Wat is jouw leven?quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:56 schreef HenkieVdV het volgende:
fake.
Wanneer mensen klagen dat ze in de tuin schijten verdedigen de eigenaren dat het nou eenmaal BUITENdieren zijn, maar wanneer je er een dood maakt is het opeens toch je HUISdier.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:57 schreef Ziewoarut het volgende:
Wel stoer van je hoor! En we hebben de grap wel door van: 'een beetje bloed op mijn auto vind ik erger dan dat ik iemands huisdier heb overreden!'
![]()
inderdaadquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:58 schreef AtheistArmy het volgende:
Katten zijn kut!!
Heb ik anders nooit gezegt en die opmerking heb ik ook nog nooit gehoord.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:00 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Wanneer mensen klagen dat ze in de tuin schijten verdedigen de eigenaren dat het nou eenmaal BUITENdieren zijn, maar wanneer je er een dood maakt is het opeens toch je HUISdier.![]()
Mensen met katten![]()
Trek die duif dan ook gewoon zelf uit de bumper.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:08 schreef Athmozz het volgende:
dan heb je geluk dat je geen schade had. Mijn zus heeft met haar peugeot eens een duif gevangen, en die zat door de plastic van de bumper, waardoor de auto scheef begon te trekken als ze meer dan 120/u reed. 1200¤ kosten voor zo'n stom beest, en uiteraard was het zo'n kutduif zonder een ring aan zijn pootje, anders kon de eigenaar nog verantwoordelijk gesteld worden.
als er een gat in de bumper zit heb je daar luchtspeling in op hogere snelheden en voel je de auto gewoon schuin trekken naar de kant waar het gat zit. Nieuwe bumper is de enige oplossing, zeker als je frequent wat doorrijdt (wat bij mijn zus wel het geval is)quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:20 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Trek die duif dan ook gewoon zelf uit de bumper.![]()
Agree.quote:
Als jij zo'n mogool bent die 40kmpu te hard ging, een beest aanrijd en dan nog niet eens het fatsoen hebt uit te zoeken van wie dat beest is vervloek ik jou.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:53 schreef Kreator het volgende:
Nadat ik gisteravond alweer een geweldig hoofdstuk in mijn sociale leven, een verjaardag, had afgesloten, reed ik terug naar huis in een voor mijn doen heel relaxed tempo.
Op de singel was geen kip te bekennen, omdat niet iedereen zo'n spetterend leven heeft als ik, en dus kachelde ik lekker door.... tot het moment dat ik plotseling zo'n smerige kutkat vanuit de middenberm 2 meter voor m'n auto de straat over zag rennen. Uiteraard was er ondanks mijn sublieme reactievermogen geen houden meer aan. Ik stuurde nog iets naar links om em misschien onder de auto door te laten glippen, ipv onder de banden, maar helaas. Klonk, boing en bats. Dus ik stop, stap uit en bekijk de schade. 2 bloedvlekken op mijn ongewassen bumper en een plukje haar. Gelukkig was er verder geen onherstelbare schade op mijn sublieme bolide te ontdekken.
Van de vlooienbaal heb ik vanzelfsprekend niets terug gezien, want die harige ratten vliegen uiteraard meteen weg als ze zijn aangereden.
Nu mag ik dus op mijn vrije gods erende zondag m'n auto weer door de wasstraat doen, omdat zo'n kansloze josti het nodig vond zijn huisdier 's nachts buiten te laten lopen. Mijn innige wens is dan ook dat de eigenaar van de kat hetzelfde lot treft (maar dan met een bus bij een zebrapad).
Groetjes,
Krea.
Waarom dan? Een kat is een huisdier, als het gewoon op de baan rondloopt heeft het kans om aangereden te worden. Als een kat voor je wielen de weg op loopt maakt het niet eens uit of je 40 of 200 rijdt, dat beest is toch dood. Enkel de schade aan je auto zal verschillen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:30 schreef McKillem het volgende:
Als jij zo'n mogool bent die 40kmpu te hard ging, een beest aanrijd en dan nog niet eens het fatsoen hebt uit te zoeken van wie dat beest is vervloek ik jou.
Halsbandje.nl?quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:32 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom dan? Een kat is een huisdier, als het gewoon op de baan rondloopt heeft het kans om aangereden te worden. Als een kat voor je wielen de weg op loopt maakt het niet eens uit of je 40 of 200 rijdt, dat beest is toch dood. Enkel de schade aan je auto zal verschillen.
De eigenaar zoeken is al helemaal ondoenbaar, een kat kan makkelijk 2km van huis lopen. Als je alle huizen in een straal v 2km moet afdoen...
Een kat is maar een dier; als je wil dat ze niets overkomt houd je ze binnen.
Als ik een kat overhoop rijd en ik heb schade aan de auto en de kat heeft een halsbandje aan, zal ik zéker de eigenaars ervan laten weten dat de kat gestorven is. Via de verzekering namelijk; aangezien ze mijn schade dan mogen terugbetalen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:34 schreef McKillem het volgende:
Als die gozer een normale snelheid had aangehouden was er niets aan het handje geweest.
Je vergelijkt nu een snelweg met een singelquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als ik een kat overhoop rijd en ik heb schade aan de auto en de kat heeft een halsbandje aan, zal ik zéker de eigenaars ervan laten weten dat de kat gestorven is. Via de verzekering namelijk; aangezien ze mijn schade dan mogen terugbetalen.
Een dier hou je uit het verkeer. Kan je dat niet, dan gebeurt het wel eens dat ze omkomen in het verkeer. Op plaatsen waar kinderen komen zal ik nooit te snel rijden, op snelwegen waar geen kat komt, trek ik mij dat niet aan. Komt daar toevallig wel een kat, dan is dat jammer voor de kat. Vol in de remmen gaan voor een kat is trouwens gevaarlijk, je kan er een aanrijding door krijgen. Gewoon mikken dat ze niet onder je wielen terechtkomt.
Mja als ik over een kat gereden heb zal ik ff stoppen om de schade aan mijn auto te inspecteren. Is dat niets, dan zal ik die kat helemaal niet zoeken en gewoon terug instappen en verder rijden. Is het een blutsje hetzelfde, daarvoor ga ik echt geen bebloede kat zoeken. Als er veel schade is ga ik die dode kat wel ff zoeken, met een halsbandje krijg ik mijn kosten dan nog terugbetaald.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef McKillem het volgende:
Maar een beest raken is 1 ding, dat die gozer na overrijden van mijn kat nog niet eens het fatsoen had te stoppen terwijl het een duiderlijk verhaal was dat dat beest van mij is is gewoon zwakzinnig.
's ochtends rond een uur of 4 rijd ik ook richting de 80à100 op dergelijke straten (een beetje te zien welke kant, als het water rechts ligt zit ik rond de 100 aangezien je dan geen voorrang van rechts moet verlenen)quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu een snelweg met een singel
Dat is een snelheidsverschil van 60 kmpu.
Dat ben ik ook niets, mits er conform de regelementen gereden wordt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Mja als ik over een kat gereden heb zal ik ff stoppen om de schade aan mijn auto te inspecteren. Is dat niets, dan zal ik die kat helemaal niet zoeken en gewoon terug instappen en verder rijden. Is het een blutsje hetzelfde, daarvoor ga ik echt geen bebloede kat zoeken. Als er veel schade is ga ik die dode kat wel ff zoeken, met een halsbandje krijg ik mijn kosten dan nog terugbetaald.
Voor de kat zou ik het dus niet doen, als die dood is kan je er toch niets aan doen. Het is jammer voor de eigenaar, maar het is ook de bedoeling niet om een kat te overrijden, dus dan moet je ook niet kwaad zijn op de chauffeur dat het gebeurd is.
Dan ben jij toch echt fout.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:41 schreef Athmozz het volgende:
's ochtends rond een uur of 4 rijd ik ook richting de 80à100 op dergelijke straten (een beetje te zien welke kant, als het water rechts ligt zit ik rond de 100 aangezien je dan geen voorrang van rechts moet verlenen)
Weet ik ook wel, maar als het maar katten zijn zal ik er niet van wakker liggen. Om 4u 's nachts zal daar géén kind zomaar overlopen, dus ik zit wat dat betreft veilig.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:57 schreef Ziewoarut het volgende:
Wel stoer van je hoor! En we hebben de grap wel door van: 'een beetje bloed op mijn auto vind ik erger dan dat ik iemands huisdier heb overreden!'
![]()
Ja, maar om dan bij de eigenaar van de kat aan te gaan kloppen omdat je schade hebt van een kat terwijl je zelf ongeveer 40 kilometer te hard ging vind ik echt stijlloos.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar als het maar katten zijn zal ik er niet van wakker liggen. Om 4u 's nachts zal daar géén kind zomaar overlopen, dus ik zit wat dat betreft veilig.
Het is toch echt die kat die de schade veroorzaakt hoor. Een kat is een huisdier, en huisdieren moeten niet zomaar los rondlopen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:56 schreef McKillem het volgende:
Ja, maar om dat bij de eigenaar van de kat aan te gaan kloppen omdat je schade hebt van een kat terwijl je zelf ongeveer 40 kilometer te hard ging vind ik echt stijlloos.
Je snelheid maakt wel degelijk uit, want met 60 kilometer per uur slaat een kat nevernooit niet een gat in je bumper (het ergste wat er kan gebeuren bij het aanrijden van een kat).quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het is toch echt die kat die de schade veroorzaakt hoor. Een kat is een huisdier, en huisdieren moeten niet zomaar los rondlopen.
Ik ben ook eens bij de ouders van een kind gaan aanbellen met hun kind op de achterbank nadat ik het stuur heb moeten omgooien omdat het ineens voor mijn wielen stond (en ik reed toen niet te snel omdat ik de buurt ken). Resultaat; heel de linkerkant geschonden + 2 geparkeerde auto's zwaar geschonden. Daar ga ik echt niet zelf voor opdraaien hoor. Die ouders waren gelukkig voor rede vatbaar en hebben dat via de familiale verzekering (WA verzekering variant in België) kunnen regelen.
Zelfs al had ik 10 tot 20/u te hard gereden, dan nog zou ik het die ouders laten betalen. Als dat kind voor je wielen op straat springt maakt je snelheid niet uit, dan kun je enkel ontwijken. Remmen is dan hopeloos (zeker zonder ABS gewoon van de remmen afblijven)
Eensch!quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als jij zo'n mogool bent die 40kmpu te hard ging, een beest aanrijd en dan nog niet eens het fatsoen hebt uit te zoeken van wie dat beest is vervloek ik jou.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niets, mits er conform de regelementen gereden wordt.
Dan kan je niets aan doen al heb je zon jumpend kutkind in je radiator hangen.
Maar deze kneus reed zowat het dubelle dat er op die weg is toegestaan. Dan mag je van mij toch echt dood omdat er dan meer oversteekt dat een paar katten...
met 60/u vermoed ik dat ik toch een probleem heb, de airbags worden geactiveerd vanaf 30/u, dus als je aan 60 op een kat rijd denk ik dat die afgaan (als de bumper indeukt). Ik weet het eigenlijk niet.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:03 schreef McKillem het volgende:
Je snelheid maakt wel degelijk uit, want met 60 kilometer per uur slaat een kat nevernooit niet een gat in je bumper (het ergste wat er kan gebeuren bij het aanrijden van een kat).
boeie. die mormels haal je toch gratis op bij het asiel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Halsbandje.nl?
En ik ben ook een keer bijna een kat verloren omdat iemand het gaspedaal te dicht bij de carroserie had.
Als die gozer een normale snelheid had aangehouden was er niets aan het handje geweest.
eigenlijk zouden ze er een premie voor moeten geven. zo raakt het asiel tenminste van zijn hoop katten af.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:24 schreef hamkaastosti het volgende:
boeie. die mormels haal je toch gratis op bij het asiel.
Waar zegt 'ie dat dan?quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef dahei het volgende:
De Nederlandse Faunawet zegt zelfs dat katten helemaal niet naar buiten mogen.
Gratisquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:24 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
boeie. die mormels haal je toch gratis op bij het asiel.
een kat is wel héél iets anders dan een mens. Een kat is gewoon een beest, een mens is wel net iets anders. Verder heb ik al gezegd; ik zal niet zomaar te hard gaan rijden waar mensen rondlopen. Snelweg kan je te snel rijden, nationale wegen ook, en doorgangswegen in de stad als het echt een gat in de nacht is. Als je verder vlak voor een auto op de baan springt kan je die chauffeur dat niet verwijten; hij kan er niet aan doen dat jij zelfmoordneigingen hebt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:33 schreef toenie het volgende:
Zieke gasten hierIk ben 't eens met McKillem.. 't zou eens bij jezelf gebeuren. Je bent dan wel geen kat, maar als je zelf wordt overreden door een auto die iets te hard reed omdat hij niet zag dat jij net uit de bosjes kwam, ben jij toch ook neit direct de schuldige..
Neem zelf een keer een huisdier, waar je veel om gaat gevenquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een kat is wel héél iets anders dan een mens. Een kat is gewoon een beest, een mens is wel net iets anders. Verder heb ik al gezegd; ik zal niet zomaar te hard gaan rijden waar mensen rondlopen. Snelweg kan je te snel rijden, nationale wegen ook, en doorgangswegen in de stad als het echt een gat in de nacht is. Als je verder vlak voor een auto op de baan springt kan je die chauffeur dat niet verwijten; hij kan er niet aan doen dat jij zelfmoordneigingen hebt.
Qua kosten valt dat toch goed mee; als iemand jouw kat doodrijdt betaal jij 75¤ voor een nieuwe kat, als jouw kat tegen een snel rijdende auto aankomt betaalt die chauffeur rap 1000¤ voor een nieuwe bumper. Dan ben jij goedkoop af met je nieuwe kat.
Vegetarier? Indien niet; de koe die de basis van jouw biefstukje is heeft véél meer afgezien dan die kat die aangereden wordt. Dat er iemand om geeft is jammer, maar ik geef ook om mijn auto. Als die kapot is vind ik dat ook jammer.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:44 schreef NelisH2007 het volgende:
Sukkeltjes die stoer doen over het doodrijden van dieren![]()
Teringquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gratis![]()
OptimistKijk hier b.v maar eens : kosten
Dan nog. Er zijn mensen die gewoon veel emotionele waarde aan hun auto toekennen (ik niet, mij maakt het niet eens uit of ik een deuk erin heb of niet, als hij maar niet roest & goed blijft rijden), dus voor hen kan het even erg zijn dat die bumper vervangen moet worden.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:57 schreef NelisH2007 het volgende:
Een auto leeft niet
Het nut voor er een topic over te openen zie ik ook niet in, evenals ik het inzie waarom ik het erg vind dat een kat doodgereden is.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:04 schreef NelisH2007 het volgende:
Maar om dan zo volslagen debiel te zijn om een "stoer" topic erover te openen????
Ik reed 50 op de teller, op een doorgaande grote weg. Die kat kwam 2 meter voor me de straat op rennen. Wat verwacht je, dat ik m'n superbolide om een boom krul voor een kat?quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Halsbandje.nl?
En ik ben ook een keer bijna een kat verloren omdat iemand het gaspedaal te dicht bij de carroserie had.
Audi R8. Toen ik wakker werd bleek het eenquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:15 schreef DoimeN het volgende:
Kreator jij reed bmw 330?
Waarom kom je aanzetten met het feit dat ik debiel ben als je niet eens 5 fatsoenlijke zinnen kan typen? Interpunctie is kennelijk ook wat zwaar voor je.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:04 schreef NelisH2007 het volgende:
jezus kerel
Jij hebt echt het verstand van een strondvlieg he?
Een auto kan je laten repareren.
Een band met jou kat ( dode kat ) kan je niet repareren
Snap je dat?
Waarschijnlijk heb jij zelf nog nooit een kat/hond gehad?
En zoals ik al zei, dat ie aangereden word kan gebeuren
Maar om dan zo volslagen debiel te zijn om een "stoer" topic erover te openen????
quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:15 schreef NelisH2007 het volgende:
Als je wat beter kijkt zul je zien dat die post niet aan jou gericht is
Aap
....misschien heb je korsakov ofzo, ik weet het niet, maar ik gok zo dat ik de enige ben die hier een topic heeft geopend over stukjes kat op m'n bumper en die persoon noem jij vervolgens een volslagen debiel. Het kan aan mij liggen, maar dan lijkt het er toch behoorlijk op dat je mij op een jostiband-achtige wijze probeert te beledigen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:04 schreef NelisH2007 het volgende:
Nogsteeds boos over de groetjes?quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:23 schreef Kreator het volgende:
Ongetwijfeld, maar niet zo'n kneus als jij, oppernerd.
Hij was pikzwart.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:24 schreef Jarno het volgende:
Wat was de afkomst van de kat?
quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:24 schreef Jarno het volgende:
Wat was de afkomst van de kat?
Nee, ik moet gewoon lachen om je 'grote bek' en je 'ego', terwijl je foto bewijst dat je gewoon een dikke kneus bent die zich in het echte leven moet verontschuldigen voor het vervuilen van de horizon.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:25 schreef veldmuis het volgende:
Nogsteeds boos over de groetjes?
Nuja, het zijn natuurlijk wél altijd dezelfde.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
"Als ze een hoofddoekje om had is het niet erg."
Ik reed laatst een S8! Toen ik wakker werd zat ik naast mohamed in een witte golf V op een plasticken achterbankquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Audi R8. Toen ik wakker werd bleek het eengolf 3
Katten zijn lief.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Dus dat beest leefde nog? Jammer. Katten zijn kut, evenals de lakse, nonchalante mongolen die zichzelf de eigenaars daarvan noemen.
Hmmm... matige poging tot het evenaren van Armageddon'squote:Op zondag 12 augustus 2007 13:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat is jouw leven?
Ik baal er nog steeds van dat je ouders niet op de hoogte waren van de mogelijkheden om achtergestelde kasplantjes als jou te aborteren, om zodoende voldoende geëvolueerde mensen meer zuurstof te gunnen.
Ja, en die blijven lekker binnen zodat niemand d'r last van heeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:24 schreef Dalamar het volgende:
Heb jij huisdieren?
Het is toch maar een dier. Als het er nu ligt te creperen zou ik het wel erg vinden voor dat beest (maar niet in die mate dat ik er een kwartier later nog aan denk), maar als het op slag dood is maakt me dat juist niets uit. Het enige wat je dan hoopt is dat het niet van een kind is die er weken over gaat inzitten, maar om het beest zelf?quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:37 schreef Taurus het volgende:
Er is geen kerel die het niets doet als er 'n dier ernstig gewond is o.i.d. hoor, dat zijn alleen maar grote verhalen, of je hebt direct te maken met 'n psychisch niet helemaal in orde-zijnde persoon.
Vorig jaar een konijn aangereden. In me achteruit spiegel zag ik het beest nog liggen op de weg. Ben achteruit gereden en heb er nog een keer overheen gereden zodat ik zeker weet dat het beest niet lijdt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:37 schreef Taurus het volgende:
Wat een onwijs triest topicEn alle dierenliefhebbers die er zo panisch op reageren zijn ook triest, je ziet toch met wat voor doel dit topic is aangemaakt: domweg provoceren. Er is geen kerel die het niets doet als er 'n dier ernstig gewond is o.i.d. hoor, dat zijn alleen maar grote verhalen, of je hebt direct te maken met 'n psychisch niet helemaal in orde-zijnde persoon.
De oerdrift van dat soort mannen komt nog wel 's naar boven, uit zich in stoer doen en met 'n grote bek vertellen wat ze allemaal wel niet hebben aangericht en durven omdat hun emotionele kant zogenaamd zo weinig plek inneemt in die holbewonerhersens van ze. Zo sneu. Men zou medelijden moeten hebben met de poster van dat kneuzige verhaal in de OP, en niet omdat z'n bumper smerig is.
waarom ben je stoer als je niet om dieren geeft? De ene persoon reageert gewoon emotioneler dan de andere, en bij sommigen zijn die emotionele reacties zodanig goed onderdrukt dat ze er niet eens last meer van hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef Laton het volgende:
verkapt laat hier zien dat je stoer bent en niet om dieren geeft topic. zinloze kneuzen.
Ik geef om dieren. Ik geef niet om dieren die op straat worden los gelaten in woonwijken door eigenaren. Zinloze kneuzen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef Laton het volgende:
verkapt laat hier zien dat je stoer bent en niet om dieren geeft topic. zinloze kneuzen.
Dat is ook vrij extreem, misschien raak je het beest net zo dattie een gebroken poot heeft, rij je der nog een keer overheenquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vorig jaar een konijn aangereden. In me achteruit spiegel zag ik het beest nog liggen op de weg. Ben achteruit gereden en heb er nog een keer overheen gereden zodat ik zeker weet dat het beest niet lijdt.
En dat zou ik ook doen met een kat.
Wat ik niet zou doen is uitstappen, in tranen raken om het beestje en in paniek naar de dierenarts brengen.![]()
en jou daarvoor ook een horkquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom ben je stoer als je niet om dieren geeft? De ene persoon reageert gewoon emotioneler dan de andere, en bij sommigen zijn die emotionele reacties zodanig goed onderdrukt dat ze er niet eens last meer van hebben.
Ik zou zelf geen dier opzettelijk doden, maar als het per ongeluk gebeurd kan me dat gewoon niet schelen. Ze noemen het daarvoor ook een ongeluk...
Een beest met een gebroken poot blijft niet liggen op de weg prutserquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ook vrij extreem, misschien raak je het beest net zo dattie een gebroken poot heeft, rij je der nog een keer overheen.
In NL leven niet veel katten in de natuurquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een beest met een gebroken poot blijft niet liggen op de weg prutser.
En een beest met een gebroken poot zal niet lang leven in de natuur. Survival of the fittest je weets.
Dat is ook hypocriet, maar niet alle hypocrisie is slecht en met name: niet alle hypocrisie is onbegrijpelijk. Lijden zien of het zelf aanrichten is iets anders dan slechts het gevolg daarvan onder ogen komen (een gebakken hamburger of een leren tas). Los daarvan, als ik 'n zelf geslachte kip heb gegeten ga ik hier niet trots lopen verkondigen dat 't dier allemaal bloedvlekken op m'n vloer heeft gemaakt en dat ik daar ontzettend van baal, je weet wat voor reacties je daar op krijgt en dat is dan ook het enige nut van zo'n topic. Je weet dat de halve wereld naar jouw visie hypocriet is in dit soort zaken en het dus erg vindt als er een kat is aangereden (ook verschil: een kat is een huisdier, een koe niet), dus ga je maar keihard roepen dat jij het totaal niet erg vindt van de kat maar eerder van je bumper.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het is toch maar een dier. Als het er nu ligt te creperen zou ik het wel erg vinden voor dat beest (maar niet in die mate dat ik er een kwartier later nog aan denk), maar als het op slag dood is maakt me dat juist niets uit. Het enige wat je dan hoopt is dat het niet van een kind is die er weken over gaat inzitten, maar om het beest zelf?
Ik vind het best hypocriet om over dergelijke zaken te jammeren, aangezien het vlees dat op je bord komt ook van dieren afkomstig is, die vaak meer afgezien hebben dan een aangereden kat.
Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ook vrij extreem, misschien raak je het beest net zo dattie een gebroken poot heeft, rij je der nog een keer overheen.
Vroeger nog wel, een merel met een gebroken snavel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:03 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?
Ik ben op dat vlak niet hypocriet. Als je niet tegen lijden van dieren kan, dan eet je geen vlees. Dat je het zelf niet aanricht is BS, als jij op jaarbasis 1 koe minder opvreet dan sterft er 1 koe minder. Je ziet de koe niet gedood worden, maar je weet dat het toch op hetzelfde neerkomt. Wat mij betreft is dat oogkleppen opzetten; jij geeft nl onrechtstreeks de opdracht om die koe te doden door jouw biefstukje te kopen.quote:
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:06 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Vroeger nog wel, een merel met een gebroken snavel.![]()
En de dierenarts zijn kop eraf draaien...![]()
Als het andermans kat is dan gooi je em toch niet in zijn achteruit om er nog een keer overheen te rijden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:03 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?
Met mijn handen een bebloede kat aanraken? Kan allerlei ziektes overbrengen; laat die achterbanden dat maar doen. Verder zal die eigenaar zijn geplette kat wss nooit vinden, dus ene "begrafenis" in de schoendoos heeft dat beest waarschijnlijk toch al niet voor de boeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Als je dan zo een stoere kerel bent los het dan netjes op.
Mijn kat is 1 keer buitengeweest. Uit het raam gesprongenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:16 schreef MissLeDuq het volgende:
Mijn 2 katten komen nooit buiten![]()
Ze zijn nog nooit buiten geweest dus ze weten ook niet beter
Beesten aanrijden en er dan stoer over doen![]()
Nepventquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met mijn handen een bebloede kat aanraken? Kan allerlei ziektes overbrengen; laat die achterbanden dat maar doen. Verder zal die eigenaar zijn geplette kat wss nooit vinden, dus ene "begrafenis" in de schoendoos heeft dat beest waarschijnlijk toch al niet voor de boeg.
Verder ga ik als ik naar huis rijd echt geen 10 minuten gaan verspelen om eens een overreden kat te bekijken hoor.
verder lijkt het me wel reëel dat een kat probeert te bijten/krabben als je juist haar achterpoot aan gruzelementen gereden hebt, en je daarna nog eens probeert haar nek om te draaien.quote:
Mijn katten ziijn lief en doen hun behoefte op de kattenbak i.p.v. in de tuin van de burenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn kat is 1 keer buitengeweest. Uit het raam gesproken.
Zou het wel jammer hebben gevonden als ie zo een lompe boer uit dit topic tegen gekomen was.
Als een kat dat nog kan doen is ie nog prima levensvatbaarquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
verder lijkt het me wel reëel dat een kat probeert te bijten/krabben als je juist haar achterpoot aan gruzelementen gereden hebt, en je daarna nog eens probeert haar nek om te draaien.
Liever geen kattekrabben/beten, dus dan maar een nepvent![]()
Het is de kat van iemand anders. Degene vond dat hij of zij de kat op straat kon schoppen. Wanner je zo graag een huisdier wilt, hou dan een paar goudvissen. Daar ben je niemand tot last mee.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als het andermans kat is dan gooi je em toch niet in zijn achteruit om er nog een keer overheen te rijden?
Heb dan de ballen om uit te stappen, eventuele schade te bekijken, is het beest niet meer te redden draai je z'n nek om (weet niet of het tikje tegen de slaap die bij konijnen helpt werkt). Heeft de eigenaar in ieder geval een enigszins compleet beest om in een schoenendoos in de tuin te begraven.
Als je dan zo een stoere kerel bent los het dan netjes op.
1. de mijne komt niet buitenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het is de kat van iemand anders. Degene vond dat hij of zij de kat op straat kon schoppen. Wanner je zo graag een huisdier wilt, hou dan een paar goudvissen. Daar ben je niemand tot last mee.
Uitstappen voor een kat? Right.![]()
En voor verdere nuttige info waarom je een kat niet naar buiten zou moeten schoppen zonder condoom:
http://www.kattenaids.nl/
![]()
OKquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
1. de mijne komt niet buiten
2. de mijne is getest op FIV, voor zo ver ik weet is FIV ook niet echt vergelijkbaar met HIV. Maar goed.
3. als FIV wel vergelijkbaar is met HIV, is HIV/FIV nog steeds geen aids.
4. ik ben ook niet voorstander van lui die hun kat op straat schoppen, maar dat betekend niet dat je zo met die beestjes om moet gaan.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK
Je bent wettelijk aansprakelijk voor de kat. Wanneer je buurman zijn BMW tegen een lantaarnpaal aanrijdt, omdat hij moest uitwijken voor een kat, kan de buurman jou aansprakelijk stellen en zorgen dat de schade wordt hersteld.
Mits de verkeerssituatie het toestaat rem ik ALTIJD voor dieren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK
Je bent wettelijk aansprakelijk voor de kat. Wanneer je buurman zijn BMW tegen een lantaarnpaal aanrijdt, omdat hij moest uitwijken voor een kat, kan de buurman jou aansprakelijk stellen en zorgen dat de schade wordt hersteld.
Ook al was je niet thuis, ook al lijkt jou kat veel op die van de buurman.
Katten die buiten lopen
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:46 schreef Laton het volgende:
het is nu wel duidelijk dat je een mongool bent devlin.
Ik rem alleen voor wild mits het toe laat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mits de verkeerssituatie het toestaat rem ik ALTIJD voor dieren.
En anders niet. Al probeer ik in het algemeen gewoon dergelijke situaties te voorkomen, dat is het beste.
Maar ik ga niet domme topics op Fok! openen als het een keer gebeurd.
Dat eerste stuk mist mijn punt, iets zien lijden is anders dan slechts het eindproduct er van op je bord, onherkenbaar. Een koe is iets anders dan 'n poes, en nee ik slacht het dier niet direct zelf af. En ja het is hypocrisie (oogkleppen op), dat heb ik al gezegd, ik vind het alleen te makkelijk om dat als argument te gebruiken om wel te roepen dat je het doden van een kat niet erg vindt. Ik kan dus net zo goed mijn vorige reactie herhalen, valt gewoon weer te gebruiken op jouw reactie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik ben op dat vlak niet hypocriet. Als je niet tegen lijden van dieren kan, dan eet je geen vlees. Dat je het zelf niet aanricht is BS, als jij op jaarbasis 1 koe minder opvreet dan sterft er 1 koe minder. Je ziet de koe niet gedood worden, maar je weet dat het toch op hetzelfde neerkomt. Wat mij betreft is dat oogkleppen opzetten; jij geeft nl onrechtstreeks de opdracht om die koe te doden door jouw biefstukje te kopen.
Dat een huisdier dood is na een aanrijding vind ik ook wel erg (niet om het dier, zie hierboven) omdat er veel kans is dat er een baasje is die om het diertje geeft en nu zijn diertje kwijt is. Als het hem dus over een konijn gaat (een konijn is vaker een wild beest & geen huisdier), dan vind ik het inderdaad erger van mijn bumper dan van het konijn.
Tja, nuff saidquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik rem alleen voor wild mits het toe laat.
Voor katten dus niet. En mocht ik het bloed vinden van een kat op mijn bumper zodat ik deze moet schoonmaken, open ik ook een topic. Omdat iemand zijn kat niet binnen kon houden.
ik wil jou wel eens voor mijn auto hebben en nee ik zal geen poging wagen om te remmenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
[..]
Voor katten dus niet. En mocht ik het bloed vinden van een kat op mijn bumper zodat ik deze moet schoonmaken, open ik ook een topic. Omdat iemand zijn kat niet binnen kon houden.
marktplaats.nl -> zoeken -> gratis kittensquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gratis![]()
OptimistKijk hier b.v maar eens : kosten
het word tijd dat iemand jou een nekschot geeftquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:25 schreef hamkaastosti het volgende:
hmm.. ik ga hier in de buurt gratis kittens ophalen en dan gooi ik ze van het viaduct voor passerende auto's
gratis vermaak
Dit is er dan weer over.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:25 schreef hamkaastosti het volgende:
hmm.. ik ga hier in de buurt gratis kittens ophalen en dan gooi ik ze van het viaduct voor passerende auto's
gratis vermaak
Wel jammer dat er geen mods zijn die gaan staken na je briljante topic hé?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:44 schreef Kreator het volgende:
Viel nog best tegen om die stukjes bot van m'n bumper te schrapen gistermiddag.
Je maakt me zo bang met deze uitspraakquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:11 schreef Michellll het volgende:
[..]
ik wil jou wel eens voor mijn auto hebben en nee ik zal geen poging wagen om te remmen
Kansloos? Het is een goed topic. Ik kan me prima vinden in TS.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel jammer dat er geen mods zijn die gaan staken na je briljante topic hé?
Maar gelukkig zwengel je je kansloze topic nog ff aan. Gratis vermaak.
Liever een kansloos topic, dan een kansloos levenquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:23 schreef bleiblei het volgende:
Wel jammer dat er geen mods zijn die gaan staken na je briljante topic hé?
Maar gelukkig zwengel je je kansloze topic nog ff aan. Gratis vermaak.
Domme eigenaar.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:17 schreef SlimShady het volgende:
arme poes.
Hou je huisdier dan ook in huis.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:57 schreef Ziewoarut het volgende:
![]()
Eensch.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:37 schreef Taurus het volgende:
Wat een onwijs triest topicEn alle dierenliefhebbers die er zo panisch op reageren zijn ook triest, je ziet toch met wat voor doel dit topic is aangemaakt: domweg provoceren. Er is geen kerel die het niets doet als er 'n dier ernstig gewond is o.i.d. hoor, dat zijn alleen maar grote verhalen, of je hebt direct te maken met 'n psychisch niet helemaal in orde-zijnde persoon.
De oerdrift van dat soort mannen komt nog wel 's naar boven, uit zich in stoer doen en met 'n grote bek vertellen wat ze allemaal wel niet hebben aangericht en durven omdat hun emotionele kant zogenaamd zo weinig plek inneemt in die holbewonerhersens van ze. Zo sneu. Men zou medelijden moeten hebben met de poster van dat kneuzige verhaal in de OP, en niet omdat z'n bumper smerig is.
het gaat er niet over dat er geen poging gedaan wordt om te remmen, gewoon om de afhandeling achteraf. Bij een mens stap je uiteraard uit (probeer je zelfs ten allen koste te ontwijken, dat doe je bij een dier al niet), maar dat is iets anders.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:11 schreef Michellll het volgende:
[..]
ik wil jou wel eens voor mijn auto hebben en nee ik zal geen poging wagen om te remmen
quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:56 schreef hamkaastosti het volgende:
jammer dat je de kat niet terugvond. Zou een mooie trofee voor op de hoedenplank zijn
Justice!quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:19 schreef hamkaastosti het volgende:
week later had ie een haas voor de andere kant van z'n bumper
Ja joh, het was een keuze.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef roffelpantoffel het volgende:
dierenbeul!
Weet je wat stijlloos is: een kat buiten laten lopen terwijl je haar als huisdier neemt..quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, maar om dan bij de eigenaar van de kat aan te gaan kloppen omdat je schade hebt van een kat terwijl je zelf ongeveer 40 kilometer te hard ging vind ik echt stijlloos.
Wat denk je van ontsnappen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:41 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Weet je wat stijlloos is: een kat buiten laten lopen terwijl je haar als huisdier neemt..
OMG! Je weet toch ook dat je kind eens aangereden kan worden... Houdt je die dan ook soms binnen? Je KAN de meeste katten niet binnenhouden want het zijn buitendieren.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het nut voor er een topic over te openen zie ik ook niet in, evenals ik het inzie waarom ik het erg vind dat een kat doodgereden is.
Als je een kat hebt weet je dat het kan gebeuren; kan je er niet mee leven dat ze eens niet meer terugkomt dan houd je ze binnen.
Dankzij mensen met dit soort posts, verstand en manier van denken gaat de wereld ten onder...quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Dus dat beest leefde nog? Jammer. Katten zijn kut, evenals de lakse, nonchalante mongolen die zichzelf de eigenaars daarvan noemen.
Vooral niet doen als je daar mee het leven van het beestje nog kan redden. Stel het was niet eens eens zo gewond ben je gewoon EXPRES over het dier heen gereden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vorig jaar een konijn aangereden. In me achteruit spiegel zag ik het beest nog liggen op de weg. Ben achteruit gereden en heb er nog een keer overheen gereden zodat ik zeker weet dat het beest niet lijdt.
En dat zou ik ook doen met een kat.
Wat ik niet zou doen is uitstappen, in tranen raken om het beestje en in paniek naar de dierenarts brengen.![]()
een kind is iets anders. Verder kijkt een kind bijna altijd uit voor het de baan op loopt, en als het dat niet doet zal dat niet op een snelweg / N-baan zijn / temidden van de nacht zijn. Verder vallen kinderen ook meer op, en als je een kind de baan op ziet lopen sla je desnoods je stuur om als je weet dat je niet tijdig stil kan staan. Voor een dier zou ik nooit mijn stuur omslaan met het risico om er zelf nog meer aan over te houden...quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
OMG! Je weet toch ook dat je kind eens aangereden kan worden... Houdt je die dan ook soms binnen? Je KAN de meeste katten niet binnenhouden want het zijn buitendieren.
De maatschappij heeft véél meer te leiden onder slecht opgevoede jeugd die niet weet wat normaal en abnormaal gedrag is, dan onder die paar konijnen/katten/honden die onder de wielen van een auto terecht komen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:53 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dankzij mensen met dit soort posts, verstand en manier van denken gaat de wereld ten onder...
Echt niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:09 schreef Athmozz het volgende:
Verder kijkt een kind bijna altijd uit voor het de baan op loopt,
Als een kind op de stoeprand staat moet je inderdaad goed uitkijken, maar dat geldt voor alle kleine straatjes in de stad hoor. Ik heb anders nog nooit een kind zomaar een gewestweg op zien lopen zonder kijken, konijnen & katten daarentegen wel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt niet.
Da's nou juist één van de eerste dingen die je hier leert met rijles. Pas op als er kinderen op de stoep aan het spelen zijn, want die zijn vaak onvoorspelbaar en lopen tijdens het spel zonder kijken de straat op.
Ik ben niet links, en zeker geen homo.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik reed 50 op de teller, op een doorgaande grote weg. Die kat kwam 2 meter voor me de straat op rennen. Wat verwacht je, dat ik m'n superbolide om een boom krul voor een kat?
Waar jullie linkse homo's het idee vandaan halen dat ik te hard reed is me een raadsel.
Typisch iets voor linkse kattenliefhebbers om zo glashard te liegen...quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef McKillem het volgende:
Ik suggesteerde dat het zo zou kunnen kunnen zijn
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:30 schreef McKillem het volgende:
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:34 schreef McKillem het volgende:
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef McKillem het volgende:
Dat is een snelheidsverschil van 60 kmpu.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:44 schreef McKillem het volgende:
Dat ben ik ook niets, mits er conform de regelementen gereden wordt.
Maar deze kneus reed zowat het dubelle dat er op die weg is toegestaan. Dan mag je van mij toch echt dood omdat er dan meer oversteekt dat een paar katten...
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:56 schreef McKillem het volgende:
Ja, maar om dan bij de eigenaar van de kat aan te gaan kloppen omdat je schade hebt van een kat terwijl je zelf ongeveer 40 kilometer te hard ging vind ik echt stijlloos.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:03 schreef McKillem het volgende:
Je snelheid maakt wel degelijk uit, want met 60 kilometer per uur slaat een kat nevernooit niet een gat in je bumper (het ergste wat er kan gebeuren bij het aanrijden van een kat).
Als je er zelf 40 kilometer bij tikt en dat wel een gat slaat doe je dat toch echt zelf.
Ik vind het eigenlijk logischer om huisdieren te ontwijken omdat een ree niet van een klein meisje van 8 kan zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
[..]
LEZEN is ook een vak he. Alleen de EERSTE reply komt neer op jou, en daar staat duiderlijk aan het begin ALS jij zo'n....quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Typisch iets voor linkse kattenliefhebbers om zo glashard te liegen...
Ik heb alleen de eerste 50 reacties teruggezocht op jouw reacties. Je blaat een end weg en vervolgens beweer je met droge ogen dat je het 'slechts suggereerde'. Je enige argument is blaten over snelheid en dat ontkracht je vervolgens net zo hard weer? Flikker toch op, kneus. Je stigmatiserende reacties kan ik missen als kiespijn.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ga je nu kansloos inspelen op het 'gevoel'? Misschien was deze kat wel van een kinderneuker die nu het leven niet meer ziet zitten, waardoor ik tientallen onschuldige kinderen heb gered van verkrachting...quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:36 schreef McKillem het volgende:
omdat een ree niet van een klein meisje van 8 kan zijn.
Vooral als ik zeg: "Je enige argument is snelheid."quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:38 schreef McKillem het volgende:
LEZEN is ook een vak he.
Klopt, maar over een kat rijden is niet echt erg als chauffeur dan, je gaat hoogstens wat plastiekschade hebben aan je wagen. Daarvoor uitwijken en een slip riskeren is dus de niet de moeite, en met remmen + claxonneren zijn die beesten normaal direct weg. Als ze zodanig snel aankwamen dat je niet eens de tijd hebt om te claxonneren / je rem aan te raken, dan kan je er gewoon niets aan doen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:36 schreef McKillem het volgende:
Ik vind het eigenlijk logischer om huisdieren te ontwijken omdat een ree niet van een klein meisje van 8 kan zijn.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:39 schreef Kreator het volgende:
Misschien was deze kat wel van een kinderneuker die nu het leven niet meer ziet zitten, waardoor ik tientallen onschuldige kinderen heb gered van verkrachting...
Ten eerste is de vuurwerkfabriek weg, omdat deze ontploft is. Ten tweede zijn daar 20 doden bij gevallen, maar dat is zeker niet zo erg als een gewonde kat hè? Ten derde, als je niet weet hoe je avi-3 niveau woorden als provoceren schrijft, gebruik dan gewoon wat eenvoudiger woorden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:39 schreef redzet het volgende:
Je doet het om te provenseren
Goed antwoordquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ten eerste is de vuurwerkfabriek weg, omdat deze ontploft is. Ten tweede zijn daar 20 doden bij gevallen, maar dat is zeker niet zo erg als een gewonde kat hè? Ten derde, als je niet weet hoe je avi-3 niveau woorden als provoceren schrijft, gebruik dan gewoon wat eenvoudiger woorden.
stig·ma·ti·se·ren (ov.ww., ook abs.)quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vooral als ik zeg: "Je enige argument is snelheid."
Ik zei nergens dat je télkens mij bedoelt. Ik geef alleen wat voorbeelden van hoe kansloos stigmatiserend je bezig bent.
Komaan. 110 waar je 70 mag = snelheidsduivel? Dat is gewoon iets sneller, helemaal geen snelheidsduivel nog.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:44 schreef McKillem het volgende:
Als jij het onterecht vind dat ik snelheidsduivels de grond in boor zegt dat meer over jou dan mij.
40km te hard is zeker niet gering te noemen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Komaan. 110 waar je 70 mag = snelheidsduivel? Dat is gewoon iets sneller, helemaal geen snelheidsduivel nog.
Het is dat er Man in je profiel staat, anders zou ik zweren dat je een wijf bent.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
stig·ma·ti·se·ren (ov.ww., ook abs.)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken => brandmerken
Dat je het even weet.
Als jij het onterecht vind dat ik snelheidsduivels de grond in boor zegt dat meer over jou dan mij.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:47 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is dat er Man in je profiel staat, anders zou ik zweren dat je een wijf bent.
Goh, dat is nou een opmerking die ik nog nooit gehoord heb.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:47 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is dat er Man in je profiel staat, anders zou ik zweren dat je een wijf bent.
Nou, dat zegt dan toch wel wat hè. Al eens nagedacht over een operatie?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:50 schreef McKillem het volgende:
[..]
Goh, dat is nou een opmerking die ik nog nooit gehoord heb.
Net alsof het nodig is om je fobo te checken om te kijken wie je bent.......quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, dat zegt dan toch wel wat hè. Al eens nagedacht over een operatie?
Maarre, ik ging bijna zweren dat je iets over mijn uiterlijk ging zeggen, bereid ik me mentaal voor, doe je het niet.
Laatste Voyeur McKillem
Ik vind het triest mensen op iets als uiterlijk te pakken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, dat zegt dan toch wel wat hè. Al eens nagedacht over een operatie?
Maarre, ik ging bijna zweren dat je iets over mijn uiterlijk ging zeggen, bereid ik me mentaal voor, doe je het niet.
Laatste Voyeur McKillem
quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, ik moet gewoon lachen om je 'grote bek' en je 'ego', terwijl je foto bewijst dat je gewoon een dikke kneus bent die zich in het echte leven moet verontschuldigen voor het vervuilen van de horizon.
Ja, zeikbitch. Je kenmerkt mij ten onrechte als een hardrijder. Wat is je punt?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:44 schreef McKillem het volgende:
stig·ma·ti·se·ren (ov.ww., ook abs.)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken
Waar doe ik dat?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, zeikbitch. Je kenmerkt mij ten onrechte als een hardrijder. Wat is je punt?
In je állereerste reply, die ik notabene nog heb gequote. Hoe vaak moet ik het nog voor je spellen? Flikker nou maar gewoon op, je hebt verloren. Game over.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:59 schreef McKillem het volgende:
Waar doe ik dat?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
In je állereerste reply, die ik notabene nog heb gequote. Hoe vaak moet ik het nog voor je spellen? Flikker nou maar gewoon op, je hebt verloren. Game over.
leugenaarquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:44 schreef Athmozz het volgende:
Ik heb anders nog nooit een kind zomaar een gewestweg op zien lopen zonder kijken,
Kuttopicquote:Op zondag 12 augustus 2007 13:01 schreef Biogarde het volgende:
Ontopic.
Sorry, maar dit is echt onzin, tuurlijk, er zijn katten die echt niet binnen kunnen maar dat zijn uitzondering.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:36 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk logischer om huisdieren te ontwijken omdat een ree niet van een klein meisje van 8 kan zijn.
Katten zijn niet binnen te houden tenzij je ze dat vanaf geboorte leert. Op een latere leeftijd is het onmogelijk een beest binnen te houden. Als je dus een beest uit een asiel haalt (wat veel mensen gelukkig doen) kan een kat vaak NIET binnen blijven omdat ze stuk voor stuk buiten gewent zijn.
Je maakt um dan mentaal kapot als je het toch doet.
Maar dat vind 90% van dit topic alleenmaar grappig, dus het is mij momenteel even onduiderlijk waarom ik dit uberhaupt post.
...ja joh. Maak het allemaal nog wat dramatischer. Ik wachtte net zolang totdat ik een kat kon vinden die ik aan kon rijden, zodat mijn sadistische trekjes bevredigd zouden worden...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 03:52 schreef KD-fotografie het volgende:
Maar daarintegen vind ik het niet correct als mensen om de redenen als TS een hekel hebben aan katten en nog erger, ze bewust iets aandoen.
Zeg nou maar gewoon dat je uitweek juist zodat ie onder je wiel terecht kwam, hebben die dierenknuffelaars ook weer wat om te zeuren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ja joh. Maak het allemaal nog wat dramatischer. Ik wachtte net zolang totdat ik een kat kon vinden die ik aan kon rijden, zodat mijn sadistische trekjes bevredigd zouden worden...
Ik vind dit zo'n bullshit. Natuurlijk, als je in een kleine flat woont op 10 hoog en drukke straten er om heen, dan hou je je kat binnen, puur voor de veiligheid van de kat. (Ik zeg: neem geen kat, ik vind 't zielig).quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 03:52 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb zelf 4 katten en ben dus uiteraard gek op katten.
Zo gek dat het binnenkatten zijn.
Juist omdat ik niet wil dat ze iets overkomt maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat een van mijn katten een ongeluk veroorzaakt.
De vergelijking met 'een kind laat je toch ook buiten' is regelrechte kolder, die mensen snappen niet hoe een kat in elkaar steekt.
Katten worden door mensen namnelijk kunstmatig jong gehouden, dat is normaal.
kinderen daarintegen voed je op tot zelfstandige volwassenen.
Doordat katten kunstmatig jong blijven (vergelijk ze maar eens met een wilde kat, wereld van verschil in gedrag en ontwikkeling) beseffen ze de gevaren van buiten ook niet, of tot het te laat is en ze dus al overreden/vergiftigd/enz. zijn
Maar daarintegen vind ik het niet correct als mensen om de redenen als TS een hekel hebben aan katten (en nog erger, ze bewust iets aandoen), de kat kan er immers niks aan doen, net als alle andere dieren niet.
Ga dan tekeer tegen de eigenaars.
En ik geen rekening met katten die op straat lopen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n bullshit. Natuurlijk, als je in een kleine flat woont op 10 hoog en drukke straten er om heen, dan hou je je kat binnen, puur voor de veiligheid van de kat. (Ik zeg: neem geen kat, ik vind 't zielig).
Maar mijn beesten mogen absoluut naar buiten, daar ik 'n riante tuin heb en in 'n zeer rustige en katrijke buurt woon. En simpelweg omdat ik katten buitendieren vind. Ik vind het regelrechte dierenmishandeling als katten hun hele leven binnenshuis gehouden worden, ik snap daar helemaal niets van, ken ook niemand die dat doet. Terwijl ik hier wel vaak lees dat het gebeurd, heel vreemd vind ik dat.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat niemand last heeft van m'n katten, ze zijn zindelijk, doen alles op de bak en natuurlijk, zitten soms wel 's in de tuin van 'n ander (gewoon te zitten, of te lopen) maar wie daar last van heeft mag van mij getrakteerd worden op 'n stuk of 10 katten in zijn of haar tuin. Met onzinnig gezeik hou ik geen rekening.
Niets meer dan de waarheid gasterd. Als je denkt dat ik flame, trol or whatever,quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kijk-mij-stoer-onverschillig-zijn-topic
![]()
Het zal ongetwijfeld waarheid zijn, je 'patst' er alleen mee. Show-off. Provoceren. Dat maakt niet je verhaal, maar jou als persoon gewoon ietwat ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:52 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Niets meer dan de waarheid gasterd. Als je denkt dat ik flame, trol or whatever,
YOU ARE WRONG!!!!!!!!
![]()
![]()
Ik pats er niet mee IMHO. Ik maak hierover geen topic.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld waarheid zijn, je 'patst' er alleen mee. Show-off. Provoceren. Dat maakt niet je verhaal, maar jou als persoon gewoon ietwat ongeloofwaardig.
Katten horen buiten, alle dieren horen in principe buiten. Vergelijking met een olifant is een non-argument, maar mocht je er nog wat van opsteken: een kat is klein, knuffelbaar, tam en handelbaar voor een mens, daarom is het waarschijnlijk een huisdier geworden. Dat zijn vier eigenschappen die niet voor een olifant gelden. Goed onthouden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:11 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik pats er niet mee IMHO. Ik maak hierover geen topic.
Ik verdedig mijn stelling en in dit geval de stelling van TS. En dit is niet het eerste topic met het onderwerp waar ik te vinden ben.
Katten horen binnen. Het zijn huisdieren.
Wanneer het geoorloofd is om olifanten als huisdier te nemen en daar hoeft men geen belasting over te betalen, schop ik mijn lief Fantje ook naar buiten. Want het is een buitendier en hoort in de natuur.
Ga dan niet zitten zeiken als Fantje jou in de nacht wakker houdt. Of wanneer je een grote bult stront in je achter tuin vind. En mocht Fantje jeuk hebben, dan gebruikt hij JOU auto. Kom dan niet bij me klagen om een paar krasjes.
Want je vind het toch normaal?
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik vind dat een kat de vrijheid moet hebben om op z'n minst buitenlucht tot zich te nemen, maar ook beweging te krijgen. Maar misschien heb jij 'n enorm huis en kunnen ze hun lol op binnen, dat kan, uitzonderingen daar gelaten dusquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Waarom zouden katten perse buiten moeten en honden niet?
Het is veelal gewoonweg de lamlendigheid van de eigenaar, aangezien buitenkatten 10x makkelijker zijn.
Ze maken minder gebruik van de kattenbak, verliezen hun haren veelal buiten, krabben minder snel aan meubels enz enz.
Binnenkort start er een site http://www.binnenkat.nl en daar staat tot in de detail uitgelegd hoe je een kat goed binnen kan houden, dat is zeker geen dierenmishandeling, ik heb hier het bewijs zitten.
Zelfs als de voordeur openstaat gaan ze niet naar buiten.
Daarbij is het onverantwoord om mijn katten buiten te laten, 1 tje heeft chronische darmonsteking en voedselallergie, eentje is een raskat (heilige birmaan) 1 is te angstig, die raakt meteen in paniek en de laatste is gewoonweg te dom, is een inteeltkatje en bij haar komt de plus iets teveel tegen de min aan.
Als ik het bij toeval zie, uiteraardquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:55 schreef KD-fotografie het volgende:
Dus jij volgt je kat als hij buiten is.
Om de kat straf te geven voor iets wat hij nooit doet.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
1) Dat katten binnen horen is non-sens (als er sprake is van overlast is het wat anders)
2) elke katteneigenaar weet van de gevaren en risico's
3) niemand zou het leuk en stoer moeten vinden om welk beest dan ook dood te rijden
4) iedereen die een dier aanrijdt zou het op zijn minst even moeten melden.
Bovenstaand is nou normaal gedrag, welk dier verder je voorkeur heeft en wat hoe jij met je huisdier omgaat is jouw zaak, maar dit is normaal, en dus niet de replique in dit topic op diverse plaatsen.
En nou niet janken dat ik ga uitmaken wat normaal en niet normaal is, je weet het zelf best!
En de kat zelf dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Jij reflecteert een menselijk concept van veiligheid en opsluiten ook als "het beste voor het dier" Dat is jouw mening, niet de mijne. Mijn kat bijvoorbeeld steekt niet over als er een auto/brommer oid aankomt. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren. Je kunt jezelf ook opsluiten om risico's te vermijden, ik verkies het leven echter. Wie ben ik om voor een dier die keuze te maken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:59 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
En de kat zelf dan?
Als baasje ben je verantwoordelijk voor je kat, de kat kent de gevaren en risico's namenlijk niet.
Slecht hebben, nee. Minder goed dan katten die wanneer zij willen naar buiten kunnen, ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Taurus, het stomme vind ik dat jij er egwoon vanuit gaat dat binnenkat het slecht hebben terwijl je eerder aangaf dat je niemand kent met een binnenkat, hoe kan je daar dan over oordelen?
quote:Ik heb met beide kanten ervaring, zowel prive als via vrijwilligerswerk, je mag hier komen kijken naar de katten, je zal zien dat ze allemaal in perfecte conditie zijn, niet te dik, vacht glans mooi, ze wassen zichzelf goed (stresskatten wassen zichzelf niet) en bovenal, het zijn vrolijke beesten.
Ik woon niet supergroot, idd ook niet echt klein, maar dat maakt ook niet veel uit.
We hebben 2 grote krabpalen staan, verschillende mandjes en andere klim en klautermogenlijkheden voor ze gemaakt.
Je moet er rekening mee houden dat een kat kleiner is, daardoor is het huis al optisch groter, daarnaast maken katten alles 3-dimensionaal mee, wij lopen namenlijk alleen over de vloer, een kat niet.
quote:Daarnaast heb je buiten meerdere gevaren als kattenaids, leukemie, niesziekte, kattenziekte enz. juist door buitenkatten blijft het zich verder verspreiden.
Je kan niet tegen een kat zeggen, je mag niet paren of niet vechten aanegzien je dan ziek kan worden, gelukkig zijn de meeste slim en laten hun kat castreren maar lang niet iedereen.
En zelfs gecastreerde katten vechten wel eens.
quote:Ook dat veel katten op vogels, vissen en zelf op konijnen van de buurbewoners jagen, kan jij zeggen, dat is instinct maar daar heeft de eigenaar niets aan, hij is zijn dieren kwijt.
Neem aan dat jij er ook niet blij van zou worden als een hond jouw tuin inloopt om jouw kat op te vreten?
Ook de populatie van de wilde vogels gaat er niet op vooruit.
Er zijn ook mensenmoordenaars, verkrachters of kinderkidnappers. Heel naar als het je over komt, kies er dan daarna voor geen kat te nemen of neem het risico nog een keer, of vind de dader. Ik ga mij niet aanpassen aan die paar mongolen. Een kat hoeft geen beschermende bubble om zich heen, een kat is ook gewoon leven. Leven wordt soms voortijdig beeindigd, het is echt niet mijn streven bij het hebben van een kat het dier 20 te laten worden door het in het geheel niet bloot te stellen aan risico.quote:Daarnaast hebebn we nog de dierenmishandelaars, die katten doden, martelen, gebakken spons en gif enz. geven. (7.000 katten p/j ongeveer)
Nee, dat is niet goed, maar toch zijn die mensen er en dat verdwijnt echt niet zomaar.
Kans lijkt me zeer klein, maar ja hoor, die gevolgen mocht het gebeuren wil ik best op 'mijn geweten' hebben (het is de kat, het is de natuur, ik kan daar best vrede mee hebben). In mijn buurt en belevingswereld en kennissenkring is het alles behalve normaal je katten binnen te houden, dus mocht het hier in mijn straat gebeuren dan zou het als 'n compleet vreemde beschuldiging komen wil die persoon die heeft moeten uitwijken zeggen dat ik mijn kat binnen had moeten houden. Katten mógen nou eenmaal buiten, dat houdt voor mensen in auto's in binnenwijken in: kijk uit voor katten, evenals kleine kinderen, honden, fietsers of mensen. En nogmaals: woon je aan de snelweg, neem geen kat.quote:Dan nog de auto's natuurlijk, stel je kat loopt voor een auto, die mogenlijkheid is er aangezien er per jaar ongeveer 18.000 katten worden overreden , dan is het beroerd dat de kat er slecht vanaf komt, maar stel dat er een gezin in de auto zit, en de bestuurder wil uitwijken maar raakt een tegenligger of een boom.
wil jij die gevolgen op je geweten hebben?
Dat is prima, ik ben het alleen niet met je eensquote:Dit is zo'n beetje mijn redenen dat onze katten binnenblijven, het is echt niet zo dat dat ineens besloten is, daar is gewoon zorgvuldig over nagedacht.
Een kat kan niet denken als een mens.quote:Die gevaren heb je voor de mens ook. Mensen vechten ook, mensen worden ook ziek. Ik vind het zo'n onzin dat een dier dat allemaal bespaard moet blijven, mijn kat heeft ook 'n hapje uit z'n oor en soms 'n goeie kras op z'n poot, heeft ie zitten vechten met de buurkat, nou en? Eigenlijk vind ik dat 'je mag niet paren' al belachelijk, maar goed, met het oog op een kattenoverschot moeten we inderdaad als mens maar bepalen - gezien het onze huisdieren zijn - dat ze daar aan 'geholpen' moeten worden, maar het is wel tegenstrijdig met de natuur van een kat. Maar laat ze lekker vechten, boeiend.. En laat sommige ziek worden, het is de natuur Mensen sterven ook dagelijks aan auto-ongelukken, katten ook. Bovendien heb je dat zelf in de hand.
Liever niet. Wanneer hij de straat oversteekt en ik kom eraan, dan is de kans aanwezig dat hij zo blijft liggen als op de foto.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:42 schreef bigore het volgende:
[afbeelding]
Dat is ons poesie, zeg nou zelf, die wil je toch niet doodrijden
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
1) Dat katten binnen horen is non-sens (als er sprake is van overlast is het wat anders)
3) niemand zou het leuk en stoer moeten vinden om welk beest dan ook dood te rijden
4) iedereen die een dier aanrijdt zou het op zijn minst even moeten melden.
mag ik haar knuffelen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:42 schreef bigore het volgende:
[afbeelding]
Dat is ons poesie, zeg nou zelf, die wil je toch niet doodrijden
Jij mag de mijne knuffelen als ik deze mag knuffelen, echt een mooie poesquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:50 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
mag ik haar knuffelen?![]()
Van onze poezenbeesten staan foto's in mijn fotoboek. ;0
Zo een buurvouw hebben wij ook... Beetje de hele dag die beesten naar buiten schoppen omdat ze te lam zijn om ervoor te zorgen. En natuurlijk doen ze hun behoefte alleen in de daarvoor bestemde bak...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n bullshit. Natuurlijk, als je in een kleine flat woont op 10 hoog en drukke straten er om heen, dan hou je je kat binnen, puur voor de veiligheid van de kat. (Ik zeg: neem geen kat, ik vind 't zielig).
Maar mijn beesten mogen absoluut naar buiten, daar ik 'n riante tuin heb en in 'n zeer rustige en katrijke buurt woon. En simpelweg omdat ik katten buitendieren vind. Ik vind het regelrechte dierenmishandeling als katten hun hele leven binnenshuis gehouden worden, ik snap daar helemaal niets van, ken ook niemand die dat doet. Terwijl ik hier wel vaak lees dat het gebeurd, heel vreemd vind ik dat.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat niemand last heeft van m'n katten, ze zijn zindelijk, doen alles op de bak en natuurlijk, zitten soms wel 's in de tuin van 'n ander (gewoon te zitten, of te lopen) maar wie daar last van heeft mag van mij getrakteerd worden op 'n stuk of 10 katten in zijn of haar tuin. Met onzinnig gezeik hou ik geen rekening.
Tja, denk dat het eerste een reflex is en het tweede ook wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:05 schreef Guncta het volgende:
Wat wel raar is is dat het normaal schijnt te zijn om je stuur om te gooien als er een kat oversteekt.
Of als een kat zo dom is om de tuin te betreden en de honden duiken erop af om er dan tussen te springen..
heb je al geprobeerd om Dictamnussen in je tuin te zetten?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:15 schreef Zeverzak het volgende:
Ze schijten bij ons regelmatig de tuin onder en pakken met enige regelmaat een Koi uit de vijver...
Zelfs met schrikdraad en vijverschrik zie ik ze bij mij op de rand van de vijver zitten.
220volt ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:15 schreef Zeverzak het volgende:
Ze schijten bij ons regelmatig de tuin onder en pakken met enige regelmaat een Koi uit de vijver...
Zelfs met schrikdraad en vijverschrik zie ik ze bij mij op de rand van de vijver zitten.
Het is na 1 jaar nu eindelijk zover... Ik heb er een in een vuilniszak terug moeten brengen.
Ben al 2 jaar met mevrouw bezig zodat ze die teringbeesten binnen houd en nu is er een verzopen.
Jammer maar helaas... Moet eerlijk zeggen dat ik er nou niet bepaald wakker van lig.
Of stel dat je stukjes bebloedde kat op je bumper krijgt!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Dan nog de auto's natuurlijk, stel je kat loopt voor een auto, die mogenlijkheid is er aangezien er per jaar ongeveer 18.000 katten worden overreden , dan is het beroerd dat de kat er slecht vanaf komt
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:18 schreef KD-fotografie het volgende:
Tja, denk dat het eerste een reflex is en het tweede ook wel eigenlijk.
Laten we eerlijk zijn, niet alleen de kat maar ookd e hond kan er iets aan overhouden.
moet ook zeggen dat ik met beide geen ervaring heb hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.
Claxonneren moet genoeg zijn, ik heb dan nog geen enkel beest zien blijven zitten.
Hond & kat die vechten al helemaal niet, als er 2 mensen op straat met elkaar vechten rij je toch ook gewoon door... Waarom zelf enig letsel risceren als het niet eens nodig is.
Je hebt van die waaghalzen die steken de weg over zonder te kijken en toeteren wl niet helpen. Een aantal weken terug scheelde het erg weinig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.
Claxonneren moet genoeg zijn, ik heb dan nog geen enkel beest zien blijven zitten.
Hond & kat die vechten al helemaal niet, als er 2 mensen op straat met elkaar vechten rij je toch ook gewoon door... Waarom zelf enig letsel risceren als het niet eens nodig is.
Die moet je opeten joh. Deden wij ook toen we een fazant aanreden. Wel lekker lang stoven, anders is wild wat hard.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:17 schreef Devilnl het volgende:
ik had laatst een eend!
Verdomme.. pokke beest..
1e wat ik deed toen ik thuis was is kijken of me bumper nog heel was..
Klapte aardig iig.., maar geen schade (Y)
pokke beesten..
Horen die niet voor 22:00 op hun nest te liggen?!
*pssst, ben niet wezen uitwijken met 80 ()kmh op een binnen wegje. straks de plompert in door zo'n beest*
Een mens is geen kat neequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:31 schreef KD-fotografie het volgende:
Dat is het hem juist, en is niet "de natuur"wat is er natuurlijk aan in Nederland wonen in een woonwijk voor een kat?
Wil je een kat in de natuur dan verhuis je lekker naar afrika en ga je in de bush bush zitten met je kat, dat is de natuur.
Overigens zie jij geen tussenwegen, wat betreft de optie een kattenren?.
wij hebben een bovenwoning en dadelijk een kattenren op het dak van zo'n 6x10 meter.
Dan kan de kat veilig buiten en krijgt ie toch zijn frisse lucht.
Maar je vergelijkt katten met mensen, newsflash een kat is geen mens en denkt ook niet als een mens, je zou je eens moeten inleveninlezen in katten, nog best leuk om te weten hoe katten echt functioneren.
En binnenkat kijkt niet naar buiten en denk, gossie, wat zou de andere kant van de stad toch mooi zijn he?
Die weet niet eens wat een stad is.
Zelfs de straat die hij ziet heeft hij geen verlangen naar, het is een uitzicht, thats all, niks meer en niks minder.
Hoe verklaar je dan dat veel katten die binnen zijn opgegroeid niet eens naar buiten willen als ze de kans krijgen? (zoals die van ons)
Hebben die het dan echt zo minder goed dan buitenkatten?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een kat kan niet denken als een mens.
Of heeft je kat een heuptasje met condooms en / of de pil?
Aai jij je kat maar flink als hij van buiten is gekomen. Och, wat een lieve poes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar al hou je je kat in een lege bezemkast heel zijn leven, jouw kat kan net zo hard getroffen worden door welke ziekte dan ook, net als dat bij een mens zou kunnen gebeuren.. Het lot beslist. Het enige verschil is dat mijn kat daadwerkelijk gelééfd heeft.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef KD-fotografie het volgende:
ach, zoalng jij dat denkt denk je dat, ik weet namnelijk beter.
Ik weet 100% beter dat bv Steffie het hier beter heeft dan toen ze nog buitenkwam aangezien ze toen graatmager was, niesziekte had en extreem angstig was.
Nu is ze een vrolijke gezonde kat.
Ik vind jouw argumenten ook niet sterk genoeg om mij te overtuigen dat een buitenkat het beter heeft, gelukkig hoeft dat ook niet.
Alleen een ding weet ik wel, jouw kat zal je niet dankbaar zijn als hij creperend van de pijn met een verbrijzelde poot in bosjes ligt.
De mijne liggen dan heerlijk spinnend op hun foeilelijke krabpaal te soezen.
Op internet heeft zo iemand altijd een grote bek. Alleen deze user is wel erg triest, zie ook zijn posthistory. Dat men dit topic uberhaupt serieus kan nemen is me een raadsel.quote:
En toch zijn er weer mensen die er op gaan reageren waardoor TS zijn zin heeft en iedereen vierkant zit uit te lachen achter zijn schermpje en het daardoor de volgende keer weer doet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:45 schreef MeneerMuis het volgende:
Maar zo zitten er meerdere users tussen die altijd proberen op te vallen. Je hoeft op dit topic niet eens serieus te reageren, wetende dat het toch weer zo'n lulverhaal is.![]()
Ach, de meerheid van de reacties laat zien dat het gewoon een kutuser is. Dat is dan weer het positieve als zo'n kutuser een topic aanmaaktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En toch zijn er weer mensen die er op gaan reageren waardoor TS zijn zin heeft en iedereen vierkant zit uit te lachen achter zijn schermpje en het daardoor de volgende keer weer doet.
Is je vriendin zo groot? uit een kat valt toch makkelijk 2 strings te halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:20 schreef Bresser het volgende:
als je genoeg katten hebt gepakt kun je een paar leuke strings maken voor je vriendin (moet je wel katjes met tijgermotief overrijden).
Joh, we kunnne hier lang en breed over lullen maar ik zal het nooit eens worden met je kortzichtige redenering.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar al hou je je kat in een lege bezemkast heel zijn leven, jouw kat kan net zo hard getroffen worden door welke ziekte dan ook, net als dat bij een mens zou kunnen gebeuren.. Het lot beslist. Het enige verschil is dat mijn kat daadwerkelijk gelééfd heeft.
Lijkt me heel verstandig. Wat ik al zei, we verschillen gewoon van mening, niets aan te doen. Wel jammer van dat - overigens volkomen onterecht uiteraard - woordje kortzichtig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:45 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Joh, we kunnne hier lang en breed over lullen maar ik zal het nooit eens worden met je kortzichtige redenering.
Dus zullen we het hierbij laten?
Neequote:Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef dahei het volgende:
Een kat hoort binnen.
Je staat niet open voor de gedachte dat binnenkatten het net zo goed kunnen hebben als buitenkatten, dat vind ik kortzichtig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig. Wat ik al zei, we verschillen gewoon van mening, niets aan te doen. Wel jammer van dat - overigens volkomen onterecht uiteraard - woordje kortzichtig.
Screenshot or it didnt happenquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:56 schreef HenkieVdV het volgende:
Foto, anders fake.
Ik wil je best even IRL het tegendeel bewijzen hoor. Waar spreken we af?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:45 schreef MeneerMuis het volgende:
Op internet heeft zo iemand altijd een grote bek.
en belangrijkere vraag: wie brengt de kat meequote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wil je best even IRL het tegendeel bewijzen hoor. Waar spreken we af?
De domheidquote:Op woensdag 15 augustus 2007 03:11 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Je staat niet open voor de gedachte dat binnenkatten het net zo goed kunnen hebben als buitenkatten, dat vind ik kortzichtig.
Vooral als het allang bewezen is dat dat wel degelijk mogenlijk is, wat een kat niet kent dat mist ie niet en zal daarom ook zeker niet ongelukkiger zijn als een buitenkat.
Misschien reageerde ik ook wat heftig maar ik ben nu eenmaal gek op mijn katten en doe juist alles om goed voor ze te zorgen, als dan iemand je min of meer een dierenmishandelaar noemt (terwijl ik dus letterlijk de helft van mijn leven heb toegewijd aan het opvangen en verzorgen van dieren) dan voel ik me een beetje aangevallen.
Misschien niet terecht maar het is wel zo .
ik weet de TT voor het topic al: Er zitten stukjes bebloedde muis op m'n bumper.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
ait serieus, deze kill is gevaarlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ach, dat soort zwakzinnige opmerkingen worden altijd gemaakt door mensen die hun eigen tekortkomingen willen compenseren. Ga er maar niet vanuit dat onze 20 jarige nerd zich nog laat zien.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef PeZu het volgende:
ik weet de TT voor het topic al: Er zitten stukjes bebloedde muis op m'n bumper.
Athmozz, je bent te triest voor woorden en waarschijnlijk geniet je er nog van ookquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:01 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]
zo zag de kat er waarschijnlijk uit na de aanraking met de bumper...
van het posten van die foto? niet echt, wou gewoon nog wat verder stangenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:08 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Athmozz, je bent te triest voor woorden en waarschijnlijk geniet je er nog van ook
En, heb je ook nog de hersencapaciteit om dit de onderbouwen of vraag ik nu te veel van je?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
De domheid
Wat een kat niet kent dat mist ie niet
loller
wat een humor....quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
van het posten van die foto? niet echt, wou gewoon nog wat verder stangen![]()
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de OP te lezen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:13 schreef Athmozz het volgende:
. Misschien krijgt de TS nu wat spijt dat hij doorgereden is ?
uiteraard, ik lees al heel het topic mee...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de OP te lezen?
Probeer het nog eens. Misschien ontdek je dan dat je een kutnewbie bent. Als je dat nog niet wist, tenminste.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:17 schreef Athmozz het volgende:
uiteraard, ik lees al heel het topic mee...
Je bewijst maar weer eens wat voor een kleuter je bentquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
je mag hem een lesje lerenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:59 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Je bewijst maar weer eens wat voor een kleuter je bent![]()
Leer jij je eerst maar eens fatsoenlijk te gedragen, dan praten we verder![]()
Maak dan niet van die domme uitspraken, terwijl je zelf de nerd bent. Nerd.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Leer jij je eerst maar eens fatsoenlijk te gedragen, dan praten we verder![]()
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maak dan niet van die domme uitspraken, terwijl je zelf de nerd bent. Nerd.
Iemand die zichzelf lekker wijf noemt op een forum, is ongetwijfeld een 250kg wegende zeekoe met een kop vol pus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:22 schreef LekkerWijf het volgende:
En dat schrijf jij dan weer....
![]()
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand die zichzelf lekker wijf noemt op een forum, is ongetwijfeld een 250kg wegende zeekoe met een kop vol pus.
Of een vent van 45.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand die zichzelf lekker wijf noemt op een forum, is ongetwijfeld een 250kg wegende zeekoe met een kop vol pus.
Kom mij maar eens bezoeken IRL, dan ga ik met mijn dikke reet op je kutkopje zitten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:20 schreef Kreator het volgende:
Sterke repliek. Ik heb gewoon gelijk.
Mag ik dan ook komenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:23 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Kom mij maar eens bezoeken IRL, dan ga ik met mijn dikke reet op je kutkopje zitten.![]()
Je niveau blijft dalen, kan je niks beter verzinnen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maak dan niet van die domme uitspraken, terwijl je zelf de nerd bent. Nerd.
Opzich een leuk idee maar juist de eigenaren die verantwoordelijk met hun kat omgaan zijn er de duppe van.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Ook zullen de eigenaren belasting moeten betalen voor hun kat, net zoals honden-eigenaren dat momenteel doen. Dit omdat een kat gemeentelijke overlast veroorzaakt (lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).
Nou, ik ga straks even bij de locale politieke partij langs om een voorstel voor kattenbelasting in te dienen. Wie weet komt het er van, het zou hoog tijd worden.
Wat een bullshit opsomming. Je hoort mij niet ontkennen dat een binnenkat ook gelukkig kan zijn, maar het is echt onzin dat een buitenkat zóveel trammelant oplevert. Zolang de buurt niet klaagt is er niets, ik herhaal, niets aan de hand, dus wat is het probleem? Waarom maakt mij dat direct een egoist?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Opsomming van het topic:
Anti-buiten-kat-ers:
Katten moeten binnen blijven zodat ze geen overlast en gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken. Dit is in het voordeel van de kat, de eigenaar en de verkeersdeelnemers. Een motorrijder kan makkelijk dodelijk verongelukken omdat jij zo graag je kat een "gelukkig" leven wilde geven.
Buiten-kat-liefhebbers:
Poes blijft buiten. Punt. Kan me niet bommen als ie dood gaat, of dat hij mensen omgemakken bezorgt of zelfs levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken: een blije poes gaat voor ALLES.
Conclusie:
Katten eigenaren die hun poes buiten laten lopen zijn egoistische klootzakken die mentaal niet in staat zijn het probleem van een buiten-kat te begrijpen of te erkennen.
Oplossing:
Buiten katten genieten geen enkele bescherming en zullen als "ongedierte" door het leven gaan, dit houdt in dat mensen de katten op hun eigen terrein mogen doden, net zoals ze ratten en insecten mogen doden.
Ook zullen de eigenaren belasting moeten betalen voor hun kat, net zoals honden-eigenaren dat momenteel doen. Dit omdat een kat gemeentelijke overlast veroorzaakt (lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).
Nou, ik ga straks even bij de locale politieke partij langs om een voorstel voor kattenbelasting in te dienen. Wie weet komt het er van, het zou hoog tijd worden.
De problemen die jij hier opsomt als het om buitenkatten gaat zijn schromelijk overdreven. Je zou ook kunnen zeggen - als we het even lekker de andere kant op gooien zoals jij zo ongenuanceerd doet nu - dat de 'katten-moeten-binnen-blijven-mensen' gewoon ontzettende paranoide zeikerds zijn die van een mug een olifant maken. Kattenpoep in je tuin kan ik me nog wat bij voorstellen, dat je dat als probleem ervaart. Maar die ongelukken vanwege 'n kat, kom op zeg. In binnenwijken kijk je gewoon uit op straat, motor, fietser of automobilist. Ik rij en loop ook, en ik heb nog nooit een kat aangereden of moeten uitwijken voor een kat.quote:(lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).
Ignorance is bliss.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat een bullshit opsomming. Je hoort mij niet ontkennen dat een binnenkat ook gelukkig kan zijn, maar het is echt onzin dat een buitenkat zóveel trammelant oplevert.
Is het ooit in je opgekomen dat jouw kat misschien moeilijk te vangen is en mensen dus nieteens weten dat die kat aan jou toebehoort? Retorische vraag natuurlijk, dit is een van de punten die je niet gaat erkennen. En zelfs als je kat op 1 poot door het leven gaat en dus makkelijk te vangen is, vraag ik me nog af of je hem/haar wel netjes jouw adres in z'n halsband hebt gedaan.quote:Zolang de buurt niet klaagt is er niets, ik herhaal, niets aan de hand, dus wat is het probleem? Waarom maakt mij dat direct een egoist?
Dat kan, mij wij hebben feitelijk argumentatie voor ons standpunt, jij niet. Het enige waar jij mee aan komt, met alle respect, is "nietus!" en "poes lief, poes buiten!" - het komt nogal primitief over.quote:De problemen die jij hier opsomt als het om buitenkatten gaat zijn schromelijk overdreven. Je zou ook kunnen zeggen - als we het even lekker de andere kant op gooien zoals jij zo ongenuanceerd doet nu - dat de 'katten-moeten-binnen-blijven-mensen' gewoon ontzettende paranoide zeikerds zijn die van een mug een olifant maken.
Non-argument: omdat het jou niet overkomt gebeurt het niet? Of niet vaak genoeg? Of..? Precies: een non-argument.quote:Kattenpoep in je tuin kan ik me nog wat bij voorstellen, dat je dat als probleem ervaart. Maar die ongelukken vanwege 'n kat, kom op zeg. In binnenwijken kijk je gewoon uit op straat, motor, fietser of automobilist. Ik rij en loop ook, en ik heb nog nooit een kat aangereden of moeten uitwijken voor een kat.
Dat die kat in gevaar komt kan niet weinig interesseren, het gaat mij erom - als motorrijder zijnde - dat een kat voor mijn 2 wielen bijzonder gevaarlijk is. Dat geldt ook voor egels en andere dieren, maar egels zijn traag en honden lopen over het algemeen aan een riem. Nu heb ik geen motor voorbeeld, maar wel een auto voorbeeld: kat rent de weg op, ik vol in de remmen, auto onbeheersbaar, ik knal de stoep op. 4 Meter verder stond een vrouw met haar dochtertje verbaasd te kijken naar dit tafereel. Was mevrouw 10 seconden eerder van huis vertrokken, dan waren zij en haar dochter nu redelijk dood.quote:En dan nogmaals: waarom mag een kat niet blootgesteld worden aan gevaar? Of mis ik iets en is dit een topic vol veganisten die alle risico's die dieren lopen afkeuren omdat dieren geen keus kunnen maken?
Mijn punt is: een paard op de weg is nog gevaarlijker dan een paard in de wei - waar hij hoort. Kippen horen in een ren, die wil ik ook niet ineens voor mijn auto zien. En katten zijn geen uitzondering.quote:Paarden in de wei lopen ook gevaar, kippen op de boerderij ook, katten binnenshuis óók. Get real, zou ik zeggen.
Ja, dat dacht mijn buurvrouw (3 huizen verder) ook, ik wist niet dat die kutkat van haar was. Ze kwam op visite en zag die kat dus lopen, ze noemde dat beest bij d'r naam.. en toen heb ik mijn mening maar eens gegeven. Mevrouw was zich van geen kwaad bewust.quote:Misschien is het niet goed om het op mijn eigen ervaring te betrekken, maar generaliseer het dan ook niet. In mijn wijk is het geen enkel probleem om katten buiten te hebben lopen.
Dan doe je toch echt wat fout...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef Blue-eagle het volgende:
Dat die kat in gevaar komt kan niet weinig interesseren, het gaat mij erom - als motorrijder zijnde - dat een kat voor mijn 2 wielen bijzonder gevaarlijk is. Dat geldt ook voor egels en andere dieren, maar egels zijn traag en honden lopen over het algemeen aan een riem. Nu heb ik geen motor voorbeeld, maar wel een auto voorbeeld: kat rent de weg op, ik vol in de remmen, auto onbeheersbaar, ik knal de stoep op. 4 Meter verder stond een vrouw met haar dochtertje verbaasd te kijken naar dit tafereel. Was mevrouw 10 seconden eerder van huis vertrokken, dan waren zij en haar dochter nu redelijk dood.
Maargoed, bij mij is het simpel, de eerste keer jaag ik een kat weg, de tweede keer komt hij niet levend van m'n erf af...quote:In het eerste geval ligt zijn lot in mijn handen, in het laatste geval moet hij binnenop het erf van blijven.
Jij doet precies waar je mij van verwijt. Mijn ervaring kan toch anders zijn? Om de boel even om te draaien: ik heb dus geen last van andere katten in mijn tuin, van kattenpoep, mijn vissen leven nog, en ik heb dus nooit hoeven uitwijken. Hoe je het ook went of keert, hier is gewoon sprake van verschillende ervaringen. Wat jij zegt zijn dus niet per definitie feiten, dat is blijkbaar wat jij hebt ervaren, niets meer en niets minder. Of dat meteen zegt dat het nooit voorkomt, dat katten irritant zijn voor buurtbewoners? Hoor je mij niet zeggen, maar ik hoor jou ook niet zeggen dat het in de meeste gevallen helemaal geen problemen oplevert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Ignorance is bliss.
Is het ooit in je opgekomen dat jouw kat misschien moeilijk te vangen is en mensen dus nieteens weten dat die kat aan jou toebehoort? Retorische vraag natuurlijk, dit is een van de punten die je niet gaat erkennen. En zelfs als je kat op 1 poot door het leven gaat en dus makkelijk te vangen is, vraag ik me nog af of je hem/haar wel netjes jouw adres in z'n halsband hebt gedaan.
[..]
Dat kan, mij wij hebben feitelijk argumentatie voor ons standpunt, jij niet. Het enige waar jij mee aan komt, met alle respect, is "nietus!" en "poes lief, poes buiten!" - het komt nogal primitief over.
[..]
Non-argument: omdat het jou niet overkomt gebeurt het niet? Of niet vaak genoeg? Of..? Precies: een non-argument.
[..]
Dat die kat in gevaar komt kan niet weinig interesseren, het gaat mij erom - als motorrijder zijnde - dat een kat voor mijn 2 wielen bijzonder gevaarlijk is. Dat geldt ook voor egels en andere dieren, maar egels zijn traag en honden lopen over het algemeen aan een riem. Nu heb ik geen motor voorbeeld, maar wel een auto voorbeeld: kat rent de weg op, ik vol in de remmen, auto onbeheersbaar, ik knal de stoep op. 4 Meter verder stond een vrouw met haar dochtertje verbaasd te kijken naar dit tafereel. Was mevrouw 10 seconden eerder van huis vertrokken, dan waren zij en haar dochter nu redelijk dood.
[..]
Mijn punt is: een paard op de weg is nog gevaarlijker dan een paard in de wei - waar hij hoort. Kippen horen in een ren, die wil ik ook niet ineens voor mijn auto zien. En katten zijn geen uitzondering.
[..]
Ja, dat dacht mijn buurvrouw (3 huizen verder) ook, ik wist niet dat die kutkat van haar was. Ze kwam op visite en zag die kat dus lopen, ze noemde dat beest bij d'r naam.. en toen heb ik mijn mening maar eens gegeven. Mevrouw was zich van geen kwaad bewust.
* Vissen uit vijver weg;
* Stront in tuin;
* Pis op gazon (kale plekken);
* Zit onder mijn auto, blaast en slaat naar de hond van de buren;
* Steekt regelmatig de weg onverwachts over;
* Ligt regelmatig op een warm plekje midden op de weg warm te worden;
* Et cetera.
Maar maak je niet druk, ik begrijp dat je dit niet wilt inzien en dat ik zeur. Ik moet gewoon jouw poezewoes accepteren omdat hij "buiten hoort". Ik zou willen zeggen: maak je keus, het is of een wild dier of een huisdier. In het eerste geval ligt zijn lot in mijn handen, in het laatste geval moet hij binnen blijven.
En dat is dus subjectief.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:57 schreef Blue-eagle het volgende:
Dieren zijn lief, maar hun baasje moet niet willens en wetens zijn dier naar buiten schoppen zodat hij andere mensen tot last is.
wat is er subjectief aan een kat die je tuin onder schijt nadat ie je vissen heeft gpwndquote:
jij vind dat t jouw tuin is, de kat vind van nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat is er subjectief aan een kat die je tuin onder schijt nadat ie je vissen heeft gpwnd_!
jij hebt een eigendomsbewijs, dus de kat heeft niets te vinden, enkel weg te blijven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:53 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
jij vind dat t jouw tuin is, de kat vind van niet
en kat die iets vind, vind ik een voetbalquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:53 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
jij vind dat t jouw tuin is, de kat vind van niet
quote:
quote:
is niets hoor, het viel me gewoon op dat er 3x naeen dezelfde fout gemaakt werd.quote:
zomg een spelfout woot w00t wat tof dat je dat hebt gezien w00t wootquote:
Dat is vervelend van die kat. Spreek de eigenaar er op aan zou ik zeggen en probeer er wat aan te doen. Maar ik ben niet de eigenaar van die kat, mijn katten doen dat niet, dus als er dan hier op dit forum geklaagd wordt over het feit dat ik m'n katten gewoon naar buiten gooi, dat ik dan egoistisch genoemd word, dan wijs ik er nog maar even vriendelijk op dat het jóuw klacht is, en dat ik daar niets mee te maken heb.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat is er subjectief aan een kat die je tuin onder schijt nadat ie je vissen heeft gpwnd_!
Dan moet je al weten van wie die kat is, plus die mens gaan aanspreken op het wangedrag van zijn stuk haar op poten. Struikjes zetten die katten weghouden helpt véél beter.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Taurus het volgende:
Dat is vervelend van die kat. Spreek de eigenaar er op aan zou ik zeggen
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dan moet je al weten van wie die kat is, plus die mens gaan aanspreken op het wangedrag van zijn stuk haar op poten. Struikjes zetten die katten weghouden helpt véél beter.
er zijn struiken die een bepaalde (citrusachtige) geur afgeven waar katten een hekel aan hebben. Als je dergelijke struikjes / bloemen in je tuin zet, kan je ervoor zorgen dat je geen katten op bezoek krijgt. Hier werkt dat perfect.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:40 schreef Taurus het volgende:Voor zover ik weet houden struikjes katten niet weg. Of het moet 'n enorm dichte heg zijn, als jij dat er voor over hebt, mooie oplossing dan.
Prachtig. Kun je dat idee niet even op zo'n flap achter 'n vliegtuig uitschrijven en 'n paar rondjes vliegen? Je zou de kattenhaters in dit topic een grote dienst bewijzen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
er zijn struiken die een bepaalde (citrusachtige) geur afgeven waar katten een hekel aan hebben. Als je dergelijke struikjes / bloemen in je tuin zet, kan je ervoor zorgen dat je geen katten op bezoek krijgt. Hier werkt dat perfect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |