abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52370736
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat versta je onder een flexibeler instelling?
Qua beschikbaarheid, werktijden, enzovoorts... als je een baan zoek voor 16 uur, en je krijgt een leuke baan aangeboden die je wel ligt, voor 12 uur of 24 uur, accepteer je die dan? Bijvoorbeeld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:17:40 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52370781
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En als werkgevers bereid zijn om meer partimers in dienst te nemen, zullen veel vrouwen die nu thuiszitten voor de kinderen best weer willen gaan werken.

Maar de ideale werknemer is 18, werkt voor het minimumloon, heeft alle diploma's en 20 jaar werkervaring.
Mjah, ik moet zeggen dat mijn ervaringen niet ZO zwart wit zijn, en ik begrijp dat parttime banen in beginsel best een gezeur zijn voor een werkgever. Zeker als er met meerdere parttime banen een fulltime functie vervuld moet worden. Maar er zijn ook voordelen. Als er 1 ziek is, ben je niet direkt je volledige continuiteit kwijt om maar eens wat te noemen .

Maar sowieso is het realiteit. Op mijn werk merken we ook meer en meer dat vacatures niet vervuld worden. Dat geeft een extra belasting op de zittende ploeg, ziekteverzuim neemt toe, etc. Het is simpelweg realiteit dat bedrijven langzamerhand de parttime baan écht moeten gaan omarmen en niet alleen voor de tiepmiep en koffiedame.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:19:10 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52370839
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Qua beschikbaarheid, werktijden, enzovoorts... als je een baan zoek voor 16 uur, en je krijgt een leuke baan aangeboden die je wel ligt, voor 12 uur of 24 uur, accepteer je die dan? Bijvoorbeeld.
Ik leg je net uit dat 24 uur simpelweg niet kan, ivm de inflexibiliteit in de kinderopvang in nederland. 12 uur gaat nauwelijks zoden aan de dijk zetten. Dan gaan we wel op zoek naar thuiswerk ofzo. Of ze blijft gewoon lekker thuis.
pi_52370907
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik leg je net uit dat 24 uur simpelweg niet kan, ivm de inflexibiliteit in de kinderopvang in nederland. 12 uur gaat nauwelijks zoden aan de dijk zetten. Dan gaan we wel op zoek naar thuiswerk ofzo. Of ze blijft gewoon lekker thuis.
Dat kan natuurlijk ook, maar ik wil maar zeggen dat dat erg lastig is voor een bedrijf. Als jij de dinsdag en de donderdag werkt, en iemand anders de maandag, woensdag en vrijdag, is het wel fijn als er eens iets omgeruils kan worden, of de een voor de ander kan invallen. Dat gaat natuurlijk moeilijk als iemand alleen die twee dagen, exact 16 uur beschikbaar heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:37 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52370968
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook, maar ik wil maar zeggen dat dat erg lastig is voor een bedrijf. Als jij de dinsdag en de donderdag werkt, en iemand anders de maandag, woensdag en vrijdag, is het wel fijn als er eens iets omgeruils kan worden, of de een voor de ander kan invallen. Dat gaat natuurlijk moeilijk als iemand alleen die twee dagen, exact 16 uur beschikbaar heeft.
Dat klopt, maar nogmaals... over 5 jaar kan het niet anders. Of we moeten weer workforce uit het buitenland binnen brengen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:54 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52370982
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

24 uur niet. 12 uur wel, mits het salaris en de baan me aanstaat.

Maar ja, qua beschikbaarheid en werktijden wil ik wel flexibel zijn.. maar ik zit met logge organisaties (kinderopvang) die niet flexibel zijn.

Ik ben nu bezig bijv. met een functie.. een fulltime functie die door twee parttimers ingevuld wordt. Er is al iemand voor 24 uur, die in principe ma/di/wo werkt. Ik ben dus echt van alles aan het proberen om opvang voor de donderdag te regelen, maar dat lukt gewoon niet. (en nee, een meisje van 17 de hele dag met twee kinderen alleen laten is geen optie voor mij).
Maar goed, het lijkt er op dat het bedrijf mij erg graag wil hebben (de baan is voor mij gereserveerd iig de komende twee maanden), ze gaan nu met de andere parttimer praten of zij de woensdag voor de donderdag kan en wil omruilen.

In mijn geval staat of valt alles met de opvang van kinderen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:24:41 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52371054
Overigens, we hebben geprobeerd om de kinderopvang op de woensdag naar de donderdag te verplaatsen.... Dat kon... Maart 2008.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:24:45 #58
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52371058
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke regio jullie wonen. Maar in mijn woonplaats (in Twente) is voldoende kinderopvang aanwezig, zowel in de vorm van gastouderbureaus als in kindercentra. Er zijn ook niet tot nauwelijks wachtlijsten (alleen voor de dinsdag is een wachtlijst op het KDV waar mijn dochter zit).

Is er bij jullie dan nergens opvang voor andere dagen dan de woensdag en de vrijdag te vinden?

12 uur werken zet inderdaad geen zoden aan de dijk, dan wordt het echt zo'n "zie mij eens leuk eventjes onder de mensen zijn"-baantje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:27:19 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52371146
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:24 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke regio jullie wonen. Maar in mijn woonplaats (in Twente) is voldoende kinderopvang aanwezig, zowel in de vorm van gastouderbureaus als in kindercentra. Er zijn ook niet tot nauwelijks wachtlijsten (alleen voor de dinsdag is een wachtlijst op het KDV waar mijn dochter zit).

Is er bij jullie dan nergens opvang voor andere dagen dan de woensdag en de vrijdag te vinden?

12 uur werken zet inderdaad geen zoden aan de dijk, dan wordt het echt zo'n "zie mij eens leuk eventjes onder de mensen zijn"-baantje.
In de randstad zit de opvang redelijk vol. Wellicht dat er met veel zoeken een gastouder gezin of iets dergelijks te vinden is, maar eerlijk gezegd hebben ook niet al te veel zin om te veel te sollen met die kinderen. Ik bedoel in dit verhaal is er niet 1 persoon binnen dit gezin waar rekening mee gehouden moet worden, maar 3.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:29:42 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52371253
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:24 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat ik zei.. een meisje van 17 wilde wel komen oppassen.. Verder is er op korte termijn echt niets te vinden.

Regio Rotterdam trouwens. (er schijnt trouwens wel een kinderdagverblijf te zijn, wat niet onder de grote rotterdamse organisatie valt (bijna alle kinderdagverblijven in R'dam/Capelle vallen onder dezelfde organisatie), maar dat zou 's morgens minimaal 30 minuten met de auto de andere kant op zijn.. en dan dus 45 minuten naar m'n werk en 's middags hetzelfde ritueel. Is geen alternatief voor mij dus.)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:32:44 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52371380
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:29 schreef E.T. het volgende:

[..]

Wat ik zei.. een meisje van 17 wilde wel komen oppassen.. Verder is er op korte termijn echt niets te vinden.

Regio Rotterdam trouwens. (er schijnt trouwens wel een kinderdagverblijf te zijn, wat niet onder de grote rotterdamse organisatie valt (bijna alle kinderdagverblijven in R'dam/Capelle vallen onder dezelfde organisatie), maar dat zou 's morgens minimaal 30 minuten met de auto de andere kant op zijn.. en dan dus 45 minuten naar m'n werk en 's middags hetzelfde ritueel. Is geen alternatief voor mij dus.)
Dan wordt het inderdaad lastig. Het welzijn van je kinderen gaat voor.

Wat dat betreft heb ik vre-se-lijke mazzel gehad toen ik een baan zocht. Het was eigenlijk een fulltime functie, maar toen ik informeerde of het ook parttime kon was dat na even overleggen wel mogelijk en mocht ik op gesprek komen.
Vervolgens kreeg ik tijdens het sollicitatiegesprek de vraag hoeveel uur ik zou willen werken en welke dagen. Ik mocht gewoon zelf kiezen .

Wie weet krijg jij ook nog wel zo'n mazzeltje .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:34:16 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52371436
Wij hebben de mazzel dat het gelukkig niet volledig in brand staat mbt inkomen. Dus we hebben nog de mogelijkheid om te wachten.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:11:55 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52381134
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op mijn werk merken we ook meer en meer dat vacatures niet vervuld worden.
Zat jij niet bij de gemeente? Want die hebben ook nog wel het een en ander te leren over personeelsbeleid...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:16 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52381514
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zat jij niet bij de gemeente? Want die hebben ook nog wel het een en ander te leren over personeelsbeleid...
Daar heb ik maar een half jaar gewerkt, toen belde mijn oude werkgever of ik niet terug wilde komen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:48:04 #65
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52399324
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar sowieso is het realiteit. Op mijn werk merken we ook meer en meer dat vacatures niet vervuld worden. Dat geeft een extra belasting op de zittende ploeg, ziekteverzuim neemt toe, etc. Het is simpelweg realiteit dat bedrijven langzamerhand de parttime baan écht moeten gaan omarmen en niet alleen voor de tiepmiep en koffiedame.
Dat valt mij dus ook op. Ik werk dus als uitzendkracht tiepmiep bij een bedrijf en niet normaal hoe gestressed die mensen daar zijn! Ik werk mezelf daar helemaal suf, gewoon puur omdat ik medelijden met ze heb (helaas zullen ze het volgende week toch echt zonder me moeten stellen). Bleke gezichten, wallen onder de ogen, 7 uur 's ochtends als op het werk verschijnen en dan 's avonds nog overwerken. Gewoon omdat de baas een fulltime vaste kracht zoekt, maar er alleen mensen aankloppen die part-time willen werken. Ja, neem er dan gewoon twee voor 20 uur i.p.v. één voor 40 uur, lul, voor je personeel collectief instort!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2007 @ 20:08:21 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52399890
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Dat valt mij dus ook op. Ik werk dus als uitzendkracht tiepmiep bij een bedrijf en niet normaal hoe gestressed die mensen daar zijn! Ik werk mezelf daar helemaal suf, gewoon puur omdat ik medelijden met ze heb (helaas zullen ze het volgende week toch echt zonder me moeten stellen). Bleke gezichten, wallen onder de ogen, 7 uur 's ochtends als op het werk verschijnen en dan 's avonds nog overwerken. Gewoon omdat de baas een fulltime vaste kracht zoekt, maar er alleen mensen aankloppen die part-time willen werken. Ja, neem er dan gewoon twee voor 20 uur i.p.v. één voor 40 uur, lul, voor je personeel collectief instort!
Nou precies, ik trek de grens ook gewoon bij 45 tot 50 uur tegenwoordig.
pi_52400058
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik trek de grens bij een half uur tot een uur per dag, en dan niet meer dat twee dagen in de week. Overwerk moet incidenteel zijn, als dat niet zo is is er structureel iets mis.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:30 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52400236
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik trek de grens bij een half uur tot een uur per dag, en dan niet meer dat twee dagen in de week. Overwerk moet incidenteel zijn, als dat niet zo is is er structureel iets mis.
Er zijn nu al voor sommige functies structureel te weinig mensen. Ik werk toevallig in zo'n functie. De vorige periode dat ik hier werkte waren werkweken van 60 en soms zelfs 80 uur eerder regel dan uitzondering. Dus ik doe het nu extreem rustig aan
pi_52402573
Vroeger werkte ik ook in zo'n bedrijf waar overwerken als normaal werd gezien. Sommigen mensen werkten er van 7:00 tot 19:00, niet omdat er zoveel werk was, maar omdat anderen dat ook deden. De meesten durfden dan ook niet niet over te werken, want "dan had je geen hart voor de zaak". Dat ik met 8 uur per dag meer presteerde dan de "overwerkers" werd natuurlijk niet gezien of gewaaardeerd
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:25:31 #70
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52405785
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vroeger werkte ik ook in zo'n bedrijf waar overwerken als normaal werd gezien. Sommigen mensen werkten er van 7:00 tot 19:00, niet omdat er zoveel werk was, maar omdat anderen dat ook deden. De meesten durfden dan ook niet niet over te werken, want "dan had je geen hart voor de zaak". Dat ik met 8 uur per dag meer presteerde dan de "overwerkers" werd natuurlijk niet gezien of gewaaardeerd
Daar zou ik me dus niets van aan trekken, en als ze me het niet in dank afnemen, dan zoek ik wel een normaal bedrijf

Zo af en toe es als het heel druk is moet kunnen, maar structureel overwerk mag niet eens, dan moeten ze je contract aanpassen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:29:25 #71
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52405991
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn nu al voor sommige functies structureel te weinig mensen. Ik werk toevallig in zo'n functie. De vorige periode dat ik hier werkte waren werkweken van 60 en soms zelfs 80 uur eerder regel dan uitzondering. Dus ik doe het nu extreem rustig aan
Ze hebben mij ingehuurd, samen met nog twee uitzendkrachten van andere bureaus, om het personeel te ontlasten. En het is nóg niet genoeg! 'Structureel te weinig' vind ik dan nog vrij netjes om te zeggen

IIg, ik heb maandag aangegeven dat ik vertrek en gezegd de rest van de week uit te zullen werken, zodat ze in igg wat andere bureas kunnen bellen voor een vervanger. Ik heb nog niets gehoord....
pi_52407817
UItzendbureau's zijn kut.
pi_52417244
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
UItzendbureau's zijn kut.
Ah kijk... dat is nog eens een mooie solide Fok! reactie Maar goed... nog wat nieuws of is dit er eentje van 'even de uitlaatklep open zetten?'
Danmark: more usefull every day!
pi_52419117
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Vandaag weer een horrorverhaal gehoord: Kennis solliciteert op een andere baan en krijgt een goed aanbod. Kennis zegt huidige baan op en gaat contract bij nieuwe werkgever tekenen. Gebeld voor een afspraak, willen ze hem niet meer aannemen, geven de voorkeur aan een ander. Jammer genoeg niks op papier, alleen een mondelinge toezegging. Zijn oude werk heeft hij al opgezegd en ze willen hem niet terugnemen, het management voelt zich in de rug aangevallen. Dus nu zit hij zonder oude en nieuwe baan EN zonder WW, want hij is uit eigen beweging weggegaan.

Daar sta je dan, geen geld (alleen bijstand), geen job en geen idee hoe het verder moet.
Horrorverhaal? Werkelijk waar het stomste wat je kan doen! Eerst teken bij de ander, dan je baan opzeggen. Ik weet het, zo ging het vroegah niet, maar zelfs in Limburg doen ze het zo.

Damn wat een uilskuiken.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 12:32:20 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52419293
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Horrorverhaal? Werkelijk waar het stomste wat je kan doen! Eerst teken bij de ander, dan je baan opzeggen. Ik weet het, zo ging het vroegah niet, maar zelfs in Limburg doen ze het zo.

Damn wat een uilskuiken.
boeiuh, elk contract heeft een proeftijd. Alsof die handtekening ook maar iets te betekenen heeft.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:48:56 #76
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52419793
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

boeiuh, elk contract heeft een proeftijd. Alsof die handtekening ook maar iets te betekenen heeft.
wat dacht je van recht op ww?

best wel boeiuh!
reach out and touch faith
pi_52420615
uitzendbureau heeft vandaag gebeld...het blijkt maar weer hoe efficient ze zijn .
Ik echt enthousiast omdat ze iets hebben voor me...vraag ik om meer info, vertellen ze me dat het in overijssel is, in de buurt van zwolle. En dan mag ik iedere dag ongeveer 2 uur heen en weer reizen..vanuit Rotterdam..en het reizen moet ik in eigen tijd doen..nou ik dacht het niet.
  Milf donderdag 16 augustus 2007 @ 13:29:15 #78
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52420815
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:48 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

best wel boeiuh!
Zoals ik al meldde;

WW krijgen omtrent zelf ontslag nemen is versoepeld begin dit jaar.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 18:06:24 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52429024
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:48 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

best wel boeiuh!
In de tijd dat je nog verwijtbaar werkeloos was als je zelf ontslag nam, gold dat net zo hard als je in je proeftijd eruit geknikkerd werd bij je nieuwe baan. Voor de rest.... wat Nikky zegt
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:10:21 #80
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52430659
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:29 schreef nikky het volgende:

[..]

Zoals ik al meldde;

WW krijgen omtrent zelf ontslag nemen is versoepeld begin dit jaar.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In de tijd dat je nog verwijtbaar werkeloos was als je zelf ontslag nam, gold dat net zo hard als je in je proeftijd eruit geknikkerd werd bij je nieuwe baan. Voor de rest.... wat Nikky zegt
graag de bron vermelden waar jullie deze wijsheden hebben gevonden want dit zomaar roepen is heel makkelijk maar als je in de situatie komt wil je wel zeker weten wat je rechten zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door ozzyat105 op 16-08-2007 19:15:51 ]
pi_52432164
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Damn wat een uilskuiken.
Ehhhh, dit speelt in Limburg Echt waar.
Maar je hebt wel een beetje gelijk, gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt. Ik had hem ook slimmer ingeschat. Zelf heb ik dit ook altijd zo gedaan, eerst tekenen bij de nieuwe en dan pas opzeggen bij de oude werkgever. Uitwerktijd kun je zelf uitrekenen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Giantbiker_73 op 16-08-2007 20:20:38 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 21:16:46 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52434147
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:10 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

[..]

graag de bron vermelden waar jullie deze wijsheden hebben gevonden want dit zomaar roepen is heel makkelijk maar als je in de situatie komt wil je wel zeker weten wat je rechten zijn
Eerste hit op google lui stuk vreten: http://www.russell.nl/nl-NL/Content.aspx?type=publication&id=257
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:38:35 #83
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52434682
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Been there, done that.
Wat dat betreft zit ik tegenwoordig gelukkig goed. Er zijn weken dat ik een paar uur overwerk, maar dat kan ik meestal al weer snel compenseren. Dat is wel eens anders geweest...
(toch ben ook ik een beetje op zoek aangezien mijn werk nu minder spannend/uitdagend is; als de beloning/voorwaarden niet aardig waren, was ik al lang weggeweest)

Mijn vriendin werkt wel structureel over, maar krijgt dat gelukkig wel weer netjes betaald.

Meer on-topic: werk vinden is voor mij absoluut niet moeilijk (ICT), maar werk in de buurt vinden is voor mij wél moeilijk. (Limburg)
Straks na de zomervakanties rijd ik weer twee keer een klein uur naar en van mijn werk en hoewel dat prima te doen is, zou ik het helemaal niet erg vinden als dat niet meer zou hoeven.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:01:14 #84
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52435233
Als zelfstandige werk ik niet meer dan 40 uur per week en meestal minder. In mijn geval een kwestie van goed plannen en niet te veel opdrachten aannemen.
Als ik in loondienst zou werken zou ik in geen geval structureel overwerken. Af en toe een uurtje is oke, maar zodra het wekelijks voorkomt zou ik mijn werk anders inrichten of meer delegeren. Lukt dat niet, dan is het tijd voor een gesprekje met de directie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:04:20 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52435306
Overigens ben ik op het moment weer op zoek naar een baan in Nederland. Werk genoeg, maar helaas alles in de Randstad. Overweeg toch een aanbod aan te nemen en 1 a 2 dagen per week in ons huisje in Nederland te slapen. Scheelt toch al gauw 2 uur autorijden per dag.

Maar net als Dromer zou ik het best weleens prettig vinden om dichter bij mijn werk te kunnen wonen. Helaas wonen wij dermate ver van de bewoonde wereld dat een uur in de auto toch wel het minimale is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:21:32 #86
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52435774
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eerste hit op google lui stuk vreten: http://www.russell.nl/nl-NL/Content.aspx?type=publication&id=257
lees dat zelf eerst eens goed, sukkel

er staat alleen dat je ontslag door de werkgever niet meer hoeft aan te vechten, maar zelfs dat is nog steeds niet helemaal zeker.

bovendien is dit zomaar een site van een juridisch buro, ik zou meer vertrouwen hebben in keiharde wetteksten of publicatie's van bv het CWI

L-E-Z-E-N
  Milf donderdag 16 augustus 2007 @ 22:24:32 #87
16000 nikky
pi_52435863
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:21 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

er staat alleen dat je ontslag door de werkgever niet meer hoeft aan te vechten, maar zelfs dat is nog steeds niet helemaal zeker.

bovendien is dit zomaar een site van een juridisch buro, ik zou meer vertrouwen hebben in keiharde wetteksten of publicatie's van bv het CWI

L-E-Z-E-N
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:10 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb tot voor kort nog bij het UWV gewerkt wijsneus.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:25:48 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52435892
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:21 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

L-E-Z-E-N
*zucht, Mijn vrouw is dit jaar ontslagen. Heeft het niet aangevochten, heeft 6 maanden salaris meegekregen en heeft nu ww. Zoals gezegd was dit de eerste hit op google. De versoepeling van de ww regeling is all over the news als je het een beetje hebt gevolgd.

Dat JIJ het niet weet wil niet zeggen dat het zo is helder licht.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:26:36 #89
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52435915
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef nikky het volgende:

[..]

[..]

Ik heb tot voor kort nog bij het UWV gewerkt wijsneus.
nou dan kun jij ons vast wel aanwijzen waar het staat dat je niet meer verwijtbaar werkloos bent als je zelf ontslag neemt
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:30:24 #90
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52436043
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*zucht, Mijn vrouw is dit jaar ontslagen. Heeft het niet aangevochten, heeft 6 maanden salaris meegekregen en heeft nu ww. Zoals gezegd was dit de eerste hit op google. De versoepeling van de ww regeling is all over the news als je het een beetje hebt gevolgd.

Dat JIJ het niet weet wil niet zeggen dat het zo is helder licht.
het ging over de situatie als je ZELF ontslag neemt

ben je nou vergeten waar het over ging of snap je het gewoon niet !?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:31:21 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52436062
http://www.uwv.nl/particu(...)-werkloos/index.aspx

Dus zoals ik al eerder zei, verwijtbaar werkloos ben je alleen als je op staande voet wordt ontslagen OF als je ontslag neemt. (Dus pas ontslag nemen als je een getekent contract hebt is dus meer een gevoelskwestie dan noodzakelijk voor ww. Want of je nu ontslag neemt zonder nieuw contract, of tijdens je proeftijd ontslagen wordt... in beide gevallen geen ww.)

Maar je bent in geen geval verwijtbaar werkloos als je de aanzegging van ontslag niet aanvecht.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:33:10 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52436105
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:30 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

het ging over de situatie als je ZELF ontslag neemt

ben je nou vergeten waar het over ging of snap je het gewoon niet !?
Eh JIJ snapt het niet. Als je zelf ontslag neemt maakt het mbt ww geen ruk uit of je WEL of GEEN getekent contract heb. je bent simpelweg verwijtbaar werkloos. Ook als je in je proeftijd uit je nieuwe baan geknikkerd wordt. zoals ik hier óók al zei.

Dus de stelling in eerdere topics dat het dom is om ontslag te nemen voordat je een getekent contract heb gaat niet op.
  Milf donderdag 16 augustus 2007 @ 22:33:22 #93
16000 nikky
pi_52436109
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

nou dan kun jij ons vast wel aanwijzen waar het staat dat je niet meer verwijtbaar werkloos bent als je zelf ontslag neemt
LE-ZEN.

In het geval wat hier werd beschreven is het NIET verwijtbaar werkloos aangezien de persoon feitelijk in dienst zou treden bij een andere werkgever. De persoon neemt ontslag en onverwachts gaat zijn nieuwe baan niet meer door terwijl er wel afspraken gemaakt zijn.

Als ik je zomaar ontslag zou nemen krijg je ook geen WW uitkering. Maar daar hadden wij het niet over.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:35:26 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52436163
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:33 schreef nikky het volgende:

[..]

LE-ZEN.

In het geval wat hier werd beschreven is het NIET verwijtbaar werkloos aangezien de persoon feitelijk in dienst zou treden bij een andere werkgever. De persoon neemt ontslag en onverwachts gaat zijn nieuwe baan niet meer door terwijl er wel afspraken gemaakt zijn.

Als ik je zomaar ontslag zou nemen krijg je ook geen WW uitkering. Maar daar hadden wij het niet over.
Hij is wel verwijtbaar werkloos. Alleen de stelling dat het dom is gaat niet op. Of hij nu wel of geen getekent contract had. Anders hadden ze hem er wel in zijn proeftijd uitgegooid en was hij nog steeds verwijtbaar werkloos.
quote:
Als u zelf ontslag neemt, bent u meestal verwijtbaar werkloos, ook als u in uw proeftijd ontslag neemt.
quote:
Zegt u uw vaste baan op voor een tijdelijk contract en wordt u kort daarna werkloos? Dan ziet UWV uw werkloosheid als werkloosheid door eigen schuld. U had uw werkloosheid kunnen voorkomen door uw oude baan te houden. Dit betekent dat u meestal geen WW-uitkering kunt krijgen.
http://www.uwv.nl/particulieren/zoekresultaat/index.aspx?zoek=verwijtbaar+werkloos&xxx=Zoek
  Milf donderdag 16 augustus 2007 @ 22:40:35 #95
16000 nikky
pi_52436310
Per 01-10-06 zijn dit de gronden waarop je geen WW zou krijgen.

Het ontslag plaatsvind op iniatief van de werkgever en waarbij een aan de werknemer te verwijtende dringende reden ten grondslag ligt ( artikel a 24 )
of
de dienstbetrekking wordt beeindigd door of op verzoek van de werknemer zonder dat aan de voortzetting dusdanige bezwaren waren verbonden dat deze voortzetting niet van de werknemer kon worden gevergd. ( art b 24 )

Als jij ontslag neemt vanwege arbeidsverbetering bij een andere werkgever is dit niet zomaar verwijtbaar en dus geen WW. Je zult wel moeten kunnen aantonen dat je inderdaad bij een andere werkgever aan de slag zou als je geen contract had getekend.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:41:50 #96
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52436344
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.uwv.nl/particu(...)-werkloos/index.aspx

Dus zoals ik al eerder zei, verwijtbaar werkloos ben je alleen als je op staande voet wordt ontslagen OF als je ontslag neemt.
mee eens
quote:
(Dus pas ontslag nemen als je een getekent contract hebt is dus meer een gevoelskwestie dan noodzakelijk voor ww. Want of je nu ontslag neemt zonder nieuw contract, of tijdens je proeftijd ontslagen wordt... in beide gevallen geen ww.)
dit staat nergens op de site dus is aan het oordeel van het CWI en dan is mijn inziens de kans groter dat je toch ww krijgt als je getekend hebt voor een nieuwe baan maar onverhoopt toch bent ontslagen in je proeftijd bij die nieuwe werkgever
quote:
Maar je bent in geen geval verwijtbaar werkloos als je de aanzegging van ontslag niet aanvecht.
zou wel in de praktijk zo kunnen zijn
  Milf donderdag 16 augustus 2007 @ 22:42:12 #97
16000 nikky
pi_52436358
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij is wel verwijtbaar werkloos. Alleen de stelling dat het dom is gaat niet op. Of hij nu wel of geen getekent contract had. Anders hadden ze hem er wel in zijn proeftijd uitgegooid en was hij nog steeds verwijtbaar werkloos.
[..]

[..]

http://www.uwv.nl/particulieren/zoekresultaat/index.aspx?zoek=verwijtbaar+werkloos&xxx=Zoek
Die laatste heb ik zelf ervaren en ik heb toen der tijd uitgelegd wat er aan de hand is geweest. Ik kreeg WW en heb niet eens een bezwaar hoeven indienen. Goede uitleg en bewijzen en je komt een heel eind.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:44:08 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52436410
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:40 schreef nikky het volgende:

Als jij ontslag neemt vanwege arbeidsverbetering bij een andere werkgever is dit niet zomaar verwijtbaar en dus geen WW.
eh jawel, dat staat hier
quote:
de dienstbetrekking wordt beeindigd door of op verzoek van de werknemer zonder dat aan de voortzetting dusdanige bezwaren waren verbonden dat deze voortzetting niet van de werknemer kon worden gevergd.
Immers is positieverbetering geen dusdanig bezwaar dat de voortzetting van je oude functie niet van je kan worden gevergd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 22:47:22 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52436500
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:41 schreef ozzyat105 het volgende:

dit staat nergens op de site dus is aan het oordeel van het CWI en dan is mijn inziens de kans groter dat je toch ww krijgt als je getekend hebt voor een nieuwe baan maar onverhoopt toch bent ontslagen in je proeftijd bij die nieuwe werkgever
quote:
Zegt u uw vaste baan op voor een tijdelijk contract en wordt u kort daarna werkloos? Dan ziet UWV uw werkloosheid als werkloosheid door eigen schuld. U had uw werkloosheid kunnen voorkomen door uw oude baan te houden. Dit betekent dat u meestal geen WW-uitkering kunt krijgen.
Hoe dan ook, het maakt niets uit of je op het randje geen getekent contract krijgt óf dat je maandagmorgen om 9:00 wordt ontslagen ivm je proeftijd.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:47:39 #100
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52436508
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:42 schreef nikky het volgende:

[..]

Die laatste heb ik zelf ervaren en ik heb toen der tijd uitgelegd wat er aan de hand is geweest. Ik kreeg WW en heb niet eens een bezwaar hoeven indienen. Goede uitleg en bewijzen en je komt een heel eind.
dat zeg ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')