quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ruud van Nistelrooy
Royston Drenthe
Wesley Sneijder
Maceo Rigters
Clarence Seedorf
Van der Vaart
Van der Sar
Vennegoor
Mitchell van der Graag - ?
Stefan Stam - Oldham Athletic
Henri Heeren - Fortuna Dusseldorf
Junas Naciri - Enosis Neon Paralimni FC
Guus Uhlenbeek - Halifax Town FC
Chaly Jones - AO Thiva
Brenny Evers - TsV Koblenz
Dyron Daal - Aberdeen
Jos Hooiveld - FC Inter Turku
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
Fernando Derveld - Esbjerg Fb
Sergio Hellings - Leicester City
Wie?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:57 schreef hello_moto1992 het volgende:
Samuel Koejoe - FSV Frankfurt
Shelton Martis - West Bromwich Albion
Fernando Derveld, van Esbjerg FC. Wie kent 'm nietquote:
Reken er maar niet op.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef 9christensen het volgende:
Voetbalde Rigters in de basis bij Blackburn?
Hij zat niet eens bij de selectie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef 9christensen het volgende:
Voetbalde Rigters in de basis bij Blackburn?
whahaquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:28 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hij zat niet eens bij de selectie.
Paar seizoenen terug nog even bij Heerenveen. Maar hij ging weer terug naar Denemarken, waar hij al speelde voor zijn avontuur in Friesland.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Fernando Derveld, van Esbjerg FC. Wie kent 'm niet
Het was sarcastisch, juist hem ken ik omdat ik bij het stadion van Esbjerg was en later zag dat er ook nog een Nederlander speelde.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Paar seizoenen terug nog even bij Heerenveen. Maar hij ging weer terug naar Denemarken, waar hij al speelde voor zijn avontuur in Friesland.
Zijn niet zo onbekend, Hellings, ex-heracles en Anderlecht. Veel in vertegenwoordigende jeugdelftallen gespeeld. Koejoe was enkele keren topscorer in Oostenrijk en speelde enkele jaren geleden nog in de bundesliga.Shelton Martis speelde hiervoor bij Hibernian. Derveld speelde nog bij Heerenveen en daarvoor bij Odense.quote:
Okee. Maar deze info is misschien wel nuttig voor de mensen die hem juist niet kennen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Het was sarcastisch, juist hem ken ik omdat ik bij het stadion van Esbjerg was en later zag dat er ook nog een Nederlander speelde.
Dat is waar, zie ook post boven jou, erg handig iddquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:15 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee. Maar deze info is misschien wel nuttig voor de mensen die hem juist niet kennen.
Ik meen toch dat Aafjes voor Falkirk is gaan voetballen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
Gerard Aafjes - Aberdeen
Speelt hij nog steedsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik meen toch dat Aafjes voor Falkirk is gaan voetballen?
Vers van de pers:
Steve Promes - Dessel Sport
En nog wat leuke:
Erik Regtop - Montlingen
Thijs SLuijter, maar die is er al weer weg. Weet zo niet meer waar hij nu zit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:55 schreef PogueMahone het volgende:
En, beste MM, waar zou ik Breidablik kunnen vinden?
Het oostblok word wel populairder, der zit ook nog een gozer van Heracles in Bulgarije
Mooi om te weten dat Harvej nog steeds aktief is op de veldenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
Harvey Esajas - Calcio Lecco 1912
Te bedenken dat die nog bij AC Milan heeft gespeeldquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:56 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat Harvej nog steeds aktief is op de velden
Heeft toch een aparte loopbaan gehad, vriendje Clarence Seedorf regelde eerst een contract voor hem bij Real Madrid (Castilla weliswaar) en later ook bij AC Milan. Wat gebeurt er als Seedorf terugkeert bij Ajax?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
Harvey Esajas - Calcio Lecco 1912
In IJsland. Al is die d eigenlijk zo'n IJslandse letter die je op dit forum niet kunt maken en daar het meest op lijkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:55 schreef PogueMahone het volgende:
Niet dat ik weet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Ordinair het volgende:
Er speelde toch ook een nederlander bij Cisco Roma, weet iemand zijn naam?
Op de officiele website staan alleen maar Italiaanse vlagjes voor de namen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Ordinair het volgende:
Er speelde toch ook een nederlander bij Cisco Roma, weet iemand zijn naam?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:31 schreef Schimpie het volgende:
Roel Brouwers - Gladbach.
Ik moest toch een tvp hebbenquote:
Coolquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:25 schreef Doc het volgende:
Sunderland have registered goalkeeping coach Raimond van der Gouw as an emergency back-up player - at the age of 44 (Express).
Gaaf.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:25 schreef Doc het volgende:
Sunderland have registered goalkeeping coach Raimond van der Gouw as an emergency back-up player - at the age of 44 (Express).
Nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Keept Ed de Goey nog ergens?
Wel grappig, Rajcomar deze week in VI in "landgenoten" over zijn avonturen bij Breidablik!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:55 schreef PogueMahone het volgende:
quote:John Achterberg (born July 8, 1971 in Utrecht) is a Dutch footballer currently goalkeeper for Tranmere Rovers in England. He is Tranmere's longest serving current player and has become something of a legend amongst Tranmere's fans. Achterberg is also renown for being found regularly in the club gym an hour before his teammates arrive for training.
quote:Dave wil nooit meer terug
Door STAN BOS
NEW YORK - Na avonturen in Amsterdam, Madrid, Utrecht en Kansas belandde Dave van den Bergh (31) dit jaar bij de New York Red Bulls. De voormalige speler van FC Utrecht en Ajax wil nooit meer weg uit de Verenigde Staten.
In het bescheiden onderkomen van de New York Red Bulls heerst één en al gastvrijheid. Iedereen kan in- en uitlopen; trainer Bruce Arena, oud-bondscoach van de VS, loopt in zijn korte broek tussen het ‘gewone’ volk. En Dave van den Bergh vleit zich languit op een bank.
,,We hebben ons snel aangepast aan de Amerikaanse cultuur. Zo hoort het ook,’’ meldt de voetballer. ,,Met mijn vrouw, een Amerikaanse, en zoontje van tweeënhalf woon ik in Glen Ridge in New Jersey. De verhuisdozen waren nog niet uitgepakt of er stond al een appeltaart van de buren in ons huis. Wat me ook positief verraste, was dat de buurman niet alleen zijn eigen gras maaide, maar ook dat van ons.’’
Het maakte de aanpassing een stuk eenvoudiger. De Amsterdammer ervaart de omgangsvormen als buitengewoon aimabel. ,,In Nederland roept men vaak dat het onechte vriendelijkheid is, maar Nederlanders weten er gewoon geen raad mee. Wij zijn veel harder in de omgang.’’
Ook zoon Ryan heeft het goed naar zijn zin. ,,Tegen zijn moeder spreekt hij Engels, tegen mij Nederlands. Het is een bewuste keuze hem tweetalig op te voeden. Hij gaat twee ochtenden per week naar school en dat gaat prima. We gaan met z’n drieën geregeld naar New York. Met de trein zitten we in twintig minuten in hartje Manhattan. We hebben al veel van de stad gezien, zijn ook naar een aantal Broadway-shows geweest. Is het mooi weer, dan gaan we lekker naar het strand.’’
Bij zijn club New York Red Bulls gaat het er gemoedelijk aan toe. De Amerikaanse voetbalcompetitie kent een on-Europees lange voorbereidingsperiode van bijna drie maanden. Begin dit jaar volgden er trainingskampen in Los Angeles, Florida en South Carolina. ,,Ja, dat is wel even wat anders dan een trainingskamp met FC Utrecht in het Drentse Dwingeloo,’’ zegt hij met een knipoog.
Het is in alle opzichten een ander voetballeven dan Van den Bergh in Europa gewend was. Waar in Nederland alles tot in de puntjes wordt geregeld, heerst er bij New York Red Bulls een ‘take-it-easy-mentaliteit’. ,,In Nederland overdrijven de meeste clubs als het om discipline gaat. Naarmate ik ouder werd, had ik daar meer moeite mee. Tegen Foeke Booy heb ik wel eens gezegd dat hij er een schijndiscipline op nahoudt. Op het trainingscomplex mocht je geen petje dragen. Foekes standpunt is: als je buiten de lijnen gedisciplineerd bent, ben je dat op het veld ook. Alsof ik mijn mannetje laat lopen, omdat ik buiten het veld een petje draag. Onzin.
,,Hier krijg je ook een boete als je te laat bent. Half elf is half elf. We lunchen samen, maar daarna is iedereen vrij. In Nederland moet iedereen in hetzelfde shirt trainen. Hier loop je in kleding waarin je je lekker voelt. Als ik in een rood shirt met lange mouwen wil trainen, doet niemand daar moeilijk over. Dat is in Nederland wel anders.’’
Hoewel Van den Bergh zegt altijd Nederlander te blijven, zijn er nog maar weinig aspecten uit zijn vaderland die hij heeft meegenomen naar de andere kant van de Atlantische Oceaan. Zijn vrouw en hij zijn geen types die per se de Nederlandse gewoontes in Amerika willen handhaven.
,,Maar natuurlijk volg ik het Nederlandse nieuws nog. In het keukenkastje staat een pak pure hagelslag en in de koelkast ligt een stuk Hollandse kaas. Ik ben en blijf een kaaskop.’’
Het is vrijwel uitgesloten dat Van den Bergh na zijn actieve loopbaan terugkeert naar Nederland. ,,Ik hoop nog drie of vier jaar te voetballen en daarna naar Texas te verhuizen. Mijn schoonouders wonen namelijk in Dallas. Wij kijken nu naar een huis in Austin. Dan wonen we in elk geval dichtbij familie en in een aangenaam klimaat.’’
Vond ik ook apart ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:15 schreef Fides het volgende:
2,5 jaar en dan 2 ochtenden per week naar school?!
quote:Debuut zeventienjarige Nederlander bij Arsenal
01/11/2007 09:46
Al waren het maar vijf minuten, toch zal Nasser Barazite een goed gevoel hebben overgehouden aan het League Cup-duel met Sheffield United. De zeventienjarige Nederlander maakte zijn debuut in de hoofdmacht van Arsenal, dat dankzij de 3-0 zege doorstoomde naar de kwartfinale van het tweede Engelse bekertoernooi.
Arsène Wenger stuurde Barazite in de 86ste minuut het veld in. De snelle en handige rechtsbuiten had geen aandeel meer in de score. De stand was al 0-3 door twee doelpunten van Eduardo en één van Denilson. Barazite genoot zijn opleiding bij NEC en is jeugdinternational.
Bizarre carriere heeft die kerel toch.quote:Ex-Ajacied Musampa vervolgt loopbaan in Zuid-Korea
Datum: 26-mrt-2008 13:04
Kiki Musampa (foto, links) gaat spelen voor FC Seoul, meldt de krant Korea Times woensdag. De middenvelder heeft een contract van twee jaar ondertekend bij de huidige nummer vijf van de Zuid-Koreaanse K-League.
Onlangs liep de ex-Ajacied stage bij Toronto FC, maar hij had te hoge financiële eisen om bij de Canadese club aan de slag te kunnen. 'Kiki miste duidelijk nog wedstrijdritme en had ook een kleine conditionele achterstand,' zegt technisch directeur Mo Johnston in National Post. 'Hij wil wel heel erg veel geld en ik ben niet van plan om dat te gaan betalen.'
De 30-jarige Musampa debuteerde in het seizoen 1994/1995 bij Ajax. Daarna speelde hij voor Bordeaux, Málaga, Atlético Madrid, Manchester City en Trabzonspor. De eerste helft van dit seizoen kwam de in Congo geboren speler uit voor AZ. (DH)
quote:Plymouth-verdediger Seip beboet na weigering invalbeurt
Datum: 8-apr-2008 14:35
Marcel Seip (foto) heeft afgelopen weekend geweigerd om in te vallen voor zijn club Plymouth Argyle in de wedstrijd tegen Charlton Athletic. Paul Sturrock, trainer van de club die uitkomt in de op één na hoogste Engelse voetbalcompetitie, was niet te spreken over de actie. 'Ik heb Marcel een boete van twee weken salaris opgelegd,' aldus de oefenmeester op de site van de club.
'Ook wordt hij op de transferlijst gezet,' vervolgt Sturrock. Seip is de laatste tijd niet blessurevrij. De voormalige speler van SC Heerenveen kampt met een hernia, waarvan de coach wil dat de speler zich eraan laat helpen. (DH)
quote:Lamey: "Duisburg zou tot top-vijf Eredivisie behoren"
17 april 2008
Een jaar geleden werd hij met PSV nog kampioen van Nederland, nu vecht hij met MSV Duisburg tegen degradatie uit de Bundesliga. Wie puur naar de feiten kijkt, zou denken dat de 28-jarige Michael Lamey een flinke stap achteruit gezet heeft. Maar dat valt reuze mee, vindt de rechtsback. "Voor Nederlandse begrippen is Duisburg echt een grote club", zegt hij in een interview met FCUpdate.nl.
MSV Duisburg. Wie een blik op de ranglijst werpt, zou denken dat we hier met het Excelsior of VVV Venlo van Duitsland te maken hebben. Duisburg, dat de laatste jaren op en neer pendelt tussen eerste en tweede liga, staat immers helemaal onderin de Duitse Bundesliga. Maar wie denkt dat Duisburg een klein clubje is, heeft het helemaal mis. De Zebra's werken hun thuisduels af in de prachtige MSV Arena, een stadion dat in 2005 neergezet is voor een slordige 43 miljoen euro en plaats biedt aan ruim 31.000 fans. Wie daar aankomt, heeft eerder het gevoel dat hij bij een topclub rondloopt, dan bij een ploeg die vecht tegen degradatie.
"Ja, mooi stadion hè", zegt Michael Lamey trots. De geboren Amsterdammer kwam afgelopen zomer over van PSV en hoewel de verschillen sportief gezien enorm zijn, ziet hij parallellen. "Ik vind onze MSV Arena wel een beetje lijken op het stadion van PSV. Alleen zijn de stoeltjes hier blauw, in plaats van rood-wit."
"In Duitsland is Duisburg misschien een kleinere ploeg, maar voor Nederlandse begrippen is dit echt een grote club", vervolgt Lamey, die in Nederland voor RKC, FC Utrecht, AZ en PSV speelde. "Duisburg doet echt niet onder voor bijvoorbeeld Utrecht. Ook sportief niet. Ik denk dat we in Nederland zo mee zouden kunnen draaien in de top-vijf. Teams als PSV, Ajax, Feyenoord en AZ zijn een maatje te groot, maar verder zijn er niet echt clubs die groter of beter zijn dan Duisburg."
Grote club of niet, feit is dat Lamey bij Duisburg moeten vechten tegen degradatie. Het contrast met vorig seizoen, toen hij met PSV nog kampioen van Nederland werd, is groot. Waar Lamey vorig seizoen maar vier of vijf keer verloor, staat de teller dit seizoen al op achttien competitienederlagen. "Ja, ik ben een beetje van het ene uiterste, naar het andere uiterste gedaan", lacht hij. "Of het niet heel erg wennen is om nu zo vaak te verliezen? Nou, ik merk vooral dat ik, omdat ik in de top gespeeld heb, een andere instelling heb dan de meeste andere spelers. Ik ga er telkens vanuit dat we het nog wel redden, dat we de komende wedstrijden best allemaal kunnen winnen. Dat is misschien meer een PSV-instelling."
Deze 'PSV-instelling' blijkt uit het feit dat Lamey er heilig in gelooft dat zijn team zich alsnog gaat handhaven. Met nog slechts vijf wedstrijden te gaan, moet Duisburg nog twee ploegen achterhalen om degradatie te voorkomen.
"We staan er niet goed voor, maar ik geloof er nog steeds in dat we erin blijven", blijft Lamey positief. "We hebben een prima ploeg, dat hebben we vooral tegen topteams bewezen. Ze speelden we gelijk tegen Bayern München en wonnen we uit bij Werder Bremen en Hamburger SV. Het gaat alleen fout in thuiswedstrijden. In eigen stadion hebben we telkens tachtig procent balbezit, maar verliezen we continu met 0-1. Maar omdat we in al die wedstrijden wel het betere van het spel hebben, weet ik zeker dat we het alsnog kunnen redden."
Mocht Duisburg onverhoopt toch degraderen, dan is het geen uitgemaakt zaak dat Lamey de club verlaat. "Mijn contract loopt gewoon door en dat is ook geldig in de tweede Liga", vertelt de verdediger, die in dat geval echter wel voor een beperkte transfersom mag vertrekken. "Ik heb een clausule in mijn contract op laten nemen, waarin een transfersom vastgesteld is bij degradatie. Maar goed, er moet wel een club bereid zijn om dat bedrag te betalen. Terug naar de Eredivisie? Oh, ik sta voor alles open, ook voor een terugkeer naar Nederland. Het buitenland bevalt me prima, maar Nederland blijft ook leuk. Ik ben heel flexibel, ik zie wel wat er komt. En als er niets komt ga ik, mochten we degraderen, gewoon in de tweede Liga spelen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |