Idem hier..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:57 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
op de valreep toch 2 keer gehuild. je moet vaker komen, schoft![]()
Ja klopt maar die slijmsongquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]getver??? Alleen maar de meest boeiende en mooiste vrouw die ooit op aarde heeft rondgelopen.
En hoe jong ben jij in jaren?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:48 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Voel me nog jongen dacht dat ik het wel zou halen
![]()
Doe je toch wel boefquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb ff een on-topic vraagje: Moet ik morgen de vorige (en huidige) SC nog teruglezen of is het de moeite niet??
Gelukkig niet in het slootje, waar ik net in vielquote:
Candle in the wind een slijmsong??? Dat was het nummer voor Diane (zelfde melodie) misschien wel, maar ik vind Candle in the wind echt een magistrale ode aan Norma Jeanquote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:00 schreef scanman01 het volgende:
Youtube is echt wel geweldig. Iedere keer als ik daar een clipje kijk, zit ik uren lang door te klikken naar andere clips. Het is een soort van verslaving ofzo...
Had ze niet nodig ..Hij welquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Candle in the wind een slijmsong??? Dat was het nummer voor Diane (zelfde melodie) misschien wel, maar ik vind Candle in the wind echt een magistrale ode aan Norma Jean
Ben er nooit geweest, wat bracht jou daar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Maar om even door te gaan op een eerder geplaatste clip... is iemand hier al eens naar Auschwitz geweest? Of is dat onderwerp te heftig voor slowchat?
http://nl.youtube.com/watch?v=hFTVGP4lVZ0quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:00 schreef Talitha het volgende:
[..]
En hoe jong ben jij in jaren?![]()
Dames en heren: mijn joetroep-wachtrij is leeg.
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:04 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest, wat bracht jou daar?
Ik heb nog niets binnen zien komenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:04 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is er zojuist een cup-a-soup door Avonne uit de COS hierheen gestuurd
Ik weet ook niet of ik het zou aankunnen, heeft bij mij heel lang geduurt voor ik Schindlers List durfde te lezen, kan heel slecht tegen waargebeurde gruwelheden. Sluit me er niet voor af, maar zoek het ook niet op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.
En dat horen ze IMHO ook te zijn... het wordt de laatste jaren steeds meer gebagetelliseerd en voor een heleboel mensen is het denk ik erg goed eens met de keiharde waarheid te worden geconfronteerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.
Ander keertje, graagquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Maar om even door te gaan op een eerder geplaatste clip... is iemand hier al eens naar Auschwitz geweest? Of is dat onderwerp te heftig voor slowchat?
Ik ook niet... een soepje met slecht richtingsgevoel??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:08 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb nog niets binnen zien komen![]()
Ben er een hele tijd geleden geweest. Heel bizar sfeertje daar. Moeilijk te omschrijven. Ben er wel dagen van slag van geweest. Je ziet dus in de barakken tientalen spullen van mensen liggen gerangschikt in wat het is zoals koffers, brillen, kledingstukken etc etc. Vreselijk luguber.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Ik lees en zie steeds meer over 40-45 en wordt er echt heel erg door geraakt. Op youtube zijn heel veel auschwitz filmpjes te zien en ik houdt het bij geen enkele droog. Ik heb ook het idee dat het een beetje wordt vergeten. Mijn kinderen (nu 15 en 12) hebben weinig op school gehoord over de 2e WO. Slechte zaak, vind ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:10 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik het zou aankunnen, heeft bij mij heel lang geduurt voor ik Schindlers List durfde te lezen, kan heel slecht tegen waargebeurde gruwelheden. Sluit me er niet voor af, maar zoek het ook niet op.
Ik ben in Dachau geweest en dat was een moeilijke ervaring. Ik was ook snel weer weg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
zit yvonne met de knopjes te spelen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet... een soepje met slecht richtingsgevoel??
Absoluut gaan! Ik ben ook van mening dat iedereen het een keer gezien moet hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik lees en zie steeds meer over 40-45 en wordt er echt heel erg door geraakt. Op youtube zijn heel veel auschwitz filmpjes te zien en ik houdt het bij geen enkele droog. Ik heb ook het idee dat het een beetje wordt vergeten. Mijn kinderen (nu 15 en 12) hebben weinig op school gehoord over de 2e WO. Slechte zaak, vind ik.
Van Zwolle naar Auschwitz is ongeveer 11 uur rijden, dus vrij lang. Vliegen is niet aan mij besteed, dus het wordt sowieso een trip met de auto.
Yvonne nog wakker dan??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
zit yvonne met de knopjes te spelen?![]()
Ik wil ook nog naar Bergen-Belsen (waar Anne Frank is overleden). Dachau wil ik ook nog wel zien, maar dat staat niet enorm hoog op mijn lijst. Was het te heftig voor je?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben in Dachau geweest en dat was een moeilijke ervaring. Ik was ook snel weer weg.
Die zangeres kende ik nog niet!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=hFTVGP4lVZ0
32
quote:
Alleen al respect voor jou dat je er al bent geweestquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:16 schreef marbe het volgende:
[..]
Ben er een hele tijd geleden geweest. Heel bizar sfeertje daar. Moeilijk te omschrijven. Ben er wel dagen van slag van geweest. Je ziet dus in de barakken tientalen spullen van mensen liggen gerangschikt in wat het is zoals koffers, brillen, kledingstukken etc etc. Vreselijk luguber.
Ja klopt .. Ik ben eruit gelopen. Tuurlijk weet je wat voor gruwelijke dingen er zijn gebeurd maar als je daar dan alsquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wil ook nog naar Bergen-Belsen (waar Anne Frank is overleden). Dachau wil ik ook nog wel zien, maar dat staat niet enorm hoog op mijn lijst. Was het te heftig voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |