Het leek me interessant om hier eens wat over te discussiëren, want mijns inziens is het pure bullshit, maar wellicht denken andere mensen hier anders over. Tof topic dus, nu al.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:11 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het is al een tijdje geleden dat ik hem vervangen heb, maar wat ik toen opmerkte is dat het geluid rustiger is geworden en de bas meer preciezer. Ook de plaatsing is toegenomen.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:53 schreef -chefke- het volgende:
omdat het gewoon pure marketing is bij een digitaal signaal is het goed of niet goed en niks er tussen. als het gaat over een optische signaal tussen dvd/cd/pc -> reciever.
Neuy, leg eens uit?quote:
Ach, de waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Ik geloof absoluut dat de kwaliteit van kabels het geluid beïnvloedt en dat bijvoorbeeld betere optische kabels voor minder jitter zorgen. Maar om te roepen dat het een wereld van verschil maakt in de luisterervaring, zeker op een niet-audiofiele geluidsinstallatie, is natuurlijk nogal overdreven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:01 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik begrijp het goed als ik zeg dat volgens jou die quote in de OP dus waarheid kan zijn?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, de waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Ik geloof absoluut dat de kwaliteit van kabels het geluid beïnvloedt en dat bijvoorbeeld betere optische kabels voor minder jitter zorgen. Maar om te roepen dat het een wereld van verschil maakt in de luisterervaring, zeker op een niet-audiofiele geluidsinstallatie, is natuurlijk nogal overdreven.
cognitieve dissonantie (-reductie)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:33 schreef Secretus het volgende:
Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat zeker een gedeelte van de ervaring voortkomt uit een psychologisch fenomeen om je eigen aankopen en beslissingen goed te praten.
Dat is sowieso niet waar natuurlijk. Denk maar aan een signaal wat niet gesynct wordt of waarbij een slechte klok wordt gebruikt: het komt wel aan, maar het klinkt nergens naar. Er zijn tal van factoren die de kwaliteit van het signaal kunnen beïnvloeden en de kwaliteit van de kabel is daar één van.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:08 schreef outcast_within het volgende:
ik weet er niet veel van af.
maar met 1tjes en nulletjes is het toch het komt aan of het komt niet aan.
En niet het komt minder mooi aan.
Opzich heeft hij toch wel gelijk, als er wat eentjes en nulletjes niet aankomen, dan klink het niet minder mooi/zuiver/whatever, maar dan krijg je artifacts.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet waar natuurlijk. Denk maar aan een signaal wat niet gesynct wordt of waarbij een slechte klok wordt gebruikt: het komt wel aan, maar het klinkt nergens naar. Er zijn tal van factoren die de kwaliteit van het signaal kunnen beïnvloeden en de kwaliteit van de kabel is daar één van.
Daar zit wat in, sterker nog, heel veel. Een rustiger geluid zou dus nog kunnen, als artifacts als 'onrust' gezien kunnen worden. Dat van die preciezere bas lijkt me dan wel bullshit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:35 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Opzich heeft hij toch wel gelijk, als er wat eentjes en nulletjes niet aankomen, dan klink het niet minder mooi/zuiver/whatever, maar dan krijg je artifacts.
Endowment effect - the tendency for people to value something more as soon as they own it.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:57 schreef Icefire1971 het volgende:
[..]
cognitieve dissonantie (-reductie)
Ga voor de gein zoiets op HTforum ofzo posten. dan heb je gelijk een ban aan je broek.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef Slarioux het volgende:
Tja, het punt is met dure kabels, als ik dure kabels zou hebben zou ik hier echt niet gaan zitten toegeven dat ze ruk zijn.
Klopt, ik werd er bijna geband toen ik daar voorstelde om een dubbelblinde test te doenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:47 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ga voor de gein zoiets op HTforum ofzo posten. dan heb je gelijk een ban aan je broek.
Die dure is dan toch wel een afgeschermde kabel hè?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:49 schreef L.Denninger het volgende:
Ik daag iedereen uit voor een dubbelblinde luistertest met een goedkope en een dure optische kabel.
Nee ook met een koperen afscherming tegen elektromagnetische straling!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:11 schreef Johnny Blaze het volgende:
Zo'n goedkope is ook afgeschermd. Het enige waar een optische kabel voor afgeschermd moet worden is licht.
Ja en rechtsdraaiende moleculair bindingen tussen de warp-cores !quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nee ook met een koperen afscherming tegen elektromagnetische straling!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |