abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:27:04 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52706991
Ik ben de laatste weken erg in een Truman Capote mood.
Vandaar:

Infamous vertelt in grote lijnen hetzelfde verhaal als Capote: hoe het schrijven van het (prachtige) boek In Cold Blood het leven van Truman Capote veranderde, wellicht op langere termijn zelfs verwoestte.

Met aardig wat nadruk op de vermeende relatie tussen Truman Capote en Perry Smith, één van de twee Clutters-moordenaars en met documentaire achtige trekjes door de on-camera interviews met vrienden van Truman (oa Sandra Bullock als Nelle Harper Lee, boezemvriendin van Capote en schrijfster van To kill a mockingbird).
Truman wordt goed neergezet door Toby Jones, die imho echter niet kan tippen aan de benadering van Philip Seymour Hoffman.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:45:58 #77
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52712005
Disturbia

Heel erg gejat van 'Rear Window', maar op zich wel goed gedaan. Nadeel is dat veel gebeurtenissen vrij voorspelbaar zijn.

Cijfer: 7.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 27 augustus 2007 @ 02:05:07 #78
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52716967
Zodiac (2007, VS, David Fincher)
David Fincher komt na het matige Panic Room nu terug met zijn meest volwassen thriller tot nu toe. Die zich i.t.t. de meeste in het genre niet richt op het eindelijke doel van het oppakken van de moordenaar, maar het op het proces daarachter. Vooral in het tweede gedeelte als er na een paar jaar niks meer gehoord is van de Zodiac en de meeste mensen de zaak al lang vergeten of afgeschreven hebben. Krijgen we te zien hoe vooral één cartoonist, (één van de meest onwaarschijnlijke detective helden ooit) Robert Graysmith, zich blijft vast bijten in de zaak.
Fincher laat hier goed zien hoe zo'n bijna onmogelijke zaak mensen en dan voor Graysmith tot obsessieve waanzin drijft. En deed mij daarin denken aan de film Memories of Murder.
Van te voren wist ik al dat de film zou eindigen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom des te meer hulde aan de man dat hij me een ruime twee en een half uur op het puntje van mijn stoel gekluisterd aan de buis kon houden. En dat (bijna) zonder ooit over te gaan in schrikmomenten. De film bevat geen enkele echte actiescené's. De spennendste momenten zijn of een handschrift overéén komt. En ja, dat is echt spannend.
Fincher slaagt met vlag en wimpel in het belangrijker maken van de tocht dan het doel.
Met erg goed spel van Gyllenhaal, Downey Jr. en Ruffalo.
cijfer: 8.5
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:31:10 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52723435
The Simpsons Movie
Geweldig... als je de serie al leuk vond. De grapdichtheid is vergelijkbaar met die van de serie en de film wordt toch niet flauw of saai. Ik heb genoten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:34:12 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52723504
Otto e mezzo

Tsja, een kijkje dus in de zieleroerselen van Fellini, het kon me niet helemaal bekoren. Bij vlagen heel aardig, maar net wanneer je denkt dat je in de film zit, vervalt het allemaal weer terug de ongestructureerde vaagheid. Zeer matig gedubt ook nog trouwens. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:36:55 #81
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52723569
Afgelopen zaterdag:

Inspector Gadget 2 (Alex Zamm, 2003)
Kinderachtig broddelwerkje... *

Big Momma's House (Raja Gosnell, 2000)
Meestal niet grappig. *½

On Deadly Ground (Steven Seagal, 1994)
Wat doet Michael Caine hierin? En Billy Bob Thornton? En al dat gezeur over het redden van het milieu en hoe fantastisch de Indianen wel niet zijn? Ik wil gewoon domme actie als ik een zwak moment heb en toch naar een Steven Seagal film ga kijken... *

Witchfinder General (Michael Reeves, 1968)
Aparte mix van historische film en expliciete geweldadige horror. Vincent Price heeft een toffe rol als heksenjager en ook de rest van de cast is wel ok. ***
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:43:53 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52725211
88 Minutes (2007, VS, Jon Avnet)
Best knap hoe je zo'n standaard clichévolle, en daardoor totaal niet spannende, thriller kan maken. Best knap dat je Pacino weet te strikken voor zo'n film. Best knap wat Pacino laat zien op de automatische piloot. Best knap dat Pacino op zijn oude dag alleen maar wordt omringd door lekkere jongere actrices, zoals Alicia Witt.
cijfer: 4.5
pi_52731718
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef Gorro het volgende:
*

Op de schaal van Richter? Of een 5-puntsschaal?
I feel kinda Locrian today
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:10:32 #84
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52732438
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:41 schreef starla het volgende:

[..]

Op de schaal van Richter? Of een 5-puntsschaal?
Op een schaal van 5 sterren
pi_52732568
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef Gorro het volgende:

[..]

Op een schaal van 5 sterren
k
I feel kinda Locrian today
pi_52735377
Georgia Rule (Garry Marshall 2007)
Een chickflick. Vandaar dat ik er niets aan vond. Maar dat is het nadeel van de sneak.

Knocked Up (Judd Apatow 2006)
Eigenlijk ook een chickflick. Maar door de mannelijke hoofdrolspeler met een behoorlijk aantal geslaagde grappen. En die zijn er natuurlijk ingebouwd om te verdoezelen dat het een slappe, onoriginele chickflick is. Voila. Het balletje is rond. Objectief gezien ook niks dus. En dat heeft serieus nog een tijdje in de IMDb top 250 gestaan. Wie nam die lijst nog serieus btw?
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:07:58 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52735709
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:34 schreef Falco het volgende:
Otto e mezzo
Zeer matig gedubt ook nog trouwens. Cijfer: 6,5
Welcome to Fellini`s world
Als je Amarcord hebt gezien (weet niet of je die hebt gezien??) dan zal je dit ook opvallen. Veel van Fellini`s films worden hierdoor gekenmerkt. Fellini nam nooit de moeite het geluid en de beweging van de lippen samen te laten lopen. Als het niet helemaal klopte: pech gehad .
Zo dacht hij, althans.
pi_52740672
Alpha Dog

Had hem vandaag in d bios gezien.
Hij begint eerst als een puber film maar na een half uur word het steeds serieuzer en realistischer acteerwerk is ook goed.Ik was vooral onder de indruk van Justin Timberlake en Ben Foster.
Het is cker een aanrader
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:07:22 #89
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_52741882
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Welcome to Fellini`s world
Als je Amarcord hebt gezien (weet niet of je die hebt gezien??) dan zal je dit ook opvallen. Veel van Fellini`s films worden hierdoor gekenmerkt. Fellini nam nooit de moeite het geluid en de beweging van de lippen samen te laten lopen. Als het niet helemaal klopte: pech gehad .
Zo dacht hij, althans.
Ik stoor me daar ook altijd behoorlijk aan bij z'n films. ZOVEEL moeite is het toch ook weer niet om het enigszins goed in te laten spreken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_52742329
Ibun Sarutobi Sasuke (1965)
Samurai Spy. We ontmoeten de held van de film Sasuke Sarutobi die na een ontmoeting met een mysterieuze man in een wit pak een spion moet vinden. Ik raakte na een half uur al de hele draad kwijt en tegen het einde wist ik al niet meer wie wie was en wat er ook alweer gebeurt was allemaal. Dat wil niet zeggen dat deze film slecht is want ik vond de cinematography ijzersterk met vele stylistische camerabewegingen en slow-mo bewegingen die erg goed werkten in de scenes waarbij het nodig was. Daarbij is ook het acteerwerk van de meesten best goed. Leuk ook de continuïtsfout in de laatste eindstrijd tussen onze held en de man in het witte pak staan ze op een brug (in the middle of nowhere) om 2 seconden later midden in een straat te staan vechten. Jammer van het redelijk vage plot anders had ik deze erg hoog in mijn toplijst gezet.
pi_52743040
Net Harsh Times gezien.

Beste film die ik in tijden gezien heb. Hij begint iets of wat saai, maar naarmate de film vordert wordt hij steeds beter. Een mooie film over een ex-soldaat die een oorlogstrauma heeft opgelopen (en daardoor doordraait) en vriendschap. Spannende film. Geen clichéfilm gelukkig.

Schitterende film

Op de schaal van 5, krijgt hij van mij een 5.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:52:24 #92
169253 Dr_Gonz0
Gonzo Journalism
pi_52751036
John Tucker Must Die (2006, USA, Betty Thomas)

John Tucker is de meest populaire jongen op een highschool en elk meisje valt voor hem in katzwijm. Wanneer drie meiden ontdekken dat John met hen gelijktijdig een relatie onderhoudt, besluiten ze wraak op hem te nemen. Op basis van een ooit-geziene trailer leek me dit wel een verfrissende tienerkomedie, maar niets is minder waar. De geslaagde grappen zijn op één hand te tellen en de truttigheid straalt ervan af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 28-08-2007 13:28:23 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:10:03 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52751168
Super Mario Bros.
Tsja, de spellen zijn natuurlijk beter en ik kan me voorstellen dat toentertijd veel gamers teleurgesteld waren in deze verfilming van de welbekende game. Luigi ziet er veelste gelikt uit en de vrolijke fantasievolle Nintendo-wereld is in deze film vervangen door donkere ondergrondse kelders. Toch is het niet een bizar slechte film en is het bij vlagen vermakelijk door kazige dialogen en ditto grappen. Cijfer: 4,5

Sleepy Hollow
Wat een visueel spektakel heeft Tim Burton van deze lekkere lugubere legende gemaakt . Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52751669
Adam's Apples
Deense komedie, gezien in de pleinbios, hij gaat over een nazi die het laatste deel van zijn tijd in de gevangenis uit mag zitten in een kerkje op het platteland. De humor is erg vaag en best grof, er zit een soort van boodschap in en het laat een uiteindelijk wel positief gevoel achter.
Mijn cijfer: 8, IMDB vindt 7.8
Het mooi kotsende meisje.
pi_52751997
Evil Dead II (1987)
Ash gaat weer naar hetzelfde huisje in het bos, Ash ontdekt weer een boek, Ash speelt weer een band af, alles gaat weer mis. Een remake van het origineel maar dan net even anders. Het was wel even geleden dat ik deze voor het laatst heb gezien maar dit blijft voor mij wel net het tofste deel uit de trilogie, grappiger en gorier dan deel 1. Bruce Campbell is een cult-held en doet zijn rol als Ash uitstekend. Groovy.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:41:09 #97
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52754449
Notes on a Scandal (2006, VK, Richard Eyre)
Judi Dench
Cate Blanchett
cijfer: 8

Yi yi (Yi yi: A One and a Two...) (2000, Taiwan, Edward Yang)
Prachtige zeer realistische inkijk in het normale leven van een Taiwanees middenklasse familie en de problemen, die de verschillende familieleden hebben.
cijfer: 8.5

Gwoemul (The Host) (2006, ZK, Joon-ho Bong)
Monster film, die het meer moet hebben van de grappige en satirische momenten, dan de spannende en enge.
cijfer: 7

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-08-2007 15:51:43 ]
pi_52759934
Dog Soldiers (Neil Marshall, 2002)
Een peloton van Britse soldaten wordt uitgezonden naar de Schotse Highlands. De oefening verloopt echter anders dan verwacht en ze worden aangevallen door een groep hongerige weerwolven. Zonder radiocontact en met weinig munitie moet de groep stand zien te houden. Ik had een beetje dubbele gevoelens na het zien van Dog Soldiers. Het verhaal is redelijk simpel en bevat helaas teveel cliches, toch brengt Neil Marshall het allemaal goed en creepy in beeld. Enkele technieken/ shots worden goed toegepast en niet overdreven. In het begin laat men weinig van de belagers zien, wanneer de wolfjes beter in beeld komen is de film ook direct een stuk minder eng. Dog Soldiers levert dan ook wederom het bewijs dat het weglaten soms een betere keus is dan in beeld brengen. Zeer vermakelijke film maar had meer in gezeten. 7.0

dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:05:02 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52759974
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Notes on a Scandal (2006, VK, Richard Eyre)
Judi Dench
Cate Blanchett
cijfer: 8
Ik heb hem vorige week een paar keer gedraaid en stukjes meegekeken. Judi Dench is inderdaad geweldig!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52764609
Identity (James Mangold, 2003)
Tien vreemden stranden toevallig in hetzelfde motel tijden een storm, de reizigers (een limochauffeur, een oude tv-ster, een politie agent, een moordenaar, een hoer, een pasgetrouwd stel en een ruziende familie) worden echter een voor een vermoord. En omdat ze de enige zijn in hotel moet de moordenaar wel een van hen zijn...... Identity van regisseur James Mangold (Copland, Walk the Line, Girl, Interrupted) is een zeer vermakelijke film die het vooral van de twist op het einde moet hebben. De opbouw en het middengedeelte van de film zijn aardig, maar vooral het verrassende einde maakt dit tot een zeer geslaagde film. Jammer dat Mangold dit niveau niet de gehele film kan bieden. Het acteerwerk is aardig, vooral John Cusack weet te overtuigen. Verder leuke rollen van o.a. Ray Liotta, Amanda Peet, Rebecca De Mornay en John C. McGinley (Dr Cox uit Scrubs). 7.8

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')