abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52503012
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee inderdaad een katoenen T shirt XXl van Zeeman of ergens anders HEMA of weet ik veel.

it's all the same, na drie keer wassen is het wit weg en na vijf keer wassen moet ie in de prullebak.
Dus tien stuks maal gemiddeld vijf keer, is iedere zes weken tien stuks aanschaffen
Of het nu zwarten of witten zijn

En Spijkerbroeken koop ik een keer per jaar drie stuks tegelijk allemaal in een keer
En Schoenen ook, een keer per jaar, als ze goed zitten, twee paar tegelijk bruine met veters en leren zolen, verder kan het me niet schelen.
Pauper
pi_52503075
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

maar je hebt de poster wel he? en je staat vaak in de spiegel te kijken als je haar nog goed zit, heb je toevallig ook een bjon borg onderbroek aan
ik zou zelfs niet weten welke poster het is, en ondergoed koop ik niet van Bjorn Borg. Ik heb verschillende merken, maar dat is gewoon omdat die kwalitatief beter zijn dan van dat ondergoed van bij de witte producten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:20:53 #153
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52503128
Samengevat: echte kerels zijn lomp, dragen goedkope kleren zonder merk, moeten veel moeite doen om hun gezin te kunnen onderhouden, houden niet van comfort, kopen alleen praktische dingen, zien uit als een zwerver.
pi_52503164
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:17 schreef Provincie het volgende:

[..]

Pauper
Ja maar schoenen koop ik vaak online.
http://www.schoenendirect.nl/

Ondanks dat ik dik 3000 netto heb, kan het me gewoon niet schelen
pi_52503172
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:15 schreef henkway het volgende:
Nee inderdaad een katoenen T shirt XXl van Zeeman of ergens anders HEMA of weet ik veel.

it's all the same, na drie keer wassen is het wit weg en na vijf keer wassen moet ie in de prullebak.
Dus tien stuks maal gemiddeld vijf keer, is iedere zes weken tien stuks aanschaffen
Of het nu zwarten of witten zijn
Het duidelijkste bewijs dat het geen kwaliteit is. Wat denk je dat er langer duurt; om de 6 weken naar de Hema of de Zeeman om daar een hoop van die tshirts te kopen, of 1x per half jaar ff een winkel binnenspringen en daar 10 tshirts meenemen...

Ik koop soms ook 10 dezelfde tshirts, maar dat zijn dan mijn werk-tshirts (en daarvoor koop ik idd nike-gerief, dat katoen is steviger en zitten minder snel scheuren in), maar ik kan ze makkelijk 50x wassen zonder dat het kleur veranderd.
  Eindredactie Games zondag 19 augustus 2007 @ 16:22:04 #156
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52503179
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:19 schreef Athmozz het volgende:

maar dat is gewoon omdat die kwalitatief beter zijn dan van dat ondergoed van bij de witte producten.
en wat mag ik onder witte prodcuten verstaan
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_52503233
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en wat mag ik onder witte prodcuten verstaan
goedkope merkloze zut.
  Eindredactie Games zondag 19 augustus 2007 @ 16:24:11 #158
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52503253
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:20 schreef Schnabbeltje het volgende:
Samengevat: echte kerels zijn lomp, dragen goedkope kleren zonder merk, moeten veel moeite doen om hun gezin te kunnen onderhouden, houden niet van comfort, kopen alleen praktische dingen, zien uit als een zwerver.
samengevat: echte mannen geven 100en euro's per dag uit aan zalfjes, kopen meer kleding dan hun vriendin, zorgen dat hun haar goed zit, kijken 1000 keer per dag in de speigel als hun kraagje goed zit en vinden merkkleding het einde en zijn niet bezorgt om een fashion statement te maken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_52503554
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:21 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja maar schoenen koop ik vaak online.
http://www.schoenendirect.nl/

Ondanks dat ik dik 3000 netto heb, kan het me gewoon niet schelen
Je komt zeker ook nooit buiten?? Pff van dat soort mensen walg ik echt! Die niks geven om uiterlijk! Ik bedoel het is toch juist leuk bezig zijn met kleding etc hoe je eruit ziet etc?
pi_52503802
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:33 schreef Provincie het volgende:

[..]

Je komt zeker ook nooit buiten?? Pff van dat soort mensen walg ik echt! Die niks geven om uiterlijk! Ik bedoel het is toch juist leuk bezig zijn met kleding etc hoe je eruit ziet etc?
Nou ik ga graag naar de kapper en naar de sauna, maar winkelcentra geef ik geen fuck om.
alleen schoenen moeten maat 45H zijn met leren zolen en veters/ , en dan kan het nog wel eens oplopen want dan zit ik gauw bij een Bommel en derg. want alleen die maken echte Breedte maten, en verzolen kost al meer dan een nieuw paar van een ander merk.
pi_52503804
Serieus waarom zou je kleding bij de Zeeman kopen? H&M is maar een beetje duurder en dan heb je nog iets wat er enigzins fatsoenlijk uit ziet
pi_52503826
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:41 schreef EricG het volgende:
Serieus waarom zou je kleding bij de Zeeman kopen? H&M is maar een beetje duurder en dan heb je nog iets wat er enigzins fatsoenlijk uit ziet
Alleen T shirts en de Zeeman is dichtbij, verder merk ik het verschil niet want ik koop gewoon XXL katoen
pi_52503890
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

samengevat: echte mannen geven 100en euro's per dag uit aan zalfjes, kopen meer kleding dan hun vriendin, zorgen dat hun haar goed zit, kijken 1000 keer per dag in de speigel als hun kraagje goed zit en vinden merkkleding het einde en zijn niet bezorgt om een fashion statement te maken
Waar haal jij het uit dat iemand die merkkledij koopt ook geld spendeert aan zalfjes en al die andere rommel, of dat je meer kledij koopt dan je vriendin? Ik koop inderaad best veel kleding, maar dat heeft 2 voornamelijke redenen; ik ga absoluut niet graag kleding gaan kopen, dus ik koop dan maar direct genoeg zodat ik zeker niet te snel terug moet, en tegen dat onze was bij de strijkvrouw raakt & terugkeert duurt dat soms lang, dus dan moet je wel meer kledij hebben om die periode te overbruggen.
Iedereen die merkkledij koopt is dus volgens jou een jeanet ofzo?
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:51:47 #164
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52504114
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jij kent mijn broertje ook ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:54:16 #165
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52504192
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Alleen T shirts en de Zeeman is dichtbij, verder merk ik het verschil niet want ik koop gewoon XXL katoen
Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de kledingstukken van Zeeman allemaal hetzelfde zijn. Net als alle kleding wat in jou kledingkast (als je die hebt ) hangt. Als je nooit beters hebt gehad, weet je ook niet wat het verschil is.

Mensen die niks voelen
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:55:47 #166
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52504230
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:33 schreef Provincie het volgende:

[..]

Nee, da's alleen leuk als je een wijf bent.

Zo zonde van je tijd, als ik kleding koop dan probeer ik zo snel mogelijk weer die winkel uit te zijn. Echt super irritant, kleding kopen, een noodzakelijk kwaad.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_52504288
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:55 schreef Aaargh! het volgende:
Zo zonde van je tijd, als ik kleding koop dan probeer ik zo snel mogelijk weer die winkel uit te zijn. Echt super irritant, kleding kopen, een noodzakelijk kwaad.
Ik denk er ook zo over, maar of daar nu een merkje op staat of niet, dat maakt toch niets uit? Binnenlopen, kijken & meenemen duurt even lang of in de Zeeman, en qua "winkelcentrum", rij met de auto tot 200m van die winkel, stap uit & wandel tot daar. In de mannenafdeling van de Esprit / Mexx is het nooit echt druk (zélfs niet in de Veldstraat in Gent), daar kan je gewoon nemen wat je wil en weggaan.

Het duurt even lang of inkopen doen in de zeeman.
pi_52504318
Ik heb nix tegen merkgebonden zijn. (ik koop bijvoorbeeld standaard Mustang spijkerbroeken) Wat ik wel triest vind is dat je iets wil hebben omdat een ander het heeft.
pi_52504350
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:59 schreef McKillem het volgende:
Ik heb nix tegen merkgebonden zijn. (ik koop bijvoorbeeld standaard Mustang spijkerbroeken) Wat ik wel triest vind is dat je iets wil hebben omdat een ander het heeft.
Dat is dan weer wel waar. Naar de winkel lopen & een G-star halen omdat dat momenteel in is vind ik zielig, als je het mooi vind kan ik het begrijpen, maar dan blijf je die stijl ook dragen, ook als er binnen 3 jaar een ander modemerk is.
pi_52504460
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Vindt je het dan ook niet belangrijk dat je er fatsoenlijk uit ziet?
pi_52504508
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:04 schreef EricG het volgende:

[..]

Wat is fatsoenlijk is dan de hamvraag.
Dat is voor iedereen individueel, of je nou een shirt van 100 euro draagt of van 1.
pi_52504539
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:04 schreef EricG het volgende:

[..]

uit vorige posts kan je duidelijk afleiden dat hij al blij is als zijn gat bedekt is.
pi_52504860
@Posts van Schnabbeltje; wat is dat toch met zogenaamde rijke mensen met merk zooi dat die zich altijd beter voelen dan anderen? Nee, doe mij maar normale mensen met normale omgangsvormen.

Verder inderdaad eens met TS: Mensen met dure merk zooi waarbij je meer aan het merk betaald dan een het product zelf, terwijl die in het kamertje worden gemaakt naast het naaiatelier van de Wibra/Zeeman/Ter Stal door onder- of niet betaalde kindertjes.

En heeft niks met jaloezie te maken, maar gewoon met het feit dat het lelijk is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52505023
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:07 schreef Athmozz het volgende:

[..]

uit vorige posts kan je duidelijk afleiden dat hij al blij is als zijn gat bedekt is.
Inderdaad, alhoewel ik er naakt ook goed uit zie
pi_52505210
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:18 schreef BobbyB het volgende:
Verder inderdaad eens met TS: Mensen met dure merk zooi waarbij je meer aan het merk betaald dan een het product zelf, terwijl die in het kamertje worden gemaakt naast het naaiatelier van de Wibra/Zeeman/Ter Stal door onder- of niet betaalde kindertjes.
Je betaalt inderdaad een heel pak teveel, maar je krijgt er kwalitatief beter gerief voor terug. Wat kan mij het schelen dat die producent daar veel achter verdiend, als de Wibra kwaliteit zou aanbieden zou ik het daar misschien ook wel gaan halen.
Door 30 ipv 5¤ voor een T-shirt te betalen krijg je eentje dat kwalitatief gezien wel goed is. Mooie deal toch, zo heel veel duurder is het nu ook niet.

@Henkway; hou maar aan jong, ik geloof je zo ook wel...
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:50:39 #176
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52505655
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:07 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het is ook belangrijk dat er veel en grote zakken inzitten voor sleutels, mobieltjes, pda's, autopapieren, etc. etc.
pi_52505744
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:50 schreef Aaargh! het volgende:
autopapieren
Kopiën maken & de kopiën in de auto laten zitten, originelen in de kluis bewaren.
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:55:30 #178
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52505788
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Kopiën maken & de kopiën in de auto laten zitten, originelen in de kluis bewaren.
En dan mag je alsnog je originelen komen laten zien op 't bureau. Nee, dank je.
pi_52505833
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:55 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En dan mag je alsnog je originelen komen laten zien op 't bureau. Nee, dank je.
Doen ze nooit lastig over. Gewoon betrouwbaar overkomen, en ze laten je zo. Zelfs toen de verzekeringspapieren nog niet in de auto lagen hebben ze me gewoon laten doorrijden.
"Ge ziet der nie direct nen crimineel uit en asge mé nen nieuwen otto de baan op kunt zaltie wel verzekerd zijn. Nen goeien avond nog"

Met een XXL zeeman 't shirtje had ik ze mss wel moeten gaan tonen ja, maar ik was die dag in kostuum.
pi_52506131
Mensen die niet beseffen dat merkkleding vaak gewoon in dezelfde onderbetaalde indiase of chinese pauperfabriek wordt gemaakt als de goedkope kleding die oa. bij C&A en Zeeman liggen, maar dat er later alleen een ander merkje wordt opgeplakt en labeltje in genaaid

Zo weet ik als voorbeeld uit ervaring dat de merkkleding van Adidas gewoon precies dezelfde is als van sommige huismerken van grote sportketens, die dan ook door het distributiecentrum van Adidas wordt verwerkt.

Het kwaliteitsverschil zit echt tussen de oren hoor.

Er is echt geen andere reden om merkkleding te kopen dan voor het merk zelf, omdat daar schijnbaar veel mensen een beter gevoel door krijgen, zich zekerder voelen schijnbaar (ze denken betere kwaliteit te hebben, of voelen zich 'de man' omdat nu iedereen kan zien dat ze met hun uiterlijk bezig zijn, of dat ze geld hebben). Duidelijk iets te compenseren dus die mensen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52506197
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:20 schreef Schnabbeltje het volgende:
Alsof je meteen een zwerver bent als je geen merkkleding draagt en je wat minder druk maakt over je kledingkeuze?

Dat je iedere keer terugkomt op de kwalificatie zwerver zegt wellicht meer over jou dan over degenen die zich niks of minder aantrekken van wat anderen van hen vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52506255
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja, gewone katoenen geweven stof of zo'n gebreide stof, dat zit tussen je oren

Je ziet het er al aan, laat staan dat het nog hetzelfde is. Van die Brilliance werd ook gezegd dat het een echte BMW was, dat je bij BMW enkel voor de naam betaalde; 1 crashtest en je ziet wat het is. Namaak waar enkel de schijn telt.

Kwaliteitsverschil is er wel degelijk, alleen wil niet iedereen er meer voor betalen / vind niet iedereen het nodig om een betere kwaliteit te kopen.

verder, adidas een merk van kleding:? Adidas is sportgerief, geen kledij.
pi_52506301
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Je betaalt inderdaad een heel pak teveel, maar je krijgt er kwalitatief beter gerief voor terug. Wat kan mij het schelen dat die producent daar veel achter verdiend, als de Wibra kwaliteit zou aanbieden zou ik het daar misschien ook wel gaan halen.
Door 30 ipv 5¤ voor een T-shirt te betalen krijg je eentje dat kwalitatief gezien wel goed is. Mooie deal toch, zo heel veel duurder is het nu ook niet.
Mijn post was dan ook erg overdreven want je hebt wel gelijk. Plus, als jij om de maand een nieuw shirtje van 5 euro moet kopen omdat ie zo snel slijt, was je na een half jaar al goedkoper uit geweest
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52506364
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:18 schreef BobbyB het volgende:
Plus, als jij om de maand een nieuw shirtje van 5 euro moet kopen omdat ie zo snel slijt, was je na een half jaar al goedkoper uit geweest
Ik koop gemiddeld wel een 15tal t-shirts op een jaar hoor, zelfs al komen ze niet uit de Zeeman
pi_52506395
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:15 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja, gewone katoenen geweven stof of zo'n gebreide stof, dat zit tussen je oren

Je ziet het er al aan, laat staan dat het nog hetzelfde is. Van die Brilliance werd ook gezegd dat het een echte BMW was, dat je bij BMW enkel voor de naam betaalde; 1 crashtest en je ziet wat het is. Namaak waar enkel de schijn telt.

Kwaliteitsverschil is er wel degelijk, alleen wil niet iedereen er meer voor betalen / vind niet iedereen het nodig om een betere kwaliteit te kopen.

verder, adidas een merk van kleding:? Adidas is sportgerief, geen kledij.
Wat een vergelijking

Ik denk dat je het meer kunt vergelijken met 2 Volkswagen Golf-en die van de lopende band afkomen, en op de ene plakken ze een Hyundai logo en op de andere een Bmw logo.

Het blijft precies dezelfde auto, dezelfde kwaliteit ook, alleen velen zullen nu veronderstellen dat die met het Bmw logo veel beter is, en dus wordt hun perceptie, hun indruk ook al beinvloed, en zijn ze niet meer objectief met de beoordeling van de kwaliteit van het product.

Bij sommige kleding zal inderdaad heus wel verschil zijn in de materiaalkeuze of de manier van in elkaar zetten, maar dit hoeft niet altijd meteen de kwaliteit te beinvloeden.

Veel shirts zijn bij merkkleding overigens gewoon precies hetzelfde in elkaar gezet, en hetzelfde qua 'structuur' en materiaal als de goedkopere shirts maar dan staat er een merkje op.

P.S. Adidas is idd. een kledingmerk, weliswaar van sportkleding, maar dat is Nike ook bijvoorbeeld en die werd in dit topic ook al eens aangehaald.
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:23:25 #186
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52506410
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen die niet beseffen dat merkkleding vaak gewoon in dezelfde onderbetaalde indiase of chinese pauperfabriek wordt gemaakt als de goedkope kleding die oa. bij C&A en Zeeman liggen, maar dat er later alleen een ander merkje wordt opgeplakt en labeltje in genaaid

Zo weet ik als voorbeeld uit ervaring dat de merkkleding van Adidas gewoon precies dezelfde is als van sommige huismerken van grote sportketens, die dan ook door het distributiecentrum van Adidas wordt verwerkt.

...
Ik ben zelfs bij zo'n fabriek geweest. Wat jij er niet bij vertelt is dat ze daar selectief met de kledingstukken omgaan. Voor de zogenaamde "uitval"-stukken (die niet aan de kwaliteitseisen voldoen) worden goedkopere labels opgeplakt of aan de lokale bevolking verkocht. Wat jij ook niet vertelt is dat er in 1 fabriek meerdere soorten kwaliteit worden gemaakt. Deze fabrieken kopen diverse stoffen in met verschillende kwaliteiten. Zo'n fabriek doet eigenlijks niks anders dan het stof in formaat knippen en deze vervolgens tot een bepaalde kledingstuk naaien. Dat het uit 1 fabriek komt, betekent nog niet dat het dezelfde kwaliteit spullen zijn.
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:25:36 #187
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52506448
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat je het meer kunt vergelijken met 2 Volkswagen Golf-en die van de lopende band afkomen, en op de ene plakken ze een Hyundai logo en op de andere een Bmw logo.

...
Een betere vergelijking is wanneer je de volgende auto's met elkaar gaat vergelijken Skoda, VW, Seat en Audi. Volgens sommigen is de Ibiza hetzelfde als de Polo. Maar als je in de Polo rijdt, merk je toch wel verschil tov de Ibiza.
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:27:17 #188
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52506485
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alsof je meteen een zwerver bent als je geen merkkleding draagt en je wat minder druk maakt over je kledingkeuze?

Dat je iedere keer terugkomt op de kwalificatie zwerver zegt wellicht meer over jou dan over degenen die zich niks of minder aantrekken van wat anderen van hen vinden.
Ambtenaar
pi_52506556
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:27 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Ambtenaar
Wat heeft dát er nu weer mee te maken
pi_52506576
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Veel shirts zijn bij merkkleding overigens gewoon precies hetzelfde in elkaar gezet, en hetzelfde qua 'structuur' en materiaal als de goedkopere shirts maar dan staat er een merkje op.
Ik heb nog nergens een niet-merk tshirt tegengekomen dat dubbel om gestekt is, of waarvan de randen zo gestekt zijn dat ze ook langs binnen geen vrije stofrandjes laten zien (of aan de binnenkant de naden afgewerkt met nog een extra laagje stof erover).

Kijk vb naar gestreepte hemden. Het grootste deel van de niet-merken daar loopt de streep niet door op het borstzakje, als je bij de duurdere merken gaat zal dat streepje wél juist doorlopen.
pi_52506667
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:25 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Een betere vergelijking is wanneer je de volgende auto's met elkaar gaat vergelijken Skoda, VW, Seat en Audi. Volgens sommigen is de Ibiza hetzelfde als de Polo. Maar als je in de Polo rijdt, merk je toch wel verschil tov de Ibiza.
Het ligt dus écht aan jou.

De Ibiza is wel het slechtste voorbeeld dat je kon gebruiken.

De Ibiza heeft hetzelfde interieur als de Polo, hetzelfde onderstel, dezelfde motoren, etc. etc.

Ik heb beiden gereden en vond de Ibiza zelfs iets prettiger sturen.

De Ibiza doet echt niets onder voor de Volkswagen Polo hoor.

Dat moet dus wel een gevoel zijn, overigens niet op feiten gebasseerd want technisch is zo'n Polo gewoon hetzelfde.
pi_52506755
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
De Ibiza heeft hetzelfde interieur als de Polo, hetzelfde onderstel, dezelfde motoren, etc. etc.
Polo;

Ibiza;

Ander interieur dus.

inderdaad zelfde motoren, inderdaad zelfde onderstel, maar wel een andere ophanging.

dat het van dezelfde producent is maakt het zeker nog niet hetzelfde, op het moment dat ze een Seat & een VW maken die identiek zou zijn, dan gaat iedereen de Seat kopen en er het VW logo opzetten.
pi_52506759
Als ik me nou gewoon zekerder voel in de Nudie broek omdat ik vind dat die mooi staat. Laat mij dan lekker. Ik ga toch ook niet tegen iedereen zeggen, kijk hoe zeker ik me voel, komt door die broek! Want dat is ook bullshit, maar het helpt wel.
pi_52506802
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:41 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Polo;
[afbeelding]

Ibiza;
[afbeelding]

Ander interieur dus.

inderdaad zelfde motoren, inderdaad zelfde onderstel, maar wel een andere ophanging.

dat het van dezelfde producent is maakt het zeker nog niet hetzelfde, op het moment dat ze een Seat & een VW maken die identiek zou zijn, dan gaat iedereen de Seat kopen en er het VW logo opzetten.
Ik doelde op een ouder type Polo en Ibiza
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:46:29 #195
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52506848
Don't believe the hype.

Hoewel de bristol sneakers niet echt bevallen Dus dan koop ik vanzelf een merk.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52506884
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

dan nog zijn de ophanging & de bak verschillend, wat dus voor een volledig andere rijervaring zorgt. Doet hier ook niets terzake, t gaat over kledij .
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:50:11 #197
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52506918
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat zeg ik? Mensen zoals jij leven gewoon nog in het stenen tijdperk.
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:52:31 #198
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52506960
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dan nog zijn de ophanging & de bak verschillend, wat dus voor een volledig andere rijervaring zorgt. Doet hier ook niets terzake, t gaat over kledij .
Andere wegligging, andere hoeveelheid PK's (terwijl het dezelfde motoren zijn). Toch denken mensen dat het dezelfde auto's zijn. Net als bij kleding. Het komt uit dezelfde fabriek, maar het zijn niet dezelfde kwaliteit.
pi_52506983
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:50 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Wat zeg ik? Mensen zoals jij leven gewoon nog in het stenen tijdperk.
Wanneer wordt je nu eens inhoudelijk in plaats van kinderachtig met oneliners te strooien?

Overigens doelde ik op modellen van modeljaar 99 tot 02, nog niet zolang geleden dus.

In feite verschillen de Polo en de Ibiza op dit moment óók niet zoveel van elkaar dat je echt kunt spreken van kwaliteitsverschil. Wél van een verschil in beleving inderdaad.

Maar on-topic weer, het gaat over merkkleding
pi_52507040
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wanneer wordt je nu eens inhoudelijk in plaats van met kinderachtig oneliners te strooien?

Overigens doelde ik op modellen van modeljaar 99 tot 02, nog niet zolang geleden dus.

In feite verschillen de Polo en de Ibiza op dit moment óók niet zoveel van elkaar dat je echt kunt spreken van kwaliteitsverschil. Wél van een verschil in beleving inderdaad.

Maar on-topic weer, het gaat over merkkleding
Toch rij ik liever gewoon in mijn SAAB 9-3 2.0 Turbo Lpi, dan in zo'n goedkoop automerk.
Je voelt je zo'n pauper in zo'n goedkope merk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')