zo eentje heb ik ook gehad prima machinequote:Op woensdag 9 december 2009 21:22 schreef Dulk het volgende:
ik heb zelf deze zaagtafel en ik kan niet meer zonder!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige aankoop. Ik gebruik zo af en toe het Festool gereedschap van m'n vader, het werkt echt heerlijk, van bovenfrees tot aan de roterende schuurmachine. Festool heeft ook een groot aantal handleidingen op hun site staan waarin beschreven staat, aan de hand van een concreet werkstuk, wat je allemaal met hun apparatuur kan doen, heeft mij al een aantal keren goed geholpen:quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:44 schreef klusfoobje het volgende:
[ afbeelding ]
M'n eerste eigen Festool![]()
Was best een mooie aanbieding bij elkaar.
een 1010 EBQ-Plus met geleide rails, een doosje met 6 freesje van Baptist van ok kwaliteit om lekker mee te spelen. Per post krijg ik nog een Festool waardebon twv 50 euro om Festool accesoires mee aante schaffen.
quote:nog een leuke mazzel... Sinds vanmiddag staat er bij mij in de keuken ook een leuke broodrooster op het aanrecht. Die kreeg ik erbij . Een zwarte met mooie groene knoppen en het Festool logo erop. Stop je een boterham erin dan komt die er mooi uit met een festool schuurmachine afbeelding erop![]()
[ afbeelding ]
Ik heb thuis een aantal schaven liggen, maar ik krijg ze niet goed afgesteld en weet niet goed hoe ik ze moet gebruiken.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:59 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb een zwak voor handschaven. Meer omdat ik ze vroeger her en der in hopen klusmateriaal tegenkwam en wat balken voor mijn pa heb verschaafd ;P Mooie dingen, maar waarschijnlijk komen ze beter tot hun recht in iemand ouder dan 6......
Ik ben wel erg benieuwd naar de freestafel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef klusfoobje het volgende:
dat moet ik nog ff uitvogelen, volgens mij wel.
Maar euh, ikkuh heb me iig ingeschrveen op wat van de curssussen. Eerste geval dat gemaakt gaat worden is een complete freestafel.
Bedoel, gewoon freeswerk dat lukt me wel, maar ik wil er graag wat meer mee kunnen doen, vandaar een paar houtwerk curssusen met electrische apparaatjes :-)
ik, wat moet hij ervoor hebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 19:43 schreef densmee het volgende:
[..]
Als nog iemand een zaagtafel zoekt een collega die gaat emigreren heeft nog een festool zaagtafel model weet ik niet, hij zegt het zwaarste type.
tafel is drie jaar oud en er zitten verschillende goede zaagbladen bij.
Mijn collega was ZZPer timmerman en hij heeft er vooral fijn werk mee gemaakt
ik denk dat hij al verkocht is aan bleiblei?quote:
Jepquote:Op woensdag 30 december 2009 09:27 schreef densmee het volgende:
[..]
ik denk dat hij al verkocht is aan bleiblei?
ik heb die collega al een maand niet meer gesproken
ze gebruiken er daar geloof ik ook een lichte hydraulisch krikje voor.quote:Op woensdag 30 december 2009 08:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd naar de freestafel.
Ben bij de mijne nog aan het stoeien met de geleiderail en het bevestigen van de frees (heb nu een systeem met bouten wat ansich wel goed werkt, maar niet heel vriendelijk is om "even" de frees onder de tafel te hangen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het in hoogte verstellen van de frees maken in zo een freestafel. Ikzelf heb daar nu een autokrik voor gemodificeerd.
eerst en vooral zorgen dat uw mes enorm scherp is, geslepen en gewet.quote:Op woensdag 30 december 2009 08:29 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand hier tips over het gebruik van schaven?
die onderste werkt op inductie. dwz. je hoeft met dat ding niet het onder spanning staande materiaal aan te raken maar hij voelt aan de magnetische spanning er om heen dat er spanning op staat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:59 schreef klusfoobje het volgende:
Dus das de luxe uitvoering?
Heb zelf zo'n loek a lijk van de praxis. 2 rode handvaatjes met prikkers en ledjes die aangeven hoeveel spanning erop staat.
Dit is toch wel een stuk mooier.
Alleen die onderste pic snap ik ff niet. Ik mag hopen dat er op die hevel in de meterkast geen stroom staat, waarom geeft die dat dan toch aan ?
ik dacht dat een koelbox dan belangrijker wasquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:48 schreef Thrackan het volgende:
Mijn allereerste klusaanschaf is een koffiezetapparaat
Anders krijg je de hulptroepen nooit je huis in natuurlijk.
Niet met dit weerquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:50 schreef Archont het volgende:
[..]
ik dacht dat een koelbox dan belangrijker was
Zo'n voltstick kost maar 2 tientjes; en zijn erg makkelijk om zo even te kijken of ergens spanning op staat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:35 schreef Cybersijp het volgende:
Mooie aankopen Ed! Die voltstick zou ik ook nog wel eens willen aanschaffen, die fluke heb ik ook erg makkelijk tijdens klus en werk(want ik werk niet altijd in de keuken.....) (laatst nog een 50 mtr 5 aderige kabel met 16a 380 volt stopcontact gerealiseerd
Dit is een luxe uitvoering van een gerenomeerd merk; Fluke meetgereedschap zijn toch door de regel wel de meetinstrumenten die wereldwijd gebruikt worden. Zo'n look a like van de plaatselijke bouwmarkt volstaat voor de hobbyist prima altijd beter dan die schroevendraaierspanningszoekers met een lampje. Die dingen zijn niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:59 schreef klusfoobje het volgende:
Dus das de luxe uitvoering?
Heb zelf zo'n loek a lijk van de praxis. 2 rode handvaatjes met prikkers en ledjes die aangeven hoeveel spanning erop staat.
Dit is toch wel een stuk mooier.
Alleen die onderste pic snap ik ff niet. Ik mag hopen dat er op die hevel in de meterkast geen stroom staat, waarom geeft die dat dan toch aan ?
Mjah omdat het mijn dagelijkse werk is investeer ik liever in goed en degelijk gereedschap.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:39 schreef bleiblei het volgende:
maareh mooi spul vonk! wel wat heftig voor de hobbyist. ik gebruik eigenlijk altijd van die euro schroevendraaiers om te checken of ergens stroom op staat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |