abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52335584
Naar aanleiding van Lowlands en de discussie die hier is ontstaan.
De meeste mensen weten dat er (naar mijn mening) belachelijke prijzen worden gevraagd door handelaren en mensen die een kaartje overhebben voor lowlands en andere concerten/festivals.
Mijn mening hierover hierover, gekopieerd uit dat topic:
quote:
Zoals ik al zei, er bestaan ook nog mensen die niet overal beter van hoeven te worden. Ik heb vorig jaar ook 2 tickets gewonnen terwijl ik er al 1 had gekocht. 1 daarvan heb ik aan een maat gegeven die op dat moment geen geld had en de ander heb ik voor 115 verkocht aan een jongen die als enige van zijn groep geen kaartje had kunnen krijgen, het was toen al uitverkocht dus had voor die 2 kaartjes minstens het driedubbele van 115 euro kunnen krijgen, maar ik maak er liever iemand echt blij mee, dat vind ik veel meer waard dan dat geld.
Zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn, het gewoon dom vinden of iets anders?

Ik vind het dus niet eerlijk voor mensen die (nog) geen kaartje hebben kunnen kopen wegens financiële redenen, waardoor ze later nog veel meer geld moeten neerleggen om toch naar hun favoriete artiest of festival te gaan.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52335926
Soms duurt het even om dat door te hebben idd. Zo had ik 5 jaar(?) terug één kaartje teveel besteld voor een concert van rammstein in de HMH. Toen ik het kaartje op marktplaats had gezet werd ik overstelpt met biedingen en ben toen bezig geweest om diegenen die als eerste de vraagprijs(was kostprijs) zo ver te krijgen dat ze ook daadwerkelijk ervoor gingen lappen, natuurlijk duurde het tot een paar uur voor het optreden toen de 4e (!) afhaakte. Nog snel mijn vriendenkring rondgebeld, helaas was het op 5 december dus niemand kon nog mee... Kaartje heb ik nog steeds thuis liggen als reminder voor me zelf.

Ik ben dus aardig ziek van kopers geworden die blind overal oplopen te bieden en hun afspraken niet nakomen. Ik hoef er niet aan te verdienen, hoewel een kistje bier wel aardig is voor de moeite, maar ik wil er dan wel gewoon vanaf.

Ik durf te wedden dat de helft die op marktplaats hun kaartje aanbieden te hebberrig worden en uiteindelijk er mee blijven zitten.
Want:
- mensen wachten tot het laatst omdat ze weten dat men er dan vanaf moet
- of in het geval van een festival, als je er gaat staan op vrijdagochtend komen de eerste al van het terrein af die ziek oid zijn en maar al te graag hun bandje afstaan aan de eerste die 2 tientjes bied.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_52336214
Ik ga me ziek lachen in de aanloop naar a.s. donderdag. Al die kneuzen die dachten een slaatje te kunnen slaan uit Lowlands die hun kaarten nog niet kwijt zijn blijven er mee zitten.

Ontopic:

Ik vind winst maken over de rug van echte fans die, hoewel hun eigen schuld, nog geen kaartje hebben bemachtigd in de voorverkoop moreel verwerpelijk, en juich de voorgenomen wet van SP en CDA dan ook van harte toe.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:11:16 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52336270
Ik wil geen geld verdienen op deze manier.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:11:40 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52336280
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:09 schreef Roellio het volgende:
Ontopic:

Ik vind winst maken over de rug van echte fans die, hoewel hun eigen schuld, nog geen kaartje hebben bemachtigd in de voorverkoop moreel verwerpelijk, en juich de voorgenomen wet van SP en CDA dan ook van harte toe.
Dat dus
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52336305
quote:
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:11 schreef nipeng het volgende:
Ik wil geen geld verdienen op deze manier.
Allebei mee eens.
Maar hoe zat het met die wet? Heb er iets over gelezen, maar heb je daar een artikel van?
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:13:26 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52336318
Welke wetgeving?

SP en CDA, klinkt nu al behoorlijk betuttelend.
pi_52336334
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:13 schreef nipeng het volgende:
Welke wetgeving?

Dat voorstel stond me wel aan hoor, ik ga eens even zoeken.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:15:37 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52336369
quote:
Ook dat ja. Eigenlijk zou 'de markt' dit toch zelf moeten kunnen oplossen? Als niemand meer kaartjes koopt van zwarthanderen voor belachelijke prijzen houden ze er snel genoeg mee op
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52336421
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ook dat ja. Eigenlijk zou 'de markt' dit toch zelf moeten kunnen oplossen? Als niemand meer kaartjes koopt van zwarthanderen voor belachelijke prijzen houden ze er snel genoeg mee op
Nee, er zullen altijd mensen belachelijke bedragen voor tickets blijven betalen, gewoon omdat ze naar dat concert of festival willen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:31:39 #11
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_52336779
Iedereen heeft tijd genoeg gehad om kaartjes te kopen voor Low Lands. Voor dit soort concerten kies je er zelf voor om tot het laatste moment te wachten met het risico om duurder uit te zijn.

Je betaald dus voor de service van het uistellen. Lijkt me logisch.

Indien je een echte "fan" bent zorg dat gewoon dat je er op tijd bij bent.

Het is trouwens ook nogal populair om maar te roepen dat je toch wel heel erg graag erheen had willen gaan maar het was net uitverkocht.
pi_52336981
Het gaat niet om Lowlands, maar om tickets in het algemeen. Het gaat hier dus ook om kaartjes voor concerten die binnen 10 minuten uitverkopen, of kaartjes voor een voetbalwedstrijd.
pi_52337136
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:31 schreef djdano het volgende:
Je betaald dus voor de service van het uistellen. Lijkt me logisch.
Dus je betaalt 250 voor 'de service van het uitstellen'?

En idd, het gaat niet om tickets van alleen Lowlands, maar als je een kaartje wilt kopen voor b.v. Arctic Monkeys maar je ligt niet om 12 uur 's nachts al voor het postkantoor en toch wil je heen, kan je alsnog minstens 100 euro dokken.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:48:24 #14
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_52337224
De discussie komt uit het lowlands topic en daarvoor vind ik het duidelijk gewoon dikke pech voor mensen die wilden wachten.

Concerten en wedstrijden die binnen 10 minuten zijn uitverkocht is een ander verhaal. Theoretisch gezien zou hierbij één partij alle kaarten kunnen opkopen en ze opnieuw in de verkoop kunnen zetten voor een hogere prijs. Dan heeft de consument geen keuze meer (wat wel is bij concerten die pas op het laatste moment uitverkopen)

Maar volgens mij is het toch al verboden om als wederverkoper kaarten op te kopen? Dan zou de politie er gewoon beter op moeten controleren als het nodig is.
pi_52337257
Ik heb voor elk concert waar ik ook maar heen wou gewoon kaartjes kunnen krijgen.
Als je een rustig stukje ticketservice opzoekt staan er meestal maar 2 andere mensen en lukt het makkelijk.

Eigen schuld dus als je teveel moet betalen
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:51:23 #16
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52337294
Hulde voor allen die hun kaartje nu voor de gewone prijs verkopen. Zou ik zelf ook doen.
Hartstikke leuk om 100 euro aan zo'n kaartje te verdienen voor je, maar wacht maar tot je zelf een keer te laat bent. Nu ligt dit bij festivals anders omdat die niet in 10 minuten uitverkopen, maar het principe blijft hetzelfde.
Ik begrijp echt niet waarom mensen denken het recht te hebben winst te maken op hun kaartje (winst als in 50 euro, 150 euro voor een Lowlands kaartje vragen vind ik geen probleem).

Ik ben laatst met een vriend zijn kaartje op gaan halen. Hij wou graag heen, had genoeg geld en besloot dus een kaartje van 250 euro op te halen (als je het geld kunt missen, waarom niet). Komen we daar aan, zegt die vent die ons dat kaartje ging verkopen:"Ja, ik heb een hekel aan al die mensen die winst willen maken op hun kaartje, daarom zou ik hem nooit voor meer dan 250 euro verkopen"

Hypocr iete lul. Kapotschieten die lui, echt waar.
pi_52337300
quote:
Wat is er zo 'moreel' verwerpelijk aan dan? Men koopt een product en verkoopt het weer wegens de gunstige omstandigheden. Dat mensen dat vervelend of irritant vinden is een ander hoofdstuk.

Vind het eerlijk gezegd nogal vrijheidsbeperkend. Ben ik niet zo van.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2007 18:54:13 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:53:28 #18
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52337353
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat is er zo 'moreel' verwerpelijk aan dan? Men koopt een product en verkoopt het weer wegens de gunstige omstandigheden. Dat mensen dat vervelend of irritant vinden is een ander hoofdstuk.
Die mensen kunnen toch ook gewoon gaan werken voor hun geld. Doen ze in ieder geval wat nuttigs. Dit is gewoon sneu.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:53:28 #19
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_52337354
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:44 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Dus je betaalt 250 voor 'de service van het uitstellen'?

En idd, het gaat niet om tickets van alleen Lowlands, maar als je een kaartje wilt kopen voor b.v. Arctic Monkeys maar je ligt niet om 12 uur 's nachts al voor het postkantoor en toch wil je heen, kan je alsnog minstens 100 euro dokken.
Iedereen weet dat je kaartjes verdubbelen als het uitverkocht is. Je neemt dus zelf de beslissing en het risico om tot het einde te wachten.
pi_52337370
quote:
Welke wetgeving?

Verbod op de 'professionele' doorverkoop. Zeg maar bedrijven die op een eigen site allerlei kaartjes doorverkopen en een leuk bedrag bovenop de normale prijs vragen. Via marktplaats e.d. tickets verkopen zou wel toegestaan blijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52337499
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:53 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Die mensen kunnen toch ook gewoon gaan werken voor hun geld. Doen ze in ieder geval wat nuttigs. Dit is gewoon sneu.
Ja dus? Ik vind ook zoveel sneu.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:59:26 #22
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52337528
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Verbod op de 'professionele' doorverkoop. Zeg maar bedrijven die op een eigen site allerlei kaartjes doorverkopen en een leuk bedrag bovenop de normale prijs vragen. Via marktplaats e.d. tickets verkopen zou wel toegestaan blijven.
Pfft klinkt als moeilijk afdwingbaar.
pi_52337651
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:53 schreef djdano het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je kaartjes verdubbelen als het uitverkocht is. Je neemt dus zelf de beslissing en het risico om tot het einde te wachten.
Ja maar 250 euro?

En je kunt ook geen kaartje hebben als je gewoon niet zoveel zin hebt om 's nachts voor het postkantoor te wachten, dan 'wacht je niet tot het einde'. Als het binnen een paar minuten al is uitverkocht
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:05:05 #24
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52337683
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:53 schreef djdano het volgende:

[..]

Hmm...

Sommige mensen werken en kunnen niet zomaar tijd vrijmaken om kaartjes te gaan halen.

Daarentegen, mensen ("fans") die zulke absurde bedragen betalen voor kaartjes moeten niet klagen. Zou houden deze "markt" in stand.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:06:19 #25
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52337722
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja dus? Ik vind ook zoveel sneu.
Je ziet hopelijk zelf in dat het asociaal is om zo geld van mensen af te troggelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')