abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52312723
Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic Deel 69

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, na 5x #2 te zijn geweest, Jay Cutler:

De voormalige (8x zelfs) nummer 1, Ronnie Coleman:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:33:21 #2
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_52313438
Ik ben gewoon 3e geworden vandaag Nooit verwacht, vond elk onderdeel super moeilijk. Post nog wel een verhaal en foto's denk ik.
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:56:46 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52314152
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben gewoon 3e geworden vandaag Nooit verwacht, vond elk onderdeel super moeilijk. Post nog wel een verhaal en foto's denk ik.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52314491
Goed gedaan Ivo.
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:11:42 #5
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_52314630
Yeah Ivo Bruut power
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:12:02 #6
140141 ivosnivo
pi_52314638
Pootje oprekken voor het vrachtwagen trekken.

Door het verkeerde papiertje te trekken moest ik als eerste beginnen Daardoor kon ik de vrachtauto nogal klote op gang krijgen, toen ie eenmaal ging wou het wel (ook al bleef het gruwelijk zwaar). Vrachtwagen woog 8000kg en ik deed geloof ik 45sec over 20m.

Daarna wheel flip. Band woog 280kg volgens mij en 10 flips maken. Omdat 1 band halverwege stuk ging konden we niet meer tegen elkaar. Ook dit onderdeel vond ik loodzwaar, helemaal buiten adem. Me tijd weet ik niet meer.

Hier een foto om je een beeld te geven over hoe moeilijk ik het soms wel niet had (zwaar hijgen).

Daarna moesten we 20kg over een stok heen gooien. Door mijn gebrek aan ervaring smeet ik hem veel te ver naar achteren. Wat ook op de foto goed te zien is. Zit veel meer in, volgens mij haalde ik 4m 25 ofzo.

Jarno

En Woud ook ff die gingen op 6 meter.

Daarna conons weel oid? Was 200kg Gruwelijk zwaar onderdeel, totaal buiten adem enzo erna. Heb maar 1,5 rondje volgehouden. Echt heel matig. Stang lag kut, overal pijn enzo

Jarno deed het nog even leuk voor met 3 rondjes. En rustig neerzetten

Daarna hercules hold met 2 acu's.
Hier was ik me traingingsmaatje aan het toeschreeuwen.

Hier zelf bezig.

Daarna hele vage powerstair met paletten :S Vet klote, je moest die gewichten vet ver verplaatsen.
Me riem aan het om doen.

Magnesium fixen.

150kg naar boven lopen zonder neer te zetten :thumbup:

175kg was er ook nog, en als laatste 220kg 5 treden.

Tot slot liet jarno nog even zien hoe je 130kg 10x drukt

Felicitaties van Wout.

Vet blij nooit verwacht

Nr1 was duidelijk nr1. Zit er over te denken om bij hem in de sportschool te gaan trainen. Heb ook iemand ontmoet die iemand kon die over sterkste man spullen beschikt in veendam. Ben van plan daar 1x in de maand langs te gaan.
Al met al super super toffe dag gehad. Ga dit zeker meer doen

[ Bericht 16% gewijzigd door ivosnivo op 12-08-2007 23:26:23 ]
pi_52315541
vette shit ivo!

wanneer is de volgende?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_52315825
Voor iemand van 18 die aan gewoon fitness doet.. Is een kreatine kuur dan normaal? Het klinkt zo eh... illegaal
pi_52316883
Ik train met iemand die op zijn 15e een winstrol kuur heeft gehad, das een stukje heftiger. Er zijn genoeg mensen van 18 die crea gebruiken, zo illegaal is dat niet.
pi_52316959
ja okee maar gezond is het zeker ook niet?
pi_52317057
Niets mis met creatine. Creatine zit bijvoorbeeld ook in vlees, creatine is een lichaamseigen stof. Creatine is een bestanddeel uit voeding.
pi_52317711
hangt er van af, als je van je 15j al zwaar bezig bent is er niets fout mee :p
Only when close to death, you really feel alive
pi_52317782
yeah maar alles is giftig.. hangt van de dosis af... en met zo een kuur heb je wel hele hoge dosis... ?
pi_52317857
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
yeah maar alles is giftig.. hangt van de dosis af... en met zo een kuur heb je wel hele hoge dosis... ?
zit je vriendje aan de crea?

ik kan nog zonder
pi_52317879
Als diegene zich gewoon aan de dosis houdt die op het potje staat is er niets om je zorgen over te maken.
pi_52318213
nee mn broertje..
  maandag 13 augustus 2007 @ 00:41:02 #17
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52318654
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee mn broertje..
Niks ergs aan, een natuurlijke stof dat door ieder legaal verkocht kan worden. Je mag je pas zorgen maken als hij (nu al) anabolen gebruikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-08-2007 00:46:36 ]
pi_52321592
Netjes gedaan Ivo. Neem aan dat je het nu vaker gaat doen?
pi_52321715
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:29 schreef Skazminko het volgende:
Niets mis met creatine. Creatine zit bijvoorbeeld ook in vlees, creatine is een lichaamseigen stof. Creatine is een bestanddeel uit voeding.
Testosteron is ook een lichaamseigen stof .
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:55:04 #20
140141 ivosnivo
pi_52321783
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:38 schreef Den_Haag het volgende:
Netjes gedaan Ivo. Neem aan dat je het nu vaker gaat doen?
Jazeker. Sfeer was ook zo tof Sprak er ook een kerel die kon iemand vrij in de buurt die sterkste man spullen thuis heeft. Wil toch 1x per maand wat gaan oefenen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:13:48 #21
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52322013
quote:
Nice!!

Ik ga per vandaag aan de creatine...ben benieuwd
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:21:50 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52322114
Mooie foto's Ivo en gefeliciteerd... toen ik wat langer keek zag ik dat jij er ook op stond.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:13 schreef Frautie het volgende:

[..]

Nice!!

Ik ga per vandaag aan de creatine...ben benieuwd
Ik word door creatine een beetje ronder door het extra vocht dat ik vasthoud.
Explosieve kracht lijkt wel wat toegenomen.

[ Bericht 62% gewijzigd door BertV op 13-08-2007 09:42:03 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:36:26 #23
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52322335
nice ivo

mijn hamstring is dus redelijk kapot :x Dus morgen maar even borstdagje en daarna kijken hoe het gaat.
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:41:11 #24
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52322405
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:49 schreef LedZep het volgende:

[..]

Met alleen het verschil dat Testosteron alleen te verkrijgen is op doktersrecept en dat andere niet,

Testosteron is doping om de simpele reden dat iemand veel sneller kan herstellen dan zijn concurrent.
pi_52323320
Crea heeft voor mij wel positieve effecten gehad. geen wonder middel, maar mischien wel net even die extra edge. Ik zit nu in een stop-maand, begin september weer verder...

Ik noemde in het vorige topic al dat ik opeens minder was gaan wegen (2 kilo in een korte tijd)... Nu zat ik te denken: Zou dat niet ook kunnen komen door het vochtverlies wat je toch opbouwt in een kuurtje mono-crea?
Have fun...
pi_52323602
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Met alleen het verschil dat Testosteron alleen te verkrijgen is op doktersrecept en dat andere niet,

Testosteron is doping om de simpele reden dat iemand veel sneller kan herstellen dan zijn concurrent.
En creatine geeft geen voordeel t.o.v. je concurrent?
pi_52324411
quote:

[..]

Er is dan ook niets mis met testosteron.
Maar wel als je je hormoon huishouding door de war gaat trappen op jonge leeftijd.
pi_52324658
quote:
Gefeliciteerd! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had het wel mee willen maken.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:22:36 #29
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52324706
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:24 schreef Handschoen het volgende:
Crea heeft voor mij wel positieve effecten gehad. geen wonder middel, maar mischien wel net even die extra edge. Ik zit nu in een stop-maand, begin september weer verder...

Ik noemde in het vorige topic al dat ik opeens minder was gaan wegen (2 kilo in een korte tijd)... Nu zat ik te denken: Zou dat niet ook kunnen komen door het vochtverlies wat je toch opbouwt in een kuurtje mono-crea?
Dat is wel wat er op de veel sites te lezen is.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:36:15 #30
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52325088
Dus handschoen, jij hebt een crea- stopmaand... Ik las laatst weer dat dat niet nodig was?
pi_52325263
CREATINE TRUTHS & MYTHS

1.The More Creatine You Take, The Better.

You've seen some sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.

2.Creatine Loading Is Mandatory.

Once again, research is proving that less creatine is needed to deliver results. The research cited above also suggests that creatine loading may be nothing more than a waste. Should you load? In most cases, probably not. If you're an elite athlete, a professional bodybuilder or competitive powerlifter, you may want to consider loading, just in case. For the rest of us, 5g is all it takes.

3.Creatine Harms The Kidneys And Liver.

Unless you have a pre-existing medical condition, creatine use should not damage your kidneys or liver. Most of the hype has been the result of anecdotal reports. In one study which tracked healthy athletes over a five-year period, football players who used creatine at levels up to 15.75g of creatine per day showed no effect on markers of renal or kidney stress. In another study conducted by Dr. Kerry Kuehl at the Oregon Health Sciences University in Portland and presented at the 2000 annual meeting of the American College of Sports Medicine, the kidney function of 36 healthy male and female athletes who consumed 10g of creatine per day was examined. After twelve weeks, Dr. Kuehl found that creatine did not adversely affect kidney function.

4.Creatine Causes Excessive Water Retention.

More bullshit. A recent double-blind, placebo-controlled study found that, after three months of creatine use, test subjects showed no significant increase in body water. In fact, the creatine group showed greater gains in total body mass and fat-free mass. Best of all, this recent study employed the latest in body composition measurements-deuterated water isotopic analysis which utilizes a non-radioactive "tracer". Now it is possible that some inferior-grade creatine may actually promote water gain that results in a soft, puffy look. However, this can be due to several reasons. One, it may not be due to the creatine, but excess sodium. When cheaply manufactured, excess sodium remains in the finished product.

5.Creatine Causes Cramping.

The idea that creatine use causes muscle cramping is anecdotal with no clinical evidence to support this claim. On the contrary, clinical studies show that creatine use is not associated with cramping. In one study, researchers examine 16 men who either supplemented with creatine or a placebo. Under specific dehydration conditions, the occurrence of cramping and tightness were reported in both groups, but "nothing that would suggest a greater incidence associated with creatine supplementation." Two other studies conducted at Arkansas State University in Jonesboro fond that creatine use by 61 Division I athletes during training camps had no effects on the incidence of muscle cramps, injury or illness. These athletes used 15-25g per day on the loading phase, and another 5g/day as maintenance.

6.Creatine Needs To Be Taken With Grape Juice.

The concept behind taking creatine with sugar such as grape juice is sound. But the trick is not the grape juice per se. It has to do with insulin's function in the body. For creatine uptake to be enhanced, insulin release should be encouraged. Insulin functions as a kind of creatine pump, pushing it into muscles. If you're going to stick to juice, make sure you get at least 100g of juice for every 5g of creatine. Depending on your level and your goals, juice loaded with sugars may not be suitable. Newer research indicates that you can take your creatine with protein for the same results. A new study reports that taking 5g of creatine with 50g of protein/47g of carbs produced the same results as taking 5g with 96g of carbs.

7.Creatine Works Better In A Liquid Form.

In fact, in liquid form, you may not even be getting creatine, but creatinine, a by-product of creatine breakdown. Creatine, in powder form, is extremely stable. When exposed to an acidic environment or moisture for a long time, creatine will begin to break down into worthless creatinine. The citric and phosphoric acids found in many liquid creatines, which are used to preserve the shelf life of these products, actually helps break creatine down. So as a rule of thumb, if you're going to make a creatine shake, drink it by the end of the day.

8.All Creatines Are The Same.

Just as there is a difference between $100 champagne and $15 dollar champagne, there's a difference between high-quality creatine and inferior-grade creatine. Traditionally, Chinese creatine is a lower quality product, with more contaminants such as creatinine, sodium, dicyandiamide, and dihydrotriazine. German creatine, from companies such as SKW (Creapure™), are cleaner, purer products.

9.New Forms Of Creatine Work Better.

News flash: no form of creatine has been proven in published studies to work better than plain old creatine monohydrate powder. Whether you're spending your extra dollar on effervescent, liquid or chewable creatine, the most important consideration is the creatine. And whether you decide to splurge and buy creatine citrate or creatine phosphate remember one thing: the major clinical studies have been performed on plain creatine monohydrate powder. Numerous studies have also shown that creatine powder is easily assimilated by the body. So unless you've got money to burn, stick with creatine monohydrate powder. Products such as effervescent creatine or creatine chewables offer convenience and a novel way to take plain old creatine powder. For real value, there's no better choice than powder.

10.Creatine Will Affect By Body'S Anabolic Hormone Function.

While creatine can boost strength and lean mass, research from the University of Leuven in Belgium has shown that it doesn't not alter anabolic hormone response to training. These hormones included growth hormone, testosteron, and cortisol.

-----------------------------------------------------------------------------------
This research also might suggest that stacking creatine with prohormones or GH secretagogues might be a beneficial.
-----------------------------------------------------------------------------------

11.Creatine Is Ideal For All Athletes.

Some athletes stand to benefit a great deal, others very little. Athletes who require sudden, high intensity bursts of power and strength are ideal candidates for creatine supplements. These athlete might include powerlifters, bodybuilders, sprinters, football, baseball, and basketball players, and the like. Endurance athletes or those who participate in sports which require steady aerobic output may not benefit from creatine use.

12.Creatine Must Be Taken At A Specific Time.

While it has been proven that you can maximize creatine uptake by taking it with a 1:1 ratio of protein to carbs, no real evidence suggests that there's a best time to take creatine. As a supplement, creatine increases your body's pool of creatine. Whether you take it in the morning, afternoon, or evening probably won't make a significant difference. For convenience sake, you might take it with your post-training protein/carb shake.

13.Cycling Creatine Will Produce Better Results. False.

There's no significant evidence which shows that cycling creatine is better than taking it continuously.

There's no compelling proof which shoes that creatine supplementation in athletes will down-regulate the body's own ability to produce creatine.

14.You Can Get Enough Creatine From Your Diet.

The average person gets only about 1g of creatine per day from his diet. When you cook your meals, you also destroy a good part of the creatine found in foods such as beef, cod, salmon, and herring.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:58:39 #32
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52325675
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:21 schreef BertV het volgende:
Ok, ben benieuwd wat het bij mij doet

Ben ergens een beetje angstig dat ik een non responder ben, schijnt vaker bij vrouwen zo te zijn dan bij mannen.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef BertV het volgende:
Dus handschoen, jij hebt een crea- stopmaand... Ik las laatst weer dat dat niet nodig was?
^^

Een stopmaand is erg achterhaald
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_52327284
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef BertV het volgende:
Tja, het ene onderzoek zegt A, de andere weerlegt A en zegt B. En ondertussen doe ik gewoon wat er op de pot staat

Wat ik me wel afvraag nog steeds, is of creatine nu wel of niet minder zou werken in combinatie met caffeïne... (Ik drink sowieso amper koffie, dus voor mij is het niet echt relevant)
Have fun...
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:55:04 #34
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52330551
Zo en nu op naar de sportschool voor borst/schouders/triceps heb er zin in
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:07:30 #35
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_52330886
Vorige week per ongeluk 110 KG benchpress gedaan en een normale set eruit gegooid....sterker dan ik dacht

Vanavond weer de Gym in...Full body hoge intensiteit workout(30 sec rust tussen sets en oefeningen) met zwaar benenwerk om af te sluiten ...Im lovin it
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_52331316
Vandaag een zeer mannelijke deadliftsessie gehad. Bij een PR van 124 vond ik dit best aardig, om mezelf maar even te prijzen:

5*50
5*90
3*100
3*110
2*3*120
3*110
10*90 (zo snel mogelijk, niet echt één set)

En de gym-eigenaar vond dat ik goed bezig was de laatste tijd
pi_52336108
quote:

[..]

én zit in beperkte mate in vlees
pi_52336278
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:22 schreef no-look het volgende:

En de gym-eigenaar vond dat ik goed bezig was de laatste tijd
ik ook
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:17:19 #39
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52338040
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:07 schreef kidkash19 het volgende:
Vorige week per ongeluk 110 KG benchpress gedaan en een normale set eruit gegooid....sterker dan ik dacht

Vanavond weer de Gym in...Full body hoge intensiteit workout(30 sec rust tussen sets en oefeningen) met zwaar benenwerk om af te sluiten ...Im lovin it
Serieus hoe the fuck doe je 110kg benchpress ik ben al redelijk trots op mijn 30 kg benchpress.
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:46:49 #40
140141 ivosnivo
pi_52341082
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Serieus hoe the fuck doe je 110kg benchpress ik ben al redelijk trots op mijn 30 kg benchpress.
Je niet aanstellen (in de zin van dat red ik nooit/ik heb geen zin/straks krijg ik spierpijn/en dat soort meuk).
Eten als een beest en trainen als een gek.
pi_52341827
Nog gefeliciteerd ivo met je 3e plaats, goed gedaan was leuk om te zien
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:31:18 #42
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52344909
Bah teveel zoetstofjes in mijn kwark gedaan, nu is het te zoet
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:41:49 #43
140141 ivosnivo
pi_52345337
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bah teveel zoetstofjes in mijn kwark gedaan, nu is het te zoet
Met deze instelling ga je geen 110kg drukken jongen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:47:03 #44
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52345560
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:41 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Met deze instelling ga je geen 110kg drukken jongen.
vergeef me sir!
pi_52346290
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:46 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Je niet aanstellen (in de zin van dat red ik nooit/ik heb geen zin/straks krijg ik spierpijn/en dat soort meuk).
Eten als een beest en trainen als een gek.
'Ik train niet al te hard, ik wil niet overdreven breed worden'
'Ik hoef niet veel te eten, ik neem al creatine en eiwitshakes'

Dat hoorde ik laatst in mijn gym. Die jongen komt er wel.
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:09:34 #46
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_52346402
Uhm...ik train 1 x in de week als aanvulling op mn sport....in het offseason train ik 2x...ik train dan wel een uur/anderhalf uur als een gek alle (hoofd)spieren..doe dit nu zon 4 jaar op deze manier en bevalt me prima.

Ik denk dat ik al maanden geleden 110 had kunnen doen maar had een beetje een grens gesteld, tot ik mezelf vorige week verrekende
Luck is for losers
pi_52349290
hier weer even een post. topics gaan zo snel, ben ze elke keer weer kwijt
pi_52349509

[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 14-08-2007 01:29:12 ]
pi_52350394
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:11 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

ik ook
thanks ben zelf eigenlijk ook wel tevreden. Squaten blijft een drama. Ik deadlift vrolijk met m'n maten mee maar de squat loopt echt nog 10-15 kg achter. Maar die bastards beginnen werkelijk op 80 kg. Ik kon toen ik begon net 40 kg squaten en dan niet eens full

Woensdag weer powercleanen. Hopelijk dit keer wél moet goeie vorm. En dumbell clean + press
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 07:37:47 #50
140141 ivosnivo
pi_52350719
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 03:38 schreef no-look het volgende:

[..]

thanks ben zelf eigenlijk ook wel tevreden. Squaten blijft een drama. Ik deadlift vrolijk met m'n maten mee maar de squat loopt echt nog 10-15 kg achter. Maar die bastards beginnen werkelijk op 80 kg. Ik kon toen ik begon net 40 kg squaten en dan niet eens full

Woensdag weer powercleanen. Hopelijk dit keer wél moet goeie vorm. En dumbell clean + press
Naar jezelf blijven kijken, niet naar anderen. En probeer je eigen records te verbreken, er zullen altijd anderen zijn die sterker zijn.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:26:19 #51
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52351007
ok, nu loop ik tegen de grens van de 40kg dumbells aan. (alleen met plat dumbell-drukken)
Ik weet nog dat ik in het begin met respect naar die dingen keek... alleen voor "monsters".

Nu nog setjes Dumbell Curls met die dingen en ik ben er echt eentje.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:46:04 #52
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52351207
mijn knieen komen teveel naar binnen met squatten

Maar weer een paar weekjes met 50kg ofzo squatten om de vorm te krijgen
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:48:05 #53
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52352079
hm, gisteren was er een man die wel 180kg pakte met squatten...

...nah, hij maakte knikkende bewegingen met z'n knieen terwijl hij door een hurkende vriend van achter werd begeleid... sjees, ik laat die dumbell's nog een keer vallen met die slechte concentratie van me.
pi_52352643
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 07:37 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Naar jezelf blijven kijken, niet naar anderen. En probeer je eigen records te verbreken, er zullen altijd anderen zijn die sterker zijn.
doe ik ook zeker en de PR's blijven maar komen dus het gaat helemaal goed komen! Ik heb trouwens een nieuw doel: 40 kg dumbell clean en press. Zit nu op 30kg met rechts. Maar dan heb ik de gym 'uitgespeeld' in één oefening en ik kan zo vlug geen andere bedenken waar ik ook maar bij de maximale gewichten in de buurt kom. Dumbell deadlifts trouwens, maar dat schiet niet op
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:23:16 #55
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52352730
Gister op 't gemakkie rug, triceps en achterkant schouders gedaan. Had nog best veel spierpijn aan mijn borst en voorkant schouders, dus niet alle oefeningen gingen even lekker

Vanaaf iig benen trainen met mijn oude sportmaatje, dat gaat grappig worden

En oja, lieve vriendjes FTW! Heb zo'n schuimrol beschermingsding gekregen om te kunnen squatten zonder dat 't zeer doet. Op naar de 100 kg
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:26:53 #56
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52352803
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:23 schreef Frautie het volgende:
Heb zo'n schuimrol beschermingsding gekregen om te kunnen squatten zonder dat 't zeer doet. Op naar de 100 kg
Zonder schuimrol is squatten bij mij onmogelijk... sterker nog, ik wou dat ie dikker was.
De echte bikkels vertellen dan dat het een kwestie van "plaatsing" op je rug / nek is, maar volgens mij heb ik minder vet en dunner vel op die plek.
pi_52352815
mijn ervaring is dat die pijn niet de stang met gewichten is, maar dat je hem niet helemaal goed neerlegt. Maat van me zat ook de hele tijd te zeiken dat die stang hem zeer deed. Toen hij hem wat lager op zijn rug legde was het over.

Maar zo'n ding kan wel een uitkomst zijn als het écht niet anders kan ja. Goei vriendje heb je
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:31:12 #58
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52352895
ik merk wel dat de stang beter ligt nu ik wat meer spiermassa op mijn rug heb

Zolang je er niet bij nadenkt heb ik er trouwen ook geen last van. Concentreren op de set en het valt wel mee
pi_52353480
zo is dat monsterstrength op dbb zegt ook dat grote traps en een flinke rug enorm helpen inderdaad.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:03:53 #60
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52353595
Spieren op je wervelkolom? Welke binnenkant borst-oefeningen horen daarbij...

De clou zal wel lager op de rug leggen zijn waar de kolom lager ligt dan de spieren.
pi_52353806
Schuimrol
Je kan wel 4x BW op je traps hebben zonder dat het pijn doet
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:49:56 #62
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52354651
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:58 schreef no-look het volgende:
zo is dat monsterstrength op dbb zegt ook dat grote traps en een flinke rug enorm helpen inderdaad.
mijn rug loopt gaat gelukkig sneller vooruit dan de rest
pi_52355895
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Zonder schuimrol is squatten bij mij onmogelijk... sterker nog, ik wou dat ie dikker was.
De echte bikkels vertellen dan dat het een kwestie van "plaatsing" op je rug / nek is, maar volgens mij heb ik minder vet en dunner vel op die plek.

Traps!

En anders moet je meer liften, en cleans, en face pulley's en o'head shrugs voor je traps, maar schuim is echt een big no-no

Ik ben denk ik deze week niet te vinden tussen het ijzer, lekker 3 x boksen op di do en zaterdag, zodat ik op di en do avond lekker met de Tikweek mee kan tanken Zaterdag naar de WC-Experience, feesten op z'n boers. (eens per jaar moet kunnen toch?)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:29:04 #64
140141 ivosnivo
pi_52360373
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik had het ook altijd, en had de stang hoog in me nek liggen. Nu doe ik het zonder en ligt ie lager, het voelt ook gezonder voor me onderrug op de een of andere manier.

Had gisteren nog niet eens zo gek veel pijn. Gisteren 2x 30 min baantjes getrokken. Wil nu echt 1 x per week cardio doen, niet om vet kwijt te raken. Maar puur voor sterkste man, zodat ik meer lucht heb. Zit nu onder de blauwe plekken, en me onderarmen zijn helemaal verkrampt en me biceps aanhechtingen doen zeer

Vanavond benen trainen denk ik.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:56:29 #65
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52361135
Ik leg 'm laag op mijn rug, zeg maar net iets hoger dan mijn schouderbladen. Maar als ik boven de 80 kg ga, dan gaat 't gewoon zeer doen.

En ik heb 't niet zo op pijn

Dus als zo'n schuimrubber ding het helpt voorkomen, fine by me
pi_52366481
Inderdaad, tenslotte maakt het voor je gains geen fuck uit.

(TVP)
Pain is temporary, pride is forever
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:45:05 #67
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_52371888
Ah, deel 70 alweer.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_52372479
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is in spierbelasting bij zo'n brede grip pulldown, of smalle met soort V handvat?
pi_52372512
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:45 schreef Mr.J het volgende:
Ah, deel 70 alweer.
J, wanneer gebruik jij crea? tijdes het loaden, cutten of in een wedstrijdperiode?

en heeft iemand tips om m'n quads te killen? ik heb er al een jaar geen pijn meer in gehad
pi_52372588
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is in spierbelasting bij zo'n brede grip pulldown, of smalle met soort V handvat?
doe gwn pullups
pi_52372689
quote:
ROM.

Voor de rest wat Tommy zegt.
pi_52373647
Ik heb even zitten googlen, volgens mij pak ik em veels te wijd vast, helemaal aan het uiterste puntje van de stang, morgen even wat smaller proberen

[ Bericht 36% gewijzigd door Repeat op 14-08-2007 22:38:02 ]
pi_52375378
quote:
Breed = voornamelijk teres major
Smal = voornamelijk lats

Dat V ding maakt niet uit, je kan gewoon een schouderbreedte grip nemen, bij voorkeur supinated (onderhands), dat werkt het beste. Breed pronated is leuk om je motorpatroon eens te wijzigen.
pi_52375645
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Breed = voornamelijk teres major
Smal = voornamelijk lats

Dat V ding maakt niet uit, je kan gewoon een schouderbreedte grip nemen, bij voorkeur supinated (onderhands), dat werkt het beste. Breed pronated is leuk om je motorpatroon eens te wijzigen.
Ok tnx
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:16:18 #75
19479 Mr.J
pi_52375777
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:01 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

J, wanneer gebruik jij crea? tijdes het loaden, cutten of in een wedstrijdperiode?
Na de training. Voor de training een NO product.
quote:
en heeft iemand tips om m'n quads te killen? ik heb er al een jaar geen pijn meer in gehad
Afgelopen week zag mijn beentraining er zo uit:

Hamstring curl
Leg extension
Superset van Squat direct gevolgd door Front Squad.
pi_52376286
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:16 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Na de training. Voor de training een NO product.
dus het hele jaar door?
quote:
[..]

Hamstring curl
Leg extension
mijn beendag zag er zo uit:

full squats 5x6 (gaat erg vooruit tegenwoordig)
quater squats 3x3-4
legpress 3x10
leg extrensions 4x8 - hard en snel
hypers 3x10
leg curls 3x8
RDL's 6xrandom
en nog wat kuit shizzle
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:31:12 #77
19479 Mr.J
pi_52376387
Ik werk niet echt met uitgetimede pauze's, ik luister een beetje naar mijn lichaam.

@ The moment ga ik prima op NoXplode, dus die hou ik nog even aan als pre wo sup.
pi_52378614
Draai je wedstrijden J?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:30:59 #79
19479 Mr.J
pi_52380702
Nee. In zwembroek op 't podium staan iets op muziek doen trekt mij niet zo.

Een voorbereiding zelf lijkt me leuk en leerzaam, dat dan wel weer.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:38:25 #80
140141 ivosnivo
pi_52380770
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:28 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

dus het hele jaar door?
[..]

mijn beendag zag er zo uit:

full squats 5x6 (gaat erg vooruit tegenwoordig)
quater squats 3x3-4
legpress 3x10
leg extrensions 4x8 - hard en snel
hypers 3x10
leg curls 3x8
RDL's 6xrandom
en nog wat kuit shizzle
Ik heb gisteren voor het eerst 20 reppers gemaakt. Heb nu nog braakneigingen, ongelofelijk zwaar conditioneel zeg. Deed ook meteen benen, want daar heb ik het minst last van
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:30 schreef Mr.J het volgende:
Nee. In zwembroek op 't podium staan iets op muziek doen trekt mij niet zo.

Een voorbereiding zelf lijkt me leuk en leerzaam, dat dan wel weer.
Nee en al je haar wegscheren, en je met bruin spul insmeren. En super hard met kracht achteruit gaan, das ook niks voor mij.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:20:42 #81
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52381283
Vandaag een volledige benen dag voor mij
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:32:08 #82
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52381459
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vandaag een volledige benen dag voor mij
Ik heb altijd de neiging op mijn "beendag" nog ff de rest mee te pakken...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:43 #83
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_52381524
Benen trainen rules! Boxsquats, single legged squats, deadlifts....im lovin it!
Luck is for losers
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:54:38 #84
19479 Mr.J
pi_52381876
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
Nee en al je haar wegscheren, en je met bruin spul insmeren. En super hard met kracht achteruit gaan, das ook niks voor mij.
Qua kracht teruvallen lijkt me ook geen pretje, maar ik ben erg benieuwd naar de laatste 1,5 week.

Je onderhuidsvocht omlaag brengen en de laatste 36 uur door preciese timing qua carb inname wel vocht je spiercellen intrekken, maar niet onderhuidsvocht krijgen doordat je weer net teveel carbs hebt genomen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:54:56 #85
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52381881
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:32 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb altijd de neiging op mijn "beendag" nog ff de rest mee te pakken...
Doe ik ook soms stiekem, na mijn benen even paar biceps oefeningen doen met losse dumbells voordat ik naar huis ga. Maar dat is heel zelden.
pi_52383890
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Jazeker. Sfeer was ook zo tof Sprak er ook een kerel die kon iemand vrij in de buurt die sterkste man spullen thuis heeft. Wil toch 1x per maand wat gaan oefenen.
Top! Lijkt me erg gaaf om te doen maar mijn knieen zijn te verragt vrees ik.

Vanavond wordt het een lekker schoudertrainingkje. heb de hele tijd al een bepaalde oefening in mijn hoofd zitten. Die lekker doen tot ik niet meer kan en dan nog wat rustige oefeningen.
pi_52383921
Vandaag is mijn leukste dag Weet alleen niet of ik hem vandaag of morgen doe ivm. rotte huishouding in mijn lichaam door vier dagen zuipen.

powercleans, frontsquats en shoulderpress! Yeah buddy!

[ Bericht 14% gewijzigd door no-look op 15-08-2007 11:38:09 ]
pi_52387000
Vraag van de week:

Hoe schrijft men de oefeningen in no-look's post in Baffer-notatie?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:49:55 #90
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52390300
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 20 reppers gemaakt. Heb nu nog braakneigingen, ongelofelijk zwaar conditioneel zeg. Deed ook meteen benen, want daar heb ik het minst last van
Lekker is dat he

Zo train ik meestal. Tegenwoordig trek ik 't wel redelijk, maar heb weleens sterretjes gezien.

Gister ook benen gedaan en vandaag ongelofelijke spierpijn.
*niet charmant loopt en erg blji is met kantoorbaan*
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:17:25 #91
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52391311
Hier een leuk filmpje gevonden voor de mensen die zich afvragen hoe het beste de borstspieren te trainen..

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Veel van opgestoken
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:50:06 #92
140141 ivosnivo
pi_52392413
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Qua kracht teruvallen lijkt me ook geen pretje, maar ik ben erg benieuwd naar de laatste 1,5 week.

Je onderhuidsvocht omlaag brengen en de laatste 36 uur door preciese timing qua carb inname wel vocht je spiercellen intrekken, maar niet onderhuidsvocht krijgen doordat je weer net teveel carbs hebt genomen.
Volgens mij voel je je op dat moment zo gruwelijk klote, ook al ziet je lichaam er dan wel (voor een wedstrijd) perfect uit.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:19 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Top! Lijkt me erg gaaf om te doen maar mijn knieen zijn te verragt vrees ik.

Vanavond wordt het een lekker schoudertrainingkje. heb de hele tijd al een bepaalde oefening in mijn hoofd zitten. Die lekker doen tot ik niet meer kan en dan nog wat rustige oefeningen.
Viel mij reuze mee hoe zwaar het voor me benen was. Heb daarom gisteren ook me benen getraind, en voor de rest niks.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:21 schreef no-look het volgende:
Vandaag is mijn leukste dag Weet alleen niet of ik hem vandaag of morgen doe ivm. rotte huishouding in mijn lichaam door vier dagen zuipen.

powercleans, frontsquats en shoulderpress! Yeah buddy!
Zat gisteren een antiliaan naast me te legpressen met 100kg en zei in zichzelf: light weight buddy omg
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:30:52 #93
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52393991
Iemand misschien een recept voor pannenkoeken? Aangezien dit een flinke koolhydraat/bulk manier is, iig gebruik maken van bakspray ipv boter, en 4granen-mix gebruiken, what else? Kan er lijkt mij gewoon flink wat banaan doorheen gooien?
pi_52394392
Waar haal je die bakspray eigenlijk vandaan. Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord ...

En je kan toch ook gewoon banaan erop doen. Ik hou niet zo van meegebakken banaan... Maar waarom haal je niet zo'n koopmans pak dan waar je melk en eieren aan moet toevoegen, of wil je echt van scratch? Je kan btw ook nog at extra whey door je pannekoekenmix gooien
Have fun...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:45:35 #95
164095 koejoeloek
pi_52394495
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Handschoen het volgende:
Waar haal je die bakspray eigenlijk vandaan. Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord ...

En je kan toch ook gewoon banaan erop doen. Ik hou niet zo van meegebakken banaan... Maar waarom haal je niet zo'n koopmans pak dan waar je melk en eieren aan moet toevoegen, of wil je echt van scratch? Je kan btw ook nog at extra whey door je pannekoekenmix gooien
Kom net terug van de AH en daar hebben ze ze in ieder geval, scheelt echt enorm veel in vet. Is idd goed idee van die koopmans, maar weet niet wat ze daar allemaal doorheen geflikkert hebben. Extra whey? Whey werkt toch niet meer als je het verhit?
pi_52394824
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hier een leuk filmpje gevonden voor de mensen die zich afvragen hoe het beste de borstspieren te trainen..

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Veel van opgestoken
binnenkant borst. Ben jij een grap?
pi_52394964
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:45 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Kom net terug van de AH en daar hebben ze ze in ieder geval, scheelt echt enorm veel in vet. Is idd goed idee van die koopmans, maar weet niet wat ze daar allemaal doorheen geflikkert hebben. Extra whey? Whey werkt toch niet meer als je het verhit?
Dat van die whey durf ik niet te zeggen. Ik had het ergens gelezen dat iemand er ook pannenkoeken mee bakte. Of het effectief is weet ik niet. Mocht dat wel zo zijn zou dat wel beter zijn ...

En wat er in koopmans (of dat soort dingen) zit... uit mijn hoofd geen idee, zullen wel niet al te rare dingen zijn hoor. Staat wel achterop
Have fun...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:02:32 #98
164095 koejoeloek
pi_52395045
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:00 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Dat van die whey durf ik niet te zeggen. Ik had het ergens gelezen dat iemand er ook pannenkoeken mee bakte. Of het effectief is weet ik niet. Mocht dat wel zo zijn zou dat wel beter zijn ...

En wat er in koopmans (of dat soort dingen) zit... uit mijn hoofd geen idee, zullen wel niet al te rare dingen zijn hoor. Staat wel achterop
Ik heb ff gekeken, ditmaal bij superdeboer en heb de pannenkoekenmix van hun huismerk gekocht, eerste keer dat ik superdeboer huismerk koop, is meestal ruk maar 74,9gr koolhydraten waarvan 5suiker, in tegenstelling tot maar 30gram koolhydraten in die van koopmans

Kan je ze eigelijk gewoon in de koelkast bewaren? Dan bak ik er zo gelijk een stuk of 8 en eet ik die morgen + overmorgen op in verband met heropwarmen enzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door koejoeloek op 15-08-2007 17:13:43 ]
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:08:37 #99
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52396820
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:56 schreef no-look het volgende:

[..]

binnenkant borst. Ben jij een grap?
Of jij? je hoeft toch niet alle informatie klakeloos over te nemen, juist mooi om een filmpje te zien hoe de incline decline presses goed worden uitgevoerd..
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:09:04 #100
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52396832
Lekker getraind trouwens, mijn eerste 110kg legpress gemaakt
pi_52397883
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Doe je goed!

Bij de fysio krijg ik vaak opmerkingen wat ik daar doe, omdat ik daar toch met (relatief) zware gewichten bezig ben. Toen even een legpress met 1 been laten zien met 250kg
pi_52397925
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:02 schreef koejoeloek het volgende:

[..]
Kan je ze eigelijk gewoon in de koelkast bewaren? Dan bak ik er zo gelijk een stuk of 8 en eet ik die morgen + overmorgen op in verband met heropwarmen enzo.
kan prima ja . Ik bak meestal een pak op en zet de rest in de koelkast. Nog wel zeker 2 dagen houdbaar. Ik warm ze trouwens niet eens op. Koud is ook lekker
Have fun...
pi_52397980
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Bij de fysio krijg ik vaak opmerkingen wat ik daar doe, omdat ik daar toch met (relatief) zware gewichten bezig ben. Toen even een legpress met 1 been laten zien met 250kg
Damn, das best, ehhm, aardig . Denk niet dat ik dat zal bereiken ivm matige knieen...
Have fun...
pi_52399169
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel

Pannekoeken

woensdag 15 augustus 2007 @ 20:06:06 #105
164095 koejoeloek
pi_52399827
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:41 schreef LedZep het volgende:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel

Pannekoeken

yeaaah ik kan een keer Ledzep aanvullen

Pannekoeken met banaan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:14:10 #106
140141 ivosnivo
pi_52402394
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Doe je goed!

Kijk maar uit.... of was het je goeie been, heb je die?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:50:47 #107
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52403996
quote:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel

Pannekoeken

Pannekoeken met pindakaas
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:17:41 #108
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52405362
pannekoek in je onderbroek!

kwark ftw!!!!
pi_52406102
Net iets nieuws bedacht en gegeten;
- macaroni
- groenten (diepvries zak met wortel, boontjes, erten, mais)
- kip
- hele bak huttenkase!

Alles in 1 grote pan doorelkaar gooien en klaar Als je veel maakt kan je er wel 2 dagen van eten (4 grote porties), en als je gedurende de dag honger hebt schep je het gewoon op.

muaaah lekker

Ga proberen volgend jaar zomer 80kg (droog) te staan, ben nu 73 dus 7 kilo spiermassa in een jaar.. Dat is iig m'n doel voor komend jaar. Nu eerst maar eens bulken
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:31:50 #110
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52406110
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:50 schreef Frautie het volgende:

[..]

Pannekoeken met pindakaas
moet je inderdaad bekennen ja dat het best wel te pruimen is.

Maar met banaan, wtf
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:32:31 #111
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52406151
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:17 schreef Fugie het volgende:
pannekoek in je onderbroek!

kwark ftw!!!!
* MisterJ.Lo werkt nu 500 gram naar binnen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:56:24 #112
164095 koejoeloek
pi_52407285
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

moet je inderdaad bekennen ja dat het best wel te pruimen is.

Maar met banaan, wtf
Met banaan is heel normaal toch? doen wij altijd Met pindakaas lijkt mij dan weer niet te vreten
pi_52408235
PR safety squat, 78 kg ass to da grass biatch
pi_52408594
Heb nu voor de 2e keer gesquat en toch weer wat meer dan vorige keer. Nu 60 . Alleen het is toch de bedoeling dat je omhoog drukt vanuit je hielen. Mij lukt dat echt niet zo... beetje zitten spelen met evenwicht, maar de kracht komt meer vanuit het midden richting de bal van mijn voet(ten)... iemand suggesties om dit te veranderen?
Have fun...
pi_52409155
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:14 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Kijk maar uit.... of was het je goeie been, heb je die?
Ja, mijn rechterbeen is stukken beter dan mijn linker, met mijn linker moet ik dat geintje ook niet proberen.
pi_52409161
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
we hebben het meestal over de 45°-naar boven drukken-variant, die horizontale zit je zo aan 250kg
pi_52409194
quote:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel

Pannekoeken

Pannenkoeken met kip/sate en tauge! De lekkerste pannenkoek die je maar kan maken en supergezond!!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:26:48 #118
164095 koejoeloek
pi_52410521
Doen jullie het ook (pannenkoeken maken) met magere melk, bakspray en meergranen-mix? Of gewoon met boter, aangezien dat een stuk vetter maakt.
pi_52414705
Tot nu toe deed ik het op de simpele manier: pak koopmans, normale melk en bakboter
Have fun...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:08:58 #120
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52415423
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:45 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

we hebben het meestal over de 45°-naar boven drukken-variant, die horizontale zit je zo aan 250kg

Deze ja maar dan een ander soort model.

Vandaag borst schouders triceps
pi_52417795
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:29 schreef Handschoen het volgende:
Heb nu voor de 2e keer gesquat en toch weer wat meer dan vorige keer. Nu 60 . Alleen het is toch de bedoeling dat je omhoog drukt vanuit je hielen. Mij lukt dat echt niet zo... beetje zitten spelen met evenwicht, maar de kracht komt meer vanuit het midden richting de bal van mijn voet(ten)... iemand suggesties om dit te veranderen?
Je tenen omhoog trekken.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:43:52 #122
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52421207
"Wij" hebben de 45°-legpress, maar met ketting en katrol, dus die 170kg van me zegt natuurlijk niks.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:26 schreef koejoeloek het volgende:
Doen jullie het ook (pannenkoeken maken) met magere melk, bakspray en meergranen-mix? Of gewoon met boter, aangezien dat een stuk vetter maakt.
Ik heb een goede Tefal(tm) pan, boter of olie is niet eens nodig.
Magere melk neem ik niet omdat ik anders te laag in het vet ga omdat ik al schoon eet.
Half vol dus...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:07:31 #123
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52421890
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:56 schreef koejoeloek het volgende:
Met banaan is heel normaal toch? doen wij altijd Met pindakaas lijkt mij dan weer niet te vreten
Koude pannekoek met pindakaas
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:43 schreef BertV het volgende:
Ik heb een goede Tefal(tm) pan, boter of olie is niet eens nodig.
Magere melk neem ik niet omdat ik anders te laag in het vet ga omdat ik al schoon eet.
Half vol dus...
^^
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:24:27 #124
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52422377
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:07 schreef Frautie het volgende:

[..]

Koude pannekoek met pindakaas
[..]

^^
Ieuw koude pannekoeken dat gaat mijn wat te ver
pi_52422889
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ieuw koude pannekoeken dat gaat mijn wat te ver
" "
pi_52428964
Heeft er iemand een mogelijke verklaring hoe je safety squat veel hoger kan zijn dan je gewone squat? Ik meen me te herinneren dat het normaal toch andersom is...
pi_52434537
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:04 schreef no-look het volgende:
Heeft er iemand een mogelijke verklaring hoe je safety squat veel hoger kan zijn dan je gewone squat? Ik meen me te herinneren dat het normaal toch andersom is...
Safety squat? wat bedoel je?

Ik kom net terug van vakantie en zie dat mijn kloon op dbb gebanned is, OMG "MRJ"!!!!!!!!!!!!!!!!! Hahaha jullie waren er wel snel bij moet ik zeggen.

En ik heb een nieuwe gym met 250kg aan echte bumperplates. Me happy.
pi_52434997
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:04 schreef no-look het volgende:
Een safety squat is doorgaans de oefening waarbij squat mbv een safety bar, maar het lijkt me erg sterk dat jouw gym zo'n ding heeft. Dus idd, wat bedoel je met een safety squat?
pi_52435698

Zo'n ding, waarom zou je met zo'n ding squatten als je het ook kan doen met een normaal ding?
pi_52435832
http://www.elitefts.com/documents/safety_squat_bar.htm

"This bar is great for this as it is in a constant process of trying to force the lifter forward. This places much of the stress on the muscles of the lower and upper back."
pi_52436362
Idd het zwaartepunt ligt anders natuurlijk, je kunt het een beetje vergelijken met high/low bar squatten.

Wel aardig gay.
pi_52438609
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Een safety squat is doorgaans de oefening waarbij squat mbv een safety bar, maar het lijkt me erg sterk dat jouw gym zo'n ding heeft. Dus idd, wat bedoel je met een safety squat?
die heb ik ja, en ik voel me gezegend Vind het niet zo fijn als normale squats maar dat is denk ik omdat ik ze minder zwaar vind. En ik twijfel daarom aan mijn normale squattechniek. Zal wel eens een filmpje maken.
pi_52439120
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:18 schreef Skazminko het volgende:
[afbeelding]
Monster quads and sand filled plastic weightset.
pi_52439362
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:16 schreef Mr.J het volgende:

Hamstring curl
Leg extension
Waarom niet beginnen met squats ipv relatief onnuttige extensions?
pi_52442662
Een vraagje,

aangezien ik in de toekomst alleen nog maar legpress en legcurls kan/ga doen, wat is dan de beste manier om toch nog wat kracht en massa te winnen op de benen, sets van 8x8 of liever 6x15 oid?
pi_52443244
Waarom mag je wel legpressen en niet squatten? Onderrugblessure ofzo?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:46:49 #137
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52443439
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:56 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje,

aangezien ik in de toekomst alleen nog maar legpress en legcurls kan/ga doen, wat is dan de beste manier om toch nog wat kracht en massa te winnen op de benen, sets van 8x8 of liever 6x15 oid?
ik zou iedere maand afwisselen qua reps/setjes.
pi_52443833
McGilles, mag je wel hacksquats doen?
en lunges?
pi_52444015
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:07 schreef DjMark het volgende:
McGilles, mag je wel hacksquats doen?
en lunges?
Squats mag ik niet doen omdat dit een veel meer coordinatie vereist dan een legpress. Lunges zijn ook uitgesloten. Het is dus puur legpress en legcurl en mijn vraag is dus ook hoe ik het best die oefeningen kan uitvoeren qua sets en reps.
pi_52444260
Is 5*5 een idee? (OF wilde je juist minder gewicht...)
Have fun...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:37:55 #141
19479 Mr.J
pi_52444403
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef Baffer het volgende:

Waarom niet beginnen met squats ipv relatief onnuttige extensions?
Had gekunt, maar ik wissel af.
pi_52444624
Ok.
pi_52444825
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef McGilles het volgende:

[..]

Squats mag ik niet doen omdat dit een veel meer coordinatie vereist dan een legpress. Lunges zijn ook uitgesloten. Het is dus puur legpress en legcurl en mijn vraag is dus ook hoe ik het best die oefeningen kan uitvoeren qua sets en reps.
Hacksquats en lunges belasten je onderrug stukken minder.
Lunges vereisen wel meer coordinatie ja.

De legpress is natuurlijk een compound oefening en de extensions/curls zijn isolatie oefeningen.
Ik zou de legpress dan ook als massa-bouwer zien, en daar dus minder herhalingingen(5-10) met meer gewicht op maken.
pi_52445728
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:53 schreef no-look het volgende:

[..]

die heb ik ja, en ik voel me gezegend Vind het niet zo fijn als normale squats maar dat is denk ik omdat ik ze minder zwaar vind. En ik twijfel daarom aan mijn normale squattechniek. Zal wel eens een filmpje maken.
Als je met een safety bar exact even diep squat als een normale fullSQ en je safety bar is toch hoger, dan ligt het wss aan onderontwikkelde hamstrings / overontwikkelde quads. Dat sluit tevens aan bij de constatering dat je deadlift techniek bij (relatief) hoge gewichten slecht is; de legdrive (heupextensie) in de eerste 20cm schiet tekort => te vroeg overgaan naar knie-extensie => rug blijft teveel horizontaal.
Normaalgesproken zou je de eerste 20cm vrijwel alleen heupextensie moeten hebben waardoor alle kracht uit de hamstrings komt.

Try meer RDL's, leg curls en GM's. En gooi alsjeblieft niet wéér je schema om , kan prima als extra c.q. deadlift-vervanging.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:40:48 #145
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52445796
Vandaag rug schouders biceps wordt een leuke middagje (not)
pi_52445877
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:56 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje,

ik zou ook trainen op snelheid niet vergeten. Dus licht gewicht etc etc, weet je zelf ook wel

Vanochtend wel lekker getraind, helemaal alleen in de sportzaal, mooi werk. Merkte alleen wel dat ik al drie keer had gebokst op rij deze week. Overal kleine pijntjes
Clean en press in een dezelfde oefening (kende ik die namen maar eens...), 5 x 3 met 55 kg. Was behoorlijk gesloopt erna. Nog een slappe poging tot lunges, maar dat werd 'm niet qua gewicht en uitvoering Daarna nog face pulley's, triceps extension en front raises. Wat kleiner grut dus.

Morgen ohead squats, benchen, dippen, deadrows. Zoiets, ff knallen in ieder geval op de grote compounds

En daarna naar mijn jaarlijkse portie boeren-concert bij de WC Experience, feest!
pi_52445986
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik zou ook trainen op snelheid niet vergeten. Dus licht gewicht etc etc, weet je zelf ook wel

Vanochtend wel lekker getraind, helemaal alleen in de sportzaal, mooi werk. Merkte alleen wel dat ik al drie keer had gebokst op rij deze week. Overal kleine pijntjes
Clean en press in een dezelfde oefening (kende ik die namen maar eens...), 5 x 3 met 55 kg. Was behoorlijk gesloopt erna. Nog een slappe poging tot lunges, maar dat werd 'm niet qua gewicht en uitvoering Daarna nog face pulley's, triceps extension en front raises. Wat kleiner grut dus.

Morgen ohead squats, benchen, dippen, deadrows. Zoiets, ff knallen in ieder geval op de grote compounds

En daarna naar mijn jaarlijkse portie boeren-concert bij de WC Experience, feest!
Noemt men ook wel 'clean & press' .
pi_52446251
Net weer terug, ging voor geen meter. Totaal geen kracht, energie en uithoudingsvermogen.

Zal er wel mee te maken hebben dat ik er vannacht om 4 uur in lag en om half 8 alweer naast mn bed stond...
pi_52446416
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als je met een safety bar exact even diep squat als een normale fullSQ en je safety bar is toch hoger, dan ligt het wss aan onderontwikkelde hamstrings / overontwikkelde quads. Dat sluit tevens aan bij de constatering dat je deadlift techniek bij (relatief) hoge gewichten slecht is; de legdrive (heupextensie) in de eerste 20cm schiet tekort => te vroeg overgaan naar knie-extensie => rug blijft teveel horizontaal.
Normaalgesproken zou je de eerste 20cm vrijwel alleen heupextensie moeten hebben waardoor alle kracht uit de hamstrings komt.

Try meer RDL's, leg curls en GM's. En gooi alsjeblieft niet wéér je schema om , kan prima als extra c.q. deadlift-vervanging.
ja zo'n vermoeden had ik al. Maar dat van deadliften heb ik juist het idee dat ik het best goed uit mijn benen haal Zal voortaan rdl's toevoegen op maandag en meer platform deadlifts doen zodat de rom groter is en ik dus dieper door de benen moet zakken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:09:02 #150
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52446573
mijn quads zijn ook beter ontwikkeld dan mijn hamstrings en dat merk je inderdaad bij zware gewichten.

Ik vind het ook lastig om met lager gewicht de deadliften / squatten om de hams beter te trainen. Gister had ik deadlift en squat dag en na 70-70-110-115-120 deadlift had ik vervolgen voorgenomen om rustig te squatten. Helaas aan het eind gewoon weer 5x90kg gedaan :x

voordeel is wel dat zodra je de hams zwaarder gaat trainen en die vooruitgaan je squat en deadlift volgens mij ook snel omhoog schieten.
pi_52446596
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:03 schreef no-look het volgende:

[..]

ja zo'n vermoeden had ik al. Maar dat van deadliften heb ik juist het idee dat ik het best goed uit mijn benen haal Zal voortaan rdl's toevoegen op maandag en meer platform deadlifts doen zodat de rom groter is en ik dus dieper door de benen moet zakken.
Dat is juist de fout, je moet niet ver door je benen zakken. Wat jij ziet als legdrive is knie-extensie; het strekken van de benen. Daardoor komt juist méér stress op de onderrug. En die ROM is sowieso veel te klein om effect te hebben op de benen. Zoals ik al zei, de legdrive komt uit de hamstrings dmv heupextensie; het strekken van de heup. Dit is in feite de beweging van een RDL. Die moet getraind worden zodat je de eerste 20cm uit dat patroon haalt. Doordat de rug dan al in de beginpositie richting een verticale positie wordt gebracht, kan je in de laatste fase je benen volledig strekken zonder dat je rug daarbij horizontaal 'hangt'.

Niet dat platform deads niet goed zijn, maar de kunst is om wel je bovenbenen nooit dieper dan 45 graden te laten zakken, zelfs als je verhoogt op een platform staat.
pi_52446737
Ledzep, dat is persoonlijk imo, iemand met lange benen lift natuurlijk anders dan iemand met korte benen bvb.
pi_52446811
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:14 schreef Baffer het volgende:
Ledzep, dat is persoonlijk imo, iemand met lange benen lift natuurlijk anders dan iemand met korte benen bvb.
Akkoord. Ik ga uit van de meest ideale techniek voor de meest ideale bouw, wat betekent dat de wereldtop met enkele uitzondering op die manier lift. Maar er zijn idd wel genoeg mensen die niet gemaakt zijn om te deadliften en daardoor hun techniek moeten aanpassen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:18:55 #154
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52446853
in de gym in rotterdam waar ik zit zijn de barbells en dumbells wel erg irritant trouwens. Het relief op de handvaten is veel te hoog waardoor die helemaal in je hand worden gedrukt
pi_52447854
ah okay Minder door de benen zakken dus. Zal maandag kijken hoe dat gaat en het effect daarvan op mijn hamlappen (:'))
pi_52448465
Is het slim om maandag dinsdag en woensdag te trainen en de rest van de week niets meer te doen?
Heb ik deze week gedaan omat ik donderdag iets op tv wilde zien.
Of kan ik beter vandaag nog even gaan en tenminste iets doen?
pi_52448844
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Noemt men ook wel 'clean & press' .
op zich had ik wel kunnen weten...
(of op z'n minst ff kunnen googelen....)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:17:02 #158
140141 ivosnivo
pi_52450175
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:57 schreef Repeat het volgende:
Net weer terug, ging voor geen meter. Totaal geen kracht, energie en uithoudingsvermogen.

Zal er wel mee te maken hebben dat ik er vannacht om 4 uur in lag en om half 8 alweer naast mn bed stond...
Zeer sexie foto in je fotoboek man!
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:16 schreef Skazminko het volgende:
Is het slim om maandag dinsdag en woensdag te trainen en de rest van de week niets meer te doen?
Als je alles goed hebt aangepakt kun je beginnen met je weekend lijkt me.
pi_52450220
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:16 schreef Skazminko het volgende:
Denk dat het niet zo erg is af en toe. Heb je een keer wat langer herstelt, that's it.
Have fun...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:07:27 #160
164095 koejoeloek
pi_52453539
Echt heerlijk zo een week alleen thuis zijn, vanavond weer 2 flinke stukken kipfilet, beetje kruiden eroverheen en smullen maar
pi_52456536
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:17 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Zeer sexie foto in je fotoboek man!
ik post een tijd geen foto's meer in dit topic
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:55:43 #162
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52459555
Ik ben kapot rug en schouders trainen is zo kut morgen 45 min cardio .

Maar nu eten als een beest

[ Bericht 17% gewijzigd door MisterJ.Lo op 17-08-2007 20:01:02 ]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:19:08 #163
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_52460173

Ok voor alle mannen en vrouwen hier een geile pic
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_52460347
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:19 schreef Alessandro het volgende:
[afbeelding]

Ok voor alle mannen en vrouwen hier een geile pic
Lekkere tieten...
pi_52460425
Haar ouders zijn vast trots op hun kleine meid.
pi_52461110
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik ben kapot rug en schouders trainen is zo kut morgen 45 min cardio .

Maar nu eten als een beest
Same here . Ook schouders en rug getraint en helemaal op...

Morgen een uurtje zwemmen
Have fun...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:00:57 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52462851
mijn rug is weer helemaal kapot van gister

alleen wel jammer dat borst en schouders vandaag dan weer net wat minder gaan
Beetje het nadeel van veel losse gewichten trainen vind ik, als je dag 1 erg zwaar gaat dan heeft dat ook gevolgen voor dag 2 omdat je die spieren weer nodig hebt voor stabilisatie enzo (of je gaat gewoon 5 daags splitje doen )
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:22:04 #168
140141 ivosnivo
pi_52463534
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:28 schreef Baffer het volgende:
Haar ouders zijn vast trots op hun kleine meid.
Whahahahhahhaha
pi_52466831
volgens mij een vent met een pruik en bikini
pi_52479701
Jezus, toen ik terug kwam van vakantie was ik 2 kilo kwijt. Meteen mn eetpatroon en trainingschema weer opgepakt en nu 3 weken later ben ik nog eens 3 kilo extra kwijt. Beetje vreemd. Vervelend ook als mensen het zien.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:10:00 #171
140141 ivosnivo
pi_52480340
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:37 schreef tho_Omas het volgende:
Jezus, toen ik terug kwam van vakantie was ik 2 kilo kwijt. Meteen mn eetpatroon en trainingschema weer opgepakt en nu 3 weken later ben ik nog eens 3 kilo extra kwijt. Beetje vreemd. Vervelend ook als mensen het zien.
Post je eetschema is.
pi_52480825
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Post je eetschema is.
Ik begin de dag tegenwoordig pas rond een uur of 12, maar dan begin ik meestal met

12:00 500ml Melk + 168gr Mammoth
2 bananen

14:00 4 broodjes met vlees/vis

16:00 (Op trainingsdagen) 100gr pasta

18:00 Avondeten, meestal rood vlees + flink groenten. (Verschilt per dag)

Trainen

PWO: 500ml Melk + 168gr Mammoth + 30gr. Whey

22:00u 4 broodjes vlees/vis

Meestal slaap ik rond 0:00/1:00u

Ik hou dit zoveel mogelijk aan en ik zit al stampensvol bij dit schema. Desondanks val ik er wel van af, terwijl ik er voor de vakantie goede gains mee maakte.
pi_52481282
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:34 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ik begin de dag tegenwoordig pas rond een uur of 12, maar dan begin ik meestal met
Dat is al slecht, dan mis je al 2 maaltijden waarin je zeker 300-400kcal per maaltijd kan verwerken!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:04:41 #174
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52481415
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:34 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

12:00 500ml Melk + 168gr Mammoth
2 bananen

14:00 4 broodjes met vlees/vis

16:00 (Op trainingsdagen) 100gr pasta

18:00 Avondeten, meestal rood vlees + flink groenten. (Verschilt per dag)

Trainen

PWO: 500ml Melk + 168gr Mammoth + 30gr. Whey

22:00u 4 broodjes vlees/vis

Meestal slaap ik rond 0:00/1:00u

Ik hou dit zoveel mogelijk aan en ik zit al stampensvol bij dit schema. Desondanks val ik er wel van af, terwijl ik er voor de vakantie goede gains mee maakte.
Eet ook wat net voor het slapen gaan, bijvoorbeeld kwark.
pi_52481437
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:58 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is al slecht, dan mis je al 2 maaltijden waarin je zeker 300-400kcal per maaltijd kan verwerken!
hmm, klopt. Dus eerder opstaan is eigenlijk het devies?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:10:53 #176
140141 ivosnivo
pi_52481557
Af en toe wat noten eten. Misschien havermout bij je shake ingooien 's morgens.
pi_52481702
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
De beroemde 'McGilles ontbijtshake'
pi_52481812
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
hmm kan ik wel proberen. Die Mammoth alleen is al ranzig, dus denk niet dat het er erger op wordt.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:22:46 #179
140141 ivosnivo
pi_52481820
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

De beroemde 'McGilles ontbijtshake'
Ik gooi er ook nog yoghurt, yogi, vruchtjes en whey doorheen
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:19:58 #180
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52520886
hehe, m'n vader meegenomen naar de sportschool.
De beste man drukte 40kg en was helemaal onder de indruk van mijn prestaties.
(daar deed ik het voor )

"Ben jij nu de sterkste die hier rondloopt jongen?"

ehm, nee pa.
pi_52520951
hehe bikkel Ben bang dat mijn pa me er dik uit zou liften Die heeft heel z'n leven lang zware dingen rondgesjouwd
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:28:53 #182
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52521026
Beenoefeningen gingen bij hem OK. Voor iemand van 57 is hij sportief bezig.

...vooral borstoefening gaan ongetrained natuurlijk slecht.
Gemiddeld persoon heeft daar dus helemaal "niks" zitten.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:08:19 #183
140141 ivosnivo
pi_52521679
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
hehe, m'n vader meegenomen naar de sportschool.
De beste man drukte 40kg en was helemaal onder de indruk van mijn prestaties.
(daar deed ik het voor )

"Ben jij nu de sterkste die hier rondloopt jongen?"

ehm, nee pa.
Tof man, wil ie het ook gaan doen? Ik probeer me stiefpa al jaren mee te krijgen, maar lukt niet best. Na allemaal hart operaties laatst, wat nog niet helemaal in orde is ook moet ie rustig aan doen. Als het weer goed gaat wil ik hem nog 1 laatste x proberen over te halen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:21:06 #184
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52521892
Het ging niet om het overhalen maar om 'm te laten zien waar ik het vaak over heb.

Hij sport (vooral cardio) in een andere sportschool.
In zijn sportschool is het kracht-gedeelte compleet van het cardio-gedeelte gescheiden.
Ook gaat het daar om hardcore-BB'ers dus hij stapt er niet gauw binnen.

Het was wel leuk om te zien hoe een "sterk" een ongetraind persoon is.
Af en toe heb je het nodig om te zien dat je niet voor niks hebt getraind.

flatbench dumbell press met 12kg was voor hem meer dan genoeg bijv.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:33:08 #185
140141 ivosnivo
pi_52522087
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:21 schreef BertV het volgende:
Het ging niet om het overhalen maar om 'm te laten zien waar ik het vaak over heb.

Hij sport (vooral cardio) in een andere sportschool.
In zijn sportschool is het kracht-gedeelte compleet van het cardio-gedeelte gescheiden.
Ook gaat het daar om hardcore-BB'ers dus hij stapt er niet gauw binnen.

Het was wel leuk om te zien hoe een "sterk" een ongetraind persoon is.
Af en toe heb je het nodig om te zien dat je niet voor niks hebt getraind.

flatbench dumbell press met 12kg was voor hem meer dan genoeg bijv.
Netjes toch, volgens mij ben ik met 4kg begonnen
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:45:14 #186
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52522294
Verdomme ben zwaar verkouden en gisteren nacht niet kunnen slapen van de oorpijn Dat wordt vandaag dus niet trainen
pi_52522323
ik slaap de laatste tijd kut, dan heb je ook weinig zin Maar ga straks deadliften met de gedachte in m'n achterhoofd dat gestrekte benen betah is. Denk dat ik 3 setjes zware tripples ga doen ofzo en daarna 3*8 stiff legged.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:53:09 #188
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52522453
gestrekte benen dan ben je toch al bezig met stiff legged ?
pi_52522807
tvp & Ivo: gefeliciteerd!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:33:52 #190
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52523449
Gister benen getraind en een nieuw schema gekregen. Mag 2 keer in de week benen gaan doen

Zitten ook weer wat nasty oefeningen bij. Frontsquat zit er ook weer in en mijn schouders zijn alweer beurs

Laatste oefening was ook echt een sloper. Moest leg extension doen eerst met 1 been, beide 20 keer. Daarna 10 keer met 2 benen. Wat 't venijnig maakte is dat ik mijn handen voor mijn borst moest kruisen.

Had ik dat overleefd, mocht ik nog ff lunges doen Dat ging niet zo soepel zeg maar

Merk wel dat ik door de creatine sneller herstel
______________________________________________________________________________________

Ik sport nog weleens met mijn vriend en zijn pa. 'T is altijd wel gezellig en qua conditie/uihoudingsvermogen houdt hij ons goed bij
pi_52523556
Vanavond weer sporten. Maar straks eerst me los laten masseren. De twee wedstrijden van gisteren waren een beetje te veel van het goed. Ben zo stijf als maar kan.
pi_52523824
Vanavond wmag ik ook weer aan de bak . Gisteren had ik niks te doen overdasg, dus ben toen ook maar eventjes mijn benen extra gaan aanpakken
Have fun...
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:08:49 #193
140141 ivosnivo
pi_52524513
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:08 schreef Videopac het volgende:
tvp & Ivo: gefeliciteerd!
Thanks, maar meedoen is belangrijker dan winnen
pi_52524903
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:21 schreef BertV het volgende:
Mooie foto's Ivo en gefeliciteerd... toen ik wat langer keek zag ik dat jij er ook op stond.
[..]

Idem hiero. Ben er nu net weer van af: probeer de gewichten van ervoor vast te houden.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_52525681
mbt stopweken en creatine: volgens mij zijn die er alleen om zeker te zijn dat je lichaam zelf nog creatine aan kan maken (maar ik heb nog geen informatie gezien waaruit blijkt dat langdurige creatine inname de lichaamsfunctionaliteit om zelf creatine aan te maken verminderd).

mbt legpress-apparaten: er is veel verschil in typen apparaten: het hangt er nogal van af of je horizontaal of onder een hoek pressed en of je met je benen het gewicht wegdrukt, of dat dat via je rug gaat.
(de laatste x dat ik legpresste deed ik hem 3x15 full block (190kg op een Technogym geval).)
pi_52526124
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:33 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Netjes toch, volgens mij ben ik met 4kg begonnen
Serieus? Jij lijkt me nu iemand die van nature sterk is...hoe lang train je al dan?
pi_52526632
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:46 schreef no-look het volgende:
ik slaap de laatste tijd kut, dan heb je ook weinig zin Maar ga straks deadliften met de gedachte in m'n achterhoofd dat gestrekte benen betah is. Denk dat ik 3 setjes zware tripples ga doen ofzo en daarna 3*8 stiff legged.
Nog een paar goede voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=PNvONtw-94g
http://www.youtube.com/watch?v=5bemI8tCzz8
http://www.youtube.com/watch?v=eCwN6IANWNM
pi_52529098
net geweest en de nieuwe techniek geprobeerd. Moeiteloos 3*5*110 waarbij grip de enige beperkende factor was. Ben benieuwd wat ik er morgen van voel maar heb nu niet het strakke gevoel in de onderrug wat ik normaal heb.

Vriend van me, zijn tweede keer squaten: 5*60, 5*70, 5*80, 5*85, 10*60 en meteen daarna 10*50. Bastard Niet helemaal full maar toch zeker onder parallel. De eikel
pi_52529408
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:09 schreef no-look het volgende:
net geweest en de nieuwe techniek geprobeerd. Moeiteloos 3*5*110 waarbij grip de enige beperkende factor was. Ben benieuwd wat ik er morgen van voel maar heb nu niet het strakke gevoel in de onderrug wat ik normaal heb.

Vriend van me, zijn tweede keer squaten: 5*60, 5*70, 5*80, 5*85, 10*60 en meteen daarna 10*50. Bastard Niet helemaal full maar toch zeker onder parallel. De eikel
Er zijn 3 redenen waarom je moet gaan bulken:

1. Je bent een wussy die door zijn vrienden wordt geowned.
2. Je squats moeten veel hoger. Squat + milk = gain
3. Alle stoere negroide basketballers zijn buff, dus moet jij ook buff zijn.
pi_52529675
Hmm op zich heb je natuurlijk een punt. Maar het is verdomd moeilijk aan te komen als je minstens 3 keer per week 1.5 uur keihard traint.

Ik zal eens wat vaker een bordje extra eten, kijken wat het me brengt.
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:31:22 #201
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52529795
quote:
Omg die Bolton met zijn 455kg deadlift

Hmm toch maar naar de sportschool gaan ook al voel ik me niet zo lekker, heb gewoon niks te doen nu en mijn vriendin is ook een gezellig dagje uit aan het houden met haar vriendinnen

[ Bericht 26% gewijzigd door MisterJ.Lo op 20-08-2007 15:36:43 ]
pi_52531296
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Omg die Bolton met zijn 455kg deadlift

Hmm toch maar naar de sportschool gaan ook al voel ik me niet zo lekker, heb gewoon niks te doen nu en mijn vriendin is ook een gezellig dagje uit aan het houden met haar vriendinnen
Wat is daar " " aan?
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:52:32 #203
140141 ivosnivo
pi_52532552
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:13 schreef Haijo het volgende:

[..]

Serieus? Jij lijkt me nu iemand die van nature sterk is...hoe lang train je al dan?
Over 2 maand 11 jaar. Ik ben ook begonnen met bankdrukken met stang van 10kg zonder gewicht. En kon hem echt onmogelijk recht houden. Daarom als je wil en je vindt het leuk, dan is er vrij veel mogelijk.
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:28 schreef no-look het volgende:
Hmm op zich heb je natuurlijk een punt. Maar het is verdomd moeilijk aan te komen als je minstens 3 keer per week 1.5 uur keihard traint.

Ik zal eens wat vaker een bordje extra eten, kijken wat het me brengt.
Noten zijn echt ideaal, af en toe een handje en dat merk je niet eens in je maag. Zit nu al op 200 gram per dag
pi_52532608
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:52 schreef ivosnivo het volgende:

Noten zijn echt ideaal, af en toe een handje en dat merk je niet eens in je maag. Zit nu al op 200 gram per dag
Ongezouten pinda's...
Have fun...
pi_52532726
Ik vroeg me wat af, misschien dat jullie hier een antwoord op hebben. In hoeverre is zo'n body composition analysis nou betrouwbaar? Ik train nu 6 weken en volgens het apparaat ben ik 2 kilo spier in totaal kwijt geraakt. Ik ben daar nogal verbaasd over omdat ik bijvoorbeeld in mn armen zichtbaar meer spier heb.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:03:47 #206
140141 ivosnivo
pi_52532885
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:58 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik vroeg me wat af, misschien dat jullie hier een antwoord op hebben. In hoeverre is zo'n body composition analysis nou betrouwbaar? Ik train nu 6 weken en volgens het apparaat ben ik 2 kilo spier in totaal kwijt geraakt. Ik ben daar nogal verbaasd over omdat ik bijvoorbeeld in mn armen zichtbaar meer spier heb.
Geen idee wat het is, maar wat is er mis met het oude vertrouwde ijzer?
pi_52532956
lol vanmiddag waren er een paar marokkanen bezig toen ik kwam.

type sprietje met benen en armen zo dik als mn polsen. Compleet met handschoenen aan en iedereen uitleggen hoe ze moesten trainen

mooi hoor
pi_52532973
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Geen idee wat het is, maar wat is er mis met het oude vertrouwde ijzer?
Niets maar ik zou niet weten hoe ik dat nou uitleg in het Thais, ik zit op het moment in Thailand (en engels spreken ze er belabberd slecht) En dat apparaat aanwijzen is toch net een stukkie makkelijker. Het is zeg maar een apparaat dat dmv elektrische schokjes je vet, spier en andere ongein percentages meet.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_52534136
het oude vertrouwde ijzer ?
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:00:50 #210
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52537860
ik denk lekker trainen vanavond, ben ik mijn sportbroek vergeten mee te nemen naar rotterdam

weer lekker handig Maar aan de andere kant niet zo heel erg aangezien ik al een lange dag erop het zitten en ik morgen lekker uitgeslapen kan gaan
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:17:43 #211
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52538439
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:14 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat is daar " " aan?
Dat een mens tot zoiets in staat is, zeer bewonderigswaardig gewoon
pi_52538634
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat een mens tot zoiets in staat is, zeer bewonderigswaardig gewoon
Oh, dan begreep ik je smiley verkeerd.

Gorilla's kunnen trouwens easy 1200kg deadliften
pi_52538902
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:22 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hey, op zich zou dat wel een cool expirement kunnen zijn. Ik bedoel ze laten toch een chimpansee karate bewegingen doen, dan kan een gorilla toch wel met een paar gewichten klooien? Dat met een goed voedingsschema en lots of steroids, kun je nog een aardige krachtpatser krijgen!
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:44 #214
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52540703
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:22 schreef LedZep het volgende:

[..]

Interessante discussie. Ik las ook ergens dat een gorilla het zou verliezen met bankdrukken om vervolgens de armen uit de desbetreffende atleet te rukken...

Beetje wat is beter, een tractor of een F1 auto..
pi_52540764
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Interessante discussie. Ik las ook ergens dat een gorilla het zou verliezen met bankdrukken om vervolgens de armen uit de desbetreffende athleet te rukken...

Beetje wat is beter, een tractor of een F1 auto..
Vergeet niet dat het rendement van een menselijke spiervezel maar 30% is. We're all so weak as we are gay as the night is long on the north pole.
pi_52540821
Ik denk ook dat het czs van de gorilla efficienter werkt dan bij de mens.
pi_52540860

Forget about it, hij heeft Dolf Jansen pecs
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:28:16 #218
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52540866
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:25 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het rendement van een menselijke spiervezel maar 30% is. We're all so weak as we are gay as the night is long on the north pole.
quote:
A general principle in biology is that the basic unit of muscle activity
(the sarcomere) is pretty much the same in all animals. That means that
the muscle of any animal is just as powerful as the muscle of any other
animal. What differs between animals is how the sarcomeres are arranged,
and how many of them are dedicated to a particular action. This is a
difference of biomechanics.
pi_52540886
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:28 schreef BertV het volgende:

[..]

[..]
Oke. Dan zal het idd wel iets met CZS te maken hebben.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:29:38 #220
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52540908

Yeah! Ik zie al een excuus voor veel sportschoolbezoekers...
Ik ben niet dik, ik heb lange darmen...

[ Bericht 48% gewijzigd door BertV op 20-08-2007 21:35:00 ]
pi_52541377
Die gorilla lijkt op ronnie coleman.
pi_52541488

Mits cut
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:00:54 #223
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52542016
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:47 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mits cut
met het verschil dat coleman niet alleen op prei heeft gesabbeld.
pi_52542673
Bedoel je te zeggen dat het wellicht mogelijk is dat coleman wel eens met bepaalde middelen geexpirimenteerd heeft?
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:36:15 #225
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52543280
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:18 schreef Baffer het volgende:
Bedoel je te zeggen dat het wellicht mogelijk is dat coleman wel eens met bepaalde middelen geexpirimenteerd heeft?
neuh, dat zou puur jaloezie zijn.
pi_52543382
Volgens mij heeft hij wel eens no xplode gebruikt, daar groei je van als een idioot.
pi_52547010
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef Baffer het volgende:
Volgens mij heeft hij wel eens no xplode gebruikt, daar groei je van als een idioot.
Have fun...
pi_52550619
quote:
Ben je niet in de war met spierbal-pillen?
pi_52550782
quote:
Ik denk eerder testo-sting
pi_52553864
Na een weekje cardioen (mountainbiken en wandelen in de bergen in Oostenrijk) gisteren voor het eerst weer getraind.
Ging op zich redelijk, alleen het squatten ging weer kut: 5x 50kg (opwarmen), 15x 85kg, 8x 90kg, 8x 90kg (parallel / iets dieper dan parallel). Ik zit nu al maanden "vast" met het squatten, terwijl ik met de rest wel redelijke progressie blijf boeken. Iemand tips hoe ik door mijn squat-dip heen kan komen. Ik zit er over te denken om met minder gewicht 1x te veren onderin, als afwisseling.

@ McGilles: zwaar kut dat je niet meer "mag" squatten en dl-en... Kan me voorstellen dat je (even) in een dip zat/zit.

@ ivosnivo: er was best veel publiek afgelopen zondag, zo te zien. En hoeveel mannen deden er eigenlijk mee?
pi_52554673
Morgen weer rug trainen. daar boek ik aardig wat progressie.
pi_52554734
Videopac, misschien is lager volume met meer gewicht een idee? Dus in plaats van die 15 reps ofzo op 80 kg 5*5 op 90 doen. En dan elke week kijken of je méér kan doen.

Ik heb al een pak melk op vandaag en gisteren heb ik ná het avondeten nog boterhammen gehad. Ik bulk al één dag

Vanavond weer basketballen, heb er zin an.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:08:05 #233
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52555550
Vandaag rug/schouders/biceps en nu weer eten
pi_52556041
Gisteren beachboy dag : Borst en biceps...

Vanavond een uurtje zwemmen
Have fun...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:16:20 #235
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52574332
lekker kunnen trainen zeg

goed benen kunnen trainen en rug + biceps ging ook goed.
pi_52577173
Bij bankdrukpatsverhalen (ook records bv), neem je dan eigenlijk het gewicht van de stang mee? Geldt ook voor squats lijkt me... Incl die ongeveer 20 kilo, of komt die er eigenlijk nog bij ?
pi_52577559
JA, het gewicht dat je drukt zijn de gewichten +het gewicht v/d stang.
pi_52581616
zo. De hele week al half ziek geloof ik, zo zwak als een klein kind, maar vandaag toch maar ff gaan.
Overhead squats, RDL's, leg extensions, inclined bench pressen met dumbells, bor's, en dippen. Misschien beetje te veel van het goede op dit moment, maar we gaan ervoor
pi_52582252
goeie training kerel Al vind ik dippen een kutoefening, de rest is pwnage

zometeen powercleans, frontsquat en shoulderpress. Proberen 2*50 te pressen, zou mooi zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:41:13 #240
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52582451
Als oefeningen kut-gaan, dan zijn het zeker kut-oefeningen?

weighted dips zijn heerlijk... ze gaan dan ook niet kut.

De vast lolbroek opmerking is altijd: "ik heb genoeg vanmezelf hangen"
pi_52582470
Gisteren een beetje gaan baantjes zwemmen... heerlijk .

Vavavond weer aan het ijzer...
Have fun...
pi_52582501
pi_52582573
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:52 schreef Skazminko het volgende:
JA, het gewicht dat je drukt zijn de gewichten +het gewicht v/d stang.
behalve als je het in de Smith doet; overigens weegt een barbell (stang) lang niet altijd 20 kg. Ik zou dus even met en zonder stang op de weegschaal gaan staan om het zeker te weten.
pi_52583401
quote:
dat zal wel geen tefal zijn
pi_52583563
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef BertV het volgende:
Als oefeningen kut-gaan, dan zijn het zeker kut-oefeningen?

weighted dips zijn heerlijk... ze gaan dan ook niet kut.

[afbeelding]
De vast lolbroek opmerking is altijd: "ik heb genoeg vanmezelf hangen"
hehe zoiets ja Chin-ups zijn vet, die kan ik 8* met brede grip
Dips kan ik denk ik ook wel 8, doe ze eigenlijk nooit, maar dat is natuurlijk veel minder stoer.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:38:56 #246
140141 ivosnivo
pi_52583610
Dips kan ik zonder gewicht wel 20x, maar optrekken is al jaren dramatisch 3x8 op een hele goeie dag...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:41:10 #247
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52583656
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:36 schreef no-look het volgende:

[..]

hehe zoiets ja Chin-ups zijn vet, die kan ik 8* met brede grip
Dips kan ik denk ik ook wel 8, doe ze eigenlijk nooit, maar dat is natuurlijk veel minder stoer.
Ik chin-altijd-smal-up, want breed gaat kut.
Open deur: Toch is het verkeerd want juist als het slecht gaat zou je ze moeten doen.

Ik heb zo m'n periodes waarin ik een favoriete oefening heb, die dan ook extreem goed gaat.
Het is een tijdje smalle chinups geweest, keer bankdrukken, nu is het plat dumbell drukken...
pi_52585204
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef no-look het volgende:
goeie training kerel Al vind ik dippen een kutoefening, de rest is pwnage

zometeen powercleans, frontsquat en shoulderpress. Proberen 2*50 te pressen, zou mooi zijn.
hehe, was ook een aardig pittige training. Ging nog wel redelijk
Doe jij trouwens alleen die drie compounds, of nog 'n paar kleine isolatie dingentjes erbij?

Waar koop je trouwens zo'n hang-geval voor weighted dips? Want die normale dips ken (en kan) ik nou wel...
pi_52585286
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:40 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Doe jij trouwens alleen die drie compounds, of nog 'n paar kleine isolatie dingentjes erbij?

Waar koop je trouwens zo'n hang-geval voor weighted dips? Want die normale dips ken (en kan) ik nou wel...
Belt + dumbbell ertussen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:50:45 #250
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52585520
Persoonlijk vind ik het tot zo'n 20 kg ook wel te doen om de dumBbell tussen m'n voeten te klemmen.
pi_52586195
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef ivosnivo het volgende:
Dips kan ik zonder gewicht wel 20x, maar optrekken is al jaren dramatisch 3x8 op een hele goeie dag...
Mijn record is 32x met BW, optrekken kan ik net als jou heeft slecht, maar dat komt vooral omdat wij beide gewoon dik zijn
pi_52587569
Net voor het eerst 60kg gefrontsquat En ge hanging-powerclean-t

Lekkere training
pi_52587780
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:04 schreef no-look het volgende:
Net voor het eerst 60kg gefrontsquat En ge hanging-powerclean-t

Lekkere training
Voor de harde kern: hij bedoelt voorhurken en hangende krachtschoonmaak.
pi_52588019
whehe 1337-5p34k Klinkt behoorlijk bikkel. Mag je dat alleen zeggen als je +150 squat?
pi_52589013
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb altijd het idee dat dat komt omdat mn triceps een stuk voorloopt en mn biceps een eeuw nodig heeft om een centimeter te groeien.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 14:46:29 #256
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_52590635
Heeft iemand nog suggesties voor het trainen van biceps? Ik train wel, maar sinds een jaar ofzo krijg ik mijn biceps niet meer fatsoenlijk getraind. Als ik ze train dan voel ik ze heel vaak niet. Al gevraagd aan de trainers daar, maar ik doe de beweging toch wel goed. Meestal voel ik de onderkant wel aardig, maar de bovenkant van de biceps niet of nauwelijks.

Heeeeel soms voel ik ze wel, maar ik kan met de beste wil ter wereld niet zeggen wat ik op die momenten anders doe dan normaal. Daarnaast is het zo dat als ik ze al voel, dat meestal de dag erna weer weg is, de spierpijn zeg maar. Ik word er helemaal gek van, en niemand lijkt me te kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.

Vroeger waren biceps juist 'mijn' ding. Tegenwoordig krijg ik het gewoon niet meer klaar
Breitling - Instruments for Professionals
pi_52590763
Wat doe je nu voor je biceps dan?

Pull ups, Hammer & Preacher curls... en dan zo hard je kan knijpen als je 'boven' bent...
Have fun...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:59:24 #258
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52591019
quote:
Ik denk het niet

Haar armomtrek is ook groter
pi_52591223
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft iemand nog suggesties voor het trainen van biceps? Ik train wel, maar sinds een jaar ofzo krijg ik mijn biceps niet meer fatsoenlijk getraind. Als ik ze train dan voel ik ze heel vaak niet. Al gevraagd aan de trainers daar, maar ik doe de beweging toch wel goed. Meestal voel ik de onderkant wel aardig, maar de bovenkant van de biceps niet of nauwelijks.

Heeeeel soms voel ik ze wel, maar ik kan met de beste wil ter wereld niet zeggen wat ik op die momenten anders doe dan normaal. Daarnaast is het zo dat als ik ze al voel, dat meestal de dag erna weer weg is, de spierpijn zeg maar. Ik word er helemaal gek van, en niemand lijkt me te kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.

Vroeger waren biceps juist 'mijn' ding. Tegenwoordig krijg ik het gewoon niet meer klaar
Gewoon niet teveel aan denken. Ik heb zelf ook een belabberde biceps en train ze ook maar 1x in de week met 2 oefeningen. Toch heb ik in de loop der jaren een aardige arm ontwikkeld, laatste keer gemeten 45cm.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:09:54 #260
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52591255
ik doe altijd curls maar dan wel zittend op een bankje zodat je bovenlichaam niet kan helpen. Werkt wel lekker

Zeker omdat ik daarvoor al rug train en het altijd combineer met chinnen en daarna hammer curls.
pi_52592978
heb ooit gelezen dat Arnie zei dat zijn biceps het best ontwikkelden met zware cheat-curls.
pi_52593002
En 25 setjes biceps een paar keer per week.
pi_52593061

"Bestel nu mijn boek en krijg een shredded biceps!"
pi_52593241
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:12 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]

Arnie is een huge mofo
pi_52596148
je moet het zo bekijken, coolguy;

De - almighty - bicep is een van de belangrijkste spieren van het menselijke lichaam en bestaat uit 3 delen; het bovenste-, midden- en onderste deel. Als deze delen niet meer in evenwicht zijn zal een één van de drie delen nog willen groeien. Je spreekt altijd over bovenste en onderste deel, maar volgens mij laat je het middenste deel in de steek. Dit deel train je best met liggende (of "lying") curls, waarbij je bovenarm onder parallel met je bovenlichaam blijft. Hoe meer je bovenarm parallel komt, des te meer het bovenste deel van de bicep getrained wordt, maar als je onder parallel gaat train je het middenste deel omdat er dan minder stress komt op de front delt.
pi_52596260
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:12 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]

Dat is niet arnold.
pi_52596304
Ik dacht altijd dat bovenkant biceps hetzelfde is als binnenkant borst; bullshit dus. Die spier loop van boven naar beneden, dan kun je toch niet alleen de boven- of onderkant belasten?

Ik heb me er verder nooit in verdiept trouwens. Gewoon je rug goed hard trainen dan krijg je ook wel spierballetjes.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:05:44 #268
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52596352
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Tommy_808 het volgende:

De - almighty - bicep is een van de belangrijkste spieren van het menselijke lichaam en bestaat uit 3 delen; het bovenste-, midden- en onderste deel. Als deze delen niet meer in evenwicht zijn zal een één van de drie delen nog willen groeien. Je spreekt altijd over bovenste en onderste deel, maar volgens mij laat je het middenste deel in de steek. Dit deel train je best met liggende (of "lying") curls, waarbij je bovenarm onder parallel met je bovenlichaam blijft. Hoe meer je bovenarm parallel komt, des te meer het bovenste deel van de bicep getrained wordt, maar als je onder parallel gaat train je het middenste deel omdat er dan minder stress komt op de front delt.
WTF bovenste midden en onderste deel serieus je bent de eerste waarvan ik dit hoor
pi_52596369
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Tommy_808 het volgende:

3?
biceps bestaan uit 2 gedeelte(spieren) vandaar het voorvoegsel bi( bi = 2)

En een spier train je altijd helemaal, of helemaal niet.
Je kunt niet aparte gedeeltes van een spier trainen.
pi_52596392
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef no-look het volgende:
Ik dacht altijd dat bovenkant biceps hetzelfde is als binnenkant borst; bullshit dus. Die spier loop van boven naar beneden, dan kun je toch niet alleen de boven- of onderkant belasten?

Ik heb me er verder nooit in verdiept trouwens. Gewoon je rug goed hard trainen dan krijg je ook wel spierballetjes.
ik train m'n biceps niet eens

zo zie je maar hoe simpel het is om een hoop bullcrap te schrijven

moest je't nu perse verbrodden
pi_52596556
Haha iedereen wordt gepwnd door Tommy .

Baffer: snap je het nou écht niet of is dit Bafferiaans sarcasme?
pi_52596672
Hoe gaat het met jouw trainingen LedZep?

Verder nog mensen met noemenswaardige korte-termijn doelen? Ik wil zo snel mogelijk 130 deadliften en 80 kg full squaten. Vrijdag setjes op 70 kg proberen, kijken hoe het gaat
pi_52596807
doe je quartersquats? daar ga ik igg hard mee vooruit. en je kan altijd proberen je quartersquats tot parallel te brengen, is me vorige keer gelukt met 90kg
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:25:30 #274
140141 ivosnivo
pi_52596882
quote:
[b]Op dinsdag 21 augustus 2007 11:15

@ ivosnivo: er was best veel publiek afgelopen zondag, zo te zien. En hoeveel mannen deden er eigenlijk mee?
Idd viel mij ook reuze mee Was echt veel publiek, hele ruimte eromheen stond vol met mensen. Deden er volgens mij 14 mee. Op www.realdutchpower.nl kun je het terug vinden.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:40 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Heb gewoon me riem om, met een stuk touw eraan. Werkt perfect, ga niet zo'n ding kopen voor 1 oefening.
quote:
[b]Op woensdag 22 augustus 2007 12:13 schreef McGilles het volgende:

[..]

Mijn record is 32x met BW, optrekken kan ik net als jou heeft slecht, maar dat komt vooral omdat wij beide gewoon dik zijn
Ik ga toch binnenkort is 10kg aan me riem hangen denk ik. Dan maar een tijdje minder reps, misschien schiet ik daarna naar boven zonder schijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door ivosnivo op 22-08-2007 18:41:54 ]
pi_52596977
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef Tommy_808 het volgende:
doe je quartersquats? daar ga ik igg hard mee vooruit. en je kan altijd proberen je quartersquats tot parallel te brengen, is me vorige keer gelukt met 90kg
met quartersquats zal ik wel meer gewicht pakken ja maar dat is niet interessant. Ik wil kracht over de hele bewegingsbaan en niet alleen onderin. Misschien heeft het wél nut om het een keer te doen om mijn lichaam aan zwaardere gewichten te laten wennen. Maar dat zal niet iets worden wat ik vaak ga doen.
pi_52597265
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef LedZep het volgende:
Haha iedereen wordt gepwnd door Tommy .

Baffer: snap je het nou écht niet of is dit Bafferiaans sarcasme?
Stop met haten op Arnold, hij heeft veel gedaan voor de sport.

pi_52597434
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:29 schreef no-look het volgende:

[..]

met quartersquats zal ik wel meer gewicht pakken ja maar dat is niet interessant. Ik wil kracht over de hele bewegingsbaan en niet alleen onderin. Misschien heeft het wél nut om het een keer te doen om mijn lichaam aan zwaardere gewichten te laten wennen. Maar dat zal niet iets worden wat ik vaak ga doen.
welja dat is het doel van quartersquats
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:09:08 #278
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52597986
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Idd viel mij ook reuze mee Was echt veel publiek, hele ruimte eromheen stond vol met mensen. Deden er volgens mij 14 mee. Op www.realdutchpower.nl kun je het terug vinden.
[..]

Heb gewoon me riem om, met een stuk touw eraan. Werkt perfect, ga niet zo'n ding kopen voor 1 oefening.
[..]

Ik ga toch binnenkort is 10kg aan me riem hangen denk ik. Dan maar een tijdje minder reps, misschien schiet ik daarna naar boven zonder schijf.
mijn sportschool in middelburg heeft gewoon zon riem hangen
pi_52598259
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:40 schreef Baffer het volgende:

[..]

Stop met haten op Arnold, hij heeft veel gedaan voor de sport.

[afbeelding]
Eens. En hij had een van de beste fysieken ooit imho, vooral borst.
pi_52605807
Even een vraag.

Een paar maandjes terug, in januari dacht ik, vroeg ik wat tips om aan te komen, aangezien ik iets van 1.83m was met 56 kilo. Inmiddels zit ik op 1.83m met 62 kilo, omdat ivosnivo me hele goede tips gegeven heeft(qua trainen en vooral eten).

Nou, een half jaar doe ik dus nu aan fitness, en ik zit zegmaar met een schema dat ik 3 keer per week elke trainingssessie alles wat ik train, ook echt in die sessie train. Dus in een uur biceps, triceps, borst, quadriceps, abs, traps schouders en rug etc. Nu las ik in de opening dat de meerderheid juist alles 1 keer per week traint. Dus bijv. op een dag biceps schouders en rug, een andere dag weer wat anders etc.

Nu wil ik datgene wat zo veel mogelijk helpt om me nog verder te krijgen in mijn doel, aangezien ik nog wel erg dun lijk. Ik zou dus graag extra kilo's erbij willen en dat ook kunnen zien, niet om de macho uit te hangen, maar puur om er normaal uit te zien

Nu is mijn vraag: Is het beter om dat schema te volgen wat de ''de overweldigende meerderheid'' volgt of gewoon wat ik nu heb?

Dank.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:54:40 #281
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52606774
Minimaal 2x in de week dezelfde spiergroepen pakken en probeer je lichaam vooral niet te laten wennen aan een bepaald gewicht, stapje voor stapje telkens hoger gaan

En vreten alsof je leven ervan afhangt natuurlijk
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:10:19 #282
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52613144
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Minimaal 2x in de week dezelfde spiergroepen pakken en probeer je lichaam vooral niet te laten wennen aan een bepaald gewicht, stapje voor stapje telkens hoger gaan
Beargumenteer eens?
pi_52613861
Ik houd het op 1 keer in de week .

Verder: gisteren weer +5kg op de squat en +5kg op de BP
Have fun...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:02:28 #284
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52614142
ik train in een split op ma+di en do+vr. Vind het wel prettig alleen je moet wel doorwisselen met je trainingen.
pi_52614439
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:30 schreef Rockert21 het volgende:
Even een vraag.

Een paar maandjes terug, in januari dacht ik, vroeg ik wat tips om aan te komen, aangezien ik iets van 1.83m was met 56 kilo. Inmiddels zit ik op 1.83m met 62 kilo, omdat ivosnivo me hele goede tips gegeven heeft(qua trainen en vooral eten).

Nou, een half jaar doe ik dus nu aan fitness, en ik zit zegmaar met een schema dat ik 3 keer per week elke trainingssessie alles wat ik train, ook echt in die sessie train. Dus in een uur biceps, triceps, borst, quadriceps, abs, traps schouders en rug etc. Nu las ik in de opening dat de meerderheid juist alles 1 keer per week traint. Dus bijv. op een dag biceps schouders en rug, een andere dag weer wat anders etc.

Nu wil ik datgene wat zo veel mogelijk helpt om me nog verder te krijgen in mijn doel, aangezien ik nog wel erg dun lijk. Ik zou dus graag extra kilo's erbij willen en dat ook kunnen zien, niet om de macho uit te hangen, maar puur om er normaal uit te zien

Nu is mijn vraag: Is het beter om dat schema te volgen wat de ''de overweldigende meerderheid'' volgt of gewoon wat ik nu heb?

Dank.
Ik zou iets rippetoe achtigs gaan doen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:33 #286
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52614577
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:10 schreef Frautie het volgende:

[..]

Beargumenteer eens?
Zijn Biceps hebben waarschijnlijk een extra prikkeling nodig wat je kunt opwekken door het 2x in de week te pakken als je al geen spierpijn meer voelt van het trainen zelf.

Of je kunt ook 2 weken geen biceps oefeningen meer doen, en dan weer van vooraf aan beginnen.

Helpt meestal ook.
pi_52614792
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zijn Biceps hebben waarschijnlijk een extra prikkeling nodig wat je kunt opwekken door het 2x in de week te pakken als je al geen spierpijn meer voelt van het trainen zelf.

Of je kunt ook 2 weken geen biceps oefeningen meer doen, en dan weer van vooraf aan beginnen.

Helpt meestal ook.
Onzin, hij heeft gewoon geen aanleg voor biceps net als mij, daarom laat ik het lekker zoals het nu is. Spierpijn boeit ook totaal geen zak, afgelopen maanden 0x spierpijn gehad.
pi_52614898
Nee, jij bent gewoon te lui om biceps te trainen, Mac

Terecht.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:41:22 #289
140141 ivosnivo
pi_52615009
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

Onzin, hij heeft gewoon geen aanleg voor biceps net als mij, daarom laat ik het lekker zoals het nu is. Spierpijn boeit ook totaal geen zak, afgelopen maanden 0x spierpijn gehad.
Wat doe je zoal voor je biceps?
pi_52615017
Ben ik ook te lui voor.

Er zijn gewoon mensen die een speciale "biceps" dag hebben.
pi_52615065
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:41 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat doe je zoal voor je biceps?
1x in de week biceps curl en hammer curl, thats it....

Altijd aan het eind van de training in 10min tijd. Ik heb meer effect van 4 goede rugoefeningen doen vind ik zelf.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:46:15 #292
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52615140
Even een vraagje van mijn kant over het deadliften, ik heb nu een aantal keer gezien en persoonlijk meegemaakt dat sommige zweren bij het hol houden van je rug

Zoals dit:

En anderen zeggen weer dat je startpositie gebogen moet zijn,

Hoe pakken jullie hier trouwens de deadlift?

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 23-08-2007 10:57:16 ]
pi_52615180
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Even een vraagje van mijn kant over het deadliften, ik nu een aantal keer gezien en persoonlijk meegemaakt dat sommige zweren bij het hol houden van je rug

Zoals dit: [afbeelding]

En anderen zeggen weer dat je startpositie gebogen moet zijn,
[afbeelding]

Hoe pakken jullie hier trouwens de deadlift?
Beide bagger . Die filmpjes die ik gepost heb, hebben een goede techniek. Onderrug is recht, bovenrug recht of bol.
pi_52615318

lmao
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:57:59 #295
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52615462
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:52 schreef Baffer het volgende:
[afbeelding]

lmao
Moest toch ergens een plaatje vandaan vissen hé
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:00:03 #296
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52615502
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Beide bagger . Die filmpjes die ik gepost heb, hebben een goede techniek. Onderrug is recht, bovenrug recht of bol.
In welke deel had je ze gepost?
pi_52615573
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

In welke deel had je ze gepost?
Deze en je hebt er ook nog op gereageerd.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:09:36 #298
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52615734
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Deze en je hebt er ook nog op gereageerd.
oo die youtube video's
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:09:05 #299
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52619042
volgens mij zak ik met mijn deadlifts ook wel aardig door me benen, komt misschien ook omdat ik niet meer zo flexibel ben
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:48:07 #300
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52620226
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:56:59 #301
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_52620508
als we dan toch Joetoeb filmpjes aan het plaatsen zijn.....misschien niet Bodybuild shit maar niet minder indrukwekkend (zijn allemaal Footballspelers of andere atleten)

http://www.youtube.com/watch?v=9Spg8rk2Ouk
http://www.youtube.com/watch?v=R0aHDFNlRxE
http://www.youtube.com/watch?v=iAMSTSg6d1A
http://www.youtube.com/watch?v=g_4trHTIWEc
http://www.youtube.com/watch?v=4A0ZiZwAgOM
Luck is for losers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')