Waarschijnlijk houdt ze nog steeds heel erg veel van hemquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:19 schreef Keltie het volgende:
Je lijkt het allemaal goed te weten, maar toch laat je over je heen lopen (oid).
Apart.. 1 van de weinige OP's die wel lekker lezen trouwens.
in dat geval is de tip dat je gewoon een ruggegraat moet kwekenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Tips zijn welkom, maar opmerkingen dat ik dom ben dat ik dit gepikt heb.. Nee dank je.. die bevestiging geef ik mezelf wel!!
Het meest rare is misschien nog wel het stukje over die meid die over de vloer kwam, maar die zowel hij als zij niet vertrouwden of leuk vonden...wat kwam ze doen dan? Hij moet haar gewoon al die tijd wèl leuk hebben gevonden, anders laat je zoiemand toch niet binnen? (of hij heeft ook totaal geen rugengraat)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:31 schreef RM-rf het volgende:
En al dat gezeur over 'die andere vrouwen' die niet te vertrouwen zouden zijn, werken enkel als 'excuus' voor hem... heb je nu echt niet door dat er maar één persoon 'niet te vertrouwen is' en dat juist die Vent zélf dat is?
Misschien gewoon een extreme meeluller, een man die chronisch met alle vrouwen meelult en ze niet tegen durft te spreken...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het meest rare is misschien nog wel het stukje over die meid die over de vloer kwam, maar die zowel hij als zij niet vertrouwden of leuk vonden...wat kwam ze doen dan? Hij moet haar gewoon al die tijd wèl leuk hebben gevonden, anders laat je zoiemand toch niet binnen? (of hij heeft ook totaal geen rugengraat)
sommige adviezen zijn universeelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:55 schreef freecell het volgende:
Ik denk dat je alle banden met hém nu eens moet afkappen.
Als hij echt van je houdt, komt hij wel weer achter je aan, en deze keer op een geloofwaardigere manier.
Hij heeft nog nooit ervaren hoe het is als je er helemaal niet bent voor hem, dat zou wel eens een schok kunnen worden. (voor hem dan)
Als hij niet weer achter je aan gaat, weet je óók hoelaat het is.
Negeermodus dus voorlopig.
ik heb het gevoel dat ik vaak dezelfde adviezen geef![]()
quote:There’s an old Chinese proverb that tries to poeticize the complete and utter agony of losing a lover: If you love something set it free. If it comes back to you, it’s yours. If it doesn’t, it never was.
Remember, the saying says… it will come back to you… not, you’ll crawl through cut glass for another shot.
Dat dacht ik dus ook vanaf dat LAT gedeelte. Hoe sneller je het helemaal afkapt hoe beter voor jezelf.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik ben een vrij zekere meid, van 28 jaar, die op dit moment haar leven aan het verkloten is voor een illusie!!
Jaja,quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:55 schreef freecell het volgende:
Als hij echt van je houdt, komt hij wel weer achter je aan, en deze keer op een geloofwaardigere manier.
Denk je niet dat dat zo is dan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
Jaja,.
In het verleden behaalde resultaten bieden soms wel degelijk een garantie voor de toekomst.
opties:quote:
halverwege gestopt met lezen, ik zal nog een poging wagenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:08 schreef freecell het volgende:
[..]
opties:
a. Je hebt het niet gelezen. (waarom reageer je dan?)
b. Je hebt het slecht gelezen. (waarom reageer je dan?)
c. Je hebt het half gelezen. (waarom reageer je dan?)
d. Je bent best dom. (waarom reageer je dan?)
Dus de eindconclusie: waarom reageer je dan?
Nu ja, dat had ze misschien voorheen kunnen doen... bv direkt bij de eerste keer dat hij opeens 'twijfels kreeg'...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef freecell het volgende:
Dan komt hij wel terug. En overtuigend.
Ik beoordeel mensen liever op hun gedrag dan op hun woord, en zéker in zo'n geval. Wellicht probeert 'ie idd haar terug te krijgen, maar ik zie het verschil daarin dus niet met de situatie zoals 'ie nu al een half jaar gaat. Je kunt er donder op zeggen dat hij doorgaat of na verloop van tijd weer gaat kloten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat zo is dan?
Als TS opeens verdwijnt uit zijn leven, en hij ontdekt dat dat wel dégelijk een enorm gat slaat in zijn leven en dat hij wel aan het rondkloten was, maar toch eigenlijk TS het leukste vond.
Vraag 2 is dan of TS hem dan nog weer zou moeten vertrouwen. Daar had ik het niet over
Vrouwenkwaaltjequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef RM-rf het volgende:
In dit geval heeft ze toen het aller-, allerdomste gedaan en is gaan doen alsof dat toen 'haar' fout was geweest en dat 'zij' zich verder aan hem wilde aanpassen.
wat nou als tie achter je aan komt... fuck that! Gewoon de deur dicht gooien! Echte liefde, hij zou niet weten wat het is, als het op zijn hoofd valt!!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat zo is dan?
Als TS opeens verdwijnt uit zijn leven, en hij ontdekt dat dat wel dégelijk een enorm gat slaat in zijn leven en dat hij wel aan het rondkloten was, maar toch eigenlijk TS het leukste vond.
Vraag 2 is dan of TS hem dan nog weer zou moeten vertrouwen. Daar had ik het niet over
Ben het inderdaad met je eens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nu ja, dat had ze misschien voorheen kunnen doen... bv direkt bij de eerste keer dat hij opeens 'twijfels kreeg'...
Precies een dag voordat ze zouden gaan samenwonen (hoe typisch).
In dit geval heeft ze toen het aller-, allerdomste gedaan en is gaan doen alsof dat toen 'haar' fout was geweest en dat 'zij' zich verder aan hem wilde aanpassen. Zoals ze zelf schrijft: "Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten."
Tja, die zin gaan zeggen als _hij_ net degene is geweest die vreemdgegaan is, is wel het stomste wat je kunt doen...
Op dat moment heeft ze imho iedere kans vergooid om de machtsverhouding in hun relatie te herstellen, omdat ze er eigenlijk indirekt mee aangaf dat die gast alles kon doen, maar dat zij zich wél aan hem wilde aanpassen.
daarna is de kans om ooit die relatie te redden imho verkeken en hoef je er niet meer op te rekenen dat je de ander ooit nog kunt vertrouwen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:14 schreef Demellie het volgende:
wat nou als tie achter je aan komt... fuck that! Gewoon de deur dicht gooien! Echte liefde, hij zou niet weten wat het is, als het op zijn hoofd valt!!
Klopt, dat begrijk ik heel goed! Het is heel vervelend en kut voor d'r... maar realiteit is realiteit!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
(neemt niet weg dat TS wel heel erg verdrietig is natuurlijk't is KUT voor je meid, maar je moet echt verder zonder hem
Sterkte
)
Sweet mother of God... Als ik dit zo lees, vraag ik me echt af waar jouw boosheid is?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik ben mijn gedrag zat.. Ik moet voor mezelf kiezen.. Wie kan me daarin tips geven? Dat ik niet weer zo word en blijf??
Ik ben een vrij zekere meid, van 28 jaar, die op dit moment haar leven aan het verkloten is voor een illusie!!
Tips zijn welkom, maar opmerkingen dat ik dom ben dat ik dit gepikt heb.. Nee dank je.. die bevestiging geef ik mezelf wel!!
De relatie was uit, dus was ze vrijgezel. Maar ook al woonden ze niet meer samen, ze deden nog wel van alles samen, er werd over dingen samen overlegd en er was seks. Dus in de praktijk leek het wel heel erg op een relatie hèquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:27 schreef MNR het volgende:
Mis alleen even waar de TT op slaat... ?
Ah zo, thx for the explainatioinquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
De relatie was uit, dus was ze vrijgezel. Maar ook al woonden ze niet meer samen, ze deden nog wel van alles samen, er werd over dingen samen overlegd en er was seks. Dus in de praktijk leek het wel heel erg op een relatie hèIn theorie was het dat alleen niet. Heel makkelijk voor hem (wel de lusten...).
1 vraag: Waar maak je je druk om? Alleen is niet zielig o.i.d. Kan een bewuste keuze zijn van iemand die van zijn onafhankelijkheid houdt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Zucht… hier zit je dan..
Bij het begin beginnen.. Oktober vorig jaar, zou ik gaan samen wonen met hem. Vrijdags zouden wij het huisje bekijken waar we dan in zouden gaan. Donderdagavond kreeg hij een sms, van zijn ex, zij had hem nodig, zat in de put. Dus zo goed qua karakter als hij is, stapt in de auto om naar haar toe te gaan. Ik word midden in de nacht wakker en ben hem kwijt, want in die tijd woonden we al een beetje samen in mijn huisje. Dus heb ik hem gebeld om te vragen waar hij zat. Hij nam niet op. Ik heb hem al met al 5 keer gebeld en een sms gestuurd, waar hij zat en of hij nog lang zou wegblijven.
Eindelijk kwam hij thuis.. Er ontstond gelijk een bepaald stukje afstandelijkheid. Dus ik vroeg wat er was gebeurd. “Ik heb gezoend met mijn ex” was daarop zijn antwoord. “Ik hou niet meer van je, ik zie alleen maar negatieve dingen van je.. Ik wil zou niet verder met je.”
En ik dacht dat ik een goede relatie had! Ik dacht dat we aan het knokken waren op een toekomst. “Dit lucht op, alsof er een last van mijn schouders afvalt, ik probeer het je al weken te vertellen, maar je schijnt het maar niet te merken dat ik er niet lekker in zit.”
Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten. Hij wilde alleen in de woning gaan wonen, waar we de volgende dag heen zouden gaan om te kijken. Ik voelde me aan de kant gezet, gedumpt. Hij wilde me niet meer, terwijl ik hemel en aarde had bewogen om bij hem te kunnen zijn. En hij.. hij gooide de handdoek in de ring. Die meid, manipulatief kreng, die altijd haar zin kreeg voor wat ze wilde, als ik haar zou tegen komen.. Ze wist dat hij in een relatie zat en toch zeggen “ik wil met je douchen!” en vervolgens hem bespringen. Zij die tegen mij heeft gezegd, dat als ze de kans kreeg hem weer in haar klauwen zou krijgen. Zij zo zelfverzekerd.. En hij die geen goed woord over had voor haar, hij die vertelde dat ze een manipulatief kreng is, die alles zo draaide dat haar goed uitkwam.
Na veel gepraat, over wat er toen is gebeurd, kreeg ik te horen, dat hij verder wilde met mij, dat hij er spijt van had, van wat hij had gedaan. We zouden gaan LATTEN.. Ieder ons leven weer een beetje opbouwen, want dat hadden we nodig. Ik heb geholpen om het huis (waar hij dus nu alleen in zit) helemaal zo te krijgen zoals het nu is. Ik heb meer gedaan daar, dan dat ik ooit in mijn eigen huis had gestoken. Laminaat moest er op de vloer, hij had geen geld genoeg, verf op de muur, hij had geen geld genoeg. Naast het werk en stage wat ik deed (zo’n 50 uur per week) stond ik daar na mijn werk nog ‘snachts in dat huis te verven en te klussen, want ik wist dat als wij zouden knokken voor deze relatie dat het ook mijn huis zou gaan worden.
Eind november is hij over gegaan, zijn spullen allemaal uit mijn flatje weg.. ik voelde me ellendig, achter gelaten, min of meer gedumpt. Ik wist dat als we vooruit in de relatie wilde dat we een stap achteruit moesten doen. De maand december ging heel goed, we zagen elkaar ongeveer 3 keer in de week. Ook niet van te voren afspreken, want we wilden (lees hij wilde) zijn vrijheid iets meer terug. Alleen dinsdag was een vaste dag dat ik bij hem sliep, want woensdags moest ik met de trein naar school en “ons” huis is vlakbij het station.
In deze maand kwam er geregeld een meid over de vloer die ik niet vertrouwde, hij in het begin ook niet, want zij was een parasiet, zij gebruikte mensen, hij had nooit een goed woord over haar. Dit al vanaf het begin van onze relatie. Zij is een vriendin van zijn ex. Die ik ook heel goed ken (de ex)
Ex had al een paar keer aangegeven dat deze meid hetzelfde dacht als hoe hij dacht over bepaalde dingen in het leven. Ik wist dat hij haar niet mocht, dus nooit een vermoeden gehad, voor wat er komen zou gaan.
Eind december.. Hij deed weer afstandelijk, geheimzinnig, hij nam zijn telefoon overal mee naar toe.. zelfs als hij naar de wc ging. Als gezonde meid, die wil weten wat er speelt, vraag je het.. “nee er is niets!” en door je hoofd speelt de vraag, waarom doe je dan zo geheimzinnig met je telefoon, die krijg ik nog wel te pakken.
Oud en nieuw.. Hij wilde het niet vieren.. had zijn moeder uit genodigd, maar mij niet.. Ik heb mezelf uitgenodigd, met de vraag, vind je het gezellig als ik kom? Ben ik welkom?
“Natuurlijk ben je welkom, dit is toch ook jouw huis? Jij bent toch mijn moppie!!” Toch voelde ik me die avond niet welkom. En weer ging overal die telefoon naar toe.
00:00 uur.. “Gelukkig nieuwjaar liefje, ik hou van je!!” Met een knuffel en een dikke kus. Moeders die roept: “En ik dan?? Ho maar!!”
Om 00:30 telefoon: zijn vader.. die ook naar mij vraagt.. Toen had ik de telefoon in handen.. ik liep naar de keuken, want daar was het wat stiller, zodat ik vader kon verstaan. Vaders wenste mij een gelukkig nieuwjaar en hing op.. daar zat ik met de telefoon die zo bewaakt werd in handen. Inbox: Ik mis je.. ik wil je zoenen!! Ik wil bij je zijn..
Verzonden: ik wil je huidje voelen, ik wil je aanraken. Ik wil bij je zijn.
Ik wist genoeg! Ik ben naar de kamer gelopen, met tranen over mijn wangen, de telefoon op tafel gelegd en ben naar boven gegaan om mijn spullen te pakken.
Hij komt naar boven en vraagt wat er aan de hand is. “Ik heb het gelezen”
“Ik wil het je al een paar dagen vertellen, maar ik zocht voor het goede moment, ik heb het er met mijn moeder en met haar over gehad en ook met ex. Ik kon het juiste tijdstip niet vinden. Ik ben verliefd op haar, ik hou nog wel van je, maar ik geloof niet dat het wat wordt tussen ons!”
Dus om 2:30 sta ik alleen op straat, gedumpt, verdrietig, kwaad en gekwetst..
Februari dit jaar belt hij me op: “Je had gelijk, ze is niet te vertrouwen, ze heeft weer een relatie met haar ex, ze heeft precies gedaan wat jij voorspelde.. Het spijt me zo dat ik je niet heb geloofd. Ze is een profiteur, een parasiet, alles wat ik voorheen over haar dacht blijkt waar te zijn!” Dat is dan 2-0 voor mij!!
In maart leert hij een meid kennen.. Deze meid heeft wat verteld over zichzelf, dit spoorde al niet.. ook hierin was mijn gevoel negatief.. ik vertrouwde haar niet.. en dat bleek 3-0 te worden, want de politie is er bij te pas gekomen om haar weer uit “ons” huis te krijgen.
Waarom nog steeds “ons” huis? Nou, omdat het in theorie wel uit is, maar uhh in praktijk lijkt het op een relatie, altijd overal overleg over.. Altijd voor elkaar klaar staan.. En als iets uit is.. Mex, don’t have sex with your ex, that will make your life complex.
..Cynisch lachje.. want in de praktijk doen we nog alles wat er in een relatie afspeelt. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik hem niet als vriend zag (als relatie), maar als beste maatje.. alleen is dit echt tot het naadje..
Damn.. wat voel ik me dom!!
Want in maart kwam er iemand tegen over “ons” huis wonen.. Jonge meid, met kind (oja, had ik al verteld dat hij ontzettend anti kind is? Hij wil notabene geen kinderen om zich heen hebben, hij zou nooit op een meid vallen met kinderen en hij wil al helemaal geen kind van zichzelf. Dat is een besproken issue geweest bij ons. Hij zou ook zichzelf laten “helpen”. )
En nu.. Na dus een half jaar in theorie vrijgezel te zijn en in de praktijk een knipperlicht relatie te hebben, heeft hij besloten om met de overbuurvrouw verder te gaan.. hij wil mij 3 weken niet spreken of zien, hij wil aan zijn relatie bouwen. En dat terwijl we vorige week in de praktijk toch echt nog wel wat hadden.. Ik ben dus na een half jaar weer gedumpt, terwijl ik weer stilletjes hoop had gekregen.. Noem mij maar dom, naïef, blond.. what ever you pleased. Ik weet alleen wel dat zij ook niet te vertrouwen is.. ook iets wat hij in het begin heeft aangekaart.. zijn letterlijke woorden waren: “er is iets met haar, waar ik geen grip op krijg, ik vertrouw haar niet!” En zie daar een maand nadat hij dat had gezegd, belde hij me op.. “Je had gelijk! En mijn gevoel was ook goed.. Ze is niet te vertrouwen!!” Nou is zij heel goed in het goed-praten van haar daden en je raadt het al.. hij is te beïnvloeden.. En nu stond het toch echt 4-1, maar ja… door haar actie is het toch weer 3-0 geworden, want hij gelooft haar.. en ze hebben nu een relatie.. Ik weet zeker dat het 13-2-’08 uit is.. Daar heb ik al een weddenschap op.. En als ie voor die tijd belt.. Ik ben mijn gedrag zat.. Ik moet voor mezelf kiezen.. Wie kan me daarin tips geven? Dat ik niet weer zo word en blijf??
d-c
En de waarheid is hard! Ja, ik moet dat ook onder ogen komen te zien.. En nee, misschien zal ik wel niet sporen dat ik weinig kwaadheid hier toon, maar ik ben wel boos.. heel erg boos.. ik ben boos om het feit dat ik al die tijd met me heb laten spelen.. ja.. laten ik heb het toe gestaan, ik heb geen halt geroepen.. Misschien dacht ik wel dat ik met die heerlijke vrijpartijen dat ik hem daarmee kon winnen.. ik weet het niet..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:21 schreef MNR het volgende:
[..]
Sweet mother of God... Als ik dit zo lees, vraag ik me echt af waar jouw boosheid is?
Deze kerel herhaalt zichzelf constant, l*lt dat een ander niet te vertrouwen is, terwijl hij zelf degene is die niet te vertrouwen is. Wat moet er gebeuren voordat je dit inziet? Kom op kind... hij maakt je van alles wijs, hij zoent de een naar de ander (of meer), en jij neemt hem iedere keer terug? Deze kerel, en alles wat bij hem hoort, is nog minder waard dan de rottende appel onderin je vuilnisbak.
Je hebt helemaal niets aan hem, hij loopt compleet over je heen, heeft totaal geen respect voor je, liegt je voor dat hij van je houdt. En spijt??? Nou, dat heeft hij echt niet. Mensen die echt spijt voelen en getuigen, herhalen niet in hun gedrag.
En jij zegt dat je een vrij zekere meid bent? Ik geloof er niet veel van. Als jij zeker zou zijn, zou je verdomme voelen wat je zelf waard bent, zou je jezelf leuk, lief en mooi genoeg vinden en zou je al zeker geen genoegen nemen met zo'n klootzak als hij!
Je zult vast zeker zijn over bepaalde zaken, maar in ieder geval niet over jezelf, want jouw zelfrespect wordt hier nergens vernoemd door jezelf.
Ik heb 1 tip voor je: zie de waarheid onder ogen, want deze jongen is absoluut niet geinteresseerd in jou.
Ik heb ook nooit gezegd dat alleen zielig is, want ik ben niet alleen, ik heb twee schatten van katten, mijn super wereld hond en mijn super pony en mijn super paard.. dus alleen... nee, dat ben ik niet.. ik ben weer bezig mijn sociale contacten op te bouwen, dus nee.. alleen is niet zielig!!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:13 schreef iruub het volgende:
[..]
1 vraag: Waar maak je je druk om? Alleen is niet zielig o.i.d. Kan een bewuste keuze zijn van iemand die van zijn onafhankelijkheid houdt.
Zwakkeling.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:30 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
En de waarheid is hard! Ja, ik moet dat ook onder ogen komen te zien.. En nee, misschien zal ik wel niet sporen dat ik weinig kwaadheid hier toon, maar ik ben wel boos.. heel erg boos.. ik ben boos om het feit dat ik al die tijd met me heb laten spelen.. ja.. laten ik heb het toe gestaan, ik heb geen halt geroepen.. Misschien dacht ik wel dat ik met die heerlijke vrijpartijen dat ik hem daarmee kon winnen.. ik weet het niet..
En dat ik neerzet vrij zekere meid.. Ja, dat ben ik altijd geweest, ik heb alleen de afgelopen tijd mezelf lopen verraden, door mezelf zo aan te passen, en misschien wel in de hoop dat hij mij leuker zou vinden, ik weet het niet.. dat ik nu niet meer zeker van mezelf ben... Maar je kan het isa vragen, ik ben altijd wel vrij zeker geweest van mezelf.
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat alleen zielig is, want ik ben niet alleen, ik heb twee schatten van katten, mijn super wereld hond en mijn super pony en mijn super paard.. dus alleen... nee, dat ben ik niet.. ik ben weer bezig mijn sociale contacten op te bouwen, dus nee.. alleen is niet zielig!!
Waar ik me druk om maak, is dat ik mezelf zo heb verraden, ik ben normaal niet zo.. vreemd gaan is exit bij mij! Uit is uit bij mij.. Alleen bij hem dus niet.. dus ja, ik heb mezelf verraden.. daar maak ik me druk om.
Neuh, liefde treft dezelfde hersengebieden als cocaïnequote:
Zwakkeling.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:26 schreef dolfina-chica het volgende:
En het punt is ook niet, dat ik niet wil.. maar ik weet even niet hoe..
Ik wil mezelf weer zijn, ik wil weer zelfverzekerd zijn, ik wil weer mijn contacten terug, ik wil mijn leven weer terug zoals ik het had voor hem!
Ik weet alleen even niet hoe!!
En mijn verstand zegt ook.. hij is niet te vertrouwen, ga niet op hem wachten, dit is herhaalverkeer...
Maar mijn gevoel.. ik vind hem zo leuk, als ie me niet kwetst..
...zucht...
Je hebt t nog steeds niet door he.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:43 schreef dolfina-chica het volgende:
oldschoolf00l... als je niets beters te zeggen hebt... ga dan in een ander topic zieken...
Jij vindt mij zwak.. prima.. ieder zijn eigen mening.. maar na elke post hoef je dat niet te melden.
Eens. Jezelf omdraaien en nooit meer omkijken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:45 schreef dawg het volgende:
Afkappen. Ik zou mezelf zo in elk geval niet laten behandelen.
Zo, dat kan wel een beetje normaler van toonquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:49 schreef oldschoolf00l het volgende:
Je hebt t nog steeds niet door he.
De crux van het hele verhaal is dat je steeds aan die lul toegeeft.
maw je bent ZWAK.
Stop met zwak zijn, en je pijn is voorbij.
Maar goed, blijkbaar wil je alleen je eigen mening horen. Stik er dan maar in zeikwijf.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:06 schreef Isabeau het volgende:
Zo, dat kan wel een beetje normaler van toonZe vindt zichzelf al nergens slim en het is nergens voor nodig zo over iemand die je niet kent te praten. Ze vraagt om advies, niet om iemand die haar nog verder even lekker de grond intrapt om zichzelf beter te voelen of andere vagere beweegredenen.
Erg mooi geschreven... zelf bedacht?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:50 schreef dolfina-chica het volgende:
Ben ik sterk?
Als ik leeg ben en moe,
en ik geef er niet aan toe?
Ben ik sterk als ik doorloop tot ik val,
in een diep, donker dal?
Ben ik sterk als ik mijn schaduw bedek,
hou ik dan niemand voor de gek?
Ben ik sterk als ik voor mijzelf vlucht,
maakt mij dat vrij en opgelucht?
Ben ik zwak als ik kan luisteren,
naar wat ik mijn lichaam hoor fluisteren?
Ben ik zwak als ik door het diepe moet gaan,
tot ik weer opnieuw door kan gaan?
Ben ik zwak als ik durf tot te geven,
dat ik fouten maak in mijn leven?
Ben ik zwak als ik even wil leunen,
en vraag of iemand mij kan steunen?
ben ik zwak als ik mijn kwetsbaarheid laat zien,
of is dat nu juist sterk misschien?
Zwak, sterk, het hoort bij elkaar.
Zonder zwakte is sterk zijn nooit daar.
Ik ben sterk, ik ben groot en klein.
Ik ben sterk, omdat ik zwak durf te zijn!
bla bla bla blaquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:16 schreef dolfina-chica het volgende:
nee, niet zelf geschreven, al had het gekund, aangezien ik er meer dan 300 op mijn schijf heb staan.
Deze is eerlijk gejat, bron is onbekend. En voor mij is het de waarheid dat sterk en zwak zo in elkaar verweven zijn.
Ik vind een (drugs)verslaving anders een ultiem teken van zwakte.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neuh, liefde treft dezelfde hersengebieden als cocaïne(geen grapje).
Ze moet gewoon even afkicken en ophouden zichzelf voor de gek te houden.
Je hebt je vrienden wat verwaarloost? Uiteindelijk komt dat vanzelf weer, met hen, of met nieuwe mensen, het zal alleen wel tijd kosten. Je kunt er in elk geval alleen maar van leren voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:26 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik wil mezelf weer zijn, ik wil weer zelfverzekerd zijn, ik wil weer mijn contacten terug, ik wil mijn leven weer terug zoals ik het had voor hem!
Hoe kun je er nog iets leuks aan vinden?? Hij kwetst je immers keer op keer. Als hij echt leuk was woonde je nu met hem in één huisje en was hij jou nou uit elkaar aan het trekken ipv die andere dozen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:26 schreef dolfina-chica het volgende:
En mijn verstand zegt ook.. hij is niet te vertrouwen, ga niet op hem wachten, dit is herhaalverkeer...
Maar mijn gevoel.. ik vind hem zo leuk, als ie me niet kwetst..
...zucht...
Je weet wat je moet doen. Dus dit topic kan dicht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:12 schreef dolfina-chica het volgende:
@ child of the matrix
Het punt is ook niet dat ik niet weet wat ik moet doen.. In theorie weet ik heel goed wat ik moet doen. Ik weet dat ik hem moet loslaten, ik weet dat hij niet te vertrouwen is. Ik weet dat ik mijzelf (de belangrijkste persoon, waar ik mijn hele leven mee moet doorbrengen) kapot maak. Ik weet dat hij zo is, zoals hij zich nu laat zien. Ik weet dat ik me niet als voetveeg moet laten gebruiken, want ik ben zoveel meer waard. Ik weet dat ik recht heb op wederzijdse liefde. Ik weet het allemaal. Het punt is alleen dat mijn theorie en mijn praktijk, mijn verstand en gevoel niet met elkaar sporen. En die moet ik op de een of andere manier weer sporend hebben.
Ik zie mijzelf ook niet als zielig, ik weet dat ik veel fout heb gedaan, ik weet dat ik naïef heb gehandeld.
Ik weet ook dat ik sterk ben en als ik dit kloppend met elkaar maak. Nee, dat zeg ik verkeerd!! Wanneer ik dit kloppend met elkaar heb, kan ik mijn les eruit halen en kan ik weer sterker doorgaan met mijn leven.
Ik weet eigenlijk heel veel, maar ik handel er niet na.. En daar vraag ik dus doormiddel van dit topic tips voor.
Dat ik verder kan gaan, met ik.. Want ik kan nooit en te nimmer vluchten voor mezelf, hoe graag ik dat nu ook zou willen.
Hoe kun je daar nou nog liefde voor voelen? Bij dat soort mensen vervalt die liefde toch acuut in diepe haat en wil je diegene niet anders zien dan dood en kapot?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hoe kun je er nog iets leuks aan vinden?? Hij kwetst je immers keer op keer. Als hij echt leuk was woonde je nu met hem in één huisje en was hij jou nou uit elkaar aan het trekken ipv die andere dozen.
![]()
Als ze er dwars tegenin gaat weet ik genoeg, dan kap ik het af. Dit is echt haar laatste kans. Ik heb ook geen zin om er nog meer moeite in te steken, dat heb ik al meer dan genoeg gedaan, nu is het een keer haar beurt. Ze komt volgende week terug en dan zal ik wel met haar praten erover, en het maakt me momenteel weinig meer uit wat het wordt. Ik zou ontzettend blij zijn als ze verandert, maar ik maak me ook niet echt druk als ze dat niet doet. Ik weet wat ik me tot nu toe allemaal heb laten doen en heb geen zin om dat nog eens te laten gebeuren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik heb hem al veel kansen gegeven, ik heb zoveel van hem gepikt. (en hij van mij)
Ik ben er als verstand al overuit... kappen die handel..
Maar gevoel...
Ik weet heel goed wat je bedoeld... ik heb de vrede ook bewaard, maar mag ik je waarschuwen, dat voor het blokzetten, is ook geen slimme zet.. daarin gaat dwars tegenin.. daar moet jij de touwtjes in handen houden..
Jij ook succes kloontje!!
Dit bedoel ik niet vervelend, maar jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten, of misschien wellicht wel maar zit jij anders in elkaar. Voor mensen zoals TS en ik is het gewoon erg moeilijk om dat in te zien, omdat je weet, in mijn geval dan, dat dit niet zomaar iemand is waar er nog 1000000000 anderen van rondlopen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nou nog liefde voor voelen? Bij dat soort mensen vervalt die liefde toch acuut in diepe haat en wil je diegene niet anders zien dan dood en kapot?
Je zult met deze dame niet gelukkig worden, omdat jij veel meer gevoel hebt voor haar dan zij voor jou. Als je steeds overal het initiatief voor moet nemen en als er zelfs nooit spontaan iets liefs over haar lippen komt, alleen als jij min of meer aandringt, is het tijd om goed na te denken of je dit de rest van je leven wilt. Je kijkt door een roze bril als je zegt dat er niet zoveel anderen als zij zijn, volgens mij zijn er zat anderen die veel beter zijn voor jou.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:55 schreef DyingToLive het volgende:
[..]
Dit bedoel ik niet vervelend, maar jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten, of misschien wellicht wel maar zit jij anders in elkaar. Voor mensen zoals TS en ik is het gewoon erg moeilijk om dat in te zien, omdat je weet, in mijn geval dan, dat dit niet zomaar iemand is waar er nog 1000000000 anderen van rondlopen.
Ik ben er nou ook een beetje klaar mee, misschien heb ik haar teveel vrijheid gegeven. Ik ga haar deze week ook niet meer smsen, ik zie wel wat zij doet. Als ze terugkomt zal ik haar zeggen dat ze maar eens wat actiever moet zijn en niets meer met anderen moet doen (dat ik dat verdomme moet zeggenquote:Op zondag 19 augustus 2007 08:37 schreef woniya het volgende:
[..]
Je zult met deze dame niet gelukkig worden, omdat jij veel meer gevoel hebt voor haar dan zij voor jou. Als je steeds overal het initiatief voor moet nemen en als er zelfs nooit spontaan iets liefs over haar lippen komt, alleen als jij min of meer aandringt, is het tijd om goed na te denken of je dit de rest van je leven wilt. Je kijkt door een roze bril als je zegt dat er niet zoveel anderen als zij zijn, volgens mij zijn er zat anderen die veel beter zijn voor jou.Ze zal ook wat lieve kanten hebben, maar zo te horen profiteer je daar weinig van. Je zult met weinig respect worden behandeld als je je als een deurmat laat gebruiken. Het zou beter zijn om de relatie te verbreken en een poosje intens verdrietig zijn, waarna je weer een heldere kijk op de dingen krijgt. Je zult dan beter voor jezelf op een rijtje kunnen zetten wat je in het leven belangrijk vindt en daar aan gaan werken. Misschien een asseriviteitstraining volgen of daar eens iets over lezen. Het door jou vertoonde gedrag beperkt zich vaak niet alleen tot je relatie, maar zorgt vaak ook voor frustraties op zakelijk gebied en in je relaties met vrienden en familie. Daar zul je aan moeten werken om je gedrag te veranderen zodat je niet meer over je laat lopen en krijgt wat je wilt in het leven zonder anderen te benadelen en jezelf en anderen te respecteren.. Daarna kun je open staan voor een nieuwe gezonde relatie met een persoon die je goed zal behandelen. Maar daar is in de eerste plaats zelfrespect voor nodig, anders blijf je tegen mensen aanlopen die je beschouwen als niet belangrijk en je dusdanig behandelen
.
Haar teveel vrijheid gegeven? Je bent over je eigen grenzen heengegaan. En waarom? Was je zo bang dat je haar kwijt zou raken?quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:56 schreef DyingToLive het volgende:
Ik ben er nou ook een beetje klaar mee, misschien heb ik haar teveel vrijheid gegeven. Ik ga haar deze week ook niet meer smsen, ik zie wel wat zij doet. Als ze terugkomt zal ik haar zeggen dat ze maar eens wat actiever moet zijn en niets meer met anderen moet doen (dat ik dat verdomme moet zeggen) en als ze zich daar niet aan houdt dan kap ik ermee, dit keer werkt zij er maar een keer aan in plaats van ik.
Als hij opbelt gewoon zeggen dat je niet meer wilt dat hij belt en verwijs hem ff door naar fok. De andere kant van het verhaal lijkt me nl ook wel interessant.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:
weet je dat ik afgelopen weekend één van de leukste weekenden heb gehad, sinds tijden??/
Gewoon lekker relaxt en gedaan wat me leuk leek.
ik voel me heerlijk!! (zolang hij geen contact opneemt)
Slaat heel erg op hemzelf!! (let wel, afgaande van dit verhaaltje...)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Het spijt me zo dat ik je niet heb geloofd. Ze is een profiteur, een parasiet, alles wat ik voorheen over haar dacht blijkt waar te zijn!” Dat is dan 2-0 voor mij!!
Waarom beantwoord je überhaupt zn sms-jes...quote:Op zondag 26 augustus 2007 02:37 schreef dolfina-chica het volgende:
Na bijna 3 weken geen contact, krijg ik een smsje... "heej .. je msn staat aan, maar waar ben je dan?
mijn reactie: niet thuis... niet online...
"je bent wel online, heb je pc nog aanstaan waarschijnlijk."
dat kan. zit alleen niet in de buurt van pc pas vannacht laat..
tring.. telefoon...
waar ben je dan? wat ga je doen dan??
en damn... bedenk ik me nu pas wat ik had moeten antwoorden..
kut.. ben er weer ingetuint!!
blufquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:17 schreef dolfina-chica het volgende:
hij heeft zijn kans gehad, ik ga een afscheidsbrief schrijven, maar niet nu op dit moment.
d-c
Nou, joh, dat zal hem leren!quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:17 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik heb hem 1 keer gezegd dat hij mijn vriendschap niet waard is en dat als hij echt een vriendschap wilde met mij dat hij moest laten zien wat hij waard is.. ook nu heb ik die neiging om weer te zeggen..
Nou, joh, dat zal hem leren!quote:hij heeft mij altijd gezegd dat onze vriendschap hem zoveel waard is. hij zou er niemand tussen laten en hij zou er alles aan doen om mijn vertrouwen terug te krijgen.....
En nu heeft hij mij aan de kant gezet... om een relatie op te bouwen met
hij heeft zijn kans gehad, ik ga een afscheidsbrief schrijven, maar niet nu op dit moment.
Welterusten d-c.quote:Slaap lekker allemaal
d-c
Neem de moeite niet. Als je een brief schrijft, schrijf er dan een waarbij je hem de huid volscheldt en stuur hem niet op. Hij is niet de moeite waard om in te investeren, hij is niet de moeite waard om een brief te schrijven, want het interesseert hem niet, jij interesseert hem niet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:17 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik heb hem 1 keer gezegd dat hij mijn vriendschap niet waard is en dat als hij echt een vriendschap wilde met mij dat hij moest laten zien wat hij waard is.. ook nu heb ik die neiging om weer te zeggen.. hij heeft mij altijd gezegd dat onze vriendschap hem zoveel waard is. hij zou er niemand tussen laten en hij zou er alles aan doen om mijn vertrouwen terug te krijgen.....
En nu heeft hij mij aan de kant gezet... om een relatie op te bouwen met
Slaap lekker allemaal
d-c
Totdat er een vrouw voorbij komt die niet meer over zich heen laat lopen, dan wordt het patroon doorbroken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:26 schreef jorgentol het volgende:
Hij is gewoon dom dat hij telkens verkeerde vrouwen uitkiest. en je weet dat hij dit zal blijven doen. Doe jezelf een lol en zoek een goede man.
Best wel naief, om te denken dat je mensen kunt veranderen. Of hij blijft het doen, of hij komt iemand tegen die hij dusdanig leuk vindt dat hij het risico niet meer neemt. In elk geval ligt dat geheel bij hem en niet bij een partner.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:53 schreef MNR het volgende:
[..]
Totdat er een vrouw voorbij komt die niet meer over zich heen laat lopen, dan wordt het patroon doorbroken.
Hulde aan die vrouw die hem dat inzich gaat verschaffen![]()
Dat inderdaad.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:14 schreef MNR het volgende:
[..]
Neem de moeite niet. Als je een brief schrijft, schrijf er dan een waarbij je hem de huid volscheldt en stuur hem niet op. Hij is niet de moeite waard om in te investeren, hij is niet de moeite waard om een brief te schrijven, want het interesseert hem niet, jij interesseert hem niet.
Open je ogen en zie de waarheid onder ogen.
Ik beschouw me in deze situatie verre van naief, beste Frezer (je quote mij, dus ik neem aan dat je het ook tegen mij wilt zeggen). Niemand hoeft zo arrogant te zijn om te denken dat hij/zij een ander kan veranderen. Zo belangrijk ben je niet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef Frezer het volgende:
Best wel naief, om te denken dat je mensen kunt veranderen. Of hij blijft het doen, of hij komt iemand tegen die hij dusdanig leuk vindt dat hij het risico niet meer neemt. In elk geval ligt dat geheel bij hem en niet bij een partner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |