Ik zit ondertussen in 2016 met CSKA maar moet zeggen, het blijft echt een hele leuke game. Zo'n seizoen in Rusland gaat vrij snel, dus de seizoenen vliegen voorbij.. Heb al enkele jaren een Europees topteam, met niet veel originele namen maar veel regens waaronder redelijk wat uit niet-traditionale voetballanden, de meeste jong gekocht en zelf opgeleid.
Ik ben zo'n beetje de Russische voetbalfabriek geworden, elk jaar koop ik de meest getalenteerde 15/16 jarigen weg om die op te leiden (ik heb veruit de beste jeugdopleiding ook) en hun maximum potentieel te laten bereiken. Mijn U18 team wordt elk jaar ongeslagen kampioen, m'n reserves soms ook. Wanneer de meeste van die jongens 19/20 jaar worden breng ik ze ofwel in m'n A team ofwel verkoop ik ze. Zodoende worden de andere Russische clubs ook sterker, en ook de nationale teams varen wel bij mijn jeugdopleiding, zo won ik net in 2016 met Rusland U23 de Olympische Spelen. Teams als Lokomotiv, Dinamo en Spartak blijven vaak wel wisselvallig, maar Zenit en vooral Krylja Sovetov hebben sterke teams met jonge Russen. Ik werd al elk jaar kampioen maar de laatste 2 seizoenen was het erg close met Krylja Sovetov, die in de laatste CL campagne de kwartfinale haalde zelfs. Die spanning houdt de game ook leuk.
Mijn team:
GK: Vyacheslav Malafeev (Rus, 37) nog 1 van de originele spelers, maar er is jong talent op de weg
DL: Sergey Kutilin (Rus, 23)
DC: Mikhail Titov (Rus, 23)
DC: Alexey Berezutskiy (Rus, 34)
DR: Godwin Sterk, 23-jarige back uit de Nederlandse Antillen, heerlijke speler
DMC: Ayila Yussuf (Nig, 32)
MC: Dmitry Copil (Rus, 25)
MC: João José da Costa (Bra, 22)
AML: Bibinho (Bra, 24)
AMR: Alexandr Minin (Rus, 19)
SC: Jo (Bra, 29)
Kutilin, Titov, Sterk, Bibinho en Minin zijn zelf opgeleide spelers die ik op hun 18de of vroeger haalde. Jo is nog steeds de vaste spits, hij heeft 323 goals in 386 officiele wedstrijden met CSKA tot nu toe.
Ik werd dus elk jaar kampioen, won 5x de beker (2006, 2007, 2010, 2012, 2015) en verloor de finales van 2014 en 2016 tegen Krylja Sovetov. Ik won de CL 3 keer, in 2012 tegen Liverpool (4-0), in 2014 tegen Porto (2-0) en 2016 tegen Lyon (2-0). In 2013 verloor ik de finale van Man Utd (1-2 n.v.).
In 2013 werd ik ook coach van Argentinië waarmee ik een jaar later het WK won van Engeland in de finale. Daarna ontslag genomen en in de zomer van 2016 (eindelijk) Russisch bondscoach geworden waarmee ik dus meteen de Olympische Spelen won.
![]()
Gaat lekker.