel een beetje een verklaring zoeken, durven ze toch niet echt de confrontatie aan te gaan met hun subjecten over het waarom van hun gedrag. De film is voornamelijk een oppervlakkige registratie van hun gedrag en mist inhoud of diepte.
cijfer: 6.5
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:07:42 #115
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52813296
Ik heb deze film gezien. Top en weer lekker ouderwets rauwe actie-film met Bruce Willis. Helemaal in de lijn van de vorige delen en de moeite waard!
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52825867
Predator (John McTiernan, 1987)
Ik had deze film nog nooit gezien en aangezien ik de Alien films ook erg vermakelijk vond heb ik Predator toch eindelijk maar eens gekeken, helaas een behoorlijke tegenvaller. Ik zal wel wat mensen tegen de schenen schoppen, maar ik had toch wat meer verwacht (zelfs van een film met Arnold Schwarzenegger). Er zitten enkele vette aktiescenes in en enkele sterke oneliners, maar dat is het dan ook wel. De specials effects zijn zelfs voor die tijd slecht, de Predator zelf ziet er aan het einde van de film wel gaaf uit (snap ook niet waarom ze hem niet al eerder in de film zo vertonen). Vermakelijk voor een keertje, maar geen blijfertje in mijn collectie. 6.5

pi_52826745
Net even een Burton avondje gehouden:

Vincent (Tim Burton, 1982)
De eerste (korte) stop-motion van Tim Burton, die in die tijd nog werkzaam was voor Disney. Het is een verfilming van een gedicht en de teksten van het gedicht zijn ook gewoon opgenomen in het filmpje. De animatie ziet er zeker voor die tijd (1982) goed uit. Een voorbode voor de grotere stop-motion projecten van Burton. 7.8

Frankenweenie (Tim Burton, 1984)
Frankenweenie is Burtons kindvriendelijke versie van Frankenstein, over een jongentje die zijn overleden hond "Sparky" weer tot leven probeert te wekken. De eerste film van Burton met echte acteurs (o.a. Shelley Duvall; The Shining) en de laatste film die hij maakte in dienst van Disney. Leuk gedaan, maar Burton is hier duidelijk nog aan het uitproberen en nog niet in topvorm. De korte film (30 min)Frankenweenie is net als Vincent terug te vinden op de special edition van The Nigtmare before Christmas. 7.0

Beetle Juice (Tim Burton, 1988)
Wanneer enkele trendy New Yorkers in hun nieuwe optrekje gaan wonen krijgen ze te maken met de vorige (overleden) bewoners. De overleden bewoners nemen zich voor de nieuwe bewoners de stuipen op het lijf te jagen zodat ze het huis weer voor zichzelf hebben, daarbij roepen ze de hulp in van Beetlejuice. Wederom een heerlijk Burton film; het sfeertje, de muziek, de prachtige personages. Alec Baldwin en Winona Ryder zetten hun rol goed neer, maar het is vooral Michael Keaton die de show weet te stelen als Beetlejuice. 7.8
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:46:57 #118
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52827572
Vacancy

De auto van David en Amy Fox begeeft het in een verlaten gebied. Hierdoor zijn ze gedwongen de nacht door te brengen in het enige motel in de omgeving. Er liggen wat videobanden op de kamer met horrorfilmpjes. David bekijkt er een paar en komt tot zijn schrik tot de conclusie dat ze in dezelfde kamer zijn opgenomen waar ze nu zitten..... en dat de verborgen camera's er nog steeds hangen. Superspannende thriller met Luke Wilson en Kate Beckinsale

Cijfer: 8,0

vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:09:39 #119
45532 ziggyziggyziggy
pi_52828131
Air Guitar Nation

Make Air Not War.
Uiterst onderhoudende docu over een bijzondere tak van "sport": Air Guitar, het bespelen van een denkbeeldige gitaar op bestaande rockmuziek. We volgen een paar Amerikaanse Air Guitar-specialisten bij hun deelnames aan de Amerikaanse kampioenschappen én het Wereldkampioenschap in Finland. Het is bijzonder om te zien hoe mensen zo serieus met zo'n bijzondere hobby om kunnen gaan.

Disclaimer: in deze post kan "bijzonder" ook vervangen worden door negatievere termen...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:20:11 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52828376
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Air Guitar Nation

[afbeelding]

Make Air Not War.
]Het is bijzonder om te zien hoe mensen zo serieus met zo'n bijzondere hobby om kunnen gaan.
Moet je cinemania kijken.

Hannibal Rising (2007, VS, Peter Webber)
Hannibal Lecter is imho één van de beste karakter ooit. Een film over hoe hij die psychopatische kanibaal is geworden, zou dus op zijn minst een interessant en vermakelijke film op moeten kunnen leveren. Jammer genoeg zitten we opgescheept met dit gedrocht. Die op geen enkele manier recht doet aan het fenomeen Hannibal Lecter.
De instelling die achter deze film (en het boek) kan ik verklaren met één huiveringwekkende scené. Halverwege de film vlak voor Hannibal's eerste moord, besluit hij een Japans masker (Ja, natuurlijk moet Hannibal deels een Oosterse opleiding hebben, je kan geen cool karakter zijn zonder Oosterse vechtsport opleiding.) voor zijn gezicht te doen. Zodat hij er ongeveer uit ziet als Hannibal uit Silence of the Lambs. Het masker uit SotL was opgelecht op hem. Er is geen ene reden waarom de jonge Hannibal een masker op zou doen. De enige reden is voor een goed promoplaatje, zodat er nog meer gecasht kan worden.
De Chinese Gong Li als Japanse ziet er weer erg goed uit.
cijfer: 4

Turistas (2006, VS, John Stockwell)
Jongeren op vakantie in Brazilië + psychopaat. De rest kan je zelf wel invullen.

[ Bericht 52% gewijzigd door Lonewolf2003 op 31-08-2007 00:46:52 ]
pi_52828670
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet je cinemania kijken.
Wordplay is ook zo'n leuke, maar dan over kruiswoordpuzzelaars.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:04:33 #122
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52838847
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Cijfer een 4?? Of stop jij bij 5 ofzo?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:44:01 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52840264
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Cijfer een 4?? Of stop jij bij 5 ofzo?
Nee bij 10.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:53:38 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52844198
Batman Begins
Puike avonturenfilm, alhoewel ik Batman zelf als superheld een beetje matigjes vind. Geef mij maar een Spider-Man of een Superman! Grote dissonant in dit stuk was Katie Holmes, die terecht een razzie-nominatie kreeg voor haar performance. Cijfer: 7

Empire of the Sun
Jaja, ik ben overtuigd: Christian Bale is een erg goede acteur . Als kindacteur zet hij een formidabele prestatie neer in deze film. Verder is Empire of the Sun een typische sentimentele Spielberg-speelfilm: niet perse slecht, maar ook niet iets waarvan je uit je stoel wordt geblazen. Cijfer: 7

The Manchurian Candidate
Een aanrader voor degenen die kunnen genieten van personen, die gemindfuckt worden . Intrigerend plot ook. Cijfer: 8,5
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:40:10 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52848887
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:53 schreef Falco het volgende:
Batman Begins
Puike avonturenfilm, alhoewel ik Batman zelf als superheld een beetje matigjes vind. Geef mij maar een Spider-Man of een Superman! Grote dissonant in dit stuk was Katie Holmes, die terecht een razzie-nominatie kreeg voor haar performance. Cijfer: 7
Batman matigjes . Spider-man oké. Die heeft tenminste ook nog een karakter. Maar hoe kan je zo'n saai karakter als Superman nou beter vinden.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:43:05 #126
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52848968
Er zaten wel een paar smerige one-liners tussen, en de sfeer haalt die van Burton bij lange na niet. Maar de actie maakte een boel goed.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:00:33 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52849457
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:43 schreef cwk het volgende:
Er zaten wel een paar smerige one-liners tussen, en de sfeer haalt die van Burton bij lange na niet. Maar de actie maakte een boel goed.
Ik negeer ze tegenwoordig gewoon, die semi-grappige oneliners .
pi_52853834
Planet Terror (Robert Rodriguez 2007)
Toch niet helemaal de gekke achtbaanrit die ik verwachtte. En al helemaal niet zo ontzettend goed als From Dusk till Dawn. Maar verder een zeer geslaagde ode aan de oude zombie- en B-films. De muziek vond ik met name bij vlagen briljant. En sommige grappen waren ook wel heel erg gevat.

Trade (Marco Kreuzpaintner 2007)
Heel apart....ik vond de shaky cam in het begin enorm irritant en ik verwachtte een zoveelste matige mozaïek vertelling. Maar gaanderweg blijkt het verhaal zich tóch toe te spitsen op één enkele verhaallijn wat de spanning enorm ten goede komt. Daardoor kun je echter ook weer concluderen dat de film aan originaliteit inlevert. Trade weet echter op de juiste momenten enorm te shockeren en je als kijker eenvoudigweg van het begin tot het einde geïnteresseerd te houden. Ik vond Trade een verassing. IN positieve zin. Chapeau.

Children of the Corn (Fritz Kiersch 1984)
Deze gaat op de hoop "niet-geslaagde Stephen King films". Van die stapel DVD's kan ik inmiddels een huis maken. Van de stapel "wel-geslaagde Stephen King films" ben ik een leuk bijzettafeltje aan het bouwen.
pi_52855416
The Net

Godverdomme! Wat bar. 1
Graag op anoniem
pi_52858107
Civic Duty.

De Amerikaanse accountant Terry Allen raakt in een depressie nadat hij zijn baan is verloren. Gehersenspoeld door de constante mediastroom aan terrorismeverdachtmakingen begint Terry zijn nieuwe buurman, een Islamitische student, te verdenken van terrorisme. Hoewel zowel zijn vrouw als de politie niets zien in Terry's verdachtmakingen, raakt hijzelf steeds meer geobsedeerd door de identiteit van de buurman. Er van overtuigd dat hij de enige is die een grote terroristische aanslag kan voorkomen, neemt Terry de zaken in eigen hand.

Redelijke film, niet echt spannend, maar was wel leuk als tijdverdrijf.

Gister Memoires of a Geisha gekeken, lekker drama, was wel een mooie film.

Een verhaal van liefde en verraad tegen de achtergrond van de snel veranderende Japanse maatschappij in de 20ste eeuw. De 9-jaar oude Chiyo is de dochter van een arme visser en wordt van haar familie gescheiden en verkocht aan een geisha-huis in het Gion-district van Kyoto. Hier is ze het mikpunt van de grillen van hoofd-geisha Hatsumomo, maar zij weet zich te verzetten en groeit met hulp van Hatsumomo's concurrente Mameha uit tot de beroemdste geisha van Japan.

Een paar dagen geleden Harsh Times gekeken, een heel mooie indrukwekkende film over een vergaande vriendschap en geweld.

In South Central Los Angeles, the unbalanced, deranged and neurotic ex-Ranger Jim Luther Davis meets his best friend Miguel 'Mike' Alonzo to drink beers and smoke joint. Jim is expecting to join the LAPD to marry his Mexican girlfriend Marta while Mike is being pressured by his mate Sylvia to find a job. When Jim is refused by the police department, he becomes furious and begins a series of violent actions until he is called by the Federal agency and assigned to work in Colombia. Meanwhile, Mike gets a dream job, making Sylvia happy. Jim invites the weak Mike and their friend Toussant to spend the weekend in Mexico. After some incidents, Jim returns bringing 20 kg of marijuana to Los Angeles, leading to a tragic end.
#geen
pi_52858370
Wilderness

Ook nog gezien de afgelopen week. Britse film over een groep jeugdige delinquenten die na de zelfmoord van een van hun inmates op een verlaten eiland worden gedropt en daar een voor een worden opgejaagd en vermoord.

Spannende film, goed opgezet.

Cijfer 4 (op schaal van 5)
#geen
pi_52858419
Windchill

Wel aardig tijdverdrijf.
Twee studenten denken een short cut te nemen, stranden in een sneeuwstorm en worden geconfronteerd met geesten.

Bijna een 3 op een schaal van 5
#geen
pi_52858475
Ga nu Apocalypto kijken.
Volgens IMDB 7.9 op schaal van 10, moet dus wel goed zijn

Mooie film, mooie setting alleen jammer dat de ondertiteling slecht was zowel in NL als in Engels.
(Acteurs spraken Maya ofzo?)

Cijfer: 4 uit 5

[ Bericht 28% gewijzigd door DuchessX op 01-09-2007 03:06:56 ]
#geen
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:22:24 #134
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52863567
Moby Dick (1956)
Beetje lichtelijk saai film waarbij een schip op walvis jacht gaat. brrr wat een mishandeling.
cijfer 5 / imdb 7.4

The Simpsons (2007)
De grappen beginnen al tijdens de 20th Fox introotje. Het voelt gewoon lekker aan als een aflevering. Ik dacht bij mezelf he nu al weer af. De grappen zijn goed.

cijfer 8 / imdb 8

Wild Hogs (2007)
Jonh Travolta, William H. Macy, Martin Lawrence en Tim Allen. Zijn figuren die beetje een midlife crisis hebben. En hebben bedacht om met hun motoren een tour te gaan maken.
Lekker hilarische grappen en het werkt. Alleen ik stoorde me wel een beetje aan de sulligheid van Macy.

cijfer 7 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:25:17 #135
52357 Lambiekje
pi_52863607
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:37 schreef Mainport het volgende:
The Net

Godverdomme! Wat bar. 1
Doe je ook aan negatieve voting. Want je hebt duidlijk nog niet deel 2 bekeken. Die film is pas echt godverdomme!
Deel 1 is nog enigszins kijkbaar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:31:58 #136
52357 Lambiekje
pi_52863716
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:01 schreef RuneRose het volgende:
Attack of the 50 foot woman - He jammer, hier had ik toch wel iets meer van verwacht. Hier en daar wel wat leuke momenten, maar voor het meerendeel toch redelijk saai. In de 66 minuten heb ik regelmatig op de klok moeten kijken. Tegen het einde dommelde ik zelfs even weg. Wel mooie vrouwen.
Nu nog Attack of the 60 Foot Centerfolds kijken...
pi_52864057
Kan het allemaal niet meer in één post?

Tarzan (Chris Buck/Kevin Lima 1999)
Leuke Disney film, maar natuurlijk niet eentje die zich kan meten met de hoogvliegers in het rijtje Disney animatiefilms.
pi_52866216
Harsh Times (2005)
Mike Alonzo (Freddy Rodriguez) moet van zijn vriendin een baan vinden maar gaat met zijn vriend Jim Davis (Christian Bale) ex-soldaat een middagje in south central L.A. opstap, maar Jim begint de realiteit langzaamaan te verliezen. Ik kan me niet veel meer van Training Day herinneren gelukkig want anders ben ik bang dat ik teveel aan het vergelijk zou gaan. De film brengt een tof straatverhaal naar boven dat rustig voortkabbelt maar waar van je weet dat het in een explosie eindigt. Christian Bale weer in een psychopatische rol maar hij doet het zo goed en geloofbaar dat het weer fantastisch is, eveneens doet Freddy Rodriguez het fantastisch. Nergens wordt het briljant maar om Bale weer een goede rol te zien doen is het kijken alleen al waard.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:45:15 #139
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_52866320
Mijn maandlijst over Augustus 2007:

1. Khane-ye doust kodjast? (1987) 8,7
1. Zodiac (2007) 8,7
3. Harvey (1950) 8,6
3. London to Brighton (2006) 8,6
3. Nagaya shinshiroku (1947) 8,6
6. La Doublure (2006) 8,5
6. Ugetsu monogatari (1953) 8,5
8. Les Biches (1968) 8,3
8. Zodiac (2007) 8,3
10. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956) 8,2

Qua films een topmaand.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:58:28 #140
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52866588
Single white female: 8.0
The Net: 8,0
9 Songs: 7,5
All about Anna: 7,5
Goldeneye: 8,5
Casino Royale: 7,0
pi_52866631
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:45 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn maandlijst over Augustus 2007:

1. Khane-ye doust kodjast? (1987) 8,7
1. Zodiac (2007) 8,7
3. Harvey (1950) 8,6
3. London to Brighton (2006) 8,6
3. Nagaya shinshiroku (1947) 8,6
6. La Doublure (2006) 8,5
6. Ugetsu monogatari (1953) 8,5
8. Les Biches (1968) 8,3
8. Zodiac (2007) 8,3
10. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956) 8,2

Qua films een topmaand.
Jij vond Zodiac wel écht een goeie film he?
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:10:57 #142
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52866848
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:00 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Jij vond Zodiac wel écht een goeie film he?
Maar de tweede (of eerste keer) toch net een half punt minder.
pi_52866882
-1 keer is genoeg-
pi_52866897
Fracture, thriller-drama-crime, erg goed en leuke verrassende wendingen, Anthony Hopkins is echt
Maarrrrr de hoofdrolspeler, die ik niet kende speelt ook geweldig!
pi_52866982
Augustus
146. Absolute Giganten (Sebastian Schipper, 1999) :: 9.0
147. Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 9.0
148. Roman Holiday (William Wyler, 1953) :: 9.0
149. Brødre (Susanne Bier, 2004) :: 8.0
150. The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass, 2007) :: 8.0
151. The Great Escape (John Sturges, 1963) :: 8.0
152. The Last King of Scotland (Kevin Macdonald, 2006) :: 8.0
153. A Love Song for Bobby Long (Shainee Gabel, 2004) :: 7.0
154. Sunshine (Danny Boyle, 2007) :: 7.0
155. Mad Max (George Miller, 1979) :: 6.0
156. Stille Nacht (Ineke Houtman, 2004) :: 5.0
157. Tokyo monogatari (Yasujiro Ozu, 1953) :: 4.0
158. The Net (Irwin Winkler, 1995) :: 1.0

Statistieken
Totaal 13 films (maandgemiddelde: 22.6):
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 0.
- Lang (meer dan 75 min): 13.

Totale speelduur: 1479 min (maandgemiddelde: 2581.6).
Aantal films herzien: 0.

Best beoordeeld: Absolute Giganten, Psycho, Roman Holiday (9.0, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Net (1.0).

Media-verdeling
7.
3.
3.
Graag op anoniem
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:22:50 #146
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52867035
Mweh, lijstje dan maar.

1. Ordinary People
2. Fong juk
3. Obchod na korze
4. Dead of Night
5. Ostre sledované vlaky
6. Marty
7. El
8. The Lookout
9. People Will Talk
10. Lone Star

Niet zo bijzondere maand, kutste was For Your Consideration .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52867063
Trouwens een paar weken terug Bordertown met Jennifer Lopez gezien. Goede film, alleen zonde dat zij erin speelt, vind haar geen goede actrice.
3,5 uit 5.

Zodiac ook gezien, vond de film erg langdradig vandaar 2,5 uit 5.
#geen
pi_52867094
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:13 schreef Bluezz het volgende:
Fracture, thriller-drama-crime, erg goed en leuke verrassende wendingen, Anthony Hopkins is echt
Maarrrrr de hoofdrolspeler, die ik niet kende speelt ook geweldig!
Goed in elkaar gezet, verrassende film en Anthony Hopkins speelt zoals altijd erg goed.
4 uit 5 wat mij betreft
#geen
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:30:01 #149
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52867154
25 films gezien. En 12 keer pasta gegeten deze maand.

1.Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)
2.Ivanovo Detstvo
3.The Bridge on the River Kwai
4.Underground
5.Ostře Sledované Vlaky (Closely Watched Trains)
6.Die Brücke
7.Kukushka
8.The Simpsons Movie
9.To Be or Not To Be
10.Disturbia

Dieptepunt was The Fantastic Four: The Rise of the Silver Surfer. Verschrikkelijke cinema.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_52867178
London to Brighton
Heel goede film uit de UK. Let op Georgia Groome, die in de film Joanne speelt, echt een jong talent!
Ik vond de film realistisch en verrassend en een leuke wending op het eind.

Plot:
Het is 3:07 's morgens, straathoertje Kelly en de 11 jarige Joanna vinden een schuilplaats in een openbaar toilet ergens in Londen. Joanne huilt haar ogen uit, haar kledij is gescheurd. Het gezicht van Kelly is gekneusd en begint te zwellen. Duncan Inbus is in zijn badkamer dood aan het bloeden. Zijn zoon, Stuart, heeft zijn vader gevonden en wil antwoorden. Derek, de pooier van Kelly, moet Kelly vinden of hij zal er voor opdraaien. Kelly en Joanne moeten de volgende dag levend doorkomen...

4 uit 5.
#geen
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:32:55 #151
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52867205
DuchessX, voor ons en voor jezelf (lijkt me) is het prettiger als je al je mini recensies in één post doet.
pi_52867219
mijn lijstje van augustus

Augustus
159. Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951) :: 8.6
160. Inland Empire (David Lynch, 2006) :: 8.6
161. Blade Runner (Ridley Scott, 1982) :: 8.5
162. Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5
163. Transformers: The Movie (Michael Bay, 2007) :: 8.5
164. White Heat (Raoul Walsh, 1949) :: 8.4
165. Cashback (Sean Ellis, 2006) :: 8.2
166. Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2
167. Cérémonie, La (Claude Chabrol, 1995) :: 8.0
168. Jarhead (Sam Mendes, 2005) :: 8.0
169. King Kong (Peter Jackson, 2005) :: 8.0
170. Thelma & Louise (Ridley Scott, 1991) :: 8.0
171. Appartement, L' (Gilles Mimouni, 1996) :: 7.9
172. The 40 Year Old Virgin (Judd Apatow, 2005) :: 7.9
173. Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8
174. Nachtrit (Dana Nechushtan, 2006) :: 7.8
175. Uzak (Nuri Bilge Ceylan, 2002) :: 7.8
176. Disturbia (D.J. Caruso, 2007) :: 7.6
177. A Good Year (Ridley Scott, 2006) :: 7.5
178. Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5
179. Fast Food Fast Women (Amos Kollek, 2000) :: 7.3

Statistieken
Totaal 21 films (maandgemiddelde: 21.5):
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 0.
- Lang (meer dan 75 min): 21.

Totale speelduur: 2523 min (maandgemiddelde: 2317.4).
Aantal films herzien: 0.

Best beoordeeld: Ace in the Hole, Inland Empire (8.6, 15de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Fast Food Fast Women (7.3).

Media-verdeling
1.
15.
5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')