spelen met cijfertjesquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
كثير عربيّة الناس حالة كره [أل-قدا]
spelen met cijfertjesquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
#1603;#1579;#1610;#1585; #1593;#1585;#1576;#1610;#1617;#1577;#1575;#1604;#1606;#1575;#1587; حالة كره [أل-قدا]
Je hebt al een apartementgeval?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:04 schreef Fugie het volgende:
ben weer de helft van mijn zooi vergeten mee te nemen naar rotjeknor
Best bedroevend eigelijk
neuh zit bij me zus.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:06 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Je hebt al een apartementgeval?
pics!
reden voor een nieuw tochtjequote:Op maandag 20 augustus 2007 20:04 schreef Fugie het volgende:
ben weer de helft van mijn zooi vergeten mee te nemen naar rotjeknor
Best bedroevend eigelijk
jammerquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, en met in elkaar bedoel ik natuurlijk niet dat ie kapot is eh.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, en met in elkaar bedoel ik natuurlijk niet dat ie kapot is eh.
Jeuj! Zeg maar dag Shell!quote:België krijgt auto op perslucht
Een auto die niet op benzine, maar op perslucht rijdt moet vanaf volgend jaar te koop zijn in België. Dat meldt dagblad Het Nieuwsblad. De perslucht in de tank zit onder een druk van 300 bar en werkt in principe hetzelfde als een verbrandingsmotor. Het verschil is alleen dat er geen schadelijke stoffen, maar lucht uit de uitlaat komt.
De luchtdruk in de fles is ongeveer anderhalf keer zo hoog als in een duikersfles. Hij drijft de zuigers van de motor aan. De auto is ontworpen door de Franse ingenieur Guy Negre, die uit de wereld van de Formule 1 komt. Het goedkoopste model gaat nog geen 4000 euro kosten. Dat bevestigde vrijdag Jan Peetermans, die de licentie heeft om de auto in België te gaan produceren.
Opladen
'Je kan de auto gewoon thuis, via het elektriciteitsnet opladen. Vergelijk dat systeem met dat van een boorhamer. Het systeem pompt de tanks onder druk.' Peetermans schat dat met een gevulde tank zo'n 1000 kilometer kan worden gereden, 'ook met een snelheid van 120 à 130 kilometer per uur!'. En bij pech kan een gewone garage al een heleboel mankementen repareren. Peetermans: 'Buiten de motor is de wagen vrij traditioneel, met gewone remmen en banden.'
Geschiedenis
Al sinds 1991 wordt er gewerkt aan het ontwikkelen van de auto op perslucht. In Frankrijk rollen dit jaar de eerste testwagens van de band. België is eind 2008 aan de beurt. 'We mikken eerst op de kleine stadswagen, maar zullen daarna uitbreiden tot grotere versies voor zo'n zeven personen. Maar ook een kleine bestelwagen is mogelijk', zegt Peetermans.
Hij heeft nadat we een gat dicht hadden gemaakt buiten gestaan met regen. Niks geen water. Dus ik geloof het welquote:
Als het maar werkt toch? Geen accijnzen (schrijf ik dat goed?) meer enzoquote:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef 907 het volgende:
[..]
Als het maar werkt toch? Geen accijnzen (schrijf ik dat goed?) meer enzo
Als ze het ontwerp nou doorontwikkelen dan kunnen we er vast later wel harder dan 130 mee
of luchtquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:57 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
En ze verzinnen vast wel iets om ook hier hun geld aan te gaan verdienen door accijns te vragen op stroom![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |