abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52390238
ik val maar meteen met de deur in huis.
Ik ben pas getrouwd, woon samen op een koopflat, ben sinds 4 maanden zwanger.
Ik ben ongelukkig en wil bij hem weg, maar ik weet alleen niet hoe.
Ik was namelijk student, maar heb mijn studie vroegtijdig moeten stoppen vanwege de zwangerschap en kan niet zomaar een baan vinden hierdoor.
Maar hoe kan ik nu bij hem weg als ik geen inkomen heb??
Ik zit gewoon vast aan hem en dit heb ik hem ook verteld maar hij wilt niet scheiden of wat dan ook, ongeacht wat ik zeg, vind of voel.
Ik weet niet bij wie ik hiermee terecht kan??

Weet iemand waar ik heen kan, wat ik moet doen of wat dan ook??

Alleen serieuse reactie's graag.
pi_52390328
Bel de rechtsbijstand. Volgens mij kun je wel een uitkering krijgen hoor.

Ook niet zo slim om zwanger te worden van iemand waarvan je niet zeker weet dat je ermee door wil eh.

Succes meid.
Lambo of Rekt
pi_52390563
Neem contact op met je arts en maatschappelijk werk.
Heel veel sterkte.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_52390630
Helemaal vergeten te vertellen dat ik ook nog met een ander probleem zit.
Ik kan namelijk ook niet zomaar bij hem weg, omdat ik en mijn familie gelovig zijn.
Scheiden is iets wat in principe niet gedaan wordt en mijn ouders zijn hier dus ook echt op tegen. En aangezien het heel slecht gaat met mijn vader (hartklachten) ben ik bang dat als ik hem het nieuws breng hij een hartaanval krijgt of iid.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:50 schreef EggsTC het volgende:

Ook niet zo slim om zwanger te worden van iemand waarvan je niet zeker weet dat je ermee door wil eh.

Succes meid.
Juist doordat ik zwanger van hem ben geworden is onze relatie drastisch veranderd en wil ik bij hem weg. Toen ik nog niet zwanger was ging het wel goed en was ik wel zeker van hem.
Ik zal eens bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn inderdaad.
pi_52390703
Jij bent moslim? dan gaat scheiden niet makkelijk inderdaad... Ik denk ook dat je er alleen voor staat als je het besluit wel te doen. Ik ken een meisje wat in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Lambo of Rekt
pi_52390809
Abortus? maja dat mag zeker ook niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52390880
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:00 schreef EggsTC het volgende:
Jij bent moslim? dan gaat scheiden niet makkelijk inderdaad... Ik denk ook dat je er alleen voor staat als je het besluit wel te doen. Ik ken een meisje wat in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Nee, ik ben christelijk.
Maar dit maakt het wel heel moeilijk om bij hem weg te gaan.
Ook omdat ik eerst een woonruimte moet zoeken wil ik weg kunnen en die is tegenwoordig niet makkelijk gevonden, vooral niet als je geen inkomen hebt. Tot die tijd moet ik dus gewoon bij hem blijven wonen.
pi_52390932
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:03 schreef MouzurX het volgende:
Abortus? maja dat mag zeker ook niet.
Nee het mag niet en daar ben ik persoonlijk ook fel op tegen. Ik zou in geen enkel geval abortus plegen. Ik ben overigens al 4 maanden zwanger dus het is ook nog eens niet meer mogelijk.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben dus wel dolblij met dit kind!!
pi_52390975
Moeilijk verhaal inderdaad. Ik zou toch eens bellen met de rechtsbijstand om te kijken of je voor een uitkering in aanmerking komt. Vaak is het ook zo dat je dan woonruimte met urgentie kan krijgen vanwege je situatie. Je relatie drastisch veranderd zeg je... wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je het niet wil zeggen dan niet uiteraard, maargoed dan krijgen we misschien een beter beeld ervan.
Lambo of Rekt
pi_52391081
Hoezo is je relatie dan ineens drastisch verandert? kan je het niet nog eens proberen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52391162
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef EggsTC het volgende:
Moeilijk verhaal inderdaad. Ik zou toch eens bellen met de rechtsbijstand om te kijken of je voor een uitkering in aanmerking komt. Vaak is het ook zo dat je dan woonruimte met urgentie kan krijgen vanwege je situatie. Je relatie drastisch veranderd zeg je... wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je het niet wil zeggen dan niet uiteraard, maargoed dan krijgen we misschien een beter beeld ervan.
Ik ga inderdaad eens kijken wat ik voor een mogelijkheden heb bij de rechtsbijstand.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe of waar ik zou moeten beginnen.
pi_52391284
Mijn relatie is natuurlijk zowiezo drastisch veranderd doordat ik zwanger ben. Dit veranderd onze hele situatie natuurlijk.
Voor mij veranderd het ook heel veel in mijn denkwijze bijvoorbeeld. Het gaat niet meer om mij of om hem en mij, maar om ons en ons kindje.
We hebben zulke erge ruzie's dat ik zelfs bang ben dat er echt iets mis is met de baby.
pi_52391346
Om heel eerlijk te zijn is het voornaamste probleem eigenlijk ook dat ik niet bij hem weg durf.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:18:52 #14
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_52391363
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:50 schreef EggsTC het volgende:

Succes meid.
iets anders zou ik ook niet kunnen verzinnen

sterkte
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_52391525
Hoezo durf je niet bij hem weg, slaat hij je?
Lambo of Rekt
pi_52391747
Ik snap het niet.

Waarom zou je niet bij hem weg durfen?
Voor je ouders is gewoon bullshit, je vader krigjt er echt geen hartaanval van.

Je hebt gewoon geen gevoel van eigenwaarde. Je moet gewoon voor jezelf en je kind kiezen klaar.
pi_52391930
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:30 schreef covie het volgende:
Ik snap het niet.

Waarom zou je niet bij hem weg durfen?
Voor je ouders is gewoon bullshit, je vader krigjt er echt geen hartaanval van.

Je hebt gewoon geen gevoel van eigenwaarde. Je moet gewoon voor jezelf en je kind kiezen klaar.
Makkelijk lullen he, van een afstandje.
Lambo of Rekt
pi_52391938
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:48 schreef lavida het volgende:
ik val maar meteen met de deur in huis.
Ik ben pas getrouwd, woon samen op een koopflat, ben sinds 4 maanden zwanger.
Ik ben ongelukkig en wil bij hem weg, maar ik weet alleen niet hoe.
Ik was namelijk student, maar heb mijn studie vroegtijdig moeten stoppen vanwege de zwangerschap en kan niet zomaar een baan vinden hierdoor.
Maar hoe kan ik nu bij hem weg als ik geen inkomen heb??
Ik zit gewoon vast aan hem en dit heb ik hem ook verteld maar hij wilt niet scheiden of wat dan ook, ongeacht wat ik zeg, vind of voel.
Ik weet niet bij wie ik hiermee terecht kan??

Weet iemand waar ik heen kan, wat ik moet doen of wat dan ook??

Alleen serieuse reactie's graag.
Maatschappelijk werker..(via huisarts)...Die kan je echt op alle vlakken dingen aanreiken. Helpt je met het aanvragen van een evt uitkering en tot aan inschrijven bij een arbeidsbureau aan toe. Helaas is het tegenwoordig zo dat je geen urgentie meer krijgt i.v.m. een woning vinden, dus je zult gewoon moeten afwachten of op kamers moeten gaan (waar weer geen huursubsidie aan te pas komt)

Maar dit als laatste....ongelukkig voelen kan ook doordat je hormonen op hol geslagen zijn. Vier maanden zwanger enzo.

En hoe zijn jullie getrouwd? Zijn er schulden?
Die moet je namelijk wel delen. Pas getrouwd..Koopflat...Kan me niet voorstellen dat je daar al winst op hebt of überhaupt gelijk speelt.
Klinkt kil, maar dit is de werkelijkheid. Eerlijk gezegd denk ik dat je hormonen op hol geslagen zijn (niet rot bedoeld) Zo kort getrouwd en nu al zeker weten dat je weg wil.

Misschien even een paar weken bij familie gaan logeren?

En je studie opgeven? Daarom? Ga gauw weer aan de slag daarmee en vraag je vrienden of familie om hulp. Heb je dan geen torenhoge studieschuld? Of heb je alles gewoon altijd zelf betaald? Hoe zwaar het ook is..toch je studie afmaken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52392038
Wat is er veranderd sinds je zwanger bent? En zijn dat geen dingen die je met elkaar kan bespreken? Of is er sprake van mishandeling oid?

Je bent ook bang voor de gevolgen vanuit het geloof. Is er niet iemand in je kerk waar je mee kan praten? Misschien kunnen ze jullie wel helpen om het toch samen te redden?

Anders is er in veel grotere plaatsen een vrouwenopvang, daar kan je altijd terecht en daar werken mensen die je kunnen helpen met het regelen van alle dingen die op je af komen. Ook zou je een afspraak kunnen maken met je huisarts (onder het mom van een zwangerschapskwaal). Die kan je ook helpen om de volgende stap te zetten.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_52392101
Tja en dat is ook waarom ik een hekel heb aan alle geloven... maakt het nog moeilijker dan dat het al is. Maargoed das offtopic.
Lambo of Rekt
pi_52392200
Pf, ik heb het bange gevoel dat je voor elke tip of oplossing een bezwaar gaat opwerpen.

Voor je gevoel kan/wil/durf je niet weg te gaan.
Aan de andere kant wil je niets liever dan weggaan.
Er zit denk ik weinig anders op dan de stoute schoenen aan te trekken, en weg te gaan.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:16 schreef lavida het volgende:
Mijn relatie is natuurlijk zowiezo drastisch veranderd doordat ik zwanger ben. Dit veranderd onze hele situatie natuurlijk.
Voor mij veranderd het ook heel veel in mijn denkwijze bijvoorbeeld. Het gaat niet meer om mij of om hem en mij, maar om ons en ons kindje.
We hebben zulke erge ruzie's dat ik zelfs bang ben dat er echt iets mis is met de baby.
Wel zonde dat je een goede relatie (zeg je) hebt laten verpesten doordat jij je ineens volledig op de toekomst van het kindje richt. Laten we wel zijn, alles wat een kindje nodig heeft om gelukkig groot te worden is drie keer per dag een maaltijd, en twee liefhebbende ouders. Volgens mij ben je in paniek over de toekomst, en laat je je daar zo door leiden, dat je precies datgene kapot maakt wat het kindje het meest nodig heeft, ouders die zichzelf en elkaar liefhebben.

Hoe dan ook, kruip uit je zelfgebouwde gevangenis, of dat nu door een scheiding is, of door je relatie weer reëel te benaderen en lijmen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52392646
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:35 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Makkelijk lullen he, van een afstandje.
Sorry ik ben al weg.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:56:28 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52392647
Spelen je hormonen je nu niet gewoon parten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52392708
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Copycat het volgende:
Spelen je hormonen je nu niet gewoon parten?
Zie dat dacht ik ook al.
  Boks-Chick woensdag 15 augustus 2007 @ 15:59:36 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52392775
ik zeg het niet snel in R&P, sterker nog, nog niet eerder gezegd, maar waarom geloof ik dit verhaal niet zo?
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')