abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 10:58:05 #251
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54595912
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Structureel meer dan 5% maken is niet makkelijk
Maar met indexbeleggen zou het misschien kunnen. De index heeft altijd de spaarrekeningrente verslagen...
pi_54596696
Dan zou ik het doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 14 november 2007 @ 11:58:38 #253
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54597273
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan zou ik het doen
www.ishares.nl

Dit lijkt me wel wat eigenlijk. En in een gewaagde bui zou ik er nog een paar van deze: http://www.intereffektfunds.nl/cms/dp_content.php?id=352 bij kunnen nemen.

Maar hoe ben ik het goedkoopst uit? Ik geloof dat Binck aardig goedkoop is, maar als ik elke keer 8 euro moet betalen als ik wat wil inleggen, dan hakt het er wel in. Of ik moet mijn geld steeds een jaar opsparen en dán inleggen, maar dan is dat 'middelen' effect toch minder. Suggesties?
  woensdag 14 november 2007 @ 15:43:28 #254
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54602898
Even nog een praktische vraag over turbo's:
als ik voor een lage hefboom van twee ga, betekent dat dat ik dan pas mijn inzet kwijt ben bij een halvering van de koers? (en met een hefboom van drie bij een daling van één derde?)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_54606205
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef JimmyJames het volgende:
Even nog een praktische vraag over turbo's:
als ik voor een lage hefboom van twee ga, betekent dat dat ik dan pas mijn inzet kwijt ben bij een halvering van de koers? (en met een hefboom van drie bij een daling van één derde?)
abnamromarkets.nl staan calculators, zo kun je gemakkelijk zien wat je winst is bij bepaalde koersdoelen (of andersom natuurlijk)
pi_54615398
[waarzeggersmode aan]en dat wordt morgen weer naar beneden. [mode uit]
toch weer jammer. Lijkt het weer een beetje te stabiliseren. Ik had geloof ik toch turbos op olie moeten kopen een paar maanden terug. Vond dat alleen een beetje risico vol. Ik houd mijn hart vast hoe dat voor de toekomst moet. Kan alleen maar duurder worden.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  donderdag 15 november 2007 @ 10:01:56 #257
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54619817
http://www.reuters.com/ar(...)4349720071115?rpc=44
quote:
BOSTON, Nov 14 (Reuters) - General Electric Co (GE.N: Quote, Profile, Research) said on Wednesday its short-term bond fund ran into trouble amid losses on asset-backed securities and that all its outside investors have liquidated their holdings.

The diversified manufacturing company's money management arm, GEAM, which oversees the $5 billion GEAM Trust Enhanced Cash Fund, is still invested in the fund, but GE warned last week that it would sell holdings amid tough market conditions.

It allowed the handful of institutional investors who put money alongside GE's assets to get out first, letting them redeem at 96 cents on the dollar.

Industry analysts worried that news of more money market fund trouble could unnerve already-anxious investors, leaving them with few options on where to put their money.

GE warned it would soon pull $250 million out of the fund and planned to "begin to sell certain securities held in the Fund which will result in realized losses and likely bring the Fund's yield to zero."
Ik ben benieuwd wat de markt vanmiddag doet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 15 november 2007 @ 10:11:40 #258
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54619987
BTW, 't sentiment op de amerikaanse media is Niet Goed.
http://money.cnn.com/maga(...)stversion=2007111212

Daarbuiten ook niet trouwens:
http://www.telegraph.co.u(...)/11/15/cnking115.xml
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54623721
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:28 schreef merry77 het volgende:
[waarzeggersmode aan]en dat wordt morgen weer naar beneden. [mode uit]
toch weer jammer. Lijkt het weer een beetje te stabiliseren. Ik had geloof ik toch turbos op olie moeten kopen een paar maanden terug. Vond dat alleen een beetje risico vol. Ik houd mijn hart vast hoe dat voor de toekomst moet. Kan alleen maar duurder worden.
Volgens artikel in de Elsevier (een 2 weken geleden als ik me niet vergis) zou volgens een danktank deze niet zo gek veel meer stijgen en zich blijven bewegen in de bandbreedte $80-110, op een gegeven moment zou het zelfs gaan dalen.

Ben momenteel aan het werk, maar zal vanavond eens kijken of ik het voor je terug kan vinden.. wel een interessant artikel.. mocht je het natuurlijk leuk vinden
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_54631348
Katseviool,
ja hoor, vind ik wel leuk om te lezen. Dus kom maar op met dat artikel.
Dank je wel.
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef Katseviool het volgende:

[..]

Volgens artikel in de Elsevier (een 2 weken geleden als ik me niet vergis) zou volgens een danktank deze niet zo gek veel meer stijgen en zich blijven bewegen in de bandbreedte $80-110, op een gegeven moment zou het zelfs gaan dalen.

Ben momenteel aan het werk, maar zal vanavond eens kijken of ik het voor je terug kan vinden.. wel een interessant artikel.. mocht je het natuurlijk leuk vinden
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  donderdag 15 november 2007 @ 23:46:04 #261
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54639267
Wat denken jullie, zullen we morgen negatief sluiten?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:24:59 #262
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54646272
LOL
We zitten minstens op -1,5% en de AEX doet 't niet.

---------
quote:
Buffett koopt banken en tweedehands auto's
[PK] Wat kun je nog veilig kopen op een beurs als deze? Niemand weet het, maar door blind te doen wat Warren Buffett doet weet je je in ieder geval gesteund door de grootste belegger ter wereld. Tja, en als die het zelfs fout heeft, dan valt jou eigenlijk ook niets te verwijten, toch?

Gisteren deponeerde Buffett zijn nieuwe lijstje aankopen en verkopen bij de SEC. Beleggend Amerika schreef meteen driftig mee.

Opvallend: Buffett koopt banken. Amerikáánse banken zelfs. Hij verhoogde de laatste tijd zijn posities in onder andere Bank of America, US Bancorp en Wells Fargo. Inmiddels heeft Buffett maar liefst 40% van zijn portefeuille in financiële waarden zitten. Dat is heel wat meer dan de gemiddelde belegger tegewoordig aandurft.

Twee nieuwe aandelen mochten toetreden tot de uiterst selecte eliteclub van Buffett-beleggingen. Het zijn geen namen die hier in Europa veel bellen zullen doen rinkelen, maar daarom niet minder interessant.
- WABCO is een Amerikaanse leverancier van controlemechanismen voor rem-, stabiliteits- en veringsystemen in bussen en vrachtwagens. Het bedrijf opende pas een eerste fabriek in China.
- Carmax is een keten van tweedehands autohandels in Amerika. Laatste relevante nieuwsfeit dat we kunnen vinden is een verlaging van de winstverwachting voor 2008. Kennelijk ziet Buffett Carmax als waarde-aandeel bij uitstek. Na het nieuws van zijn aankoop steeg het aandeel meteen met een kleine 9%.
http://iexredactie.beloggen.nl/pages/Topic.aspx?id=3585
Ik ga binnenkort ook maar eens banken kopen, nederlandse dat wel.

---------

Nog even een turbovraagje: vanwaar het verschil tussen het stop loss niveau en het financieringsniveau? Is dat de winst van ABN als het mis gaat?

---------

edit 14.57
Zo heb al een rendement van 36% op mijn virtuele portefeuille. Nu moet ik in de werkelijkheid ook zo rationeel zien te handelen

[ Bericht 48% gewijzigd door JimmyJames op 16-11-2007 15:00:05 ]
pi_54655338
Ik zou mijn geld wel durven te geven aan Buffet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:47:36 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54655563
De uitzenders kregen trouwens weer rake klappen. Randstad binnenkort onder de 30.
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:12:25 #265
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54656005
Zo de beurs is gecrasht
pi_54709089
Gaat er iemand nog naar de Dag Van De Belegger btw ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 19 november 2007 @ 09:55:39 #267
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54711081
Tering. Heeft iemand Grolsch aandelen?
Plus 75 % vanochtend.... overnamebod.
pi_54711124
Weet iemand toevallig waar ik informatie over de AEX kan vinden mbt risico, zoals de sharpe-ratio en de standaarddeviatie. Verwacht dat deze wel ergens overzichtelijk staan, maar kan het nergens vinden.
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  maandag 19 november 2007 @ 13:27:15 #269
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54715287
Gaat weer lekker vandaag.
Vandaag weer nieuwe year-low voor fortis en USG?
Fortis op 15 lijkt me niet eens onmogelijk als het nog een week zo doorgaat.
Ik moet mezelf echt behersen om niet in te stappen. Ik denk dat ik pas instap als de koersen weer aantrekken.
pi_54717727
Holy Mozes .. grolsch op 75 procent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_54718693
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:58 schreef Ratjepoepe het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik informatie over de AEX kan vinden mbt risico, zoals de sharpe-ratio en de standaarddeviatie. Verwacht dat deze wel ergens overzichtelijk staan, maar kan het nergens vinden.
De standaarddeviatie (volatiliteit) is hier te vinden: http://www.euronext.com/t(...)7.html?selectedMep=2
pi_54720864
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Gaat er iemand nog naar de Dag Van De Belegger btw ?
Jep, ik zal er zijn
  maandag 19 november 2007 @ 18:16:20 #273
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_54720928
Grolsch
pi_54723510
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:55 schreef SnuggLe het volgende:
Tering. Heeft iemand Grolsch aandelen?
Plus 75 % vanochtend.... overnamebod.

Van de 22 Euro rond nog.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 19 november 2007 @ 21:06:25 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54724767
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:58 schreef Ratjepoepe het volgende:
Koersen kun je gratis downloaden van Yahoo.
Excel doet de rest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')