abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52366934
quote:
Koopkrachtverlies dreigt verder op te lopen
Uitgegeven: 14 augustus 2007 17:44
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2007 18:18

DEN HAAG - Het koopkrachtverlies voor burgers dreigt volgend jaar nog hoger uit te vallen dan eerder voorzien.

Twee maanden terug ging het Centraal Planbureau (CPB) er van uit dat huishoudens volgend jaar gemiddeld een kwart procent minder te besteden zullen hebben. Maar volgens ingewijden blijkt uit nieuwe ramingen dat het wel eens een half procent zou kunnen worden.

Maatregelen

Het kabinet wil maatregelen nemen om deze koopkrachtdaling zoveel mogelijk tegen te gaan. Minister Wouter Bos van Financiën heeft de Tweede Kamer voor de zomervakantie beloofd zich hiervoor in te zullen spannen.

Bos zei toen dat hij in elk geval wil voorkomen dat de lagere en middeninkomens moeten inleveren. Bos zei toen dat 'de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen'.

Bespreking

De meest betrokken ministers komen woensdag bijeen voor een eerste bespreking van de Rijksbegroting voor volgend jaar. De koopkrachtproblemen zullen daarbij naar verwachting aan de orde komen.

Volgende week en de week daarna vergadert het kabinet bijna dagelijks over de miljoenennota en de andere begrotingsstukken voor 2008. Die verschijnen op Prinsjesdag

Bron: Nu.nl
Hoe is het toch mogelijk? In tijden van economische groei toch koopkrachtsverlies. Als er nu structurele problemen zouden worden opgelost dan kan ik dat nog begrijpen, maar er gebeurt gewoon helemaal niks. De burger moet inleveren, zodat de regering voor Sinterklaas kan spelen.

Vooral het dikgedrukte gedeelte is natuurlijk vreemd. De middeninkomens zijn sowieso de lul en voor de lagere inkomens geldt dat ze beter de bijstand in kunnen. Bukken is het enige wat de burger nog mag en deze laat het nog toe ook
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:17:46 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52366998
Maarrr...in ruil voor je koopkrachtverlies krijg je wel een pokerverbod. Dat is nog eens waar voor je geld.
pi_52367051
Oh dat is het verbod van de week?
Ik stel deze vraag nu elke week aan vrienden....
pi_52367076
Ja maar zo MOET je wel illegaal gokken om toch aan je centjes te komen

Hoe het komt? Logisch toch?

Wouter Bos als minister van financien icm een christelijk tutjes kabinet.

Bovendien moet Bos niet aankomen met zijn sterke schoudersverhaaltje, of gaat ie zelf ook flink water bij de wijn doen dan?
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:21:10 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52367102
Je dikgedrukte gedeelte en de linkse uitspraken daaromtrend kloppen procentueel wel, met de belastingschijven die we hebben. Maar 10% voor iemand die 1 miljoen verdient is een hoop geld, maar opzich misbaar. 10% als je op minimum loon zit betekend dat je in de problemen komt met basisbehoeftes zoals eten.

Maar zoals ik in het Het kabinet van de hypes en de bemoeizucht, deel II topic al zei ben ik benieuwd "wat ze daaraan gaan doen".
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:21:59 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52367123
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:17 schreef Reya het volgende:
Maarrr...in ruil voor je koopkrachtverlies krijg je wel een pokerverbod. Dat is nog eens waar voor je geld.
Dat was er, alleen nu met bonus razzia's en tot 40% verhoogde winstbelasting.
Carpe Libertatem
pi_52367277
Gare boel, maak die lage inkomens dan productiever.
pi_52367593
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Je dikgedrukte gedeelte en de linkse uitspraken daaromtrend kloppen procentueel wel, met de belastingschijven die we hebben.
Hoe je ook belast uiteindelijk moet de middengroep alles ophoesten. Logisch, want daar zijn er per definitie het meest van. Daarbovenop komt dan nog eens dat in de praktijk de middeninkomens meestal als hoge inkomens worden gezien. Dus als er geroepen wordt door links dat ze de hoge inkomens gaan aanpakken dan zijn de middeninkomens weer aan de beurt.

Ik snap ook echt niet waarom Nederland al die belastingen blijft slikken.
pi_52367685
Ja dat krijg je ervan als je mensen hypotheken en leningen gaat verschaffen,die zij nooit kunnen terugbetalen...
The fox condems the trap ,not himself.
pi_52368084
Topic loopt niet echt storm. Laat weer eens duidelijk zien dat in Nederland alles geslikt wordt.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:56:44 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52368085
Maar de vraag van TS is nog niet beantwoord:
quote:
Hoe is het toch mogelijk? In tijden van economische groei toch koopkrachtsverlies. Als er nu structurele problemen zouden worden opgelost dan kan ik dat nog begrijpen, maar er gebeurt gewoon helemaal niks.
Waar komt dat koopkrachtverlies vandaan? Loonstijgingen die achterblijven bij de inflatie (die laatste is toch zo laag tegenwoordig)? Lastenverhogingen? Of komt het allemaal uit de gestegen zorg-, energie- en woonkosten?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_52368172
Volgens mij komt het doordat er tientallen belastingen een klein beetje worden verhoogd.
pi_52368205
Gemeenten zijn ook gigantische uitzuigers iig.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:01:58 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52368209
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:15 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe is het toch mogelijk? In tijden van economische groei toch koopkrachtsverlies. Als er nu structurele problemen zouden worden opgelost dan kan ik dat nog begrijpen, maar er gebeurt gewoon helemaal niks. De burger moet inleveren, zodat de regering voor Sinterklaas kan spelen.
Idd, het is erg vreemd te noemen zeker omdat dit kabinet niets structureels oplost. Ik denk dat er stiekem veel gaat zitten in maatregelen zoals o.a. gratis schoolboeken en het generaal pardon.

Maar ik had eigenlijk niet anders verwacht met dit kabinet en deze minister van Financieen. Het volgende (hopelijk rechtse) kabinet zal een hoop op te ruimen hebben ben ik bang.
quote:
Vooral het dikgedrukte gedeelte is natuurlijk vreemd. De middeninkomens zijn sowieso de lul en voor de lagere inkomens geldt dat ze beter de bijstand in kunnen. Bukken is het enige wat de burger nog mag en deze laat het nog toe ook
De middeninkomens zijn altijd de lul of het nu een links of een rechts kabinet is. En als de lagere inkomens klappen krijgen zal de armmoede val steeds groter worden met alle gevolgen van dien....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52368211
Ach, dat zal met die 1% nog wel meelopen he?

Denk dat de WOZ met 10 a 20% omhoog gaat,
Zorgpremie van de vrienden van Hoogervorst met 10%, naast het vervallen van de teruggaaf en de ER .
De huren met 2%
Benzine met 5%
En de Horeca zal er ook wel; 5% op willen gooien
De overige gemeentelijke belastingen zullen er ook wel 3% opzetten
pi_52368312
En zo straffen veel arbeiders (indirect) zichzelf .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:08:52 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52368408
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:05 schreef cultheld het volgende:
En zo straffen veel arbeiders (indirect) zichzelf .
Gaan er straks nog meer SP stemmen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52368565
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:41 schreef AtheistArmy het volgende:
Ja dat krijg je ervan als je mensen hypotheken en leningen gaat verschaffen,die zij nooit kunnen terugbetalen...
En dan nog van die mooie reclames die zeggen: Maakt niet uit als u slecht met geld bent
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52368572
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gaan er straks nog meer SP stemmen
De bovengenoemde stijgingen treffen vooral J. Modaal en de Hr. Joe Sixpack

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 14-08-2007 20:47:57 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:33:55 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52369252
Nivelleren maar weer.
Sterkste schouders enzo.
Tot een éénbenige blinde spits is bij Real; pas dan is de PvdA tevreden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:38:35 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52369394
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:14 schreef henkway het volgende:
De bovengenoemde stijgingen treffen vooral J. Modaal de Hr. Joe Sixpack
Maar die denken dat de PvdA nu aan de macht is en gaan dan SP stemmen om het op te lossen die vervolgens nog meer belastingen er doorheen zullen rammen.
Carpe Libertatem
pi_52369400
Beetje hypocriet gejank: in de afgelopen jaren moesten de lage inkomens het meeste inleveren, en toen kreeg heel rechts Nederland daar een strakke plasser van.

Overigens heb ik het volste vertrouwen in Wouter Bos, ik schat zo in dat z'n analyserend vermogen sterker is dan z'n politieke kwaliteiten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52369419
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar die denken dat de PvdA nu aan de macht is en gaan dan SP stemmen om het op te lossen die vervolgens nog meer belastingen er doorheen zullen rammen.
SP
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:49:05 #24
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52369729
quote:
Hoe is het toch mogelijk?
De labiele aandelenmarkt.
Wasserwunderland
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:50:23 #25
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52369764
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:33 schreef Hyperdude het volgende:
Nivelleren maar weer.
Sterkste schouders enzo.
Tot een éénbenige blinde spits is bij Real; pas dan is de PvdA tevreden
Nee, ik ben voor een verhoging van de vermogensbelasting met 1%. Hoeft Sneijder maar 270000 extra te betalen.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')