Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:46 schreef Veulen het volgende:
Okee, er staat hier nog niks. Dus laat ik als eerste maar even aangeven wat volgens mij het probleem is.
Er word te veel offtopic gepost in de COSsen. Dit komt voornamelijk (denk ik) omdat er weinig gebeurd en mensen toch steeds de behoefte hebben om iets te posten. Ze beseffen daarbij nog niet dat de COS alleen voor de streams en directe discussie over de streams is. Waarbij het begrip direct over de streams nogal breed is geworden door de tijd heen.
Ook denk ik dat te veel mensen zich op dit moment te persoonlijk voelen aangevallen als er een opmerking word gemaakt. Daarbij heerst er heel erg een kliekjes mentaliteit. Hierdoor gaan mensen elkaar nogal eens helpen. Of 'onder elkaar' in gesprek over dingen die niet in de COS horen.
Ik heb niet zo 1 2 3 een oplossing en misschien zie ik het als alleen (dagelijkse) lurker wel verkeerd.
Er is bij BB een periode geweest dat er in de COS heel streng gelet werd op offtopic, werkte ook niet echt soepel geloof ikquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:49 schreef Petre het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?
Dat, en naar mijn gevoel hebben sommige users het idee dat er verplicht 10 COSsen per dag moeten zijn, en worden ze daarom maar volgebaggerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:46 schreef Veulen het volgende:
Okee, er staat hier nog niks. Dus laat ik als eerste maar even aangeven wat volgens mij het probleem is.
Er word te veel offtopic gepost in de COSsen. Dit komt voornamelijk (denk ik) omdat er weinig gebeurd en mensen toch steeds de behoefte hebben om iets te posten. Ze beseffen daarbij nog niet dat de COS alleen voor de streams en directe discussie over de streams is. Waarbij het begrip direct over de streams nogal breed is geworden door de tijd heen.
Ook denk ik dat te veel mensen zich op dit moment te persoonlijk voelen aangevallen als er een opmerking word gemaakt. Daarbij heerst er heel erg een kliekjes mentaliteit. Hierdoor gaan mensen elkaar nogal eens helpen. Of 'onder elkaar' in gesprek over dingen die niet in de COS horen.
Ik heb niet zo 1 2 3 een oplossing en misschien zie ik het als alleen (dagelijkse) lurker wel verkeerd.
Als kutnewbie heb ik de cossen, fb en sc gevolgd de laatste tijd. Ik ga zeker dit topic volgen om te kijken hoe ook ik zou kunnen bijdragen zodat de oude garde weer gezellig mee komt COSsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:33 schreef Leandra het volgende:
De DGK COS is de laatste maanden kwalitatief hard achteruit gegaan, of dit parallel loopt aan de terror en/of saaiheid in de villa zelf is niet met zekerheid te stellen, maar feit is dat de COSsen niet meer zijn wat ze geweest zijn en sommige users de COSsen daarom liever vermijden.
Hierbij wordt een aantal zeer gewaardeerde posters node gemist.
Dit topic is geopend zodat de users en mods van gedachten kunnen wisselen over hoe en of de DGK-COSsen nog te veranderen zijn.
Hou het netjes, uitschelden is overbodig alsmede het overmatig gebruik van emoticons.
Game on![]()
COS is voor alles wat met de streams te maken heeft. Dus bewoners zaken, vragen over dgk, korte opmerkingen over dingen op de streams (en de daaruit voorkomende discussies).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:49 schreef Petre het volgende:
Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?
Klopt, in een ideale wereld zou een COS een perfecte mengelmoes moeten kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:52 schreef PC eend het volgende:
[..]
Er is bij BB een periode geweest dat er in de COS heel streng gelet werd op offtopic, werkte ook niet echt soepel geloof ik
Ik geloof niet dat het hier de bedoeling is dat 1 persoon aangevallen word. De posting waar je naar verwijst doet dat wel. Zou jammer zijn als dit topic weer uitloopt in een hullie-zullie discussie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:04 schreef Peter6000 het volgende:
Via dit linkje wordt de kern snel en goed duidelijk (van 16.47): [DGK SC # 260] Gouden koorts
Dankzij zeer scherpe bijdragen van oa Disana en KZ.
Alleen aangezien zo`n beetje alle COS-posten binnen de policy vallen, en je moeilijk mensen kan verbieden om binnen de policy te posten, zie ik eigenlijk ook niet echt een oplossing.
Klopt, maar die offtopic reacties kunnen al snel uit de hand lopen en tot een discussies leiden die pagina's doorgaan en dan kunnen anderen zich daar weer aan storen, als velen zich eraan storen zou dat volgens mij opzich wel een mooi moment zijn om die discussie ergens anders voort te zetten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even heel puur voor mezelf als gebruiker van dit subforum, in de COS wordt iets gepost dat uitnodigt tot een offtopic reactie, en eigenlijk zou ik dan naar de SC moeten rennen waar ik het zou moeten posten, alwaar het als een tang op een varken slaat en de post midden in een gezellig gesprek valt.
Was volgens mij ook zo in eerdere COSsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:08 schreef PC eend het volgende:
[..]
Klopt, maar die offtopic reacties kunnen al snel uit de hand lopen en tot een discussies leiden die pagina's doorgaan en dan kunnen anderen zich daar weer aan storen, als velen zich eraan storen zou dat volgens mij opzich wel een mooi moment zijn om die discussie ergens anders voort te zetten?
zou het niet kunnen dat een groot deel van de oude garde is afgehaakt vanwege de saaiheid, geweld in DGK en dat een groot deel met vakantie is??????quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:53 schreef Py het volgende:
[..]
Als kutnewbie heb ik de cossen, fb en sc gevolgd de laatste tijd. Ik ga zeker dit topic volgen om te kijken hoe ook ik zou kunnen bijdragen zodat de oude garde weer gezellig mee komt COSsen.
Daarom hoop ik dat hier veel opbouwende kritiek komt waar ik iets mee kan. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de gevestigde orde hier zich uit de COS laat drukken door een paar kutnewbies die niet weten hoe het hoort.
Dus mensen: spuw uw gal en uw gebeden zullen worden verhoord.
En mede names alle kutnewbies excuses voor onze onwetendheid over ongeschreven regels e.d.. Leidt ons uit het duister en wie weet worden we nog volwaardige, gewaardeerde medecossers.
![]()
Ik vind eigenlijk dat het voor alle discussies geldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Was volgens mij ook zo in eerdere COSsen.
Dat men op een gegeven moment vriendelijk doch dringend verzocht werd de discussie in de SC voort te zetten.
Alsin: Een beetje offtopic gaan mag best maar niet te uitbundig en liever niet over wat je zus gister voor leuks aanhad op de bruiloft van je ex-buurman.
Ik ga toch nog eens naar Breuls zeuren voor de optie topics te splitsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat het voor alle discussies geld
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer inhoud krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Hier ben ik het 100% mee eensch.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer diversiteit krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je iets uitgebreider uitleggen? Ben blont perslotquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer diversiteit krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Nou dat is wel een groot onderdeel van het probleem hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:12 schreef petraa het volgende:
[..]
Maar ik heb niet het kliekjes gevoel zoals veel hier wel hebben.
Zou mooi zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga toch nog eens naar Breuls zeuren voor de optie topics te splitsen.
Dus een aantal posts in een klap eruit halen zodat je een nieuw topic hebt.
Waarom niet? Wat voor reacties zorgen er voor dat je dat niet durft (zonder persoonlijk te worden).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:26 schreef Peter6000 het volgende:
Ik durf niet zo goed meer iets als "Carlos is er" te posten in de COS.![]()
Volgens mij stond het er vrij duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:23 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je iets uitgebreider uitleggen? Ben blont perslot![]()
Een terloopse opmerking van iemand die zich stoorde dat dit soort eenvoudige zinnetjes soms wel 3 keer herhaald worden (net als 5 keer 'streamlock').quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:32 schreef Veulen het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat voor reacties zorgen er voor dat je dat niet durft (zonder persoonlijk te worden).
Het is het geheel aan posters dat de toon zet, maar de aanwezigheid van modjes doet dat minstens zoveel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goed, maar wat verwacht je van ons hierin?
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik -oude garde zijnde- ben afgehaakt omdat de COS gedomineerd wordt door een groepje mensen dat met hun mongolenacties het programma zelf om zeep geholpen heeft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:12 schreef petraa het volgende:
zou het niet kunnen dat een groot deel van de oude garde is afgehaakt vanwege de saaiheid, geweld in DGK en dat een groot deel met vakantie is??????
Ik ookquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:22 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk mis ik jouw posts enorm APK.
Ik vind Huub ook de persoon die het dichtst bij mij zou staan, maar alle verhoudingen in de COS zijn totaal zoek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:29 schreef itsme het volgende:
Ik ookterwijl ik dan misschien ook wel tot jou Huub kudde behoor.
![]()
Ik snap je wel. Ik vind Huub ook de leukste maar ik zie iig wel ook zijn fouten. Soms lijkt het net alsof we op vol zitten. Dat gevoel heb ik de laatste tijd een beetjequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:48 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind Huub ook de persoon die het dichtst bij mij zou staan, maar alle verhoudingen in de COS zijn totaal zoek.
En hoe het beter te maken?
Onmogelijk.![]()
Af en toe offtopic posten is ook geen probleem hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:31 schreef blomst het volgende:
Mijn idee, laat iedere poster in hun waarde, laat het modjespelen aan de modjes over.
Post met veel plezier over de streams.
Af en toe off topic zal dan geen probleem zijn.
Van mij hoef je je niet te nuanceren, waardeer je om je uitgesproken mening en posten! Ook ik mis je in de COS en ook ik ben tegenwoordig nog maar vrij weinig in de COS te vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ik -oude garde zijnde- ben afgehaakt omdat de COS gedomineerd wordt door een groepje mensen dat met hun mongolenacties het programma zelf om zeep geholpen heeft.
Het zijn de veelposters die totaal geen maat weten te houden tussen chatten, een discussie voeren en inhoudelijk commentaar op de streams geven.
Als er niks te melden is post dan ook lekker niks.
Als je zelf niks te melden hebt hou je bek dan dicht.
Voor dat soort geestelijk mindervalide volk is ooit v-o-l en dat achterlijk nowlive opgericht, helaas heeft die meute ook de COS overgenomen.
Fok! had ooit een ander geluid, was dwars, maar ik schijt op die veelposters die de baas willen zijn omdat ze, euh, veel posten. [afbeelding]
Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.
Geen zin om genuanceerd te zijn.
Dat is precies wat ik van de week ook zei! DGK is al zolang bezig, mensen gaan zich dan ook op fora aan elkaar irriteren, want je zit te lang op elkaars lip zal ik maar zeggen!! Tis soms net DGKquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Af en toe offtopic posten is ook geen probleem hoor.![]()
Af en toe "modje spelen" ook niet trouwens. Het is voor "zwarte" users alleen wel handig om te bedenken dat zij nóg meer dan mods zullen worden aangekeken op een (vermeend) autoritaire toon.
De discussie over het reilen en zeilen van de COS steekt om de zoveel tijd de kop op. Dat was tijdens eerdere BB's al zo, en tijdens DGK is het niet anders.
Zelf was ik vlak voordat ik vorige week wegviel, begonnen met een iets corrigerender toon in de COS, en had daar tevens een oproep 'achter' voor gedaan. Tot nu toe hielp het altijd als mods en fa's n.a.v. klachten wat alerter werden op ongewenst postgedrag in de COS. Misschien dat het nu anders loopt, want DGK is alleen al door de duur van het programma een geval apart. Maar het valt te proberen.
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:24 schreef PC eend het volgende:
[..]
Nou dat is wel een groot onderdeel van het probleem hoor.
Volgens mij
Precies, de vertrutting heeft toegeslagen en er is geen reet meer aan.quote:
Mag ik je vragen wat jij als vertrutting ziet? Ik zie elkaar denigreren en negeren nu niet echt als vertrutting. En wat voor soort posts (en nee, ik wil geen linkjes, want we zijn hier niet om persoonlijk te worden) vind jij dan nutteloos? Oftopic?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:13 schreef APK het volgende:
[..]
Precies, de vertrutting heeft toegeslagen en er is geen reet meer aan.
De COS-volposters zien niet dat ze net zo enerverend zijn als Nadia en Dennis waar ze zo op afgeven.
Denk wel dat die zal helpen.quote:Ik bedoel dat je meer topics krijgt over onderwerpen die kennelijk de moeite zijn om het over te hebben.
Zodat mensen die geen cos lezen ook die gebeurtenissen meekrijgen en zich erin kunnen mengen als ze willen.
Ook handig voor mensen die cossen wel teruglezen, ik kan me zo voorstellen dat als je een cos terugleest je een discussie ziet waar je ook wel wat over wil zeggen, maar die cossen gaan zo snel, dat je grote kans hebt dat het topic al gesloten is als je wat wil zeggen omdat ze zo hard gaan.
Dan nodigt het niet echt uit om dan er een paar cossen later nog over te beginnen, omdatl het het onderwerp in die huidige cos al lang niet meer niet is.
Ik denk eerlijk gezegd dat de olbies daar ook zelf voor kunnen zorgen. Meeposten is leuk, en ook zeker niet onbelangrijk, maar het gaat hier soms zo akelig snel dat je daar echt niet altijd tijd voor hebt. Ik stond gisteren echt paf van de snelheid...wanneer je er dan ook nog een stel trolls tussenuit moet halen en je bent alleen? (komt natuurlijk ook vaak genoeg voor) Dan is gezellig ontopic meeposten niet echt eenvoudig.quote:Ik zou dus een paar modjes op prijs stellen die leuk on-topic en soms ook eens OT posten.[b] Die een beetje het gevoel kunnen geven dat iedereen welkom is met zijn bijdragen, dus er ook een beetje verdeeld over de posters op reageren[b].
Op users? Of over users? Die laatste viel me namelijk wel op.quote:Jammer dat er dan van de 4 COSSEN er 2 gaan over de streams, en de rest vaak hun mening willen botvieren op users.
Volgens mij heb jij DGK niet helemaal vanaf het begin gevolgd, en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, maar toen het programma net begon was er een bijna lyrische stemming in de COS -terwijl BB nog bezig was- over het programma.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef paddy het volgende:
Mag ik je vragen wat jij als vertrutting ziet? Ik zie elkaar denigreren en negeren nu niet echt als vertrutting. En wat voor soort posts (en nee, ik wil geen linkjes, want we zijn hier niet om persoonlijk te worden) vind jij dan nutteloos? Oftopic?
Ik kan me goed in deze post vinden. Mijn post van eerder zegt een beetje hetzelfde in andere woorden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:10 schreef koppiesoep het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje.Ik vind de Cossen erg leuk maar je ziet toch duidelijk dat sommige mensen een voorkeur hebben voor bepaalde personen. De een hoeft maar een bericht te plaatsen en er wordt gelijk gereageerd, anderen moeten er 5 plaatsen om maar een reactie los te krijgen. Ik zelf vind het leuk om wat feedback te krijgen (en ik denk dat dat geldt voor de meeste cossers) maar dat gaat toch vaak wat moeilijk vind ik. Tenzij je post op het moment dat er weinig mensen zijn.
Ik wil niet klagen hoor, ik krijg ook hele leuke reacties maar het is toch voor mijn gevoel soms moeilijk om er tussen te komen. Maar goed, mijn vakantie zit er op dus heel veel cossen zit er toch niet meer in.
![]()
Ik antwoord alleen op dit stukje waarin je op mij reageert.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de olbies daar ook zelf voor kunnen zorgen. Meeposten is leuk, en ook zeker niet onbelangrijk, maar het gaat hier soms zo akelig snel dat je daar echt niet altijd tijd voor hebt. Ik stond gisteren echt paf van de snelheid...wanneer je er dan ook nog een stel trolls tussenuit moet halen en je bent alleen? (komt natuurlijk ook vaak genoeg voor) Dan is gezellig ontopic meeposten niet echt eenvoudig.
Wanneer dat een heel topic doorgaat kan dat ergerlijk zijn wanneer er veel users posten, maar op zich zie ik weinig begin met de begin topics. Alleen die afzeikposts heb ik niet meegekregen. Helpt ook niet echt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:22 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij DGK niet helemaal vanaf het begin gevolgd, en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, maar toen het programma net begon was er een bijna lyrische stemming in de COS -terwijl BB nog bezig was- over het programma.
Er waren leuke discussies - en af en toe ook afzeikposts die onderling opgelost werden- en er was een goede sfeer.
Waarschijnlijk omdat een aantal mensen het gevoel hadden dat ze een soort pionieer waren die met elkaar iets nieuws aan het verslaan waren. Het was geen BB, er werd gemanipuleerd en er werden verhaallijnen uitgezet. Duidelijk zichtbaar voor de streamkijkers.
Op een gegeven moment begon Heilige Huub Fok! op de streams te promoten, met als gevolg dat er een groot aantal groupies hier kwamen posten.
Moet kunnen.
Helaas begreep een gedeelte van de nieuwe aanwas het concept van DGK (zoals gisteren bv in de Volkskrant te lezen was) niet en probeerden ze meer en meer invloed uit te oefenen op het concept van het programma.
Helaas met succes.
Alle dingen die DGK een 'edge' gaven zijn weg.
En als je de vertrutting in actie wilt zien moet je gewoon op een willekeurige dag om een uur of 11 's morgens de COS lezen.
Koffie.
Effe boodschappen doen.
Welkom![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bij weer een
![]()
![]()
![]()