Wil jij echt bewijs voor God? Wil je dat hij bestaat dan?quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ali, ga s naar je eigen topic. Ik wil hier bewijs van God. Jouw evolutie posts worden steeds passender voor je naam-topic.
Leg dat ook maar eens uit in je creationismetopic, zowel die aanname, als de overeenstemming.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De assumptie van uniformiteit dus. Overigens blijen ze lang niet zo in overeenstemming met elkaar als altijd werd aangenomen.
Dan moet je er ook niet op ingaan, natuurlijkquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ga je nou weg? Dit is geen evolutie topic!
Graag.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wil jij echt bewijs voor God?
Sinds wanneer is het een kwestie van 'willen'?quote:Wil je dat hij bestaat dan?
Dat lijkt me de enige rechtvaardiging voor religie-fundamentalisten om zich met politiek en wetenschap te bemoeien. Anders is religie alleen maar een hobby.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wil jij echt bewijs voor God? Wil je dat hij bestaat dan?
Waarom?quote:
Kan iemand niet naar het bestaan van God verlangen?quote:Sinds wanneer is het een kwestie van 'willen'?
Interesse, ik ben benieuwd wat voor bewijs er aangedragen wordt.quote:
Tuurlijk, maar het bestaan an sich is toch geen kwestie van willen?quote:Kan iemand niet naar het bestaan van God verlangen?
En wat voor bewijs verwacht je dan? Wanneer accepteer jij iets als bewijs voor God en sluit je andere verklaringen uit of acht je die zo onwaarschijnlijk dat God de meest voor de hand liggende is?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:02 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Interesse, ik ben benieuwd wat voor bewijs er aangedragen wordt.
Nee zeker niet.quote:Tuurlijk, maar het bestaan an sich is toch geen kwestie van willen?
Ik verlang naar bewijs.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Kan iemand niet naar het bestaan van God verlangen?
Gewoon bewijs dat op het bestaan van jouw god naar keuze duidt. Niet iets vaags dat bij gebrek aan beter maar aan god wordt toegeschreven, dat is verkeerd om.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En wat voor bewijs verwacht je dan? Wanneer accepteer jij iets als bewijs voor God en sluit je andere verklaringen uit of acht je die zo onwaarschijnlijk dat God de meest voor de hand liggende is?
Waarom dan?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik verlang naar bewijs.
Omdat allerlei religieuze mensen de wereld willen regeren (en wetenschap vervuilen) met hun religieuze waandenkbeelden. Het maakt het voor mij makkelijker te accepteren als er idd een God is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom dan?Voor jezelf ofzo?
Omdat gelovigen serieus genomen willen worden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom dan?Voor jezelf ofzo?
Natuurwetenschappelijk bewijs?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik verlang naar bewijs.
Is er ander bewijs dan?quote:
Dat zul je waarschijnlijk geen bewijs noemen. Ik vraag me af of je in de natuurwetenschappelijke hoek bewijs voor God zult vinden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er ander bewijs dan?
Als God bestaat en de bijbel zijn woord en de waarheid is moet dat ook duidelijk in ons leven doorschemeren. Aangezien de wederkomst van Jezus Christus nog niet geweest is moeten wij dus in een tijd leven die door de bijbel geprofeteerd is. Veel christenen geloven dat wij in de eindtijd leven, mede op basis van berekeningen waaruit zou blijken dat sinds 1844 de eindtijd begonnen is. Ik heb hier al een aantal topics over lopen. Als je werkelijk alle feiten op een rij zet van wat er aan de hand is op politiek en economisch niveau, de situatie in het midden oosten, globalisering maar met name religie vind ik dat zeer sterke bewijsvoering voor de waarheid van de profeties in de bijbel en dus voor Goddelijke inspiratie en daarmee het bestaan van God. De bijbel beschrijft een groot complot en massale misleiding door de duivel en bondgenoten (mensen en andere entiteiten) om de gehele wereld te onderwerpen aan zijn heerschappij in zijn satanisch koninkrijk op aarde, en hoe bizar dat ook klinkt, het is precies wat ik in mijn zoektocht ben tegengekomen. Het is echter zo complex dat ik niet echt weet waar ik moet beginnenquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:12 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Gewoon bewijs dat op het bestaan van jouw god naar keuze duidt. Niet iets vaags dat bij gebrek aan beter maar aan god wordt toegeschreven, dat is verkeerd om.
Ik kan het artikel niet lezen, maar goed.... ander onderzoek vindt juist tegenovergestelde.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:42 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Dat zul je waarschijnlijk geen bewijs noemen. Ik vraag me af of je in de natuurwetenschappelijke hoek bewijs voor God zult vinden.
Zou het effect van bidden tot de Joods-Christelijke God, bewijs genoeg zijn voor Gods bestaan?
Het leuke is natuurlijk van speciale genezing dat dit niet natuurlijk is, en ook niet aan natuurwetten gehoorzaamd. Het kan dus heel goed dat onderzoeken geen resultaat laten zien. (Afgezien van de kans dat de wonderen in de ruis van de statistiek verdwijnen). Als gelovige hoef je niet te verwachten dat IEDER onderzoek resultaat oplevert. Een naturalistisme aanhanger zal echter ELK positief resultaat moeten wegredeneren op de 1 of andere manier. Klagen over de slechte opzet van het onderzoek enzo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen, maar goed.... ander onderzoek vindt juist tegenovergestelde.
Study of the Therapeutic Effects of Intercessory Prayer (STEP) in cardiac bypass patients: A multicenter randomized trial of uncertainty and certainty of receiving intercessory prayer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |