abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:06:03 #1
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52449856
Zucht… hier zit je dan..
Bij het begin beginnen.. Oktober vorig jaar, zou ik gaan samen wonen met hem. Vrijdags zouden wij het huisje bekijken waar we dan in zouden gaan. Donderdagavond kreeg hij een sms, van zijn ex, zij had hem nodig, zat in de put. Dus zo goed qua karakter als hij is, stapt in de auto om naar haar toe te gaan. Ik word midden in de nacht wakker en ben hem kwijt, want in die tijd woonden we al een beetje samen in mijn huisje. Dus heb ik hem gebeld om te vragen waar hij zat. Hij nam niet op. Ik heb hem al met al 5 keer gebeld en een sms gestuurd, waar hij zat en of hij nog lang zou wegblijven.

Eindelijk kwam hij thuis.. Er ontstond gelijk een bepaald stukje afstandelijkheid. Dus ik vroeg wat er was gebeurd. “Ik heb gezoend met mijn ex” was daarop zijn antwoord. “Ik hou niet meer van je, ik zie alleen maar negatieve dingen van je.. Ik wil zou niet verder met je.”
En ik dacht dat ik een goede relatie had! Ik dacht dat we aan het knokken waren op een toekomst. “Dit lucht op, alsof er een last van mijn schouders afvalt, ik probeer het je al weken te vertellen, maar je schijnt het maar niet te merken dat ik er niet lekker in zit.”

Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten. Hij wilde alleen in de woning gaan wonen, waar we de volgende dag heen zouden gaan om te kijken. Ik voelde me aan de kant gezet, gedumpt. Hij wilde me niet meer, terwijl ik hemel en aarde had bewogen om bij hem te kunnen zijn. En hij.. hij gooide de handdoek in de ring. Die meid, manipulatief kreng, die altijd haar zin kreeg voor wat ze wilde, als ik haar zou tegen komen.. Ze wist dat hij in een relatie zat en toch zeggen “ik wil met je douchen!” en vervolgens hem bespringen. Zij die tegen mij heeft gezegd, dat als ze de kans kreeg hem weer in haar klauwen zou krijgen. Zij zo zelfverzekerd.. En hij die geen goed woord over had voor haar, hij die vertelde dat ze een manipulatief kreng is, die alles zo draaide dat haar goed uitkwam.

Na veel gepraat, over wat er toen is gebeurd, kreeg ik te horen, dat hij verder wilde met mij, dat hij er spijt van had, van wat hij had gedaan. We zouden gaan LATTEN.. Ieder ons leven weer een beetje opbouwen, want dat hadden we nodig. Ik heb geholpen om het huis (waar hij dus nu alleen in zit) helemaal zo te krijgen zoals het nu is. Ik heb meer gedaan daar, dan dat ik ooit in mijn eigen huis had gestoken. Laminaat moest er op de vloer, hij had geen geld genoeg, verf op de muur, hij had geen geld genoeg. Naast het werk en stage wat ik deed (zo’n 50 uur per week) stond ik daar na mijn werk nog ‘snachts in dat huis te verven en te klussen, want ik wist dat als wij zouden knokken voor deze relatie dat het ook mijn huis zou gaan worden.
Eind november is hij over gegaan, zijn spullen allemaal uit mijn flatje weg.. ik voelde me ellendig, achter gelaten, min of meer gedumpt. Ik wist dat als we vooruit in de relatie wilde dat we een stap achteruit moesten doen. De maand december ging heel goed, we zagen elkaar ongeveer 3 keer in de week. Ook niet van te voren afspreken, want we wilden (lees hij wilde) zijn vrijheid iets meer terug. Alleen dinsdag was een vaste dag dat ik bij hem sliep, want woensdags moest ik met de trein naar school en “ons” huis is vlakbij het station.
In deze maand kwam er geregeld een meid over de vloer die ik niet vertrouwde, hij in het begin ook niet, want zij was een parasiet, zij gebruikte mensen, hij had nooit een goed woord over haar. Dit al vanaf het begin van onze relatie. Zij is een vriendin van zijn ex. Die ik ook heel goed ken (de ex)
Ex had al een paar keer aangegeven dat deze meid hetzelfde dacht als hoe hij dacht over bepaalde dingen in het leven. Ik wist dat hij haar niet mocht, dus nooit een vermoeden gehad, voor wat er komen zou gaan.

Eind december.. Hij deed weer afstandelijk, geheimzinnig, hij nam zijn telefoon overal mee naar toe.. zelfs als hij naar de wc ging. Als gezonde meid, die wil weten wat er speelt, vraag je het.. “nee er is niets!” en door je hoofd speelt de vraag, waarom doe je dan zo geheimzinnig met je telefoon, die krijg ik nog wel te pakken.

Oud en nieuw.. Hij wilde het niet vieren.. had zijn moeder uit genodigd, maar mij niet.. Ik heb mezelf uitgenodigd, met de vraag, vind je het gezellig als ik kom? Ben ik welkom?
“Natuurlijk ben je welkom, dit is toch ook jouw huis? Jij bent toch mijn moppie!!” Toch voelde ik me die avond niet welkom. En weer ging overal die telefoon naar toe.

00:00 uur.. “Gelukkig nieuwjaar liefje, ik hou van je!!” Met een knuffel en een dikke kus. Moeders die roept: “En ik dan?? Ho maar!!”

Om 00:30 telefoon: zijn vader.. die ook naar mij vraagt.. Toen had ik de telefoon in handen.. ik liep naar de keuken, want daar was het wat stiller, zodat ik vader kon verstaan. Vaders wenste mij een gelukkig nieuwjaar en hing op.. daar zat ik met de telefoon die zo bewaakt werd in handen. Inbox: Ik mis je.. ik wil je zoenen!! Ik wil bij je zijn..
Verzonden: ik wil je huidje voelen, ik wil je aanraken. Ik wil bij je zijn.

Ik wist genoeg! Ik ben naar de kamer gelopen, met tranen over mijn wangen, de telefoon op tafel gelegd en ben naar boven gegaan om mijn spullen te pakken.
Hij komt naar boven en vraagt wat er aan de hand is. “Ik heb het gelezen”
“Ik wil het je al een paar dagen vertellen, maar ik zocht voor het goede moment, ik heb het er met mijn moeder en met haar over gehad en ook met ex. Ik kon het juiste tijdstip niet vinden. Ik ben verliefd op haar, ik hou nog wel van je, maar ik geloof niet dat het wat wordt tussen ons!”

Dus om 2:30 sta ik alleen op straat, gedumpt, verdrietig, kwaad en gekwetst..

Februari dit jaar belt hij me op: “Je had gelijk, ze is niet te vertrouwen, ze heeft weer een relatie met haar ex, ze heeft precies gedaan wat jij voorspelde.. Het spijt me zo dat ik je niet heb geloofd. Ze is een profiteur, een parasiet, alles wat ik voorheen over haar dacht blijkt waar te zijn!” Dat is dan 2-0 voor mij!!

In maart leert hij een meid kennen.. Deze meid heeft wat verteld over zichzelf, dit spoorde al niet.. ook hierin was mijn gevoel negatief.. ik vertrouwde haar niet.. en dat bleek 3-0 te worden, want de politie is er bij te pas gekomen om haar weer uit “ons” huis te krijgen.
Waarom nog steeds “ons” huis? Nou, omdat het in theorie wel uit is, maar uhh in praktijk lijkt het op een relatie, altijd overal overleg over.. Altijd voor elkaar klaar staan.. En als iets uit is.. Mex, don’t have sex with your ex, that will make your life complex.
..Cynisch lachje.. want in de praktijk doen we nog alles wat er in een relatie afspeelt. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik hem niet als vriend zag (als relatie), maar als beste maatje.. alleen is dit echt tot het naadje..
Damn.. wat voel ik me dom!!
Want in maart kwam er iemand tegen over “ons” huis wonen.. Jonge meid, met kind (oja, had ik al verteld dat hij ontzettend anti kind is? Hij wil notabene geen kinderen om zich heen hebben, hij zou nooit op een meid vallen met kinderen en hij wil al helemaal geen kind van zichzelf. Dat is een besproken issue geweest bij ons. Hij zou ook zichzelf laten “helpen”. )
En nu.. Na dus een half jaar in theorie vrijgezel te zijn en in de praktijk een knipperlicht relatie te hebben, heeft hij besloten om met de overbuurvrouw verder te gaan.. hij wil mij 3 weken niet spreken of zien, hij wil aan zijn relatie bouwen. En dat terwijl we vorige week in de praktijk toch echt nog wel wat hadden.. Ik ben dus na een half jaar weer gedumpt, terwijl ik weer stilletjes hoop had gekregen.. Noem mij maar dom, naïef, blond.. what ever you pleased. Ik weet alleen wel dat zij ook niet te vertrouwen is.. ook iets wat hij in het begin heeft aangekaart.. zijn letterlijke woorden waren: “er is iets met haar, waar ik geen grip op krijg, ik vertrouw haar niet!” En zie daar een maand nadat hij dat had gezegd, belde hij me op.. “Je had gelijk! En mijn gevoel was ook goed.. Ze is niet te vertrouwen!!” Nou is zij heel goed in het goed-praten van haar daden en je raadt het al.. hij is te beïnvloeden.. En nu stond het toch echt 4-1, maar ja… door haar actie is het toch weer 3-0 geworden, want hij gelooft haar.. en ze hebben nu een relatie.. Ik weet zeker dat het 13-2-’08 uit is.. Daar heb ik al een weddenschap op.. En als ie voor die tijd belt.. Ik ben mijn gedrag zat.. Ik moet voor mezelf kiezen.. Wie kan me daarin tips geven? Dat ik niet weer zo word en blijf??
Ik ben een vrij zekere meid, van 28 jaar, die op dit moment haar leven aan het verkloten is voor een illusie!!

Tips zijn welkom, maar opmerkingen dat ik dom ben dat ik dit gepikt heb.. Nee dank je.. die bevestiging geef ik mezelf wel!!

d-c
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_52450126
Dat ik dit helemaal heb zitten lezen zeg...
Maar je word duidelijk aan het lijntje gehouden voor als hij weer is een relatie verkloot.
Gewoon kapot laten vallen die knaas, heb je helemaal niets aan zulke mensen.
En als je claimt een sterke dame te zijn gewoon die stappen nemen en al het contact verbreken.
Nooit meer naar vragen, je bent 28 dus nog tijd zat om iets moois van je leven te maken met iemand die wel goed voor je is.
I am the Alpha and the Omega
pi_52450211
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Ik ben een meid die aar leven aan het verkloten is voor een illusie!!

de spijker op zijn kop:
wegwezen en je leven weer oppakken.........
Groeten, BB
pi_52450251
Je lijkt het allemaal goed te weten, maar toch laat je over je heen lopen (oid).
Apart.. 1 van de weinige OP's die wel lekker lezen trouwens.
pi_52450334
Als je echt zo zeker bent van jezelf dan had je de knoop eerder doorgehakt. Wees sterk zorg dat je geen contact meer met hem hebt, want je schijnt geen "normaal" contact met hem te kunnen hebben. Je laat je op dit moment gebruiken als thuishonk, een veilige plek voor hem als hij weer inziet dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. Nu bestaat het niet dat hij zoveel keren achter elkaar problemen heeft met vrouwen en dit zal hij dus ook aan zichzelf te wijten hebben.

Wees trots en sterk en verbreek de banden die je nu nog hebt. Bel een vriendin op en ga een week op vakantie naar Turkije ofzo. Zorg dat je jullie huis verkoopt en dat je hem verder niet hoeft te zien. Laat hem zijn eigen pad bewandelen zoals jij nu het jouwe gaat bewandelen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_52450525
wat een lap zeg en idd je zeft het zelf al, dus dat laat ik achterwegen ... Wat heb je jezelf in een rare houding gezet, het 'vriendinnetje' dat goed is overal voor, maar toch laat hij zicht in gaan met mensen die hij niet vertrouwd (en dan toch over de vloer), ik probeer te voorstellen hoe ik zou reageren op zo'n situatie. Kan het me moeilijk voorstellen! Maar alles is mogelijk, iedereen kan dit overkomen!! Dus plaats van je jezelf de grond doorboren (zo is dit gebeurd), moet je dat los laten! Ja, je hebt een fout gemaakt, en nee je zal het niet meer doen!

Wat tips:
1. vrienden met je ex is moeilijk, niet onmogelijk, maar in jouw geval wel, contact verbreken voorgoed
2. alsjeblief hou op met ons huis, fuck that, het is zijn huis!! Jij was goed voor het inrichten en je centen
3. alles wat hij zegt is een leugen, hij wil zoveel mogelijk verschillende meiden gebruiken. (zij gebruiken hem niet, het is andersom! Hoe kan het anders 5-1 zijn?!)
4. als hij belt, je weet vast zijn nummer, wegdrukken of laten gaan. Als hij smst, niet reageren en weggooien. Brief? zelfde verhaal. Komt tie aan de deur, deur dicht laten. Duidelijk maken dat jij niet zijn voetenveeg ben!
5. Op zoek naar hobbies, mensen, leuke dingen! Zoveel mogelijk tijd verdrijf vinden, zo gaat de dang na een tijdje ook weg.
6. Probeer aan de leuke tijden te denken, maar als je hem zie, onthou dat slechte tijden, de leugens, het gedump, het verdriet. Zo leer je wel de deur dicht smijten (spreek uit ervaring, alleen geen relatieverhaal)
7. Laat hem maar gaan. Laat het maar gewoon los. Een man moet je niet hebben om te veranderen en om te dwingen en om stiekem in zijn telefoon te kijken.... je kan hem niet vertrouwen, je voelt gewoon dat hij je in de maling neemt...

Ik hoop dat dit je een beetje kunt helpen... succes meid!! BE STONG!! Wordt tijd voor een nieuwe vent over de vloer! (en goede vent die wel te vertrouwen is, en bouw eerst vriendschap op, dan eventueel een relatie!)
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52450557
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:19 schreef Keltie het volgende:
Je lijkt het allemaal goed te weten, maar toch laat je over je heen lopen (oid).
Apart.. 1 van de weinige OP's die wel lekker lezen trouwens.
Waarschijnlijk houdt ze nog steeds heel erg veel van hem
Maar je moet door! En dat moet je zonder hem. Sorry

Je wilt toch niet werkelijk een leven opbouwen met iemand die je zo als grof vuil behandeld? Denk eens na...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52450598
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef dolfina-chica het volgende:

Tips zijn welkom, maar opmerkingen dat ik dom ben dat ik dit gepikt heb.. Nee dank je.. die bevestiging geef ik mezelf wel!!
in dat geval is de tip dat je gewoon een ruggegraat moet kweken

verder geen gezeik, dat alles zijn schuld was, je was er zelf volledig bij en hebt zelf ingestemd met al zijn eisen omtrend jullie relatie en zijn vreemdgaan vergeven, terwijl je had kunnen weten dat hij je vervolgens snel weer zou dumpen om weer bij je terug te keren als de andere vrouw toch bleek tegen te vallen ...
jij liet het zelf toe!

En al dat gezeur over 'die andere vrouwen' die niet te vertrouwen zouden zijn, werken enkel als 'excuus' voor hem... heb je nu echt niet door dat er maar één persoon 'niet te vertrouwen is' en dat juist die Vent zélf dat is?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52450747
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:31 schreef RM-rf het volgende:

En al dat gezeur over 'die andere vrouwen' die niet te vertrouwen zouden zijn, werken enkel als 'excuus' voor hem... heb je nu echt niet door dat er maar één persoon 'niet te vertrouwen is' en dat juist die Vent zélf dat is?
Het meest rare is misschien nog wel het stukje over die meid die over de vloer kwam, maar die zowel hij als zij niet vertrouwden of leuk vonden...wat kwam ze doen dan? Hij moet haar gewoon al die tijd wèl leuk hebben gevonden, anders laat je zoiemand toch niet binnen? (of hij heeft ook totaal geen rugengraat)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52450909
Dit is volgens mij echt een liefde maakt blind geval?
Je bent dus gewoon meerere keren gebruikt en gewoon weer aan de kant gezet omdat hij zo nodig z`n pik niet in bedwang kan houden.
`T zal denk ik niet makkelijk zijn, maar ik zou als ik jou was die knakker helemaal vergeten en alle contact met hem verbreken. Zo wil je toch niet verder gaan? Je bent pas 28 en je zal vast wel iemand anders tegenkomen toch? Kom eens op voor jezelf, laat je niet meer gebruiken door zo`n lozer zeg
Who is it?
pi_52451034
Afkappen. Ik zou mezelf zo in elk geval niet laten behandelen.
pi_52451214
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het meest rare is misschien nog wel het stukje over die meid die over de vloer kwam, maar die zowel hij als zij niet vertrouwden of leuk vonden...wat kwam ze doen dan? Hij moet haar gewoon al die tijd wèl leuk hebben gevonden, anders laat je zoiemand toch niet binnen? (of hij heeft ook totaal geen rugengraat)
Misschien gewoon een extreme meeluller, een man die chronisch met alle vrouwen meelult en ze niet tegen durft te spreken...
Natuurlijk is dat ook de verklaring waarom zoveel dames kennelijk zo makkelijk eerst helemaal voor hem gaan, maar na een korte tijd al snel op hem uitgegekeken zijn.

Enkel verwonderlijk dat de TS kennelijk niet op hem uitgekeken raakt; wat is de grond eigenlijk dat ze zo enorm veel voor hem wil doen en hem alles vergeeft (of iig vergaf) was dat werkelijk liefde of een soort van 'bescherming van de al gedane investering in de relatie'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52451307
Ik denk dat je alle banden met hém nu eens moet afkappen.
Als hij echt van je houdt, komt hij wel weer achter je aan, en deze keer op een geloofwaardigere manier.
Hij heeft nog nooit ervaren hoe het is als je er helemaal niet bent voor hem, dat zou wel eens een schok kunnen worden. (voor hem dan)

Als hij niet weer achter je aan gaat, weet je óók hoelaat het is.

Negeermodus dus voorlopig.

ik heb het gevoel dat ik vaak dezelfde adviezen geef
pi_52451366
Je bent zwak en laat over je heen lopen.
Je kan niet tegen alleen zijn.

Grow up en ontwikkel een eigen persoonlijkheid.
Allah u akbar
pi_52451395
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:55 schreef freecell het volgende:
Ik denk dat je alle banden met hém nu eens moet afkappen.
Als hij echt van je houdt, komt hij wel weer achter je aan, en deze keer op een geloofwaardigere manier.
Hij heeft nog nooit ervaren hoe het is als je er helemaal niet bent voor hem, dat zou wel eens een schok kunnen worden. (voor hem dan)

Als hij niet weer achter je aan gaat, weet je óók hoelaat het is.

Negeermodus dus voorlopig.

ik heb het gevoel dat ik vaak dezelfde adviezen geef
sommige adviezen zijn universeel

Ik vind dit er wel bijpassen:
quote:
There’s an old Chinese proverb that tries to poeticize the complete and utter agony of losing a lover: If you love something set it free. If it comes back to you, it’s yours. If it doesn’t, it never was.

Remember, the saying says… it will come back to you… not, you’ll crawl through cut glass for another shot.
pi_52451499
quote:
Ik ben een vrij zekere meid, van 28 jaar, die op dit moment haar leven aan het verkloten is voor een illusie!!
Dat dacht ik dus ook vanaf dat LAT gedeelte. Hoe sneller je het helemaal afkapt hoe beter voor jezelf.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52451525
Je (ex)vriend is me er ook eentje zeg. Het feit dat hij zich zo laat beïnvloeden geeft niet alleen aan wat voor een achterbakse meiden hij allemaal kent (en toelaat in zijn omgeving), maar vooral hoe onbetrouwbaar hijzelf is!
Sorry, maar je kan beter hem uit je hoofd proberen te krijgen. Het kan een tijd goed gaan (als je hem in een isolement plaatst), maar zo gauw hij een meid leert kennen dan is het bingo.
pi_52451564
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:55 schreef freecell het volgende:
Jaja, .

In het verleden behaalde resultaten bieden soms wel degelijk een garantie voor de toekomst.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:06:44 #19
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_52451655
wat een verhaal snap er geen bal van
weet je wel?
pi_52451678
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef Frezer het volgende:

[..]

Jaja, .

In het verleden behaalde resultaten bieden soms wel degelijk een garantie voor de toekomst.
Denk je niet dat dat zo is dan?
Als TS opeens verdwijnt uit zijn leven, en hij ontdekt dat dat wel dégelijk een enorm gat slaat in zijn leven en dat hij wel aan het rondkloten was, maar toch eigenlijk TS het leukste vond.

Dan komt hij wel terug. En overtuigend.

Vraag 2 is dan of TS hem dan nog weer zou moeten vertrouwen. Daar had ik het niet over
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:08:19 #21
147726 Puck1
pi_52451709
weet je wel?
pi_52451720
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:06 schreef Puck1 het volgende:
wat een verhaal snap er geen bal van
opties:
a. Je hebt het niet gelezen. (waarom reageer je dan?)
b. Je hebt het slecht gelezen. (waarom reageer je dan?)
c. Je hebt het half gelezen. (waarom reageer je dan?)
d. Je bent best dom. (waarom reageer je dan?)

Dus de eindconclusie: waarom reageer je dan?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:09:43 #23
147726 Puck1
pi_52451760
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:08 schreef freecell het volgende:

[..]

opties:
a. Je hebt het niet gelezen. (waarom reageer je dan?)
b. Je hebt het slecht gelezen. (waarom reageer je dan?)
c. Je hebt het half gelezen. (waarom reageer je dan?)
d. Je bent best dom. (waarom reageer je dan?)

Dus de eindconclusie: waarom reageer je dan?
halverwege gestopt met lezen, ik zal nog een poging wagen
weet je wel?
pi_52451785
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef freecell het volgende:

Nu ja, dat had ze misschien voorheen kunnen doen... bv direkt bij de eerste keer dat hij opeens 'twijfels kreeg'...
Precies een dag voordat ze zouden gaan samenwonen (hoe typisch).

In dit geval heeft ze toen het aller-, allerdomste gedaan en is gaan doen alsof dat toen 'haar' fout was geweest en dat 'zij' zich verder aan hem wilde aanpassen. Zoals ze zelf schrijft: "Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten."

Tja, die zin gaan zeggen als _hij_ net degene is geweest die vreemdgegaan is, is wel het stomste wat je kunt doen...
Op dat moment heeft ze imho iedere kans vergooid om de machtsverhouding in hun relatie te herstellen, omdat ze er eigenlijk indirekt mee aangaf dat die gast alles kon doen, maar dat zij zich wél aan hem wilde aanpassen.

daarna is de kans om ooit die relatie te redden imho verkeken en hoef je er niet meer op te rekenen dat je de ander ooit nog kunt vertrouwen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:12:55 #25
147726 Puck1
pi_52451853
mijn mening als ik dit allemaal zo lees; hij speelt met je en jij geloofd in een toekomst met hem die er niet is-er is geen 'ons' meer, laat hem los en zoek een leuke vent
weet je wel?
pi_52451874
quote:

[..]

Als TS opeens verdwijnt uit zijn leven, en hij ontdekt dat dat wel dégelijk een enorm gat slaat in zijn leven en dat hij wel aan het rondkloten was, maar toch eigenlijk TS het leukste vond.

Vraag 2 is dan of TS hem dan nog weer zou moeten vertrouwen. Daar had ik het niet over
Ik beoordeel mensen liever op hun gedrag dan op hun woord, en zéker in zo'n geval. Wellicht probeert 'ie idd haar terug te krijgen, maar ik zie het verschil daarin dus niet met de situatie zoals 'ie nu al een half jaar gaat. Je kunt er donder op zeggen dat hij doorgaat of na verloop van tijd weer gaat kloten.
pi_52451894
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef RM-rf het volgende:
In dit geval heeft ze toen het aller-, allerdomste gedaan en is gaan doen alsof dat toen 'haar' fout was geweest en dat 'zij' zich verder aan hem wilde aanpassen.
Vrouwenkwaaltje Maar daaris ze wel de mist ingegaan, dat ben ik helemaal met je eens.
pi_52451908
quote:

[..]

wat nou als tie achter je aan komt... fuck that! Gewoon de deur dicht gooien! Echte liefde, hij zou niet weten wat het is, als het op zijn hoofd valt!!
pi_52451933
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nu ja, dat had ze misschien voorheen kunnen doen... bv direkt bij de eerste keer dat hij opeens 'twijfels kreeg'...
Precies een dag voordat ze zouden gaan samenwonen (hoe typisch).

In dit geval heeft ze toen het aller-, allerdomste gedaan en is gaan doen alsof dat toen 'haar' fout was geweest en dat 'zij' zich verder aan hem wilde aanpassen. Zoals ze zelf schrijft: "Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten."

Tja, die zin gaan zeggen als _hij_ net degene is geweest die vreemdgegaan is, is wel het stomste wat je kunt doen...
Op dat moment heeft ze imho iedere kans vergooid om de machtsverhouding in hun relatie te herstellen, omdat ze er eigenlijk indirekt mee aangaf dat die gast alles kon doen, maar dat zij zich wél aan hem wilde aanpassen.

daarna is de kans om ooit die relatie te redden imho verkeken en hoef je er niet meer op te rekenen dat je de ander ooit nog kunt vertrouwen.
Ben het inderdaad met je eens.
Blijft dat het volgens mij wel degelijk verhelderend zou zijn voor allebei als TS nu eens flink afstand nam.
Bewijzen dat ze de machtsverhouding doorbreekt zeg maar.

En inderdaad, het moment is ongelukkig gekozen. Bindingsangst, koudwatervrees of onbetrouwbaar? Vanaf hier moeilijk te zeggen.
pi_52452016
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:14 schreef Demellie het volgende:
wat nou als tie achter je aan komt... fuck that! Gewoon de deur dicht gooien! Echte liefde, hij zou niet weten wat het is, als het op zijn hoofd valt!!

(neemt niet weg dat TS wel heel erg verdrietig is natuurlijk 't is KUT voor je meid, maar je moet echt verder zonder hem Sterkte )
pi_52452212
Je bestempeld al zijn exen /vriendinnen van zijn ex als manipulatief en onbetrouwbaar.
Maar het is duidelijk dat hij dat juist zelf is.

Dikke vette streep onder zetten.
Deze jongen is jou niet waard!
pi_52452280
Ik heb ook een soortgelijk iets gehad met een vrouw. Ik kwam er telkens terug. Het enige wat bij mij geholpen heeft is haar niet meer te zien of spreken. Mijn advies is, niets meer met hem afspreken. Ook niet bellen of sms-en of wat dan ook. Het klinkt heel afgezaagd, maar de tijd zal het echt leren.
Denk alsjeblieft aan jezelf. Dan komt alles weer goed.
History became legend, legend became myth.
pi_52452783
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

(neemt niet weg dat TS wel heel erg verdrietig is natuurlijk 't is KUT voor je meid, maar je moet echt verder zonder hem Sterkte )
Klopt, dat begrijk ik heel goed! Het is heel vervelend en kut voor d'r... maar realiteit is realiteit!
pi_52452845
Helaas is het vaak voor buitenstaanders veel beter te zien waar het nu mis gaat en wat een goede actie zou zijn.

Adviezen zijn soms zo makkelijk te geven, maar zo onwijs moeilijk om te volgen.
pi_52453357
niemand zei dat het makkelijk zou zijn, dit is ook een heftige situatie waar ze in zit en waar ze zo snel mogelijk weer uit moet!! En dat is niet makkelijk, iets nieuws doen is moeilijk, niet veranderen is heel makkelijk! Daarom komt ze hier ook voor advies, ze vraag niet voor de makkelijke uitweg...
pi_52453934
Ja, het is al gezegd, maar lozen.
Op deze manier heeft hij het wel heel makkelijk. Maakt zijn mokkeltje het uit kan hij weer naar zijn ex voor de sex. (want dat is waarschijnlijk de reden dat hij elke keer terug komt)

Dus telefoonnummer wissen, mocht je nog verhuizen dan je nieuwe adres zeker niet aan hem geven en blijf in je kop houden :"Het is een lul en ik kan veel beter krijgen."
Ook als hij weer met puupy-ogen (en uiteraard eeh harde plasser) voor je staat en zogenaamd weer van je houdt.
Hij houdt niet van je, nu niet en nooit.

En ja, dat is kut en ja, dat voelt ook nog wel een tijdje kut, maar als je het besef eenmaal hebt dan ga je je stukken beter voelen.

En zeg nou zelf: je wilt je toch niet laten behandelen als de eerste de beste opblaaspop?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:50:36 #37
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_52454760
misschien is je bovenbuurman een betere match
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_52454792
Hij heeft heel veel signalen gegeven dat hij meer afstand wil.
De TS geeft steeds aan dat ze dichter bij hem wil zijn en daar vanalles voor wil doen.
De TS wordt helemaal niet aan het lijntje gehouden maar zit iemand vast te klampen die eigenlijk niets liever dan van haar weg wil maar dat niet rechtstreeks zegt omdat zij dat niet wil horen en er moeilijk over doet.

"If you love someone, let them free..." is iets wat de TS bewust zit te mijden want ze weet dondersgoed dat hij de benen neemt en nooit meer terugkomt.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:59:46 #39
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_52455002
Zeg tegen hem, dat hij je nummer moettttt wissen!
Zeg vervolgens het is nu klaar en bel me nooit meer!

Of neem desnoods een ander nummer, hij denkt dat je een of ander speeltje bent.........
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_52455647
Je bent dom, naief en blond.....

Maarja ik heb me ook laten gebruiken en mocht ze weer contact willen dan zou ik me zo weer laten gebruiken. Dus ik kan je helaas niet helpen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:27:59 #41
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_52455732
Kenker, wat een klootzak is die gast zeg
There is no rehab for stupidity.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:29:33 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52455774
Die gast lijkt wel ene vriend van mij
In ieder geval lozen aan zulke lui heb je niks, compleet onbetrouwbaar.

Je bent al die tijd gewoon als tussendoortje behandeld, gewoon net zo lang tot hij wat anders had gevonden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:54:16 #43
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52456386
Carpe Libertatem
pi_52457001
Wat ben jij ontzettend kansloos zeg.... dat je je zo laat gebruiken en dan ook nog is blijft wachten op betere tijden...

hou aub de eer aan jezelf en laat dit gezeik achter je. ga verder met je leven.
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_52457073
quote:
Ik ben mijn gedrag zat.. Ik moet voor mezelf kiezen.. Wie kan me daarin tips geven? Dat ik niet weer zo word en blijf??

Sweet mother of God... Als ik dit zo lees, vraag ik me echt af waar jouw boosheid is?

Deze kerel herhaalt zichzelf constant, l*lt dat een ander niet te vertrouwen is, terwijl hij zelf degene is die niet te vertrouwen is. Wat moet er gebeuren voordat je dit inziet? Kom op kind... hij maakt je van alles wijs, hij zoent de een naar de ander (of meer), en jij neemt hem iedere keer terug? Deze kerel, en alles wat bij hem hoort, is nog minder waard dan de rottende appel onderin je vuilnisbak.

Je hebt helemaal niets aan hem, hij loopt compleet over je heen, heeft totaal geen respect voor je, liegt je voor dat hij van je houdt. En spijt??? Nou, dat heeft hij echt niet. Mensen die echt spijt voelen en getuigen, herhalen niet in hun gedrag.

En jij zegt dat je een vrij zekere meid bent? Ik geloof er niet veel van. Als jij zeker zou zijn, zou je verdomme voelen wat je zelf waard bent, zou je jezelf leuk, lief en mooi genoeg vinden en zou je al zeker geen genoegen nemen met zo'n klootzak als hij!
Je zult vast zeker zijn over bepaalde zaken, maar in ieder geval niet over jezelf, want jouw zelfrespect wordt hier nergens vernoemd door jezelf.

Ik heb 1 tip voor je: zie de waarheid onder ogen, want deze jongen is absoluut niet geinteresseerd in jou.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52457196
Mis alleen even waar de TT op slaat... ?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:27:45 #47
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52457212
Ik heb hem ook niet nodig, ik heb ook altijd gefunctioneerd zonder hem. En wat het loslaten betreft.. ja.. ik moet nu wel.. Ook weer omdat hij de regie in handen had.. maar ook al komt hij zich melden, ik blijf nu volhouden.. Het is mijn leven en mijn leven draait om mij! En dat mijn leven om hem draait, die tijd is nu voorbij!

Super reacties, hier heb ik absoluut veel aan!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_52457247
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:27 schreef MNR het volgende:
Mis alleen even waar de TT op slaat... ?
De relatie was uit, dus was ze vrijgezel. Maar ook al woonden ze niet meer samen, ze deden nog wel van alles samen, er werd over dingen samen overlegd en er was seks. Dus in de praktijk leek het wel heel erg op een relatie hè In theorie was het dat alleen niet. Heel makkelijk voor hem (wel de lusten...).
pi_52457413
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
De relatie was uit, dus was ze vrijgezel. Maar ook al woonden ze niet meer samen, ze deden nog wel van alles samen, er werd over dingen samen overlegd en er was seks. Dus in de praktijk leek het wel heel erg op een relatie hè In theorie was het dat alleen niet. Heel makkelijk voor hem (wel de lusten...).
Ah zo, thx for the explainatioin
pi_52457476
Dolfijntje, misschienkan je dit boek bestellen

vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:13:59 #51
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52458367
quote:
Zucht… hier zit je dan..
Bij het begin beginnen.. Oktober vorig jaar, zou ik gaan samen wonen met hem. Vrijdags zouden wij het huisje bekijken waar we dan in zouden gaan. Donderdagavond kreeg hij een sms, van zijn ex, zij had hem nodig, zat in de put. Dus zo goed qua karakter als hij is, stapt in de auto om naar haar toe te gaan. Ik word midden in de nacht wakker en ben hem kwijt, want in die tijd woonden we al een beetje samen in mijn huisje. Dus heb ik hem gebeld om te vragen waar hij zat. Hij nam niet op. Ik heb hem al met al 5 keer gebeld en een sms gestuurd, waar hij zat en of hij nog lang zou wegblijven.

Eindelijk kwam hij thuis.. Er ontstond gelijk een bepaald stukje afstandelijkheid. Dus ik vroeg wat er was gebeurd. “Ik heb gezoend met mijn ex” was daarop zijn antwoord. “Ik hou niet meer van je, ik zie alleen maar negatieve dingen van je.. Ik wil zou niet verder met je.”
En ik dacht dat ik een goede relatie had! Ik dacht dat we aan het knokken waren op een toekomst. “Dit lucht op, alsof er een last van mijn schouders afvalt, ik probeer het je al weken te vertellen, maar je schijnt het maar niet te merken dat ik er niet lekker in zit.”

Ik heb gevraagd wat ik kon doen, zodat hij er wel lekker in zou komen te zitten. Hij wilde alleen in de woning gaan wonen, waar we de volgende dag heen zouden gaan om te kijken. Ik voelde me aan de kant gezet, gedumpt. Hij wilde me niet meer, terwijl ik hemel en aarde had bewogen om bij hem te kunnen zijn. En hij.. hij gooide de handdoek in de ring. Die meid, manipulatief kreng, die altijd haar zin kreeg voor wat ze wilde, als ik haar zou tegen komen.. Ze wist dat hij in een relatie zat en toch zeggen “ik wil met je douchen!” en vervolgens hem bespringen. Zij die tegen mij heeft gezegd, dat als ze de kans kreeg hem weer in haar klauwen zou krijgen. Zij zo zelfverzekerd.. En hij die geen goed woord over had voor haar, hij die vertelde dat ze een manipulatief kreng is, die alles zo draaide dat haar goed uitkwam.

Na veel gepraat, over wat er toen is gebeurd, kreeg ik te horen, dat hij verder wilde met mij, dat hij er spijt van had, van wat hij had gedaan. We zouden gaan LATTEN.. Ieder ons leven weer een beetje opbouwen, want dat hadden we nodig. Ik heb geholpen om het huis (waar hij dus nu alleen in zit) helemaal zo te krijgen zoals het nu is. Ik heb meer gedaan daar, dan dat ik ooit in mijn eigen huis had gestoken. Laminaat moest er op de vloer, hij had geen geld genoeg, verf op de muur, hij had geen geld genoeg. Naast het werk en stage wat ik deed (zo’n 50 uur per week) stond ik daar na mijn werk nog ‘snachts in dat huis te verven en te klussen, want ik wist dat als wij zouden knokken voor deze relatie dat het ook mijn huis zou gaan worden.
Eind november is hij over gegaan, zijn spullen allemaal uit mijn flatje weg.. ik voelde me ellendig, achter gelaten, min of meer gedumpt. Ik wist dat als we vooruit in de relatie wilde dat we een stap achteruit moesten doen. De maand december ging heel goed, we zagen elkaar ongeveer 3 keer in de week. Ook niet van te voren afspreken, want we wilden (lees hij wilde) zijn vrijheid iets meer terug. Alleen dinsdag was een vaste dag dat ik bij hem sliep, want woensdags moest ik met de trein naar school en “ons” huis is vlakbij het station.
In deze maand kwam er geregeld een meid over de vloer die ik niet vertrouwde, hij in het begin ook niet, want zij was een parasiet, zij gebruikte mensen, hij had nooit een goed woord over haar. Dit al vanaf het begin van onze relatie. Zij is een vriendin van zijn ex. Die ik ook heel goed ken (de ex)
Ex had al een paar keer aangegeven dat deze meid hetzelfde dacht als hoe hij dacht over bepaalde dingen in het leven. Ik wist dat hij haar niet mocht, dus nooit een vermoeden gehad, voor wat er komen zou gaan.

Eind december.. Hij deed weer afstandelijk, geheimzinnig, hij nam zijn telefoon overal mee naar toe.. zelfs als hij naar de wc ging. Als gezonde meid, die wil weten wat er speelt, vraag je het.. “nee er is niets!” en door je hoofd speelt de vraag, waarom doe je dan zo geheimzinnig met je telefoon, die krijg ik nog wel te pakken.

Oud en nieuw.. Hij wilde het niet vieren.. had zijn moeder uit genodigd, maar mij niet.. Ik heb mezelf uitgenodigd, met de vraag, vind je het gezellig als ik kom? Ben ik welkom?
“Natuurlijk ben je welkom, dit is toch ook jouw huis? Jij bent toch mijn moppie!!” Toch voelde ik me die avond niet welkom. En weer ging overal die telefoon naar toe.

00:00 uur.. “Gelukkig nieuwjaar liefje, ik hou van je!!” Met een knuffel en een dikke kus. Moeders die roept: “En ik dan?? Ho maar!!”

Om 00:30 telefoon: zijn vader.. die ook naar mij vraagt.. Toen had ik de telefoon in handen.. ik liep naar de keuken, want daar was het wat stiller, zodat ik vader kon verstaan. Vaders wenste mij een gelukkig nieuwjaar en hing op.. daar zat ik met de telefoon die zo bewaakt werd in handen. Inbox: Ik mis je.. ik wil je zoenen!! Ik wil bij je zijn..
Verzonden: ik wil je huidje voelen, ik wil je aanraken. Ik wil bij je zijn.

Ik wist genoeg! Ik ben naar de kamer gelopen, met tranen over mijn wangen, de telefoon op tafel gelegd en ben naar boven gegaan om mijn spullen te pakken.
Hij komt naar boven en vraagt wat er aan de hand is. “Ik heb het gelezen”
“Ik wil het je al een paar dagen vertellen, maar ik zocht voor het goede moment, ik heb het er met mijn moeder en met haar over gehad en ook met ex. Ik kon het juiste tijdstip niet vinden. Ik ben verliefd op haar, ik hou nog wel van je, maar ik geloof niet dat het wat wordt tussen ons!”

Dus om 2:30 sta ik alleen op straat, gedumpt, verdrietig, kwaad en gekwetst..

Februari dit jaar belt hij me op: “Je had gelijk, ze is niet te vertrouwen, ze heeft weer een relatie met haar ex, ze heeft precies gedaan wat jij voorspelde.. Het spijt me zo dat ik je niet heb geloofd. Ze is een profiteur, een parasiet, alles wat ik voorheen over haar dacht blijkt waar te zijn!” Dat is dan 2-0 voor mij!!

In maart leert hij een meid kennen.. Deze meid heeft wat verteld over zichzelf, dit spoorde al niet.. ook hierin was mijn gevoel negatief.. ik vertrouwde haar niet.. en dat bleek 3-0 te worden, want de politie is er bij te pas gekomen om haar weer uit “ons” huis te krijgen.
Waarom nog steeds “ons” huis? Nou, omdat het in theorie wel uit is, maar uhh in praktijk lijkt het op een relatie, altijd overal overleg over.. Altijd voor elkaar klaar staan.. En als iets uit is.. Mex, don’t have sex with your ex, that will make your life complex.
..Cynisch lachje.. want in de praktijk doen we nog alles wat er in een relatie afspeelt. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik hem niet als vriend zag (als relatie), maar als beste maatje.. alleen is dit echt tot het naadje..
Damn.. wat voel ik me dom!!
Want in maart kwam er iemand tegen over “ons” huis wonen.. Jonge meid, met kind (oja, had ik al verteld dat hij ontzettend anti kind is? Hij wil notabene geen kinderen om zich heen hebben, hij zou nooit op een meid vallen met kinderen en hij wil al helemaal geen kind van zichzelf. Dat is een besproken issue geweest bij ons. Hij zou ook zichzelf laten “helpen”. )
En nu.. Na dus een half jaar in theorie vrijgezel te zijn en in de praktijk een knipperlicht relatie te hebben, heeft hij besloten om met de overbuurvrouw verder te gaan.. hij wil mij 3 weken niet spreken of zien, hij wil aan zijn relatie bouwen. En dat terwijl we vorige week in de praktijk toch echt nog wel wat hadden.. Ik ben dus na een half jaar weer gedumpt, terwijl ik weer stilletjes hoop had gekregen.. Noem mij maar dom, naïef, blond.. what ever you pleased. Ik weet alleen wel dat zij ook niet te vertrouwen is.. ook iets wat hij in het begin heeft aangekaart.. zijn letterlijke woorden waren: “er is iets met haar, waar ik geen grip op krijg, ik vertrouw haar niet!” En zie daar een maand nadat hij dat had gezegd, belde hij me op.. “Je had gelijk! En mijn gevoel was ook goed.. Ze is niet te vertrouwen!!” Nou is zij heel goed in het goed-praten van haar daden en je raadt het al.. hij is te beïnvloeden.. En nu stond het toch echt 4-1, maar ja… door haar actie is het toch weer 3-0 geworden, want hij gelooft haar.. en ze hebben nu een relatie.. Ik weet zeker dat het 13-2-’08 uit is.. Daar heb ik al een weddenschap op.. En als ie voor die tijd belt.. Ik ben mijn gedrag zat.. Ik moet voor mezelf kiezen.. Wie kan me daarin tips geven? Dat ik niet weer zo word en blijf??

d-c
1 vraag: Waar maak je je druk om? Alleen is niet zielig o.i.d. Kan een bewuste keuze zijn van iemand die van zijn onafhankelijkheid houdt.
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:25:01 #52
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52458687
Waarom sporen al die andere vrouwen niet? Zou je het niet eerst eens dichterbij kunnen zoeken en kunnen beseffen dat híj niet spoort omdat 'ie je zo behandeld, en dat jij het spoor niet eens meer kunt zíen omdat je het maar blíjft pikken.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:30:34 #53
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52463795
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:21 schreef MNR het volgende:

[..]

Sweet mother of God... Als ik dit zo lees, vraag ik me echt af waar jouw boosheid is?

Deze kerel herhaalt zichzelf constant, l*lt dat een ander niet te vertrouwen is, terwijl hij zelf degene is die niet te vertrouwen is. Wat moet er gebeuren voordat je dit inziet? Kom op kind... hij maakt je van alles wijs, hij zoent de een naar de ander (of meer), en jij neemt hem iedere keer terug? Deze kerel, en alles wat bij hem hoort, is nog minder waard dan de rottende appel onderin je vuilnisbak.

Je hebt helemaal niets aan hem, hij loopt compleet over je heen, heeft totaal geen respect voor je, liegt je voor dat hij van je houdt. En spijt??? Nou, dat heeft hij echt niet. Mensen die echt spijt voelen en getuigen, herhalen niet in hun gedrag.

En jij zegt dat je een vrij zekere meid bent? Ik geloof er niet veel van. Als jij zeker zou zijn, zou je verdomme voelen wat je zelf waard bent, zou je jezelf leuk, lief en mooi genoeg vinden en zou je al zeker geen genoegen nemen met zo'n klootzak als hij!
Je zult vast zeker zijn over bepaalde zaken, maar in ieder geval niet over jezelf, want jouw zelfrespect wordt hier nergens vernoemd door jezelf.

Ik heb 1 tip voor je: zie de waarheid onder ogen, want deze jongen is absoluut niet geinteresseerd in jou.
En de waarheid is hard! Ja, ik moet dat ook onder ogen komen te zien.. En nee, misschien zal ik wel niet sporen dat ik weinig kwaadheid hier toon, maar ik ben wel boos.. heel erg boos.. ik ben boos om het feit dat ik al die tijd met me heb laten spelen.. ja.. laten ik heb het toe gestaan, ik heb geen halt geroepen.. Misschien dacht ik wel dat ik met die heerlijke vrijpartijen dat ik hem daarmee kon winnen.. ik weet het niet..
En dat ik neerzet vrij zekere meid.. Ja, dat ben ik altijd geweest, ik heb alleen de afgelopen tijd mezelf lopen verraden, door mezelf zo aan te passen, en misschien wel in de hoop dat hij mij leuker zou vinden, ik weet het niet.. dat ik nu niet meer zeker van mezelf ben... Maar je kan het isa vragen, ik ben altijd wel vrij zeker geweest van mezelf.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:13 schreef iruub het volgende:

[..]

1 vraag: Waar maak je je druk om? Alleen is niet zielig o.i.d. Kan een bewuste keuze zijn van iemand die van zijn onafhankelijkheid houdt.
Ik heb ook nooit gezegd dat alleen zielig is, want ik ben niet alleen, ik heb twee schatten van katten, mijn super wereld hond en mijn super pony en mijn super paard.. dus alleen... nee, dat ben ik niet.. ik ben weer bezig mijn sociale contacten op te bouwen, dus nee.. alleen is niet zielig!!
Waar ik me druk om maak, is dat ik mezelf zo heb verraden, ik ben normaal niet zo.. vreemd gaan is exit bij mij! Uit is uit bij mij.. Alleen bij hem dus niet.. dus ja, ik heb mezelf verraden.. daar maak ik me druk om.
Fokbijbel!
pi_52464281
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:30 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

En de waarheid is hard! Ja, ik moet dat ook onder ogen komen te zien.. En nee, misschien zal ik wel niet sporen dat ik weinig kwaadheid hier toon, maar ik ben wel boos.. heel erg boos.. ik ben boos om het feit dat ik al die tijd met me heb laten spelen.. ja.. laten ik heb het toe gestaan, ik heb geen halt geroepen.. Misschien dacht ik wel dat ik met die heerlijke vrijpartijen dat ik hem daarmee kon winnen.. ik weet het niet..
En dat ik neerzet vrij zekere meid.. Ja, dat ben ik altijd geweest, ik heb alleen de afgelopen tijd mezelf lopen verraden, door mezelf zo aan te passen, en misschien wel in de hoop dat hij mij leuker zou vinden, ik weet het niet.. dat ik nu niet meer zeker van mezelf ben... Maar je kan het isa vragen, ik ben altijd wel vrij zeker geweest van mezelf.
[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat alleen zielig is, want ik ben niet alleen, ik heb twee schatten van katten, mijn super wereld hond en mijn super pony en mijn super paard.. dus alleen... nee, dat ben ik niet.. ik ben weer bezig mijn sociale contacten op te bouwen, dus nee.. alleen is niet zielig!!
Waar ik me druk om maak, is dat ik mezelf zo heb verraden, ik ben normaal niet zo.. vreemd gaan is exit bij mij! Uit is uit bij mij.. Alleen bij hem dus niet.. dus ja, ik heb mezelf verraden.. daar maak ik me druk om.
Zwakkeling.
Allah u akbar
pi_52464512
3 keer met dezelfde vent, die keer op keer vreemd gaat. !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:49:44 #56
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52464585
Niet helemaal.. Ik bedoel.. hij is 1 keer vreemd gegaan.. En daarna was het volgens de theorie uit.. Dus de relatie was verbroken, al leek het er niet op in de praktijk..
Dus ja en nee..
Fokbijbel!
pi_52465481
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef oldschoolf00l het volgende:

Zwakkeling.
Neuh, liefde treft dezelfde hersengebieden als cocaïne (geen grapje).
Ze moet gewoon even afkicken en ophouden zichzelf voor de gek te houden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:22:35 #58
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52465879
Isa, geeft 't dezelfde afkickverschijnselen als drank???
Fokbijbel!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:26:35 #59
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52466041
En het punt is ook niet, dat ik niet wil.. maar ik weet even niet hoe..
Ik wil mezelf weer zijn, ik wil weer zelfverzekerd zijn, ik wil weer mijn contacten terug, ik wil mijn leven weer terug zoals ik het had voor hem!
Ik weet alleen even niet hoe!!

En mijn verstand zegt ook.. hij is niet te vertrouwen, ga niet op hem wachten, dit is herhaalverkeer...
Maar mijn gevoel.. ik vind hem zo leuk, als ie me niet kwetst..
...zucht...
Fokbijbel!
pi_52466357
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:26 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik wil mezelf weer zijn, ik wil weer zelfverzekerd zijn, ik wil weer mijn contacten terug, ik wil mijn leven weer terug zoals ik het had voor hem!

En mijn verstand zegt ook.. hij is niet te vertrouwen, ga niet op hem wachten, dit is herhaalverkeer...
...zucht...
Zwakkeling.
Allah u akbar
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:43:16 #61
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52466581
oldschoolf00l... als je niets beters te zeggen hebt... ga dan in een ander topic zieken...
Jij vindt mij zwak.. prima.. ieder zijn eigen mening.. maar na elke post hoef je dat niet te melden.
Fokbijbel!
pi_52466746
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:43 schreef dolfina-chica het volgende:
oldschoolf00l... als je niets beters te zeggen hebt... ga dan in een ander topic zieken...
Jij vindt mij zwak.. prima.. ieder zijn eigen mening.. maar na elke post hoef je dat niet te melden.
Je hebt t nog steeds niet door he.
De crux van het hele verhaal is dat je steeds aan die lul toegeeft.

maw je bent ZWAK.

Stop met zwak zijn, en je pijn is voorbij.

Maar goed, blijkbaar wil je alleen je eigen mening horen. Stik er dan maar in zeikwijf.
Allah u akbar
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:50:58 #63
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52466788
Ben ik sterk?
Als ik leeg ben en moe,
en ik geef er niet aan toe?
Ben ik sterk als ik doorloop tot ik val,
in een diep, donker dal?
Ben ik sterk als ik mijn schaduw bedek,
hou ik dan niemand voor de gek?
Ben ik sterk als ik voor mijzelf vlucht,
maakt mij dat vrij en opgelucht?
Ben ik zwak als ik kan luisteren,
naar wat ik mijn lichaam hoor fluisteren?
Ben ik zwak als ik door het diepe moet gaan,
tot ik weer opnieuw door kan gaan?
Ben ik zwak als ik durf tot te geven,
dat ik fouten maak in mijn leven?
Ben ik zwak als ik even wil leunen,
en vraag of iemand mij kan steunen?
ben ik zwak als ik mijn kwetsbaarheid laat zien,
of is dat nu juist sterk misschien?
Zwak, sterk, het hoort bij elkaar.
Zonder zwakte is sterk zijn nooit daar.
Ik ben sterk, ik ben groot en klein.
Ik ben sterk, omdat ik zwak durf te zijn!
Fokbijbel!
pi_52466987
3-0 voor jou?

ik lees toch echt 28-0 voor je ex, andere meiden + jou....
pi_52467135
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:45 schreef dawg het volgende:
Afkappen. Ik zou mezelf zo in elk geval niet laten behandelen.
Eens. Jezelf omdraaien en nooit meer omkijken.
Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
pi_52467216
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:49 schreef oldschoolf00l het volgende:
Je hebt t nog steeds niet door he.
De crux van het hele verhaal is dat je steeds aan die lul toegeeft.

maw je bent ZWAK.

Stop met zwak zijn, en je pijn is voorbij.

Maar goed, blijkbaar wil je alleen je eigen mening horen. Stik er dan maar in zeikwijf.
Zo, dat kan wel een beetje normaler van toon Ze vindt zichzelf al nergens slim en het is nergens voor nodig zo over iemand die je niet kent te praten. Ze vraagt om advies, niet om iemand die haar nog verder even lekker de grond intrapt om zichzelf beter te voelen of andere vagere beweegredenen.
pi_52467373
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:06 schreef Isabeau het volgende:
Zo, dat kan wel een beetje normaler van toon Ze vindt zichzelf al nergens slim en het is nergens voor nodig zo over iemand die je niet kent te praten. Ze vraagt om advies, niet om iemand die haar nog verder even lekker de grond intrapt om zichzelf beter te voelen of andere vagere beweegredenen.
pi_52467625
Ikdenk dat je je inderdaad nu moet storten in je sociale leven met vrienden, en ook eens naar andere jongens moet gaan kijken... de beste manier om je ex te vergeten is als je wat voor een andere jongen gaat voelen. Ik heb het idee dat je dat nu niet toelaat in je leven omdat je feitelijk nog op hem wacht.

Ben je al op vakantie geweest dit jaar? Ga iets doen wat je heel leuk vind met een groep mensen die je niet kent--> georganiseerde reis ofzo: leer nieuwe mensen kennen.... helpt denk ik goed om hem eens uit je hoofd te zetten.
pi_52470106
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:50 schreef dolfina-chica het volgende:
Ben ik sterk?
Als ik leeg ben en moe,
en ik geef er niet aan toe?
Ben ik sterk als ik doorloop tot ik val,
in een diep, donker dal?
Ben ik sterk als ik mijn schaduw bedek,
hou ik dan niemand voor de gek?
Ben ik sterk als ik voor mijzelf vlucht,
maakt mij dat vrij en opgelucht?
Ben ik zwak als ik kan luisteren,
naar wat ik mijn lichaam hoor fluisteren?
Ben ik zwak als ik door het diepe moet gaan,
tot ik weer opnieuw door kan gaan?
Ben ik zwak als ik durf tot te geven,
dat ik fouten maak in mijn leven?
Ben ik zwak als ik even wil leunen,
en vraag of iemand mij kan steunen?
ben ik zwak als ik mijn kwetsbaarheid laat zien,
of is dat nu juist sterk misschien?
Zwak, sterk, het hoort bij elkaar.
Zonder zwakte is sterk zijn nooit daar.
Ik ben sterk, ik ben groot en klein.
Ik ben sterk, omdat ik zwak durf te zijn!
Erg mooi geschreven... zelf bedacht?
En de boodschap van het gedicht, daar ben ik het helemaal mee eens.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:16:07 #70
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52470347
nee, niet zelf geschreven, al had het gekund, aangezien ik er meer dan 300 op mijn schijf heb staan.
Deze is eerlijk gejat, bron is onbekend. En voor mij is het de waarheid dat sterk en zwak zo in elkaar verweven zijn.
Fokbijbel!
pi_52473759
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:16 schreef dolfina-chica het volgende:
nee, niet zelf geschreven, al had het gekund, aangezien ik er meer dan 300 op mijn schijf heb staan.
Deze is eerlijk gejat, bron is onbekend. En voor mij is het de waarheid dat sterk en zwak zo in elkaar verweven zijn.
bla bla bla bla

Ben je dr nou al overheen?
Allah u akbar
pi_52475113
Sommige mensen zien het tonen van emotie als zwak. Die verbergen zich achter een muur omdat ze te bang zijn om met hun emoties om te gaan. Dat ze het niet tonen van emotie als sterk zien en dat de media / maatschappij deze mening deelt, betekend niet dat het ook sterk zijn is.

Maar de hele dag jaren lang huilbuien hebben is aan de andere kant ook geen vorm van sterkte. Dan beleef je de emotie zonder deze een plaats te geven. Je zit dan in een dal en je vecht er niet voor om er weer uit te komen.

Nee, sterkte is het niet uit de weg gaan van de emoties, maar er ook niet in blijven hangen. Geef de emotie een plaats in je leven en ga door. Leer van de ervaring. Dat is pas sterk.
pi_52477391
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Neuh, liefde treft dezelfde hersengebieden als cocaïne (geen grapje).
Ze moet gewoon even afkicken en ophouden zichzelf voor de gek te houden.
Ik vind een (drugs)verslaving anders een ultiem teken van zwakte.

En dat geldt ook deels voor verliefdheid. Als je je alleen door die emotie laat leiden zul je heel vaak hard op je bek gaan, je wordt namelijk (meestal) eerst verliefd en leert daarna pas die persoon echt kennen. Als je vervolgens je kop in het zand blijft steken voor beopaalde eigenschappen van die persoon omdat je zo verliefd bent kom je terecht in een situatie als waar de TS in zat. Niettemin lijkt het er op dat ze het onderkent, en ik hoop natuurlijk voor haar dat ze dat volhoudt.
pi_52477482
quote:
Je hebt je vrienden wat verwaarloost? Uiteindelijk komt dat vanzelf weer, met hen, of met nieuwe mensen, het zal alleen wel tijd kosten. Je kunt er in elk geval alleen maar van leren voor de volgende keer.
pi_52478352
Jep, weer een typisch gevalletje "mijn (ex)vriend is lichtelijk gestoord maar ik hou zoveel van em"
Het zou bijna een apart filter hier kunnen worden in R&P, zoiets hebben ze in WFL ook al toegepast en schijnt best overzichtelijk te werken.
pi_52479355
Meid laat die gast gaan. Hij gebruikt je wanneer het hem uit komt. Maar als je wil dat hij er voor je is, dan geeft hij niet thuis.
Jij bent veel beter waard!!!
Denk aan jezelf, aan je eigenwaarde. Jij vindt echt wel iemand die 10 keer meer van je houdt .. echt waar

Waarom zou je bij iemand blijven die slecht voor je is? Vind je alleen zijn dan echt zo erg?
Ga dingen doen die jij belangrijk vindt en laat hem vooral links liggen.
En verban hem uit je leven.. misschien is dat nog wel het belangrijkste advies dat ik je kan geven.
pi_52483644
quote:

...zucht...
Hoe kun je er nog iets leuks aan vinden?? Hij kwetst je immers keer op keer. Als hij echt leuk was woonde je nu met hem in één huisje en was hij jou nou uit elkaar aan het trekken ipv die andere dozen.

pi_52487099
meisje, waarom stel je een vraag als je het antwoord al weet? Ik bedoel ...lees je eigen openingspost eens terug. (yeeha mn eerste post in R&p!)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:12:50 #79
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52488230
@ child of the matrix
Het punt is ook niet dat ik niet weet wat ik moet doen.. In theorie weet ik heel goed wat ik moet doen. Ik weet dat ik hem moet loslaten, ik weet dat hij niet te vertrouwen is. Ik weet dat ik mijzelf (de belangrijkste persoon, waar ik mijn hele leven mee moet doorbrengen) kapot maak. Ik weet dat hij zo is, zoals hij zich nu laat zien. Ik weet dat ik me niet als voetveeg moet laten gebruiken, want ik ben zoveel meer waard. Ik weet dat ik recht heb op wederzijdse liefde. Ik weet het allemaal. Het punt is alleen dat mijn theorie en mijn praktijk, mijn verstand en gevoel niet met elkaar sporen. En die moet ik op de een of andere manier weer sporend hebben.

Ik zie mijzelf ook niet als zielig, ik weet dat ik veel fout heb gedaan, ik weet dat ik naïef heb gehandeld.
Ik weet ook dat ik sterk ben en als ik dit kloppend met elkaar maak. Nee, dat zeg ik verkeerd!! Wanneer ik dit kloppend met elkaar heb, kan ik mijn les eruit halen en kan ik weer sterker doorgaan met mijn leven.
Ik weet eigenlijk heel veel, maar ik handel er niet na.. En daar vraag ik dus doormiddel van dit topic tips voor.
Dat ik verder kan gaan, met ik.. Want ik kan nooit en te nimmer vluchten voor mezelf, hoe graag ik dat nu ook zou willen.
Fokbijbel!
pi_52488413
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:12 schreef dolfina-chica het volgende:
@ child of the matrix
Het punt is ook niet dat ik niet weet wat ik moet doen.. In theorie weet ik heel goed wat ik moet doen. Ik weet dat ik hem moet loslaten, ik weet dat hij niet te vertrouwen is. Ik weet dat ik mijzelf (de belangrijkste persoon, waar ik mijn hele leven mee moet doorbrengen) kapot maak. Ik weet dat hij zo is, zoals hij zich nu laat zien. Ik weet dat ik me niet als voetveeg moet laten gebruiken, want ik ben zoveel meer waard. Ik weet dat ik recht heb op wederzijdse liefde. Ik weet het allemaal. Het punt is alleen dat mijn theorie en mijn praktijk, mijn verstand en gevoel niet met elkaar sporen. En die moet ik op de een of andere manier weer sporend hebben.

Ik zie mijzelf ook niet als zielig, ik weet dat ik veel fout heb gedaan, ik weet dat ik naïef heb gehandeld.
Ik weet ook dat ik sterk ben en als ik dit kloppend met elkaar maak. Nee, dat zeg ik verkeerd!! Wanneer ik dit kloppend met elkaar heb, kan ik mijn les eruit halen en kan ik weer sterker doorgaan met mijn leven.
Ik weet eigenlijk heel veel, maar ik handel er niet na.. En daar vraag ik dus doormiddel van dit topic tips voor.
Dat ik verder kan gaan, met ik.. Want ik kan nooit en te nimmer vluchten voor mezelf, hoe graag ik dat nu ook zou willen.
Je weet wat je moet doen. Dus dit topic kan dicht.
De rest moet jij doen. Succes.
Meld je weer over een jaartje ofzo en vertel hoe je t verwerkt hebt.
Allah u akbar
pi_52488754
Ik heb je OP gelezen, rest van dit topic niet.
Het klinkt voor iedereen hier heel logisch, maar als je in de praktijk zit is het dat niet. Ik zit nu ook in zo'n situatie, vriendinnetje die nooit weet wat ze nou precies voor me voelt, maar me wel doodleuk smst dat ze op vakantie met iemand anders heeft lopen zoenen (een Duitser nota bene ) en als ik sms dat ik dacht dat ik toch wel meer voor haar betekende zegt ze dat ik niet zo moet zeiken en zoenen toch niks voorstelt. Daarna smst ze me weer dat ze me zo lief vindt. Ik heb in ieder geval mijn keuze gemaakt, ik geef haar nog een kans. Als ze terug is zal ik er met haar over praten dat ze nu moet gaan kiezen tussen mij of dat vrije leventje van haar, want ze is sowieso al erg passief. Het is altijd ik die haar sms, ze smst dan wel terug maar ze doet het nooit uit zichzelf. Ook als we bij elkaar zijn moet ik altijd het initiatief nemen en zo en daar word ik onderhand ook gek van. Weet je hoe "saai" het is om "Ik ook van jou" steeds als antwoord te moeten horen, in plaats van dat ze het eens een keer uit zichzelf zegt. Ik denk dat ze hierin wel mee zal gaan, en het is eigenlijk stom van mijn kant dat ik het steeds heb toegestaan, alles van haar, zelfs als ze onterecht op mij boos was of stom deed zei ik altijd sorry om maar weer de vrede terug te krijgen, daarom zet ik haar nu voor het blok en laat ik haar een keer kiezen en als ze het nu weer verkloot kan ze opflikkeren. Aan de andere kant hoop ik dat ze zich er wel wat van aantrekt, ik hou van haar, heel veel en we passen erg goed bij elkaar. Ik ben nu alleen wel zover dat ik ook de knoop door kan hakken als zij toch weer zo gaat doen.

Sorry dat ik je topic een beetje gekaapt heb, maar ik moest het ook even van me afschrijven. Aan jou wil ik zeggen om ook even afstand te nemen of hem voor het blok te zetten, maar vooral zelf eens even GOED na te denken, een keuze maken en hier niet meer vanaf wijken.

(Ja, dit is een kloon van een redelijk bekende user hier, ze leest hier misschien mee namelijk, eigenlijk boeit het me niet zoveel, maar held op sokken dat ik ben wil ik niet dat de geheel FOK!community mijn zwaktes kent )
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:46:48 #82
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52488949
Ik heb hem al veel kansen gegeven, ik heb zoveel van hem gepikt. (en hij van mij)
Ik ben er als verstand al overuit... kappen die handel..
Maar gevoel...

Ik weet heel goed wat je bedoeld... ik heb de vrede ook bewaard, maar mag ik je waarschuwen, dat voor het blokzetten, is ook geen slimme zet.. daarin gaat dwars tegenin.. daar moet jij de touwtjes in handen houden..

Jij ook succes kloontje!!
Fokbijbel!
pi_52489030
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hoe kun je er nog iets leuks aan vinden?? Hij kwetst je immers keer op keer. Als hij echt leuk was woonde je nu met hem in één huisje en was hij jou nou uit elkaar aan het trekken ipv die andere dozen.

Hoe kun je daar nou nog liefde voor voelen? Bij dat soort mensen vervalt die liefde toch acuut in diepe haat en wil je diegene niet anders zien dan dood en kapot?
pi_52489161
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik heb hem al veel kansen gegeven, ik heb zoveel van hem gepikt. (en hij van mij)
Ik ben er als verstand al overuit... kappen die handel..
Maar gevoel...

Ik weet heel goed wat je bedoeld... ik heb de vrede ook bewaard, maar mag ik je waarschuwen, dat voor het blokzetten, is ook geen slimme zet.. daarin gaat dwars tegenin.. daar moet jij de touwtjes in handen houden..

Jij ook succes kloontje!!
Als ze er dwars tegenin gaat weet ik genoeg, dan kap ik het af. Dit is echt haar laatste kans. Ik heb ook geen zin om er nog meer moeite in te steken, dat heb ik al meer dan genoeg gedaan, nu is het een keer haar beurt. Ze komt volgende week terug en dan zal ik wel met haar praten erover, en het maakt me momenteel weinig meer uit wat het wordt. Ik zou ontzettend blij zijn als ze verandert, maar ik maak me ook niet echt druk als ze dat niet doet. Ik weet wat ik me tot nu toe allemaal heb laten doen en heb geen zin om dat nog eens te laten gebeuren.

Ik zou voor je willen dat jij je nu ook in deze gevoelssituatie bevond, want dat zou het voor je veel makkelijker maken. Ik heb echter niet zo lang met haar gehad en ben nog jonger, jij had samenwoonplannen en zo. Ik kan je alleen maar als tip geven na te denken over álles wat hij jou heeft geflikt, en dat eens op een rijtje te zetten. Dat helpt wel om hem meer te "haten" .
pi_52489200
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:49 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hoe kun je daar nou nog liefde voor voelen? Bij dat soort mensen vervalt die liefde toch acuut in diepe haat en wil je diegene niet anders zien dan dood en kapot?
Dit bedoel ik niet vervelend, maar jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten, of misschien wellicht wel maar zit jij anders in elkaar. Voor mensen zoals TS en ik is het gewoon erg moeilijk om dat in te zien, omdat je weet, in mijn geval dan, dat dit niet zomaar iemand is waar er nog 1000000000 anderen van rondlopen.
  zondag 19 augustus 2007 @ 00:00:37 #86
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52489331
Ik heb de gigantische openingspost en je reacties gelezen, Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel.
Je hebt het zelf goed door inderdaad, en om de stap zetten dat je het ook echt te doet en volhoudt blijft moeilijk als je weet dat hij je zwakke plek is.

Wat je nu doet om dit te verhelpen vind ik goed, van je af schrijven en het analyseren. Meer kan je denk ik op dit moment niet doen, je weet het wel, maar als je er gevoelsmatig nog niet aan toe bent gaat dat ook niet helemaal lukken op dit moment in je leven.
Succes ermee meid!
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_52494469
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:55 schreef DyingToLive het volgende:

[..]

Dit bedoel ik niet vervelend, maar jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten, of misschien wellicht wel maar zit jij anders in elkaar. Voor mensen zoals TS en ik is het gewoon erg moeilijk om dat in te zien, omdat je weet, in mijn geval dan, dat dit niet zomaar iemand is waar er nog 1000000000 anderen van rondlopen.
Je zult met deze dame niet gelukkig worden, omdat jij veel meer gevoel hebt voor haar dan zij voor jou. Als je steeds overal het initiatief voor moet nemen en als er zelfs nooit spontaan iets liefs over haar lippen komt, alleen als jij min of meer aandringt, is het tijd om goed na te denken of je dit de rest van je leven wilt. Je kijkt door een roze bril als je zegt dat er niet zoveel anderen als zij zijn, volgens mij zijn er zat anderen die veel beter zijn voor jou. Ze zal ook wat lieve kanten hebben, maar zo te horen profiteer je daar weinig van. Je zult met weinig respect worden behandeld als je je als een deurmat laat gebruiken. Het zou beter zijn om de relatie te verbreken en een poosje intens verdrietig zijn, waarna je weer een heldere kijk op de dingen krijgt. Je zult dan beter voor jezelf op een rijtje kunnen zetten wat je in het leven belangrijk vindt en daar aan gaan werken. Misschien een asseriviteitstraining volgen of daar eens iets over lezen. Het door jou vertoonde gedrag beperkt zich vaak niet alleen tot je relatie, maar zorgt vaak ook voor frustraties op zakelijk gebied en in je relaties met vrienden en familie. Daar zul je aan moeten werken om je gedrag te veranderen zodat je niet meer over je laat lopen en krijgt wat je wilt in het leven zonder anderen te benadelen en jezelf en anderen te respecteren.. Daarna kun je open staan voor een nieuwe gezonde relatie met een persoon die je goed zal behandelen. Maar daar is in de eerste plaats zelfrespect voor nodig, anders blijf je tegen mensen aanlopen die je beschouwen als niet belangrijk en je dusdanig behandelen .
pi_52494490
Eigelijk kan hetzelfde gezegd worden tegen TO die hetzelfde probleem heeft met haar ex vriend die steeds weer in beeld komt als het met hem minder goed gaat. Het deurmat verhaal gaat ook hier op. Vindt voor jezelf uit wat belangrijk is in het leven en blokkeer alles wat met deze man te maken heeft om weer gezond te kunnen gaan denken. Steek veel energie in jezelf, lees boeken over assertiviteit, ga een training volgen, doe iets, maar blijf niet bezig met dit zelfvernietigende gedrag. Je bent te veel waard om je zo slecht door mensen (niet alleen door je ex) te laten behandelen. Geef een signaal af: tot hier en niet verder, en werk aan je zelfrespect.
  Vis een optie? zondag 19 augustus 2007 @ 10:27:54 #89
70532 loveli
N
pi_52495104
Als je niet wilt dat je ex over je heen loopt, moet jij niet op de grond gaan liggen. Meid, sta op! Jij moet nodig het woordje 'nee' gaan ontdekken. Verbreek alle contact met hem, neem nooit meer de telefoon op als hij belt (nieuw nummer vragen?) en ga leven.
Maak een lijst met alle rottigheid die hij heeft uitgehaald en als jij een zwak moment krijgt lees je die lijst (of dit topic). Het wordt tijd dat jij je eigen leven gaat leven en niet dat van een ander.
crap in = crap out
pi_52496219
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 08:37 schreef woniya het volgende:

[..]

Je zult met deze dame niet gelukkig worden, omdat jij veel meer gevoel hebt voor haar dan zij voor jou. Als je steeds overal het initiatief voor moet nemen en als er zelfs nooit spontaan iets liefs over haar lippen komt, alleen als jij min of meer aandringt, is het tijd om goed na te denken of je dit de rest van je leven wilt. Je kijkt door een roze bril als je zegt dat er niet zoveel anderen als zij zijn, volgens mij zijn er zat anderen die veel beter zijn voor jou. Ze zal ook wat lieve kanten hebben, maar zo te horen profiteer je daar weinig van. Je zult met weinig respect worden behandeld als je je als een deurmat laat gebruiken. Het zou beter zijn om de relatie te verbreken en een poosje intens verdrietig zijn, waarna je weer een heldere kijk op de dingen krijgt. Je zult dan beter voor jezelf op een rijtje kunnen zetten wat je in het leven belangrijk vindt en daar aan gaan werken. Misschien een asseriviteitstraining volgen of daar eens iets over lezen. Het door jou vertoonde gedrag beperkt zich vaak niet alleen tot je relatie, maar zorgt vaak ook voor frustraties op zakelijk gebied en in je relaties met vrienden en familie. Daar zul je aan moeten werken om je gedrag te veranderen zodat je niet meer over je laat lopen en krijgt wat je wilt in het leven zonder anderen te benadelen en jezelf en anderen te respecteren.. Daarna kun je open staan voor een nieuwe gezonde relatie met een persoon die je goed zal behandelen. Maar daar is in de eerste plaats zelfrespect voor nodig, anders blijf je tegen mensen aanlopen die je beschouwen als niet belangrijk en je dusdanig behandelen .
Ik ben er nou ook een beetje klaar mee, misschien heb ik haar teveel vrijheid gegeven. Ik ga haar deze week ook niet meer smsen, ik zie wel wat zij doet. Als ze terugkomt zal ik haar zeggen dat ze maar eens wat actiever moet zijn en niets meer met anderen moet doen (dat ik dat verdomme moet zeggen ) en als ze zich daar niet aan houdt dan kap ik ermee, dit keer werkt zij er maar een keer aan in plaats van ik.
pi_52497022
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:56 schreef DyingToLive het volgende:
Ik ben er nou ook een beetje klaar mee, misschien heb ik haar teveel vrijheid gegeven. Ik ga haar deze week ook niet meer smsen, ik zie wel wat zij doet. Als ze terugkomt zal ik haar zeggen dat ze maar eens wat actiever moet zijn en niets meer met anderen moet doen (dat ik dat verdomme moet zeggen ) en als ze zich daar niet aan houdt dan kap ik ermee, dit keer werkt zij er maar een keer aan in plaats van ik.
Haar teveel vrijheid gegeven? Je bent over je eigen grenzen heengegaan. En waarom? Was je zo bang dat je haar kwijt zou raken?

Tbh heb ik het vermoeden dat je niet sterk genoeg in je schoenen staat om voet bij stuk te houden. Als ze terug komt van de vakantie en ze zegt "ja hoor, ik wil er meer in investeren" dan vraag ik me af hoe lang het duurt voordat ze weer de grens bij jou opzoekt en jij dat weer toestaat. Jouw verandering hierin ontstaat niet van de 1 op de andere dag.

En je gaat haar nu voor het blok zetten? Waarom? Omdat je er genoeg van hebt of omdat je stiekem hoopt dat dat de enige kans is om haar voor jezelf te winnen? In het laatste geval zul je het onderspit delven. Het meisje toont niet zo heel veel respect voor jou gezien ze gewoon met andere zoent met het risico dat jij dat niet accepteert en 'opstapt'.

If you want my advise: give up the girl and have a life by your own. Wat maakt dat ze zo belangrijk is dat jij constant de vrede wilt bewaren? Ze is niet Heilige Maagd Maria en al helemaal niet de vrouw van je dromen (of wil je zeggen dat dit is wat je wilt? Dat je een meid wilt die zo met jou omgaat?).
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:48:07 #92
81237 releaze
best of both worlds
pi_52498671
dolfina, die sporen gaan vanzelf lopen als je probeert ermee te beginnen. dus de nieuwe theorie in de praktijk gaat brengen. dan ga je weten hoe het aanvoelt en wat het met je doet, daarop inspelen. het zijn hele kleine stapjes, waarvan dit nieuwe besef de eerste is dat ook een beetje mag inwerken, dan komt het gevoel van zelf.

heel veel succes hiermee!
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:44:40 #93
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52514076
Ik heb een nieuw motto!!!!!
You are a part of my past, not a part of my future.. (als ik het zo goed schrijf)
Of anders gezegd,
You are a not so nice part of my past, I don't want you in my future.
Fokbijbel!
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:13:39 #94
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52515009
Goed zo
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:15:52 #95
81237 releaze
best of both worlds
pi_52515069
Thats the spirit!
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:57:31 #96
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52524220
Nu me er nog aan houden...
Ik hou me dit voor.. absoluut.
Fokbijbel!
pi_52524411
Je kan het ook wel Je bent niet de enige op deze aardkloot die dit door moet maken en de meeste mensen redden het op een gegeven moment prima alleen en/of vinden iemand die wèl hun liefde beantwoord! Ooit zal je op deze periode terugkrijgen met het gevoel "god, wat voelde ik me toen kut, maar het ligt achter me en ik ben gelukkig zonder hem"
pi_52526191
goed zo meid en dat kan je ook!!!
pi_52526367
"ons huisje"

betaal je ook de helft vd huur??
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:45:11 #100
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52543599
weet je dat ik afgelopen weekend één van de leukste weekenden heb gehad, sinds tijden??/
Gewoon lekker relaxt en gedaan wat me leuk leek.
ik voel me heerlijk!! (zolang hij geen contact opneemt)
Fokbijbel!
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:55:43 #101
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52543991
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:
weet je dat ik afgelopen weekend één van de leukste weekenden heb gehad, sinds tijden??/
Gewoon lekker relaxt en gedaan wat me leuk leek.
ik voel me heerlijk!! (zolang hij geen contact opneemt)
Als hij opbelt gewoon zeggen dat je niet meer wilt dat hij belt en verwijs hem ff door naar fok. De andere kant van het verhaal lijkt me nl ook wel interessant.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:26:13 #102
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52639206
Ik heb nu vanaf vorige week geen contact gehad met hem. Ik voel me sterk, dinsdag is mijn intake voor een assertiviteitstraining.

@SYCO ik betaal geen huur, ik heb de helft van de inrichting betaald en ik betaal de stal van "onze" paarden.. Dus???
Fokbijbel!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:55:24 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_52639543
Wouwk, ik heb de OP gelezen en ik dacht: ooooh, wat sneu.. Laat je nu niet gebruiken !
Maar nu lees ik je laatste post en ik kan alleen zeggen: Goed zo! Hou vol! Hij is het totaal niet waard!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 04:12:58 #104
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52640514
Uhm na de OP gelezen te hebben, had ik wel commentaar, maar dat is niet meer relevant. Gun jezelf jezelf, je bent waard.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_52646202
En plots komt hij met een meisje af waarbij je geen wantrouwen voelt, en dan ben je hem volledig kwijt...

Maar eigenlijk ben je hem al lang kwijt...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:08 #106
172358 oddman
Introspecteur
pi_52649648
Hmm.

Wie houdt hier wie voor de gek?
Die vriend de TS, de 'exen' en scharrels van de vriend de vriend, of de TS zichzelf?

Je kijkt naar de feiten. Handel daar ook naar. Besef dat hij jou gewoon gebruikt als veilig neukobject als hij geen zin meer heeft in andere dingen. Op zich niks mis mee, maar je moet ook niet veel meer van hem verwachten dan van een dildo waar een beetje een vervelende maar wel lekker ruikende vent aan vast zit.

Alles wat je je hebt laten flikken heb je aan jezelf te danken omdat je er niet naar hebt gehandeld.
Neem de verantwoordelijkheid en laat het je in Godsnaam niet nóg een keer overkomen!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52650956
Je laat je wel over je heen lopen he? Tsja liefde..

Anyway, hij zoekt vrouwen die op zichzelf lijken want zijn stelling:
quote:
Het spijt me zo dat ik je niet heb geloofd. Ze is een profiteur, een parasiet, alles wat ik voorheen over haar dacht blijkt waar te zijn!” Dat is dan 2-0 voor mij!!
Slaat heel erg op hemzelf!! (let wel, afgaande van dit verhaaltje...)
Je laat je nogal parasieteren he? Sex, aandacht hij heeft het allemaal van jou. Zelfs geld !

Maar als het meneer uitkomt gaat meneer weer naar een ander liefje tot het niks wordt.. en dan weer uithuilen bij jou...

Don't fight fire with fire. je kan natuurlijk de zelfde streek gaan leveren maar dat levert niks op. Hou de eer aan jezelf en zet die gast uit je leven en laat met een betere relatie zien hoe het WEL kan...

Succes
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:46:10 #108
15137 rembrand20
Reality is almost always wrong
pi_52652004
Mmm best wel grappig, jij theoretisch een half jaar vrijgezel zijn en hij is het in de praktijk ook !!
Dat ga ik niet voor elkaar krijgen ben ik bang voor....
Rembrandt werd op 15 juli 1606 in Leiden geboren, als zoon van een molenaar en een bakkersdochter.
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:37:50 #109
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52691171
Na bijna 3 weken geen contact, krijg ik een smsje... "heej .. je msn staat aan, maar waar ben je dan?
mijn reactie: niet thuis... niet online...
"je bent wel online, heb je pc nog aanstaan waarschijnlijk."
dat kan. zit alleen niet in de buurt van pc pas vannacht laat..

tring.. telefoon...
waar ben je dan? wat ga je doen dan??

en damn... bedenk ik me nu pas wat ik had moeten antwoorden..
kut.. ben er weer ingetuint!!
Fokbijbel!
pi_52691192
Wat had je moeten antwoorden dan
  zondag 26 augustus 2007 @ 09:52:55 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52692792
"Gaat je niks aan!"

Volhouden d-c! Je kan het!
pi_52692854
En dan gelijk uit je msn gooien, dan heb je dat probleem de volgende keer ook niet meer.
pi_52696755
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:37 schreef dolfina-chica het volgende:
Na bijna 3 weken geen contact, krijg ik een smsje... "heej .. je msn staat aan, maar waar ben je dan?
mijn reactie: niet thuis... niet online...
"je bent wel online, heb je pc nog aanstaan waarschijnlijk."
dat kan. zit alleen niet in de buurt van pc pas vannacht laat..

tring.. telefoon...
waar ben je dan? wat ga je doen dan??

en damn... bedenk ik me nu pas wat ik had moeten antwoorden..
kut.. ben er weer ingetuint!!
Waarom beantwoord je überhaupt zn sms-jes...
Waarom neem je de telefoon op als ie belt...
Allah u akbar
pi_52697587
één woord, en ik heb niet eens (je hele op) alles gelezen, dit is wat er mij te binnen schoot: geestelijke manipulatie.

Hij wil een relatie op zijn voorwaarden, en weet dat hij altijd terug bij jou kan komen.
Vertel hem dat als hij een relatie enkel en alleen op zijn voorwaarden wil, dat hij dan beter vrijgezel kan zijn en niet de definities van een relatie weet en dat hij die eerst maar eens goed mag (gaan) opzoeken en voor zichzelf mag gaan definiëren. Dit zijn nl niet de definities van een goede relatie, laat staan dat het gezond voor jou is. Hij heeft de macht, blijft die behouden, zolang jij niet weet en beseft wat voor jou de definities van een relatie moeten zijn. En dat zijn niet die van hem. Snapt. Maw. luister naar jezelf.
  maandag 27 augustus 2007 @ 01:17:23 #115
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52716200
Ik heb hem 1 keer gezegd dat hij mijn vriendschap niet waard is en dat als hij echt een vriendschap wilde met mij dat hij moest laten zien wat hij waard is.. ook nu heb ik die neiging om weer te zeggen.. hij heeft mij altijd gezegd dat onze vriendschap hem zoveel waard is. hij zou er niemand tussen laten en hij zou er alles aan doen om mijn vertrouwen terug te krijgen.....
En nu heeft hij mij aan de kant gezet... om een relatie op te bouwen met

hij heeft zijn kans gehad, ik ga een afscheidsbrief schrijven, maar niet nu op dit moment.
Slaap lekker allemaal

d-c
Fokbijbel!
pi_52716985
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:17 schreef dolfina-chica het volgende:

hij heeft zijn kans gehad, ik ga een afscheidsbrief schrijven, maar niet nu op dit moment.

d-c
bluf
Allah u akbar
pi_52717117
quote:
Ik heb hem 1 keer gezegd dat hij mijn vriendschap niet waard is en dat als hij echt een vriendschap wilde met mij dat hij moest laten zien wat hij waard is.. ook nu heb ik die neiging om weer te zeggen..
Nou, joh, dat zal hem leren!
quote:
hij heeft mij altijd gezegd dat onze vriendschap hem zoveel waard is. hij zou er niemand tussen laten en hij zou er alles aan doen om mijn vertrouwen terug te krijgen.....

Nou, joh, dat zal hem leren!
quote:
Slaap lekker allemaal

d-c
Welterusten d-c.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52721645
quote:
Ik heb hem 1 keer gezegd dat hij mijn vriendschap niet waard is en dat als hij echt een vriendschap wilde met mij dat hij moest laten zien wat hij waard is.. ook nu heb ik die neiging om weer te zeggen.. hij heeft mij altijd gezegd dat onze vriendschap hem zoveel waard is. hij zou er niemand tussen laten en hij zou er alles aan doen om mijn vertrouwen terug te krijgen.....

Slaap lekker allemaal

d-c
Neem de moeite niet. Als je een brief schrijft, schrijf er dan een waarbij je hem de huid volscheldt en stuur hem niet op. Hij is niet de moeite waard om in te investeren, hij is niet de moeite waard om een brief te schrijven, want het interesseert hem niet, jij interesseert hem niet.

Open je ogen en zie de waarheid onder ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MNR op 27-08-2007 11:35:53 ]
pi_52721912
Hij is gewoon dom dat hij telkens verkeerde vrouwen uitkiest. en je weet dat hij dit zal blijven doen. Doe jezelf een lol en zoek een goede man.
pi_52722490
blocken en uit je msn! Telefoon niet opnemen als hij belt, niet in de gaten dat hij het is? Ophangen als je het wel weet! Geen smsjes meer, geen briefjes, geen emails, nada niets noppes meid!

FUCK HIM! laat hem maar janken om je, jij moet weg van hem, afkicken en wel nu! Dit is de reden waarom je ervoor valt, je geeft hem alle kans om jou erin te laten palmen, omg!! Doe je verdome oogkleppen ff af en kijk eens naar wat voor zielig figuur je gedraagt.... Afkappen dit gezeik en wel nu!!!

als dit niet duidelijk genoeg meer is, dan ben je wel heeeel blind om te zien dat hij een walgelijke kwal is die jou zal blijven inpalmen, omdat jij telkens reageert op hem
pi_52722566
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:26 schreef jorgentol het volgende:
Hij is gewoon dom dat hij telkens verkeerde vrouwen uitkiest. en je weet dat hij dit zal blijven doen. Doe jezelf een lol en zoek een goede man.
Totdat er een vrouw voorbij komt die niet meer over zich heen laat lopen, dan wordt het patroon doorbroken.
Hulde aan die vrouw die hem dat inzich gaat verschaffen
pi_52723754
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:53 schreef MNR het volgende:

[..]

Totdat er een vrouw voorbij komt die niet meer over zich heen laat lopen, dan wordt het patroon doorbroken.
Hulde aan die vrouw die hem dat inzich gaat verschaffen
Best wel naief, om te denken dat je mensen kunt veranderen. Of hij blijft het doen, of hij komt iemand tegen die hij dusdanig leuk vindt dat hij het risico niet meer neemt. In elk geval ligt dat geheel bij hem en niet bij een partner.
pi_52723961
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:14 schreef MNR het volgende:

[..]

Neem de moeite niet. Als je een brief schrijft, schrijf er dan een waarbij je hem de huid volscheldt en stuur hem niet op. Hij is niet de moeite waard om in te investeren, hij is niet de moeite waard om een brief te schrijven, want het interesseert hem niet, jij interesseert hem niet.

Open je ogen en zie de waarheid onder ogen.
Dat inderdaad.
pi_52724823
Eigenlijk weet je zelf al lang wat je moet doen, toch ?
Maar om de een of andere reden wil je ergens een bevestiging zien, dat hetgene wat je zou moeten doen, ook het juiste is, lijkt me.

Je moet er alles aan doen, om geen contact meer met die knul te hebben.
Neem een ander (geheim) telefoonnummer, zodat hij niet meer kan bellen.
Neem desnoods een ander gsm nummer (wat ik ook zou doen).
Ga eens uit met een leuke vent die wel aandacht in jou wilt steken.
Neemt hij op de een of andere manier toch contact met je op, zeg je hem dat je geen tijd hebt en heel druk bezig bent. Dan gelijk ophangen, nog voor hij iets kan zeggen.

Kortom, pak je eigen leven op, met iemand anders !
pi_52725013
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef Frezer het volgende:
Best wel naief, om te denken dat je mensen kunt veranderen. Of hij blijft het doen, of hij komt iemand tegen die hij dusdanig leuk vindt dat hij het risico niet meer neemt. In elk geval ligt dat geheel bij hem en niet bij een partner.
Ik beschouw me in deze situatie verre van naief, beste Frezer (je quote mij, dus ik neem aan dat je het ook tegen mij wilt zeggen). Niemand hoeft zo arrogant te zijn om te denken dat hij/zij een ander kan veranderen. Zo belangrijk ben je niet.

Maar wat wel zo is, is dat er in je leven ongeveer 7 personen/gebeurtenissen zijn die ervoor zorgen dat je anders tegen het leven aan gaat kijken. En door die bewustwording ga je ook anders handelen.
Ik weet niet of dat ook bij hem (de man over wie TS het heeft) het geval is, maar het heeft me niet tegengehouden om eens even een heel ongenuanceerde opmerking te plaatsen
pi_52725716
Nou ja, het was ook in het algemeen bedoelt; met iemand iets beginnen of voortzetten er van uit gaande dat hij/zij zal veranderen eindigt per definitie in tranen.

Dus zoals je het nu verwoord ben ik het zeer wel met je eens, .
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:45:35 #127
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_52741402
weet je wat het punt is, ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben, ik weet ook dat mijn verstand gelijk heeft.. het punt over die brief is dus, dat ik eerlijk wil zijn.. dat ik hem wil vertellen hoe ik het zie.. en wat hij er mee doet, is zijn pakkie aan.. leest ie hem niet.. so be it.. leest hem wel, dan hoop ik dat ik hem raak..
je kan mensen niet veranderen, maar mensen kunnen zichzelf wel veranderen!!
ik wil daarmee niet zeggen dat ik hem terug wil in mijn leven, ik mis hem absoluut, ik besprak werkelijk alles met hem.. hij weet alles van mij.. ik zag hem als soulmate..
mensen kunnen zichzelf veranderen, naar mij toe is het te laat.. doormiddel van een brief heb ik het gevoel dat ik hem in kan laten zien dat hij het bij een ander anders moet doen.
naïef? dom? eigenwijs?

tot nu toe heb ik bij iedereen waarvan ik op de één of andere manier afscheid heb "moeten" nemen een afscheidsbrief geschreven..
en of ik hem opstuur.. ik weet het niet..

d-c
Fokbijbel!
pi_52746463
Met een brief kan je nog één keer zeggen wa je denkt en voelt om er daarna definitief een punt achter te zetten. Ik vind een brief schrijven een goed idee om het allemaal voor jezelf helder af te sluiten. Doen dus

En of je hem verstuurt of niet doet er dan niet toe Alleen reken wel op een reactie als je hem verstuurt en dan wil je daar misschien weer op reageren ad nauseam. Oppassen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')