abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76432255

Helaas is de cd die ik van hem had gesneuveld in de auto cd speler...
Als hij ooit nog een keer naar Nederland komt ben ik wel van plan heen te gaan
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76509809
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft bijna al zijn albums, op een paar verzamelwerkjes na. Mijn muzikale opvoeding was goed Heeft iemand die nieuwste dvd al, Astral Weeks live?
Ik heb hem net binnen. Schijnt toch ook wel weer erg goed te zijn. Wel bijzonder dat hij dat album 40 jaar na dato gewoon nog even integraal speelt! Knap. Ga het zo luisteren/kijken!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76518183
Ik ken volgens mij alleen Gloria, Brown eyed girl, Have I told you lately en The last laugh (met Mark Knopfler). Moet eens wat meer van 'm opzoeken.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_76523098
Astral Weeks, Moondance, It's Too Late To Stop Now, Into The Music...Dat zijn de must-have albums als je het mij vraagt! (It's Too Late is een live album, geweldig en daarom ook meteen een soort best-of, dus een mooie instapper?)
Vooral Moondance en Into The Music hebben ook menig hit gekend in Nederland en zijn denk ik ook het best om een beetje mee te beginnen. Verder zijn dit hele allround/veelzijdige albums die veel kanten van Van laten horen.

Verdere aanraders zijn Veedon Fleece, Saint Dominic's Preview, en Tupulo Honey. Verder is natuurlijk alles goed, maar het is wel handig om een soort to-do lijstje te hebben En ik vind het leuk om Van the Man zijn klassiekers ook voor mezelf op een rijtje te hebben
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76682069
Ik zou daar graag Avalon Sunset aan toevoegen hoor Norrage, die is ook zeker de moeite waard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_76686305
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
Ik zou daar graag Avalon Sunset aan toevoegen hoor Norrage, die is ook zeker de moeite waard.
aah die heb ik niet! Ik vroeg me al af van welk album Lately en Whenever God Shines His Light kwamen
pi_80058640
Heb nu Them opstaan, blijft toch ook heerlijk

pi_80058745
Ja in dit topic moet meer gepost worden!!! Them

Ik ben momenteel verslaafd aan Saint Dominic's Preview en Veedon Fleece. Zulke heerlijke langegerekte nummers. Zeker nu met mooi weer super!
pi_80059785
Ik kwam laatst live-opnames tegen met Cuby, ook geweldig gaaf om weer eens te horen!
  woensdag 7 april 2010 @ 21:31:58 #35
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_80061070
Ik wacht nu op het moment wanneer Van the Man weer in de buurt is, dan gaan mn paps en ik erheen
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_80134737
If I ventured in the slipstream...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_80882486
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:31 schreef Lov1 het volgende:
Ik wacht nu op het moment wanneer Van the Man weer in de buurt is, dan gaan mn paps en ik erheen
Dan wens ik jullie een prettige dag in Peer, België!

Het Belang van Limburg meldt dat Van Morrison in juli optreedt op het Belgium Rhythm and Blues Festival Blues Peer.
Dagkaarten kosten ¤50 in de voorverkoop, die begint op 1 juni. Volgens limbolink.hbvl.be maakt Van Morrison zijn opwachting op zondag 18 juli.
pi_87349341
Mensen! Ik was een beetje een Van Morrison best-of liefhebber maar ondertussen heb ik wat meer verstand van zijn geniale albums, allemaal van een unieke klasse. Zoals 4 posts hierboven gezegd heb ik vooral Saint Dominic's Preview en Veedon Fleece weten te waarderen. En 6 maanden na dato zijn deze mijn meest favoriete Van albums geworden!

Maar ook albums als Tupelo Honey, A Period Of Transition (dat openingsnummer _O_), His Band And The Street Choir en en...eigenlijk alle andere albums, maar deze in particular, zijn geweldig. Check ze uit! Van the Man verdient meer loving! En gelukkig zie ik hem in de album top 100 best vaak terug komen in iedereen hun lijstjes. Dat doet me deugd.

Van Morrison _O_ *O*
pi_109459775
Jeetje, het minst actieve topic van de meest fantastische artiest. Dat kan je di topic wel noemen *O*

Maar goed, Van the Man dit jaar naar NSJ. Tsja, live is het meestal allemaal niet zoveel je van het, maar het is cool dat deze held weer naar NL komt!
pi_109719580
Goed hè, Norrage! Vrijdag 6 juli staat hij op het podium van het North Sea Jazz Festival in Ahoy, Rotterdam. (De precieze invulling van de programmablokken wordt pas vrijdagavond 27 april bekendgemaakt.)

The Man is een echte pro, dus ik verheug me er al op. :)
pi_113153545
Maar even de persoon van wie het underrated zijn om dit forum het meest onterecht is van alle artiesten bij elkaar bumpen.

Geweldig _O_ Van the Man *O*

Gaan mensen hem nog zien met NSJ?
pi_113155079
Ik vind Van The Man bijna op gelijke (eenzame) hoogte staan als His Royal Bobness. Heb erg veel zin om hem op NSJ te gaan zien; dat wordt de eerste keer dat ik hem live zie. De laatste tijd draai ik zijn platen weer regelmatig. Ik heb nu Into the music weer eens opgezet, lekker hoor! Grootste favoriet blijft toch wel Astral weeks, dat was ook het eerste album dat ik ooit te horen kreeg van hem.
pi_113155446
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef Farenji het volgende:
Ik vind Van The Man bijna op gelijke (eenzame) hoogte staan als His Royal Bobness. Heb erg veel zin om hem op NSJ te gaan zien; dat wordt de eerste keer dat ik hem live zie. De laatste tijd draai ik zijn platen weer regelmatig. Ik heb nu Into the music weer eens opgezet, lekker hoor! Grootste favoriet blijft toch wel Astral weeks, dat was ook het eerste album dat ik ooit te horen kreeg van hem.
Ik heb toevallig net ook heel Into The Music opgezet.
Dat album is van blijheid en vrolijke ontspannen nummers waanzinnig, maar ook een van de allerbeste nummers ooit staat erop: And The Healing Has Begun.
Geniaal album, een van de beste albums ooit _O_
pi_113156277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb toevallig net ook heel Into The Music opgezet.
Dat album is van blijheid en vrolijke ontspannen nummers waanzinnig, maar ook een van de allerbeste nummers ooit staat erop: And The Healing Has Begun.
Geniaal album, een van de beste albums ooit _O_
Net toen ik je post las begon dit nummer te spelen. Geweldig mooi nummer inderdaad.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:56:37 #45
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_113159784
Jaren geleden met mn vader afgesproken dat als hij weer in NL zou komen, we hem samen zouden gaan zien. Dus, ik helemaal blij met NSJ! Heb ik bruiloft.. :') Dus nu mag mn mams mee, die is helemaal blij :D

Ga nu maar als troost mn nieuwste vinyl van Van opzetten, Avalon Sunset :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_113160507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:56 schreef Lov1 het volgende:

Ga nu maar als troost mn nieuwste vinyl van Van opzetten, Avalon Sunset :)
Oew! Heel fijn :Y
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_113166152
Avalon Sunset vind ik dan een beetje een zeik-album eigenlijk :@ Beetje teveel van het goede wat betreft emotinele nummers, ligt er wat te dik bovenop...iets te commercieel ofzo :/
Vind Have I Told You Lately wel heel mooi natuurlijk....maar goed.
pi_113166460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:49 schreef Norrage het volgende:
Avalon Sunset vind ik dan een beetje een zeik-album eigenlijk :@ Beetje teveel van het goede wat betreft emotinele nummers, ligt er wat te dik bovenop...iets te commercieel ofzo :/
Vind Have I Told You Lately wel heel mooi natuurlijk....maar goed.
Hmm, nooit echt geassocieerd met commercieel. Maar nu je het zegt..
Hele tijd verslaafd geweest aan Moondance, toch maar weer eens opgezocht door dit topic. O+
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_113166860
Met Into the Music begon je dat ook al wat meer te merken, de verandering naar iets minder epische Astrals Weeks achtige nummers, en veel meer naar lekkere, goed afgemixte up-tempo nummers die wat minder inhoud hadden. Into the Music was juist zo goed omdat het een fantastische mix was van beide soorten. Vanaf de jaren 80 vond ik dan ook behoorlijk bergafwaarts gaan. Avalon Sunset komt dan een beetje op mij over als een geforceerde poging om weer een beetje in die oude sfeer terecht te komen.

Blijft allemaal heerlijke muziek hoor,vooral in de jaren 2000 is zijn niveau wel echt weer hoog ^O^ DIe albums luister ik zeer vaak...maar die luister ik toch meer op de achtergrond terwijl ik voor zijn vroege werk echt ga zitten ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 20-06-2012 23:30:29 ]
pi_113167106
Merk dat er helemaal geen mooie filmpjes staan in dit topic. Daarom maar even mijn toppers op een rijtje! Ben nog niet echt de hoogte van mooie live-performance video's van nummers van hem, hebben jullie nog goede? :)

Mijn favoriete Van the Man nummer, bij uitstek _O_

Bulbs _O_
(hoeft niet gezegd te worden dat Veedon Fleece mijn favoriete album is)

(ik blijf even updaten, want ik moet natuurlijk alles wat ik post eerst zelf even luisteren _O_ )

[ Bericht 19% gewijzigd door Norrage op 20-06-2012 23:07:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')