abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52545798
Schoonzusje is verloskundige, en haar praktijk geeft alleen hypoallergene kv als bijvoeding als de moeder borstvoeding geeft. De precieze reden weet ik niet maar misschien is 't handig om dan dat in huis te hebben voor het geval dat.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:15:28 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_52568080
Ik zou ook voor hypo-allergene voeding gaan als "noodvoeding".

Als je trouwens alvast zetpillen koopt (best handig, manlief is hiervoor de 2e dag om 23.00 uur naar de nachtapotheek gegaan), koop dan die van 60 mg bij de apotheek.
pi_52569861
60 mg is voor o tot 3 maanden, dan komt 120 mg. Drogisterijen verkopen geen 60 mg zetpillen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:57:27 #54
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52585736
Waarvoor is die neusspray precies? Ik heb inderdaad al als echte hypochondere aanstaande moeder een doosje zetpillen 60 mg, maar verder niet echt iets medisch.

De Albert Heijn bij ons om de hoek is tot 10 uur open, dus er is genoeg tijd om evt bijvoeding te halen. Zo'n beslissing (al dan niet bijvoeden) komt toch niet uit de lucht vallen, neem ik aan? Dat zie je toch wel aankomen, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_52589488
Ja, volgens mij zie je dat idd wel aankomen, hoor, davinia. En in een ech noodgeval, snachts ofzo, kan je ook bij de apotheek terecht

Hier stond ook een zaklamp op het lijstje.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:44:23 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52590567
Ik heb, toen Anna over ging op kv mijn man zo'n pakje NUtrilon kant en klaar laten halen. Zit 200 ml in en met een voeding van 20cc per keer kun je daar wel even mee vooruit.
Verder liggen die navelbandjes hier ook weg te stoffen.
Als extra maandverband heb ik Kotex night gebruikt (is wat dikker).
En die celstofmatjes zijn idd heerlijk als je je kindje eens een keertje bloot wil laten liggen. Vinden ze heerlijk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:04:38 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52591157
Zit er een beetje een houdbaarheidsdatum op die dingen als zetpillen en druppels etc?
pi_52591530
Ik heb het van de week gehaald en zijn houdbaar tot 2011
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:33:27 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52591825
Ah ok.
Niet dat ik over een maand heel actief al dat soort spul in sla en dat ik er dan in Feb niks meer aan heb ofzo.
pi_52591900
Ik controleer eigenlijk standaard alle medicatie en zelfmedicatie in de winkel op houdbaarheidsdatum aangezien ik ooit een keer een zwangerschapstest heb gekocht en thuis gekomen bleek die over datum te zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:36:53 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52593825
zetpillen heb ik pas gehaald toen ze voor de eerste injecties gingen (bij 2 maanden dus).
Voor die tijd mag je ze sowieso amper gebruiken; de eerste tijd mogen babietjes geen koorts hebben (en indien wel; meteen de HA bellen).
Neusspray zou ik ook niet 123 gebruiken uit mezelf bij een pasgeborene, maar pas na overleg met een arts.
En dan is het ook zo gehaald
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52594188
En neusspray is in het ergste geval ook nog zelf te maken, want het is toch een zoutoplossing? Klein beetje zout oplossen in water geeft dan hetzelfde effect (en ook dat uiteraard in overleg met een arts)
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:10:26 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52599903
Niet echt een ding wat je koopt, maar zorg voor veel eten in de vriezer, kant en klaar. Ik vond het zo sneu dat de verse papa ook nog elke keer boodschappen moest halen en soms koken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52603376
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:10 schreef PM-girl het volgende:
Niet echt een ding wat je koopt, maar zorg voor veel eten in de vriezer, kant en klaar. Ik vond het zo sneu dat de verse papa ook nog elke keer boodschappen moest halen en soms koken.
Da's een goeie ja!
Ik lag de eerste dagen weken behoorlijk in de kreukels, J moest al zo veel huishoud-, verzorg- en boodschappendingen doen, dan is het heerlijk als je niet óók nog eens elke avond gezond hoeft te koken.

Pruk, ik had dat ook gedaan, gewoon wat zout opgelost en met een wattip in Thies' neusje gedruppeld. Toen ik een week later echter bij de HA zat raadde die me dat toch ten zeerste af. Zo'n neusspray is precies afgestemd op het slijmvlies van zo'n klein babietje. Te veel zout kan bijtend werken zei hij.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52607447
Waarvoor gebruik je zo'n neusspray dan? Zodat je baby beter door zijn neus kan ademen of zo?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_52615995
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:10 schreef PM-girl het volgende:
De beste tip uit het hele topic!
M. en ik waren als kleine kinderen zo blij met de zakken eenpansmaaltijden die mijn moeder ons kwam brengen. Heerlijk was het om alleen maar iets op te warmen en verder compleet uitgeput voor de tv te kunnen hangen in het spaarzame half uur dat dochterlief sliep 'savonds!
pi_52616863
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarvoor is die neusspray precies? Ik heb inderdaad al als echte hypochondere aanstaande moeder een doosje zetpillen 60 mg, maar verder niet echt iets medisch.
In plaats van zo'n neusspray kun je ook wat druppeltjes borstvoeding in het neusje druppelen. Helpt 3x beter dan zo'n neusspray en doet gegarandeerd geen pijn en is puur natuur .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52641949
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:49 schreef Jelief het volgende:

[..]

In plaats van zo'n neusspray kun je ook wat druppeltjes borstvoeding in het neusje druppelen. Helpt 3x beter dan zo'n neusspray en doet gegarandeerd geen pijn en is puur natuur .
Een paar druppeltjes in de oogjes bij snot-oogjes doet ook wonderen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_52648242
En als je flesvoeding geeft dan
pi_52656159
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:31 schreef Pruk het volgende:
En als je flesvoeding geeft dan
Dan mis je dus een hoop voordelen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_55320029
Even op zoek geweest naar dit topic, maar gevonden
Nu nog op zoek naar het overbodige topic, volgens mij was dat er ook ooit
In ieder geval dit topic even goed doornemen
pi_55322480
Ik had een speciale lekkere douchegel aangeschaft om te gebruiken in mn kraamweek. Als ik het nu weer ruik denk ik altijd meteen terug aan die bijzondere periode
Saartje
pi_55325133
Wat ik nog mis in dit topic is vitamine D en vitamine K. Die moet je toch ook eigenlijk vanaf dag 1 hebben. Als je die samen koopt bij de apotheek krijg je er overigens vaak ook nog een tasje bij met wat verzorgspulletjes voor jezelf en baby, reclametroep en een knuffeltje.
pi_55328828
Voor mij staat de fles badschuim alweer klaar voor in bad. Vorige keer was het zo lekker om op aanraden van de vk daarin mijn hechtingen te weken. De wilde kastanje badschuim van kruidvatmerk. Ik heb zovaak lekker, lees één a twee keer per dag, lekker gebadderd in een klein laagje water.
pi_55329183
Hier had ik biotex inweek(groen of blauw) voor de hechtingen.. Ik zat ook 2 a 3 keer per dag in een badje. Ik gebruikte de leenpo daarvoor. Die op een krukje in de douche, dat ging nog het makkelijkst.
En ik heb arnica druppels genomen voor de heling van down-under. Helpt tegen blauwe plekken en heling van wonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')