Ik geloof dat het in een klein aantal situaties irreversibel is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:44 schreef Re het volgende:
en TD is niet ongeneeselijk
het is ons vak Isa, en als men dat ongefundeerd aanvalt door onwijsheden te verkondigen (een mening hebben is OK, niets mis mee)... en het begon in NWS, daar lezen heel wat meer mensen mee, vandaarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat het in een klein aantal situaties irreversibel is.
Maar toch heel knap hoe jullie blijven proberen te argumenteren met iemand die totaal niet openstaat voor de argumenten en de andere kant van het verhaal. Of heeft TS al die aangehaalde artikelen over klinische trials al doorgelezen danwel proberen op te zoeken? Welnee, dat geloof je zelf toch niet.
Ik denk dat je te weinig vertrouwen hebt in het gezonde verstand van de meeste mensen op internet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die dit soort nonsens voor zoete koek slikt en de mensen die hier enthousiast inhaken op TS's wilde verhalen hadden die mening hoogstwaarschijnlijk voor ze het topic zagen ook al welquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:41 schreef Re het volgende:
het is ons vak Isa, en als men dat ongefundeerd aanvalt door onwijsheden te verkondigen (een mening hebben is OK, niets mis mee)... en het begon in NWS, daar lezen heel wat meer mensen mee, vandaar
op zich wel geinig om over vertrouwen te praten in BNWquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je te weinig vertrouwen hebt in het gezonde verstand van de meeste mensen op internet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die dit soort nonsens voor zoete koek slikt en de mensen die hier enthousiast inhaken op TS's wilde verhalen hadden die mening hoogstwaarschijnlijk voor ze het topic zagen ook al wel![]()
Maar ik vind het wel bewonderingswaardig dat jullie het toch proberen![]()
(ik wist overigens niet dat dit topic in NWS was begonnen)
Tardieve Dyskinesie is niet de enigste ziekte die door psychiatrische drugs wordt veroorzaakt. Voorstanders van de psychiatrie hebben de nijging om op de man aan te vallen en iemand belachelijk te maken ipv. met goede referenties voor hun eigen standpunten te komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat het in een klein aantal situaties irreversibel is.
Maar toch heel knap hoe jullie blijven proberen te argumenteren met iemand die totaal niet openstaat voor de argumenten en de andere kant van het verhaal. Of heeft TS al die aangehaalde artikelen over klinische trials al doorgelezen danwel proberen op te zoeken? Welnee, dat geloof je zelf toch niet.
oh fucking pleasequote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:18 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Tardieve Dyskinesie is niet de enigste ziekte die door psychiatrische drugs wordt veroorzaakt. Voorstanders van de psychiatrie hebben de nijging om op de man aan te vallen en iemand belachelijk te maken ipv. met goede referenties voor hun eigen standpunten te komen.
leuk artikel van een persoon in een blad dat heet "Medical Hypothesis" over de oude neuroleptics waarin gesteld wordt dat patienten niet eeuwig op deze drugs moeten blijven. En ja 50 jaar geleden zag de wereld er heel anders uit.quote:Psychiatrische drugs zijn vaak giftig voor tal van organen waaronder de hersenen. Er is geen bewijs dat het wel gezond voor je is. Aanvallen van 1 ziekte die de psychiatrische drugs mogelijk niet 10000 maal maar 1000 maal per x aantal mensen veroorzaakt is niet relevant. De drugs is in objectieve tests bewezen schadelijk voor het lichaam en zeer ongezond bevonden.
Zie: http://psychrights.org/Research/Digest/Chronicity/50yearecord.pdf
Korte vertaling: stormlooptopic voor haturz?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:44 schreef KonnieKipke het volgende:
Het is mij in ieder geval duidelijk geworden dat TS en zijn medestanders een erg negatieve ervaring met de psychiatrie hebben gehad. Dat geeft wat te denken over hun as 1 stoornis (schizofrenie dan wel schizo-affectieve of bipolaire 1 st) of hun persoonlijkheid, namelijk cluster A of B pathologie.
Hun reacties zeggen meer over hun persoonlijke standpunt dan over de generaliseerbaarheid hiervan naar de maatschappij, aangezien de meeste patienten positieve ervaringen met psychiatrie hebben.
Je hebt het klaarblijkelijk niet gelezen of niet begrepen. Bob Whitaker heeft jarenlang de psychiatrische drugs ontwikkeling gevolgd en is medisch schrijver. Zie www.whitakeronline.org.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:42 schreef Re het volgende:
[..]
oh fucking please... nee jij komt met valide bronnen
[..]
leuk artikel van een persoon in een blad dat heet "Medical Hypothesis" over de oude neuroleptics waarin gesteld wordt dat patienten niet eeuwig op deze drugs moeten blijven. En ja 50 jaar geleden zag de wereld er heel anders uit.
En alle medicijnen zijn giftig, zelfs je paracetamolletje, waarbij elke keer als je een pilletje neemt er miljoenen levercellen kapot gaan.
Je ziet het verschil met landen waarin drugs verbannen zijn (Dubai bijvoorbeeld, een zeer rijk land), daar hersteld 3/4 van de Schizofrene patiënten (gemeten volgens westerse maatstaven) terwijl maar 1/4 in landen waar met drugs wordt gewerkt 'hersteld'.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:30 schreef Chr0nicle het volgende:
Misschien moet de andere kant van de zaak eens belicht worden. Wat zou dan een goede oplossing zijn volgens jou Mitch... in plaats van die drugs/medicijnen. Stel iemand is suicidaal om maar iets te noemen, daar ga jij rustig mee praten en 2 dagen later is ie dood?
Helpt het niet verstrekken van psychiatrische geneesmiddelen ook tegen grammofoonplaatmentaliteiten?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:19 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Je ziet het verschil met landen waarin drugs verbannen zijn (Dubai bijvoorbeeld, een zeer rijk land), daar hersteld 3/4 van de Schizofrene patiënten (gemeten volgens westerse maatstaven) terwijl maar 1/4 in landen waar met drugs wordt gewerkt 'hersteld'.
Psychiatrische drugs zijn ongezond, vaak zeer schadelijk en soms dodelijk en bied geen oplossing voor een probleem maar het beperkt je geest en bied je de mogelijkheid om te geloven dat de drugs je genezen waardoor je ook kunt "herstellen" van je problemen. Mensen die voelen hoe slecht de drugs is en iets meer besef hebben van hun eigen psyche en dus weten dat zij niet ziek zijn maar bepaalde ervaringen hebben meegemaakt en dus geen drugs willen en onder dwang worden geïnjecteerd met drugs, die ondergaan een ware martelgang wat ze psychisch zeer veel schade zal toebrengen.
Nou de meeste ervaringen zijn zeker niet positief, alle mensen in mijn omgeving die ooit met anti depresiva begonnen zijn raakten zichzelf helemaal kwijt, ze voelden zich afgevlakt en leeg en herkenden telkens minder van eigen persoonlijkheid. Ik ken niemand die echt goed geholpen is door die medicijnen dat gebeurde meestal doordat ze zelf hun problemen begonnnen in te zien en hun leven aanpakten en de problemen oplosten waar ze last van hadden.quote:Hun reacties zeggen meer over hun persoonlijke standpunt dan over de generaliseerbaarheid hiervan naar de maatschappij, aangezien de meeste patienten positieve ervaringen met psychiatrie hebben.
Ik kan je verhaal gedeeltelijk volgen. Drugs en medicijnen die verplicht worden toegediend kunnen geestelijke schade veroorzaken... daar kan ik me wel in vinden. Maar over een alternatief heb je het niet. En dan bedoel ik dus niet bij iemand die 2 persoonlijkheden heeft, maar mensen die suicidaal zijn of gevaarlijk voor hun omgeving. Die mensen moet je toch wel drugs toedienen? het zou bijna belachelijk zijn om dat niet te doen, dan ben je pas echt dom bezig.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:19 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Je ziet het verschil met landen waarin drugs verbannen zijn (Dubai bijvoorbeeld, een zeer rijk land), daar hersteld 3/4 van de Schizofrene patiënten (gemeten volgens westerse maatstaven) terwijl maar 1/4 in landen waar met drugs wordt gewerkt 'hersteld'.
Psychiatrische drugs zijn ongezond, vaak zeer schadelijk en soms dodelijk en bied geen oplossing voor een probleem maar het beperkt je geest en bied je de mogelijkheid om te geloven dat de drugs je genezen waardoor je ook kunt "herstellen" van je problemen. Mensen die voelen hoe slecht de drugs is en iets meer besef hebben van hun eigen psyche en dus weten dat zij niet ziek zijn maar bepaalde ervaringen hebben meegemaakt en dus geen drugs willen en onder dwang worden geïnjecteerd met drugs, die ondergaan een ware martelgang wat ze psychisch zeer veel schade zal toebrengen.
Nogmaals puur gebash, er kan best een kern van waarheid in zitten wat betreft het effect van de medicijnen. Maar zoals eerder al gezegd, het is echt niet zo dat psychiaters altijd maar wat drugs uitdelen. Als je dit wel denkt heb je misschien zelf wel last van waanbeelden en moet je eens bij eentje langs gaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:36 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Nou de meeste ervaringen zijn zeker niet positief, alle mensen in mijn omgeving die ooit met anti depresiva begonnen zijn raakten zichzelf helemaal kwijt, ze voelden zich afgevlakt en leeg en herkenden telkens minder van eigen persoonlijkheid. Ik ken niemand die echt goed geholpen is door die medicijnen dat gebeurde meestal doordat ze zelf hun problemen begonnnen in te zien en hun leven aanpakten en de problemen oplosten waar ze last van hadden.
Psychiatrie is een bijzonder eigenaardige wetenschap, zelf heb ik wat colleges neurobiologie gedaan, en ritalin en prozac etc zijn fysisch chemisch gelijk aan bijvoorbeeld cocaine. Alleen omdat de wetenschap het verkoopt in gedoseerde porties kan de pharmaceutische industrie er bizar veel geld voor vragen. Ik kan ze trouwens geen ongelijk geven. Mensen die van zichzelf denken dat ze depressief zijn doen er goed aan hun geld aan drugs uit te geven want ze zijn toch al een beetje kansloos. Maar psychatrie is er ook niet echt op gericht die mensen beter te maken, maar vooral veel aan ze te verdienen.
Bij een vak pharmocologie in Groningen hier wordt gewoon netjes de strategie uitgelegd. Van Prozac valt binnenkort namelijk het patent af en daarna kan china die troep ook copy pasten en op de markt brengen waardoor de prijs al snel naar die van een asperientje zal dalen. Maar bij Pharmacie hebben ze het plan al klaar liggen om zodra dat gebeurt toe te geven dat prozac idd niet echt heel goed werkte maar dat ze nu een nieuw middel hebben wat wel echt werkt. Een beetje het idee wat ze een kleine vijftien jaar ook hebben gedaan toen prozac opeens het wel werkende wondermiddel voor Valium werd waar toen het patent van af viel. Het is misschien jammer voor de mensen die geloven dat de pharmaceutische industrie mensen wil helpen, helaasch ze willen geld verdienen en als je mensen kunt aanpraten dat ze geestelijk ziek zijn en ze vervolgens heel dure medicijnen kunt verkopen die door het zorgsysteem van een land vergoed worden dan zit je op rozen. 1-0 voor de psychatrie.
puur gebash?... misschien moet je jezelf eens wat gaan verdiepen in deze zaken en ook eens medische bachelor biologie gaan halen en wat vrienden hebben waarvan de ouders pharma bioresearch hebben opgericht. Ik ben gewoon even eerlijk en ik vind dat de psychatrie prima werk doet want er wordt een heleboel van mijn onderzoek aan de uni van betaald.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:40 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Nogmaals puur gebash, er kan best een kern van waarheid in zitten wat betreft het effect van de medicijnen. Maar zoals eerder al gezegd, het is echt niet zo dat psychiaters altijd maar wat drugs uitdelen. Als je dit wel denkt heb je misschien zelf wel last van waanbeelden en moet je eens bij eentje langs gaan![]()
Nu heb ik je precies waar ik je wou hebben, de grap is dat psychatrie haar eigen ziektes uitvind. Een gebroken heup is iets wat iedereen kan waarnemen en dus opgelost dient te worden en die oplossing eenmalig werkt daartegen. patient blij, arts blij. Dit is geneeskunde.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef Chr0nicle het volgende:
Laat ik het even anders formuleren. Wat hier gesuggereeerd wordt zou net zo goed in ziekenhuizen kunnen gebeuren, is precies hetzelfde en daar geloof ik dus niet in. Als ze eraan willen verdienen (de gezondheidszorg in het algemeen) dan zouden er ook voor de lol heupprotheses worden gezet.
Nogmaals, het gedeelte waarin gezegd wordt dat de pharmaceutische bedrijven geld willen verdienen geloof ik helemaal. Logisch zelfs. Het is echter nog altijd aan artsen om een recept uit te schrijven en zij winnen er helemaal niks mee (krijgen niet meer salaris ofzo) als ze dit vaker doen dan nodig is.
Grappig dat je het zegt, in februari ga ik beginnen aan mijn bachelor psychologie. Momenteel heb ik dus nog geen hieraan gerelateerde opleiding genoten, echter heb ik wel al genoeg boeken gelezen hoor waarvan je al zat leertquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:48 schreef vero-legata het volgende:
[..]
puur gebash?... misschien moet je jezelf eens wat gaan verdiepen in deze zaken en ook eens medische bachelor biologie gaan halen en wat vrienden hebben waarvan de ouders pharma bioresearch hebben opgericht. Ik ben gewoon even eerlijk en ik vind dat de psychatrie prima werk doet want er wordt een heleboel van mijn onderzoek aan de uni van betaald.Ben je wel eens op een symposium geweest van pharmocologie. Goed eten hoor. Iedereen die denkt dat ie psychiatrische medicatie nodig heeft raad ik vooral aan dat te doen, selectie heet dat.
![]()
Maar iedereen die denkt dat je je problemen kunt oplossen door een pilletje te slikken die stoffen in je hersens omgooien worden vrees ik heftig teleurgesteld. Problemen moet je verantwoordelijkheid voor nemen en zelf oplossen althans als je het leven de moeite waard vind. Altijd maar bij anderen klagen en vragen om oplossingen... dan vraag je er als het ware om om op zo een manier uitgebuit te worden.
pertinent onwaar...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:19 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
en jij spreekt voor de 100 duizenden schizofrenie patienten die WEL baat hebben gehad met antipsychotica?...quote:Psychiatrische drugs zijn ongezond, vaak zeer schadelijk en soms dodelijk en bied geen oplossing voor een probleem maar het beperkt je geest en bied je de mogelijkheid om te geloven dat de drugs je genezen waardoor je ook kunt "herstellen" van je problemen. Mensen die voelen hoe slecht de drugs is en iets meer besef hebben van hun eigen psyche en dus weten dat zij niet ziek zijn maar bepaalde ervaringen hebben meegemaakt en dus geen drugs willen en onder dwang worden geïnjecteerd met drugs, die ondergaan een ware martelgang wat ze psychisch zeer veel schade zal toebrengen.
Iets zegt mij dat jij ook een probleem hebt. Namelijk de neiging om perse beter en slimmer dan anderen te zijn. Het ze me niet verbazen als jij gewoon uit principe niet naar een psychiater zou gaan om je stand punt staande te houdenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:59 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Nu heb ik je precies waar ik je wou hebben, de grap is dat psychatrie haar eigen ziektes uitvind. Een gebroken heup is iets wat iedereen kan waarnemen en dus opgelost dient te worden en die oplossing eenmalig werkt daartegen. patient blij, arts blij. Dit is geneeskunde.
Geneeskunde is een heeeeeeel ander veld dan psychiatrie, de psychiatrie heeft namelijk niet een helder ziektebeeld. maar checklijstjes, dat is dubbele winst want a niemand kan je diagnose feitelijk testen. en ten tweede niemand kan zien wanneer de patient beter is. En dit is juist de charme van psychatrie. Jij bepaald wat "normaal gedrag" is en wat abnormaal is. En dat kan van alles zijn, hysteria, homoseksualiteit, druk in de klas, zenuwachtig voor groepen, maakt niet uit. Als jij het als officieel abnormaal weet te bestempelen en als een ziekte en vervolgens claimt dat je een oplossing hebt in pilvorm die jij verkoopt.....
Het is toch simpelweg briljant, wat helemaal slim is, is om mensen die geen psychiatrische medicatie willen of erin geloven een ziekte te noemen en daar ook weer middelen voor voor te schrijven. Deze mensen schrijven hun eigen ziektes uit waar domme mensen die niet zelf kunnen nadenken omdat ze zo graag normaal willen zijn in trappen. En vervolgens vraag je geld ervoor om hun normaler te maken....
Serieus psychatrie is een goed iets. Het selecteert ambitieloze doelloze volgzame mensen uit. En ze worden erg rijk in het proces. 3-0 voor de psychiatrie en 1-0 voor de maatschappij omdat wij van onze net iets te domme mensen met te veel zelfmedelijden worden verlost.
Oh jah en dacht jij werkelijk dat artsen geen reisjes of andere relatiegeschenken krijgen aangeboden van de medicijnfabrikanten voor wie zij voor enkele tonnen verkopen. Ik ben blij dat jij nog geloofd in een wereld waar dit soort dingen niet voorkomen maar helaas valt Nederland niet onder dat territorium
Als dat werkelijk zo is dan raad ik je aan om je heel snel eens echt te gaan verdiepen in wat die medicijnen doen. Serieus want die medicijnen zijn echt geen kattepis, je hebt het hier over medicijnen die je hersenen direct beinvloeden, je emoties gaan controleren echt hele linke shit. Mensen die chemisch gelukkig zijn, zijn chemisch gelukkig ik hoop dat je de treurigheid van die zin inziet en ik hoop dat je moeder heel snel beter wordt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:01 schreef Chr0nicle het volgende:
punt twee;mijn ma neemt momenteel anti depressiva, en ze voelt zich top hiermee. Ik geef toe dat ik de achtergrond hiervan niet weet en niet precies weet hoe zwaar de pillen zijn enz. daar bemoei ik me niet mee. Wel weet ik dat ze hiermee een stuk vrolijker is dan voorheen. Het hoeft dus niet perse een negatief effect te hebben op mensen.
ik nodig je uit om eens een schizofrenie patient in volle psychose te vertellen dat hij normaal is, of iemand met een klinische depressie, of iemand met conduct disorder autisme, angstaanvallen... dat zijn geen patienten joh maar perfect functionerende medeburgers die zonder hulp gewoon hun dingetje doen, niemand die er last van heeft hequote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:59 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Nu heb ik je precies waar ik je wou hebben, de grap is dat psychatrie haar eigen ziektes uitvind. Een gebroken heup is iets wat iedereen kan waarnemen en dus opgelost dient te worden en die oplossing eenmalig werkt daartegen. patient blij, arts blij. Dit is geneeskunde.
Geneeskunde is een heeeeeeel ander veld dan psychiatrie, de psychiatrie heeft namelijk niet een helder ziektebeeld. maar checklijstjes, dat is dubbele winst want a niemand kan je diagnose feitelijk testen. en ten tweede niemand kan zien wanneer de patient beter is. En dit is juist de charme van psychatrie. Jij bepaald wat "normaal gedrag" is en wat abnormaal is. En dat kan van alles zijn, hysteria, homoseksualiteit, druk in de klas, zenuwachtig voor groepen, maakt niet uit. Als jij het als officieel abnormaal weet te bestempelen en als een ziekte en vervolgens claimt dat je een oplossing hebt in pilvorm die jij verkoopt.....
ik hoor een kapottte grammofoonplaatquote:Het is toch simpelweg briljant, wat helemaal slim is, is om mensen die geen psychiatrische medicatie willen of erin geloven een ziekte te noemen en daar ook weer middelen voor voor te schrijven. Deze mensen schrijven hun eigen ziektes uit waar domme mensen die niet zelf kunnen nadenken omdat ze zo graag normaal willen zijn in trappen. En vervolgens vraag je geld ervoor om hun normaler te maken....
nog een grammofoonplaatquote:Serieus psychatrie is een goed iets. Het selecteert ambitieloze doelloze volgzame mensen uit. En ze worden erg rijk in het proces. 3-0 voor de psychiatrie en 1-0 voor de maatschappij omdat wij van onze net iets te domme mensen met te veel zelfmedelijden worden verlost.
Het is flink fout geweest idd en echt niet alleen voor psychiaters hoor maar elke huisarts of specialist in elk veld, tegenwoordig is het allemaal wat beter gereguleerd, Health Care Compliance etc. zoek dat maar eens op.quote:Oh jah en dacht jij werkelijk dat artsen geen reisjes of andere relatiegeschenken krijgen aangeboden van de medicijnfabrikanten voor wie zij voor enkele tonnen verkopen. Ik ben blij dat jij nog geloofd in een wereld waar dit soort dingen niet voorkomen maar helaas valt Nederland niet onder dat territorium
vertel even aan die schizofrenie patient dat hij gewoon normaal moet doen, elk medicijn is linke shit. Vertel een moeder dat je haar kind niet wil helpen met zijn klinische depressie en gewoon lekker voor de trein laat springen, immers chemisch geluk (wat gewoon jouw eufemisn=me is voor het herstel van endogene neurotransmitters) is verboten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:09 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is dan raad ik je aan om je heel snel eens echt te gaan verdiepen in wat die medicijnen doen. Serieus want die medicijnen zijn echt geen kattepis, je hebt het hier over medicijnen die je hersenen direct beinvloeden, je emoties gaan controleren echt hele linke shit. Mensen die chemisch gelukkig zijn, zijn chemisch gelukkig ik hoop dat je de treurigheid van die zin inziet en ik hoop dat je moeder heel snel beter wordt.
bull shit...quote:En tuurlijk doen psychaters veel meer maar na een sessie of 4 zeggen ze bijna allemaal dat je toch maar beter wel aan de medicatie kunt gaan. Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die dit hebben meegemaakt ondanks dat ze van te voren hebben aangegeven dat ze dat niet wilden en daarna dan ook gestopt zijn bij die psychiaters.
Ik heb daar niet zo zeer een probleem mee, Ik vertrouw mezelf idd beter dan wie dan ook in deze wereld. Ik vertrouw mijn eigen waarnemingen, mijn eigen gevoelens, ik heb ambitieuze doelen www.permacultuurnederland.org, www.mensenrechten.org en ik laat me zeker niet door iemand anders vertellen hoe ik mij zou gehoren te gedragen en wat volgens een ander persoon gezond gedrag is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:04 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij ook een probleem hebt. Namelijk de neiging om perse beter en slimmer dan anderen te zijn. Het ze me niet verbazen als jij gewoon uit principe niet naar een psychiater zou gaan om je stand punt staande te houden
wel lief hoor die prille academiciquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:15 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Snel terug de collegebanken in zou ik zeggen!![]()
1. Ik geloof je niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:15 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zo zeer een probleem mee, Ik vertrouw mezelf idd beter dan wie dan ook in deze wereld. Ik vertrouw mijn eigen waarnemingen, mijn eigen gevoelens, ik heb ambitieuze doelen www.permacultuurnederland.org, www.mensenrechten.org en ik laat me zeker niet door iemand anders vertellen hoe ik mij zou gehoren te gedragen en wat volgens een ander persoon gezond gedrag is.
Maar ik ben blij dat je het principe zo goed snapt, tegen iemand zeggen dat hij een probleem heeft en vervolgens zeggen dat ze hulp moeten gaan zoeken. zo simpel is het idd. Helaasch vertrouw ik echter meer op mijn eigen kwaliteit en meningen dan op die van anderen voor jou.![]()
Ja hoor dat kan, nadat we deze officiele waarschuwing van Elly Lilly even hebben bekeken waarin de producent gedwongen heeft moeten toegeven dat antidepressiva de kans op zelfmoord verhogen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:17 schreef KonnieKipke het volgende:
Kan dit topic geen kick naar onzin krijgen voor alle larie en apekool die hier staat opgeschreven. Dit is ongeloofwaardiger dan UFO-sightings.
6 van de 1357 hadden er last vanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan, nadat we deze officiele waarschuwing van Elly Lilly even hebben bekeken waarin de producent gedwongen heeft moeten toegeven dat antidepressiva de kans op zelfmoord verhogen.
http://www.cbg-meb.nl/nl/docs/nieuws/dd-strattera.pdf
En toch typisch he, dat de fabrikant toegeeft dat zij medicijnen kunnen kopen die mensen geestelijk gelukkiger zouden maken maar eigenlijk het zelfmoordrisico vergroten........
Maar dat is selectiedruk....
Het is inherent aan de behandeling van een vitale depressie dat het suiciderisico toeneemt bij de verbetering. Mensen zijn minder geremd in hun dadendrang. Hier moet je altijd rekening mee houden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan, nadat we deze officiele waarschuwing van Elly Lilly even hebben bekeken waarin de producent gedwongen heeft moeten toegeven dat antidepressiva de kans op zelfmoord verhogen.
En toch typisch he, dat de fabrikant toegeeft dat zij medicijnen kunnen kopen die mensen geestelijk gelukkiger zouden maken maar eigenlijk het zelfmoordrisico vergroten........
Ik zeg niet dat ik me niets van anderen aantrek, ik luister juist graag naar mensen want ik leer graag, maar uiteindelijk maak ik mijn eigen beslissen en ik neem verantwoordelijkheid voor mijn eigen acties, zelfdeterminisme heet dat. En mij niet geloven is een heel goed voorbeeld daarvan. Dat is verstandig je eigen oordelen over iets vormen. Dus als we het daar over eens zijn en je wilt werkelijk jezelf eens informeren over de achterzijde van de spiegel van psychiatrie dan is www.cchr.org misschien een interessant startpunt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:20 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
1. Ik geloof je niet.
2. Mensen die zich nooit wat aantrekken van andere leren ook niks. (ahja je bent zeker autodidact, that explains it)
Recentelijk stond er een publicatie in het NTVG waarin het suiciderisico bij een bepaald AD weer tegen werd gesproken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:27 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
6 van de 1357 hadden er last van![]()
Daarnaast betreffen het geen anti depressiva maar anti adhd pillen, get your facts straight.
Dan zou je ook nog kunnen zeggen dat er veel meer pillen te krijgen zijn dan alleen deze, en dan komt er ook nog eens bij dat het artikel 2 jaar oud is![]()
Als je compleet andere opbouw van moleculen verward met overeenkomsten (als in een zijketen die iets anders is), moet je maar eens snel terug naar de collegebank.quote:
Ok, bedankt voor de link i guess. Ben wel benieuwd naar je reactie op mijn reactie over die linkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik me niets van anderen aantrek, ik luister juist graag naar mensen want ik leer graag, maar uiteindelijk maak ik mijn eigen beslissen en ik neem verantwoordelijkheid voor mijn eigen acties, zelfdeterminisme heet dat. En mij niet geloven is een heel goed voorbeeld daarvan. Dat is verstandig je eigen oordelen over iets vormen. Dus als we het daar over eens zijn en je wilt werkelijk jezelf eens informeren over de achterzijde van de spiegel van psychiatrie dan is www.cchr.org misschien een interessant startpunt.
mja wees dan wel compleet zou ik zeggen...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik redeneer niet, ik observeer, dat is over het algemeen veiliger namelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Het is inherent aan de behandeling van een vitale depressie dat het suiciderisico toeneemt bij de verbetering. Mensen zijn minder geremd in hun dadendrang. Hier moet je altijd rekening mee houden.
Jouw generalisatie is onjuist.
Hey, pssst, nog 1 geheimpje: Een complicatie van de ziekte depressie is dat mensen zich soms suïcideren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik redeneer niet, ik observeer, dat is over het algemeen veiliger namelijk.
Ik zie iemand die depressief is,
Dat is zeker waar en mensen die depressief zijn en geen medicijnen slikken plegen minder vaak zelfmoord dan mensen die die middelen wel gebruiken... Dus die medicatie verhoogt zelfmoordkans..... en zelfmoord helpt idd best goed tegen depressie, helemaal als je in je process ook je vrouw en kinderen nog even meeneemt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:35 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hey, pssst, nog 1 geheimpje: Een complicatie van de ziekte depressie is dat mensen zich soms suïcideren.
bron?... blatante nonsense namelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:42 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Dat is zeker waar en mensen die depressief zijn en geen medicijnen slikken plegen minder vaak zelfmoord dan mensen die die middelen wel gebruiken... Dus die medicatie verhoogt zelfmoordkans..... en zelfmoord helpt idd best goed tegen depressie, helemaal als je in je process ook je vrouw en kinderen nog even meeneemt.
Hey grapjas, reageer hier eens op, of baal je van je eigen falen;quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:42 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Dat is zeker waar en mensen die depressief zijn en geen medicijnen slikken plegen minder vaak zelfmoord dan mensen die die middelen wel gebruiken... Dus die medicatie verhoogt zelfmoordkans..... en zelfmoord helpt idd best goed tegen depressie, helemaal als je in je process ook je vrouw en kinderen nog even meeneemt.
mja 2 jaar oud maakt niet echt uit het staat nou eenmaal in de label... dat moet van de FDAquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:44 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Hey grapjas, reageer hier eens op, of baal je van je eigen falen;
6 van de 1357 hadden er last van
Daarnaast betreffen het geen anti depressiva maar anti adhd pillen, get your facts straight.
Dan zou je ook nog kunnen zeggen dat er veel meer pillen te krijgen zijn dan alleen deze, en dan komt er ook nog eens bij dat het artikel 2 jaar oud is![]()
dat is een experiment uit 1972 waar ze naar refererenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:42 schreef vero-legata het volgende:
Of de nieuwere serie van Adam Curtis. The trap, what happened to our dreams of freedom laat mooi zien hoe goed de psychiatrie het met de mensen voor heeft. Waarin 6 studenten zichzelf vrijwillig laten opnemen maar niet zo heel vlot weer weg komen...
Doet verder niets af aan de andere feiten, en met dat het 2 jaar oud is bedoel ik vooral dat er ondertussen vast ook weer medicijnen verschenen en verdwenen zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef Re het volgende:
[..]
mja 2 jaar oud maakt niet echt uit het staat nou eenmaal in de label... dat moet van de FDA
er komt genoeg nieuws aan jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:49 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Doet verder niets af aan de andere feiten, en met dat het 2 jaar oud is bedoel ik vooral dat er ondertussen vast ook weer medicijnen verschenen en verdwenen zijn.
Ik weet niet zo goed wat je er niet aan snapt ritalin en adhd medicatie is qua chemische werking gelijk aan veel anti deprasiva... beide zorgen ervoor dat dopamine minder snel wordt opgenomen en langer in de synapsspleet blijft hangen. Dus anti adhd medicatie is wel degelijk uit dezelfde familie. Daarbij komt dat mensen die het niet nemen niet aan zelfmoorddachten. Maar als jij het goed vind dat 6 mensen opeens zelfmoord gaan overwegen geen bezwaar vind prima. Een onderzoek van 2 jaar oud is heeeel nieuw in de medicijnwereld gezien het gemiddelde ontwikkelingstraject van een medicijn gemiddelt 15 tot 20 jaar is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:44 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Hey grapjas, reageer hier eens op, of baal je van je eigen falen;
6 van de 1357 hadden er last van
Ik heb geen medicatie nodig, ik los mijn problemen zelf opquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:52 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je er niet aan snapt ritalin en adhd medicatie is qua chemische werking gelijk aan veel anti deprasiva... beide zorgen ervoor dat dopamine minder snel wordt opgenomen en langer in de synapsspleet blijft hangen. Dus anti adhd medicatie is wel degelijk uit dezelfde familie. Daarbij komt dat mensen die het niet nemen niet aan zelfmoorddachten. Maar als jij het goed vind dat 6 mensen opeens zelfmoord gaan overwegen geen bezwaar vind prima. Een onderzoek van 2 jaar oud is heeeel nieuw in de medicijnwereld gezien het gemiddelde ontwikkelingstraject van een medicijn gemiddelt 15 tot 20 jaar is.
maar hier nog een paar die aantonen dat anti deprasiva zelfmoord verhoogd, wat ook uit de nova uitzending blijkt.
http://www.medicalfacts.n(...)t-kans-op-zelfmoord/
http://www.refdag.nl/artikel/95360/
en een overzicht op
http://www.antidepressantsfacts.com/
maar neem ze vooral zou ik zeggen! je betaald mijn onderzoek er namelijk mee. maar kom niet bij mij klagen als het misgaat oke, zullen we die afspraak hier maken?
ahhh de heerlijke objectieve bronnenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:01 schreef vero-legata het volgende:
En eentje over adhd
http://www.ritalindeath.com/Doping-Kids.htm
Serieus mensen psychatrische medicatie is gevaarlijk, als je denkt dat je leven kut is dan heb je dat zelf zo gemaakt en dat kun je zelf ook veranderen. Een pil gaat je problemen niet oplossen. Het spijt me. Ik wou dat het zo makkelijk was. En dat de psychatrie daar niet helemaal eerlijk over is, mwah ik kan ze geen ongelijk geven. Ze leven er goed van en mensen zoeken vaak liever een makkelijke oplossing buiten zichzelf dan dat ze verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun eigen leven. Het hele probleem is niet zo heel moeilijk.![]()
Ik zal het mijn schizofrene neefje morgen gaan zeggen , hij is al 15 jaar opgenomen en zwaar ziek. Maar ik zal hem de openbaring geven dat hij het kan veranderenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:01 schreef vero-legata het volgende:
En eentje over adhd
http://www.ritalindeath.com/Doping-Kids.htm
Serieus mensen psychatrische medicatie is gevaarlijk, als je denkt dat je leven kut is dan heb je dat zelf zo gemaakt en dat kun je zelf ook veranderen.
Dat lijkt me idd de goede weg, en ik hoop dat iedereen dat op een dag kan of dat ze in ieder geval hulp krijgen van instanties die de problemen oplossen en niet het probleem maskeren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:59 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Ik heb geen medicatie nodig, ik los mijn problemen zelf op![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:10 schreef vero-legata het volgende:
blijkbaar helpt zijn medicatie ook niet zo goed als ie al 15 jaar is opgenomen. Maar ondertussen verkopen ze al 15 jaar medicijnen aan hem. Het spijt me heel erg voor je neefje maar het lijkt erop dat de psychiatrie hem iig ook niet zo heel goed helpt.
En als je wilt ontkennen dat mensen de eigen creators van hun leven en hun geluk zijn prima. Maar dan ben ik het op dat punt ontzettend met je oneens. www.tipsvoorsucces.nl Kun je beginnen met je eigen doelen stellen en wat van je leven maken als je wilt.
Zodra jij je geluk en je verantwoordelijkheid daarvoor in andersmans handen legt geef je hun daarbij automatisch de controle daarover. Dat mag maar dan ben je daarna wel voor altijd van die persoon afhankelijk.
De jongen is zwaar ziek en wordt nooit meer beter, je kan niet eens een gesprek met hem aangaan . laat staan dat hij in staat is om doelen te stellen .quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:10 schreef vero-legata het volgende:
blijkbaar helpt zijn medicatie ook niet zo goed als ie al 15 jaar is opgenomen. Maar ondertussen verkopen ze al 15 jaar medicijnen aan hem. Het spijt me heel erg voor je neefje maar het lijkt erop dat de psychiatrie hem iig ook niet zo heel goed helpt.
En als je wilt ontkennen dat mensen de eigen creators van hun leven en hun geluk zijn prima. Maar dan ben ik het op dat punt ontzettend met je oneens. www.tipsvoorsucces.nl Kun je beginnen met je eigen doelen stellen en wat van je leven maken als je wilt.
Zodra jij je geluk en je verantwoordelijkheid daarvoor in andersmans handen legt geef je hun daarbij automatisch de controle daarover. Dat mag maar dan ben je daarna wel voor altijd van die persoon afhankelijk.
Ik ken zijn situatie idd niet maar als ik jou begrijp is hij niet een doornsee persoon. Het enige wat ik in mijn betoog probeer duidelijk te maken is dat mensen zoals jij en ik die zich eens down voelen niet moeten beginnen met anti-depresiva omdat het simpelweg gevaarlijke medicijnen zijn. Maar we gaan al een hele tijd of topic. Het begon over psychiaters die meer macht willen hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:44 schreef N.icka het volgende:
je wil niet weten hoe die jongen in angst heeft geleefd en dan wil jij het hebben over geluk en eigen veratwoordelijkheid?
psychiatrie is meer dan alleen depressie hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:27 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik ken zijn situatie idd niet maar als ik jou begrijp is hij niet een doornsee persoon. Het enige wat ik in mijn betoog probeer duidelijk te maken is dat mensen zoals jij en ik die zich eens down voelen niet moeten beginnen met anti-depresiva omdat het simpelweg gevaarlijke medicijnen zijn. Maar we gaan al een hele tijd of topic. Het begon over psychiaters die meer macht willen hebben.
Oh eindelijk iemand die de waarheid ook kentquote:psychiatrie is meer dan alleen depressie hoor , en ja die psychiaters hebben wereldwijd elke maand een geheime meeting waarbij ze met besminkte gezichten al hoeladansend beslissen dat ze de absolute macht en heerschappij willen over ons domme psychiatrische patientjes :
[..]
Ik bedoel als we het toch over psychiaters hebben die macht willen, hier is het originele masterplan.quote:Een toespraak van lavreti pavlovitsj béria (linkerhand van Stalin en oprichter KGB)
de historie en de definitie van psychopolitiek
de samenstelling en anatomie van de mens als een bestuurlijk organisme
de mens als een economisch organisme
de staatsdoelen voor het individu en de massa
de bestudering van loyaliteiten
het algemene onderwerp van gehoorzaamheid
de anatomie van de stimulus-respons mechanismen van de mens
degradatie, shock en weerstandsvermogen
de organisatie van campagnes voor de geestelijke gezondheid
het omgaan met een aanval
de verspreiding van het communisme via de psychopolitiek
gewelddadige remedies
het werven van psychopolitieke
handlangers
het verpletteren van religieuze groepen
voorstellen die vermeden moeten worden
samenvatting
quote:De kunst en wetenschap van het tot stand brengen en het in stand houden van de heerschappij over gedachten en loyaliteiten van individuen, ambtenaren, instanties en de massa en het teweegbrengen van de verovering van vijandige naties door middel van “geestelijke gezondheidszorg”.
Me amuseren om zinloze discussies? en jij?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:40 schreef Re het volgende:
maar goed, wat dioe je in Groningen?
ik zit niet in groningen... ik was alleen benieuwd wat je daar deed en bij welke afdeling je zitquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:45 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Me amuseren om zinloze discussies? en jij?
Niet 100% hoor, xenu en zijn marsmannetjes vind ik niet zo boeiend net als hun organisatie. Maar voor die discussie over scientology en wat ik van ze vind en wat ze inhoudelijk zijn kun je terecht bij levensbeschouwing geloof ik. Hier de linkquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:59 schreef Herodus het volgende:
Opvallend dat iemand die 100% het Scientology gedachtegoed uitdraagt, beweert zelfstanding te denken.
Jaren terug, was er iets op tv over voetbalsupporters die bepaalde medicatie slikten in combinatie met drank en dan zeer gewelddadig werden...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:52 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je er niet aan snapt ritalin en adhd medicatie is qua chemische werking gelijk aan veel anti deprasiva... beide zorgen ervoor dat dopamine minder snel wordt opgenomen en langer in de synapsspleet blijft hangen. Dus anti adhd medicatie is wel degelijk uit dezelfde familie. Daarbij komt dat mensen die het niet nemen niet aan zelfmoorddachten. Maar als jij het goed vind dat 6 mensen opeens zelfmoord gaan overwegen geen bezwaar vind prima. Een onderzoek van 2 jaar oud is heeeel nieuw in de medicijnwereld gezien het gemiddelde ontwikkelingstraject van een medicijn gemiddelt 15 tot 20 jaar is.
maar hier nog een paar die aantonen dat anti deprasiva zelfmoord verhoogd, wat ook uit de nova uitzending blijkt.
http://www.medicalfacts.n(...)t-kans-op-zelfmoord/
http://www.refdag.nl/artikel/95360/
en een overzicht op
http://www.antidepressantsfacts.com/
maar neem ze vooral zou ik zeggen! je betaald mijn onderzoek er namelijk mee. maar kom niet bij mij klagen als het misgaat oke, zullen we die afspraak hier maken?
En de link over geweld door antidepresiva:
http://medicine.plosjournals.org/perlserv/?request=get-document&doi=10.1371/journal.pmed.0030372&ct=1
Vroeger...toen er oorlog was en de mensen niks te vreten hadden,geen geld en keihard moesten werken, en moesten overleven toen was er niemand depressief!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:01 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Niet 100% hoor, xenu en zijn marsmannetjes vind ik niet zo boeiend net als hun organisatie. Maar voor die discussie over scientology en wat ik van ze vind en wat ze inhoudelijk zijn kun je terecht bij levensbeschouwing geloof ik. Hier de linkEn niet religies gaan bashen he, je weet hoe een goed juridisch team scientology heeft en ze zijn net door het europees hof voor de rechten van de mens officieel tot religie benoemd voor heel Europa. So choose your words carefully als je een potje scientology wilt lopen afzeiken.
Maar wil je dat, dan graag in dat topic.
Verder is zelfdeterminisme niet alleen scientology gedachtegoed, het is ook de kern van onder andere stromingen als liberalisme, anarchie, boeddhisme en o.a. Sartre, Kierkegaart en nog een heel stel filosofen.Zelf ben ik fries en die hebben ook de traditie/levensinstelling dat je vooral je eigen heft in handen moet nemen om je leven een beetje leuk te houden. En ik sta daar idd 100 % achter dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leven en eigen geluk. Daar mag je het uiteraard geheel mee oneens zijn. Als jij je geluk denkt te halen bij de psychiatrie dan moet je dat vooral proberen lijkt me.
![]()
En tot slot ben ik zeker niet tegen psychiatrische medicatie, ik ben zelfs voor. Ik ben groot voorstander namelijk van sterkere selectiedruk hier in Nederland. Maar wat is jouw punt dan precies. Dat als je je down voelt je idd vooral anti-depresiva moet gaan slikken. En dat de pharmaceutische industrie niets om geld geeft maar vooral geintteresseerd is in het beter maken van mensen?![]()
Of bijna iedereen was depressief en het was toen dus normaal gedrag waardoor het niet op vielquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger...toen er oorlog was en de mensen niks te vreten hadden,geen geld en keihard moesten werken, en moesten overleven toen was er niemand depressief!
Daar was geen tijd voor nml.
Tegenwoordig is men depressief om niks..
denk daar maar eens aan als je je kut voelt!
het kan nog erger allemaal...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |