Grover zelfs. Koffie voor een cafetière wordt zo grof gemalen dat het meer op korrels lijkt dan op poeder. Snelfiltermaling is te fijn. Als we op die schaal 1 nemen voor espresso, dan is 5 snelfilter en zit een cafetière maling op 7-8 schat ik zo in.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:46 schreef W1ZZ het volgende:
Bodum. Op een schaal van 1 tot 10 kan ik niet zo goed beantwoorden maar 't moet denk ik ongeveer zo fijn als filterkoffie die je uit pakt koopt.
klopt, ik was moeilijk over te halen tot dergelijke grove korrels, maar het moet toch echt op die manier.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Grover zelfs. Koffie voor een cafetière wordt zo grof gemalen dat het meer op korrels lijkt dan op poeder. Snelfiltermaling is te fijn. Als we op die schaal 1 nemen voor espresso, dan is 5 snelfilter en zit een cafetière maling op 7-8 schat ik zo in.
Je zou ook nog een Cona kunnen proberen. Dit moet net zo goed smaken en kun je ook redelijk snel maken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:30 schreef W1ZZ het volgende:
dus als ik meteen een kop koffie wil is de FP de enige optie
Dat was een lange zeg. Koste moeite.quote:Op maandag 24 september 2007 17:58 schreef W1ZZ het volgende:
En een filmpje van een pull: http://video.google.nl/videoplay?docid=51953719552610353&hl=nl
Klinkt verwachtingsvol. Als het goed is moet mijn kilo vandaag ook binnengekomen zijn. Gisterenmorgen besteld en hij zou gisteren nog op de post gaan. Ik ben benieuwd vanavond.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:04 schreef Mark_V het volgende:
Duo melange: niet zuur, iets grondig, veel body, cijfer 9
Dankjewel voor de tips allemaal!![]()
Kun je die niet gewoon in een winkel met dat soort materialen halen. Ik Schiedam heb je Alligator zitten die de meest bizarre o-ringen gewoon op voorraad heeft. Ik neem aan dat in Middelburg ook wel een dergelijke zaak zal zitten. Gewoon de oude o-ring meenemen. Is waarschijnlijk nog een stuk goedkoper ook.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:19 schreef honda1990 het volgende:
Ik zit nu al 5 weken op een o-ring te wachten voor mijn delonghi bar14f, hij zou telkens opgestuurd worden naar het onderdelenhuis, na veel gebel en gedoe zegt het onderdelenhuis dat hij er niet is en er waarsch. ook niet komt. Daar heb ik dan 5 weken op zitten wachten. Kan ik een o-ring via internet bestellen 2 weken wachten en dan afvragen of er ooit nog 1 komt......Zo ik heb het even van me afgeschreven.
Volgens mij is Ytsma in Middelburg zoiets dat is gewoon een onderdelen huis, die hebben heel veel o-ringen op voorraad alleen niet die van DeLongi. Maar iig bedankt voor je tipquote:Op woensdag 26 september 2007 08:56 schreef deom het volgende:
[..]
Kun je die niet gewoon in een winkel met dat soort materialen halen. Ik Schiedam heb je Alligator zitten die de meest bizarre o-ringen gewoon op voorraad heeft. Ik neem aan dat in Middelburg ook wel een dergelijke zaak zal zitten. Gewoon de oude o-ring meenemen. Is waarschijnlijk nog een stuk goedkoper ook.
Ik snap je reactie als ik die apparaten hier op het forum ziequote:Op woensdag 26 september 2007 22:18 schreef marmhz het volgende:
Misschien een flauwe opmerking maar komt uit zo'n machine wel echt lekkere espresso?
Ok..van allebei wist ik het niet. Ik zal marktplaats in de gaten houden!quote:Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef W1ZZ het volgende:
Honda, alle delonghi apparaten zijn stoomapparaten die dus water van meer dan 100 graden door je koffie heen persen waardoor je koffie gewoon verbrandt. De duurdere apparaten (vanaf zeg maar de Gaggia Classic) die druk opbouwen dmv een pomp en niet dmv stoom persen water van minder dan 100 graden erdoorheen.
Over de FF!X1: niet doen, poepapparaat. Durf wel te stellen dat alle FF apparaten flut zijn.
Op zich is het natuurlijk overkill, maar alle echt goeie molens zijn dat bij thuisgebruik. Mijn Mazzer is ook bedoeld om dag in, dag uit in een café te worden gebruikt! Als je er een goeie prijs voor kunt krijgen, waarom niet? Vraag wanneer de burrs (maalschijven) voor het laatst zijn verwisseld en onder wat voor omstandigheden het apparaat werd gebruikt. Als je twijfelt over de burrkwaliteit, informeer dan eerst 'ns in je omgeving (Kaldi ofzo) of ze burrs voor je kunnen bestellen. Voor Mazzer kan dat sowieso maar bij La San Marco heb ik daar geen idee van.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:06 schreef Mark_V het volgende:
Wat moet ik denken van La San Marco molens? Is dat wat voor thuisgebruik?
Wat marmhz al zegt, kijk maar 'ns naar de componenten van de junior, dat zegt genoeg. Er zit geen e61 kop op ..hehe, de broeikop vd. junior is bijna dubbel massief en ga zo maar door. Hij zit ook geweldig in elkaar, je kunt bij bijna elk onderdeeltje zonder dat je de halve machine uit elkaar hoeft te schroeven; het is een professionele machine en niet zo'n glansbak die alleen mooi op je aanrecht staat.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:31 schreef Mark_V het volgende:
Tja, die Junior, ik weet niet wat ik ervan moet vinden.... reteduur (2000 euro) maar geen dual boiler en ook niet tot op de graad in te stellen qua temperatuur. En een E61 zit er volgens mij ook niet op.... Een Brewtus is maar 1300 en is dual boiler en heeft een mooie PID en een E61 groep. Waarom is die Junior dan zo duur? De Juniors die je op marktplaats ziet, hebben trouwens allemaal GEEN knoppen aan de bovenkant, zoals de nieuwste versie die op de site staat, wel heeft. Ga je die missen, of zijn dat de automatische controls?
En waarom zou je trouwens GEEN apparaat willen dat je moet aansluiten op je waterleiding?
Op zich is die Junior dus wel een leuk apparaatje. Je ziet hem inderdaad regelmatig voorbijkomen voor minder dan 500 euro tweedehands. Het is echter dan wel altijd het model waar ik een foto van heb toegevoegd, en niet het nieuwe model met al die knopjes. Is dit model echt slechter?quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:06 schreef mirugai het volgende:
[..]
Wat marmhz al zegt, kijk maar 'ns naar de componenten van de junior, dat zegt genoeg. Er zit geen e61 kop op ..hehe, de broeikop vd. junior is bijna dubbel massief en ga zo maar door. Hij zit ook geweldig in elkaar, je kunt bij bijna elk onderdeeltje zonder dat je de halve machine uit elkaar hoeft te schroeven; het is een professionele machine en niet zo'n glansbak die alleen mooi op je aanrecht staat.
Nee, ik zweer bij de Junior. Alleen een La Marzocco is voor mij de volgende stap en aangezien dat voor mij iets te ver gaat blijf ik bij dit apparaat.
Want de beperkende factor op dit moment voor (nog) betere espresso's is niet de machine, niet de bonen, maar mijzelf.
hehe, leuk apparaatje. Ik wil jou nog wel 'ns een middagje met dat ding over straat zien lopen. Dat ding weegt 30 kg. Nogmaals de Junior is een kleine PROFESSIONELE machine, gebouwd om de hele dag door mee te zetten.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:02 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Op zich is die Junior dus wel een leuk apparaatje. Je ziet hem inderdaad regelmatig voorbijkomen voor minder dan 500 euro tweedehands. Het is echter dan wel altijd het model waar ik een foto van heb toegevoegd, en niet het nieuwe model met al die knopjes. Is dit model echt slechter?
En kunnen jullie wat zeggen van de stoomcapaciteiten van de Junior? Ik ben namelijk niet echt wild enthousiast over die van mijn Silvia (ook omdat je niet kan brewen en steamen tegelijk). Met de stomer van mijn vorige Krups apparaat kreeg ik betere foam, maar dat kan (ik weet het eigenlijk wel zeker) voor een deel aan n00bness van mijzelf liggen.
Maar is een dualboiler niet ZWAAR beter dan een heatexchanger? Of is dat voor huis- tuin- en keukengebruik verwaarloosbaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |