ik heb het allemaal niet meer nodigquote:Op woensdag 25 juli 2007 01:17 schreef Markster het volgende:
wat verkoop jij veel
quote:Op woensdag 25 juli 2007 07:39 schreef spacecrap het volgende:
dit is toch een kabel om bv. tussen DVD speler en receiver te plaatsen?
alleen voor geluid zelfs volgens mijquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:10 schreef spacecrap het volgende:
Alleen voor beeld of voor beeld én geluid? (jaja n00bje hier)
die goud gespoten tulpjesquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef arj1o1 het volgende:
En wat maakt deze kabel zeer goed..
In principe is er geen verschil tussen optische kabels.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef arj1o1 het volgende:
En wat maakt deze kabel zeer goed..
1. dat zijn geen tulpjesquote:
Jup... Hele dunne el cheapo kabel komen vrij snel knikjes in. Dan doettie het niet meer. Deze kan iets meer (niet veel, iets meerquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In principe is er geen verschil tussen optische kabels.
Ze werken of ze werken niet, klaar.
Het enige wat een kabel dus goed kan maken is hoe stevig ie is gebouwd.
En of er echt glas als geleider wordt gebruikt, of een kunstof vervanger als geleiderquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In principe is er geen verschil tussen optische kabels.
Ze werken of ze werken niet, klaar.
Het enige wat een kabel dus goed kan maken is hoe stevig ie is gebouwd.
...aldus de vocabulair opgepimpte heer arj101.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:48 schreef arj1o1 het volgende:
Uiteraard zal de afscherming van de kabel invloed hebben op de overdraagbaarheid. Deze kabel ziet er erg cheap uit met zijn nep-gouden aansluitingen. Alhoewl 15 euro een redelijke prijs is voor een optische kabel, deze zijn over het algemeen wat duurder, heeft de toevoeging zeer goed geen waarde.
tis een begin, maar daar gaat hij zeker niet voor wegquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:48 schreef greetoz_ het volgende:
5 euro
Jij hebt duidelijk geen verstand van zakenquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:48 schreef arj1o1 het volgende:
Uiteraard zal de afscherming van de kabel invloed hebben op de overdraagbaarheid. Deze kabel ziet er erg cheap uit met zijn nep-gouden aansluitingen. Alhoewl 15 euro een redelijke prijs is voor een optische kabel, deze zijn over het algemeen wat duurder, heeft de toevoeging zeer goed geen waarde.
ik heb er heel wat meer voor betaaldquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
nieuw is een dergelijke kabel een tientje:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=471&cat=1&page=1
en een niet zo stoere voor 4 euro:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=480&cat=1&page=2
denk dat je vraagprijs te hoog is...
Jij hebt duidelijk geen ervaring met ht, er is wel degelijk verschil te bemerken bij optische kabels, alleen op fok zullen weinig mensen dit begrijpen. Mocht je het niet geloven mag je wel even komen luisteren hierquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen verstand van zaken.
Afscherming heeft optische kabel absoluut nul invloed op de overdraagbaarheid. Zolang er een dicht iets om de glasvezel heen zit is het goed.
Almostquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
...aldus de vocabulair opgepimpte heer arj101.
gokje : eerstejaars rechtenstudentje ?
Ben ik heel erg benieuwd naar de natuurkundige onderbouwing hoe afscherming van een optische kabel invloed kan hebben op de kwaliteit van het signaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met ht, er is wel degelijk verschil te bemerken bij optische kabels, alleen op fok zullen weinig mensen dit begrijpen. Mocht je het niet geloven mag je wel even komen luisteren hier![]()
Daarnaast kun je misschien andere fora als HTforum of engels als avsforums bekijken daar spelen mensen met optische kabels van 200 euro, alhoewl dat natuurlijk ook overdreven is.
amen!quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met ht, er is wel degelijk verschil te bemerken bij optische kabels, alleen op fok zullen weinig mensen dit begrijpen. Mocht je het niet geloven mag je wel even komen luisteren hier![]()
Daarnaast kun je misschien andere fora als HTforum of engels als avsforums bekijken daar spelen mensen met optische kabels van 200 euro, alhoewl dat natuurlijk ook overdreven is.
Hartstikke fijn, maar als een 1 als een 1 overkomt en een 0 als een 0 boeit het vrji weinig of dat door een kabel van 4 euro gaat of door eentje van 200 euro.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
inderdaadquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:38 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hartstikke fijn, maar als een 1 als een 1 overkomt en een 0 als een 0 boeit het vrji weinig of dat door een kabel van 4 euro gaat of door eentje van 200 euro.
En als het transmissiemedium gewoon goed is en de kabel is goed afgeschermd dan is dat simpelweg zo.
En schermen met sites als htforum zegt ook weinig, daar ben ik bijna vanaf getrapt omdat ik een blinde luistertest aanbood om aan te tonen dat "kabels inspelen" niet werkt.
En alle kabel-fetishisten natuurlijk pissed off, "natuurlijk werkt kabels inspelen wel !" - prima, dan doen we een test.
En dan wordt er moord en brand geschreeuwd en je voor heiden uitgemaakt.
Dus bij deze wil ik jou ook een blinde test aanbieden - ik verzorg de wijn en toastjes
Eens kijken of je het verschil kunt merken tussen de goedkoopste optische interlink die we kunnen vinden,
en elke andere van jouw keuze.
Naja, met bijv. speakerkabels of andere kabels waar de datatransfer per elektronische pulsen gaat heeft de kwaliteit van de kabel/ afscherming wel degelijk te maken met kwaliteit van het geluid dat er uiteindelijk uit komt. Puur door het verlies op langere afstanden en elektromagnetische storing die het signaal vernachelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:46 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
inderdaad
het is hetzelfde als zeggen dat een beschrijfbaar dvd'tje van een duurder merk beter is, omdat dan de beeldkwaliteit hoger ligt
of dat een dure harde schijf beter is, omdat je plaatjes daar mooier op worden opgeslagen
op een goedkope netwerk kabel kun je toch net zo goed internetten als op een hele dure???
maar het ging nu puur om de kwaliteit van de muziek, niet om andere factorenquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, met bijv. speakerkabels of andere kabels waar de datatransfer per elektronische pulsen gaat heeft de kwaliteit van de kabel/ afscherming wel degelijk te maken met kwaliteit van het geluid dat er uiteindelijk uit komt. Puur door het verlies op langere afstanden en elektromagnetische storing die het signaal vernachelen.
Bij licht gaat dit simpelweg niet op.
In het geval van de dvd (betere dye) en HD (betere onderdelen) is de kwaliteit van invloed op de levensduur.
In het geval van de netwerkkabel heeft het op langere afstanden wel degelijk invloed op de snelheid. Als door de klote kwaliteit van de kabel veel pakketjes data niet foutloos overkomt duurt de datatransfer langer (dit zal je pas merken bij afstanden van 50 meter en meer).
In het geval van een optische kabel heeft de omhulsel van de glasvezel alleen invloed op de kwetsbaarheid van de kabel. Meer niet.
Amsterdam is toch wat ver weg daarvoorquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:38 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hartstikke fijn, maar als een 1 als een 1 overkomt en een 0 als een 0 boeit het vrji weinig of dat door een kabel van 4 euro gaat of door eentje van 200 euro.
En als het transmissiemedium gewoon goed is en de kabel is goed afgeschermd dan is dat simpelweg zo.
En schermen met sites als htforum zegt ook weinig, daar ben ik bijna vanaf getrapt omdat ik een blinde luistertest aanbood om aan te tonen dat "kabels inspelen" niet werkt.
En alle kabel-fetishisten natuurlijk pissed off, "natuurlijk werkt kabels inspelen wel !" - prima, dan doen we een test.
En dan wordt er moord en brand geschreeuwd en je voor heiden uitgemaakt.
Dus bij deze wil ik jou ook een blinde test aanbieden - ik verzorg de wijn en toastjes
Eens kijken of je het verschil kunt merken tussen de goedkoopste optische interlink die we kunnen vinden,
en elke andere van jouw keuze.
Wat voor verschil merk je tussen die 2 als ik vragen mag ?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Amsterdam is toch wat ver weg daarvoor![]()
Ach ik bemerk het verschil wel degelijk tussen mijn budget kabel en de kabel die ik later heb gekocht, en de ander zal het niet merken.
Het is al een tijdje geleden dat ik hem vervangen heb, maar wat ik toen opmerkte is dat het geluid rustiger is geworden en de bas meer preciezer. Ook de plaatsing is toegenomen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat voor verschil merk je tussen die 2 als ik vragen mag ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |