abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52589530
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:10 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Het is een zelfstandig land dat over het algemeen geen verantwoording hoeft af te dragen aan het westen. Met andere woorden, dat vrijgeleide hebben ze dus wel. Ze kunnen binnen de grenzen van de grondwet en eventuele internationale verdragen doen en laten wat ze willen. Het enige wat wij westerlingen kunnen doen is onze mening ventileren.

Dat er sprake is van een vreemd beleid van de Zuid Afrikaanse overheid zal ik absoluut niet ontkennen. Wat mij echter buitengewoon irriteert zijn mensen die menen dat het zwarte ras inferieur is aan de blanken wat betreft leiderschap. De mensen die nog nooit een voet op het Afrikaanse continent hebben gezet maar toch menen een expert te zijn op het gebied van governmentele kwesties in Afrika. Mensen die denken dat de Afrikaanse cultuur hetzelfde is als de westerse, of die denken dat de Afrikaanse cultuur hetzelfde zou moeten zijn als de westerse. Mensen die denken dat het continent er onder blank bewind sneller bovenop zal komen, mensen die denken dat de kolonisatie een jammerlijk vergaan fenomeen is dat we eigenlijk gewoon voort hadden moeten zetten. Daar ligt mijn irritatie in dit topic, maar ook in andere topics hier. Er zweven bij die figuren heel wat ballonnetjes die doorgeprikt moeten worden. De illusie dat wij blanken het wel even regelen. Ik heb nieuws voor je: zo werkt dat niet.
Wat een hippiegelul... Feit is dat onder blank minderheidsregime weliswaar zwarten nauwelijks rechten hadden, maar dat er wél sprake was van een functionerend krachtdadig bestuur (en ja, in Afrika!). Dat is nu niet meer zo. Misschien zou dat voor het ANC nu toch eindelijk eens reden moeten zijn om de zelfkritiek in te voeren, en aansluitend eens te bestuderen hoe die blanken het 'm toch weer iedere keer wél flikken. Maar ik heb weinig hoop, zelfkritiek is niet erg populair in Afrika.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:21:34 #152
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52589856
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een hippiegelul... Feit is dat onder blank minderheidsregime weliswaar zwarten nauwelijks rechten hadden, maar dat er wél sprake was van een functionerend krachtdadig bestuur (en ja, in Afrika!). Dat is nu niet meer zo. Misschien zou dat voor het ANC nu toch eindelijk eens reden moeten zijn om de zelfkritiek in te voeren, en aansluitend eens te bestuderen hoe die blanken het 'm toch weer iedere keer wél flikken. Maar ik heb weinig hoop, zelfkritiek is niet erg populair in Afrika.
Hippiegelul. Het was goddomme een fascistisch land waar zwarten geen enkele rechten hadden. Het is volkomen normaal dat landen waar bevolkingsgroepen aan de macht komen die geen enkele ervaring hebben met leidinggeven dat nog moeten leren. Het kost tijd voordat er een stabiele situatie ontstaat.
Corruptie is er inderdaad, maar dat wordt in kranten breed uitgemeten. Kritiek is er genoeg en dat wordt niet onderdrukt. Je kan zeggen wat je wilt maar het is wel een werkende democratie.

Het superioteitsgevoel dat je uit je post laat blijken is beschamend. Je moet je s beter verdiepen. Europa was tot en met de 2e wereldoorlog een onstabiel zootje. De Balkanoorlog in de jaren 90 is hier nog een voorbeeld van. Het is nogal arogant om te roepen dat die blanken het wel voor elkaar hebben terwijl wij pas 60 jaar geen oorlog kennen hier. Er zijn wereldwijd rijken geweest die honderden jaren stabiel zijn geweest. En 90% daarvan waren niet blank.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_52589966
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Hippiegelul. Het was goddomme een fascistisch land waar zwarten geen enkele rechten hadden. Het is volkomen normaal dat landen waar bevolkingsgroepen aan de macht komen die geen enkele ervaring hebben met leidinggeven dat nog moeten leren. Het kost tijd voordat er een stabiele situatie ontstaat.
Corruptie is er inderdaad, maar dat wordt in kranten breed uitgemeten. Kritiek is er genoeg en dat wordt niet onderdrukt. Je kan zeggen wat je wilt maar het is wel een werkende democratie.

Het superioteitsgevoel dat je uit je post laat blijken is beschamend. Je moet je s beter verdiepen. Europa was tot en met de 2e wereldoorlog een onstabiel zootje. De Balkanoorlog in de jaren 90 is hier nog een voorbeeld van. Het is nogal arogant om te roepen dat die blanken het wel voor elkaar hebben terwijl wij pas 60 jaar geen oorlog kennen hier. Er zijn wereldwijd rijken geweest die honderden jaren stabiel zijn geweest. En 90% daarvan waren niet blank.
Exact. Je haalt me de woorden uit mijn mond. Met hem zijn er helaas vele anderen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_52590123
quote:

[..]

Hippiegelul. Het was goddomme een fascistisch land waar zwarten geen enkele rechten hadden.
He, dat staat ook in mijn post
quote:
Het is volkomen normaal dat landen waar bevolkingsgroepen aan de macht komen die geen enkele ervaring hebben met leidinggeven dat nog moeten leren.
Een beetje aanloopproblemen kan, maar wat niet kan is dat een loopje wordt genomen met de rechtsstaat, en dat is wat in ZA gebeurd. En dat heeft niets met aanloopproblemen te maken.
quote:
Het kost tijd voordat er een stabiele situatie ontstaat.

Het superioteitsgevoel dat je uit je post laat blijken is beschamend.
Omdat ik een uitgesproken mening heb over wat juist is en wat niet? Met een dergelijke redenering praat je de Holocaust goed, dat weet je he?
quote:
Je moet je s beter verdiepen. Europa was tot en met de 2e wereldoorlog een onstabiel zootje.
Absolute flauwekul. Op buitenlands gebied: ja, maar intern was de zaak heel behoorlijk geregeld (ok, niet in Duitsland), allemaal een functionerende democratische rechtsstaat.
quote:
De Balkanoorlog in de jaren 90 is hier nog een voorbeeld van.
De Balkan is de Balkan, we hebben het hier over West Europa.
quote:
Het is nogal arogant om te roepen dat die blanken het wel voor elkaar hebben terwijl wij pas 60 jaar geen oorlog kennen hier. Er zijn wereldwijd rijken geweest die honderden jaren stabiel zijn geweest. En 90% daarvan waren niet blank.
Je ziet het niet he, het gaat om de rechtsstaat, niet om iets anders. Helaas een onbekend fenomeen in Afrika.
pi_52590248
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Absolute flauwekul. Op buitenlands gebied: ja, maar intern was de zaak heel behoorlijk geregeld (ok, niet in Duitsland), allemaal een functionerende democratische rechtsstaat.
Behalve dan natuurlijk Spanje, Portugal, Italië, de Balken, Oost-Europa en Rusland en de relatief grote groepen fascisten en communisten in Frankrijk en Engeland.
pi_52590324
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Behalve dan natuurlijk Spanje, Portugal, Italië, de Balken, Oost-Europa en Rusland en de relatief grote groepen fascisten en communisten in Frankrijk en Engeland.
Ik heb het over West Europa, niet over die apenlanden. Misschien is het raadzaam eerst eens te lezen (al dan niet een paar fatsoenlijke juridische werken) voor te posten.
pi_52590427
quote:

Europa een onstabiel zooitje .

Misschien moet je jezelf eens verdiepen. Als Europa al een onstabiel zooitje was, wat is het huidige Afrika dan wel niet.

Afrika is een verloren continent en niet in de laatste plaats door het gedrag van de mensen aldaar. Helaas worden wij verscheurd door een aangepraat onterecht schuldgevoel en wordt de boel daardoor in Afrika kunstmatig in leven gehouden. Niemand die daar iets mee opschiet.
pi_52590429
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb het over West Europa, niet over die apenlanden. Misschien is het raadzaam eerst eens te lezen (al dan niet een paar fatsoenlijke juridische werken) voor te posten.
Nee, sorry, niet waar. Jij hebt het over: " Je moet je s beter verdiepen. Europa was tot en met de 2e wereldoorlog een onstabiel zootje." -"Absolute flauwekul. Op buitenlands gebied: ja, maar intern was de zaak heel behoorlijk geregeld (ok, niet in Duitsland), allemaal een functionerende democratische rechtsstaat." Daar hebben een paar fatsoenlijke juridische werken -raad je iets aan?- niets mee te maken.
pi_52590653
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja inderdaad, wie zijn wij om Afrikanen te vertellen hoe ze hun samenleving moeten inrichten. Laat ze lekker aanklooien.
vreemd, dat was precies mijn argument tegen de Zuid Afrika Boykot van de jaren 80.
pi_52590984
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, sorry, niet waar. Jij hebt het over: " Je moet je s beter verdiepen. Europa was tot en met de 2e wereldoorlog een onstabiel zootje." -"Absolute flauwekul. Op buitenlands gebied: ja, maar intern was de zaak heel behoorlijk geregeld (ok, niet in Duitsland), allemaal een functionerende democratische rechtsstaat." Daar hebben een paar fatsoenlijke juridische werken -raad je iets aan?- niets mee te maken.
Je zou een punt hebben, ware het niet dat het evident over West Europa ging. Maar misschien dat ik wat meer ontwikkelde gesprekspartners gewend ben, waardoor ik weleens kennis veronderstel, mijn excuses dan daarvoor.

Leestip: Van der Pot/Donner, Handboek van het Nl staatsrecht. Laat de principes eens op je inwerken
pi_52591282
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je op deze manier door blijft posten raak jij je geloofwaardigheid in een razend tempo kwijt. Met behulp van welke criteria onderscheid jij landen in Europa tussen 'apenlanden' en de rest?
pi_52591301
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je zou een punt hebben, ware het niet dat het evident over West Europa ging. Maar misschien dat ik wat meer ontwikkelde gesprekspartners gewend ben, waardoor ik weleens kennis veronderstel, mijn excuses dan daarvoor.

Leestip: Van der Pot/Donner, Handboek van het Nl staatsrecht. Laat de principes eens op je inwerken
Leestip: Long walk to freedom, Nelson Mandela. Bekijk het eens van de andere kant.
pi_52591452
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Diederik_Duck, erg aandoenlijk, maar iedereen kan hier lezen dat jij hier probeert jouw misstap te verdoezelen door slechts denigrerend op mij te reageren. Erg, erg jammer en eerlijk gezegd dieptriest.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:51:05 #164
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52592362
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:47 schreef CANARIS het volgende:

[..]

vreemd, dat was precies mijn argument tegen de Zuid Afrika Boykot van de jaren 80.
Nogal populair tegenwoordig om te bepalen voor anderen wat goed voor ze is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_52593154
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Live free or die trying, toch? Of geldt dat niet voor zwarten?
Right, en die zwarten in Zuid-Afrika doen er alles aan om in vrijheid te leven?? Waar past corruptie, moord, verkrachting de despotisme in dat plaatje?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_52593630
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Right, en die zwarten in Zuid-Afrika doen er alles aan om in vrijheid te leven?? Waar past corruptie, moord, verkrachting de despotisme in dat plaatje?
Dus moeten wij onszelf er maar bij betrekken
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:54:16 #167
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_52594339
quote:

[..]

(...)

Je moet je s beter verdiepen.
Ik denk dat jij degene bent die zich wat beter in de realiteit moet verdiepen...

Er is geen enkel vooruitzicht op een stabilisatie. Zuid-Afrika wordt overspoelt door een niet aflatende stroom illegale immigranten uit de buurlanden. Het ANC kan en wil daar niets aan doen omdat ze tot op het bot corrupt en incompetent zijn. Leger en politie staan machteloos, want die bevinden zich door een decennium van positieve discriminatie in vergevorderde staat van ontbinding. Wie competent is, werkt al lang voor prive-beveiligingsfirma's.

Het zijn die migranten die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de criminaliteitsgolf waar autochtone zwarte Zuid Afrikanen net zo goed het slachtoffer van zijn als blanke Zuid Afrikanen. Voor het gros daarvan is Zuid Afrika post apartheid een veel grotere hel dan het ooit daarvoor was. Want wat is nou belangrijker, politieke rechten of veiligheid van lijf en leden?

Tegenover die immigratiegolf staat dat 1 miljoen van de 6 miljoen blanken inmiddels zijn vertrokken. Dus kansloze analfabetische aids-verspreidende criminelen erin, en productieve goed opgeleide blanken eruit.

Als dat geen recept is voor een rooskleurige toekomst....

Vindt je het trouwens zelf ook niet een beetje triest, dat die 'het komt wel goed, geef het tijd' verhaaltjes alles is dat rest van die Mandela hype.
pi_52594925
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:30 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Dus moeten wij onszelf er maar bij betrekken
Waarom niet? Als Bush een scheet laat, dan staat het in de krant. Maar over de misstanden in Zuidelijk Afrika horen we niets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_52596679
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:10 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Als je op deze manier door blijft posten raak jij je geloofwaardigheid in een razend tempo kwijt. Met behulp van welke criteria onderscheid jij landen in Europa tussen 'apenlanden' en de rest?
Als je fatsoenlijk zou lezen: het bezit van een democratische rechtsstaat. Dat is trouwens altijd het criterium waarop je fatsoenlijke landen van apenlanden behoort te onderscheiden.
pi_52596754
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Leestip: Long walk to freedom, Nelson Mandela. Bekijk het eens van de andere kant.
Dat is helegaar niet relevant... Zie je mij hier betogen dat ZA ttv de apartheid een modelstaat was? Waar het om gaat is echter dat ze na de afschaffing klaarblijkelijk er geen probleem inzagen een aantal wel functionerende aspecten van de staat overboord te zetten. Dat nu, is een beetje dom om met onze kroonprinses te spreken...
pi_52596789
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je fatsoenlijk zou lezen: het bezit van een democratische rechtsstaat. Dat is trouwens altijd het criterium waarop je fatsoenlijke landen van apenlanden behoort te onderscheiden.
Nederland had in die tijd absoluut geen democratische rechtsstaat. Stemmen was alleen weggelegd voor de rijke mensen met aanzien. De armeren of later de mensen die op de steun leefden hoefden niet te rekenen op een stembiljet. Over apenlanden gesproken.
pi_52596864
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is helegaar niet relevant... Zie je mij hier betogen dat ZA ttv de apartheid een modelstaat was? Waar het om gaat is echter dat ze na de afschaffing klaarblijkelijk er geen probleem inzagen een aantal wel functionerende aspecten van de staat overboord te zetten. Dat nu, is een beetje dom om met onze kroonprinses te spreken...
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een hippiegelul... Feit is dat onder blank minderheidsregime weliswaar zwarten nauwelijks rechten hadden, maar dat er wél sprake was van een functionerend krachtdadig bestuur (en ja, in Afrika!).
Dat is onzin. ZA kampte met ontzettend veel problemen ten tijde van de apartheid. Zodoende is het gezien jouw kennis over die periode wel relevant dit boek te lezen.
pi_52596908
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:24 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

[..]

Dat is onzin. ZA kampte met ontzettend veel problemen ten tijde van de apartheid. Zodoende is het gezien jouw kennis over die periode wel relevant dit boek te leven.
Natuurlijk kampte ZA met veel problemen, maar de staat functioneerde wel veel beter ttv de apartheid dan erna. Daar gaat het om.
pi_52597307
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk kampte ZA met veel problemen, maar de staat functioneerde wel veel beter ttv de apartheid dan erna. Daar gaat het om.
Misschien was dat zo omdat de overheid gewoon geen rekening hield met een groot gedeelte van de bevolking? En zodoende naar de buitenwereld toe de belangrijke dingen onder controle had?
Die aanpak zou in Nederland ook wel kunnen werken. Stop 80% van de AOW en bijstandsuitkeringen, dwing mensen met een inkomen lager dan 12.000 euro op jaarbasis met z'n allen in wijken als de Bijlmer, zodat het ons een minimaal bedrag kost om ze te onderhouden, en steek het geld dat vrijkomt vervolgens in misdaadbestrijding, defensie en overheidspropaganda.
En dan nog blijven volhouden dat het op die manier beter gaat dan dat we de zwakkeren in de samenleving hun vrijheid terug geven
pi_52597527
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:42 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Misschien was dat zo omdat de overheid gewoon geen rekening hield met een groot gedeelte van de bevolking? En zodoende naar de buitenwereld toe de belangrijke dingen onder controle had?
Die aanpak zou in Nederland ook wel kunnen werken. Stop 80% van de AOW en bijstandsuitkeringen, dwing mensen met een inkomen lager dan 12.000 euro op jaarbasis met z'n allen in wijken als de Bijlmer, zodat het ons een minimaal bedrag kost om ze te onderhouden, en steek het geld dat vrijkomt vervolgens in misdaadbestrijding, defensie en overheidspropaganda.
En dan nog blijven volhouden dat het op die manier beter gaat dan dat we de zwakkeren in de samenleving hun vrijheid terug geven
ZA was een rechtsstaat, maar alleen voor een deel van de inwoners, niet voor allen. Dat maakt die principes echter nog niet waardeloos, de oude Romeinen hielden ook slaven, toch staat hun rechtsgeleerd denken aan de basis van onze moderne beschaafde staat. Maar goed, jij lijkt te denken dat het gaat om geld, en daar heeft dit echt niets mee te maken, het is een puur juridisch probleem.
pi_52599071
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Nederland had in die tijd absoluut geen democratische rechtsstaat. Stemmen was alleen weggelegd voor de rijke mensen met aanzien. De armeren of later de mensen die op de steun leefden hoefden niet te rekenen op een stembiljet. Over apenlanden gesproken.
Ik weet niet waar jij geschiedenis hebt gehad, maar het algemeen (mannen)kiesrecht is ingevoerd in 1917, dus ruim voor WOII. Overigens was Nl daarvoor ook al een democratische rechtsstaat (eigenlijk al sedert Thorbecke), zij het dat niet iedereen mocht stemmen.
pi_52599603
Zuid-Afrika is over 15 jaar een soort Sierra Leone .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52607839
Ik vind het opvallend dat niemand in deze discussie opmerkt dat we het hier niet hebben over zomaar wat blanken. De meerderheid spreekt immers een Nederlands dialect. Nu maakt dit voor de linkse zelfhaters niks uit, sterker nog, voor hen is dit juist reden te meer om zich negatief uit te laten over de blanke Zuid-Afrikanen.
pi_52608447
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:29 schreef Golradir het volgende:
Ik vind het opvallend dat niemand in deze discussie opmerkt dat we het hier niet hebben over zomaar wat blanken. De meerderheid spreekt immers een Nederlands dialect. Nu maakt dit voor de linkse zelfhaters niks uit, sterker nog, voor hen is dit juist reden te meer om zich negatief uit te laten over de blanke Zuid-Afrikanen.
Schitterende taal, dat Zuid-Afrikaans. Ik heb eens een keer een uur lang in de eigen taal met een Zuid-Afrikaan gepraat en dan merk je hoe veel de twee talen op elkaar lijken. Hun taal klinkt wat vriendelijker (net als het Vlaams), waardoor ik snel het gevoel kreeg erg lomp over te komen.
pi_52612074
quote:

[..]

Hippiegelul. Het was goddomme een fascistisch land waar zwarten geen enkele rechten hadden.

Maar waar ze wel fatsoenlijk konden leven. Ze mochten niet stemmen - big deal. Ze hadden te eten, te drinken en hadden genoeg rechten naast een aantal die inderdaad weggenomen was. Tip: lees http://en.wikipedia.org/wiki/Apartheid#The_Apartheid_System eens.

Er vallen waarschijnlijk meer zwarte doden per dag nu dan per jaar onder de apartheid. Ze hebben echt veel aan hun nieuwe rechten ja... de economie staat op instorten, de stroom valt continu uit, de steden zijn een open vuilnisbelt en op iedere straathoek wordt iemand verkracht, beroofd of vermoord.

[quote]Het is volkomen normaal dat landen waar bevolkingsgroepen aan de macht komen die geen enkele ervaring hebben met leidinggeven dat nog moeten leren. Het kost tijd voordat er een stabiele situatie ontstaat.
Wat een onzin. Israel is in 30 jaar tijd van een dorre zandbak naar het sterkste en modernste land in heel het M.O. gegaan. Singapore is in 40 jaar tijd van rijstplas naar modern industrieland gegaan. Noem eens EEN land in Afrika dat iets gepresteerd heeft sinds de onafhankelijkheid, ondanks hun enorme natuurlijke rijkdommen? Het is nooit de schuld van henzelf, nee, nooit, het is altijd de discriminatie, de blanken, of ze hebben tijd nodig, of wat dan ook...
quote:
HAHAHAHA! Z.A. een werkende democratie? Dat land is zo corrupt als maar kan en dat hele parlement is een poppenkast. Wat zeg ik, het parlement? Het hele land, bedoel ik. Het maakt niet uit wat je kunt, maar enkel wie je kent en of je lid bent van het ANP.
quote:
Wat een kolder. Het gaat niet om oorlog. Het gaat om beschaving. Industrie. Cultuur. Economie. Onderwijs. Openbare voorzieningen.

Ondanks die oorlogen waren die westerse landen oneindig veel verder gevorderd dan die 'andere' landen. Alsof die paar oorlogen in het westen betekenen dat het westen niet beter af is dan de gemiddelde inboorling in Kongo. Wat hebben niet-westerlingen (Joden en Aziaten niet meegerekend) ooit gepresteerd? Niets. Drie keer niets. Die 'honderden jaren stabiele rijken' bestonden uit niet veel meer dan wat plaggehutjes. Het wiel, de boot, het geschrift, zelfs die simpele zaken waren al teveel gevraagd om uit te vinden. Het westen mag dan vaak oorlog gevoerd hebben, maar dat deden -en doen- al die derdewereldlanden net zo hard. Het gaat alleen niet zo hard met stokken en speren. En ondanks al de zogenaamde oorlog in het westen, hebben we toch de beschaving uitgevonden waar alle andere aan afgemeten worden. Da's toch knap, zeker als je al die zogenaamde oorlogen meerekent! En dat is echt geen toeval.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52612081
Intelligentie is de bakermat van innovatie en vrede.

Conclusie?
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:56:26 #182
Stranger than fiction
pi_52614004
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:29 schreef Golradir het volgende:
Linkse zelfhaters. Dus als ik het goed begrijp. mag je geen kanttekeningen plaatsen bij, kritiek leveren op, omdat een deel van de blanke bevolking daar een Nederlands dialect praat.

Wat veel hier doen is totaal de nuance uit het oog verliezen. Het is veel te zwart-wit. Uiteraard geen onwijs veel dingen fout, en schandelijk ook. Maar daar staat tegenover dat een groot deel van de zwarte bevolking wel zijn best doet. En het wordt tijd dat dit beter opgeleide deel ook een belangrijke stem krijgt in de democratie.
pi_52614062
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Linkse zelfhaters. Dus als ik het goed begrijp. mag je geen kanttekeningen plaatsen bij, kritiek leveren op, omdat een deel van de blanke bevolking daar een Nederlands dialect praat.

Wat veel hier doen is totaal de nuance uit het oog verliezen. Het is veel te zwart-wit. Uiteraard geen onwijs veel dingen fout, en schandelijk ook. Maar daar staat tegenover dat een groot deel van de zwarte bevolking wel zijn best doet. En het wordt tijd dat dit beter opgeleide deel ook een belangrijke stem krijgt in de democratie.
DE weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen... Kortom, het gaat er niet om dat ze hun best doen, het gaat erom dat ze het goed doen. En daar lijkt het nog niet echt op, wat jij?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:05:46 #184
Stranger than fiction
pi_52614218
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

ZA was een rechtsstaat, maar alleen voor een deel van de inwoners, niet voor allen. Dat maakt die principes echter nog niet waardeloos, de oude Romeinen hielden ook slaven, toch staat hun rechtsgeleerd denken aan de basis van onze moderne beschaafde staat. Maar goed, jij lijkt te denken dat het gaat om geld, en daar heeft dit echt niets mee te maken, het is een puur juridisch probleem.
Een rechtstaat waarin razzia's werden gehouden en killing squads rondreden. Het leven is voor een groot deel van de blanken niet beter geworden en aanzienlijk deel van de gekleurde bevolking verrijkt zich op geoorloofde wijze, maar je kan toch niet beweren dat dit slechter is dan het onderdrukken van 40 miljoen mensen?
pi_52614265
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Een rechtstaat waarin razzia's werden gehouden en killing squads rondreden. Het leven is voor een groot deel van de blanken niet beter geworden en aanzienlijk deel van de gekleurde bevolking verrijkt zich op geoorloofde wijze, maar je kan toch niet beweren dat dit slechter is dan het onderdrukken van 40 miljoen mensen?
Misschien moet ik het even verduidelijken: wat jij doet is leed meten, en aan de hand daarvan bepalen wat slechter is. Wat ik doe is het functioneren van het systeem bekijken, en kijken wat werkt en wat niet werkt. Dat kan mij dus tot de conclusie brengen dat een systeem wat zich aan de ene kant schuldig maakt aan schandalige vergrijpen, aan de andere kant wel functioneert (i.c. beter dus dan onder het ANC). Dat is wat ik i.c. heb gedaan.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:09:48 #186
Stranger than fiction
pi_52614278
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

DE weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen... Kortom, het gaat er niet om dat ze hun best doen, het gaat erom dat ze het goed doen. En daar lijkt het nog niet echt op, wat jij?
Het is inderdaad moeilijk om de goeden van de kwaden te onderscheiden.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:21:31 #187
132386 Kieboom
pi_52614509
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet is de werkelijkheid uit het oog verliezen...

Een kleine corrupte elite verrijkt zich, terwijl het land wegzakt in een staat van ontbinding. Komt dat scenario je bekend voor? Vast wel. Er bestaat zelfs een naam voor: dekolonisatie.

Hier het verhaal van een meisje dat ook geloofde in de naïeve praatjes over het nieuwe Zuid Afrika: Belgian student tells of gang-rape ordeal.
pi_52614552
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:21 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet is de werkelijkheid uit het oog verliezen...

Een kleine corrupte elite verrijkt zich, terwijl het land wegzakt in een staat van ontbinding. Komt dat scenario je bekend voor? Vast wel. Er bestaat zelfs een naam voor: dekolonisatie.

Hier het verhaal van een meisje dat ook geloofde in het nieuwe Zuid Afrika: Belgian student tells of gang-rape ordeal.
Ja laten we persoonlijke anekdotes erbij halen om je stelling kracht bij te zetten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:27:19 #189
132386 Kieboom
pi_52614639
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja laten we persoonlijke anekdotes erbij halen om je stelling kracht bij te zetten.
Misschien helpt het, want over argumenten stappen sommigen moeiteloos heen.

Goed, het is natuurlijk ook niet makkelijk om je los te maken van de onzin die je in dit land met de paplepel krijgt ingegoten over Zuid-Afrika.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:36:33 #190
Stranger than fiction
pi_52614871
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:27 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Misschien helpt het, want over argumenten stappen sommigen moeiteloos heen.

Goed, het is natuurlijk ook niet makkelijk om je los te maken van de onzin die je in dit land met de paplepel krijgt ingegoten over Zuid-Afrika.
Hoho, ik heb blanke Z-A vrienden, mijn vriendin heeft een jaar in Z-A op een zwarte universiteit lesgegeven en ben er zelf geweest.

Wat ik wederom stel, is dat de Z-A regering corrupt is en er een impasse is ontstaan waardoor dit niet eenvoudig is op te lossen. Er zit een groot stel zwarten dat niet gewend is om te regeren (er is geen degelijke kennis) en dat wreekt zich. Maar daarmee kan je niet de gehele bevolking afschrijven.

Dekolonisatie is ook geen vreemd fenomeen. Je hebt een bevolkingsgroep dat nooit wat gehad heeft en die geef je opeens volkomen vrijheid en macht. Geen wonder dan dat alles instort. 95% vd bevolking had/heeft nauwelijks opleiding en die krijgen opeens macht. Daarbij komt nog eens dat er een sterke stammencultuur heerst onder de zwarte bevolking. De stam ondersteunt elkaar, wat overigens ook nodig was tijdens de apartheid. Maar door die cultuur krijg je enorme vriendjespolitiek. Het zal dus nog wel een hele tijd duren voor dat dit verbetert, als het al verbetert.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:31:43 #191
132386 Kieboom
pi_52621705
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Hoho, ik heb blanke Z-A vrienden, mijn vriendin heeft een jaar in Z-A op een zwarte universiteit lesgegeven en ben er zelf geweest.

Wat ik wederom stel, is dat de Z-A regering corrupt is en er een impasse is ontstaan waardoor dit niet eenvoudig is op te lossen. Er zit een groot stel zwarten dat niet gewend is om te regeren (er is geen degelijke kennis) en dat wreekt zich. Maar daarmee kan je niet de gehele bevolking afschrijven.

Dekolonisatie is ook geen vreemd fenomeen. Je hebt een bevolkingsgroep dat nooit wat gehad heeft en die geef je opeens volkomen vrijheid en macht. Geen wonder dan dat alles instort. 95% vd bevolking had/heeft nauwelijks opleiding en die krijgen opeens macht. Daarbij komt nog eens dat er een sterke stammencultuur heerst onder de zwarte bevolking. De stam ondersteunt elkaar, wat overigens ook nodig was tijdens de apartheid. Maar door die cultuur krijg je enorme vriendjespolitiek. Het zal dus nog wel een hele tijd duren voor dat dit verbetert, als het al verbetert.
Ik ben niet optimistisch...

Maar goed, ik ben dan ook een cultuurpessimist.
pi_52626671
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Tuurlijk, apartheid is de schuld van alle problemen in het huidige ZA. Gewoon het feit dat er nu een generatie is die nooit onder apartheid geleefd heeft, negeren. Ook verklaart jouw redenatie niet waarom de problemen alleen maar verergeren, terwijl de zwarten steeds meer ervaring krijgen.

Wat ik verwerpelijk vind, is dat je een manier zoekt om de problemen die worden veroorzaakt door de zwarten toch nog af te schuiven op die nare blanken. Op die manier ontsla je de zwarte bevolking van hun eigen verantwoordelijkheid en creëer je een blanke zondebok. Juist die houding zorgt voor veel problemen in Afrika.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:09:37 #193
Stranger than fiction
pi_52627784
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:19 schreef Golradir het volgende:

[..]

Tuurlijk, apartheid is de schuld van alle problemen in het huidige ZA. Gewoon het feit dat er nu een generatie is die nooit onder apartheid geleefd heeft, negeren. Ook verklaart jouw redenatie niet waarom de problemen alleen maar verergeren, terwijl de zwarten steeds meer ervaring krijgen.

Wat ik verwerpelijk vind, is dat je een manier zoekt om de problemen die worden veroorzaakt door de zwarten toch nog af te schuiven op die nare blanken. Op die manier ontsla je de zwarte bevolking van hun eigen verantwoordelijkheid en creëer je een blanke zondebok. Juist die houding zorgt voor veel problemen in Afrika.
Dat zeg ik toch niet? Er zijn nog veel meer problemen. Dat illegale immigratie vanuit de noordelijke staten leveren ook grote problemen op. Vooral omdat dat verknipte voormalige kindsoldaten zijn.

Iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn daden. De blank is niet de zondebok. Alleen verklaar ik de oorzaken waaruit de huidige situatie is ontstaan. Ik heb het al de hele tijd over de nieuw zwarte middenstand. Dat zijn allemaal jonge zwarten die na de apartheid zijn opgegroeid. De huidige leiders in het land zijn allemaal tijdens de apartheid opgegroeid en teren op de steun van de allerarmsten onder bevolking. En dat is een aanzienlijk deel vd totale bevolking.
pi_52746668
Dadelijk zijn alle blanken weg en is het over kut in Afrika

De blanken mogen mooi weer allemaal naar Nederland komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:45:29 #195
139834 dewanand
Hindoeschrijver en onderzoeker
pi_53031471
[edit] verkapt racisme [/edit]

[ Bericht 95% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 09-09-2007 14:26:57 ]
Kritisch Podium Dewanand
kritisch over de multikul
http://www.dewanand.com
pi_53031542
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:45 schreef dewanand het volgende:
dat is knap want de mens verschilt nog geen 5% van een chimpansee 1op 1 wat wel kan is dat bij ieder mens andere regel/master genen worden geactiveerd

[ Bericht 52% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 09-09-2007 14:27:31 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53032270
Tijd voor een Brits-Nederlandse invasie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53040127
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is knap want de mens verschilt nog geen 5% van een chimpansee 1op 1 wat wel kan is dat bij ieder mens andere regel/master genen worden geactiveerd
Dat doet niets af aan de rest van zijn post dat er geen enkel zwart land, zwarte stad of wat dan ook is waar het geen chaos en ellende is.

Zuid Afrika kwam ten tijde van het apartheidsregime zowat dag in dag uit in het nieuws, omdat de politiek correcte media niets liever deden dan ten strijde trekken tegen dat walgelijke racisme. O, wat hadden die zwarten het erg. Kommer en kwel.

Na de afschaffing van de apartheid hoor je diezelfde linkse media niet meer. De stilte is oorverdovend. Waar blijven de follow-up artikelen over hoe die onderdrukte negertjes het nu fantastisch hebben? Waar blijft de berichtgeving over hoeveel beter het nu in Z.A. gaat? Er wordt helemaal niets meer over Z.A. geschreven. Waarom? Omdat die artikelen dan over de ellende, de chaos, de moorden, de verkrachtingen, de corruptie en het walgelijke racisme van de negers tegen de boers zouden moeten gaan. En daar wil links niet over schrijven; dan zou namelijk maar al te pijnlijk blijken dat hun linkse waanbeeld van egalitarisme complete onzin is.

Huichelaars. Bah, wat heb ik een hekel aan die p.c. hypocrieten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53047332
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dadelijk zijn alle blanken weg en is het over kut in Afrika

De blanken mogen mooi weer allemaal naar Nederland komen
Liever niet.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53048723
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Liever niet.
Nee, wij halen liever het Rifgebergte en Anatolië hier heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')