abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52322266
Ik kon m niet vinden in het overzicht van bands en artiesten, maar deze man, vooral bekend van Brown Eyed Girl denk ik, komt (weer) naar de HMH
quote:
Van Morrison geeft op vrijdag 16 november een optreden in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Eerder dit jaar gaf de zanger al een concert in een uitverkocht Heineken Music Hall.

Van Morrison begon in 1967 aan zijn solo-carrière, na veel succes gehad te hebben met de groep Them. Met deze band scoorde hij een wereldhit met het nummer 'Gloria'. Ook als solo-artiest scoorde Van Morrison grote hits met nummers als 'Brown-Eyed Girl', 'Bright Side Of The Road' en 'Have I Told You Lately'. Gedurende zijn carrière heeft hij zich laten inspireren door een groot aantal muziekgenres. Vorig jaar bracht de Ierse zanger zijn 37ste album uit, ‘Pay The Devil’, een country en blues getint album. Op dit album staan voornamelijk covers en traditionals, maar ook een paar eigen nummers. Dit jaar bracht Van Morrison nog twee albums uit. Begin dit jaar 'At the Movies' en vorige maand een greatest hit album 'The Best of Van Morrison Volume 3'.
Datum: 16-11-2007
Aanvang 19.30 uur
Deuren open

Voorprogramma:
Geen voorprogramma.

Entree ¤ 47,50
(excl. servicekosten)

Is er iemand bij dit vorige optreden geweest? En wie gaat er (weer) heen? Wordt voor mij de eerste keer dat ik m zie optreden
pi_52363562
Zeker weten! Relaxed man. 'The healing game' is één van mijn favoriete platen.
Walk on the sunny side of the street.
pi_52363818
Heb 'm net gemist toen hij in het voorprogramma van de Rolling Stones stond in juni, het regende en hij kapte na 1 nummer met spelen. Had 'm graag live willen zien maarja.
pi_52442752
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef DrDentz het volgende:
Heb 'm net gemist toen hij in het voorprogramma van de Rolling Stones stond in juni, het regende en hij kapte na 1 nummer met spelen. Had 'm graag live willen zien maarja.
Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doet
pi_52443064
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:04 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doet
In de HMH regent het doorgaans niet zo veel
pi_52443337
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef cafca het volgende:

[..]

In de HMH regent het doorgaans niet zo veel

Dat scheelt.

Maar los van dat, ben blij dat k m'n kaartje binnenheb.
pi_52453475
Hij gaat nu door het leven als 'het suikeroompje'
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:38:36 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54643336
Ah fijn, ik ben m'n kaartje kwijt. Dat wordt om 16.30 snel uit werk naar huis, zoeken, en dan hopen dat ik vóór 19.30 bij de HMH ben
pi_54648634
Een dag voor het Bob Dylan concert in de HMH was je ook al je kaartje kwijt toch?
pi_54655212
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:09 schreef DrDentz het volgende:
Een dag voor het Bob Dylan concert in de HMH was je ook al je kaartje kwijt toch?
Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijt

En aangezien ik geen Van Morrison boek heb ben ik me op dit moment kapot aan t zoeken, wil ik straks m'n trein halen..
pi_54655283
hoe heet ie eigenlijk van zijn voornaam die van Morrison..
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:47:12 #13
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_54655551
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:33 schreef paaskannekoekje het volgende:
hoe heet ie eigenlijk van zijn voornaam die van Morrison..
Als ik het goed heb heet hij Ivan Morrison.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_54656451
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:29 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijt

En aangezien ik geen Van Morrison boek heb ben ik me op dit moment kapot aan t zoeken, wil ik straks m'n trein halen..
Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.
pi_54662184
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.
gewoon gered hoor, ben nu weer op weg naar den haag :p livin on the edge met die kaartjes
pi_54676092
Enig idee of er bootlegs van zijn, iemand?
pi_54676245
Van Morrison- Sweet Thing....
pi_54696924
Then we sat on our own star and dreamed of the way that we were
and the way that we were meant to be
Then we sat on our own star and dreamed of the way that I was for you
and you were for me
And then we danced the night away
And turned to each other, say, 'I love you, I love you'
The way that young lovers do
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_64247933
Zit nu al weer een paar dagen veel Van Morrison te draaien en dan met name Moondance en Tupelo Honey.

Geweldige titelsongs op allebei die platen, maar mijn favorieten zijn per album denk ik toch Caravan en You're My Woman.

Overigens vind ik die vroegere periode, dus waar deze albums uit komen, maar ook bijvoorbeeld Astral Weeks, wel zijn interessantste denk ik. Wie nog meer? Of zijn er überhaupt geen liefhebbers meer?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_76355718
Waarom is dit topic van een van mijn absolute alltime favoriete artiesten zo slecht bezocht?

Van is echt de man! Ben geen onwijze Astral Weeks fan maar kan wel de genialiteit van dat album begrijpen. Ik ben meer van de opzwepende Van van Moondance en Into The Music en zo. Maar zijn It's Too Late To Stop Now blijft een geniale live-registratie, die ik dan ook het meest op zet!

En ik vind zijn recente werk ook erg leuk. Wat makkelijker en zo, maar Down The Road, Magic Time, Back on Top vind ik allemaal heerlijke albums!!

Wie vinden Van Morrison hier nou nog mer geweldig? Er lopen vast genoeg fans rond!!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 3 januari 2010 @ 13:31:19 #21
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_76355796
Ja hoi, nog een fan hier Die stugge man maakt echt supermooie muziek! Ik heb hem nog nooit live gezien, maar mn vader heeft beloofd dat zodra Van the Man weer in de buurt is, ik een kaartje cadeau krijg
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_76355863
Zou hem ook wel live willen zien, maar live is hij gewoonweg niet bijzonder inspirerend. Moet eigenlijk eens een DVD van hem hebben, heb ik niet eens!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76416355
Jeetje, wat een matig bezocht topic!

Geniale muzikant, Moondance behoort al eeuwen tot mijn favoriete albums aller tijden, maar ook Astral Weeks en het oudere werk met Them vind ik geweldig,

Heb ook een paar jaren 80-platen van hem, maar die zijn toch wat "gladder" , meer geproduceerd.
Het album The Chieftains vind ik dan wel weer erg goed
pi_76420975
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:42 schreef cafca het volgende:
Jeetje, wat een matig bezocht topic!

Geniale muzikant, Moondance behoort al eeuwen tot mijn favoriete albums aller tijden, maar ook Astral Weeks en het oudere werk met Them vind ik geweldig,

Heb ook een paar jaren 80-platen van hem, maar die zijn toch wat "gladder" , meer geproduceerd.
Het album The Chieftains vind ik dan wel weer erg goed
Dat vind ik inderdaad het enige nadeel van zijn recentere werk. Het is inderdaad wat meer af-geproduceerd. Meer van zijn soort artiesten hebben daar last van...Maar het klinkt bij Van toch wel erg goed desalniettemin

Hij heeft ook bovendien zoveel werk...ken de helft van zijn albums niet denk ik...Zal The Chieftains eens bemachtigen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:39:57 #25
129638 Lov1
pi_76431566
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hij heeft ook bovendien zoveel werk...ken de helft van zijn albums niet denk ik...Zal The Chieftains eens bemachtigen
Mijn vader heeft bijna al zijn albums, op een paar verzamelwerkjes na. Mijn muzikale opvoeding was goed Heeft iemand die nieuwste dvd al, Astral Weeks live?
pi_76432255

Helaas is de cd die ik van hem had gesneuveld in de auto cd speler...
Als hij ooit nog een keer naar Nederland komt ben ik wel van plan heen te gaan
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76509809
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft bijna al zijn albums, op een paar verzamelwerkjes na. Mijn muzikale opvoeding was goed Heeft iemand die nieuwste dvd al, Astral Weeks live?
Ik heb hem net binnen. Schijnt toch ook wel weer erg goed te zijn. Wel bijzonder dat hij dat album 40 jaar na dato gewoon nog even integraal speelt! Knap. Ga het zo luisteren/kijken!!
pi_76518183
Ik ken volgens mij alleen Gloria, Brown eyed girl, Have I told you lately en The last laugh (met Mark Knopfler). Moet eens wat meer van 'm opzoeken.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_76523098
Astral Weeks, Moondance, It's Too Late To Stop Now, Into The Music...Dat zijn de must-have albums als je het mij vraagt! (It's Too Late is een live album, geweldig en daarom ook meteen een soort best-of, dus een mooie instapper?)
Vooral Moondance en Into The Music hebben ook menig hit gekend in Nederland en zijn denk ik ook het best om een beetje mee te beginnen. Verder zijn dit hele allround/veelzijdige albums die veel kanten van Van laten horen.

Verdere aanraders zijn Veedon Fleece, Saint Dominic's Preview, en Tupulo Honey. Verder is natuurlijk alles goed, maar het is wel handig om een soort to-do lijstje te hebben En ik vind het leuk om Van the Man zijn klassiekers ook voor mezelf op een rijtje te hebben
pi_76682069
Ik zou daar graag Avalon Sunset aan toevoegen hoor Norrage, die is ook zeker de moeite waard.
www.thuisuiteten.nl
pi_76686305
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
Ik zou daar graag Avalon Sunset aan toevoegen hoor Norrage, die is ook zeker de moeite waard.
aah die heb ik niet! Ik vroeg me al af van welk album Lately en Whenever God Shines His Light kwamen
pi_80058640
Heb nu Them opstaan, blijft toch ook heerlijk

pi_80058745
Ja in dit topic moet meer gepost worden!!! Them

Ik ben momenteel verslaafd aan Saint Dominic's Preview en Veedon Fleece. Zulke heerlijke langegerekte nummers. Zeker nu met mooi weer super!
pi_80059785
Ik kwam laatst live-opnames tegen met Cuby, ook geweldig gaaf om weer eens te horen!
  woensdag 7 april 2010 @ 21:31:58 #35
129638 Lov1
pi_80061070
Ik wacht nu op het moment wanneer Van the Man weer in de buurt is, dan gaan mn paps en ik erheen
pi_80134737
If I ventured in the slipstream...
www.thuisuiteten.nl
pi_80882486
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:31 schreef Lov1 het volgende:
Ik wacht nu op het moment wanneer Van the Man weer in de buurt is, dan gaan mn paps en ik erheen
Dan wens ik jullie een prettige dag in Peer, België!

Het Belang van Limburg meldt dat Van Morrison in juli optreedt op het Belgium Rhythm and Blues Festival Blues Peer.
Dagkaarten kosten ¤50 in de voorverkoop, die begint op 1 juni. Volgens limbolink.hbvl.be maakt Van Morrison zijn opwachting op zondag 18 juli.
pi_87349341
Mensen! Ik was een beetje een Van Morrison best-of liefhebber maar ondertussen heb ik wat meer verstand van zijn geniale albums, allemaal van een unieke klasse. Zoals 4 posts hierboven gezegd heb ik vooral Saint Dominic's Preview en Veedon Fleece weten te waarderen. En 6 maanden na dato zijn deze mijn meest favoriete Van albums geworden!

Maar ook albums als Tupelo Honey, A Period Of Transition (dat openingsnummer _O_), His Band And The Street Choir en en...eigenlijk alle andere albums, maar deze in particular, zijn geweldig. Check ze uit! Van the Man verdient meer loving! En gelukkig zie ik hem in de album top 100 best vaak terug komen in iedereen hun lijstjes. Dat doet me deugd.

Van Morrison _O_ *O*
pi_109459775
Jeetje, het minst actieve topic van de meest fantastische artiest. Dat kan je di topic wel noemen *O*

Maar goed, Van the Man dit jaar naar NSJ. Tsja, live is het meestal allemaal niet zoveel je van het, maar het is cool dat deze held weer naar NL komt!
pi_109719580
Goed hè, Norrage! Vrijdag 6 juli staat hij op het podium van het North Sea Jazz Festival in Ahoy, Rotterdam. (De precieze invulling van de programmablokken wordt pas vrijdagavond 27 april bekendgemaakt.)

The Man is een echte pro, dus ik verheug me er al op. :)
pi_113153545
Maar even de persoon van wie het underrated zijn om dit forum het meest onterecht is van alle artiesten bij elkaar bumpen.

Geweldig _O_ Van the Man *O*

Gaan mensen hem nog zien met NSJ?
pi_113155079
Ik vind Van The Man bijna op gelijke (eenzame) hoogte staan als His Royal Bobness. Heb erg veel zin om hem op NSJ te gaan zien; dat wordt de eerste keer dat ik hem live zie. De laatste tijd draai ik zijn platen weer regelmatig. Ik heb nu Into the music weer eens opgezet, lekker hoor! Grootste favoriet blijft toch wel Astral weeks, dat was ook het eerste album dat ik ooit te horen kreeg van hem.
pi_113155446
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef Farenji het volgende:
Ik vind Van The Man bijna op gelijke (eenzame) hoogte staan als His Royal Bobness. Heb erg veel zin om hem op NSJ te gaan zien; dat wordt de eerste keer dat ik hem live zie. De laatste tijd draai ik zijn platen weer regelmatig. Ik heb nu Into the music weer eens opgezet, lekker hoor! Grootste favoriet blijft toch wel Astral weeks, dat was ook het eerste album dat ik ooit te horen kreeg van hem.
Ik heb toevallig net ook heel Into The Music opgezet.
Dat album is van blijheid en vrolijke ontspannen nummers waanzinnig, maar ook een van de allerbeste nummers ooit staat erop: And The Healing Has Begun.
Geniaal album, een van de beste albums ooit _O_
pi_113156277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb toevallig net ook heel Into The Music opgezet.
Dat album is van blijheid en vrolijke ontspannen nummers waanzinnig, maar ook een van de allerbeste nummers ooit staat erop: And The Healing Has Begun.
Geniaal album, een van de beste albums ooit _O_
Net toen ik je post las begon dit nummer te spelen. Geweldig mooi nummer inderdaad.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:56:37 #45
129638 Lov1
pi_113159784
Jaren geleden met mn vader afgesproken dat als hij weer in NL zou komen, we hem samen zouden gaan zien. Dus, ik helemaal blij met NSJ! Heb ik bruiloft.. :') Dus nu mag mn mams mee, die is helemaal blij :D

Ga nu maar als troost mn nieuwste vinyl van Van opzetten, Avalon Sunset :)
pi_113160507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:56 schreef Lov1 het volgende:

Ga nu maar als troost mn nieuwste vinyl van Van opzetten, Avalon Sunset :)
Oew! Heel fijn :Y
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_113166152
Avalon Sunset vind ik dan een beetje een zeik-album eigenlijk :@ Beetje teveel van het goede wat betreft emotinele nummers, ligt er wat te dik bovenop...iets te commercieel ofzo :/
Vind Have I Told You Lately wel heel mooi natuurlijk....maar goed.
pi_113166460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:49 schreef Norrage het volgende:
Avalon Sunset vind ik dan een beetje een zeik-album eigenlijk :@ Beetje teveel van het goede wat betreft emotinele nummers, ligt er wat te dik bovenop...iets te commercieel ofzo :/
Vind Have I Told You Lately wel heel mooi natuurlijk....maar goed.
Hmm, nooit echt geassocieerd met commercieel. Maar nu je het zegt..
Hele tijd verslaafd geweest aan Moondance, toch maar weer eens opgezocht door dit topic. O+
pi_113166860
Met Into the Music begon je dat ook al wat meer te merken, de verandering naar iets minder epische Astrals Weeks achtige nummers, en veel meer naar lekkere, goed afgemixte up-tempo nummers die wat minder inhoud hadden. Into the Music was juist zo goed omdat het een fantastische mix was van beide soorten. Vanaf de jaren 80 vond ik dan ook behoorlijk bergafwaarts gaan. Avalon Sunset komt dan een beetje op mij over als een geforceerde poging om weer een beetje in die oude sfeer terecht te komen.

Blijft allemaal heerlijke muziek hoor,vooral in de jaren 2000 is zijn niveau wel echt weer hoog ^O^ DIe albums luister ik zeer vaak...maar die luister ik toch meer op de achtergrond terwijl ik voor zijn vroege werk echt ga zitten ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 20-06-2012 23:30:29 ]
pi_113167106
Merk dat er helemaal geen mooie filmpjes staan in dit topic. Daarom maar even mijn toppers op een rijtje! Ben nog niet echt de hoogte van mooie live-performance video's van nummers van hem, hebben jullie nog goede? :)

Mijn favoriete Van the Man nummer, bij uitstek _O_

Bulbs _O_
(hoeft niet gezegd te worden dat Veedon Fleece mijn favoriete album is)

(ik blijf even updaten, want ik moet natuurlijk alles wat ik post eerst zelf even luisteren _O_ )

[ Bericht 19% gewijzigd door Norrage op 20-06-2012 23:07:58 ]
pi_113167400
Die is dan ook wel heel classic; nice luistermateriaal voor het slapen! :Y
pi_113167818
Geen beeld, maar 11 minuten And The Healing has Begun _O_

pi_113168066
En het meest onderschatte album (A Period Of Transition) met toch echt een van zijn beste nummers erop:
pi_113168365
En natuurlijk Listen to the Lion _O_ _O_

Ok, dat was het weer even...Ohja, deze moest ook nog:

pi_113169183
Ok, ik edit me posts ook gewoon niet meer hoor _O_

pi_113170019
Wtf een medley van Streets of Arklow and Don't Pull No punches wtf _O_ _O_ _O_

pi_113181142
post jullie top 5s ook ff!!!

Top 5 van de dag #12

Mag ook in dit topic, om het wat actiever te maken (ik doe wel mijn best met mijn spam)
pi_113184280
Aardige tour de force hier van Norrage. _O-

Ik heb in 2007 Van Morrison nog (als voorprogramma van de Stones) van het podium af zien regenen door de wolkbreuk boven het Goffert Park. Misschien dat ik 'm op North Sea Jazz dit jaar ga bekijken, maar ik moet nog mijn programma samenstellen, dus weet het niet zeker.

Astral Weeks en Veedon Fleece blijven voor mij toch absolute pareltjes. :)
pi_113191327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Aardige tour de force hier van Norrage. _O-

Ik heb in 2007 Van Morrison nog (als voorprogramma van de Stones) van het podium af zien regenen door de wolkbreuk boven het Goffert Park. Misschien dat ik 'm op North Sea Jazz dit jaar ga bekijken, maar ik moet nog mijn programma samenstellen, dus weet het niet zeker.

Astral Weeks en Veedon Fleece blijven voor mij toch absolute pareltjes. :)
Ik was te lui om mijn posts te editen :D

Maar dat zijn wel de beste albums, samen met Saint Dominic's preview, Moondance, Into The Music...ik kan nog even doorgaan :P
pi_118690178
Nieuwe album al een tijdje uit, maar luister het nu vast. Klinkt weer erg chill. Zijn nieuwe werk is altijd erg toegankelijk, relaxed doch weinig origineel maar o zo lekker geweest ^O^ Ook dit keer dus.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:00:55 #61
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118759938
Ik heb zijn nieuwe album ook even geluisterd, klinkt toch wel (weer) erg op de automatische piloot moet ik zeggen: alleen 'my pagan heart' klinkt tot nu toe echt 'lekker'. Maar ja, wat kan je verwachten van een artiest van 67 die alles al eens gedaan heeft?

Daarom maar even wat oude, veel krachtigere favorieten:

Schitterende live-versie van Tupelo Honey

Dit noem ik nu zingen:

Misschien wel mijn favoriete nummer van Van:

Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_118760260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:00 schreef Poolhond39 het volgende:
Ik heb zijn nieuwe album ook even geluisterd, klinkt toch wel (weer) erg op de automatische piloot moet ik zeggen: alleen 'my pagan heart' klinkt tot nu toe echt 'lekker'. Maar ja, wat kan je verwachten van een artiest van 67 die alles al eens gedaan heeft?

Daarom maar even wat oude, veel krachtigere favorieten:

Schitterende live-versie van Tupelo Honey

Dit noem ik nu zingen:

Misschien wel mijn favoriete nummer van Van:

Tsja, automatische piloot zeker. Maar dit heeft een wel erg jazzy feel dit album, anders dan zijn andere "nieuwe" albums die veel meer gepolijst en vooral poppy op de automatische piloot klinken. Zijn beste werk sinds Down the Road. Maar ik begrijp je kritiek :)

Maar om dan met zijn misschien wel allersufste, saaiste en meest cliche nummers te komen...tsja...Tupelo Honey, wat een zoetsappig kwijlnummer is dat. En dat Carrickfergus (kende ik nog niet) klinkt niet veel beter :P Hou niet van die downtempo "ballads" van hem, zeker niet in die stijl.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:08:57 #63
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118764564
Wat is er suf, saai en cliché aan deze uitvoering van Tupelo Honey?

Het is één van zijn meest bekendste nummers, fantastisch gezongen en met een schitterende saxophoon solo,

Wat Carrickfergus betreft: dat is voor mij de definitieve vertolking van deze ierse 'traditional' (tot dit moment dan)

Ik vind juist vaak zijn snellere rock / pop-nummers wat 'plichtmatig', terwijl hij in zijn ballads en mid-temp nummers veel dieper gaat.
pi_118767789
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:08 schreef Poolhond39 het volgende:
Wat is er suf, saai en cliché aan deze uitvoering van Tupelo Honey?

Het is één van zijn meest bekendste nummers, fantastisch gezongen en met een schitterende saxophoon solo,

Wat Carrickfergus betreft: dat is voor mij de definitieve vertolking van deze ierse 'traditional' (tot dit moment dan)

Ik vind juist vaak zijn snellere rock / pop-nummers wat 'plichtmatig', terwijl hij in zijn ballads en mid-temp nummers veel dieper gaat.
Er zit een verschil tussen van die draken van een liefdes-songs als Tupelo Honey, Have I Told you lately en (downtempo) klassiekers als Listen to the Lion, Sweet Thing, Cyprus Avenue, Caravan etc. Ook niet die snellere rock / pop-nummers zoals Bright Side en Jackie Wilson (wat gewoon lekkere nummers zijn tussen de andere nummers door) maar echte epics. Van een nummer als Tupelo Honey (en ik geef toe, deze versie was natuurlijk wel mooier dan de studioversie) gaan mijn nekharen overeind staan.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:21:25 #65
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118908041
quote:
Er zit een verschil tussen van die draken van een liefdes-songs als Tupelo Honey, Have I Told you lately en (downtempo) klassiekers als Listen to the Lion, Sweet Thing, Cyprus Avenue, Caravan etc. Ook niet die snellere rock / pop-nummers zoals Bright Side en Jackie Wilson (wat gewoon lekkere nummers zijn tussen de andere nummers door) maar echte epics. Van een nummer als Tupelo Honey (en ik geef toe, deze versie was natuurlijk wel mooier dan de studioversie) gaan mijn nekharen overeind staan.
Draken van een liefdes-songs? WTF

Ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar Tupelo Honey wordt toch wel over het algemeen gezien als één van Vans 'essentials'.

Have I told you lately is misschien 'middle of the road' / glad klinkend qua instrumentatie, maar qua timing en frasering is dat nummer gewoon schitterend gezongen. Daarnaast klinkt de tekst simpel, maar is die toch ook wel erg mooi in zijn dubbele betekenis (verklaart Van de liefde aan zijn geliefde of aan God? of aan allebei misschien?)

Bright Side of the Road is dan ook weer een echte Van-klassieker, misschien meer direct en 'in your face' dan veel van zijn 'meanderende' / intellectuele nummers, maar wat mij betreft compositorisch gezien ook veel sterker dan de nodige van dat soort nummers.

Inderdaad kan ik sommige van die lange stukken van Van erg waarderen, ze behoren soms zelfs tot mijn favorieten (Listen to the Lion, Summertime in England, de live uitvoering van Cypres Avenue, het tweeluik dat Into the music afsluit), maar om nu automatisch te zeggen dat zijn ballads en meer 'snellere' nummers automatisch minder zijn dan die 'epics' slaat wat mij betreft nergens op.

Om eerlijk te zijn: ik vind zijn zogenaamde 'meesterwerk' Astral Weeks zwaar overgewaardeerd, vanwege een aantal zwakke composities en het feit dat Van simpelweg nog niet zo'n overtuigende zanger was. Hetzelfde geldt voor een album als Veedon Fleece.

Over de hele linie genomen vind ik albums als Into the music (zijn beste traditionele R&B album, mede ook door de formidabele zang) en No Guru, No Method, No Teacher (verreweg zijn beste album uit zijn new-age / light-jazz / spirituele fase) veel beter dan Astral Weeks.
pi_118925786
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:21 schreef Poolhond39 het volgende:

[..]

Draken van een liefdes-songs? WTF

Ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar Tupelo Honey wordt toch wel over het algemeen gezien als één van Vans 'essentials'.

Have I told you lately is misschien 'middle of the road' / glad klinkend qua instrumentatie, maar qua timing en frasering is dat nummer gewoon schitterend gezongen. Daarnaast klinkt de tekst simpel, maar is die toch ook wel erg mooi in zijn dubbele betekenis (verklaart Van de liefde aan zijn geliefde of aan God? of aan allebei misschien?)

Bright Side of the Road is dan ook weer een echte Van-klassieker, misschien meer direct en 'in your face' dan veel van zijn 'meanderende' / intellectuele nummers, maar wat mij betreft compositorisch gezien ook veel sterker dan de nodige van dat soort nummers.

Inderdaad kan ik sommige van die lange stukken van Van erg waarderen, ze behoren soms zelfs tot mijn favorieten (Listen to the Lion, Summertime in England, de live uitvoering van Cypres Avenue, het tweeluik dat Into the music afsluit), maar om nu automatisch te zeggen dat zijn ballads en meer 'snellere' nummers automatisch minder zijn dan die 'epics' slaat wat mij betreft nergens op.

Om eerlijk te zijn: ik vind zijn zogenaamde 'meesterwerk' Astral Weeks zwaar overgewaardeerd, vanwege een aantal zwakke composities en het feit dat Van simpelweg nog niet zo'n overtuigende zanger was. Hetzelfde geldt voor een album als Veedon Fleece.

Over de hele linie genomen vind ik albums als Into the music (zijn beste traditionele R&B album, mede ook door de formidabele zang) en No Guru, No Method, No Teacher (verreweg zijn beste album uit zijn new-age / light-jazz / spirituele fase) veel beter dan Astral Weeks.
Ik presenteerde het ook niet als feiten, dat is meer mijn persoonlijke mening. Ik persoonlijk waardeer Van niet om die zoetsappige liefdessongs. Die vind ik erg 13 in een dozijn en hoewel zijn instrumentatie heel goed is en hij een geweldig zanger is op die nummers skip ik die nummers altijd door als ik ze luister. Zelf vind ik trouwens Astral Weeks ook overgewaardeerd, ik vind het mooi en knap maar ik skip daar ook vaak nummers door. Het is een beetje een sleur. Veedon Fleece daarentegen vind ik zijn beste album, of in ieder geval daar staan de beste nummers op met Streets of Arklow, Pull no Punches en Bulbs (want er staat ook weer wat saai spul op) en de grootste afwisseling qua repertoire. Uptempo knallers van de bovende plank, uitgesponnen composities, epische nummers van middellange duur en een mooi geheel. Maar vooral briljante en erg inventieve, spannende instrumentatie zoals ik het eigenlijk op geen van zijn albums zó goed erken.

Maar sorry als ik zeg dat ik Tupelo Honey en Have I Told You (en nog meer van dat soort nummers) echt verschrikkelijk vind. Tupelo Honey vind ik sowieso een erg vervelend album met alleen maar gewauwel. Maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk! Alhoewle ik moet zeggen dat ik op Van fora en van Van fans vaak hoor dat ze het ook niet erg waarderen. De epics en de up-tempo Into The Music achtige knallers zijn toch waar hij de critici mee bekeerd heeft heeft, wat mij betreft. Die zoetsappige nummers hebben dan wat mij betreft ook juist wat meer mainstream publiek getrokken, dunkt me, en hem de faam gegeven die hij nu heeft.

Mijn favoriete albums zijn dan ook niet Astral Weeks, maar Moondance, Into The Music, Saint Dominic's en als beste toch Veedon Fleece. En van zijn nieuwere werk is ook veel goed wat mij betreft, maar daar kan ik moeilijk tussen differentieren. Toch wat meer van hetzelfde.
pi_131964892
Het meest dode topic van Fok ;( Echt..deze artiest verdient meer liefde.

Maar hij staat in de ZG 10 december!

http://oor.nl/#news/12347(...)mber_naar_ziggo_dome

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131978713
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:38 schreef Norrage het volgende:
Het meest dode topic van Fok ;( Echt..deze artiest verdient meer liefde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat zo? Vertel...

85 euro :').
pi_132060735
Het is altijd een volstrekt ongeïnspireerde boel, hij is na 80 minuten meestal weer klaar, hij speelt wat hitjes met totaal geen passie en tsja...het is duur...

Ik ben nog nooit bij hem geweest, maar zelfs de grootste fans verafschuwen zijn liveshows in mijn ervaring :P
pi_132067823
80 minuutjes, da's niet lang.
pi_132093821
Niemand die tickets heeft gekocht?

Ik ben nog aan het twijfelen...... :{
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:00:30 #72
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132099835
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
Het is altijd een volstrekt ongeïnspireerde boel, hij is na 80 minuten meestal weer klaar, hij speelt wat hitjes met totaal geen passie en tsja...het is duur...

Ik ben nog nooit bij hem geweest, maar zelfs de grootste fans verafschuwen zijn liveshows in mijn ervaring :P
Johan Derksen heeft hem naar eigen zeggen meer dan 100 keer gezien :P Maar de laatste 10, 20 keer was hij inderdaad teleurgesteld las ik. Van Morrison heeft ook een klok in de coulissen hangen die aftelt, zodra de afgesproken tijd in het contract (veronderstel ik) afgelopen is, loopt hij van het podium af. En dat terwijl iedereen de volle prijs betaalt, ja. Beetje treurig allemaal.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132099977
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:00 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft hem naar eigen zeggen meer dan 100 keer gezien :P Maar de laatste 10, 20 keer was hij inderdaad teleurgesteld las ik. Van Morrison heeft ook een klok in de coulissen hangen die aftelt, zodra de afgesproken tijd in het contract (veronderstel ik) afgelopen is, loopt hij van het podium af. En dat terwijl iedereen de volle prijs betaalt, ja. Beetje treurig allemaal.
Ja dit soort verhalen...echt zielig.... ;(

Maar zijn albums zijn fantastisch _O_
Veedon Fleece _O_
pi_163055783
_O_

Volumes II/III/IV van It's Too Late To Stop Now zijn uit. Geweldige live-sets, uit een tijd waarin Van ook live nog The Man was. Echt geweldig _O_
pi_166584482
En ook een normaal nieuw album uit, Keep me Singing.

Ik vind hem een beetje saai. Wat vinden jullie?
pi_166584799
Het rockt niet echt hard ofzo. Maar wel leuk voor op een zondagmiddag.
pi_166584921
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:07 schreef DrDentz het volgende:
Het rockt niet echt hard ofzo. Maar wel leuk voor op een zondagmiddag.
Ja. Het is wel heel zoetsappig en saai. Maar wel leuk voor de zondagmiddag. Maar jammer dat ie de stijl van de vorige plaat niet doorzetten, die groovede nog wel heel lekker :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')