abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:28:26 #81
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_52526484
Damien Rice was zeker de moeite waard .
Ook het geval van de gesprongen snaar, en dat hij de gitaar verkeerd stemde, en dus opnieuw moest stemmen, was ook een erg leuk moment. Op CD is het zeker niet de moeite waard ( ), maar Damien live zien is super.
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dieptepunt: de HEMA camping winkel (waar zijn de stoeltjes en de tenten? en waarom worden de luchtbedden niet opgeblazen?
Waarom worden de krantjes niet meer rondgebracht?
Tenten waren in No-time uitverkocht zoals ik had gelezen in de daily. Niet zo verwonderlijk dus .
Krantjes werden zaterdag nog wel rondgebracht (iig op camping 1 waar ik stond), maar zondag heb ik ze helaas niet rond zien lopen/rijden (wel een krantje gekregen overigens).
vind het verder wel jammer dat ik niet voor de Wrangler overall ben gegaan. zijn best geinig, alleen hadden we er te weingi tijd voor om er een te halen. waar kan je zoiets kopen?
[/quote]
pi_52526498
Ohja, en de Kaiser Chiefs was ook wel een feest ja Hoewel dat muzikaal niet super was. Ook jammer was dat ik op Camping 5 zat En dat zaterdagnacht rond een uur of half 6 een of andere gek op onze tent sprong Uiteindelijk kwam de tent weer overeind maar wel een tentstok gebroken. Maargoed, niets te klagen. En de muziek in de India 's nachts was goed te pruimen! Weet niet precies welke dj's er stonden, maar ik vond het stukken interessanter dan de techno in de Bravo.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_52526857
Hoogtepunten waren Jack Peñate, Killers, Editors(!), The Enemy, Groove Armada (shit dat was veel publiek), Pigeon Detectives..

Hoooo, ik wil terug.
pi_52526988
Wat stond die muziek toch zacht trouwens! Te matig gewoon (doel op 's nachts).
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:54:30 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52527061
Ben terug! Geniaal! Alleen geen everzwijntjes, dus LL was niet compleet...
pi_52527133
Bamboe takjes Kees van Hondt
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:01:21 #87
13973 ranja
image means nothing
pi_52527239
Zo. Hoop bands gezien. Erg fijn festival alleen jammer dat zondag zoveel dubbel stond.

vrijdag

The Rakes
Eerste van de veel te vele engelse hype/new-new-wave bands. Ondanks dat er veel te veel van deze stijl waren, The Rakes zijn wel een van de betere. Goed optreden.
Editors
Stuk beter optreden dan 2 jaar geleden, toen op geleende instrumenten. Ook prima nummers, veel van de 2e cd.
Justice
Loei hard (qua volume), 2 mensen achter een kastje die beats afvuurden op het publiek. Maar zat de beat er en beetje in, kwam er weer een break. Beetje jammer. Laat die beats gewoon een paar minuten doorgaan in plaats van na 20 seconden weer met de opbouw naar een volgende climax te beginnen.
Hayseed Dixie
Vorige keer dat ik ze zag waren ze beter, beetje weinig herkenbare nummers.

zaterdag

Marike Jager
Heel erg goed. Eerst in haar eentje achter een keyboard gezeten, daarna met de 2 leden van haar band erbij. Klonk zo'n beetje net als op de cd, erg goede stem en muziek.
Melomanics
Geen idee meer eigenlijk.
The Rifles
Heerlijk retro. Ze speelden een paar nieuwe nummers, de eerste daarvan vond ik weinig hoopgevend maar de volgende die hij als nieuw aankondigde klonk wel vertrouwd goed.
Moke
Tent was vol dus alleen gehoord en niet gezien, maar dat zien had ik op Metropolis al gedaan. Daar maakten ze muzikaal ook meer indruk, maar wel een degelijk optreden.
Reverend and the Makers
Gaaf! Kende ze niet, maar wat een verrassing. Lekker dansbaar, vol geluid, helemaal goed. Ze hebben nog geen album uit, anders had ik die zeker gekocht.
The View
Begon erg goed, lekker snelle harde rock'n'roll, maar na een nummer of 5 zakte het in en werd het vrij saaie britpop.
Chris Cornell
Erg herkenbare stem, goede set. Door het spelen van Black Hole Sun en Spoonman weet ik wel weer waarom ik nike van Soundgarden heb. Heb toch maar wel het Temple of the Dog album gekocht na dit optreden.
Interpol
Laatste 20 ofzo minuten van buiten de tent gehoord. Ach ja. Voor een poosje gaat het wel, moet niet te lang duren.

zondag

New Young Pony Club
Deze band heeft dringend een nieuwe zangeres nodig. Of misschien kan 1 van de 2 andere dames wel zingen. Muziek was redelijk, zang matig.
Lacuna Coil
Italiaanse gothicmetal... degelijk, maar vooral de oude nummers waren echt goed.
The Answer
Ierse bluesrock. Fijn concert, leker hard.
Nine Inch Nails
Heel weinig van gezien aangezien ik een goed plekje wilde hebben bij Sonic Youth. Qua volume was het in elk geval hard. Trent achter z'n laptop, vraag me af of de gitarist en bassist op het podium echt wat deden of alleen decoratie waren. Maar ik had hier wel meer van willen zien.
Sonic Youth
Geen Daydream Nation integraal, kon ook niet aangezien ze maar een uur hadden gekregen. Dus een set die door hun hele discografie heen vloog. Eerste nummer deed J.Mascis nog mee maar dat strande in goede bedoelingen, daarna werd het geluid een stuk beter. Kim had ondersteuning van een extra bassist, maar ze hijgde en kreunde in de microfoon als noit tevoren. Erg goed, en zelfs een paar nummers die ik nog niet eerder live had meegemaakt.
Motörhead
Van buiten de tent gezien vanwege drukte, maar muzikaal was het, tja, zoals het hoort eigenlijk. Hard en meedogenloos.
LCD Soundsystem
Superconcert. Deze snappen dus wel hoe je een menigte aan het dansen krijgt, lekkere eentonige hypnotiserende electrobeats met een hoop gitaar en andere instrumenten. Heerlijk.
Dinosaur Jr
Na LCD Soundsystem was ik eigenlijk wel klaar, maar Dinosaur speelde nog. Van buiten de tent bekenen en beluisterd. Erg hard, was buiten de tent waarschijnlijk beter aan te horen dan binnen. Verder prima concert.

Top 5:
1. LCD Soundsystem
2. Sonic Youth
3. Reverend and teh Makers
4. Marike Jager
5. The Rifles

jammer dat ik die niet gezien heb vanwege dubbelprogrammering:
CSS
NIN
Tool
pi_52527276
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Kees van Hondt
Wat was dat dan precies? Ik heb nog even eraan gedacht om er even langs te gaan, maar dat ben ik vergeten.
pi_52527518
Zooi techno, had het na een half uurtje wel gezien...
pi_52527554
Weet iemand trouwens welk liedje The Arcade Fire speelde nadat happy birthday werd gezongen? Dat vond ik een erg mooi nummer, en ik was niet erg bekend met de band dus ik weet geen titels.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_52527565
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:02 schreef Toad het volgende:

[..]

Wat was dat dan precies? Ik heb nog even eraan gedacht om er even langs te gaan, maar dat ben ik vergeten.
Springen, beuken, crowdsurfen en polonaise dansen op de meeste foute volksmuziek(Nederlandse Balkanbeats) die je maar kan bedenken. Prachtig ook hoe een gozer zo'n hele plant naar binnen nam die nog net onder luifel heen kon, drie security gasten een plantenbak laten bewaken, de opengescheurde zitzakken op het einde gevuld met witte sneeuwballetjes.
Ik kwam niet meer bij van het lachen.
pi_52527569
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Mathijz het volgende:
Zooi techno, had het na een half uurtje wel gezien...
Te eentonig? Of door gebrek aan volume?
pi_52527570
Reverend And The Makers was zéker de verassing van LL.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:12:57 #94
163981 botar
acoustic revolution
pi_52527589
Dat bericht slaat toch niet op Kees van Hondt... Dat was namelijk (afgelopen jaren) een hele blije "dj", beetje ala balkan beats
Music falls back to second place in this commercial race
pi_52527631
SPOONMAN!!!!!
Wat een versie was dat en hoogtepunt voor mij.
Games in concert was erg leuk en goed......al die mensen reageren als de geluidjes van Mario en zelda werden gespeeld.
Volgend jaar weer.....maar dan niet als wittebroodsweken
PSN: Poekimammi_nl
pi_52527637
LCD Soundsystem waren voor mij de helden van Lowlands.
Tweede plek Laurent Garnier, Crispy bacon
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:17:17 #97
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_52527712
Hoogtepunten: Jack penante, kaiser chiefs, the killers, mika, the shins, Arcade Fire ik leef niet meer voor jou door ruben nicolia, ruben vermeer en horace cohen in de magneetbar.

Maar ik denk toch dat Reverend and the Makers, wat een leuke dansbare muziek, een zanger die de hele tijd gaan jullie nog dansen roept en een ontzettend lekker wijf achter de toetsen.

Dieptepunt: Lange frans bij serious politics en de onverlaat die in onze tent had ingebroken en mijn fles water en deo gestolen heeft.
pi_52527932
ben ook terug, en zo kapot als het maar kan.. maar hey, het was geslaagd!
Meest verrassend: Dj set van Trentemoller
Beste band: Oi Va Voi
pi_52528015
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef Tweek het volgende:
Maar ik denk toch dat Reverend and the Makers, wat een leuke dansbare muziek, een zanger die de hele tijd gaan jullie nog dansen roept en een ontzettend lekker wijf achter de toetsen.
Hehehe, een hoop gefluit toen ze ging zingen.

Reverend and the Makers!
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:35:44 #100
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52528200
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:01 schreef ranja het volgende:Nine Inch Nails
Heel weinig van gezien aangezien ik een goed plekje wilde hebben bij Sonic Youth. Qua volume was het in elk geval hard. Trent achter z'n laptop, vraag me af of de gitarist en bassist op het podium echt wat deden of alleen decoratie waren. Maar ik had hier wel meer van willen zien.
Die deden heel veel zelfs, na de eerste paar nummers praktisch alles zelfs.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:38:57 #101
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_52528269
M.I.A. was voor mij toch wel dé topper! Op de voet gevolgd door The Good, The Bad & The Queen (wie was trouwens die rapper ineens?).

'Verrassend' vond ik Orishas, dat het zomerse muziek was wist ik, maar dat de hele tent er zo in zou mee gaan vanaf het begin....mooi om te zien.

Dieptepunt was Voicst (in de Essent). Gingen een veel te lange bingoshow houden terwijl ze nummers van hun nieuwe album lieten horen over de koptelefoons. Daarna deden ze nog een paar nieuwe liedjes live, maar eigenlijk kon het niemand meer boeien op dat moment.
pi_52528331
The Good, The Bad & The Queen een van de toppers? Vond er heel weinig aan, na een paar nummers ook maar weer weggelopen.
pi_52528346
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:38 schreef Horloge het volgende:
M.I.A. was voor mij toch wel dé topper! Op de voet gevolgd door The Good, The Bad & The Queen (wie was trouwens die rapper ineens?).

'Verrassend' vond ik Orishas, dat het zomerse muziek was wist ik, maar dat de hele tent er zo in zou mee gaan vanaf het begin....mooi om te zien.

Dieptepunt was Voicst (in de Essent). Gingen een veel te lange bingoshow houden terwijl ze nummers van hun nieuwe album lieten horen over de koptelefoons. Daarna deden ze nog een paar nieuwe liedjes live, maar eigenlijk kon het niemand meer boeien op dat moment.
JAAAA M.I.A., kippenvel moment bij Pull out the People, a shout out for all her oldschool fans
pi_52528367
Zo, echt kwalitatief een geweldige lowlands dit jaar

Maar drie dingen die ruk waren: de zaterdagprogrammering op zich, CSS en MIA. Verder bijna alleen maar goede optredens gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sack_Blabbath op 20-08-2007 16:21:30 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_52528379
Reverend and the Makers, Damien Rice, Saybia, The Whitest Boy Alive
pi_52528502
wel erg tof dat iedereen Reverend & Makers nu ontdekt heeft, wisten jullie dat Alex Turner van the Arctic Monkeys in het nummer "The Machine" meezingt?
pi_52528676
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:52 schreef Rocho het volgende:
'k Heb nog veel gekke verhalen gehoord over de Magneetbar en ben erg benieuwd naar de foto's..

Ik heb zaterdagnacht ook nog wel kunnen lachen om wat ik over de portofoon hoorde:
- dB control, geluid in Grolsch moet zachter
* Dat kan niet
- Het moet, hij geeft hier een te hoge waarde
* Je hoort nu niet de muziek, maar het publiek, dat kan niet zachter.
het geluid stond ook niet hard bij 90;s now dus het publiek moest wel
pi_52528677
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:49 schreef grasmat het volgende:
wel erg tof dat iedereen Reverend & Makers nu ontdekt heeft, wisten jullie dat Alex Turner van the Arctic Monkeys in het nummer "The Machine" meezingt?
Wist je dat de lead zanger van Reverend & Makers de producer van Arctic Monkeys is?
pi_52528678
saybia . ben snel weggegaan en alvast naar chris cornell gegaan.
Tap tap tap
pi_52528681
baal zo vreselijk dat mijn Lowlands eigenlijk wel verpest is. Had er zo'n zin in...
pi_52528687
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:56 schreef linebear het volgende:
baal zo vreselijk dat mijn Lowlands eigenlijk wel verpest is. Had er zo'n zin in...
Waarom dan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:57:05 #112
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_52528695
Sonic Youth was echt ruk, jammer van oude helden;( lcd soundsystem, damien rice, interpol en aux raus, mötorhead waren toch echt wel toppers dit jaar
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_52528761
Het was hard. Vooral Justice, CSS, topnotch uurtje, blaxtar en Dizzee Rascal.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:00:20 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52528787
Ok, daar gaan we dan;

Alamo Race Track Aardig optreden, de band is ook niet echt veel meer dan aardig, de sfeer zit er op de vroege vrijdagmiddag nog niet in, dus dan ontstaat al snel een middelmatig optreden.

Heideroosjes Wijfelend begin, van een band die ik al talloze malen live beleefd heb, maar met een paar klassiekers en Cash' Ring of Fire werd het de gebruikelijke feestelijke bedoeling.

Battles Het eerste optreden waar ik echt naar uitkeek, en terecht! Ge-ni-aal! De muziek bleef live rechtovereind staan en de beats en komen nog lekkerder binnen dan van cd. Niet de ultieme liveband natuurlijk, maar muzikaal meer dan dik in orde!

Justice Erg vet! Melodieus, hard genoeg, perfect dansbaar, heerlijke festivaldjs!

Mika Wel erg schattig en lief allemaal. De ballades waren tenenkrommend slecht, de rest gewoon slecht en die 2 singles waren wel leuk. Het slechtste optreden van LL 2007 en dat was toen al duidelijk.

Basement Jaxx (half uur) Één groot feest, erg vet!

Devendra Banhart (half uur ) Beloofd om ook naar onze Freak Folker te gaan, maar dat viel erg tegen. De halfvolle India was niet onder de indruk, de muziek kwam niet tot z'n recht en de sfeer was gewoon slecht. Die gast die mocht gastoptreden was wel hylarisch trouwens.

Noisia Viel tegen. Redelijke beats, maar het geluid in de Bravo was ouderwets slecht en de set had wel beter gekund.

Pendulum Daar kunnen onze Nederlandsche vrinden van Noisia nog wel wat van leren. Net als vorig jaar een geweldige set!

----

Kubus & BangBang, Salah Edin, Sticks & Winne Salah Edin was slecht, Winne wel aardig en Kubus is natuurlijk de shit! Toch had er meer in deze collaboratie gezeten. En natuurlijk had Kubus iedereen van beats moeten voorzien.

Moke Een paar nummers beluisterd van net buiten de tent. Gewoon Nederlandse middelmatige rockband, wel aardig maar er zijn er al genoeg die dit kunstje kunnen...

---out----

Kaiser Chiefs Makkelijkere manieren om het publiek op je hand te krijgen dan al die meeblêr- nummers van KC zijn er natuurlijk niet. Erg vermakelijk, feestelijk, weinig mis mee!

---

The Shins Super! Helaas werd wel weer duidelijk dat Wincing.. met afstand het slechtste album is, maar ook dat een slecht Shins-album natuulijk nog fenomenaal is. De muziek kwam goed over, helder geluid en de band was zeker in vorm. Top!

Sonic Youth Cocorosie werd te laat bereikt! Dus meteen SY gepakt. Erg tof om ze na al die jaren eindelijk eens aan het werk te zien. Heerlijke wand van geluid, al vond ik de setlist niet de sterkste. De toegiften waren nog het best.

Arcade Fire Fenomenaal! Kippenvel van begin tot eind. Geweldige bombastische bedoeling, veel aankleding, instrumentatie, leuke bandleden en natuurlijk ijzersterke nummers!

Groove Armada Feesten! Het zweet liep met liters te gelijk van m'n lijf, maar zelfs als de Bravo gekoeld zou worden tot onder vriepunt had GA de boel nog aan het koken gekregen, super!

1. Arcade Fire
2. Battles
3. The Shins
4. Groove Armada
5. Justice
pi_52528919
Gezien:

Vrijdag
Heideroosjes
Tijdens de rondleiding aan de LL-maagd in ons midden hier geeindigd, even gekeken. Deden ze toch best leuk.

Dizzee Rascal
Compleet niet meer de Dizzee van een paar jaar geleden qua presentatie. Maar nog steeds onwijs goed

Kasabian
Wisten de Alpha zo goed als leeg te spelen. Ook best knap

Mika
Geweldig. Punt.

Basement Jaxx
Mwaw, 6- voor de moeite

Zaterdag
C-Mon & Kypski
Onnederlands spektakel. Super.

CSS
Met zo'n matige show verhul je niet dat je muzikaal eigenlijk maar weinig baggage hebt. En de scenekiddies slikken het als zoete koek. Sneu. Had er veel meer van verwacht

MIA
Het enige op de zaterdag waar ik naar uit keek. Maar wat een rukoptreden. Geluid was echt beroerd en MIA stond ook maar wat aan te klungelen. Heb niet eens de moeite genomen om tot het eind te blijven

Patrick Wolf

Nacht
Geen idee meer hoe en wat. Maar volgens mij was het super

Zondag
Alpha Blondy
Lekker wakker worden

Lacuna Coil
Gewoon erg goed.

Nine Inch Nails
Rare setlist, goed optreden. STuk minder dan eerder dit jaar. Maar zelf dan zijn ze nog heel er goed natuurlijk.

Goose

Mala Vita
Leuk tussendoortje.

Trentemoller

Welle Erdball

[ Bericht 6% gewijzigd door Sack_Blabbath op 20-08-2007 15:53:20 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_52528957
Bonde do Role
La Kinky Beat
The Answer
Dinosaur Jr.

Lekker nachtleven hoor, maar dat minimal hoeft voor mij nooit meer. Wat een saaie dansmuziek is dat ivm met al het andere aangeboden vermaak (waar gretig van gebruik is gemaakt).
half elf
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:05:56 #117
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_52528968
Enter Shikari was zeker de verrassing dit jaar! wat een energie!
pi_52528994
saybia damien rice KC editors the shins heideroosjes rifles bernie's lounge
90's now NiN killers
pi_52529091
wat vond ik dat groove armada fucking overrated. Het enige mooie eraan waren de visuals, maar de muziek zelf kon me echt 0% boeien.

Wat ik een enorm goed optreden vond, was dat van Rodrique y Gabriela ofzo. Het was hun eerste gig (zeiden ze), maar wat was dat een enorm briljant optreden!
Extremistisch gematigd.
pi_52529241
Die lui bij 3 voor 12 moeten natuurlijk gewoon ontzettend haasten, zie vaak dezelfde namen staan bij de recensies, is dus afraffelwerk blijkbaar. Ik vond Tool op LL 2007 ook wel het minste optreden van de vijf keer dat ik ze heb gezien, maar nog altijd gewoon goed en ik heb niemand gesproken die dat niet vond. Vreeeeemde recensie....
Maar wat ik daarnet las over Trentemoller spant toch wel de kroon. Terecht dat de recensie positief is hoor, het optreden was waanzinnig. Maar kom op zeg, zo'n show, met zo'n opbouw, waanzinnige visuals, een uitzinnige tent....daar maak je je toch niet vanaf met een recensie van drie regeltjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')