Da's vast voor als je vliezen breken terwijl jij nog op een trapje het plafond staat te witten / gordijnen staat af te halen om ze nog gauw ff te wassen. Preventief afdekken, die huiskamers!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:45 schreef SeaOfLove het volgende:
Een afdekzeil voor meubelsEr is watveranderd in 7 jaar tijd geloof ik
![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Iksje, ik had het toevallig laatst uitgetikt zodat ik er zelf achter kon zetten of ik het al had of niet.
Dit is het lijstje van onze kraamzorg:
6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers
1 Digitale koortsthermometer
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager
Poedertoren
magnetronsterilisator
Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef Webkim het volgende:
[..]
Da's vast voor als je vliezen breken terwijl jij nog op een trapje het plafond staat te witten / gordijnen staat af te halen om ze nog gauw ff te wassen. Preventief afdekken, die huiskamers!![]()
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, na een week mochten Milou en ik naar huis en kreeg de eerste dagen voeding mee naar huis geloof ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Heb je dan echt 12 hydrofiele handdoeken nodig? Ik kan me dus niet herinneren of ik ze ook alle 12 heb gebruikt bij Morgaine. Ik heb er nu 6 plus een paar oude van Morgaine.
Op je lijstje ontbreekt trouwens een x aantal aankleedkussenhoezen.
Zijn er ook mensen die een pak baby voeding in huis halen voor het geval de borstvoeding niet lukt?
Wij hadden gewoon één thermometer met daarbij van die plastic hoesjes die je om het uiteinde kon schuiven voor de hygiënequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
Owlet, hadden de meeste nieuwbakken ouders ook 2 thermometers (1 voor moeder en 1 voor kind)?
Staat namelijk ook op het lijstje van de verloskundige.
De bedoeling hier is gewoon weer borstvoeding te geven overigens.
Dat mag inderdaad wel, maar ik had voor mezelf een oorthermometer maar die past natuurlijk niet in een baby-oortje!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Igraine het volgende:
Ik mocht mezelf gewoon temperaturen, dus dat was niet zo'n punt. Ik kan me niet herinneren daar verschillende thermometers voor gehad te hebben, maar het zou best kunnen.
Yep, Kotex.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:17 schreef Pixels24 het volgende:
Normaal maandverband heeft een plastic laagje en dat broeit teveel en daarom was me aangeraden goedkoop maandverband te nemen waar je dus geen plastic laagje hebt. Het merk is volgens mij "kotex".
Had ik ook. Van die omadingen. Maar ideaal!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Igraine het volgende:
Ik had gewoon grooooote witte zwarte katoenen onderbroeken bij de HEMA gekocht voor na de bevalling. Echt ideaal. Passen met gemak 2 van die megakraamverbanden tegelijk in.![]()
quote:6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers deze worden per 6 verkocht vaak... een setje extra is handig, je gebruikt die dingen overal voor
1 Digitale koortsthermometer mijn kraamzorg vond het erg handig om er twee te hebben, eentje voor moeder en eentje voor de baby zodat kruisbesmetting uitgesloten kan worden
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer als je er twee hebt, kan je de molton gewoon wassen samen met hoeslakentjes enzo
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes eentje is voorlopig wel genoeg. Als ze net geboren zijn kan het dekentje ook nog dubbelgevouwen worden als het heel erg koud is
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken tenzij je een echt mid-winter-kindje verwacht, is in eerste instantie eentje genoeg. Als het kindje te klein is en zichzelf nog niet goed op temperatuur kan houden ligt het in het ziekenhuis en kan je er altijd nog een kruik bijkopen
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen een paar hoezen erbij is wel handig. Die worden regelmatig natgeplast, dus wat reserve kan geen kwaad. Trouwens, leuke printjes op het kussen zie je nauwelijks.. alleen met het verwisselen van de hoezen
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel een prullenmandje/pedaalemmer of whatever werkt minstens net zo goed
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken heb ik nooit gebruikt in m'n kraamtijd, geen idee waar die nodig voor zouden zijn. Maar meestal heb je wel badhanddoeken in huis
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager eentje met een apart dingetje voor spenen is erg handig
Poedertoren
magnetronsterilisator bij de Hema hebben ze een grote, handige voor weinig!
Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
Mijn zus had wel een slimme tip, die heeft van te voren in het ziekenhuis gevraagd welke voeding zij gebruiken. Mocht je dan voor/tijdens/na de bevalling in het ziekenhuis eindigen, dan hoef je niet nog eens van voeding te switchen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zijn er ook mensen die een pak baby voeding in huis halen voor het geval de borstvoeding niet lukt?
Dat hadden wij ook, voor een eventuele tweede zou ik er ook zeker voor zorgen iig een spuitje of flesje en een proefsachet kv in huis te hebbenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:07 schreef cattie het volgende:
Natuurlijk kun je het wel ergens vandaan toveren, maar op dat moment zaten we al genoeg in de stress.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:53 schreef lcicle het volgende:
Over de badhanddoeken, vroegah gebruikte men die vaak als sluitlaken. De handdoek werd dan om je buik gewikkeld en vast gezet met veiligheidsspelden. Tegenwoordig kun je kant en klare sluitlakens kopen.
Niet dat die badhanddoeken op het lijstje daar perse voor bedoeld zijn, maar daar zou je ze ook voor kunnen gebruiken
Dat vond ik nog wel mee vallen; wieglakens en moltons zijn de kleinste maatjes, dan die van het ledikant, daarna het peuterbed formaat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:48 schreef Pruk het volgende:
Men, bij de Prenatel zie je haast door de bomen het bos niet meer met al die verschillende lakentjes en moltons enzo
Die gebruik in nu als onderlegger als ik Isa bij iemand anders thuis verschoon, mocht ze dan zoals zo vaak beginnen te plassen dan blijven hun spullen schoon en mijn verschoonmatje uit de tas lekker droog.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:34 schreef YPPY het volgende:
Die celstofmatjes kun je altijd nog onder het badje leggen in geval van spetteren.
oeps sorry dames dat wist ik niet, maar ja de koolbladeren kunnen zeker geen kwaad als je bv gaat geven, maareh niet opeten daarnaquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:14 schreef PM-girl het volgende:
Marlieske, kou is inderdaad fijn bij stuwing, maar als je borstvoeding geeft weer niet zo goed, dan is warmte weer beter.
Er is zo'n twee jaar geleden een topic geweest over hoe en waarmee je een wieg of ledikantje opmaakt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:30 schreef Pruk het volgende:
Nou, het ging meer om de hoeveelheid verschillende moltons en dan nog niet eens het formaat. Onderleggermolton, gewone molton, bedzeilmolton, noem maar op
Én voor het geval je kindje er met het gezicht op komt te liggen. Een zeiltje bemoeilijkt de ademhaling.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
Geen plastic zeiltjes in het baby bedje voor het geval de kruik heet water lekt dan kan het namelijk niet weg (het water) en dus een grotere kans op verbranding van je kind.
Da's een goeie ja!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:10 schreef PM-girl het volgende:
Niet echt een ding wat je koopt, maar zorg voor veel eten in de vriezer, kant en klaar. Ik vond het zo sneu dat de verse papa ook nog elke keer boodschappen moest halen en soms koken.
De beste tip uit het hele topic!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:10 schreef PM-girl het volgende:
Niet echt een ding wat je koopt, maar zorg voor veel eten in de vriezer, kant en klaar. Ik vond het zo sneu dat de verse papa ook nog elke keer boodschappen moest halen en soms koken.
In plaats van zo'n neusspray kun je ook wat druppeltjes borstvoeding in het neusje druppelen. Helpt 3x beter dan zo'n neusspray en doet gegarandeerd geen pijn en is puur natuurquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarvoor is die neusspray precies? Ik heb inderdaad al als echte hypochondere aanstaande moeder een doosje zetpillen 60 mg, maar verder niet echt iets medisch.
Een paar druppeltjes in de oogjes bij snot-oogjes doet ook wonderenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:49 schreef Jelief het volgende:
[..]
In plaats van zo'n neusspray kun je ook wat druppeltjes borstvoeding in het neusje druppelen. Helpt 3x beter dan zo'n neusspray en doet gegarandeerd geen pijn en is puur natuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |