Ben er nooit geweest, wat bracht jou daar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Maar om even door te gaan op een eerder geplaatste clip... is iemand hier al eens naar Auschwitz geweest? Of is dat onderwerp te heftig voor slowchat?
http://nl.youtube.com/watch?v=hFTVGP4lVZ0quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:00 schreef Talitha het volgende:
[..]
En hoe jong ben jij in jaren?![]()
Dames en heren: mijn joetroep-wachtrij is leeg.
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:04 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest, wat bracht jou daar?
Ik heb nog niets binnen zien komenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:04 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is er zojuist een cup-a-soup door Avonne uit de COS hierheen gestuurd
Ik weet ook niet of ik het zou aankunnen, heeft bij mij heel lang geduurt voor ik Schindlers List durfde te lezen, kan heel slecht tegen waargebeurde gruwelheden. Sluit me er niet voor af, maar zoek het ook niet op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.
En dat horen ze IMHO ook te zijn... het wordt de laatste jaren steeds meer gebagetelliseerd en voor een heleboel mensen is het denk ik erg goed eens met de keiharde waarheid te worden geconfronteerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het... Ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel heel graag heen. Ik ben steeds meer gaan lezen over die periode en ik ben inmiddels van mening dat iedereen een keer in zijn/haar leven in Auschwitz moet zijn geweest. Ik ben dus wel naar Westerbork geweest (redelijk dichtbij), maar een trip naar Polen is wel wat anders. De mensen die er zijn geweest zijn volledig van slag, heb ik begrepen.
Ander keertje, graagquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Maar om even door te gaan op een eerder geplaatste clip... is iemand hier al eens naar Auschwitz geweest? Of is dat onderwerp te heftig voor slowchat?
Ik ook niet... een soepje met slecht richtingsgevoel??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:08 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb nog niets binnen zien komen![]()
Ben er een hele tijd geleden geweest. Heel bizar sfeertje daar. Moeilijk te omschrijven. Ben er wel dagen van slag van geweest. Je ziet dus in de barakken tientalen spullen van mensen liggen gerangschikt in wat het is zoals koffers, brillen, kledingstukken etc etc. Vreselijk luguber.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:03 schreef scanman01 het volgende:
Ik lees en zie steeds meer over 40-45 en wordt er echt heel erg door geraakt. Op youtube zijn heel veel auschwitz filmpjes te zien en ik houdt het bij geen enkele droog. Ik heb ook het idee dat het een beetje wordt vergeten. Mijn kinderen (nu 15 en 12) hebben weinig op school gehoord over de 2e WO. Slechte zaak, vind ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:10 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik het zou aankunnen, heeft bij mij heel lang geduurt voor ik Schindlers List durfde te lezen, kan heel slecht tegen waargebeurde gruwelheden. Sluit me er niet voor af, maar zoek het ook niet op.
Ik ben in Dachau geweest en dat was een moeilijke ervaring. Ik was ook snel weer weg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
zit yvonne met de knopjes te spelen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet... een soepje met slecht richtingsgevoel??
Absoluut gaan! Ik ben ook van mening dat iedereen het een keer gezien moet hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik lees en zie steeds meer over 40-45 en wordt er echt heel erg door geraakt. Op youtube zijn heel veel auschwitz filmpjes te zien en ik houdt het bij geen enkele droog. Ik heb ook het idee dat het een beetje wordt vergeten. Mijn kinderen (nu 15 en 12) hebben weinig op school gehoord over de 2e WO. Slechte zaak, vind ik.
Van Zwolle naar Auschwitz is ongeveer 11 uur rijden, dus vrij lang. Vliegen is niet aan mij besteed, dus het wordt sowieso een trip met de auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |