abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51488096
bieden vanaf 15 euro

pi_51531962
kick
pi_51571784
kick
pi_51602801
kick
pi_51726845
kick
pi_51805286
wat verkoop jij veel
pi_51807289
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:17 schreef Markster het volgende:
wat verkoop jij veel
ik heb het allemaal niet meer nodig
pi_51807586
dit is toch een kabel om bv. tussen DVD speler en receiver te plaatsen?
YEAH BABY YEAH!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:42:50 #9
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_51807598
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 07:39 schreef spacecrap het volgende:
dit is toch een kabel om bv. tussen DVD speler en receiver te plaatsen?
Computer Says No
pi_51808280
Alleen voor beeld of voor beeld én geluid? (jaja n00bje hier )
YEAH BABY YEAH!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:26:52 #11
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_51809865
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:10 schreef spacecrap het volgende:
Alleen voor beeld of voor beeld én geluid? (jaja n00bje hier )
alleen voor geluid zelfs volgens mij
Computer Says No
pi_51811030
En wat maakt deze kabel zeer goed..
pi_51812096
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef arj1o1 het volgende:
die goud gespoten tulpjes
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:46:14 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51812146
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef arj1o1 het volgende:
In principe is er geen verschil tussen optische kabels.
Ze werken of ze werken niet, klaar.

Het enige wat een kabel dus goed kan maken is hoe stevig ie is gebouwd.
zzz
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:46:30 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_51812152
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:44 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

die goud gespoten tulpjes
1. dat zijn geen tulpjes
2. dat maakt geen hol uit bij een optische kabel .
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Jup... Hele dunne el cheapo kabel komen vrij snel knikjes in. Dan doettie het niet meer. Deze kan iets meer (niet veel, iets meer ) hebben .
pi_51812221
5 euro
pi_51812609
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

En of er echt glas als geleider wordt gebruikt, of een kunstof vervanger als geleider
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:26:32 #18
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_51813343
zo'n kabel is toch alleen voor het gebruik van 1 & 0 toch? nou een 1 of een 0 komt echt niet beter over door een gouden tulpje.
Computer Says No
pi_51816101
Uiteraard zal de afscherming van de kabel invloed hebben op de overdraagbaarheid. Deze kabel ziet er erg cheap uit met zijn nep-gouden aansluitingen. Alhoewl 15 euro een redelijke prijs is voor een optische kabel, deze zijn over het algemeen wat duurder, heeft de toevoeging zeer goed geen waarde.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:14:10 #20
31101 _Led_
pi_51817161
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:48 schreef arj1o1 het volgende:
Uiteraard zal de afscherming van de kabel invloed hebben op de overdraagbaarheid. Deze kabel ziet er erg cheap uit met zijn nep-gouden aansluitingen. Alhoewl 15 euro een redelijke prijs is voor een optische kabel, deze zijn over het algemeen wat duurder, heeft de toevoeging zeer goed geen waarde.
...aldus de vocabulair opgepimpte heer arj101.
gokje : eerstejaars rechtenstudentje ?
zzz
pi_51827581
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:48 schreef greetoz_ het volgende:
5 euro
tis een begin, maar daar gaat hij zeker niet voor weg
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 19:56:32 #22
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_51829190
nieuw is een dergelijke kabel een tientje:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=471&cat=1&page=1

en een niet zo stoere voor 4 euro:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=480&cat=1&page=2

denk dat je vraagprijs te hoog is...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:59:22 #23
36431 bleiblei
pi_51829293
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:48 schreef arj1o1 het volgende:
Jij hebt duidelijk geen verstand van zaken .
Afscherming heeft optische kabel absoluut nul invloed op de overdraagbaarheid. Zolang er een dicht iets om de glasvezel heen zit is het goed.
pi_51829519
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
nieuw is een dergelijke kabel een tientje:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=471&cat=1&page=1

en een niet zo stoere voor 4 euro:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=480&cat=1&page=2

denk dat je vraagprijs te hoog is...
ik heb er heel wat meer voor betaald
lager dan 10 ga ik toch niet, dan houd ik hem wel
pi_51838714
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen verstand van zaken .
Afscherming heeft optische kabel absoluut nul invloed op de overdraagbaarheid. Zolang er een dicht iets om de glasvezel heen zit is het goed.
Jij hebt duidelijk geen ervaring met ht, er is wel degelijk verschil te bemerken bij optische kabels, alleen op fok zullen weinig mensen dit begrijpen. Mocht je het niet geloven mag je wel even komen luisteren hier
Daarnaast kun je misschien andere fora als HTforum of engels als avsforums bekijken daar spelen mensen met optische kabels van 200 euro, alhoewl dat natuurlijk ook overdreven is.
pi_51838751
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

...aldus de vocabulair opgepimpte heer arj101.
gokje : eerstejaars rechtenstudentje ?
Almost

3e jaar bedrijfswetenschappen
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:00:37 #27
36431 bleiblei
pi_51844034
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen ervaring met ht, er is wel degelijk verschil te bemerken bij optische kabels, alleen op fok zullen weinig mensen dit begrijpen. Mocht je het niet geloven mag je wel even komen luisteren hier
Daarnaast kun je misschien andere fora als HTforum of engels als avsforums bekijken daar spelen mensen met optische kabels van 200 euro, alhoewl dat natuurlijk ook overdreven is.
Ben ik heel erg benieuwd naar de natuurkundige onderbouwing hoe afscherming van een optische kabel invloed kan hebben op de kwaliteit van het signaal . Er even vanuit gaande dat de afscherming van de goedkope kabel geen beschadigingen bevat.
Want wat jij verteld is voor mij geheel nieuw en ik heb 5 jaar in een elektronicawinkel gewerkt en heb een pa die lichtelijk audiofiel is welke eventueel best 200 euro over zou hebben voor een optische kabel als dat beter is dan een kabel van 10 euro.
pi_51844277
quote:

[..]

amen!
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:38:43 #29
31101 _Led_
pi_51845531
quote:

[..]

Hartstikke fijn, maar als een 1 als een 1 overkomt en een 0 als een 0 boeit het vrji weinig of dat door een kabel van 4 euro gaat of door eentje van 200 euro.
En als het transmissiemedium gewoon goed is en de kabel is goed afgeschermd dan is dat simpelweg zo.

En schermen met sites als htforum zegt ook weinig, daar ben ik bijna vanaf getrapt omdat ik een blinde luistertest aanbood om aan te tonen dat "kabels inspelen" niet werkt.
En alle kabel-fetishisten natuurlijk pissed off, "natuurlijk werkt kabels inspelen wel !" - prima, dan doen we een test.
En dan wordt er moord en brand geschreeuwd en je voor heiden uitgemaakt.

Dus bij deze wil ik jou ook een blinde test aanbieden - ik verzorg de wijn en toastjes
Eens kijken of je het verschil kunt merken tussen de goedkoopste optische interlink die we kunnen vinden,
en elke andere van jouw keuze.
zzz
pi_51845734
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:38 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hartstikke fijn, maar als een 1 als een 1 overkomt en een 0 als een 0 boeit het vrji weinig of dat door een kabel van 4 euro gaat of door eentje van 200 euro.
En als het transmissiemedium gewoon goed is en de kabel is goed afgeschermd dan is dat simpelweg zo.

En schermen met sites als htforum zegt ook weinig, daar ben ik bijna vanaf getrapt omdat ik een blinde luistertest aanbood om aan te tonen dat "kabels inspelen" niet werkt.
En alle kabel-fetishisten natuurlijk pissed off, "natuurlijk werkt kabels inspelen wel !" - prima, dan doen we een test.

Dus bij deze wil ik jou ook een blinde test aanbieden - ik verzorg de wijn en toastjes
Eens kijken of je het verschil kunt merken tussen de goedkoopste optische interlink die we kunnen vinden,
inderdaad

het is hetzelfde als zeggen dat een beschrijfbaar dvd'tje van een duurder merk beter is, omdat dan de beeldkwaliteit hoger ligt

of dat een dure harde schijf beter is, omdat je plaatjes daar mooier op worden opgeslagen

op een goedkope netwerk kabel kun je toch net zo goed internetten als op een hele dure???
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:51:53 #31
36431 bleiblei
pi_51845849
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:46 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

inderdaad

het is hetzelfde als zeggen dat een beschrijfbaar dvd'tje van een duurder merk beter is, omdat dan de beeldkwaliteit hoger ligt

of dat een dure harde schijf beter is, omdat je plaatjes daar mooier op worden opgeslagen

op een goedkope netwerk kabel kun je toch net zo goed internetten als op een hele dure???
Naja, met bijv. speakerkabels of andere kabels waar de datatransfer per elektronische pulsen gaat heeft de kwaliteit van de kabel/ afscherming wel degelijk te maken met kwaliteit van het geluid dat er uiteindelijk uit komt. Puur door het verlies op langere afstanden en elektromagnetische storing die het signaal vernachelen.

Bij licht gaat dit simpelweg niet op.

In het geval van de dvd (betere dye) en HD (betere onderdelen) is de kwaliteit van invloed op de levensduur.
In het geval van de netwerkkabel heeft het op langere afstanden wel degelijk invloed op de snelheid. Als door de klote kwaliteit van de kabel veel pakketjes data niet foutloos overkomt duurt de datatransfer langer (dit zal je pas merken bij afstanden van 50 meter en meer).

In het geval van een optische kabel heeft de omhulsel van de glasvezel alleen invloed op de kwetsbaarheid van de kabel. Meer niet.
pi_51846000
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, met bijv. speakerkabels of andere kabels waar de datatransfer per elektronische pulsen gaat heeft de kwaliteit van de kabel/ afscherming wel degelijk te maken met kwaliteit van het geluid dat er uiteindelijk uit komt. Puur door het verlies op langere afstanden en elektromagnetische storing die het signaal vernachelen.

Bij licht gaat dit simpelweg niet op.

In het geval van de dvd (betere dye) en HD (betere onderdelen) is de kwaliteit van invloed op de levensduur.
In het geval van de netwerkkabel heeft het op langere afstanden wel degelijk invloed op de snelheid. Als door de klote kwaliteit van de kabel veel pakketjes data niet foutloos overkomt duurt de datatransfer langer (dit zal je pas merken bij afstanden van 50 meter en meer).

In het geval van een optische kabel heeft de omhulsel van de glasvezel alleen invloed op de kwetsbaarheid van de kabel. Meer niet.
maar het ging nu puur om de kwaliteit van de muziek, niet om andere factoren
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:40:40 #33
96210 W4
Wie, ik?
pi_51847167
de vergelijking met een DVD-R van het ene merk of het andere merk is zo gek nog niet ..

je hebt namelijk bij glas ook te maken met evt. vertraging en verspreiding van het signaal die gecorrigeerd moet worden (jitter correction) ... liefst corrigeer je zo min mogelijk om een zo zuiver mogelijk en goed getimed signaal te krijgen ... duurdere glaskabels hebben hier veel meer last van dan goedkope ... uiteraard blijft het beter om gewoon digitaal coax te gebruiken, maar die heeft niet iedereen als aansluiting ...

Dus een bepaald merk dvd-r kan icm een bepaalde dvd-speler veel informatie missen, waardoor opnieuw gelezen moet worden. Dit ga je echt zien in je beeld hoor ... zo is het ook met Toslink en geluid ...

Lees dit eens over Toslink: http://www.audioholics.co(...)nnect-history-basics
Poffervier
pi_51857151
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:38 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Amsterdam is toch wat ver weg daarvoor

Ach ik bemerk het verschil wel degelijk tussen mijn budget kabel en de kabel die ik later heb gekocht, en de ander zal het niet merken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:09:43 #35
31101 _Led_
pi_51857636
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:54 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Amsterdam is toch wat ver weg daarvoor

Ach ik bemerk het verschil wel degelijk tussen mijn budget kabel en de kabel die ik later heb gekocht, en de ander zal het niet merken.
Wat voor verschil merk je tussen die 2 als ik vragen mag ?
zzz
pi_51873314
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:09 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat voor verschil merk je tussen die 2 als ik vragen mag ?
Het is al een tijdje geleden dat ik hem vervangen heb, maar wat ik toen opmerkte is dat het geluid rustiger is geworden en de bas meer preciezer. Ook de plaatsing is toegenomen.
pi_51912164
genoeg discussies hier, maar daarvoor staat deze advertentie er niet
ik wil er minimaal 7,50 voor hebben
pi_51968660
kick
pi_52350590
verkocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')