abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:42:00 #276
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76203544
dat moet ik nog ff uitvogelen, volgens mij wel.

Maar euh, ikkuh heb me iig ingeschrveen op wat van de curssussen. Eerste geval dat gemaakt gaat worden is een complete freestafel.

Bedoel, gewoon freeswerk dat lukt me wel, maar ik wil er graag wat meer mee kunnen doen, vandaar een paar houtwerk curssusen met electrische apparaatjes :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76207512
wow klusfoob!!!!

Ik heb een bahco beitel voor mijn vader gekocht. Vond ie wel geslaagd! Dus thanks voor jullie tips.
  woensdag 30 december 2009 @ 01:54:42 #278
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76208061
Das een leuk cadeau !

Geen idee hoe het komt, maar ik heb een beitel altijd een mooi en eerlijk stuk gereedschap gevonden. In de hand van een kluns, levensgevaarllijk, maar in handel van een ambachtsman is het een prachtding!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76208139
Ik heb een zwak voor handschaven. Meer omdat ik ze vroeger her en der in hopen klusmateriaal tegenkwam en wat balken voor mijn pa heb verschaafd ;P Mooie dingen, maar waarschijnlijk komen ze beter tot hun recht in iemand ouder dan 6......
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 02:02:00 #280
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_76208173
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:22 schreef Dulk het volgende:
ik heb zelf deze zaagtafel en ik kan niet meer zonder!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zo eentje heb ik ook gehad prima machine
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_76208229
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:44 schreef klusfoobje het volgende:
[ afbeelding ]

M'n eerste eigen Festool

Was best een mooie aanbieding bij elkaar.
een 1010 EBQ-Plus met geleide rails, een doosje met 6 freesje van Baptist van ok kwaliteit om lekker mee te spelen. Per post krijg ik nog een Festool waardebon twv 50 euro om Festool accesoires mee aante schaffen.
Prachtige aankoop. Ik gebruik zo af en toe het Festool gereedschap van m'n vader, het werkt echt heerlijk, van bovenfrees tot aan de roterende schuurmachine. Festool heeft ook een groot aantal handleidingen op hun site staan waarin beschreven staat, aan de hand van een concreet werkstuk, wat je allemaal met hun apparatuur kan doen, heeft mij al een aantal keren goed geholpen:

http://www.festool.nl/artikel/artikel_weiterleiten.cfm?id=379
quote:
nog een leuke mazzel... Sinds vanmiddag staat er bij mij in de keuken ook een leuke broodrooster op het aanrecht. Die kreeg ik erbij . Een zwarte met mooie groene knoppen en het Festool logo erop. Stop je een boterham erin dan komt die er mooi uit met een festool schuurmachine afbeelding erop
[ afbeelding ]
Haha, die moet ik hebben.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:29:55 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76210343
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:59 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb een zwak voor handschaven. Meer omdat ik ze vroeger her en der in hopen klusmateriaal tegenkwam en wat balken voor mijn pa heb verschaafd ;P Mooie dingen, maar waarschijnlijk komen ze beter tot hun recht in iemand ouder dan 6......
Ik heb thuis een aantal schaven liggen, maar ik krijg ze niet goed afgesteld en weet niet goed hoe ik ze moet gebruiken.
Heb er wel wat mee geprobeerd, maar een balk mooi recht en haaks schaven is mij nog niet gelukt .

Voor sinterklaas heb ik overigens een mooie waterpas gekregen en voor kerst 3 Bahco beitels en een moker .
Verder heb ik 2 venijnig scherpe maar ontzettend fijne beiteltjes bij Baptist besteld, bij de aktie van de karwei 2 bahco vijlen (+ gratis hamer) gehaald en ga ik zaterdag kijken naar een 2de hands Festool zaagtafel .

Kan ik voorlopig weer vooruit .
Heeft iemand hier tips over het gebruik van schaven?
Ik ben helaas niet begenadigd met een klussende pa, en mijn schoonpa vind al dat handwerk maar flauwekul en moeilijk en pakt gewoon de elektrische schaaf of bandschuurmachine .
  woensdag 30 december 2009 @ 08:32:08 #283
36431 bleiblei
pi_76210356
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef klusfoobje het volgende:
dat moet ik nog ff uitvogelen, volgens mij wel.

Maar euh, ikkuh heb me iig ingeschrveen op wat van de curssussen. Eerste geval dat gemaakt gaat worden is een complete freestafel.

Bedoel, gewoon freeswerk dat lukt me wel, maar ik wil er graag wat meer mee kunnen doen, vandaar een paar houtwerk curssusen met electrische apparaatjes :-)
Ik ben wel erg benieuwd naar de freestafel.
Ben bij de mijne nog aan het stoeien met de geleiderail en het bevestigen van de frees (heb nu een systeem met bouten wat ansich wel goed werkt, maar niet heel vriendelijk is om "even" de frees onder de tafel te hangen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het in hoogte verstellen van de frees maken in zo een freestafel. Ikzelf heb daar nu een autokrik voor gemodificeerd .
pi_76210901
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:43 schreef densmee het volgende:

[..]

Als nog iemand een zaagtafel zoekt een collega die gaat emigreren heeft nog een festool zaagtafel model weet ik niet, hij zegt het zwaarste type.
tafel is drie jaar oud en er zitten verschillende goede zaagbladen bij.
Mijn collega was ZZPer timmerman en hij heeft er vooral fijn werk mee gemaakt
ik, wat moet hij ervoor hebben
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_76210956
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:24 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik, wat moet hij ervoor hebben
ik denk dat hij al verkocht is aan bleiblei?
ik heb die collega al een maand niet meer gesproken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 30 december 2009 @ 09:44:22 #286
36431 bleiblei
pi_76211221
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:27 schreef densmee het volgende:

[..]

ik denk dat hij al verkocht is aan bleiblei?
ik heb die collega al een maand niet meer gesproken
Jep .
Ik ga em zaterdag ophalen (als de tafel er niet uit ziet als een stuk wrakhout, maar gezien de verhalen die er over verteld zijn heb ik er vertrouwen in ).
  woensdag 30 december 2009 @ 12:19:56 #287
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76215893
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar de freestafel.
Ben bij de mijne nog aan het stoeien met de geleiderail en het bevestigen van de frees (heb nu een systeem met bouten wat ansich wel goed werkt, maar niet heel vriendelijk is om "even" de frees onder de tafel te hangen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het in hoogte verstellen van de frees maken in zo een freestafel. Ikzelf heb daar nu een autokrik voor gemodificeerd .
ze gebruiken er daar geloof ik ook een lichte hydraulisch krikje voor.
pi_76229204
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:29 schreef bleiblei het volgende:

Heeft iemand hier tips over het gebruik van schaven?
eerst en vooral zorgen dat uw mes enorm scherp is, geslepen en gewet.

Voor de rest zijn er weinig tips te geven, wel zien dat je dun genoeg schaaft, liever wat te weinig dan teveel, en proberen in vloeiende bewegingen te werken. Het kan evt helpen om de zool van je schaaf met wat parafine in te wrijven, dan glijdt hij makkelijker (niet aanbevolen bij te verlijmen onderdelen)
  woensdag 30 december 2009 @ 20:52:22 #289
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_76237156
Vandaag een boorhamer van Gamma gekocht, huismerk aangezien ik hem niet veel ga gebruiken maar wel heel harde muren om mij heen heb in mijn appartement
Te hard voor mij Bosch 550Watt klopboor in ieder geval...

Het is een Gamma Boorhamer RBH-1050.
1050 watt, 0-1100 toeren/minuut, 0-5100 slagen/minuut).
SDS-snelspanboorkop met beitelfunctie.
Compleet met zijhandgreep met dieptestop, koffer, puntbeitel, breekbeitel en 3 SDS-boren.

¤79,- normaal maar gekocht met een 20% kortingscoupon uit de folder:)
Kan ik eindelijk mijn kapstok ophangen
Wel meteen een paar Piranha beton boren meegenomen natuurlijk, wat erbij zit zal niet heel veel zijn...
pi_76246000
teveel om op te noemen

maar m'n laatste aanschaf was gisteren
(setje voor boren in tegelwerk) wel handig zo met tegels zetten)

pi_76733126
Net gehaald: deze (nouja, bijna dan, 1050 w ipv 980) jongen bij de Duitse Aldi hier net over de grens:

Boorhamer met beitelfunctie. Wilde ik gaan huren om straks de tegels uit mijn nieuwe huisje te gaan slopen, maar liep tegen dit aanbod aan. Geen idee of het wat is (waarschijnlijk niet veel), maar voor 40 euro kan je je er geen buil aan vallen dacht ik zo.
Ik zal als ik begonnen ben met de tegels er af te halen (ergens na 9 februari want dan krijg ik de sleutel ) laten weten of ie het doet

[ Bericht 1% gewijzigd door Beijtje op 12-01-2010 19:30:54 ]
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 22:14:00 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76741893
Na 5 jaar intensief gebruik op de bouw waren alle twee mijn spanningszoekers vrijwel overleden.
Aangezien het voor mijn vak wel makkelijk is om meetgereedschap bij de hand te hebben heb ik vorige week nieuw meetgereedschap voor mijzelf uitgezocht.

éénmaal een Fluke T120 duspol met lcd display om af te lezen hoeveel spanning ergens op staat. draaiveldmeting en diodetest

en éénmaal een Fluke 1ACII Voltalert spanningszoeker om contactloos te kunnen bepalen of iets spanningsloos is ja of nee

Allletwee geisoleerd tot spanningen van 1000V
pi_76743204
Mooie aankopen Ed! Die voltstick zou ik ook nog wel eens willen aanschaffen, die fluke heb ik ook erg makkelijk tijdens klus en werk(want ik werk niet altijd in de keuken.....) (laatst nog een 50 mtr 5 aderige kabel met 16a 380 volt stopcontact gerealiseerd
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:59:56 #294
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76751352
Dus das de luxe uitvoering ?

Heb zelf zo'n loek a lijk van de praxis. 2 rode handvaatjes met prikkers en ledjes die aangeven hoeveel spanning erop staat.

Dit is toch wel een stuk mooier.

Alleen die onderste pic snap ik ff niet. Ik mag hopen dat er op die hevel in de meterkast geen stroom staat, waarom geeft die dat dan toch aan ?
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:37:06 #295
36431 bleiblei
pi_76757895
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:59 schreef klusfoobje het volgende:

Heb zelf zo'n loek a lijk van de praxis. 2 rode handvaatjes met prikkers en ledjes die aangeven hoeveel spanning erop staat.

Alleen die onderste pic snap ik ff niet. Ik mag hopen dat er op die hevel in de meterkast geen stroom staat, waarom geeft die dat dan toch aan ?
die onderste werkt op inductie. dwz. je hoeft met dat ding niet het onder spanning staande materiaal aan te raken maar hij voelt aan de magnetische spanning er om heen dat er spanning op staat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:39:48 #296
36431 bleiblei
pi_76757972
maareh mooi spul vonk! wel wat heftig voor de hobbyist. ik gebruik eigenlijk altijd van die euro schroevendraaiers om te checken of ergens stroom op staat
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:48:03 #297
104367 Thrackan
new and improved
pi_76758179
Mijn allereerste klusaanschaf is een koffiezetapparaat

Anders krijg je de hulptroepen nooit je huis in natuurlijk.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_76765377
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:48 schreef Thrackan het volgende:
Mijn allereerste klusaanschaf is een koffiezetapparaat

Anders krijg je de hulptroepen nooit je huis in natuurlijk.
ik dacht dat een koelbox dan belangrijker was
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:55:43 #299
104367 Thrackan
new and improved
pi_76765626
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:50 schreef Archont het volgende:

[..]

ik dacht dat een koelbox dan belangrijker was
Niet met dit weer
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 18:48:02 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76772932
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:35 schreef Cybersijp het volgende:
Mooie aankopen Ed! Die voltstick zou ik ook nog wel eens willen aanschaffen, die fluke heb ik ook erg makkelijk tijdens klus en werk(want ik werk niet altijd in de keuken.....) (laatst nog een 50 mtr 5 aderige kabel met 16a 380 volt stopcontact gerealiseerd
Zo'n voltstick kost maar 2 tientjes; en zijn erg makkelijk om zo even te kijken of ergens spanning op staat.
Ze werken wel pas vanaf 200 volt, voor spanningen daaronder heb je er dus niks aan.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:59 schreef klusfoobje het volgende:

Dit is een luxe uitvoering van een gerenomeerd merk; Fluke meetgereedschap zijn toch door de regel wel de meetinstrumenten die wereldwijd gebruikt worden. Zo'n look a like van de plaatselijke bouwmarkt volstaat voor de hobbyist prima altijd beter dan die schroevendraaierspanningszoekers met een lampje. Die dingen zijn niet te vertrouwen.

Hij geeft op het onderste plaatje aan dat op die groep spanning staat. Dit werkt doormiddel van inductie rondom een geleider / elektrische aansluiting. contactloos en dus vele malen veiliger dan zo'n schroevendraaier met spanningszoeker
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:39 schreef bleiblei het volgende:
maareh mooi spul vonk! wel wat heftig voor de hobbyist. ik gebruik eigenlijk altijd van die euro schroevendraaiers om te checken of ergens stroom op staat
Mjah omdat het mijn dagelijkse werk is investeer ik liever in goed en degelijk gereedschap.
De prijzen zijn er dan ook naar maar het mes snijdt aan twee kanten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')