Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben gewoon 3e geworden vandaagNooit verwacht, vond elk onderdeel super moeilijk. Post nog wel een verhaal en foto's denk ik.
zit je vriendje aan de crea?quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
yeah maar alles is giftig.. hangt van de dosis af... en met zo een kuur heb je wel hele hoge dosis... ?
Niks ergs aan, een natuurlijke stof dat door ieder legaal verkocht kan worden. Je mag je pas zorgen maken als hij (nu al) anabolen gebruikt.quote:
Testosteron is ook een lichaamseigen stofquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:29 schreef Skazminko het volgende:
Niets mis met creatine. Creatine zit bijvoorbeeld ook in vlees, creatine is een lichaamseigen stof. Creatine is een bestanddeel uit voeding.
Jazeker. Sfeer was ook zo tofquote:Op maandag 13 augustus 2007 08:38 schreef Den_Haag het volgende:
Netjes gedaan Ivo.Neem aan dat je het nu vaker gaat doen?
Nice!!quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben gewoon 3e geworden vandaagNooit verwacht, vond elk onderdeel super moeilijk. Post nog wel een verhaal en foto's denk ik.
Ik word door creatine een beetje ronder door het extra vocht dat ik vasthoud.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:13 schreef Frautie het volgende:
[..]
Nice!!
Ik ga per vandaag aan de creatine...ben benieuwd
Met alleen het verschil dat Testosteron alleen te verkrijgen is op doktersrecept en dat andere niet,quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Testosteron is ook een lichaamseigen stof.
En creatine geeft geen voordeel t.o.v. je concurrent?quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Met alleen het verschil dat Testosteron alleen te verkrijgen is op doktersrecept en dat andere niet,
Testosteron is doping om de simpele reden dat iemand veel sneller kan herstellen dan zijn concurrent.
Er is dan ook niets mis met testosteron.quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had het wel mee willen maken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
Dat is wel wat er op de veel sites te lezen is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:24 schreef Handschoen het volgende:
Crea heeft voor mij wel positieve effecten gehad. geen wonder middel, maar mischien wel net even die extra edge. Ik zit nu in een stop-maand, begin september weer verder...
Ik noemde in het vorige topic al dat ik opeens minder was gaan wegen (2 kilo in een korte tijd)... Nu zat ik te denken: Zou dat niet ook kunnen komen door het vochtverlies wat je toch opbouwt in een kuurtje mono-crea?
Ok, ben benieuwd wat het bij mij doetquote:Op maandag 13 augustus 2007 09:21 schreef BertV het volgende:
Ik word door creatine een beetje ronder door het extra vocht dat ik vasthoud.
Explosieve kracht lijkt wel wat toegenomen.
^^quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef BertV het volgende:
Dus handschoen, jij hebt een crea- stopmaand... Ik las laatst weer dat dat niet nodig was?
Tja, het ene onderzoek zegt A, de andere weerlegt A en zegt B. En ondertussen doe ik gewoon wat er op de pot staatquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef BertV het volgende:
Dus handschoen, jij hebt een crea- stopmaand... Ik las laatst weer dat dat niet nodig was?
én zit in beperkte mate in vleesquote:Op maandag 13 augustus 2007 08:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
ik ookquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:22 schreef no-look het volgende:
En de gym-eigenaar vond dat ik goed bezig was de laatste tijd![]()
Serieus hoe the fuck doe je 110kg benchpressquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:07 schreef kidkash19 het volgende:
Vorige week per ongeluk 110 KG benchpress gedaan en een normale set eruit gegooid....sterker dan ik dacht
Vanavond weer de Gym in...Full body hoge intensiteit workout(30 sec rust tussen sets en oefeningen) met zwaar benenwerk om af te sluiten ...Im lovin it
Je niet aanstellen (in de zin van dat red ik nooit/ik heb geen zin/straks krijg ik spierpijn/en dat soort meuk).quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Serieus hoe the fuck doe je 110kg benchpressik ben al redelijk trots op mijn 30 kg benchpress.
Met deze instelling ga je geen 110kg drukken jongen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bah teveel zoetstofjes in mijn kwark gedaan, nu is het te zoet![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met deze instelling ga je geen 110kg drukken jongen.
'Ik train niet al te hard, ik wil niet overdreven breed worden'quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je niet aanstellen (in de zin van dat red ik nooit/ik heb geen zin/straks krijg ik spierpijn/en dat soort meuk).
Eten als een beest en trainen als een gek.
thanksquote:
Naar jezelf blijven kijken, niet naar anderen. En probeer je eigen records te verbreken, er zullen altijd anderen zijn die sterker zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 03:38 schreef no-look het volgende:
[..]
thanksben zelf eigenlijk ook wel tevreden. Squaten blijft een drama. Ik deadlift vrolijk met m'n maten mee maar de squat loopt echt nog 10-15 kg achter. Maar die bastards beginnen werkelijk op 80 kg. Ik kon toen ik begon net 40 kg squaten en dan niet eens full
Woensdag weer powercleanen. Hopelijk dit keer wél moet goeie vorm. En dumbell clean + press
doe ik ook zekerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 07:37 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Naar jezelf blijven kijken, niet naar anderen. En probeer je eigen records te verbreken, er zullen altijd anderen zijn die sterker zijn.
Zonder schuimrol is squatten bij mij onmogelijk... sterker nog, ik wou dat ie dikker was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:23 schreef Frautie het volgende:
Heb zo'n schuimrol beschermingsding gekregen om te kunnen squatten zonder dat 't zeer doet. Op naar de 100 kg
mijn rug loopt gaat gelukkig sneller vooruit dan de restquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:58 schreef no-look het volgende:
zo is datmonsterstrength op dbb zegt ook dat grote traps en een flinke rug enorm helpen inderdaad.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Zonder schuimrol is squatten bij mij onmogelijk... sterker nog, ik wou dat ie dikker was.
De echte bikkels vertellen dan dat het een kwestie van "plaatsing" op je rug / nek is, maar volgens mij heb ik minder vet en dunner vel op die plek.
Ik had het ook altijd, en had de stang hoog in me nek liggen. Nu doe ik het zonder en ligt ie lager, het voelt ook gezonder voor me onderrug op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Zonder schuimrol is squatten bij mij onmogelijk... sterker nog, ik wou dat ie dikker was.
De echte bikkels vertellen dan dat het een kwestie van "plaatsing" op je rug / nek is, maar volgens mij heb ik minder vet en dunner vel op die plek.
J, wanneer gebruik jij crea? tijdes het loaden, cutten of in een wedstrijdperiode?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:45 schreef Mr.J het volgende:
Ah, deel 70 alweer.
doe gwn pullupsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is in spierbelasting bij zo'n brede grip pulldown, of smalle met soort V handvat?
ROM.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is in spierbelasting bij zo'n brede grip pulldown, of smalle met soort V handvat?
Breed = voornamelijk teres majorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef Repeat het volgende:
Ok tnxquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Breed = voornamelijk teres major
Smal = voornamelijk lats
Dat V ding maakt niet uit, je kan gewoon een schouderbreedte grip nemen, bij voorkeur supinated (onderhands), dat werkt het beste. Breed pronated is leuk om je motorpatroon eens te wijzigen.
Na de training. Voor de training een NO product.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:01 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
J, wanneer gebruik jij crea? tijdes het loaden, cutten of in een wedstrijdperiode?
Afgelopen week zag mijn beentraining er zo uit:quote:en heeft iemand tips om m'n quads te killen? ik heb er al een jaar geen pijn meer in gehad![]()
dus het hele jaar door?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Na de training. Voor de training een NO product.
mijn beendag zag er zo uit:quote:[..]
Afgelopen week zag mijn beentraining er zo uit:
Hamstring curl
Leg extension
Superset van Squat direct gevolgd door Front Squad.
Ik heb gisteren voor het eerst 20 reppers gemaakt. Heb nu nog braakneigingen, ongelofelijk zwaar conditioneel zeg. Deed ook meteen benen, want daar heb ik het minst last vanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:28 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
dus het hele jaar door?
[..]
mijn beendag zag er zo uit:
full squats 5x6 (gaat erg vooruit tegenwoordig)
quater squats 3x3-4
legpress 3x10
leg extrensions 4x8 - hard en snel
hypers 3x10
leg curls 3x8
RDL's 6xrandom
en nog wat kuit shizzle![]()
Nee en al je haar wegscheren, en je met bruin spul insmeren. En super hard met kracht achteruit gaan, das ook niks voor mij.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:30 schreef Mr.J het volgende:
Nee. In zwembroek op 't podium staan iets op muziek doen trekt mij niet zo.
Een voorbereiding zelf lijkt me leuk en leerzaam, dat dan wel weer.
Ik heb altijd de neiging op mijn "beendag" nog ff de rest mee te pakken...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vandaag een volledige benen dag voor mij![]()
Qua kracht teruvallen lijkt me ook geen pretje, maar ik ben erg benieuwd naar de laatste 1,5 week.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
Nee en al je haar wegscheren, en je met bruin spul insmeren. En super hard met kracht achteruit gaan, das ook niks voor mij.
Doe ik ook soms stiekem, na mijn benen even paar biceps oefeningen doen met losse dumbells voordat ik naar huis ga. Maar dat is heel zelden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb altijd de neiging op mijn "beendag" nog ff de rest mee te pakken...![]()
![]()
Top! Lijkt me erg gaaf om te doen maar mijn knieen zijn te verragt vrees ik.quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Jazeker. Sfeer was ook zo tofSprak er ook een kerel die kon iemand vrij in de buurt die sterkste man spullen thuis heeft. Wil toch 1x per maand wat gaan oefenen.
Lekker is dat hequote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 20 reppers gemaakt. Heb nu nog braakneigingen, ongelofelijk zwaar conditioneel zeg. Deed ook meteen benen, want daar heb ik het minst last van
Volgens mij voel je je op dat moment zo gruwelijk klote, ook al ziet je lichaam er dan wel (voor een wedstrijd) perfect uit.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Qua kracht teruvallen lijkt me ook geen pretje, maar ik ben erg benieuwd naar de laatste 1,5 week.
Je onderhuidsvocht omlaag brengen en de laatste 36 uur door preciese timing qua carb inname wel vocht je spiercellen intrekken, maar niet onderhuidsvocht krijgen doordat je weer net teveel carbs hebt genomen.
Viel mij reuze mee hoe zwaar het voor me benen was. Heb daarom gisteren ook me benen getraind, en voor de rest niks.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:19 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Top! Lijkt me erg gaaf om te doen maar mijn knieen zijn te verragt vrees ik.
Vanavond wordt het een lekker schoudertrainingkje. heb de hele tijd al een bepaalde oefening in mijn hoofd zitten. Die lekker doen tot ik niet meer kan en dan nog wat rustige oefeningen.
Zat gisteren een antiliaan naast me te legpressen met 100kg en zei in zichzelf: light weight buddyquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:21 schreef no-look het volgende:
Vandaag is mijn leukste dagWeet alleen niet of ik hem vandaag of morgen doe ivm. rotte huishouding in mijn lichaam door vier dagen zuipen.
powercleans, frontsquats en shoulderpress! Yeah buddy!
Kom net terug van de AH en daar hebben ze ze in ieder geval, scheelt echt enorm veel in vet. Is idd goed idee van die koopmans, maar weet niet wat ze daar allemaal doorheen geflikkert hebben. Extra whey? Whey werkt toch niet meer als je het verhit?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Handschoen het volgende:
Waar haal je die bakspray eigenlijk vandaan. Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord...
En je kan toch ook gewoon banaan erop doen. Ik hou niet zo van meegebakken banaan... Maar waarom haal je niet zo'n koopmans pak dan waar je melk en eieren aan moet toevoegen, of wil je echt van scratch? Je kan btw ook nog at extra whey door je pannekoekenmix gooien![]()
binnenkant borst. Ben jij een grap?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hier een leuk filmpje gevonden voor de mensen die zich afvragen hoe het beste de borstspieren te trainen..
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm
Veel van opgestoken![]()
Dat van die whey durf ik niet te zeggen. Ik had het ergens gelezen dat iemand er ook pannenkoeken mee bakte. Of het effectief is weet ik niet. Mocht dat wel zo zijn zou dat wel beter zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:45 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Kom net terug van de AH en daar hebben ze ze in ieder geval, scheelt echt enorm veel in vet. Is idd goed idee van die koopmans, maar weet niet wat ze daar allemaal doorheen geflikkert hebben. Extra whey? Whey werkt toch niet meer als je het verhit?
Ik heb ff gekeken, ditmaal bij superdeboer en heb de pannenkoekenmix van hun huismerk gekocht, eerste keer dat ik superdeboer huismerk koop, is meestal ruk maar 74,9gr koolhydraten waarvan 5suiker, in tegenstelling tot maar 30gram koolhydraten in die van koopmansquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:00 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Dat van die whey durf ik niet te zeggen. Ik had het ergens gelezen dat iemand er ook pannenkoeken mee bakte. Of het effectief is weet ik niet. Mocht dat wel zo zijn zou dat wel beter zijn...
En wat er in koopmans (of dat soort dingen) zit... uit mijn hoofd geen idee, zullen wel niet al te rare dingen zijn hoor. Staat wel achterop![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:56 schreef no-look het volgende:
[..]
binnenkant borst. Ben jij een grap?
Doe je goed!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Lekker getraind trouwens, mijn eerste 110kg legpress gemaakt![]()
kan prima jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:02 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Kan je ze eigelijk gewoon in de koelkast bewaren? Dan bak ik er zo gelijk een stuk of 8 en eet ik die morgen + overmorgen opin verband met heropwarmen enzo.
Damn, das best, ehhm, aardigquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij de fysio krijg ik vaak opmerkingen wat ik daar doe, omdat ik daar toch met (relatief) zware gewichten bezig ben. Toen even een legpress met 1 been laten zien met 250kg![]()
![]()
yeaaah ik kan een keer Ledzep aanvullenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:41 schreef LedZep het volgende:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel
Pannekoeken
Kijk maar uit.... of was het je goeie been, heb je die?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Doe je goed!
Bij de fysio krijg ik vaak opmerkingen wat ik daar doe, omdat ik daar toch met (relatief) zware gewichten bezig ben. Toen even een legpress met 1 been laten zien met 250kg![]()
![]()
Pannekoeken met pindakaasquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:41 schreef LedZep het volgende:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel
Pannekoeken
quote:
* MisterJ.Lo werkt nu 500 gram naar binnenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:17 schreef Fugie het volgende:
pannekoek in je onderbroek!
kwark ftw!!!!
Met banaan is heel normaal toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
moet je inderdaad bekennen ja dat het best wel te pruimen is.
![]()
Maar met banaan, wtf![]()
Ja, mijn rechterbeen is stukken beter dan mijn linker, met mijn linker moet ik dat geintje ook niet proberen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kijk maar uit.... of was het je goeie been, heb je die?
we hebben het meestal over de 45°-naar boven drukken-variant, die horizontale zit je zo aan 250kgquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Lekker getraind trouwens, mijn eerste 110kg legpress gemaakt![]()
Pannenkoeken met kip/sate en tauge! De lekkerste pannenkoek die je maar kan maken en supergezond!!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:41 schreef LedZep het volgende:
Pannekoeken met kaas
Pannekoeken met spek
Pannekoeken met appel
Pannekoeken
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:45 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
we hebben het meestal over de 45°-naar boven drukken-variant, die horizontale zit je zo aan 250kg
Je tenen omhoog trekken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:29 schreef Handschoen het volgende:
Heb nu voor de 2e keer gesquat en toch weer wat meer dan vorige keer. Nu 60. Alleen het is toch de bedoeling dat je omhoog drukt vanuit je hielen. Mij lukt dat echt niet zo... beetje zitten spelen met evenwicht, maar de kracht komt meer vanuit het midden richting de bal van mijn voet(ten)... iemand suggesties om dit te veranderen?
Ik heb een goede Tefal(tm) pan, boter of olie is niet eens nodig.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:26 schreef koejoeloek het volgende:
Doen jullie het ook (pannenkoeken maken) met magere melk, bakspray en meergranen-mix? Of gewoon met boter, aangezien dat een stuk vetter maakt.
Koude pannekoek met pindakaasquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:56 schreef koejoeloek het volgende:
Met banaan is heel normaal toch?doen wij altijd
Met pindakaas lijkt mij dan weer niet te vreten
^^quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:43 schreef BertV het volgende:
Ik heb een goede Tefal(tm) pan, boter of olie is niet eens nodig.
Magere melk neem ik niet omdat ik anders te laag in het vet ga omdat ik al schoon eet.
Half vol dus...
Ieuw koude pannekoekenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:07 schreef Frautie het volgende:
[..]
Koude pannekoek met pindakaas
[..]
^^
"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ieuw koude pannekoekendat gaat mijn wat te ver
![]()
Safety squat? wat bedoel je?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:04 schreef no-look het volgende:
Heeft er iemand een mogelijke verklaring hoe je safety squat veel hoger kan zijn dan je gewone squat? Ik meen me te herinneren dat het normaal toch andersom is...
Een safety squat is doorgaans de oefening waarbij squat mbv een safety bar, maar het lijkt me erg sterk dat jouw gym zo'n ding heeft. Dus idd, wat bedoel je met een safety squat?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:04 schreef no-look het volgende:
Heeft er iemand een mogelijke verklaring hoe je safety squat veel hoger kan zijn dan je gewone squat? Ik meen me te herinneren dat het normaal toch andersom is...
die heb ik ja, en ik voel me gezegendquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een safety squat is doorgaans de oefening waarbij squat mbv een safety bar, maar het lijkt me erg sterk dat jouw gym zo'n ding heeft. Dus idd, wat bedoel je met een safety squat?
Waarom niet beginnen met squats ipv relatief onnuttige extensions?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:16 schreef Mr.J het volgende:
Afgelopen week zag mijn beentraining er zo uit:
Hamstring curl
Leg extension
Superset van Squat direct gevolgd door Front Squad.
ik zou iedere maand afwisselen qua reps/setjes.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:56 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje,
aangezien ik in de toekomst alleen nog maar legpress en legcurls kan/ga doen, wat is dan de beste manier om toch nog wat kracht en massa te winnen op de benen, sets van 8x8 of liever 6x15 oid?
Squats mag ik niet doen omdat dit een veel meer coordinatie vereist dan een legpress. Lunges zijn ook uitgesloten. Het is dus puur legpress en legcurl en mijn vraag is dus ook hoe ik het best die oefeningen kan uitvoeren qua sets en reps.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:07 schreef DjMark het volgende:
McGilles, mag je wel hacksquats doen?
en lunges?
Had gekunt, maar ik wissel af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef Baffer het volgende:
Waarom niet beginnen met squats ipv relatief onnuttige extensions?
Hacksquats en lunges belasten je onderrug stukken minder.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Squats mag ik niet doen omdat dit een veel meer coordinatie vereist dan een legpress. Lunges zijn ook uitgesloten. Het is dus puur legpress en legcurl en mijn vraag is dus ook hoe ik het best die oefeningen kan uitvoeren qua sets en reps.
Als je met een safety bar exact even diep squat als een normale fullSQ en je safety bar is toch hoger, dan ligt het wss aan onderontwikkelde hamstrings / overontwikkelde quads. Dat sluit tevens aan bij de constatering dat je deadlift techniek bij (relatief) hoge gewichten slecht is; de legdrive (heupextensie) in de eerste 20cm schiet tekort => te vroeg overgaan naar knie-extensie => rug blijft teveel horizontaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:53 schreef no-look het volgende:
[..]
die heb ik ja, en ik voel me gezegendVind het niet zo fijn als normale squats maar dat is denk ik omdat ik ze minder zwaar vind. En ik twijfel daarom aan mijn normale squattechniek. Zal wel eens een filmpje maken.
ik zou ook trainen op snelheid niet vergeten. Dus licht gewicht etc etc, weet je zelf ook welquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:56 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje,
aangezien ik in de toekomst alleen nog maar legpress en legcurls kan/ga doen, wat is dan de beste manier om toch nog wat kracht en massa te winnen op de benen, sets van 8x8 of liever 6x15 oid?
Noemt men ook wel 'clean & press'quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik zou ook trainen op snelheid niet vergeten. Dus licht gewicht etc etc, weet je zelf ook wel![]()
Vanochtend wel lekker getraind, helemaal alleen in de sportzaal, mooi werk. Merkte alleen wel dat ik al drie keer had gebokst op rij deze week. Overal kleine pijntjes![]()
Clean en press in een dezelfde oefening (kende ik die namen maar eens...), 5 x 3 met 55 kg. Was behoorlijk gesloopt erna. Nog een slappe poging tot lunges, maar dat werd 'm niet qua gewicht en uitvoeringDaarna nog face pulley's, triceps extension en front raises. Wat kleiner grut dus.
Morgen ohead squats, benchen, dippen, deadrows. Zoiets, ff knallen in ieder geval op de grote compounds![]()
En daarna naar mijn jaarlijkse portie boeren-concert bij de WC Experience, feest!
ja zo'n vermoeden had ik al. Maar dat van deadliften heb ik juist het idee dat ik het best goed uit mijn benen haalquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je met een safety bar exact even diep squat als een normale fullSQ en je safety bar is toch hoger, dan ligt het wss aan onderontwikkelde hamstrings / overontwikkelde quads. Dat sluit tevens aan bij de constatering dat je deadlift techniek bij (relatief) hoge gewichten slecht is; de legdrive (heupextensie) in de eerste 20cm schiet tekort => te vroeg overgaan naar knie-extensie => rug blijft teveel horizontaal.
Normaalgesproken zou je de eerste 20cm vrijwel alleen heupextensie moeten hebben waardoor alle kracht uit de hamstrings komt.
Try meer RDL's, leg curls en GM's. En gooi alsjeblieft niet wéér je schema om, kan prima als extra c.q. deadlift-vervanging.
Dat is juist de fout, je moet niet ver door je benen zakken. Wat jij ziet als legdrive is knie-extensie; het strekken van de benen. Daardoor komt juist méér stress op de onderrug. En die ROM is sowieso veel te klein om effect te hebben op de benen. Zoals ik al zei, de legdrive komt uit de hamstrings dmv heupextensie; het strekken van de heup. Dit is in feite de beweging van een RDL. Die moet getraind worden zodat je de eerste 20cm uit dat patroon haalt. Doordat de rug dan al in de beginpositie richting een verticale positie wordt gebracht, kan je in de laatste fase je benen volledig strekken zonder dat je rug daarbij horizontaal 'hangt'.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:03 schreef no-look het volgende:
[..]
ja zo'n vermoeden had ik al. Maar dat van deadliften heb ik juist het idee dat ik het best goed uit mijn benen haalZal voortaan rdl's toevoegen op maandag en meer platform deadlifts doen zodat de rom groter is en ik dus dieper door de benen moet zakken.
Akkoord. Ik ga uit van de meest ideale techniek voor de meest ideale bouw, wat betekent dat de wereldtop met enkele uitzondering op die manier lift. Maar er zijn idd wel genoeg mensen die niet gemaakt zijn om te deadliften en daardoor hun techniek moeten aanpassen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:14 schreef Baffer het volgende:
Ledzep, dat is persoonlijk imo, iemand met lange benen lift natuurlijk anders dan iemand met korte benen bvb.
op zich had ik wel kunnen weten...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Noemt men ook wel 'clean & press'![]()
.
Zeer sexie foto in je fotoboek man!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:57 schreef Repeat het volgende:
Net weer terug, ging voor geen meter. Totaal geen kracht, energie en uithoudingsvermogen.
Zal er wel mee te maken hebben dat ik er vannacht om 4 uur in lag en om half 8 alweer naast mn bed stond...
Als je alles goed hebt aangepakt kun je beginnen met je weekend lijkt me.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:16 schreef Skazminko het volgende:
Is het slim om maandag dinsdag en woensdag te trainen en de rest van de week niets meer te doen?
Heb ik deze week gedaan omat ik donderdag iets op tv wilde zien.![]()
Of kan ik beter vandaag nog even gaan en tenminste iets doen?
Denk dat het niet zo erg is af en toe. Heb je een keer wat langer herstelt, that's it.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:16 schreef Skazminko het volgende:
Is het slim om maandag dinsdag en woensdag te trainen en de rest van de week niets meer te doen?
Heb ik deze week gedaan omat ik donderdag iets op tv wilde zien.![]()
Of kan ik beter vandaag nog even gaan en tenminste iets doen?
ik post een tijd geen foto's meer in dit topicquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:17 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Zeer sexie foto in je fotoboek man!
Lekkere tieten...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:19 schreef Alessandro het volgende:
[afbeelding]
Ok voor alle mannen en vrouwen hier een geile pic
Same herequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik ben kapotrug en schouders trainen is zo kut
morgen 45 min cardio .
Maar nu eten als een beest![]()
Whahahahhahhahaquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:28 schreef Baffer het volgende:
Haar ouders zijn vast trots op hun kleine meid.
Post je eetschema is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:37 schreef tho_Omas het volgende:
Jezus, toen ik terug kwam van vakantie was ik 2 kilo kwijt. Meteen mn eetpatroon en trainingschema weer opgepakt en nu 3 weken later ben ik nog eens 3 kilo extra kwijt. Beetje vreemd. Vervelend ook als mensen het zien.
Ik begin de dag tegenwoordig pas rond een uur of 12, maar dan begin ik meestal metquote:
Dat is al slecht, dan mis je al 2 maaltijden waarin je zeker 300-400kcal per maaltijd kan verwerken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:34 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik begin de dag tegenwoordig pas rond een uur of 12, maar dan begin ik meestal met
Eet ook wat net voor het slapen gaan, bijvoorbeeld kwark.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:34 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik begin de dag tegenwoordig pas rond een uur of 12, maar dan begin ik meestal met
12:00 500ml Melk + 168gr Mammoth
2 bananen
14:00 4 broodjes met vlees/vis
16:00 (Op trainingsdagen) 100gr pasta
18:00 Avondeten, meestal rood vlees + flink groenten. (Verschilt per dag)
Trainen
PWO: 500ml Melk + 168gr Mammoth + 30gr. Whey
22:00u 4 broodjes vlees/vis
Meestal slaap ik rond 0:00/1:00u
Ik hou dit zoveel mogelijk aan en ik zit al stampensvol bij dit schema. Desondanks val ik er wel van af, terwijl ik er voor de vakantie goede gains mee maakte.
hmm, klopt. Dus eerder opstaan is eigenlijk het devies?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is al slecht, dan mis je al 2 maaltijden waarin je zeker 300-400kcal per maaltijd kan verwerken!
De beroemde 'McGilles ontbijtshake'quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
Af en toe wat noten eten. Misschien havermout bij je shake ingooien 's morgens.
hmm kan ik wel proberen. Die Mammoth alleen is al ranzig, dus denk niet dat het er erger op wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
Af en toe wat noten eten. Misschien havermout bij je shake ingooien 's morgens.
Ik gooi er ook nog yoghurt, yogi, vruchtjes en whey doorheenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
De beroemde 'McGilles ontbijtshake'![]()
Tof man, wil ie het ook gaan doen? Ik probeer me stiefpa al jaren mee te krijgen, maar lukt niet best. Na allemaal hart operaties laatst, wat nog niet helemaal in orde is ook moet ie rustig aan doen. Als het weer goed gaat wil ik hem nog 1 laatste x proberen over te halen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
hehe, m'n vader meegenomen naar de sportschool.
De beste man drukte 40kg en was helemaal onder de indruk van mijn prestaties.
(daar deed ik het voor)
"Ben jij nu de sterkste die hier rondloopt jongen?"
ehm, nee pa.![]()
Netjes toch, volgens mij ben ik met 4kg begonnenquote:Op maandag 20 augustus 2007 10:21 schreef BertV het volgende:
Het ging niet om het overhalen maar om 'm te laten zien waar ik het vaak over heb.
Hij sport (vooral cardio) in een andere sportschool.
In zijn sportschool is het kracht-gedeelte compleet van het cardio-gedeelte gescheiden.
Ook gaat het daar om hardcore-BB'ers dus hij stapt er niet gauw binnen.
Het was wel leuk om te zien hoe een "sterk" een ongetraind persoon is.
Af en toe heb je het nodig om te zien dat je niet voor niks hebt getraind.
flatbench dumbell press met 12kg was voor hem meer dan genoeg bijv.
Thanks, maar meedoen is belangrijker dan winnenquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:08 schreef Videopac het volgende:
tvp & Ivo: gefeliciteerd!
Idem hiero. Ben er nu net weer van af: probeer de gewichten van ervoor vast te houden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:21 schreef BertV het volgende:
Mooie foto's Ivo en gefeliciteerd... toen ik wat langer keek zag ik dat jij er ook op stond.
[..]
Ik word door creatine een beetje ronder door het extra vocht dat ik vasthoud.
Explosieve kracht lijkt wel wat toegenomen.
Serieus? Jij lijkt me nu iemand die van nature sterk is...hoe lang train je al dan?quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Netjes toch, volgens mij ben ik met 4kg begonnen![]()
Nog een paar goede voorbeelden:quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:46 schreef no-look het volgende:
ik slaap de laatste tijd kut, dan heb je ook weinig zinMaar ga straks deadliften met de gedachte in m'n achterhoofd dat gestrekte benen betah is. Denk dat ik 3 setjes zware tripples ga doen ofzo en daarna 3*8 stiff legged.
Er zijn 3 redenen waarom je moet gaan bulken:quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:09 schreef no-look het volgende:
net geweest en de nieuwe techniek geprobeerd. Moeiteloos 3*5*110 waarbij grip de enige beperkende factor was. Ben benieuwd wat ik er morgen van voel maar heb nu niet het strakke gevoel in de onderrug wat ik normaal heb.
Vriend van me, zijn tweede keer squaten: 5*60, 5*70, 5*80, 5*85, 10*60 en meteen daarna 10*50. BastardNiet helemaal full maar toch zeker onder parallel. De eikel
Omg die Bolton met zijn 455kg deadliftquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nog een paar goede voorbeelden:
http://www.youtube.com/watch?v=PNvONtw-94g
http://www.youtube.com/watch?v=5bemI8tCzz8
http://www.youtube.com/watch?v=eCwN6IANWNM
Wat is daar "quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Omg die Bolton met zijn 455kg deadlift![]()
Hmm toch maar naar de sportschool gaan ook al voel ik me niet zo lekker, heb gewoon niks te doen nuen mijn vriendin is ook een gezellig dagje uit aan het houden met haar vriendinnen
![]()
![]()
![]()
Over 2 maand 11 jaar. Ik ben ook begonnen met bankdrukken met stang van 10kg zonder gewicht. En kon hem echt onmogelijk recht houden. Daarom als je wil en je vindt het leuk, dan is er vrij veel mogelijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:13 schreef Haijo het volgende:
[..]
Serieus? Jij lijkt me nu iemand die van nature sterk is...hoe lang train je al dan?
Noten zijn echt ideaal, af en toe een handje en dat merk je niet eens in je maag. Zit nu al op 200 gram per dagquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:28 schreef no-look het volgende:
Hmm op zich heb je natuurlijk een punt. Maar het is verdomd moeilijk aan te komen als je minstens 3 keer per week 1.5 uur keihard traint.
Ik zal eens wat vaker een bordje extra eten, kijken wat het me brengt.
Ongezouten pinda's...quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:52 schreef ivosnivo het volgende:
Noten zijn echt ideaal, af en toe een handje en dat merk je niet eens in je maag. Zit nu al op 200 gram per dag![]()
Geen idee wat het is, maar wat is er mis met het oude vertrouwde ijzer?quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:58 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik vroeg me wat af, misschien dat jullie hier een antwoord op hebben. In hoeverre is zo'n body composition analysis nou betrouwbaar? Ik train nu 6 weken en volgens het apparaat ben ik 2 kilo spier in totaal kwijt geraakt. Ik ben daar nogal verbaasd over omdat ik bijvoorbeeld in mn armen zichtbaar meer spier heb.
Niets maar ik zou niet weten hoe ik dat nou uitleg in het Thais, ik zit op het moment in Thailand (en engels spreken ze er belabberd slecht) En dat apparaat aanwijzen is toch net een stukkie makkelijker. Het is zeg maar een apparaat dat dmv elektrische schokjes je vet, spier en andere ongein percentages meet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Geen idee wat het is, maar wat is er mis met het oude vertrouwde ijzer?
Dat een mens tot zoiets in staat is, zeer bewonderigswaardig gewoonquote:
Oh, dan begreep ik je smiley verkeerd.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat een mens tot zoiets in staat is, zeer bewonderigswaardig gewoon![]()
Hey, op zich zou dat wel een cool expirement kunnen zijn. Ik bedoel ze laten toch een chimpansee karate bewegingen doen, dan kan een gorilla toch wel met een paar gewichten klooien? Dat met een goed voedingsschema en lots of steroids, kun je nog een aardige krachtpatser krijgen!quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oh, dan begreep ik je smiley verkeerd.
Gorilla's kunnen trouwens easy 1200kg deadliften![]()
Interessante discussie. Ik las ook ergens dat een gorilla het zou verliezen met bankdrukken om vervolgens de armen uit de desbetreffende atleet te rukken...quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oh, dan begreep ik je smiley verkeerd.
Gorilla's kunnen trouwens easy 1200kg deadliften![]()
Vergeet niet dat het rendement van een menselijke spiervezel maar 30% is. We're all so weak as we are gay as the night is long on the north pole.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Interessante discussie. Ik las ook ergens dat een gorilla het zou verliezen met bankdrukken om vervolgens de armen uit de desbetreffende athleet te rukken...![]()
Beetje wat is beter, een tractor of een F1 auto..
quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het rendement van een menselijke spiervezel maar 30% is. We're all so weak as we are gay as the night is long on the north pole.
quote:A general principle in biology is that the basic unit of muscle activity
(the sarcomere) is pretty much the same in all animals. That means that
the muscle of any animal is just as powerful as the muscle of any other
animal. What differs between animals is how the sarcomeres are arranged,
and how many of them are dedicated to a particular action. This is a
difference of biomechanics.
met het verschil dat coleman niet alleen op prei heeft gesabbeld.quote:
neuh, dat zou puur jaloezie zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:18 schreef Baffer het volgende:
Bedoel je te zeggen dat het wellicht mogelijk is dat coleman wel eens met bepaalde middelen geexpirimenteerd heeft?
quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef Baffer het volgende:
Volgens mij heeft hij wel eens no xplode gebruikt, daar groei je van als een idioot.
Ben je niet in de war met spierbal-pillen?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef Baffer het volgende:
Volgens mij heeft hij wel eens no xplode gebruikt, daar groei je van als een idioot.
Ik denk eerder testo-stingquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef Baffer het volgende:
behalve als je het in de Smith doet; overigens weegt een barbell (stang) lang niet altijd 20 kg. Ik zou dus even met en zonder stang op de weegschaal gaan staan om het zeker te weten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:52 schreef Skazminko het volgende:
JA, het gewicht dat je drukt zijn de gewichten +het gewicht v/d stang.
dat zal wel geen tefal zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:44 schreef Videopac het volgende:
@ Frautie: kun je al pannen oprollen?
hehe zoiets jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef BertV het volgende:
Als oefeningen kut-gaan, dan zijn het zeker kut-oefeningen?
weighted dips zijn heerlijk... ze gaan dan ook niet kut.
[afbeelding]
De vast lolbroek opmerking is altijd: "ik heb genoeg vanmezelf hangen"
Ik chin-altijd-smal-up, want breed gaat kut.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:36 schreef no-look het volgende:
[..]
hehe zoiets jaChin-ups zijn vet, die kan ik 8* met brede grip
Dips kan ik denk ik ook wel 8, doe ze eigenlijk nooit, maar dat is natuurlijk veel minder stoer.
hehe, was ook een aardig pittige training. Ging nog wel redelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef no-look het volgende:
goeie training kerelAl vind ik dippen een kutoefening, de rest is pwnage
zometeen powercleans, frontsquat en shoulderpress. Proberen 2*50 te pressen, zou mooi zijn.
Belt + dumbbell ertussenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hehe, was ook een aardig pittige training. Ging nog wel redelijk![]()
Doe jij trouwens alleen die drie compounds, of nog 'n paar kleine isolatie dingentjes erbij?
Waar koop je trouwens zo'n hang-geval voor weighted dips? Want die normale dips ken (en kan) ik nou wel...![]()
Mijn record is 32x met BW, optrekken kan ik net als jou heeft slecht, maar dat komt vooral omdat wij beide gewoon dik zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef ivosnivo het volgende:
Dips kan ik zonder gewicht wel 20x, maar optrekken is al jaren dramatisch 3x8 op een hele goeie dag...
Voor de harde kern: hij bedoelt voorhurken en hangende krachtschoonmaak.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:04 schreef no-look het volgende:
Net voor het eerst 60kg gefrontsquatEn ge hanging-powerclean-t
![]()
Lekkere training
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb altijd het idee dat dat komt omdat mn triceps een stuk voorloopt en mn biceps een eeuw nodig heeft om een centimeter te groeien.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef ivosnivo het volgende:
Dips kan ik zonder gewicht wel 20x, maar optrekken is al jaren dramatisch 3x8 op een hele goeie dag...
Ik denk het nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:44 schreef Videopac het volgende:
@ Frautie: kun je al pannen oprollen?
Gewoon niet teveel aan denken. Ik heb zelf ook een belabberde biceps en train ze ook maar 1x in de week met 2 oefeningen. Toch heb ik in de loop der jaren een aardige arm ontwikkeld, laatste keer gemeten 45cm.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft iemand nog suggesties voor het trainen van biceps? Ik train wel, maar sinds een jaar ofzo krijg ik mijn biceps niet meer fatsoenlijk getraind. Als ik ze train dan voel ik ze heel vaak niet. Al gevraagd aan de trainers daar, maar ik doe de beweging toch wel goed. Meestal voel ik de onderkant wel aardig, maar de bovenkant van de biceps niet of nauwelijks.
Heeeeel soms voel ik ze wel, maar ik kan met de beste wil ter wereld niet zeggen wat ik op die momenten anders doe dan normaal. Daarnaast is het zo dat als ik ze al voel, dat meestal de dag erna weer weg is, de spierpijn zeg maar. Ik word er helemaal gek van, en niemand lijkt me te kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.
Vroeger waren biceps juist 'mijn' ding. Tegenwoordig krijg ik het gewoon niet meer klaar![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:12 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]
"Bestel nu mijn boek en krijg een shredded biceps!"
Dat is niet arnold.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:12 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]
"Bestel nu mijn boek en krijg een shredded biceps!"
WTF bovenste midden en onderste deelquote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Tommy_808 het volgende:
je moet het zo bekijken, coolguy;
De - almighty - bicep is een van de belangrijkste spieren van het menselijke lichaam en bestaat uit 3 delen; het bovenste-, midden- en onderste deel. Als deze delen niet meer in evenwicht zijn zal een één van de drie delen nog willen groeien. Je spreekt altijd over bovenste en onderste deel, maar volgens mij laat je het middenste deel in de steek. Dit deel train je best met liggende (of "lying") curls, waarbij je bovenarm onder parallel met je bovenlichaam blijft. Hoe meer je bovenarm parallel komt, des te meer het bovenste deel van de bicep getrained wordt, maar als je onder parallel gaat train je het middenste deel omdat er dan minder stress komt op de front delt.
3?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Tommy_808 het volgende:
je moet het zo bekijken, coolguy;
De - almighty - bicep is een van de belangrijkste spieren van het menselijke lichaam en bestaat uit 3 delen; het bovenste-, midden- en onderste deel. Als deze delen niet meer in evenwicht zijn zal een één van de drie delen nog willen groeien. Je spreekt altijd over bovenste en onderste deel, maar volgens mij laat je het middenste deel in de steek. Dit deel train je best met liggende (of "lying") curls, waarbij je bovenarm onder parallel met je bovenlichaam blijft. Hoe meer je bovenarm parallel komt, des te meer het bovenste deel van de bicep getrained wordt, maar als je onder parallel gaat train je het middenste deel omdat er dan minder stress komt op de front delt.
ik train m'n biceps niet eensquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef no-look het volgende:
Ik dacht altijd dat bovenkant biceps hetzelfde is als binnenkant borst; bullshit dus. Die spier loop van boven naar beneden, dan kun je toch niet alleen de boven- of onderkant belasten?
Ik heb me er verder nooit in verdiept trouwens. Gewoon je rug goed hard trainen dan krijg je ook wel spierballetjes.
Idd viel mij ook reuze meequote:[b]Op dinsdag 21 augustus 2007 11:15
@ ivosnivo: er was best veel publiek afgelopen zondag, zo te zien. En hoeveel mannen deden er eigenlijk mee?
Heb gewoon me riem om, met een stuk touw eraan. Werkt perfect, ga niet zo'n ding kopen voor 1 oefening.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hehe, was ook een aardig pittige training. Ging nog wel redelijk![]()
Doe jij trouwens alleen die drie compounds, of nog 'n paar kleine isolatie dingentjes erbij?
Waar koop je trouwens zo'n hang-geval voor weighted dips? Want die normale dips ken (en kan) ik nou wel...![]()
Ik ga toch binnenkort is 10kg aan me riem hangen denk ik. Dan maar een tijdje minder reps, misschien schiet ik daarna naar boven zonder schijf.quote:[b]Op woensdag 22 augustus 2007 12:13 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn record is 32x met BW, optrekken kan ik net als jou heeft slecht, maar dat komt vooral omdat wij beide gewoon dik zijn
met quartersquats zal ik wel meer gewicht pakken ja maar dat is niet interessant. Ik wil kracht over de hele bewegingsbaan en niet alleen onderin. Misschien heeft het wél nut om het een keer te doen om mijn lichaam aan zwaardere gewichten te laten wennen. Maar dat zal niet iets worden wat ik vaak ga doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef Tommy_808 het volgende:
doe je quartersquats? daar ga ik igg hard mee vooruit. en je kan altijd proberen je quartersquats tot parallel te brengen, is me vorige keer gelukt met 90kg
Stop met haten op Arnold, hij heeft veel gedaan voor de sport.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef LedZep het volgende:
Haha iedereen wordt gepwnd door Tommy.
Baffer: snap je het nou écht niet of is dit Bafferiaans sarcasme?
welja dat is het doel van quartersquatsquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:29 schreef no-look het volgende:
[..]
met quartersquats zal ik wel meer gewicht pakken ja maar dat is niet interessant. Ik wil kracht over de hele bewegingsbaan en niet alleen onderin. Misschien heeft het wél nut om het een keer te doen om mijn lichaam aan zwaardere gewichten te laten wennen. Maar dat zal niet iets worden wat ik vaak ga doen.
mijn sportschool in middelburg heeft gewoon zon riem hangenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Idd viel mij ook reuze meeWas echt veel publiek, hele ruimte eromheen stond vol met mensen. Deden er volgens mij 14 mee. Op www.realdutchpower.nl kun je het terug vinden.
[..]
Heb gewoon me riem om, met een stuk touw eraan. Werkt perfect, ga niet zo'n ding kopen voor 1 oefening.
[..]
Ik ga toch binnenkort is 10kg aan me riem hangen denk ik. Dan maar een tijdje minder reps, misschien schiet ik daarna naar boven zonder schijf.
Eens. En hij had een van de beste fysieken ooit imho, vooral borst.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:40 schreef Baffer het volgende:
[..]
Stop met haten op Arnold, hij heeft veel gedaan voor de sport.
[afbeelding]
Beargumenteer eens?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Minimaal 2x in de week dezelfde spiergroepen pakken en probeer je lichaam vooral niet te laten wennen aan een bepaald gewicht, stapje voor stapje telkens hoger gaan![]()
Ik zou iets rippetoe achtigs gaan doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:30 schreef Rockert21 het volgende:
Even een vraag.
Een paar maandjes terug, in januari dacht ik, vroeg ik wat tips om aan te komen, aangezien ik iets van 1.83m was met 56 kilo. Inmiddels zit ik op 1.83m met 62 kilo, omdat ivosnivo me hele goede tips gegeven heeft(qua trainen en vooral eten).
Nou, een half jaar doe ik dus nu aan fitness, en ik zit zegmaar met een schema dat ik 3 keer per week elke trainingssessie alles wat ik train, ook echt in die sessie train. Dus in een uur biceps, triceps, borst, quadriceps, abs, traps schouders en rug etc. Nu las ik in de opening dat de meerderheid juist alles 1 keer per week traint. Dus bijv. op een dag biceps schouders en rug, een andere dag weer wat anders etc.
Nu wil ik datgene wat zo veel mogelijk helpt om me nog verder te krijgen in mijn doel, aangezien ik nog wel erg dun lijk. Ik zou dus graag extra kilo's erbij willen en dat ook kunnen zien, niet om de macho uit te hangen, maar puur om er normaal uit te zien![]()
Nu is mijn vraag: Is het beter om dat schema te volgen wat de ''de overweldigende meerderheid'' volgt of gewoon wat ik nu heb?
Dank.
Zijn Biceps hebben waarschijnlijk een extra prikkeling nodig wat je kunt opwekken door het 2x in de week te pakken als je al geen spierpijn meer voelt van het trainen zelf.quote:
Onzin, hij heeft gewoon geen aanleg voor biceps net als mij, daarom laat ik het lekker zoals het nu is. Spierpijn boeit ook totaal geen zak, afgelopen maanden 0x spierpijn gehad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zijn Biceps hebben waarschijnlijk een extra prikkeling nodig wat je kunt opwekken door het 2x in de week te pakken als je al geen spierpijn meer voelt van het trainen zelf.
Of je kunt ook 2 weken geen biceps oefeningen meer doen, en dan weer van vooraf aan beginnen.
Helpt meestal ook.
Wat doe je zoal voor je biceps?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Onzin, hij heeft gewoon geen aanleg voor biceps net als mij, daarom laat ik het lekker zoals het nu is. Spierpijn boeit ook totaal geen zak, afgelopen maanden 0x spierpijn gehad.
1x in de week biceps curl en hammer curl, thats it....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat doe je zoal voor je biceps?
Beide baggerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Even een vraagje van mijn kant over het deadliften, ik nu een aantal keer gezien en persoonlijk meegemaakt dat sommige zweren bij het hol houden van je rug
Zoals dit: [afbeelding]
En anderen zeggen weer dat je startpositie gebogen moet zijn,
[afbeelding]
Hoe pakken jullie hier trouwens de deadlift?
quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Beide bagger. Die filmpjes die ik gepost heb, hebben een goede techniek. Onderrug is recht, bovenrug recht of bol.
Dezequote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
In welke deel had je ze gepost?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dezeen je hebt er ook nog op gereageerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |