abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60469625
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:28 schreef k_man het volgende:
Tijdens die Saharatocht sliep je in een hotel?

Vreemd.
Ja kan ook via een busje met airco!

Ach ja, waarom onnodig lijden
pi_60469791
Het hotel stond wel aan de voet van de sahara, wel heb ik met hem besproken of we volgende jaar met hem een tocht van 21 dagen gaan ondernemen in de sahara, trekkende van berbertent naar berbertent
pi_60469827
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Blinker het volgende:
Ja, ik ben zelf ook met de Saharatocht meegeweest en dat vroeg opstaan was wel even afzien
Wij moesten zelfs 4:00 eruit voor ontbijt,daar bovenop was het achteraf bewolkt en konden we helemaal geen mooie zonsopgang zien.

Tevens ken ik dat hotel helaas niet, ik zat zelf in Tej Marhaba
Bij welke plaats zat je?
pi_60470370
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:37 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja kan ook via een busje met airco!

Ach ja, waarom onnodig lijden
Ehm, omdat het veel leuker is om met kamelen de woestijn in te trekken en daar in de open lucht te overnachten, tussen de zandduinen en onder de sterrenhemel?
pi_60470496
K_man is een echte die hard
pi_60470708
Let op mijn post K_man
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:39:36 #107
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_60478253
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:17 schreef Mark_Boelen het volgende:

[..]

We zaten tijdens de overnachting met de saharatocht tot een uur of 01.00 met de tourguide in het zwembad met een aantal flessen rose, daarrom was het opstaan inderdaad wel even afzien maar wel de moeite waard want bij ons was het gelukkig niet bewolkt
Ik plaats nog wel een foto
Cool
Hoe heette jouw reisleider? Had je de Nederlandse of de Engelse rondleiding?
pi_60479833
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:30 schreef Mark_Boelen het volgende:
Let op mijn post K_man
Had ik gezien. Ik reageerde met name op Xith.
pi_60480181
Een engelse rondleiding hebben wij gehad, hoe onze guide precies heet weet ik zo niet meer, staat wel ergens in mijn reisaantekeningen.
Het was een man van rond de 25 die dit als vaste baan deed en dus elke dag zowat in een ander hotel sliep
K-Man: Ik was in gesprek gekomen met onze tourguide en hij vertelde mij dus dat hij in de winterperiode 21 daagse ECHTE saharatochten organiseerde van berbertent naar berbertent of onder de sterrenhemel
En dit leek mij en mijn vriendin wel ontzettend cool. Ook omdat we samen ook al in Italie en polen door de bergen zijn getrokken ed.
pi_60492994
Ik vroeg mij af, "welke plaats/gebied in Tunesie is nu het meest toeristisch" We willen naar Tunesie gaan maar Hammamet lijkt mij wel erg veel van het goede, zelf zat ik te denken aan het strand maar toch bij een stad waar je wat van de Tuneese cultuur kan zien, zelf vond ik iets bij Tunis wel een geslaagde actie.

Maar is er eigenlijk veel verschil tussen die 2 plaatsen, ik moet je zeggen dat ik dit niet zo basseer op feiten alleen als ik Hammamet zie dan vraag ik mij af of er nog meer te zien is dan strand,zee en toplles vrouwen

Groeten

DTmaster

[ Bericht 4% gewijzigd door DTmaster op 01-08-2008 17:21:19 ]
pi_60494982
In hammamet zelf niet echt, het was een klein vissersdorpje voordat alle massa-hotels uit de grond kwamen
pi_60500707
oke dan maar als je als toerist niet alleen maar aan het strand wil zitten en nog wat wil zien (geen auto in het bezit) is een strandje bij Tunis dan geen optie?
pi_60843322
Hallo mag ik even jullie aandacht.

Ik vroeg mij af of iemand wat inside info heeft over de plaats Tarbarka, ik wil er naartoe gaan en zover ik het kan zien oogt het leuk (niet alleen strand maar ook bergen) anyway mocht je wat weten hou het niet in en gooi het eruit

Thanx

PS: dit is mijn hotel (word) http://www.hotelscombined.com/Hotel/Golf_Beach_Hotel_Tabarka.htm

DTmaster
pi_60849493
pi_60898539
iemand? of zitten jullie allemaal lekker in tunesie, ja dan ga ik ook geen forum lezen hahaha
pi_60908325
Hmm.. Tunesie was voor mij 1x en niet meer..
Hotel was super, maar de rest sprak me totaal niet aan. Wat een volk ..
En wat een gekken in het verkeer zijn dat zeg!
-
pi_60909490
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:36 schreef JustDreamy het volgende:
Jammer, is je mening gebazeerd op de verkopers? Of echt het volk? En met wat voor intentie kwam je daar ( all inclusive bakken in de zon << --- >> backpackend en gesprekken aangaan met de gewone man, of daarergens tussen? )
pi_60912351
quote:
Je bent in het Midden Oosten, wat verwacht je dan?
pi_60917061
haha iemand die mij wat info kan geven over Tabarka.
pi_60946867
quote:
Waar ben je geweest?
Ik ben net een paar dagen terug uit Tunesie, als ik tijd heb schrijf ik dr wel even wat over
Zo niet.. dan toch!
pi_60954599
iemand?
pi_60972548
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:27 schreef DTmaster het volgende:
iemand?
Ik denk het niet, anders had je al reactie gehad toch
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:12 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Ik ben net een paar dagen terug uit Tunesie, als ik tijd heb schrijf ik dr wel even wat over
Mijn ervaring met Tunesie is over het algemeen positief, toen ik aankwam op Monastir werd wel duidelijk dat het allemaal vlekkeloos verloopt in zo'n land, qua controle e.d. Onderweg naar ons hotel in Hammamet (Hotel Emira) viel de armoede het meeste op, het droge klimaat en het drukke chaotische verkeer. Toen we in Yasmine Hammamet mensen moesten afzetten leek het mij een enorm toeristisch gebeuren daar in Hammamet, alleen helaas zat ons hotel in het arme oude gedeelte van de stad.
Het hotel is erg goed bevallen, goede service, Engels spreken ze goed, en goed ontbijt s'ochtends. De animatie die er s'avonds was tot ongeveer half 12 was wel erg vervelend maar goed dat was wel te accepteren.
De bevolking viel me wel tegen over het algemeen, vooral de opdringerigheid waar ik vooraf al over had gelezen was erger dan dat ik mij had voorgesteld, rustig rondlopen op een markt was er niet bij. Constant irritante verkopers die aan jou en je vriendin gaan zitten wat een paar keer hoog op is gelopen. Nee zeggen maakt niets uit, ze blijven irritant. De taxichauffeurs proberen je heel erg vaak te bedonderen maar daar let je op een gegeven moment op en als je dat aangeeft drukken ze keurig het metertje weer aan met een shaggerijnig hoofd
Het verkeer is er belachelijk chaotisch, vandaar dat er in bijna iedere auto een deuk zit. Iedereen doet maar wat hij zelf wil zo lijkt het.
Verder was het prachtig in Hammamet, het is mooi om het verschil te zien tussen het oude gedeelte waar ik zat en het nieuwe gedeelte Yasmine Hammamet. Een wereld van verschil! Het is een erg droog land maar het ziet er wel zeer mooi uit. Strand was netjes. Ik heb een kamelentocht gedaan, die was adembenemend mooi, prachtig uitzicht vanaf de bergjes. Een tochtje met een piratenboot, helaas geen dolfijnen gezien. En de laatste dag een excursie op een quad, machtig mooi door het outback van Tunesie.
Voor de mensen zou ik er niet nog een keer heen gaan, wel voor het mooie en interessante land
Zo niet.. dan toch!
pi_61070806
Tabarka ligt helemaal bovenin West Tunesie aan het water en aan de Algerijnse grens. Erachter vind je prachtig groene bergen en een totaal andere natuur dan Midden en Zuid Tunesie. Als je wat anders wilt zien dan standaard steden als Sousse en Monastir zou ik het zeker aanraden. Het bekendste dorpje hoog in de bergen is Ain Draham waar in de winter ook sneeuw ligt. Mocht je echt overwegen te gaan dan zou ik je aanraden een auto voor 2 dagen te huren en echt deze dorpjes hoog in de bergen te bezoeken. Je zal merken dat het leven anders is dan in de rest van Tunesie en ook de huizen hebben allemaal een totaal andere bouwstijl. In de beekjes kan je zwemmen en een ander plaatsje, Hammam Bourguiba, staat bekend om zijn natuurlijke waterbronnen. Je hoeft je geen zorgen te maken over veiligheid ivm Algerije wat dichtbij is aangezien die grens zeer goed bewaakt wordt en er jaarlijke anderhalf miljoen Algerijnen op vakantie in Tunesie zijn zonder enige problemen.

De natuur in dit gebied deed mij veel aan de Balkan denken en ook Zwitserland.
X
pi_61315251
Ik ga aan het einde van de maand een weekje.

Maar ik kan nergens vinden of ik inentingen nodig heb :S

Weet iemand daar misschien maar over?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_61318009
Die heb je wel nodig, gewoon even met het GGZ bellen voor een afspraak
Zo niet.. dan toch!
pi_61350563
Iemand een idee hoe Tunesie tijdens de ramadan is?
pi_61466074
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 07:38 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Ik denk het niet, anders had je al reactie gehad toch
[..]

Mijn ervaring met Tunesie is over het algemeen positief, toen ik aankwam op Monastir werd wel duidelijk dat het allemaal vlekkeloos verloopt in zo'n land, qua controle e.d. Onderweg naar ons hotel in Hammamet (Hotel Emira) viel de armoede het meeste op, het droge klimaat en het drukke chaotische verkeer. Toen we in Yasmine Hammamet mensen moesten afzetten leek het mij een enorm toeristisch gebeuren daar in Hammamet, alleen helaas zat ons hotel in het arme oude gedeelte van de stad.
Het hotel is erg goed bevallen, goede service, Engels spreken ze goed, en goed ontbijt s'ochtends. De animatie die er s'avonds was tot ongeveer half 12 was wel erg vervelend maar goed dat was wel te accepteren.
De bevolking viel me wel tegen over het algemeen, vooral de opdringerigheid waar ik vooraf al over had gelezen was erger dan dat ik mij had voorgesteld, rustig rondlopen op een markt was er niet bij. Constant irritante verkopers die aan jou en je vriendin gaan zitten wat een paar keer hoog op is gelopen. Nee zeggen maakt niets uit, ze blijven irritant. De taxichauffeurs proberen je heel erg vaak te bedonderen maar daar let je op een gegeven moment op en als je dat aangeeft drukken ze keurig het metertje weer aan met een shaggerijnig hoofd
Het verkeer is er belachelijk chaotisch, vandaar dat er in bijna iedere auto een deuk zit. Iedereen doet maar wat hij zelf wil zo lijkt het.
Verder was het prachtig in Hammamet, het is mooi om het verschil te zien tussen het oude gedeelte waar ik zat en het nieuwe gedeelte Yasmine Hammamet. Een wereld van verschil! Het is een erg droog land maar het ziet er wel zeer mooi uit. Strand was netjes. Ik heb een kamelentocht gedaan, die was adembenemend mooi, prachtig uitzicht vanaf de bergjes. Een tochtje met een piratenboot, helaas geen dolfijnen gezien. En de laatste dag een excursie op een quad, machtig mooi door het outback van Tunesie.
Voor de mensen zou ik er niet nog een keer heen gaan, wel voor het mooie en interessante land

Met de mensen had ik dat helemaal niet, In Hammamet verwacht ik het wel want het is toeristisch maare ben je in Tunis geweest? zelf in de Medina kon ik gewoon lopen, ja je moet niet 5 seconden bij een tentje gaan staan maar dat is in al die landen zo. Ik zelf vond het super, ik ben naar Frigria park,Carthago,Tunis ect geweest en dat is echt waar je het voor doet, want zo kom je gelijk de echte Tunesier tegen en die zijn behulpzaam en aardig.

Ik wist vorige week niet wat ik moest verwachten maar ik ben toch naar Hammamet gegaan, ik zag al snel dat dit niet wat voor mij was en besloot met de trein en taxi zoveel mogelijk te bezoeken, alleen zo kan je zeggen wat je van Tunesie vind want dat Hammamet is niet veel aan, als je een goed hotel hebt dan tref je het anders kan je beter verkassen.
pi_61469498
quote:
Op maandag 8 september 2008 03:34 schreef DTmaster het volgende:

[..]

Met de mensen had ik dat helemaal niet, In Hammamet verwacht ik het wel want het is toeristisch maare ben je in Tunis geweest? zelf in de Medina kon ik gewoon lopen, ja je moet niet 5 seconden bij een tentje gaan staan maar dat is in al die landen zo. Ik zelf vond het super, ik ben naar Frigria park,Carthago,Tunis ect geweest en dat is echt waar je het voor doet, want zo kom je gelijk de echte Tunesier tegen en die zijn behulpzaam en aardig.

Ik wist vorige week niet wat ik moest verwachten maar ik ben toch naar Hammamet gegaan, ik zag al snel dat dit niet wat voor mij was en besloot met de trein en taxi zoveel mogelijk te bezoeken, alleen zo kan je zeggen wat je van Tunesie vind want dat Hammamet is niet veel aan, als je een goed hotel hebt dan tref je het anders kan je beter verkassen.
Probleem was dat ik in het oude gedeelte zat, weet niet of je daar ook was geweest? Hammamet Yasmine is een stuk mooier en meer toeristisch.

Ik wilde zelf ook heel graag naar Tunis om daarna door te gaan naar Carthago. Ben met de bus gegaan maar toen ik op het brakste hoofdstation uitstapte en daarna alleen maar lastig werd gevallen door irritante taxichauffeurs werd het wat vervelender voor mij en mn vriendin. We zijn wel richting Carthago gekomen alleen daarvoor betaalden we 20 dinar, hij wilde eigenlijk 30 hebben. Daarna zijn we door een vriendelijke taxichauffeur die het mee kreeg terug gebracht naar het busstation.

Helaas! Want we hadden ons beiden heel erg op die trip verheugd. Toch zou ik wel nog een x terug willen, alleen dan niet naar de plek waar ik nu zat. En dan nog meer van het land zien

Heb je zelf nog bepaalde excursies gedaan?
Zo niet.. dan toch!
pi_61473288
Wij hebben alles zelf gedaan, voor het Frigua Park en Camel Ride hadden we een taxi genomen 50 dinar voor heen en terug (wel door het hotel geregeld die taxi) Tunis hebben we gewoon met de trein gedaan en omdat we ook nog een keer naar Carthago gingen zijn we 2x naar Tunis geweest. De laatse dag toen we Carthago hadden bezocht gingen we terug naar het station om te kijken wanneer onze trein kwam, we hadden 1e klas tickets maar toen we onze trein zaggen bleek dat bij deze trein niet het geval te zijn, nou echt die 2e klas is tha bomb, al die Tunesiers slapen op de bank, de deuren stonden gewoon open tijdens het rijden (100km) echt vet, ik ben op een gegeven moment naar het toilet gegaan en toen ik klaar was bleef ik ff staan, het gaf mij wel een kick om die deuren op te zien en jij staat daar gewoon

We zaten in Hotel Bel Air, dat lag tussen Yasmine en het ouwe gedeelte in, kijk ik zelf kan niet stil zitten dus in een hotel blijven in voor mij geen optie.

PS: heb je mischien foto's online ben benieuwd waar jullie zaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door DTmaster op 08-09-2008 14:52:33 ]
pi_61771073
NrSix heb je nog foto's online?
pi_61974046
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:36 schreef DTmaster het volgende:
NrSix heb je nog foto's online?
Nope, wel wat op mijn hyves.. Maar verder niets
Zo niet.. dan toch!
pi_62142633
ok maakt niet uit maar hoe zit met jouw is Tunesie nog een land waar je nog wel eens terug zo willen gaan, ik wel alleen dan wel met een een auto door het land.
pi_62158464
Ik zou zeker nog wel een x terug willen en dan wel een goede tocht naar Carthago maken Voor de mensen zou ik niet terug willen gaan. Al weet ik nu wel hoe je je moet gedragen haha.
En ik zou een andere lokatie opzoeken, het oude Hammamet hoeft niet meer voor mij.
Jij?
Zo niet.. dan toch!
pi_62159422
hahahah likewise ik vond het oude Hammamet een grote klotezooi (vervelende verkopers nep Tunesiers) ik heb mij daar alleen maar geeergerd, maar gewoon zoals bijna elk land daaro moet je even niet naar die badplaatsen toegaan maar gewoon naar de gebieden waar geen hond komt, dat is pas gaaf want zo leer je een land echt kennen, ik ben zelf meer voor de cultuur van het land dan de zee

Maar deze vakantie was leuk alleen voortaan wil ik dus met een auto reizen.
pi_68029543
Oud topic, maar kon geen andere vinden over Tunesie.

Ik ga eind augustus, begin september naar Tunesie voor 11 dagen in Hammamet/Yasmine. Ik las op een website dat er in deze omgeving een kleine dierentuin te vinden is die de moeite waard is, iemand geweest? Ben wel erg benieuwd hoe het met de opdringerige verkopers zit, zal wel net zoiets als in Egypte zijn?
pi_68056583
quote:
Op woensdag 15 april 2009 07:43 schreef MM-Luna het volgende:
Oud topic, maar kon geen andere vinden over Tunesie.

Ik ga eind augustus, begin september naar Tunesie voor 11 dagen in Hammamet/Yasmine. Ik las op een website dat er in deze omgeving een kleine dierentuin te vinden is die de moeite waard is, iemand geweest? Ben wel erg benieuwd hoe het met de opdringerige verkopers zit, zal wel net zoiets als in Egypte zijn?
Carthagoland?
De opdringerige verkopers zijn er.. en dat was om sommige momenten heel erg vervelend. Ook met je vriendin heen gaan is wel supertof, maar de kerels die daar rondlopen vinden dat ook. Vond dat wel heel erg wennen, maar daar kan je vanzelf tegen. Lekker negeren, dat is het belangrijkste.
Voor de rest supertof, welk hotel ga je naar toe?
Zo niet.. dan toch!
pi_68060717
Ik ga naar hotel Hotel Majesty Golf in Hammamet.
Achja in deze ben ik de vrouw en neem ik mijn vriend mee
pi_68061128
Erg mooi hotel! Ik en mijn vriendin zaten in het oude gedeelte van Hammamet, dus ook niet echt een superluxe hotel. Toch raad ik je aan wel een xtje naar Hammamet te gaan en dan daar ook lekker rond te lopen iets buiten het centrum. In Yasmine is alles erg luxe, hammamet daarentegen
Zo niet.. dan toch!
pi_68063699
Majesty Golf is een mooi hotel en links om de hoek zit Carthagoland. Schuin tegenover je de boulevard en een nagebouwde medina. Voor het traditionele gedeelte moet je een taxi nemen en dan ben je daar binnen 10 minuten ongeveer. O.a. echte klassieke medina, restaurantjes, terrasjes, aan strand etc.

Ik moet wel zeggen dat Hammamet erg toeristisch is en je dus ook Tunesiers kan verwachten die gewoon puur willen verkopen, wat ook zeer snel merkbaar is. Dus stel je erop in, vooral als je de Medina ingaat. PS: Augustus/Begin september is het Ramadan, dus wellicht valt die opdringerigheid ook wel weer mee.

Tunis is ook goed te doen vanaf Hammamet en veel minder toeristisch. Een aanrader vind ik het.
X
pi_68065444
Oeeeh goede berichten
Ik heb het hotel uitgezocht via Sunweb en dan veeeeeeel gelezen op Zoover en soortgelijke sites. Zag er allemaal goed uit, veelal positief en niet duur. Goed gekozen dus?

Ja klopt dat het tijdens de ramadan periode is, ben benieuwd of dit invloed heeft op het toerisme daar. Maar zal denk ik wel meevallen en anders ontlopen we de boel wel, zelfde eigenlijk met opdringerige verkopers.. ik ben niet zo van het winkelen/rondsnuffelen en ben heel goed in het negeren van irritante mensen haha. Wij willen wel wat uitjes gaan ondernemen, onder andere dus naar de dierentuin, strand en wellicht een plaatselijk aangeboden excursie (of meerdere) en in de avond een drankje bij een bar ofzo.

Zijn er nog dingen die ik absoluut niet hoef te bezoeken omdat die tegenvallen?
pi_68066194
Je hebt frigua park, niet zo ver weg en een leuk uitje. Een dierentuin, best groot schijnt dat te zijn.
Qua excursies heb je Sahara tour (2 of 3 dagen) en Tunis/Carthago/Sidi Bou Said. Deze zijn vooral de moeite waard. Hoewel je in principe ook zelf naar Tunis kan gaan en daar de metro pakken (gaat langs alle plaatsen zoals Carthago etc). Nadeel is dat je alles zelf moet uitzoeken (of voordeel, hoe je dat zelf natuurlijk ziet) en geen gids hebt. Nabeul is ook een leuk vissersdorpje net boven Hammamet. Je hebt daar een wekelijkse markt, erg leuk, traditioneel en druk maar kijk uit met waardevolle spullen want er zijn wel zakkenrollers actief en als toerist ben je dan natuurlijk een voor hand liggend target.

Wat gevaren betreft is het gewoon veilig voor toeristen. Alleen die opdringerige plaatsjes een beetje vermijden als je daar niet goed mee kan omgaan.
X
pi_68115513
We hebben ook een kamelentocht gedaan, piratenboot, en quadrijden. Mocht je nog wat foto's willen zien is dat mogelijk Maar die ga ik hier niet plaatsen. Zijn wel aanraders moet ik zeggen
Zo niet.. dan toch!
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:16:19 #143
115171 Mark_Boelen
mark_boelen
pi_69238136
Ik ben afgelopen jaar naar het volgende hotel geweest:

http://www.corendongolf.nl/Tunesie/El-Kantaoui/Miramar-Golf

Boven alle verwachting een goed hotel, ook al is het maar drie sterren.
Zorg wel dat je bij dit hotel een kamer krijgt in het nieuwe gedeelte, het oudere gedeelte zijn wat mindere kamers.

Voor vragen en foto's kan je mij altijd pmen.
pi_71232359
Ik wil misschien naar Tunesië, maar ik ben een beetje bang voor opdringerige mannen. Is dat terecht?
pi_71232428
Ga je met een groep/alleen/z'n tweeën? Ligt er aan hoe je jezelf ook opstelt. Ga je in je mega toeristen outfit met spiegelreflex camera door Tunis lopen ja dan word je lastig gevallen.
pi_71232473
Ik ga met m'n vriendje en ik wil vooral zonnen en vodka drinken.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:00:26 #147
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71233020
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:47 schreef P.F het volgende:
Ik ga met m'n vriendje en ik wil vooral zonnen en vodka drinken.
Ga dan gewoon naar Spanje
pi_71233258
Ik kan er wel omheen draaien, maar daar komt het wel op neer
pi_71235970
En waarom had je bedacht dat Tunesië dan wel een goed idee was?
pi_71236443
Zongarantie, goedkoop.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:02:11 #151
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72548300
Ga binnenkort ook op vakantie naar Tunesie, naar een van de badplaatsen. Ik heb er zin in
pi_72794659
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:02 schreef Sjowhan het volgende:
Ga binnenkort ook op vakantie naar Tunesie, naar een van de badplaatsen. Ik heb er zin in
Welke badplaats?
Zo niet.. dan toch!
pi_75339764
Ik ga meestal naar Sousse, dichtbij het vliegveld en vanuit Sousse kun je makkelijk uitstapjes maken.

Groetjes,
Pittie
pi_79648377
Nou het topic maar eens ophoog kicken

net een vakantie geboekt naar Port El kantaoui hotel rio Green parc
een 4 sterren hotel en all in

iemand ervaringen??
Met plaats of hotel?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:13:17 #155
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79648913
Leuk dorpje, wel vervelende verkopers, maar dat heb je al snel in die landen.
Tip, spendeer niet te veel aandacht aan. Wanneer je er eenmaal aandacht aan schenkt dan raak je ze niet meer kwijt.
pi_79649191
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:13 schreef Blinker het volgende:
Leuk dorpje, wel vervelende verkopers, maar dat heb je al snel in die landen.
Tip, spendeer niet te veel aandacht aan. Wanneer je er eenmaal aandacht aan schenkt dan raak je ze niet meer kwijt.
ben je zelf daar geweest?
En pas geleden? nog wat tips pom te doen ,bezichtiigen? buiten kamelentocht, en water activiteiten?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:55:08 #157
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79650179
Ik heb het één avondje bezocht, ik zat zelf in Sousse.
Ik heb de tocht naar de Sahara genomen, dat vond ik zelf wel de moeite waard.
Dan zie je toch wat meer van het binnenland en vond het met de overige reisgenoten erg gezellig
pi_79651584
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:13 schreef Blinker het volgende:
Leuk dorpje, wel vervelende verkopers, maar dat heb je al snel in die landendoor toerisme gedomineerde gebieden.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:51:57 #159
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79651844
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:44 schreef k_man het volgende:

[..]
Of dat
  maandag 29 maart 2010 @ 20:21:23 #160
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_79720587
Hier alvast een paar foto's, om in de sfeer van Tunesie te komen

Een zomaar oud huisje, met origineel heel oud dak gemaakt van palmbladeren

Een voetbalwedstrijd in Sfax, zo goedkoop heb je je kaartje nog nooit gekocht. Let op: ze controleren wel op aanstekers, die mogen niet mee naar binnen

Lekker rommelig (op zijn Arabisch), iedereen wil gelijk van de boot (van Sfax naar Kerkena (eilanden).

Lekker eten

Zomaar lollig

Kerkena Eilanden (overtocht voor een paar dinar vanuit Sfax)

Hier met die potjes worden inktvissen mee gevangen

Een lekker vers kippetje kopen

Op onderstaande manier worden de veren eraf gehaald.

En hier word die onthoofd

De SRV man

Helaas zie je zoals hieronder veel vuilnis (Sfax)

Oude Architectuur (Sfax)

Maar ook moderne architectuur (Sfax)

Gas de Ville (gasleidingen) zijn nu in opkomst, maar een heleboel mensen gebruiken nog gasflessen.

Oude ambachten (medina Sfax)

Nou dat was het wel zo'n beetje,
Morgen vertrek ik voor een weekje. Heerlijk, ik hoop op mooi weer
Rayen 2½ jaar!
pi_79721663
Heel veel plezier ,waar ga je precies heen?
  maandag 29 maart 2010 @ 21:12:03 #162
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_79723124
Dank je!
We landen deze keer in Tunis ( de ticketprijzen waren daar goedkoper ), daarna gaan we 2 dagen naar Sousse en daarna door naar Sfax om daar de rest van de week te verblijven.
Sousse is meer toerisme wat je in Sfax niet zo hebt.
Rayen 2½ jaar!
pi_79790495
tvp. Ik ga over 8 weken naar Sousse. Ben benieuwd.
  donderdag 8 april 2010 @ 00:36:07 #164
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80069363
Ik ben helaas weer terug en het was weer heerlijk

Onderstaand ik in Sfax maar ook in Sousse zijn ze verkrijgbaar in de medina geloof ik.
Het heet "Aisjha", in het midden komt een ei en dan word hij dubbelgevouwen ( je kan ook zonder ei nemen).
en je krijgt er een suikervloeistofje bij om in te dippen

Lekker vers vlees

En natuurlijk verse vis!

Op naar de volgende vakantie
Rayen 2½ jaar!
pi_80070084
Fijn dat je het zo leuk gehad hebt,al had ik die foto's denk ik beter niet kunnen zien
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:30:19 #166
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_80159112
Ja binnenkort gaan wij ook een rondreis door Tunesië maken van ca. 10 dagen.
pi_80159273
nog 150 dagen!!!!!!!!!!!!!!!! haha
  zondag 11 april 2010 @ 16:34:59 #168
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_80190298
We zitten er nog een beetje over te twijfelen wat we in Tunesië gaan bezoeken:
Tozeur en omgeving of Medenine/Tataouine en omgeving.
Beiden is helaas niet mogelijk. Zijn er mensen hier die bekend zijn met beide plekken?
pi_80197835
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:34 schreef Djaser het volgende:
We zitten er nog een beetje over te twijfelen wat we in Tunesië gaan bezoeken:
Tozeur en omgeving of Medenine/Tataouine en omgeving.
Beiden is helaas niet mogelijk. Zijn er mensen hier die bekend zijn met beide plekken?
Jazeker. Kijk maar eens naar de Tunesiëfoto's op m'n Flickr.
pi_80266542
Hoi..

Ik ga 1 mei naar Tunesië plaatsje Monastir heeft iemand daar nog informatie over, of punten waar op gelet moet worden. Of misschien evarigen met het hotel: Hotel Houda Golf & Beach Club... Hoe warm wordt het rond 1 mei??

-x-
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_83425056
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:39 schreef A-ce het volgende:
Hoi..

Ik ga 1 mei naar Tunesië plaatsje Monastir heeft iemand daar nog informatie over, of punten waar op gelet moet worden. Of misschien evarigen met het hotel: Hotel Houda Golf & Beach Club... Hoe warm wordt het rond 1 mei??

-x-
en hoe was het?

nog 70 dagen en dan naar port al kantaoui green park all in hotel

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 28-06-2010 23:58:37 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:00:26 #172
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_84397041
Mischien een reis begin oktober naar tunesie, sousse

Zou dan zijn in Port el Kantaoui - Maisons de la Mer.

Iemand ervaring met Sousse of Port el Kantaoui?

Was iig een zeer interessant geprijsde reis, rest van het land ook zo interessant qua prijs?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:29:15 #173
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_84433780
niemand ervaring-kick
  zondag 25 juli 2010 @ 15:56:11 #174
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84469972
Maisons de la Mer ken ik niet. Maar Sousse of Port el Kantaoui zijn echt touristische steden maar daarom niet minder leuk.
Sousse is groter dan Port el Kantaoui. Port el Kantaoui heeft 3 mooie plekken. Een plein met grote fontein die 's avonds een mooie lichtshow geeft met muziek en verder op het plein leuke terassen en zat van eetgelegenheden.
Verder zijn er zat terassen aan de haven en iets verderop heb je al het strand. Alles is makkelijk aan te lopen.

Sousse heeft een leuke medina. Bereid je wel voor op het geroep om je de winkels binnen te krijgen. Als je iets wil kopen bied dan zeker 1/3 van de prijs en vaak nog minder.
Op zondagochtend is er een lokale markt, die kamelenmarkt word genoemd, maar geen kameel te zien hoor. Je komt dan weinig toeristen tegen.
Persoonlijk vind ik dat het leukste. Hij is ook zeer groot, daar zie je ook dat de tweedehands kledingmarkt big bussines is daar.
De markt begint al om een uur of 6/7 tot een uur of 12/1. Ik zou zo vroeg mogelijk gaan.

Eten en drinken is niet duur. Maar ligt er ook aan waar je het nuttigt.
Als je koffie besteld in een echt mannen koffiehuis, kost je bakje koffie 20 cent zoiets.
In Sousse bij eetstalletjes kan je bijvoorbeeld een broodje chappatti bestellen. Dit als je van tonijn houdt.
Ikzelf ben er gek op. Deze kost 1 dinar, met kaas ietsje meer.
Je krijgt dan een rond plat broodje met tonijn, soort groentepast en komkommer en sla en dergelijke en een roerei met kruiden daartussen.
Als je van een beetje pittig houdt zeg dan "swea" (betekend een beetje) als ze vragen of je er harissa op wilt (een peperpasta)

Celtia is het lokale bier en heel goed te drinken.

Als ik op vrijdags in de stad loop (Sousse) in de buurt van een supermarkt word ik soms door moslims aangesproken of ik bier voor hun wil halen ;)
Want op vrijdag word er geen bier aan locals verkocht, alleen aan toeristen.
Ze geven je dan geld mee, je kan er dan natuurlijk mee weglopen :P , maar ik haal dan netjes bier.
Alleen als ik er zin in heb hoor :9

In beide plaatsen lopen excursie-verkoop-figuren rond met hun fotoboek. Als je hier van houdt kan je dat natuurlijk ook doen. Je hebt excursie van een dagdeel of een dag of meerdere.

In Kantoui is er ook een pretpark. Leuk om eens door heen te lopen omdat het tamelijk ouderwets is.
Vlakbij Kantoui is een groot waterpark met vele slides. Is ook een aanrader.

In Sfax (zo'n 2 uur rijden met de trein) heb je de mooiste medina.
Het mooie aan sfax is ook dat het niet zo touristisch is. Dus dat geroep en gepluk heb je daar totaal niet. En kan je echt rustig winkelen.
Soms een verademing ;) ;)

Ik ben daar een echte taxifan, want het kost daar haast niets.
Om de preciese prijzen te weten van een taxirit van Kantoui naar Sousse zou ik mijn vriend moeten raadplegen.
Let erop dat de meter aanstaat!!!!! Of spreek een prijs vantevoren af.
's Avonds kost de taxi ietsje duurder.

Als je Shisha (waterpijp) wil roken doe dit dan in zo'n mannencafe. Hier is het het goedkoopst.
Als je een vrouw bent gewoon meegaan, je bent toch een tourist. :)
Ik ga dan wel altijd buiten zitten, tsja verschillen moeten er zijn in Tunesie ;)

Nou tot zover ;) Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Rayen 2½ jaar!
pi_84521416
Leuk verslag :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:06:40 #176
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_84537135
kijk daar kunnen we wat mee, nog meer mensen met zulke verslagen?
pi_84577480
nog 43 dagen en dan eindelijk op vakantie *O*
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:14:21 #178
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84579561
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:19 schreef candygirl het volgende:
nog 43 dagen en dan eindelijk op vakantie *O*
Lekkerrrrrrrrr ^O^
Dat komt al een stuk dichterbij ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_86350580
Een kick!

Wij (vriend en ik) zitten er over te denken om in januari / februari 8 dagen naar Tunesie te gaan..
Maar is het nog een leuke vakantiebestemming in die tijd?
Is er dan nog wat leven in het land zeg maar in vergelijking met hoogseizoen :D
Excursies, steden bezoeken dat soort dingen.
Niet teveel blijft vakantie _O-
  zondag 12 september 2010 @ 19:42:37 #180
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_86353503
Er is nog wel leven in het land hoor. ligt er ook aan in welke plaats je verblijft.
Maar de temperatuur in die tijd is nou niet echt om in je bikini te liggen.
Rayen 2½ jaar!
pi_86356493
Neuh daar gaat het ons ook niet om! Slechter dan in NL kan je toch niet krijgen _O-
Gevalletje van we willen (moeten!) even een week weg voor wat lager budget :)
  zondag 12 september 2010 @ 21:43:21 #182
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_86359958
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:47 schreef lynda het volgende:
Neuh daar gaat het ons ook niet om! Slechter dan in NL kan je toch niet krijgen _O-
Gevalletje van we willen (moeten!) even een week weg voor wat lager budget :)
:) Nou dan zit je daar goed. Je kan er heerlijk eten voor weinig.
Dus ik weet niet of je all-inclusive zit, maar ik zou zeker eens buiten de deur eten!!!

En als je de medina ingaat, zeker tot 1/3 van de prijs afdingen en vaak nog minder ;)

Je kan ook goed met de trein naar Sfax, is helemaal niet toeristisch en heeft een hele mooi oude medina.
Daar kan je nog ongestoord shoppen dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sousse.

En ga eens langs een gebakszaak. Daar weten ze wat het woord "taartjes" betekend :9
Heerlijkkkkkkk!!!!
Rayen 2½ jaar!
pi_86362345
Gelukkig zijn wij nogal van de wij willen elk terras of leuk restaurantje uittesten :Y)
Nog tips voor een streek/plaats?

Tijd om nu maar echt serieus te gaan kijken naar leuke hotels ed *O*

Ow en de medina was ik al een keer tegen gekomen, daar gaan wij zeer zeker heen!
  maandag 13 september 2010 @ 12:52:12 #184
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_86378724
Tsja er zijn meerdere plaatsen. Hammamet is mooi. Tabarka is mooi (van horen zeggen) en wij zitten meestal in Sousse. Wel echt een touristische stad (dus bereid je voor in de medina ;) )
Maar altijd wel gezellig druk vind ik.
Vandaaruit (ligt een beetje in het midden van het land) is ook veel goed te bereiken.

Er is pas een nieuw hotel in Sousse gebouwd. Ziet er echt ontzettend mooi en luxe uit aan de buitenkant. Ik kan er nog geen recensies op vinden van zoover.
Hotel Mövenpick.

De medina in Sfax is ook een aanrader. Daar kan je rustig zonder dat er aan je hoofd word gezeurd doorheen slenteren. En is ook goedkoper dan die in Sousse.
Zo heb ik daar een geweven wollen vloerkleed gekocht voor 8 euro!
Rayen 2½ jaar!
pi_86402153
Dank je wel :D

Nou wij zijn er voor 90% uit, leuk hotel gevonden in Hammamet!
Is het al januari? ;)
pi_86557977
net terug uit Tunesie, van Port a la kantouie
Hotel green park, echt super leuk en mooi
maar het land of zich :r vies en smerig, ook op andere plaatsen
maar een geweldige vakantie gehad, ik zou het hotel zeker aanbevelen
pi_86568679
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:39 schreef candygirl het volgende:
net terug uit Tunesie, van Port a la kantouie
Hotel green park, echt super leuk en mooi
maar het land of zich :r vies en smerig, ook op andere plaatsen
maar een geweldige vakantie gehad, ik zou het hotel zeker aanbevelen
Deze hele post zit vol treurigheid, typisch een reactie van een doorsnee Nederlander op vakantie in een land buiten Europa. :')
pi_86569277
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:25 schreef lynda het volgende:
Dank je wel :D

Nou wij zijn er voor 90% uit, leuk hotel gevonden in Hammamet!
Is het al januari? ;)
Welk hotel in Hammamet?
Zo niet.. dan toch!
pi_86569370
Mehari Hammamet, bekend mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door lynda op 18-09-2010 13:59:58 ]
pi_86571235
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Deze hele post zit vol treurigheid, typisch een reactie van een doorsnee Nederlander op vakantie in een land buiten Europa. :')
echt niet, 9 jaar geleden was bijvoorbeeld Monastir een hele mooie stad en nu......
verpauperd ,oud, vervallen, vies enz!
En in Turkije bijvoorbeeld (ok dat is niet buiten Europa) zijn we ook uren lang in de woon wijken gelopen, anders dan hier maar niks mis mee
En het aanklampen van de mensen vond ik ook erger!
Dus je reactie lijkt me wat overdreven
pi_86578607
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:15 schreef candygirl het volgende:

[..]

echt niet, 9 jaar geleden was bijvoorbeeld Monastir een hele mooie stad en nu......
verpauperd ,oud, vervallen, vies enz!
En in Turkije bijvoorbeeld (ok dat is niet buiten Europa) zijn we ook uren lang in de woon wijken gelopen, anders dan hier maar niks mis mee
En het aanklampen van de mensen vond ik ook erger!
Dus je reactie lijkt me wat overdreven
Ik lees nergens dat je het hebt over Monastir, ik lees toch echt vies land |:(
pi_109800108
Ik ga in augustus 8 dagen naar Sousse.
Ik wil vanaf daar graag een trip door de sahara maken.
Kan op internet weinig info over prijzen en dergelijke vinden.
Wat kost zo een trip ongeveer? Van twee dagen?
pi_109800545
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:39 schreef Droplollie het volgende:
Ik ga in augustus 8 dagen naar Sousse.
Ik wil vanaf daar graag een trip door de sahara maken.
Kan op internet weinig info over prijzen en dergelijke vinden.
Wat kost zo een trip ongeveer? Van twee dagen?
http://www.tunisiadirect.co.uk/category.php?CID=55
pi_109854761
Dank! Iemand ervaring met zo'n Sahara tocht?
Lijkt mij wel heel vet. Ben in ieder geval niet van plan om de hele dag bij het hotel in Sousse te zitten.

Iemand nog meer tips om te doen in Sousse en omgeving?
Hoe is het uit eten gaan? Zijn er veel lokale tentjes?
Bij mijn trip zit eten in, maar wil ook wat van het lokale eten proberen.
  maandag 21 september 2015 @ 18:48:07 #195
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156276427
Heerlijke vakantie gehad....in Riadh Palms...ik zat er...twee weken voor de aanslag.... Nu is het er uitgestorven, maar ik heb 14 dagen genoten in Sousse
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')