Maar met indexbeleggen zou het misschien kunnen. De index heeft altijd de spaarrekeningrente verslagen...quote:Op woensdag 14 november 2007 10:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Structureel meer dan 5% maken is niet makkelijk
www.ishares.nlquote:Op woensdag 14 november 2007 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan zou ik het doen
abnamromarkets.nl staan calculators, zo kun je gemakkelijk zien wat je winst is bij bepaalde koersdoelen (of andersom natuurlijk)quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef JimmyJames het volgende:
Even nog een praktische vraag over turbo's:
als ik voor een lage hefboom van twee ga, betekent dat dat ik dan pas mijn inzet kwijt ben bij een halvering van de koers? (en met een hefboom van drie bij een daling van één derde?)
Ik ben benieuwd wat de markt vanmiddag doet.quote:BOSTON, Nov 14 (Reuters) - General Electric Co (GE.N: Quote, Profile, Research) said on Wednesday its short-term bond fund ran into trouble amid losses on asset-backed securities and that all its outside investors have liquidated their holdings.
The diversified manufacturing company's money management arm, GEAM, which oversees the $5 billion GEAM Trust Enhanced Cash Fund, is still invested in the fund, but GE warned last week that it would sell holdings amid tough market conditions.
It allowed the handful of institutional investors who put money alongside GE's assets to get out first, letting them redeem at 96 cents on the dollar.
Industry analysts worried that news of more money market fund trouble could unnerve already-anxious investors, leaving them with few options on where to put their money.
GE warned it would soon pull $250 million out of the fund and planned to "begin to sell certain securities held in the Fund which will result in realized losses and likely bring the Fund's yield to zero."
Volgens artikel in de Elsevier (een 2 weken geleden als ik me niet vergis) zou volgens een danktank deze niet zo gek veel meer stijgen en zich blijven bewegen in de bandbreedte $80-110, op een gegeven moment zou het zelfs gaan dalen.quote:Op woensdag 14 november 2007 23:28 schreef merry77 het volgende:
[waarzeggersmode aan]en dat wordt morgen weer naar beneden. [mode uit]
toch weer jammer. Lijkt het weer een beetje te stabiliseren. Ik had geloof ik toch turbos op olie moeten kopen een paar maanden terug. Vond dat alleen een beetje risico vol. Ik houd mijn hart vast hoe dat voor de toekomst moet. Kan alleen maar duurder worden.
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef Katseviool het volgende:
[..]
Volgens artikel in de Elsevier (een 2 weken geleden als ik me niet vergis) zou volgens een danktank deze niet zo gek veel meer stijgen en zich blijven bewegen in de bandbreedte $80-110, op een gegeven moment zou het zelfs gaan dalen.
Ben momenteel aan het werk, maar zal vanavond eens kijken of ik het voor je terug kan vinden.. wel een interessant artikel.. mocht je het natuurlijk leuk vinden
Ik ga binnenkort ook maar eens banken kopen, nederlandse dat wel.quote:Buffett koopt banken en tweedehands auto's
[PK] Wat kun je nog veilig kopen op een beurs als deze? Niemand weet het, maar door blind te doen wat Warren Buffett doet weet je je in ieder geval gesteund door de grootste belegger ter wereld. Tja, en als die het zelfs fout heeft, dan valt jou eigenlijk ook niets te verwijten, toch?
Gisteren deponeerde Buffett zijn nieuwe lijstje aankopen en verkopen bij de SEC. Beleggend Amerika schreef meteen driftig mee.
Opvallend: Buffett koopt banken. Amerikáánse banken zelfs. Hij verhoogde de laatste tijd zijn posities in onder andere Bank of America, US Bancorp en Wells Fargo. Inmiddels heeft Buffett maar liefst 40% van zijn portefeuille in financiële waarden zitten. Dat is heel wat meer dan de gemiddelde belegger tegewoordig aandurft.
Twee nieuwe aandelen mochten toetreden tot de uiterst selecte eliteclub van Buffett-beleggingen. Het zijn geen namen die hier in Europa veel bellen zullen doen rinkelen, maar daarom niet minder interessant.
- WABCO is een Amerikaanse leverancier van controlemechanismen voor rem-, stabiliteits- en veringsystemen in bussen en vrachtwagens. Het bedrijf opende pas een eerste fabriek in China.
- Carmax is een keten van tweedehands autohandels in Amerika. Laatste relevante nieuwsfeit dat we kunnen vinden is een verlaging van de winstverwachting voor 2008. Kennelijk ziet Buffett Carmax als waarde-aandeel bij uitstek. Na het nieuws van zijn aankoop steeg het aandeel meteen met een kleine 9%.
http://iexredactie.beloggen.nl/pages/Topic.aspx?id=3585
De standaarddeviatie (volatiliteit) is hier te vinden: http://www.euronext.com/t(...)7.html?selectedMep=2quote:Op maandag 19 november 2007 09:58 schreef Ratjepoepe het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik informatie over de AEX kan vinden mbt risico, zoals de sharpe-ratio en de standaarddeviatie. Verwacht dat deze wel ergens overzichtelijk staan, maar kan het nergens vinden.
Jep, ik zal er zijnquote:Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Gaat er iemand nog naar de Dag Van De Belegger btw ?
quote:Op maandag 19 november 2007 09:55 schreef SnuggLe het volgende:
Tering. Heeft iemand Grolsch aandelen?
Plus 75 % vanochtend.... overnamebod.
Koersen kun je gratis downloaden van Yahoo.quote:Op maandag 19 november 2007 09:58 schreef Ratjepoepe het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik informatie over de AEX kan vinden mbt risico, zoals de sharpe-ratio en de standaarddeviatie. Verwacht dat deze wel ergens overzichtelijk staan, maar kan het nergens vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |