quote:Indische beurs omlaag na aankondiging ingreep beursregulator
17-10-2007 9:35:20
Brussel (TIJD-NIEUWSLIJN) - In India is de toonaangevende Sensex-index op de beurs van Bombay fors gezakt, een uur stilgelegd en weer wat rechtgekrabbeld. Aanleiding voor de turbulentie op de handelsvloer was de mededeling van de Indische beursregulator dat investeringen van fondsen in de Indische aandelenmarkt aan banden wil leggen.
De Bombay Stock Exchange, de belangrijkste beurs van India, verloor op een bepaald 9,2 procent van zijn waarde. Dit jaar alleen al was de index 38 procent geklommen.
Volgens de Indische minister van Financien zijn de maatregelen bedoeld om de steile klim van de Indische aandelenmarkt af te stoppen die veroorzaakt wordt door een 'overdreven instroom van kapitaal'. De beursregulator heeft het niet langer begrepen op de handel in complexe derivaten. Zo worden aan buitenlandse investeerders en hefboomfondsen beleggingsproducten verkocht die toelaten enkel het dividend of de koerswinst van een aandeel op te strijken.
India, dat in het tweede kwartaal zijn bbp op jaarbasis met 9,2 procent zag aandikken, heeft af te rekenen met een oververhittende beurs en een steeds duurder wordende nationale munt, de roepie.
De Indische centrale bank haalde dit jaar al 39,9 miljard dollar uit de markt om de appreciatie van de roepie een halt toe te roepen. De dure munt maakt het grote exporteurs, zoals softwarereus Tata Consultancy Services, almaar moeilijker om hun marges overeind te houden. Ook de roepie viel na de mededeling van de beursregulator fors terug.
De gebeurtenissen in India doen de vrees opflakkeren dat meer Aziatische regulators aan de noodrem zullen trekken om de ongebreidelde instroom van kapitaal tegen te gaan.
Peter De Groote
peter.de.groote@tijd.be
(c) tijd-nieuwslijn (tel: +32 2 4231759; fax: +32 2 4231610)
China doet dit toch ook af en toe? Nemen ze een maatregel om de beurs wat af te koelen. Dat werkt dat een paar uur, hooguit een dag of twee. En daarna stijgt alles weer net zo hard door.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:18 schreef Katseviool het volgende:
Indische beurs omlaag na aankondiging ingreep beursregulator
India is behoorlijk terug gezakt he. Nouja komt wel weer terugquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik had 5 weken geleden intereffekt china & india gekocht. Nu op 60 en 95% rendement![]()
![]()
Klopt mij mij ook stond even boven de 100% en nu nog maar 65% of zo, maar ja dat zit er binnenkort zoweer aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:12 schreef mikezwet het volgende:
[..]
India is behoorlijk terug gezakt he. Nouja komt wel weer terug
Wel raar 2 dagen geleden nog een enorme (virtuele) winst en nu alles weer vervlogen (voor mij dan)
Nu maar wachten tot Lenovo gaat knallen![]()
In welke zin?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:12 schreef mikezwet het volgende:
Nu maar wachten tot Lenovo gaat knallen![]()
Omhoog. Zag trouwens dat ze in de F1 ook goed sponsoren.quote:
Op een aantal stukken die ik gelezen heb her en der en het vertrouwen in dit bedrijf.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:35 schreef JimmyJames het volgende:
Waar baseer je die verwachting op?
Back to '99quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:21 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Op een aantal stukken die ik gelezen heb her en der en het vertrouwen in dit bedrijf.
About Lenovo: http://www.dhsec.com/NewsDetail.asp?storyid=e-20071022dn000135cosquote:
Doe je goed !quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:55 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe ver zal Apple nog doorstijgen?
Ik heb daar inmiddels sinds april 2007 100% winst mee gehaald. Toen voor 90 euro gekocht en hij staat nu op 184 euro :-)
meer dan 1900 euro winst
Ik heb apple en yahoo in mijn virtuele belegger zitten, na 2 maanden is het gemiddelde van die twee 25%quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:55 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe ver zal Apple nog doorstijgen?
Ik heb daar inmiddels sinds april 2007 100% winst mee gehaald. Toen voor 90 euro gekocht en hij staat nu op 184 euro :-)
meer dan 1900 euro winst
Tja als mijn virtuele echt was had ik niet meer hoeven werken. Je neemt meer risico want het maakt toch niet uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:06 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik heb apple en yahoo in mijn virtuele belegger zitten, na 2 maanden is het gemiddelde van die twee 25%
En ik las vandaag in de krant dat apple nog meer verwachtingen heeft en met de release van de iphone in europa zal het nog wel harder gaan.
Wat is daarmee?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:11 schreef SuperbDeLux het volgende:
Commodities, commodities, commodities.
Das met alles wat virtueel is hé...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:40 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Tja als mijn virtuele echt was had ik niet meer hoeven werken. Je neemt meer risico want het maakt toch niet uit.
Koop goudquote:
uiteraard is virtueel makkelijk praten, maar mijn virtuele portefeuille heb ik wel zo opgesteld dat ik hem ook in realiteit zou nemen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:40 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Tja als mijn virtuele echt was had ik niet meer hoeven werken. Je neemt meer risico want het maakt toch niet uit.
Corrigeer al die commodities eens in Euro'squote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:35 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Koop goud![]()
Nouja, eigenlijk ben je daar al iets te laat mee.. Maar met de groeiende onzekerheid over de dollar en andere westerse economieen vlucht binnenkort iedereen naar goud. Plus de enorme toename van de vraag naar goud vanuit china en india, etc. Wat mij betreft zijn de grote drie van de komende jaren; goud, china en ruwe olie (misschien Exxon, in ieder geval geeen Shell).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |