Sjoewe's Lowlands 2007
Algemeen: Een van de leukere lowlands van de afgelopen jaren. Lol op het festival, lol op de camping. Ik heb me zondagnacht een breuk gelachen. Hank Williams serenades, Hans, pimpampet en vogels. Puberale humor.
![]()
We zouden even ons gasje opstoken, om 0.00 uur staken we 'm aan, om 5.15 ging het vlammetje eindelijk uit.
![]()
"Zit nog maar een beetje in hoor..."
Eten was weer traditioneel kut, net als de service. Arogante medewerkers die je dood bier, kouwe pannekoeken, drie reepjes shoarma of een naar schoenzool smakende hamburger aansmeren voor teveel munten.
Muziek:
Vrijdag:
- Oi va Voi. Saai.
- Heideroosjes doen wat ze moeten doen. Leuk maar het lijkt wel alsof Marco Roelofs steeds kutter engels gaat spreken
![]()
En ze gaan zichzelf wat te serieus nemen onderhand.
-Dizzee Rascal. Mja ach. niet bijzonder. Er is een stuk meer uit te halen dan een beetje meebeppen met een cd'tje. voor een talent als dizzee. Al met al een laffe show.
-Hayseed Dixie. Feest, feest, feest. Voor een iederen die uitgelounged is met Richard Cheese, is er Hayseed Dixie.
- The good the bad & the queen. Ik had meer verwacht van Damon Albarn, het kon me niet echt boeien al met al.
- Comedytrain. Murt Mossel
![]()
Zaterdag:
-Patrick Jumpen. No comment
![]()
-C'mon & Kypski, Utreg Centraal
![]()
Goeie show, veel afwisseling, breakbeat die eens niet te voorspellen valt, en originele bezetting van de band. Top

- Games in Concert (stukje) was wel aardig om eens te zien.
- Malkovich, because there aint no party like a Malkoholic party. Lekker schreeuwen en douwen, sentiment. En leuk om te zien dat iets dat je in een gekraakte crackgrot hebt gezien ook op LL kan komen.
![]()
- Kubus en de hele troep. Tja. Ach. Voorspelbaar. Wel vette beats. Maar dat hele one family gejank. I'm just too white for that shit.
![]()
- Turbonegro.
![]()
Leuk om een keer te zien.
- CSS, vond ik eigenlijk heel erg leuk
- Kaiser Chiefs idem
![]()
Niks van verwacht, maar prettig verrast.
Zondag:
- Funeral voor a friend. Niet slecht, evenmin bijzonder.
- The Answer, rock on
![]()
Leuk om te zien.
- UNKLE, Dat viel echt vies tegen, onsamenhangende boel, en buiten was het beter te horen dan binnen.
- Pigeon Detectives, doen wat ze moeten doen, bijzonder is het niet, leuk en gezellig wel. Leuke band.
- Motorhead. Meesterlijk. Rock 'n Roll zoals het hoort. Met te lange drumsolo's. foute kapsels, nummers over neuken en drank, en Lemmy op z'n bass. Voorspelbaar? Ja. Origineel? Nee. Maar wel modder en moddervet om eens van heel dichtbij te zien. Made my day.
- Tool, heel erg fan, maar nog nooit gezien. Het zal wel een van de mindere shows zijn voor mensen die het vaker zagen, ik stond een uur aan de grond genageld van opwinding en verbazing. Meegevoerd worden met duistere muziek van Tool. Als Beethoven nog leefde speelde 'ie in Tool. Ik vond het een Prima afsluiter, mijn Lowlands was helemaal goed.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **